0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 TDCI a zkušenost majitele po třech letech

category of topic classification: německá vozidla
jiri sklenak
number of posts2
date of registration12.10.2008
Wednesday 29.10.2014 00:14, mondeo
Mám focuse, totožný motor, pouze výkon snížen na 85 kW,
najeto již téměř 250 tisíc
na motoru vše původní
poslední ford motor bez filtru pevných částic
respond
anril
number of posts19
date of registration27.10.2008
Wednesday 29.10.2014 07:56, mondeo 2.0 TDCi
Mick má asi komplex ke koncernu, no původně jsem byl na tom stejně, měl jsem mondeo 2.0 TDCi a celkem v pohodě, bohužel se mě v 200 000km porouchal vstřik, pak další a nakonec púrasklo těsnění pod hlavou :( a cena servisu Ford Rašíno v Brně moc lidová nebyla. Pak jsem měl octavii 1.9 TDi teď mám 2.0TDi a naprosto v pohodě. Jen tak mimochodem, kupuji olej Castrol a 5W-40 a výměna s filtrem stojí 400kč :). Doporučuji Ti taky aby jsi se podíval na hodinovou sazbu Ford a Škoda :) pak by jsi psal asi jinak :o).
respond
mires
number of posts22
date of registration22.11.2010
Wednesday 29.10.2014 08:24, ceana servisu ord
Nevím kolik stojí servis na škodu, ale cca před 2 lety jsem byl naposledy v servisu ford a cena byla
tuším 350 Kč/hod, což mi přišlo hodně málo.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Wednesday 29.10.2014 08:26, RE: mondeo 2.0 TDCi
anril posted by:
Mick má asi komplex ke koncernu, no původně jsem byl na tom stejně, měl jsem mondeo 2.0 TDCi a celkem v pohodě, bohužel se mě v 200 000km porouchal vstřik, pak další a nakonec púrasklo těsnění pod hlavou :( a cena servisu Ford Rašíno v Brně moc lidová nebyla. Pak jsem měl octavii 1.9 TDi teď mám 2.0TDi a naprosto v pohodě. Jen tak mimochodem, kupuji olej Castrol a 5W-40 a výměna s filtrem stojí 400kč :). Doporučuji Ti taky aby jsi se podíval na hodinovou sazbu Ford a Škoda :) pak by jsi psal asi jinak :o).


Ono je to s autorizáky Fordu dle mého dost provařené, za pozdrav 500Kč a kvalita nic moc... Na druhou stranu moje zkušenost s koncernovým autorizákem v Brně není o moc lepší...
respond
anril
number of posts19
date of registration27.10.2008
Wednesday 29.10.2014 08:49, souhlas
s tím souhlasím, posledně jsem si koupil nové stěrače a při vrácení auta ze servisu jsem zjistil že mě tam dali staré, nové si asi nechal nějaký mechanik na dílně :(
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 29.10.2014 13:41, že by komplexy?
Je zajímavé, že pisatelé recenzí na fordy a francouze obecně mají pořád nutkání si rýpat do koncernu. Nejlépe v první nebo druhé větě. Opačně to nebývá... Přitom je nikdo nenutí si koncern kupovat. Že by jen chtěli projevit svou rozhodovací genialitu?
respond
A4
number of posts134
date of registration09.05.2007
Wednesday 29.10.2014 14:55, RE: že by komplexy?
Paul posted by:
Je zajímavé, že pisatelé recenzí na fordy a francouze obecně mají pořád nutkání si rýpat do koncernu. Nejlépe v první nebo druhé větě. Opačně to nebývá... Přitom je nikdo nenutí si koncern kupovat. Že by jen chtěli projevit svou rozhodovací genialitu?


Jo, taky mě napadly podobný myšlenky...
Apropos, můj accord je starší, ma víc najeto a měl ještě míň závad než tohle mondeo ...
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 29.10.2014 16:18, RE: že by komplexy?
Paul posted by:
Je zajímavé, že pisatelé recenzí na fordy a francouze obecně mají pořád nutkání si rýpat do koncernu. Nejlépe v první nebo druhé větě. Opačně to nebývá... Přitom je nikdo nenutí si koncern kupovat. Že by jen chtěli projevit svou rozhodovací genialitu?


No stačí se podívat na kolonku "předchozí vozidlo" a možná se to tím objasní.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 30.10.2014 10:05, RE: že by komplexy?
Koloss posted by:
Paul posted by:
Je zajímavé, že pisatelé recenzí na fordy a francouze obecně mají pořád nutkání si rýpat do koncernu. Nejlépe v první nebo druhé větě. Opačně to nebývá... Přitom je nikdo nenutí si koncern kupovat. Že by jen chtěli projevit svou rozhodovací genialitu?
No stačí se podívat na kolonku "předchozí vozidlo" a možná se to tím objasní.


