0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0 TDCI a hodnocení majitele po 7 letech

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.04.2011 08:11, RE: benzín vs. diesel
Ondří posted by:
Já mam starej atmo diesel, myslim si že na tom se nemá moc co pokazit
Ano to byly motory, který dávaly smysl, ale z hlediska dnešních spalinových norem už prakticky nemají šanci. Vyrábí se dnes vůbec nějaký atmo diesel, který by se montoval do osobáků? Poslední novodobý, který si já vybavím, tak je SDI a to má celkem dobré reference, co se týká spolehlivosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.04.2011 08:40, RE: benzín vs. diesel
David V posted by:
To celkem nikdo netvrdí, že by se v každém případě u ojeté nafty jednalo o nevýhodný nákup, nicméně je tam větší riziko drahé opravy, do kterého bych při víkendovém nájezdu 10 tisíc/rok nešel, protože bych hypoteticky ušetřil 3500 Kč na každý litr rozdílu spotřeb za rok. To není mnoho a i po 7-mi letech provozu nafťáka s 2-ma litry úsporou na každých 100 km by 50 tKč oprava vyrovnala dosavadní úsporu nákladů oproti provozu benzínu. Nikde není napsáno, že se na benzínovém motoru nic nevysype, al...
Ono to je taky o tom, ze sposta lidi tomu nerozumi a koupi prvni naftak na ktery se jdou podivat, a ktery ma nejlevnejsi cenovku.....ja si vybral auto ve velmi dobrem stavu, bylo o par tisic drazsi, ale mel jsem jistotu, ze bylo servisovane a po prohlidce bylo vse ok. Proste nekupovat nejlevnejsi kusy, ale trosku se taky zamyslet....ne kazdy prodava vonavky, ale taky ne kazdy ma vrak pred GO motoru. Proste za prumerne penize koupit auto v relativne slusnem stavu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.04.2011 12:54, RE: benzín vs. diesel
David V posted by:
To celkem nikdo netvrdí, že by se v každém případě u ojeté nafty jednalo o nevýhodný nákup, nicméně je tam větší riziko drahé opravy, do kterého bych při víkendovém nájezdu 10 tisíc/rok nešel, protože bych hypoteticky ušetřil 3500 Kč na každý litr rozdílu spotřeb za rok. To není mnoho a i po 7-mi letech provozu nafťáka s 2-ma litry úsporou na každých 100 km by 50 tKč oprava vyrovnala dosavadní úsporu nákladů oproti provozu benzínu. Nikde není napsáno, že se na benzínovém motoru nic nevysype, al...
Jistě, proti tomu nelze nic namítnout. Každému co si zaslouží a pokud neumí počítat a vidí jen spotřebu na 100km, tak je to jeho věc. Jen ještě k tomu Mondeu TDCi - u těchto aut je výhodou jejich špatná pověst pramenící z doby před faceliftem a tedy nižší cena, hlavně třeba ve srovnání s Passatem TDi, kde jsou ceny úplně někde jinde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.04.2011 13:25, RE: benzín vs. diesel
Tomi posted by:
focus2003: "Co se týče výdrže turba, tak každý musí dát s přehledem 300t. km i více, ale je to všechno o způsobu zacházení." No to právě očividně nemusí a ani "nikdo" nedá. Podívej se občas jak řídí laik auto. Soused má Focuse 1,6tdci 66kw tuším. V mínus 10 nastartuje, po 15 sekundách vyrazí na 1čku a přeřadí na dvojku ve 3000ot.(To je jako kdybych já vytočil svůj benzín studenej do 6000). A to nemluvím co dovede udělat spojce. A to nebude vyjímka...
Tomi, psal jsem jasně, že výdrž turba je o způsobu zacházení. Když to nějakej idiot honí studený nebo na dálnici ze 160km/hod přilítne k pumpě a jde tankovat a nedochladí ho, tak je jasný, že si koleduje o nový. Já osobně mám kolegu z práce, který vlastní Oct. 1.8 turbo 150 PS a má na ni už 420t. a turbo má furt originál. Další známý má tež první Oct. 1,9tdi a na ni 460t. a turbo taky originál! Já při mých 250t., kdy jsem jezdil vyloženě štreky přes celý Německo 180 km/hod a o turbu vůbec nevím, ani nepíská, nic. Měním olej po 15t., za studena to nehoním atd. a šlape jak hodinky. A takových lidí znám plno, co maj najeto kolem 300t. a turba se jim nesypou, takže tu psát že 300t. km turbo nedá je holej nesmysl...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.04.2011 14:04, RE: benzín vs. diesel
David V posted by:
Ano to byly motory, který dávaly smysl, ale z hlediska dnešních spalinových norem už prakticky nemají šanci. Vyrábí se dnes vůbec nějaký atmo diesel, který by se montoval do osobáků? Poslední novodobý, který si já vybavím, tak je SDI a to má celkem dobré reference, co se týká spolehlivosti.
jojo SDI je poslední diesel, dával se do předposlední generace golfu, kde fo faceliftu skončil. Vim že se dával i do Caddyho a možná i Transportera. Výkonově tyto motory nemají na přeplňované, zato jsou o mnoho spolehlivější a levnější na údržbu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 30.04.2011 08:22, RE: benzín vs. diesel
David V posted by:
Tyto polemiky jsem tady už vedl tolikrát...
