0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0 TDCi - ušlechtilé kombi na sklonku života

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 08:14, 3. generace???
No nevim, at pocitam jak pocitam, tak jsem dosel jen ke dvoum genereacim Mondea. Nebo snad pan autor pocita i facelift jako novou generaci??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 08:26,
Redakce testovala 2.0TDCI ve vybave GHIA plus, kterou jsem nenasel ani v tabulce nahore. A potom je spatne uvedena cena pripravy pro hands free, bez blietooth je drahzi nez s BT. Jinak tohle auticko se me hodne libi, pocitame do rodiny taky s jeho nakupem, akroat uplne prvniho modelu 2001, na ty faceliftovane uz nezbyvaji penize. Jinak myslim si, ze i dnes tohle auto ma stale co nabidnout. Jinak me akroat zarazilo, ze Japonska konkurence jede lepe. Takze treba Mazda 6 s naftovym pohonem ma vetsi vykon jak 2.0 TDCI? Pak me napada akroat Accord I-CTDI, ktery ma sice vyborny motor, ale papirove hodnoty ma temer shodne s Mondeem, je to v praxi tech 10 koni a 10Nm tak znat u Accorda?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 08:27, RE: 3. generace???
Georgie posted by:
No nevim, at pocitam jak pocitam, tak jsem dosel jen ke dvoum genereacim Mondea. Nebo snad pan autor pocita i facelift jako novou generaci??
To znaceni generaci me taky zmatlo. Nekdo totiz uvadi facelift jako novou generaci, ale jinde se zas smluvi pouze o Mondeu I, pak I facelift, a pak teprve Mondeo II 2001. Takze taky nevim jak je spravne znaceni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:08, RE: 3. generace???
Georgie posted by:
No nevim, at pocitam jak pocitam, tak jsem dosel jen ke dvoum genereacim Mondea. Nebo snad pan autor pocita i facelift jako novou generaci??
Ano, všeobecně na trh teprve třetí generace přijde, ale např. v katalogu náhradních dílů se Mondea generace rozlišují takto:

I. gen:
1993-19996
BNP, GBP

II. generace:
1996-2000
BAP, BFP, BNP

III. generace:
2000-2007
B5Y, BW4, BY4

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:18, Mondeo...Etalon dokonalosti
Petr - TipCars.com posted by:
Ano, všeobecně na trh teprve třetí generace přijde, ale např. v katalogu náhradních dílů se Mondea generace rozlišují takto:

I. gen:
1993-19996
BNP, GBP

II. generace:
1996-2000
BAP, BFP, BNP

III. generace:
2000-2007
B5Y, BW4, BY4

JIzdni vlastnosti jsou Vyborne, ne ze ne. Ovsem plati to pro sedana a 5dv.hatch. Kombi je tezkopadnejsi. To ze je sedadlo vyse nez je obvykle je fakt, ovsem me to nevadilo. (vsichni me rikaj, ze na to kolik merim(183), mam sedadlo strasne blizko a davam si ho vysoko - ze se me to pri nehode nekdy vymsti...snad bourat nebudu, doufam ze alespon ne celne). Aerodynamicky hluk je opravdu nizky....az prekvapive a hlucnost od motoru je ruzna. Stare 1.8 jsou syrovejsi, TDCi jak se tu pise a pak jsem jel v 2.5 V6, tam byl motor neslysny. Skoro to i vypada, cim drazssi verze, tim lepsi odhlucneni, ale ve skutecnosti je stejne. Akorat nafty maji decku na kapote. Vaham mezi mondeem 2.0 107kW a BMW 320i E46. BMW jsem mel tyden pujcene, dneska rano jsem ho vrace - nerad. S Mondeem jsem najezdil velice malo, spis nic, jen jako spolujezdec a i pres to, ze BMW je asi nejlepsi auto, ktere si mohu v soucasne chvili dovolit, nejsem na 100 procent rozhodnuty. Bojim se servisu a ne malo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:24, RE: bez předmětu
mufik.martin posted by:
Redakce testovala 2.0TDCI ve vybave GHIA plus, kterou jsem nenasel ani v tabulce nahore. A potom je spatne uvedena cena pripravy pro hands free, bez blietooth je drahzi nez s BT. Jinak tohle auticko se me hodne libi, pocitame do rodiny taky s jeho nakupem, akroat uplne prvniho modelu 2001, na ty faceliftovane uz nezbyvaji penize. Jinak myslim si, ze i dnes tohle auto ma stale co nabidnout. Jinak me akroat zarazilo, ze Japonska konkurence jede lepe. Takze treba Mazda 6 s naftovym pohonem ma vetsi...
