0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1,8 TDCI - zkušenosti po třech letech provozu

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 14:51, RE: ach jo
edmund posted by:
focus 1,8 tdci combi spotřeba 7-7,5 l/100km. smíšený provoz mimo město. opravy kolem 170 000 km: vstřikovače, startér, setrvačník. ( vše v rychlém sledu, ověřeno na více Focusech různých majitelů )

Čili hezký optimistický leč nerealistický článeček.

A nakonec: jasně že si octávkáři myslí, že mají to nejlepší, když se zde doslova každé auto srovnává právě s Octou.
Měl jsem možnost (a kdo ne ;)?) setkat se s oběma vozy v různých motorizacích. Nikdy nebudu tvrdit, že to či ono je lepší. Každý má své přednosti a slabé stránky. Předně Octavia prostě nemá problémy s korozí (až na vyjímky u zadního slka u Combi). Focus má problémy s korozí dveří na spodní hraně a celkově je u něj podle mě antikorozní ochrana horší. Co se celkového pojetí vozu týká, pak je Fikus dál. Už má modernější konstrukci, celkově je vůz vyšší stavby. Diesel 1.8TDCi (po faceliftu) orpoti TDi co do kultury chodu zcela neporovnatelně lepší. Na druhou stranu 1,9TDi (66/81kW) měly skvělou spotřebu a životnost také nesrovnatelná s Fordovým dieselem. Starší 1.8TDDi u Fordu nic moc. Kufr lepší jasně Octavia, jízdní vlastnosti jasně Fikus (Octavia prostě limitována převisy a zadní nápravou), zpracováním (můj názor) spíše Octavia, po faceliftu jednoznačně Octavia. Dále bych chtěl podotknout, že prostornost ve předu je v Octavii naprostý dostatek v rámci třídy a dané doby. Sedalda (subjektivní věc) pro mě pohodlnější Octavia.
Každé má své pro a proti. Pokud by mi záleželo na spotřebě a provozních nákladech, pak bych volil Octavii. Pokud na prostornosti, pak Fikus, Nicméně když už ojetý Fíkus, volil bych 1.6 benzin... C-R diesel je ruská ruleta a do TDDi by mě asi nikdo nepřemluvil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 14:54, RE: ach jo
rohYpnol posted by:
Měl jsem možnost (a kdo ne ;)?) setkat se s oběma vozy v různých motorizacích. Nikdy nebudu tvrdit, že to či ono je lepší. Každý má své přednosti a slabé stránky. Předně Octavia prostě nemá problémy s korozí (až na vyjímky u zadního slka u Combi). Focus má problémy s korozí dveří na spodní hraně a celkově je u něj podle mě antikorozní ochrana horší. Co se celkového pojetí vozu týká, pak je Fikus dál. Už má modernější konstrukci, celkově je vůz vyšší stavby. Diesel 1.8TDCi (po faceliftu) orpoti T...
Provozní náklady - tím jsem myslel spíše spotřebu. Octavia jako ojetina je celkem nadhodnocena a při standardním nájezdu klidně může v kontextu s pořizovací cenou vyjít lépe Fíkus v benzinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 15:21, RE: ach jo
rohYpnol posted by:
Měl jsem možnost (a kdo ne ;)?) setkat se s oběma vozy v různých motorizacích. Nikdy nebudu tvrdit, že to či ono je lepší. Každý má své přednosti a slabé stránky. Předně Octavia prostě nemá problémy s korozí (až na vyjímky u zadního slka u Combi). Focus má problémy s korozí dveří na spodní hraně a celkově je u něj podle mě antikorozní ochrana horší. Co se celkového pojetí vozu týká, pak je Fikus dál. Už má modernější konstrukci, celkově je vůz vyšší stavby. Diesel 1.8TDCi (po faceliftu) orpoti T...
Takže naprostej souhlas, se vším....moýná jen ty ceny, benzinova 1,6 ve fokusu je velmi žádaná a drahá stejně jako oktávky...ještě musím zmínit, že jsem fordista, vyhovujou mě víc jízdní vlastnosti fordů, ale skodovky jsou opravdu lépe dílensky zpracovány, už jenom zabouchnutí dveří oktávky a fokusu nebo mondea a superba, je nebetyčný rozdíl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 15:51, RE: Kylií
Kozař posted by:
Co se s ní stalo snad se nám se svým C5 někde nerozstřelila ve 240. Osel se zaběh Kylii se ztratila tady snad chcípl pes.
No můj děda vždycky říkal kdo vykřikl ten zapálil.... tož tam je!!! Jinak ten Kylí tady je a vesele píše dál pod dalším jménem a já jsem rád protože měl přehled a o autech věděl hodně. Spíš si myslím že ta fotka to s tím babochlapem byla volavka a ve skutečnosti je to někdo přímo z redakce aby tuto auto rubriku resuscitoval. Ale díky je tady alespoň víc čtení. Co mě teda vadilo bylo používání velkých písmen uprostřed slov to bych ti ještě teď dal za ušiska!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 16:07, RE: ach jo
