0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0 TDCI - majitel hodnotí roční používání

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 13:09, RE: huee
0007 posted by:
Huee
Typicka obscese dieslem.
Po koupi narvu 25 000,- za vstriky, nasledovat bude drazsi servis, vyssi potencionalni riziko fatalni zavady, nizsi mira komfortu, ekologicka stranka veci.
Ale hlavne ze pojedu do Chorvatska za 4,6 pri prumeru 96 km/h (neverim ani spotrebe ani prumeru), a tchan bude tankovat o 100 km pozdeji
Tomu průměru cestou tam klidně věřím. Jsou to samé dálnice, když trefí mírný provoz, tak není problém. Já cestou z Itálie najel 1000 km s průměrem 110 km/h. Spotřeba je nejspíš podle počítače, tipoval bych tak o půl litru víc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 15:56, RE: 15 tkm/rok
Koloss posted by:
Je tak pro zajímavost, jakej tam dáváš olej (prosím pokud možno přesně)?
Čoveče nechávám to na servisu, dávali mi tam 5W-30 OMV bixxol, ale teď prej přešli na Castrol protože ten bixxol neni moc dostupnej nebo co, cena myslim podobná a oba by měli splňovat tu fordí normu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 18:20, RE: 15 tkm/rok
ivan2 posted by:
Čoveče nechávám to na servisu, dávali mi tam 5W-30 OMV bixxol, ale teď prej přešli na Castrol protože ten bixxol neni moc dostupnej nebo co, cena myslim podobná a oba by měli splňovat tu fordí normu
Jo, tu fordovskou normu těch olejů splňuje víc značek, v tom problém není. Jen mě to tak zajímalo, řeším úbytky oleje, které kolísají na stejných trasách. Kupuju olej který prodává přímo Ford a jako by se neshodl s benzínem od některých benzínek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 20:33, RE: 15 tkm/rok
Koloss posted by:
Jo, tu fordovskou normu těch olejů splňuje víc značek, v tom problém není. Jen mě to tak zajímalo, řeším úbytky oleje, které kolísají na stejných trasách. Kupuju olej který prodává přímo Ford a jako by se neshodl s benzínem od některých benzínek.
Hm to ti moc neporadim, nevim jestli by bylo rozumný třeba zkusit olej hustší zimní specifikace, na to nejsem odborník, nebo jestli existuje jiný řešení, mě jen překvapil ten můj motor, po cca 5tis. km + po cestě k moři přes alpy jsem čekal že oleje ubyde aspoň trošku, přece jen si mondeo máklo, ale je ho tam pořád stejně akorát na horní rysce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 21:30, RE: huee
0007 posted by:
Huee
Typicka obscese dieslem.
Po koupi narvu 25 000,- za vstriky, nasledovat bude drazsi servis, vyssi potencionalni riziko fatalni zavady, nizsi mira komfortu, ekologicka stranka veci.
Ale hlavne ze pojedu do Chorvatska za 4,6 pri prumeru 96 km/h (neverim ani spotrebe ani prumeru), a tchan bude tankovat o 100 km pozdeji
Na jednu stranu máte pravdu. Na druhou stranu je ojeté Mondeo kombi z roku 2004 typickým příkladem auta, u kterého je diesel levnější než benzín. Když zaplatí těch 25 tisíc za vstřiky, tak se vlastně dostane plus minus na pořizovací cenu benzínu. To je pak hodně těžké rozhodnout, co je výhodnější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 21:35, RE: 15 tkm/rok
Koloss posted by:
Benzín je vzácnej celkově, dvoulitr ve slušné výbavě ve slušném stavu se dnes už skoro nenajde (já svůj neprodám), 1.8 je většinou v chudé výbavě, což autor nechtěl, a V6 se lidi bojí kvůli spotřebě (a popravdě jsou taky vzácné). Takže pokud neměl čas dlouho hledat, tak mu zbývala jen ta nafta.
Ta, tak. V případě Mondea combi z roku 2004 je bazarech 10krát dieselů než benzínů a navíc jsou benzínová Mondea o dost dražší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 22:42, RE: 15 tkm/rok
Koloss posted by:
Benzín je vzácnej celkově, dvoulitr ve slušné výbavě ve slušném stavu se dnes už skoro nenajde (já svůj neprodám), 1.8 je většinou v chudé výbavě, což autor nechtěl, a V6 se lidi bojí kvůli spotřebě (a popravdě jsou taky vzácné). Takže pokud neměl čas dlouho hledat, tak mu zbývala jen ta nafta.
Ano, pokud není čas, tak v drtivé většině případů vybereš ojetinu špatně bez ohledu na to, zda jde o benzín nebo naftu.
Je pravda, že švagr taky chtěl benzín a má naftu, protože slušné benzíny nebyly. Má dnes obligátních 160 tkm na tacho.... avšak na 3 roky starém voze. To je jen takové drobné uvedení do reality skutečných nájezdů naftových přibližovadel. Najezdí s tím max. 10 tkm/rok, tak mu držím pěsti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 10:49, RE: huee
Tycoon posted by:
Na jednu stranu máte pravdu. Na druhou stranu je ojeté Mondeo kombi z roku 2004 typickým příkladem auta, u kterého je diesel levnější než benzín. Když zaplatí těch 25 tisíc za vstřiky, tak se vlastně dostane plus minus na pořizovací cenu benzínu. To je pak hodně těžké rozhodnout, co je výhodnější.