Příplatky handsfree uvádím na pravou míru:
- příprava pro handsfree pro telefony bez BT: 11.900 Kč (bez aktivního držáku telefonu)
- příprava pro handsfree pro telefony s BT: 9.900 Kč (bez konzole), pouze v AJ nebo NJ
- příprava pro handsfree pro telefony s BT: 14.900 Kč (konzole, bez aktivního držáku telefonu) pouze AJ nebo NJ
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:28, RE: Mondeo...Etalon dokonalosti
David_Ghia posted by:
JIzdni vlastnosti jsou Vyborne, ne ze ne. Ovsem plati to pro sedana a 5dv.hatch. Kombi je tezkopadnejsi. To ze je sedadlo vyse nez je obvykle je fakt, ovsem me to nevadilo. (vsichni me rikaj, ze na to kolik merim(183), mam sedadlo strasne blizko a davam si ho vysoko - ze se me to pri nehode nekdy vymsti...snad bourat nebudu, doufam ze alespon ne celne). Aerodynamicky hluk je opravdu nizky....az prekvapive a hlucnost od motoru je ruzna. Stare 1.8 jsou syrovejsi, TDCi jak se tu pise a pak jsem jel...
Ano, Mondeo i přes pokrořilý věk dokáže nabídnout skvělé jízdní vlastnosti. Jak však sám píšete toto tvrzení neplatí o kombi. Věřte že kombíky v dané třídě mohu objektivně srovnávat a testované Mondeo po stránce jízdních vlastností nepatří ke špičce. Občas mi přijde, že Mondeo je zbytečně přechvalováno ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:38, RE: Mondeo...Etalon dokonalosti
Petr - TipCars.com posted by:
Ano, Mondeo i přes pokrořilý věk dokáže nabídnout skvělé jízdní vlastnosti. Jak však sám píšete toto tvrzení neplatí o kombi. Věřte že kombíky v dané třídě mohu objektivně srovnávat a testované Mondeo po stránce jízdních vlastností nepatří ke špičce. Občas mi přijde, že Mondeo je zbytečně přechvalováno ...
No jiste. Zaridil jsem si 1x 2.5 V6 Ghia, ta sedela perfektne, dokonce jsem mel lepsi pocit nez v Audi A6 (myslim ten minuly model 1998-2004). Ted jak jsem porovnaval s BMW E46 tak zase melo BMW navrch. Urcite kdyby bylo na vyber př. VectraC/Passat/Mondeo/Mazda6/Superb/A6/Accord/406/407....z techto aut bych bral Mondeo, ikdyz je temer nejstarsi. Samozrejme v benzinu a 5dv.hatch. Ghia+, popr. titanium. Pak to auto nema jediny slaby bod. Nerikam ze je ve vsech smerech nejdokonalejsi, ale nikde neni podprumerny, ba ani prumerny, proste bez zadne vytky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:40, RE: bez předmětu
mufik.martin posted by:
Redakce testovala 2.0TDCI ve vybave GHIA plus, kterou jsem nenasel ani v tabulce nahore. A potom je spatne uvedena cena pripravy pro hands free, bez blietooth je drahzi nez s BT. Jinak tohle auticko se me hodne libi, pocitame do rodiny taky s jeho nakupem, akroat uplne prvniho modelu 2001, na ty faceliftovane uz nezbyvaji penize. Jinak myslim si, ze i dnes tohle auto ma stale co nabidnout. Jinak me akroat zarazilo, ze Japonska konkurence jede lepe. Takze treba Mazda 6 s naftovym pohonem ma vetsi...