pospov posted by:
Takže naprostej souhlas, se vším....moýná jen ty ceny, benzinova 1,6 ve fokusu je velmi žádaná a drahá stejně jako oktávky...ještě musím zmínit, že jsem fordista, vyhovujou mě víc jízdní vlastnosti fordů, ale skodovky jsou opravdu lépe dílensky zpracovány, už jenom zabouchnutí dveří oktávky a fokusu nebo mondea a superba, je nebetyčný rozdíl
tech 74kW v benzinu mi ale prijde ale dost malo
ted mam 82kW a zadnej zazrak to neni
navic nejspis ten motor bude ve 130 tocit nejakych 4tis otacek, takze na dalnici ne moc vhodny
koukam po fikusu a nebo oktavce (rocni auta) a fikus nema zadny kloudny benzin. do nafty se mi nechce, i kdyz jezdim kolem 40tis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 16:12, RE: 210 km/h?
Key1 posted by:
no vida ... pan kolega ma ocividne taky zkusenost s touto rychlosti .... ale ostatni za ni kárá . nechapu na zaklade ceho se tu pak mily tome vyvysujes a mentorujes
čím se prosím tě vyvyšuju???
viditelně si vůbec nepochopil co jsem psal.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 16:54, RE:
TOM posted by:
čím se prosím tě vyvyšuju???
viditelně si vůbec nepochopil co jsem psal.....
ale ano , navazis se do me za me priznani uz od prvniho prispevku - jake jsem nebezpeci a jak me nechapes atd. ocividne to taky obcas seslapnes na 180+. a v tvem pripade to neni nebezpecne ? mozna mas se svym vozem vetsi rezervu do topspeedu, ale nebezpeci jsi pri teto rychlosti stejne. nehlede na to, ze vubec netusim, na zaklade ceho jsi me odsoudil do role klobouckare - a kdes na to vzal pravo . to proto jsem te obvinil z vyvysovani se. a nelej to pivo z oken, mily jarmile ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 17:13, RE:
Key1 posted by:
ale ano , navazis se do me za me priznani uz od prvniho prispevku - jake jsem nebezpeci a jak me nechapes atd. ocividne to taky obcas seslapnes na 180+. a v tvem pripade to neni nebezpecne ? mozna mas se svym vozem vetsi rezervu do topspeedu, ale nebezpeci jsi pri teto rychlosti stejne. nehlede na to, ze vubec netusim, na zaklade ceho jsi me odsoudil do role klobouckare - a kdes na to vzal pravo . to proto jsem te obvinil z vyvysovani se. a nelej to pivo z oken, mily jarmile ;o)
odsoudil jsem tě?čím? napsal jsem, že překračovat maximální konstrukční rychlost není dobré-pro auto, pro řidiče, pro ostatní-bylo to myšleno jako rada.Dobrá rada. Napsal jsem, že nechápu lidi co mají potřebu dělat podobné kousky jako ty-nenapsal jsi proč to teda ty lidi dělají. Kčemu je někomu dobrý vědět, že jeho auto za dobrých podmínek udělá tachometrových 210, když stabilně ani dlouhodobě se tak s tím autem jezdit nedá-řekni-k čemu je dobrý toto vědět?-jediný důvod mě napadá aby u pátýho piva mohl chlapům v hospodě říkat-chlapi,to moje auto dá i 210!!! Nebo máš jiný důvod?
Je něco z toho co jsem tu dnes napsal nepravda?? na moje otázky si vůbec neodpověděl a místo toho se snažíš hodnotit mě. proč? Přičemž já o SOBĚ nenapsal ani řádku. Takže o tom jestli já jezdím 180 ty nemůžeš vědět ani Ň.
A ještě mi řekni, kde konkrétně jsem já tebe odsoudil do role kloboučkáře???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 17:29, RE:
Key1 posted by:
ale ano , navazis se do me za me priznani uz od prvniho prispevku - jake jsem nebezpeci a jak me nechapes atd. ocividne to taky obcas seslapnes na 180+. a v tvem pripade to neni nebezpecne ? mozna mas se svym vozem vetsi rezervu do topspeedu, ale nebezpeci jsi pri teto rychlosti stejne. nehlede na to, ze vubec netusim, na zaklade ceho jsi me odsoudil do role klobouckare - a kdes na to vzal pravo . to proto jsem te obvinil z vyvysovani se. a nelej to pivo z oken, mily jarmile ;o)
Jo, a jestli si myslíš, že auta s max rychlostí řekněme 230 a druhé s max rychlostí 180 budou při těch 180 stejně bezpečná, tak o konstrukci automobilů nevíš lautr nic.
A potom celá ta diskuze od počátku ztrácí smysl a opravdu si vůbec nepochopil o čem píšu. Škoda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 18:46, RE:
TOM posted by:
Jo, a jestli si myslíš, že auta s max rychlostí řekněme 230 a druhé s max rychlostí 180 budou při těch 180 stejně bezpečná, tak o konstrukci automobilů nevíš lautr nic.
A potom celá ta diskuze od počátku ztrácí smysl a opravdu si vůbec nepochopil o čem píšu. Škoda.
mily tome .... pozor aby ti z toho rozcileni nepraskla cevka