Prostě nechápu lidi, co si koupí ojetý diesel s vidinou toho, že ušetří na provozu. Řekl bych, že je to ovšem nejvíce dáno neznalostí problematiky a sbíráním informací od různých lidí s různými znalostmi. Naftový pohon, aby byl výhodný, musí být spolehlivý a ne, že se kolem něj musí chodit po špičkách. A životnost vstřikovačů se taky nedá predikovat, stačí jedinkrát blbě natankovat a klidně můžou jít do háje. Turbo to stejný, jednou se zapomenu, prože...
Věcná diskuse je samozřejmě možná - při zachování klidu na obou stranách. Několikrát jsme spolu podobnou diskusi vedli a závěr je dle mého jednoznačný - člověk musí vzít v potaz vlastní konkrétní situaci. Jestliže někdo najede 10 tisíc za rok nebo jezdí pouze město a přitom koupí diesel - je blázen. Stejně tak řidičské "kopyto" by mělo upřednostnit benzínový motor neb je více "blbuvzdorný" při běžném zacházení. Naproti tomu v situaci kdy najíždím 35 a více tisíc km za rok, navíc z velké části po dálnici, je pro mne diesel jasnou volbou.
A jen si tak rýpnu - kolikrát se zapomeneš a vytočíš studený (benzinový) motor na 6000 RPM ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.05.2011 08:09, RE: benzín vs. diesel
Ondří posted by:
jojo SDI je poslední diesel, dával se do předposlední generace golfu, kde fo faceliftu skončil. Vim že se dával i do Caddyho a možná i Transportera. Výkonově tyto motory nemají na přeplňované, zato jsou o mnoho spolehlivější a levnější na údržbu
Tyto motory se dávali i do Felicie (1,9D), Fabie a Octavie (1,9SDI), ale vyhlášenou spolehlivost si udrží také jen při určitém zacházení - nesnášejí dlouhodobou zátěž na dálnici (150+Km/h) kdy se po cca 200 tisících láme kliková hřídel v důsledku vybrací. Mě ale nejvíce odradil svou neochotou jet - se 47 kw výkonu má zrychlení jako průměrný traktor a každý kopec je vážnou překážkou....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.05.2011 18:25, RE: benzín vs. diesel
Pavlik posted by:
Tyto motory se dávali i do Felicie (1,9D), Fabie a Octavie (1,9SDI), ale vyhlášenou spolehlivost si udrží také jen při určitém zacházení - nesnášejí dlouhodobou zátěž na dálnici (150+Km/h) kdy se po cca 200 tisících láme kliková hřídel v důsledku vybrací. Mě ale nejvíce odradil svou neochotou jet - se 47 kw výkonu má zrychlení jako průměrný traktor a každý kopec je vážnou překážkou....
1,9SDI vydrzi +500 pri dobrem servise a nehoneni, kdo jezdi na pohodu a v klidu tomu da i Mega. Howgh. P.S. Povesti o lamajicich se klikovkam neverte....Jen silenec by s timle jel pres 150..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.05.2011 18:48, RE: benzín vs. diesel
Pavlik posted by:
Tyto motory se dávali i do Felicie (1,9D), Fabie a Octavie (1,9SDI), ale vyhlášenou spolehlivost si udrží také jen při určitém zacházení - nesnášejí dlouhodobou zátěž na dálnici (150+Km/h) kdy se po cca 200 tisících láme kliková hřídel v důsledku vybrací. Mě ale nejvíce odradil svou neochotou jet - se 47 kw výkonu má zrychlení jako průměrný traktor a každý kopec je vážnou překážkou....
1,9 D a SDI jsou 2 rozdílné motory - předkomůrka x rotační čerpadlo. SDI jede lépe, navíc ve felicii je 1,9 spojena snad se škodováckou převodovkou - bylo tomu třeba šlapat na krk, spotřebu jsem měl klidně i 8l, aby to jelo. Zato klidná cesta do Chorvatska znamenala 4,5 l. Kupoval sem feldu kombi v době, kdy byla nafta levnější o 3-5 Kč/l...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.05.2011 20:15, RE: benzín vs. diesel
Pepe posted by:
1,9 D a SDI jsou 2 rozdílné motory - předkomůrka x rotační čerpadlo. SDI jede lépe, navíc ve felicii je 1,9 spojena snad se škodováckou převodovkou - bylo tomu třeba šlapat na krk, spotřebu jsem měl klidně i 8l, aby to jelo. Zato klidná cesta do Chorvatska znamenala 4,5 l. Kupoval sem feldu kombi v době, kdy byla nafta levnější o 3-5 Kč/l...
Tam se hodně psalo o nedostatečném dimenzování přední nápravy na tak těžký motor. A jednou jsem v ní jel jako pasažér a odnesl jsem si otřesný akustický zážitek. Randál jak v traktoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.05.2011 22:54, RE: benzín vs. diesel
gottak posted by:
1,9SDI vydrzi +500 pri dobrem servise a nehoneni, kdo jezdi na pohodu a v klidu tomu da i Mega. Howgh. P.S. Povesti o lamajicich se klikovkam neverte....Jen silenec by s timle jel pres 150..
