0
back
 

diskuze k tématu: Za co vyměnit dosluhující Citroen Xantia?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 14:46, RE: Síla zvyku
Kačud posted by:
Úhel pohledu to není ani trochu zvláštní. Čistě statisticky vzato bude rozhodně paní častěji rozčilovat tvrdší podvozek než porucha. Častěji se holt jezdí než stojí v servisu a to platí i pro C5. To, že je Focus spolehlivější je však faktem, to rozhodně nezpochybňuju. Jde o to, jestli holt paní sedne jeho naprosto jinak se chovající podvozek a jiná sedadla. Jde o to jestli si na to zvykne a bude jí to vyhovovat. Je nutné si vozy vyzkoušet, projet se a pak uvidí. Jinak české silnice nebudou nikdy...
Milý Kačude!
Já nic nezpochybňuji! Dala jsem odkaz na TÜV (jehož výsledky "zpochybňujete" vy). Tak to prostě je, s tím asi nic nenaděláme...
Proč myslíte, že je Focus "spolehlivější"? Dokonce mluvíte o "faktu"? Osobně si myslím, že v TOMTO mezi oběma vozy není ten hlavní rozdíl.
PS: Ale slova: "Častěji se jezdí do servisu..! No nevím, odkud to máte? C5 není žádný vzor spolehlivosti, ale Focus také ne.
PPS: A to s tím 16. místem C5 (těsně za Subaru Legacy a Honda Accord), stejně tak 39. Focus (40. je Mondeo) - to NENÍ vtip!!! To je opravdu statistika pracující se VŠEMI vozy na německém trhu (kolik nových vozů se prodá a provozuje v německu a kolik v česku - asi máte představu..)
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 14:57, RE: Vtip roku...
Kylie posted by:
Názor "raději pohodlnýho a poruchovějšího francouze.." je samozřejmě a zcela bez diskuzí NESMYSL! Podívala jsem se na TÜV a předpokládám, že paní chce nějakou "rozumně" starou ojetinu. Podle posledního hodnocení TÜV (např. vozy 4 - 5 let staré) skončil Ford Focus na slušném mírně NADprůměrném 39. místě. Vámi zmiňovaný "poruchovější" pohodlnější "francouz" na 16ém (slovy ŠESTNÁCTÉM místě - ze 107mi hodnocených).
PS: Ano již Xantia před 2 - 3 pětiletkami byla slušně hodno...
Když už spolupráce s fakty, tak co třeba doplnit, že k tomu 16. místu (které je pravdivé) se jedná o C5 ve stáří 4-5 let, ale cé pětky staré 2-3 roky (obojí statistika z roku 2007) jsou už na 77. (slovy: sedmdesátém sedmém místě) ze 113. Že by se ty citróni zase vracely do těch 80. let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:02, RE: Síla zvyku
Kylie posted by:
Milý Kačude!
Já nic nezpochybňuji! Dala jsem odkaz na TÜV (jehož výsledky "zpochybňujete" vy). Tak to prostě je, s tím asi nic nenaděláme...
Proč myslíte, že je Focus "spolehlivější"? Dokonce mluvíte o "faktu"? Osobně si myslím, že v TOMTO mezi oběma vozy není ten hlavní rozdíl.
PS: Ale slova: "Častěji se jezdí do servisu..! No nevím, odkud to máte? C5 není žádný vzor spolehlivosti, ale Focus také ne.
PPS: A to s tím 16. místem C5 (těsně za Subaru Legacy a Honda Accord), stejně ta...
Myslím, že by bylo ale slušné uvést, že nám C5 pravděpodobně zraje jako víno, protože jestli se podíváme do stejného reportu na o 1 kategorii mladší vozy, tak nám okupuje nelichotivé podprůmerné 77. místo. Otázkou je, jestli se v němcku na TUV chodí co 2 roky, protože jinak tuto kategorii požaduji za naprosto zbytečnou. Jestli ovšem je to předepsané každé 2 roky, tak tento propad v kvalitě je drastický. Nebo se na to dá nahlednou i style, že si C5 udržuje 5 roků konstatní počet závad - to je obdivuhodné, tam byla asi řízená životnost dotažená k dokonalosti.
Já jen aby, když se řekne A, zaznělo i B.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:03, RE: Vtip roku...