Například Toyota Avensis kombi nabízí o chloupek lepší jízdní vlastnosti a již 2.0 D-4D 125 (93 kW) nabízí díky točivému momentu 300 Nm dostatek pružnosti a zároveň slušnou spotřebu. Silnější 2.2 D-4D 150 mi přišel dokonce subjektivně lepší než silnější 180 koňová verze díky lepšímu průběhu točivého momentu. (test 2.2 D-4D naleznete mezi testy).
Na tomto příkladu jsem chtěl demonstrovat, že papírově vyšší výkon neznamená vždy lepší dynamiku. Pro srovnání bude také důležitá hmotnost, aerodynamika atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:48, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com posted by:
Například Toyota Avensis kombi nabízí o chloupek lepší jízdní vlastnosti a již 2.0 D-4D 125 (93 kW) nabízí díky točivému momentu 300 Nm dostatek pružnosti a zároveň slušnou spotřebu. Silnější 2.2 D-4D 150 mi přišel dokonce subjektivně lepší než silnější 180 koňová verze díky lepšímu průběhu točivého momentu. (test 2.2 D-4D naleznete mezi testy).
Na tomto příkladu jsem chtěl demonstrovat, že papírově vyšší výkon neznamená vždy lepší dynamiku. Pro srovnání bude také důležitá hmotnost, aerodynamika atd.
Me spis nejde tolik o dynamiku jako o odhlucneni a vybavu, na to se divam jako na prvni vec. Kdyz auto dela ve 130 randal, je to chyba. Druha vec je podvozek, mel by byt silnejsi nez motor, kdyz ve 100 cuknu volantem sem a tam, nemelo by se auto utrhnout. Jinak naftu jsem zavrhnul od dob, co jsem zmenil zamestnani a chodim do prace 500m po tak receno po "svejch"....s najezdem do 15.000km/rok nema smysl jit do nafty a tudiz me nevadi ani spotreba (proto uvazuji o E46...kdyz to bude v meste okolo 10, nebudu se moc zlobit) Hlavne aby ve 160km/h na dalnici byl klid a auto bylo "spokojene - nizke otacky, nizky hluk, prijatelna spotreba okolo 8l. Takze par zkusebnich jizd a rozhodne se....klad mondea je, ze za cenu BMW stareho 5-6 let, bych mel mondeo stare tak 2-3 roky po faceliftu....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 09:55, RE: bez předmětu
David_Logins posted by:
Me spis nejde tolik o dynamiku jako o odhlucneni a vybavu, na to se divam jako na prvni vec. Kdyz auto dela ve 130 randal, je to chyba. Druha vec je podvozek, mel by byt silnejsi nez motor, kdyz ve 100 cuknu volantem sem a tam, nemelo by se auto utrhnout. Jinak naftu jsem zavrhnul od dob, co jsem zmenil zamestnani a chodim do prace 500m po tak receno po "svejch"....s najezdem do 15.000km/rok nema smysl jit do nafty a tudiz me nevadi ani spotreba (proto uvazuji o E46...kdyz to bude v meste okolo ...