Pravda, to jsem přehlédnul, ale jestli měl velké problémy tak to mohl do recenze napsat a ne jen obecně házet flame. Spousta lidí si koupí stočený koncern po X majitelích, který je ,,opravený´´ tak akorát aby šel prodat, nahází do toho během roku 50 000 a pak nadává. Teď má zánovní Mondeo s rozumnými kilometry a sám s tím taky moc nenajezdil aby se muselo něco extra pos...
respond
Primcar
number of posts35
date of registration06.03.2014
Thursday 30.10.2014 10:57, .
Kdyz uz se skoro rozhodnu pro benzinove mondeo s LPG , tak prijde chvala na 1.8 TDCi ...NO ja si snad nevyberu
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 30.10.2014 11:47, mondeo
Mondeo i passat jsou na tom se spolehlivostí zhruba stejně, passat má kvalitnější interier a to zejména ve vyšších výbavách. Kožený vnitřek u mondea je spíš špatný vtip.
Velká výhoda mondea je že při jeho prodejních cenách jako ojetiny neni pro stahovače kilometrů a lepiče vraků až tak zajímavé, na rozdíl od passatu.
Znám taxikáře co si po passatu B7 koupil kvuli ceně mondeo ale příště to prý opět bude passat. Mě jako zákazníkovi to je uplně jedno, ale jeho prý provoz mondea jako taxi vyjde dráž.
U mě ve firmě mají 3 kluci minulou generaci mondea jako rodinné auto a slyším jen a pouze chválu.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 30.10.2014 16:47, RE: .
Primcar posted by:
Kdyz uz se skoro rozhodnu pro benzinove mondeo s LPG , tak prijde chvala na 1.8 TDCi ...NO ja si snad nevyberu


Výhodou 1.8 TDCI v Mondeu je to, že jako poslední diesel nemá DPF filtr. Ale LPG v Mk4? Který motor? 1.6 je nesmyslně slabá, 2.0 by ještě mohla jít, ale prý se s LPG nemá moc ráda. 2.3 je snad jen s automatem a pak už jen 2.5T, ale tam se odborníci moc netváří, že by to byla dobrá varianta pro LPG. No a Ecoboost už jsou jen přímovstřiky, to už je velký problém.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 30.10.2014 19:02, RE: .
Koloss posted by:
Primcar posted by:
Kdyz uz se skoro rozhodnu pro benzinove mondeo s LPG , tak prijde chvala na 1.8 TDCi ...NO ja si snad nevyberu
Výhodou 1.8 TDCI v Mondeu je to, že jako poslední diesel nemá DPF filtr. Ale LPG v Mk4? Který motor? 1.6 je nesmyslně slabá, 2.0 by ještě mohla jít, ale prý se s LPG nemá moc ráda. 2.3 je snad jen s automatem a pak už jen 2.5T, ale tam se odborníci moc netváří, že by to byla dobrá varianta pro LPG. No a Ecoboost už jsou jen přímovstřiky, to už je velký problém.


Rád si od provozovatele benzínového auta (= specialisty na problematiku DPF, FAP apod) poslechnu tu strašnou "výhodu". Já osobně upřednostním větší stádo koní i když očekávám "fatální závadu" v podobě dolití cca 4l aditiva každých 150tkm a vyčištění FAPu každých cca 200tkm. Osobně bych rozdělil TDCI podle roku a typu vstřikování, ne na FAP a neFAP. To je strašná hysterie, tohleto. Jako dřív váha vzduchu u TDI
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 30.10.2014 20:56, RE: .
Pepe posted by:
Koloss posted by:
Primcar posted by:
Kdyz uz se skoro rozhodnu pro benzinove mondeo s LPG , tak prijde chvala na 1.8 TDCi ...NO ja si snad nevyberu
Výhodou 1.8 TDCI v Mondeu je to, že jako poslední diesel nemá DPF filtr. Ale LPG v Mk4? Který motor? 1.6 je nesmyslně slabá, 2.0 by ještě mohla jít, ale prý se s LPG nemá moc ráda. 2.3 je snad jen s automatem a pak už jen 2.5T, ale tam se odborníci moc netváří, že by to byla dobrá varianta pro LPG. No a Ecoboost už jsou jen přímovstřiky, to už je velký problém.
Rád si od provozovatele benzínového auta (= specialisty na problematiku DPF, FAP apod) poslechnu tu strašnou "výhodu". Já osobně upřednostním větší stádo koní i když očekávám "fatální závadu" v podobě dolití cca 4l aditiva každých 150tkm a vyčištění FAPu každých cca 200tkm. Osobně bych rozdělil TDCI podle roku a typu vstřikování, ne na FAP a neFAP. To je strašná hysterie, tohleto. Jako dřív váha vzduchu u TDI


