0
back
 

diskuze k tématu: Ford Galaxy - majitel hodnotí třináct let starý vůz

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.11.2009 14:24, RE: bez předmětu
TOM posted by:
Doufám, že celou dobu se bavíme o pístových spalovacích motorech, takže poznámku o motoru v dopravním letadle beru jako vtípek.
Všechny pohyblivé části v motoru se vlivem tření opotřebovávají.Můžem se bavit o tom, že dnes méně než v minulosti,ale nulové opotřebení ještě nikdo nedosáhl.Ano mohu ho snížit různými materiály, ale za předpokladu shodných třecích ploch (materiálů) je stupen jejich opotřebení vlivem tření přece dán počtem (nebo rozsahem) vzájemných pohybů. Copak o tomto se dá pochybovat?
Ano spalovačka byl spíše pro odlehčení situace. Ten stupeň opotřebení není dán pouze počtem cyklů, ale i přenášenými silami, na tom se určitě shodneme. 2 shodná vozidla pohybující se stejnou rychlostí potřebují stejný hnací výkon a při rozdílném počtu otáček motoru působí na části motoru různé síly. Čili skupina píst-ojnice-klika u naftového motoru je namáhaná vyššími silami při nižších otáčkách než stejná skupina u benzínového motoru s vyššími otáčkami, čímž se de-facto zásadní rozdíly v opotřebení u motorů navrhovaných na obdobnou životnost stírají. Dá se pochybovat o tomto?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.11.2009 14:31, RE: bez předmětu
TOM posted by:
Doufám, že celou dobu se bavíme o pístových spalovacích motorech, takže poznámku o motoru v dopravním letadle beru jako vtípek.
Všechny pohyblivé části v motoru se vlivem tření opotřebovávají.Můžem se bavit o tom, že dnes méně než v minulosti,ale nulové opotřebení ještě nikdo nedosáhl.Ano mohu ho snížit různými materiály, ale za předpokladu shodných třecích ploch (materiálů) je stupen jejich opotřebení vlivem tření přece dán počtem (nebo rozsahem) vzájemných pohybů. Copak o tomto se dá pochybovat?
Ne, nedá se pochybovat o tom, že celková delší dráha znamená větší opotřebení třením. Jenže - mohl bych začít laborovat s tím, že vzhledem k pomalejšímu pohybu pístu a vyšším tlakům ve spalovacím prostoru, budou kladeny vyšší nároky na utěsnění toho spalovacího prostoru. Tedy - pístní kroužky budou muset více těsnit a tedy více dřít po stěnách válců. A tření, jak známo, závisí nejen na dráze, ale taky na síle. Tedy - co se ušetří na dráze, to zase ztratím díky větším silám.

Takže - realita je ale taková, že při zachování slušného chování k motoru, se rozdíl opotřebení třením mezi benzínovým a naftovým motorem nijak neprojeví na celkové životnosti motoru

Je to akademická debata, protože ani jeden z nás nemá dostatečné znalosti a možnosti, aby některé tvrzení mohl dokázat nebo vyvrátit. Ani praxe nijak neprokázala vyšší životnost naftových motorů, pouze lze odsouhlasit jejich vyšší pracovní vytížení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.11.2009 14:51, RE: bez předmětu
Koloss posted by:
Ne, nedá se pochybovat o tom, že celková delší dráha znamená větší opotřebení třením. Jenže - mohl bych začít laborovat s tím, že vzhledem k pomalejšímu pohybu pístu a vyšším tlakům ve spalovacím prostoru, budou kladeny vyšší nároky na utěsnění toho spalovacího prostoru. Tedy - pístní kroužky budou muset více těsnit a tedy více dřít po stěnách válců. A tření, jak známo, závisí nejen na dráze, ale taky na síle. Tedy - co se ušetří na dráze, to zase ztratím díky větším silám.

Takže - realita je a...
Chlapi, Vaše názory beru a jsem rád, že se tu občas dá pokecat s někým se slušnými znalostmi, ikdyž třeba naše názory zrovna uplně shodné nejsou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.11.2009 15:22, RE: bez předmětu
TOM posted by:
Chlapi, Vaše názory beru a jsem rád, že se tu občas dá pokecat s někým se slušnými znalostmi, ikdyž třeba naše názory zrovna uplně shodné nejsou.
OK
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.