Zdenda posted by:
Když už spolupráce s fakty, tak co třeba doplnit, že k tomu 16. místu (které je pravdivé) se jedná o C5 ve stáří 4-5 let, ale cé pětky staré 2-3 roky (obojí statistika z roku 2007) jsou už na 77. (slovy: sedmdesátém sedmém místě) ze 113. Že by se ty citróni zase vracely do těch 80. let.
Hm, taky jsem o tom napsal pojednání )))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:05, RE: nerozumím...
T.J. posted by:
Opravdu tomu nerozumím. Měl jsem dříve služební Xantii, měla najeto 120tkm. Já s ní jezdil další asi 200tkm. Bez jediné větší investice. Momentálně jezdím vozem naprosto jiného druhu, ale C5 jsem také několikrát projel, s různými motory, v různých výbavách. Majitelé naší firmy jsou na francouzské vozy celkem zatíženi, takže nějaké zkušenosti mám, i s jinými značkami. Například taková laguna je opravdu celkem poruchová, alespoň co se do roku 02-03 týkalo (přesně to nevím), a tyto auto šla pryč. J...
tento nazor take sdilim jiz delsi dobu. Nejsou obecne lepsi znacky, ale pouze jednotlive modely a motorizace v nich! Navic bych rekl, ze dnes (pokud to neni nejaky extra spickovy model) se jedna bud o nadprumerna auta ci pak ve vetsine prumerna a pak podprumerna.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:13, RE: Vtip roku...
David V posted by:
Hm, taky jsem o tom napsal pojednání )))
Super Davide, tak doufám, že si toho dotyčná všimne, když je to tu dvakrát a dá nám vědět. Taky si umím vybrat to co se mi hodí do krámu, ale nevím jestli to pak má nákou vypovídací hodnotu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:18, RE: !!!
ladis posted by:
proc radsi nekdo nedoporucite aby se pani v obouch autech svezla a uvidi sama ??? prijde mi, ze sem presli samy experti ze seznam.cz kde se na tema AUTO uz ani nedostane, tam uz se rovnou nadava a urazi, popr plete politika. bohuzel zacina to tu byt stejne !!! chodil sme na tuhle stranku rad a se zajmem, ale posledni dobou to tu vypada jak nekde na trzisti. doby, kdy se tu clovek mohl neco dozvedet, sou pryc, pac nez se clovek prohrabe tema "srackama" co se tu porad resi, prejde ho chut
Souhlas!!

A proto když nemám s daným vozem žádnou konkrétní zkušenost tak do diskuze nic nepíšu.(to je všem co nikdy v C5 neseděli)Taky mi vadí přeskakovat příspěvky na 20 řádku od jedné nejmenované autorky která se tu hádá s dalšíma pěti lidma jestli si vymýšlí nebo ne.Uvědomte si vážená kylie že tímto s prominutím zasíráte diskuzi všem co se tu chtějí v něčem poučit.Založte si na xchatu místnost a tam se jděte hádat se svými přiznivci a odpůrci.Času byste na to měla evidentně dost tak nezdržujte ostatní lidi tím že si každý den musí číst vaše příspěvky ve kterých je pořát to stejný (staistky TUV, 2,2HDI , ....) A nazávěr se omlouvám všem že jsem svým příspěvkem "zasral" diskuzi o autech nečím co s autama nesouvisí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:18, RE: Síla zvyku
David V posted by:
Myslím, že by bylo ale slušné uvést, že nám C5 pravděpodobně zraje jako víno, protože jestli se podíváme do stejného reportu na o 1 kategorii mladší vozy, tak nám okupuje nelichotivé podprůmerné 77. místo. Otázkou je, jestli se v němcku na TUV chodí co 2 roky, protože jinak tuto kategorii požaduji za naprosto zbytečnou. Jestli ovšem je to předepsané každé 2 roky, tak tento propad v kvalitě je drastický. Nebo se na to dá nahlednou i style, že si C5 udržuje 5 roků konstatní počet závad - to je obd...
Zapomněl jste na C. Vloni už byla C5 zase "nahoře" (shodné hodnocení s Passat)! A nahlédněte na můj příspěvek! Co tam je? Jde o PRŮMĚRNĚ spolehlivý vůz. Což neokecáte, tak to prostě je.