Přesně, taky mi to tak připadá. Slušně živená hysterie. Ten 1,8 tdci je na mondeo slabý a na mě i dost hlučný oproti modernějším dvoulitrům.
Spíš by mě zajímala u naftové ojetiny cena vstřiků a celkově spolehlivost použitého systému než jestli má nebo nemá FAP.
Samozřejmě ale u ojetiny za pár korun před smrtí může být i ten FAP problém, to ano. Jeden z mnoha dalších.
respond
Primcar
number of posts35
date of registration06.03.2014
Friday 31.10.2014 12:04, .
Mezi 1.8 a 2.0 TDCI jde nejspise jen o ten FAP ... Ale dolevat aditivum u mondea asi nebudute kdyz tam zadne neni , filtr se meni za novy ( ranec penez) .
Ja spis porovnaval benzin a naftu ,takze jsme zase u stejne pohadky vstriky,turbo,dvojhmota v neprospech nafty

Myslim, ze do funglovky jedine naftu ... do ojetiny radeji benzin...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 31.10.2014 16:09, RE: .
Primcar posted by:
Mezi 1.8 a 2.0 TDCI jde nejspise jen o ten FAP ... Ale dolevat aditivum u mondea asi nebudute kdyz tam zadne neni , filtr se meni za novy ( ranec penez) .Ja spis porovnaval benzin a naftu ,takze jsme zase u stejne pohadky vstriky,turbo,dvojhmota v neprospech nafty Myslim, ze do funglovky jedine naftu ... do ojetiny radeji benzin...


FAP u Mondea (potažmo u celého fordu) aditiva skutečně nepoužívá - opak si myslí pouze "odborníci" pro které TDCi = HDi. Ale to je jediná kloudná informace z tvého příspěvku. FAP je dnes možné vyčistit a to za použití hned několika technologických postupů (za mne vede zpětné profukování inertním plynem) a ani nový FAP pro TDCi nestojí kdovíjaký ranec. Cena se pohybuje okolo 10 tisíc včetně montáže. Dvouhmotu má kdejaký modernější motor od objemu 1,8 výše a cena je stejná jako u dieselu. Vstřiky se mění nejdříve po 250-300 tisících km (nebo po 120-150 u "kvalitních" stočenin ).
respond
martin.svambergFB
number of posts5
date of registration28.06.2013
Friday 31.10.2014 20:16, Mondeo 1,8 TDCI po dvou letech u me
Ja mam Mondeo 1,8TDCI dva roky, koupil jsem ho jako dlouhou skladovku v roce 2012 s par sty kilometry. V praci jezdim OCtavii 1,6TDI a obcas mam moznost se svest v ruznych autech s motorem 2,0TDCI/HDI. Kdyz presedlam z OCtavky 1,6 77kw do Mondea 1,8TDCI, mam pocit, ze to auto jede neuveritelne, ma taky vice koni-). Kdyz z Mondea 1,8TDCI sednu do Mondea 2,0TDCI, citim vyrovnanejsi chod motoru a plynulejsi nastup kroutaku, ale za ceny vyssi spotreby o 0,5-1l/100km + pojistky a pri existenci DPF, ktery v MOndeu ale funguje vytecne a do 200tis km se fakt o nem nevi.
Kdybych dnes stal pred nabidkou 1,8 ci 2,0 TDCI, pokud by ten 1,8TDCI stal za to, sel bych zase do nej(mam vybavu Ghia po faceliftu 12/2010). Bohuzel v CR nabidky s timto motorem jsou dost mizerne, auta jsou dost ojeta a pak samozrejme nasleduje investice do servisu...... Nabidka 2,0 TDCI se mi vzdy zdala sirsi a proto se tam da taky vybrat lepsi kus.
Zda vzit 1,6 ecoboost ci 1,8/2,0 TDCI bych spis zvazil nad konkretnim autem a jeho stavem, vybavou...... Jak casto plati, lepe si priplatit a potom toliko neinvestovati.......
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 01.11.2014 01:13, RE: .
Primcar posted by:
Mezi 1.8 a 2.0 TDCI jde nejspise jen o ten FAP ... Ale dolevat aditivum u mondea asi nebudute kdyz tam zadne neni , filtr se meni za novy ( ranec penez) .Ja spis porovnaval benzin a naftu ,takze jsme zase u stejne pohadky vstriky,turbo,dvojhmota v neprospech nafty Myslim, ze do funglovky jedine naftu ... do ojetiny radeji benzin...