Jinak Toyota Avensis je mozna dobra podvozkem, ale tim to pada, Toyotu nechci. Nesedi me vzhled auta, ani interier. Na druhou stranu jsou tyto modely tichoslapkove...Asi zasadni duvod, proc ne japonce spociva v tom, ze jim neverim. Taky kdyz nekam prijedete s BMW kazdy se otoci a cumi...i se starym zralokem :) kdyz prijedete japoncem, je to jako kdyby ste prijeli Fabii. Kdyz neco z japonska tak Hondu nebo Mazdu, ty maji tu spolehlivost. Nissan posledni dobou jde do kopru a toyota ma uz taky posledni modely pouze prumerne spolehlive (novy civic mezi nama taky nenasadil moc vysoko, kdyz ho ve spolehlivosti predbehla Astra H)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 10:11, RE: bez předmětu
David_Logins posted by:
Jinak Toyota Avensis je mozna dobra podvozkem, ale tim to pada, Toyotu nechci. Nesedi me vzhled auta, ani interier. Na druhou stranu jsou tyto modely tichoslapkove...Asi zasadni duvod, proc ne japonce spociva v tom, ze jim neverim. Taky kdyz nekam prijedete s BMW kazdy se otoci a cumi...i se starym zralokem :) kdyz prijedete japoncem, je to jako kdyby ste prijeli Fabii. Kdyz neco z japonska tak Hondu nebo Mazdu, ty maji tu spolehlivost. Nissan posledni dobou jde do kopru a toyota ma uz taky posl...
Právě nenápadnost modelu Avensis může být pro mnoho řidičů velkým lákadlem. Ostatně Mazda 6 v provedení kombi není špatnou volbou, ale vznětový diesel mi přišel o něco hlučnější ... Accord je dobrou volbou, ale ne každému se musí v provedení kombi líbit. BMW dělá dobrá auta a dobré motory, jen ta cena ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 12:59, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com posted by:
Právě nenápadnost modelu Avensis může být pro mnoho řidičů velkým lákadlem. Ostatně Mazda 6 v provedení kombi není špatnou volbou, ale vznětový diesel mi přišel o něco hlučnější ... Accord je dobrou volbou, ale ne každému se musí v provedení kombi líbit. BMW dělá dobrá auta a dobré motory, jen ta cena ...
Dekuji za utvrzeni meho nazoru. Mazda 6 je hlucna, presvedcil jsem se na vlastni usi. Accord Combi se me nelibi. BMW 3 E46 se da sehnat ve velice dobrem stavu okolo 250.000.- staci mit stesti a narazit na dobry kus (hlavne to chce nechat pred koupi prohlednout). Bude sice o nejaky ten patek starsi nez mondeo ci mazda6, ale myslim si ze i 2-3 roky navic mu neuberou nic z toho, ze je lepsi. A popravde, na svuj vek nevypada. Jeste jsem nevidel zadne osklive BMW...krom zadni partie nove trojky:) a je jedno jestli je BMW stare 30let, nebo 30 dní...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 13:18, RE: bez předmětu
David_Logins posted by:
Dekuji za utvrzeni meho nazoru. Mazda 6 je hlucna, presvedcil jsem se na vlastni usi. Accord Combi se me nelibi. BMW 3 E46 se da sehnat ve velice dobrem stavu okolo 250.000.- staci mit stesti a narazit na dobry kus (hlavne to chce nechat pred koupi prohlednout). Bude sice o nejaky ten patek starsi nez mondeo ci mazda6, ale myslim si ze i 2-3 roky navic mu neuberou nic z toho, ze je lepsi. A popravde, na svuj vek nevypada. Jeste jsem nevidel zadne osklive BMW...krom zadni partie nove trojky:) a j...
Vypadá to, že tu máme bud prodejce BMW, nebo mladého, nezralého hocha, který se ukájí ve výfuku téže značky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 13:30, RE: odhlučnenie v ktorom je David logins odborník
David_Logins posted by:
Dekuji za utvrzeni meho nazoru. Mazda 6 je hlucna, presvedcil jsem se na vlastni usi. Accord Combi se me nelibi. BMW 3 E46 se da sehnat ve velice dobrem stavu okolo 250.000.- staci mit stesti a narazit na dobry kus (hlavne to chce nechat pred koupi prohlednout). Bude sice o nejaky ten patek starsi nez mondeo ci mazda6, ale myslim si ze i 2-3 roky navic mu neuberou nic z toho, ze je lepsi. A popravde, na svuj vek nevypada. Jeste jsem nevidel zadne osklive BMW...krom zadni partie nove trojky:) a j...