Do výsledků TÜV se nezapočítávají pouze návštěvy a la STK, ale i poruchy, kdy jste nucen volat HELP. Nezpochybňujte německé statistiky, jsou NĚMECKÉ!
Napsala jsem, že otázka poruchovosti NENÍ problém, a NENÍ v ní rozdíl mezi Focus a C5 - což je pravda. Zásadním rozdílem je celé "fungování" vozu - TAM je mezi Focus/C5 zcela ZÁSADNÍ rozdíl. Vy jste se zmińovali o "poruchovosti" C5 a naopak "spolehlivosti" Focus, což není pravda.
Ostatně ona zvýšená poruchovost je první rok po faceliftu a není způsobená tím, že výrobce najednou začal "vyrábět" horší motory apod., ale nejvíce starosti servisům přinesly ostřikovače světlometů (to NENÍ vtip, nový přední nárazník a upravená maska jsou sice možná "hezčí", ale zpočátku mechanika ostřikovačů "vyjíždějících" ven zlobila, resp. se zasekávala - TO je ten problém, který byl samozřejmě časem odstraněn a u "inkriminovaných" kusů si s tím poradí servis. Abych byla naprosto vyčerpávající, v některých případech odpadla i krytka ostřikovače). Doporučuji nahlédnout i na % poruch a nevyvolávat "zmatky". C5 je PRŮMĚRNĚ spolehlivý vůz, za rozumnou bazarovou cenu. TO jsem napsala a na TOM trvám. A teď vy - napsali jste, že Focus je JEDNOZNAČNĚ spolehlivější než C5... nuže? ....
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:22, RE: !!!
vasapasa posted by:
Souhlas!!

A proto když nemám s daným vozem žádnou konkrétní zkušenost tak do diskuze nic nepíšu.(to je všem co nikdy v C5 neseděli)Taky mi vadí přeskakovat příspěvky na 20 řádku od jedné nejmenované autorky která se tu hádá s dalšíma pěti lidma jestli si vymýšlí nebo ne.Uvědomte si vážená kylie že tímto s prominutím zasíráte diskuzi všem co se tu chtějí v něčem poučit.Založte si na xchatu místnost a tam se jděte hádat se svými přiznivci a odpůrci.Času byste na to měla evidentně dost tak nezdrž...
Nechtělo by to "novou" desku? Tahle se vám "zasekává" a hraje dokola pořád to samé...
PS: Proč nikdy "nedokončíte" diskuzi (a do nové VŽDY, tím samým, přišpějete)?
PPS: Statistiky TÜV (a další podobné zdroje) považuji za serióznější, než "chlapi v hospodě u piva řikali..". Vy ne?
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:25, RE: Vtip roku...
Zdenda posted by:
Když už spolupráce s fakty, tak co třeba doplnit, že k tomu 16. místu (které je pravdivé) se jedná o C5 ve stáří 4-5 let, ale cé pětky staré 2-3 roky (obojí statistika z roku 2007) jsou už na 77. (slovy: sedmdesátém sedmém místě) ze 113. Že by se ty citróni zase vracely do těch 80. let.
Jděte i do dalších let!!! Vloni SHODNÉ hodnocení s passat. C5 je průměrně spolehlivý vůz, ani skvělý, ani špatný. To jsem již (opakovaně) napsala.
Proč nekomentujete svůj OMYL s Focus? Co jeho spolehlivost?
Nečetl jste, že jsem již (dávno tomu) napsala, že v TOMTO mezi oběha vozy není až takový rozdíl? Že oba jsou víceméně průměrně spolehlivé? Asi ne...
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:27, RE: doporučit i jinou variantu?
Tomi posted by:
poměrně dobře napsaná recenze.
Jenže důležitá věc mi tam chybí,paní srovnává nižší střední se střední třídu.Pan Dvorský píše sice o rozdílu v prostornosti,ale paní to zřejmě nechápe,proto si vybrala auta, o kterých slyšela něco kladného.Pokud ji radíme C5 tak nabídnu srovnání s např. Mondeem,Vectrou.U focusu třeba Astra,Golf,Megane.
Z jejího dotazu pak jasně všichni doporučíme C5,protože volba je víceméně jasná.Kdyby chtěla Mondeo,Vectru,P 406 a C5 tak už je to jinak.
A nakonec nezapomeneme na j...