Nevěřím pověstem, v minulosti jsme měli tyto motory ve firmě - 4 fabie. Ani jedna nevydržela přes 230 tisíc km - vždy byl stejný průběh, po studeném startu se ozvala rána a kovový rachot. Ale platí co jsem psal - auta u nás jezdí hlavně dálnice a to je pro tento motor smrt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.05.2011 07:23, RE: benzín vs. diesel
Pavlik posted by:
Nevěřím pověstem, v minulosti jsme měli tyto motory ve firmě - 4 fabie. Ani jedna nevydržela přes 230 tisíc km - vždy byl stejný průběh, po studeném startu se ozvala rána a kovový rachot. Ale platí co jsem psal - auta u nás jezdí hlavně dálnice a to je pro tento motor smrt.
Souhlas s tou dalnici, ale soused to ma ve F1 combi , najeto 320t a zadny problem. Servisman co delal cely zivot ve skodovackym servise nikdy nevidel prasklou klikovku,ale kdyz nekdo jezdi jak prase...Doporucoval mi to na klidne jezdeni, spotreba 5 l/100
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.05.2011 12:02, RE: benzín vs. diesel
Pavlik posted by:
Věcná diskuse je samozřejmě možná - při zachování klidu na obou stranách. Několikrát jsme spolu podobnou diskusi vedli a závěr je dle mého jednoznačný - člověk musí vzít v potaz vlastní konkrétní situaci. Jestliže někdo najede 10 tisíc za rok nebo jezdí pouze město a přitom koupí diesel - je blázen. Stejně tak řidičské "kopyto" by mělo upřednostnit benzínový motor neb je více "blbuvzdorný" při běžném zacházení. Naproti tomu v situaci kdy najíždím 35 a více tisíc km za rok, navíc z velké části po...
Pochybuju, že David má se svou V6 a 170 koňma vůbec potřebu ten motor vytáčet na 6000 otáček, tipoval bych, že málokdy přeleze 4000. Já mám obyčejnej dvoulitr 145 koní a nad 4000 se podívám málokdy, protože to není potřeba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.05.2011 12:34, RE: benzín vs. diesel
David V posted by:
Tam se hodně psalo o nedostatečném dimenzování přední nápravy na tak těžký motor. A jednou jsem v ní jel jako pasažér a odnesl jsem si otřesný akustický zážitek. Randál jak v traktoru.
S nápravou je to tak, jak píšeš. Někdy kolem 150tkm se téměř rozsypala vč. homokin. kloubů...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.05.2011 15:39, RE: benzín vs. diesel
Pavlik posted by:
Věcná diskuse je samozřejmě možná - při zachování klidu na obou stranách. Několikrát jsme spolu podobnou diskusi vedli a závěr je dle mého jednoznačný - člověk musí vzít v potaz vlastní konkrétní situaci. Jestliže někdo najede 10 tisíc za rok nebo jezdí pouze město a přitom koupí diesel - je blázen. Stejně tak řidičské "kopyto" by mělo upřednostnit benzínový motor neb je více "blbuvzdorný" při běžném zacházení. Naproti tomu v situaci kdy najíždím 35 a více tisíc km za rok, navíc z velké části po...
Pavlik to vystihl celkem přesně. Proto je dost zvláštní, že ojetiny často mívají stejné nájezdy bez ohledu na palivo. Třeba Mazda 6 ročník 2006 tady na Tipcarsu. U r.v. 2002-2003 mají nafty dokonce nižší nájezdy než atmo benzíny! Buď lidi kupují auta tak iracionálně, že na velké nájezdy si kupují benzíny místo dieslů. A nebo se prostě nafty stáčí mnohem víc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.05.2011 19:29, RE: benzín vs. diesel
Koloss posted by:
Pochybuju, že David má se svou V6 a 170 koňma vůbec potřebu ten motor vytáčet na 6000 otáček, tipoval bych, že málokdy přeleze 4000. Já mám obyčejnej dvoulitr 145 koní a nad 4000 se podívám málokdy, protože to není potřeba.
Já to myslel jako glosu na nutnost "chodit kolem motoru po špičkách a přitom se občas zapomenout když je motor studený". Moderní diesel je opravdu náročnější na zacházení, ale moderní benzíny jsou stejně (nebo jen o málo méně) choulostivé a složité.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.07.2011 01:12, RE: benzín vs. diesel
Petr S posted by:
Pavlik to vystihl celkem přesně. Proto je dost zvláštní, že ojetiny často mívají stejné nájezdy bez ohledu na palivo. Třeba Mazda 6 ročník 2006 tady na Tipcarsu. U r.v. 2002-2003 mají nafty dokonce nižší nájezdy než atmo benzíny! Buď lidi kupují auta tak iracionálně, že na velké nájezdy si kupují benzíny místo dieslů. A nebo se prostě nafty stáčí mnohem víc.
To druhé je správně )
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.