Že vraj žiadne BMW nie je škaredé. Posledné pekné, naozaj pekné BMW je spomínaná e46. Tie nové sa nielen mne nepáčia a predávajú sa len kvôli tomu že je to "BMW". Inak by som veľmi neporovnával to BMW s ostatnými autami ktoré si spomínal, pretože kúpna cena nového bolo vždy omnoho vyššia oproti konkurencii a išlo o exkluzívne zboží, takže je jasné že je tichšie, má v interiéry lepšie plasty...Až na tu výbavu, pretože dosť často keď pozerám ponuky na E46 tak zadné okna v el. nemá každa a to je hanba. Taktiež v e36 tam dokonca často natrafím na to že ani v predu nie su okná v el. To japonci majú oveľa častejšie 4xel okná. Inak Mazda 6 versus Ford Mondeo poslednej gen. Vôbec sa mi 6tka nezdala hlučnejšia ko Mondeo, sú na tom cca rovnako, vieš ono niekedy ide aj o začku pneu, veľkosť, typ motora. Jasné že benzívové Mondeo je tichšie ako dieselová Mazda 6. Ale ak zoberieme benzínové verzie je to nastejno. Niekomu napríklad pripadá Fabia ako dobre odhlučnená, ja sa v tom vozím často 1.4 16v na štandartných 14´ pneu a pripadá mi hlučná, od 3000 ot/min je to doslova nepríjemné pre uši, taktiež gumy na to že su to len uzučké 14tky počuť riadne.
Každý vnímame inak. Vidno to aj na tomto teste. Autorovy Petrovi Šiklovy sa zdá Mondeo po zahriati tiché uvádza to aj v plusoch. A teraz si prečítaj tento test: http://autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=11353&chapter=30039
Tam píše autor toto:
Samotná kultura motoru není na dnešní dobu zrovna oslnivá a Ford má v nabídce daleko kultivovanější agregáty. Téměř celou jízdu provází dunění, které je okolo dvou tisíc otáček opravdu nepříjemné.
Navíc je motor vcelku neklidný. Vibrace se projevují nejen po studeném startu, ale také při zahřátém motoru. Ty se poměrně citelně přenáší do interiéru a to jak pocitově, tak akusticky.
Třetí do party nepříjemných pocitů je pak směs klasického klapání s jakýmsi chraptivým zvukem motoru. Velmi slyšitelný je tento nehud při nezahřátém motoru a to až do středních otáček. Po zahřátí se sice motor v tomto ohledu mírně uklidní, ale i tak je celá jízda o směsici traktorovitých projevů motoru, které se dnes konkurenci daří obvykle maskovat lépe.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 20:08, RE: odhlučnenie v ktorom je David logins odborník
Martin posted by:
Že vraj žiadne BMW nie je škaredé. Posledné pekné, naozaj pekné BMW je spomínaná e46. Tie nové sa nielen mne nepáčia a predávajú sa len kvôli tomu že je to "BMW". Inak by som veľmi neporovnával to BMW s ostatnými autami ktoré si spomínal, pretože kúpna cena nového bolo vždy omnoho vyššia oproti konkurencii a išlo o exkluzívne zboží, takže je jasné že je tichšie, má v interiéry lepšie plasty...Až na tu výbavu, pretože dosť často keď pozerám ponuky na E46 tak zadné okna v el. nemá každa a to je...
