0
back
 

diskuze k tématu: Výběr auta pro mladou rodinu - ale za kolik ?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 26.12.2014 21:54, RE: Stáčení tacho v D
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Zvirak posted by:
To, že je stáčení tacho v Německu trestné, ještě neznamená, že se to neděje !!!V Německu jsem každý den, často se bavím s lidma. Nějaký to auto jsem na ebay z D už taky koupil..Co jsem taky vypozoroval, tak auta, která jsou v německu na "okraji zájmu" tzn. není to koncern VW nebo nejsou německá (např. francouzi, italové), prodávají se na východ a často STOČENÁ..
Jenže tyhle stočený vraždy vozí bazarníci - ubyde jim práce, a jsou "z obliga". Normální člověk si vytipuje třeba 5 aut, nechá si poslat VINka, porovná údaje v našem nejbližším dealerství a vybere, nebo alespoň zúží výběr. Zrovna u těch frantíků to funguje spolehlivě . Těch aut tam jsou tisíce. Když někdo nezvládne vést 3-5let servisku, tak ať si to strčí do..., koupím to od někoho, pro koho to problém nebyl... Když se všichni, co chtí koupit kvalitní ojetinu budou chovat racionálně, nechají si poradit a budou si vážit víc svých peněz, nebude pro podobný lumpárny zdaleka tolik prostoru.
V servisce ale nemusí být zanesená havárie. Pokud někdo auto nabourá a nechá ho opravit mimo autorizovaný servis, tak se to dealerství nedozví. Např. Toyota má celoevropskou elektronickou servisní knížku, ale jak mi řekli v autorizáku během opravy blatníku světla a nárazníku, tak tato oprava se do servisky nedostane, ani do papírové ani do elektronické. Tuhle informaci jde ověřit jen v servisu, který auto servisoval. Nevím jak to má Peugeot, ale u Toyoty to funguje takto.Jinak vraky aut se prodávají na aukcích, např. na http://www.totalcar.cz/ Zde si auto koupí opravce a buď opraví a prodá nebo rozebere na náhradní díly. Např. my jsme prodali skrz pojišťovnu vrak Yarise přes tento server. Měl vystřelené 3 přední airbagy. Je otázka jestli opravce tam např. vrátí všechny 3 airbagy. Pokud jo, tak se připravuje o zisk a teoreticky může prodat auto se ztrátou. Osobně bych proto pokud možno už ojetinu nekupoval.


Tak pro spoustu lidí je ojetina jediná cesta k autu. Další skupina si může vybrat, jestli nový low cost nebo ojetou stř. třídu (např.). Nejhorší případ je, když si někdo za poslední (nebo nedejbože půjčené) peníze koupí olítanou prémiovku. A pak jsou lidi, co si koupí klidně nové, aniž by to rodinný (firemní) rozpočet nějak vážněji rozhodilo. Ad bouračka v cizině - ano, ale dá se to zjistit až na místě - lépe než stočený tachometr (který se tu řešil primárně). Já proto (mj), aby rodina mohla jezdit v novém, jezdím v ojetém - mám k tomu spoustu důvodů, finance jsou jen jedním (a nikoliv rozhodujícím) z nich.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 26.12.2014 23:45, RE: Stáčení tacho v D
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Zvirak posted by:
To, že je stáčení tacho v Německu trestné, ještě neznamená, že se to neděje !!!V Německu jsem každý den, často se bavím s lidma. Nějaký to auto jsem na ebay z D už taky koupil..Co jsem taky vypozoroval, tak auta, která jsou v německu na "okraji zájmu" tzn. není to koncern VW nebo nejsou německá (např. francouzi, italové), prodávají se na východ a často STOČENÁ..
Jenže tyhle stočený vraždy vozí bazarníci - ubyde jim práce, a jsou "z obliga". Normální člověk si vytipuje třeba 5 aut, nechá si poslat VINka, porovná údaje v našem nejbližším dealerství a vybere, nebo alespoň zúží výběr. Zrovna u těch frantíků to funguje spolehlivě . Těch aut tam jsou tisíce. Když někdo nezvládne vést 3-5let servisku, tak ať si to strčí do..., koupím to od někoho, pro koho to problém nebyl... Když se všichni, co chtí koupit kvalitní ojetinu budou chovat racionálně, nechají si poradit a budou si vážit víc svých peněz, nebude pro podobný lumpárny zdaleka tolik prostoru.
V servisce ale nemusí být zanesená havárie. Pokud někdo auto nabourá a nechá ho opravit mimo autorizovaný servis, tak se to dealerství nedozví. Např. Toyota má celoevropskou elektronickou servisní knížku, ale jak mi řekli v autorizáku během opravy blatníku světla a nárazníku, tak tato oprava se do servisky nedostane, ani do papírové ani do elektronické. Tuhle informaci jde ověřit jen v servisu, který auto servisoval. Nevím jak to má Peugeot, ale u Toyoty to funguje takto.Jinak vraky aut se prodávají na aukcích, např. na http://www.totalcar.cz/ Zde si auto koupí opravce a buď opraví a prodá nebo rozebere na náhradní díly. Např. my jsme prodali skrz pojišťovnu vrak Yarise přes tento server. Měl vystřelené 3 přední airbagy. Je otázka jestli opravce tam např. vrátí všechny 3 airbagy. Pokud jo, tak se připravuje o zisk a teoreticky může prodat auto se ztrátou. Osobně bych proto pokud možno už ojetinu nekupoval.
Tak pro spoustu lidí je ojetina jediná cesta k autu. Další skupina si může vybrat, jestli nový low cost nebo ojetou stř. třídu (např.). Nejhorší případ je, když si někdo za poslední (nebo nedejbože půjčené) peníze koupí olítanou prémiovku. A pak jsou lidi, co si koupí klidně nové, aniž by to rodinný (firemní) rozpočet nějak vážněji rozhodilo. Ad bouračka v cizině - ano, ale dá se to zjistit až na místě - lépe než stočený tachometr (který se tu řešil primárně). Já proto (mj), aby rodina mohla jezdit v novém, jezdím v ojetém - mám k tomu spoustu důvodů, finance jsou jen jedním (a nikoliv rozhodujícím) z nich.


Víceméně souhlas. Pokud poznáš nebourané ojeté auto, pak OK. My v rodině máme 2 auta a najedeme málo, cca 12 tisíc ročně s každým. Koupil jsem ale radši nová auta s tím, že si auta necháme nejméně 10-12 roků. Auta jsem koupil z finanční rezervy a částečně z plnění pojistky z havárie. Než si na auto půjčovat za RPSN min. 10 procent, tak bych radši vzal to ojeté.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Saturday 27.12.2014 21:41, Ojete vs bezpecnost
Souhlasim s tim, ze ne kazdy je chopen/ochoten vysolit statisice za nove auto. Nove auto taky neznamena, ze se v nem nejde zabit/zmrzacit. Ale v pripade ojetiny (jeste k tomu za 100) mi pripada uplne nesmyslne trvat na co nejvetsim poctu airbagu a podobne.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.