Já nemluvím o dolévání aditiva do Mondea, ale že ho dolévám (do jiného auta, ano, mohl jsem zvolit ve stejném autě motorizaci bez FAPu). Jde mi o poměr výkon/servis "navíc". Ceny ND na Mondeo neřeším, páč ho nemám. FAP na mojí 2,2 stojí kolem 7 tis, na Mondeo to o moc víc nebude. Jak často že se mění turbo, vstřiky a dvouhmota? Já tam mám původní (najeto 334tkm). Takže to odhaduju na celou životnost auta jako celku. Tu "morální" dokonce 2x...
respond
deleted user
number of posts3
date of registration21.11.2024
Saturday 01.11.2014 20:27, Motor 1.8TDCI
Mám stejné, 1.8 TDCI v sedanu,najetu 300000km, já najel 100000km, investice do15000,- vč. dvouhmoty, na motoru vše původní, bez prolínání oleje.
respond
richigold
number of posts2
date of registration08.07.2018
Sunday 08.07.2018 14:17, K Mondeu 1.8 tdci (92kW)
Rovněž vlastním Mondeo 1.8 tdci turnier, 11/2010, 92kW. Je to facelift (už s led), hnědošedá barva, bohužel jeden z posledních, od roku 2011 byl tento motor nahrazen 1.6 tdci. Vozidlo jsme zakoupili jako tříleté po 1. majiteli z Belgie, jasná minulost, servis, bez filtru, ježděno na dálky, v době koupě najeto cca 172.000 km. Ve výbavě mj. dálk. centrál ve sklopném klíčku, sklopná zrcátka, příplatkové rádio s cd, mapami/navigací, usb v kastlíku, vyhřívané přední okno, park. čidla, family packet - roletky v zadních dveří a od B sloupku zatmavená skla... Jelikož jezdím s tímto autem rovněž z 99% pouze dálky, mám najeto skoro 320.000 km. K autu a jeho spolehlivosti nemohu říct nic špatného, asi je to také dáno tím, že studený motor šetřím, na jedno nastartování jedu přes 150 km a vždy dochlazuji turbo. K mondeu se chovám jako člověk, jezdím pouze! na naftu od Benziny a přilévám VIF. Auto má pravidelný servis: olej + 3x filtry každých cca 20.000 km, naftový ob výměnu, a pak co je třeba. Nízkou cenu spotřebních dílů mohu jen potvrdit, v Cardu 5 l oleje celkem za 652,-Kč, filtry beru tamtéž vesměs jen od Mannu a také jsou v řádu stokorun. Co se týče většího servisu, kolem 200.000 km jsem dělal komplet rozvody, tzn. horní rozvody, spodní rozvody (stojí kolem 4.800,-Kč pouze ve Fordu), vodní pumpu, asi 4 gufera, která předepisuje vyměnit Ford (stojí kolem 3.000,-Kč), materiál vyšel originál ve Fordu celkem asi na 11-12.000,-Kč. Preventivně jsem nechal udělat ještě komplet spojku se setrvákem, i když to nebylo třeba, a výměnu oleje v převodovce. Investice větší, ale zase je klid na dalších 200.000 km. Jinak komplet brzdy (4 kotouče a destičky) od Bremba vyšly asi na 7.000,-Kč, což jde. Každých půl roku odejde žárovka H7 v předním světle, výměnu už mám nacvičenou, je to chvilka, přičemž 2 žárovky z Lidlu vyjdou na 149,-Kč. Jediný trochu problém - v cca 280.000 km auto občas malinko poškublo. U pánů, kteří u nás dělají Fordy, zjištěno, že odchází egr ventil. Vyřešeno tak, že jsme jej mechanicky zaslepili a je klid. Poté se sice rozsvítila kontrolka egru, jak jinak, ale s tím nemám problém. Navíc auto o trochu lépe táhne, spotřeba spadla asi o 2 deci. Párkrát do roka se díky tomu stane, že motor padne do nouzáku, ale je to pouze tím, že řídící jednotka si vyhodnotí nějaké aktuální hodnoty ohledně egru, které se jí nezdají. Vypnu motor, nastartuji a auto jede opět normálně. Auto je velké, pohodlné, podvozek bezvadný, do auta se vejde vše, co potřebuje běžná rodina převážet. Dlouhodobou reálnou spotřebu mám kolem 5,3 l nafty, palubní pc ukazuje 4,9 l, takže trošku lže. Rozhodně se necourám, ale snažím se plynule jezdit do běžných rychlostních limitů. Spotřeba oleje je cca 0,5 - 0,6 l na 20.000 km - pohoda. I když jsem s autem nadmíru spokojený a podle recenzí je motor v tomto mondeu schopen při správné péči najet milión km, začínám se rozhlížet po následovníkovi, který už bohužel nebude takový, jako auta ze starší generace.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.