Paní možná vychází z bazarové ceny, kde tyto vozy, byť původně cenově rozdílné a dokonce zástupci různých tříd, stojí víceméně stejně či podobně.
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:31, RE: Sarojan._eee!
Kylie posted by:
To není pěkní si takhle vymýšlet! To maminka "nezvládla" a tatínek evidentně málokrát řemen z kalhot vytáhl (nebudete vy z "rozvrácené rodiny a neřešíte si tu nějaké z dětství pocházející komplexy?)
1) Parkovací asistent si zabalil batůžek a opustil vás? A kam šel? A šel přední, nebo zadní (nebo se "domluvili" a ruku v ruce spolu "utekli"?)?
2) Všiml jste si, jak dramaticky a zásadně se zde poslední dobou zvýšil počet diskutujících, co sobě novou C5 pořídili a JEN a JEN se s ní trápil...
Já těm dieslům nerozumím, ale mám dojem, že snad Mazda má svůj diesel a že to tedy není ono HDi od PSA-Ford.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:31, RE: Vtip roku...
Zdenda posted by:
Super Davide, tak doufám, že si toho dotyčná všimne, když je to tu dvakrát a dá nám vědět. Taky si umím vybrat to co se mi hodí do krámu, ale nevím jestli to pak má nákou vypovídací hodnotu.
S tématem poruchovosti jste začal VY. JÁ napsala, že oba vozy jsou přibližně stejně poruhové - což je pravda. Naopak VY jste napsal, že Focus je více spolehlivý - což jste si vymyslel (a do tabulek porucovosti se až PO mém upozornění podíval
PS: Takže, jak je to s tou poruchovostí Focus/C5? Říkáte přibližně stejně? TO, že není ten největší rozdíl mezi nimi? Ano, jsem ráda, že potvrzujete moje slova.
Pěkný den, Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:40, RE: Síla zvyku
Kylie posted by:
Zapomněl jste na C. Vloni už byla C5 zase "nahoře" (shodné hodnocení s Passat)! A nahlédněte na můj příspěvek! Co tam je? Jde o PRŮMĚRNĚ spolehlivý vůz. Což neokecáte, tak to prostě je.
Do výsledků TÜV se nezapočítávají pouze návštěvy a la STK, ale i poruchy, kdy jste nucen volat HELP. Nezpochybňujte německé statistiky, jsou NĚMECKÉ!
Napsala jsem, že otázka poruchovosti NENÍ problém, a NENÍ v ní rozdíl mezi Focus a C5 - což je pravda. Zásadním rozdílem je celé "fungování" vozu ...
Pokud existuje C, už tu mělo dávno být, ale ne ode mě, který vyčmuchal to B, ale od Tebe, jako komplexní informace o kvalitách C5 podložená tiskem, jak je u Tebe dobrým zvykem.
Statistiku TUV nezpochybňuji, jen mi nebylo jasné, jak se tvoří pro vozy staré třeba 2 roky.
Já se o absolutních hodnotách spolehlivostí obou aut nevyjadřoval, jen jsem napsal, že bych sáhl po Focusovi po zkušenostech s lidmi atd.. (nebudu opakovat). To já nepřišel první s konkrétními čísly, abych tady dokázal něco (A) a když přišla pochopitelná reakce, že není všechno zlato co se třpytí typu (B), musela zákonitě přijít nějaká odpověď typu (C), která podpoří (A).
A na závěr prosím nepodsouvat autorství cizích výroků. Nikde jsem nenapsal, že Focus je absolutně spolehlivěší než C5 ani k tomu nikde nepřitakal - pokud mě paměť nešálí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:46, RE: C5
Osel posted by:
A teď tu o pejskovi a kočičce!
Osle, zvu Tě na test spotřeby. Použijeme stejnou metodiku i trasu jako pan Šikl (mně to vyhovuje, na té trase bydlím). Tankovat plnou a jednou úsporně, podruhé svižně. Když bude úsporný okruh přes 4,5 platím naftu já, když pod 4,5, platíš ty. Bude-li svižný okruh přes 5,5, platím já, když pod 5,5, platíš ty. Platí?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:47, RE: C5
Kylie posted by:
Tobě se "zasekává" palubní počítač? Slyšela jsem, že některé bývají poruchové a hlavně si ohledně spotřeby vymýšlí, či doslova "bajkaří" ....