Rikam, ze nemluvim o nafte ale o 2.5 V6...asi to odhlucneni bude vyborny, protoze mazdu 6 ma otec - mimochodem taky benzin 2.3 sport a narozdil od Mondea to bylo slyset hodne..(no ono taky kdyz se podivate jak tluste dvere ma ford a jak hubene mazda, neni se cemu divit, kuprikladu novy focus - to jsou uplny vrata...palubka metr pred prednim oknem je sice nahovno vyhledem ale navozuje pocit bezpeci. Jinak k vybave BMW....halirove zalezitosti jako elektricka okenka vzadu me nechavaji v klidu. Hlavne ze to ma ESP, 6x airbagu, digi klima, atd,....kolik japoncu melo v roce 1999 elektriku - kompletni v zakladu......kdyz si porovnas zaklad zasranyho civikav roce 1999 - vybehovej model, pekna pastika uz od pohledu:) je to vec vkusu...tak ten vpredu urcite tu klicku mel, a pochybuju ze mel treba alepson manualni klimu nebo 6x airbagu, mel mozna 2 maximalne. a trebe mazda 626 mela sice el. okna, ale manualni zrcatka, nemela proti prokluz ani klimu...to trojka mela vsechno v zakladu. (to si mimochodem pamatuju, otec mel mazdy dlouho jako sluzebaky, od pastiky 626 z roku 1995 do dnesni 6, byli asi 3.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 20:15, RE: odhlučnenie v ktorom je David logins odborník
David_Logins posted by:
Rikam, ze nemluvim o nafte ale o 2.5 V6...asi to odhlucneni bude vyborny, protoze mazdu 6 ma otec - mimochodem taky benzin 2.3 sport a narozdil od Mondea to bylo slyset hodne..(no ono taky kdyz se podivate jak tluste dvere ma ford a jak hubene mazda, neni se cemu divit, kuprikladu novy focus - to jsou uplny vrata...palubka metr pred prednim oknem je sice nahovno vyhledem ale navozuje pocit bezpeci. Jinak k vybave BMW....halirove zalezitosti jako elektricka okenka vzadu me nechavaji v klidu. Hla...
a to ze sa nova BMW predavaju jen kvuli znacke.....k tomu ti reknu asi to, svez se v tom a tvuj nazor se zmeni....kdyby to auto bylo tak prumerny tak stoji prumerne....jako prumerna mazda6, octavia nebo VW passat..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 20:30, RE: odhlučnenie v ktorom je David logins odborník
Martin posted by:
Že vraj žiadne BMW nie je škaredé. Posledné pekné, naozaj pekné BMW je spomínaná e46. Tie nové sa nielen mne nepáčia a predávajú sa len kvôli tomu že je to "BMW". Inak by som veľmi neporovnával to BMW s ostatnými autami ktoré si spomínal, pretože kúpna cena nového bolo vždy omnoho vyššia oproti konkurencii a išlo o exkluzívne zboží, takže je jasné že je tichšie, má v interiéry lepšie plasty...Až na tu výbavu, pretože dosť často keď pozerám ponuky na E46 tak zadné okna v el. nemá každa a to je...
Že se tobě nepáčí ještě neznamená,že by byly škaredé,že?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 20:54, RE: odhlučnenie v ktorom je David logins odborník
David_Logins posted by:
Rikam, ze nemluvim o nafte ale o 2.5 V6...asi to odhlucneni bude vyborny, protoze mazdu 6 ma otec - mimochodem taky benzin 2.3 sport a narozdil od Mondea to bylo slyset hodne..(no ono taky kdyz se podivate jak tluste dvere ma ford a jak hubene mazda, neni se cemu divit, kuprikladu novy focus - to jsou uplny vrata...palubka metr pred prednim oknem je sice nahovno vyhledem ale navozuje pocit bezpeci. Jinak k vybave BMW....halirove zalezitosti jako elektricka okenka vzadu me nechavaji v klidu. Hla...
Jenze BMW vzniklo taky oneco pozdeji nez treba 626 nebo civic. Ale je pravda, ze treba digi klimu nemeli treba ani v nabidce a zaklad znamenal treba klicky i vepredu, ale taky cena noveho vozu byla jinde nez u BMW, to je jako porovnavat vybavu BMW a treba Mercedesu nebo neceho jeste luxusnejsiho a drazsiho, samozrejmne, ze kdyz je auto drazsi, tak ma vyssi vybavu, a technicky je na tom lepe, treba i odhlicnei neco sotji a tak se to promitne v zaverecne cene
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 21:08, RE: odhlučnenie v ktorom je David logins odborník
roman posted by:
Že se tobě nepáčí ještě neznamená,že by byly škaredé,že?
Už sem myslel že ses naučil mluvit slušně, ale nenaučil jenom to dokážeš pěkně skrýt
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.