Taky si myslím, že investovat 25 litrů na uvedení ojetého auta po koupi do slušného stavu není zase taková tragédie, záleží na tom, jestli s tím počítal. Pokud to nebyl naivní blázen a něco si před koupí pročetl, tak s tím počítat měl. Vzhledem k nižším cenám dieslů v Mondeu a větší nabídce si pak mohl vybrat kousek jinak ve slušném stavu a v příštích letech možná litovat nebude. Je to opačný případ jako při koupi nového auta - tam se připlácí za slušný diesel proti slušnému benzínu, tady mu mohly zbýt peníze na první servis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 10:52, RE: 15 tkm/rok
David V posted by:
Ano, pokud není čas, tak v drtivé většině případů vybereš ojetinu špatně bez ohledu na to, zda jde o benzín nebo naftu.
Je pravda, že švagr taky chtěl benzín a má naftu, protože slušné benzíny nebyly. Má dnes obligátních 160 tkm na tacho.... avšak na 3 roky starém voze. To je jen takové drobné uvedení do reality skutečných nájezdů naftových přibližovadel. Najezdí s tím max. 10 tkm/rok, tak mu držím pěsti.
Pořád to nemusela být špatná koupě. Shánění benzínového Mondea ve slušném stavu bys musel věnovat více času (mně to trvalo čtvrt roku), u dieslu je nabídka mnohem větší, takže na slušnej kousek mohl narazit výrazně rychleji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 12:01, RE: Panečku, vy to schytáte...
tomaskrtek posted by:
pokud to auto nemáš dva týdny tak rozhodně ano. a poprosil bych s uvedením jednotlivých závad-resp. servisních úkonů vč. kilometů kdy to bylo děláno. díky. TK.
Auto vlastním přes 2 roky. Na recenzi se chystám, tak ji tu někdy v budoucnu najdete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 20:00, RE: Panečku, vy to schytáte...
caliber9 posted by:
No tak ten nájezd je dost podivný. Mám taky rok 2003 a nájezd 340 tis. Tomu se dá věřit. Možná bych mohl taky napsat recenzi
podivný? nechápu, mám mondeo 1.8i kombi z roku 2001 a při koupi před třema lety mělo najeto doložitelně 152 000, teď mám najeto 195000, proč by každý auto muselo mít nutně nalítáno přes 250k?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 22:49, RE: 15 tkm/rok
Koloss posted by:
Jo, tu fordovskou normu těch olejů splňuje víc značek, v tom problém není. Jen mě to tak zajímalo, řeším úbytky oleje, které kolísají na stejných trasách. Kupuju olej který prodává přímo Ford a jako by se neshodl s benzínem od některých benzínek.
origoš ford olej motorcraft je daleko levnější než castrol (jen 150/l) opravdu vyhovující
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 22:53, RE: huee
Koloss posted by:
Taky si myslím, že investovat 25 litrů na uvedení ojetého auta po koupi do slušného stavu není zase taková tragédie, záleží na tom, jestli s tím počítal. Pokud to nebyl naivní blázen a něco si před koupí pročetl, tak s tím počítat měl. Vzhledem k nižším cenám dieslů v Mondeu a větší nabídce si pak mohl vybrat kousek jinak ve slušném stavu a v příštích letech možná litovat nebude. Je to opačný případ jako při koupi nového auta - tam se připlácí za slušný diesel proti slušnému benzínu, tady mu moh...
no, zase když sklouzl z volby passat, mazda 6, tak, si myslím, mohl dovolit i ten benzín a mít úplnej klid, dvoulitr, pokud by sehnal, pokud ne, tak i ta 1.8 stačí na dobrý provoz (v klidu těch 140 dám, výše už to začíná žrát hodně přes limit)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.08.2012 12:48, RE: Panečku, vy to schytáte...
roth21cz posted by:
podivný? nechápu, mám mondeo 1.8i kombi z roku 2001 a při koupi před třema lety mělo najeto doložitelně 152 000, teď mám najeto 195000, proč by každý auto muselo mít nutně nalítáno přes 250k?
Protože v roce 2001 těžko někdo vyhodil cca 70 - 100 tisíc (příplatek proti 1,8 - 2,0) za diesel aby s ním najel desítku za rok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.08.2012 12:52, RE: huee
roth21cz posted by:
no, zase když sklouzl z volby passat, mazda 6, tak, si myslím, mohl dovolit i ten benzín a mít úplnej klid, dvoulitr, pokud by sehnal, pokud ne, tak i ta 1.8 stačí na dobrý provoz (v klidu těch 140 dám, výše už to začíná žrát hodně přes limit)
Problém zájemce o benzinové mondeo není jen nedostatek a vysoká cena ojetin, ale také převládající "velmi ojetý" až "paštikovitý" stav dostupných vozů. A když už se naskytne nějaký kus v rozumném stavu, je to většinou málo jetá 1,8 s výbavou typu holobyt. Taková je moje poměrně čerstvá zkušenost z dva měsíce trvající anabáze.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.