PS: To Brumla je pravdomluvnost sama, když zadupnu plyn na podlahu, ukáže 30 l - a končí (víc ukázat neumí)
Kylie
Počítám si dlouhodobý průměr podle tankování. Vyrobil jsem si na to v excelu takovou aplikaci a často se nad ní těším .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:47, RE: Jednoznačně focuse
dpwagen posted by:
Vzal bych Focuse kvůli nákladům, jízdním vlastnostem. Neni totiž tak tvrdě naladěný, jak se tu píše a zároveň má bezpečné jízdní vlastnosti. On totiž vyběhaný C5 nebo kterýkoliv Francouz až hraničí s nebezpečností v obyčejné vlásence. Bohužel nastáváý trend, že lidé jsou pohodlní a chtějí měkčí auta. Renault se cenově podbízí, Citroen taky, C4 za 249.000-. je fajn. Ale to, že palubka vypadá jak hračka pro děti do tří let, už nikdo neřeší. Doporučuji se svést v nové A4 a pochopíte co tím myslím. ...
..."On totiž "vyběhaný" C5 až hraničí s nebezpečností v obyčejné vlásence" - to jsou HODNĚ silná slova.. (jel jste někdy nějakou?)
Ano palubky Audi, již ve vámi zmiňovaných modelech z let ´97, či ´02 jsou velmi precizní (ale materiál palubní desky nemá příliš společného s vlastnostmi vozu, ale jinak "srovnávání" vozu prémiového segmentu /a ceny/ se vozem typu Citroën C5 je pěkné - že z něj vyjde s lepším použitým materiálem jako vítěz Audi nepřekvapí, alespoň mne ne - vás ano?).
Jinak u těch starších vozů Audi (většina se prodala s předním náhonem, NE quattro) pozor ve vlásenkách, těžiště a uložení motoru bylo nevhodně zvoleno, takže vás to v některých chvílích může nečekaně "táhnout" ze zatáčky - to bohužel není vtip).
Patnáct let staré auto (bez ohledu na značku, krom RR a snad Bristol) není dobrou volbou.
PS: K cenové "podbízivosti". Za posledních 24 měsíců se razantně změnil kurz euro/koruna. Některé automobilky hýbají s cenami dle kurzu, některé jsou v česku až extrémně předražené (škoda). Ostatně poslední dobou proto již velký počet kupců vyjíždí za nákupy (i škodovek!) do zahraničí (to ale není žádné tajemství, opakovaně se o tom psalo dokonce i v jinak "profláknutém" Světě motorů ale i v běžném denním tisku či ve zpravodajských relacích večerních televizních zpráv.
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:48, RE: C5
Muroň posted by:
Počítám si dlouhodobý průměr podle tankování. Vyrobil jsem si na to v excelu takovou aplikaci a často se nad ní těším .
V Excelu?!? To je jen můj čistě "soukromý" vtípek, promiň - ale shodou okolností jsi právě "citoval" jednoho mého příbuzného (co smí chodit se studenty na oběd...)
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:50, RE: C5
Muroň posted by:
Osle, zvu Tě na test spotřeby. Použijeme stejnou metodiku i trasu jako pan Šikl (mně to vyhovuje, na té trase bydlím). Tankovat plnou a jednou úsporně, podruhé svižně. Když bude úsporný okruh přes 4,5 platím naftu já, když pod 4,5, platíš ty. Bude-li svižný okruh přes 5,5, platím já, když pod 5,5, platíš ty. Platí?
Co dostanu já, když se dostanu pod 10 l? Oscara?
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:50, RE: není o čem přemýšlet
T.J. posted by:
Samozřejmě že C5! Stačí se jednou, jen jednou svézt oběma vozy, a každý hned pochopí. Pokud jde o motor, úplně bych ten diesel nezatracoval. Při dobré koupi nebude dražší než benzin. Cena nafta je sice vyšší, ale spotřeba je výrazně nižší. Náklady na servis nemusí být nějak dramatické. Momentálně je to takové moderní, zatracovat „ojeté“ diesely. Mám osobní cca 1500 km dlouhou zkušenost s 1,6HDI a byl jsem velmi mile překvapen. Osobně dávám přednost trochu něčemu jinému, ale špatné to rozhodně ne...
Možná i 2 trochy..
respond
  1 2 3 4 ... 18


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.