Rovněž vlastním Mondeo 1.8 tdci turnier, 11/2010, 92kW. Je to facelift (už s led), hnědošedá barva, bohužel jeden z posledních, od roku 2011 byl tento motor nahrazen 1.6 tdci. Vozidlo jsme zakoupili jako tříleté po 1. majiteli z Belgie, jasná minulost, servis, bez filtru, ježděno na dálky, v době koupě najeto cca 172.000 km. Ve výbavě mj. dálk. centrál ve sklopném klíčku, sklopná zrcátka, příplatkové rádio s cd, mapami/navigací, usb v kastlíku, vyhřívané přední okno, park. čidla, family packet - roletky v zadních dveří a od B sloupku zatmavená skla... Jelikož jezdím s tímto autem rovněž z 99% pouze dálky, mám najeto skoro 320.000 km. K autu a jeho spolehlivosti nemohu říct nic špatného, asi je to také dáno tím, že studený motor šetřím, na jedno nastartování jedu přes 150 km a vždy dochlazuji turbo. K mondeu se chovám jako člověk, jezdím pouze! na naftu od Benziny a přilévám VIF. Auto má pravidelný servis: olej + 3x filtry každých cca 20.000 km, naftový ob výměnu, a pak co je třeba. Nízkou cenu spotřebních dílů mohu jen potvrdit, v Cardu 5 l oleje celkem za 652,-Kč, filtry beru tamtéž vesměs jen od Mannu a také jsou v řádu stokorun. Co se týče většího servisu, kolem 200.000 km jsem dělal komplet rozvody, tzn. horní rozvody, spodní rozvody (stojí kolem 4.800,-Kč pouze ve Fordu), vodní pumpu, asi 4 gufera, která předepisuje vyměnit Ford (stojí kolem 3.000,-Kč), materiál vyšel originál ve Fordu celkem asi na 11-12.000,-Kč. Preventivně jsem nechal udělat ještě komplet spojku se setrvákem, i když to nebylo třeba, a výměnu oleje v převodovce. Investice větší, ale zase je klid na dalších 200.000 km. Jinak komplet brzdy (4 kotouče a destičky) od Bremba vyšly asi na 7.000,-Kč, což jde. Každých půl roku odejde žárovka H7 v předním světle, výměnu už mám nacvičenou, je to chvilka, přičemž 2 žárovky z Lidlu vyjdou na 149,-Kč. Jediný trochu problém - v cca 280.000 km auto občas malinko poškublo. U pánů, kteří u nás dělají Fordy, zjištěno, že odchází egr ventil. Vyřešeno tak, že jsme jej mechanicky zaslepili a je klid. Poté se sice rozsvítila kontrolka egru, jak jinak, ale s tím nemám problém. Navíc auto o trochu lépe táhne, spotřeba spadla asi o 2 deci. Párkrát do roka se díky tomu stane, že motor padne do nouzáku, ale je to pouze tím, že řídící jednotka si vyhodnotí nějaké aktuální hodnoty ohledně egru, které se jí nezdají. Vypnu motor, nastartuji a auto jede opět normálně. Auto je velké, pohodlné, podvozek bezvadný, do auta se vejde vše, co potřebuje běžná rodina převážet. Dlouhodobou reálnou spotřebu mám kolem 5,3 l nafty, palubní pc ukazuje 4,9 l, takže trošku lže.
Rozhodně se necourám, ale snažím se plynule jezdit do běžných rychlostních limitů. Spotřeba oleje je cca 0,5 - 0,6 l na 20.000 km - pohoda. I když jsem s autem nadmíru spokojený a podle recenzí je motor v tomto mondeu schopen při správné péči najet milión km, začínám se rozhlížet po následovníkovi, který už bohužel nebude takový, jako auta ze starší generace.