1) odsoudil jsi me za to, ze jsem si jednou se svym autem zkusil topspeed - hned ve svem prvnim prispevku, konkretne jeho druhou casti.

2) do role klobouckare jsi me odsoudil ve svem druhem prispevku frazi >> "Jinak moc nechápu význam zkoušet si dostat ze slabýho auta maximum-k čemu jako?- abych z vypětím všech sil a po dvou či třech kilometrech a ohrožení bezpečnosti své i ostatních viděl na tachometru nějakých 210...? Kor pokud si to zkouší někdo jednou za rok a jinak na takové rychlosti není vůbec zvyklý a ještě k tomu sleduje právě ten hloupý tachometr kam se ta ručka doplazí." <<

3) ted jsi me odsoudil i do role hospodskeho vejtahy frazi >>"Kčemu je někomu dobrý vědět, že jeho auto za dobrých podmínek udělá tachometrových 210, když stabilně ani dlouhodobě se tak s tím autem jezdit nedá-řekni-k čemu je dobrý toto vědět?-jediný důvod mě napadá aby u pátýho piva mohl chlapům v hospodě říkat-chlapi,to moje auto dá i 210!!!"<<

4) duvod, proc jsem si zkusil svuj topspeed jsem napsal hned ve svem prvnim prispevku, jen tys to porad jeste nezaregistroval. opakuji - kravil jsem. chtel jsem se projet, seslapnout plyn na podlahu a jet co to da. ciste pro ten pocit, ze muzu - a projel jsem se. spokojenost. opakuji, ze pro me auto to bezna cestovni rychlost neni.

5) neni pravda, zes o sobe dneska nenapsal ani radku. tve prispevky za tebe mluvi pomerne jednoznacne. precti si je jeste jednou a zjistis, zes mi sam na sebe rekl, ze se taky sem tam projedes 180+

6) ohledne te (ne)bezpecnosti pri 180ti - ted delas presne to, z ceho obvinujes me, tj. prekrucujes a uhybas od tematu.celou dobu mluvime o tom, jaxme pri tedle rychlosti nebezpecni pro sve okoli - nebavime se o bezpecnosti automobilu jako takovych. ve 180ti jsi pro sve okoli rovnako nebezpecnej, at uz jedes v cem chces.

tak ti nevim, kdo koho tu nakonec nechape ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 19:01, RE:
Key1 posted by:
mily tome .... pozor aby ti z toho rozcileni nepraskla cevka

1) odsoudil jsi me za to, ze jsem si jednou se svym autem zkusil topspeed - hned ve svem prvnim prispevku, konkretne jeho druhou casti.

2) do role klobouckare jsi me odsoudil ve svem druhem prispevku frazi >> "Jinak moc nechápu význam zkoušet si dostat ze slabýho auta maximum-k čemu jako?- abych z vypětím všech sil a po dvou či třech kilometrech a ohrožení bezpečnosti své i ostatních viděl na tachometru nějakých 210...? Kor pokud...
Tak se mi zdá, že z mých příspěvků čteš mezi řádky něco co tam není.
Kdes nabral dojem, že jsem ročilený a mohla by mi prasknout cévka už vůbec nechápu.
Nicméně jsem rád, že jsme se dostali ke stejné myšlence-jezdit autem víc než to auto může je kravení - to je to co tu celou dobu píšu. Máš pravdu, nevšiml jsem si, žes to o sobě napsal, jsem ale rád, že v tomto se shodnem.
Vždy píšu obecně o "nějakém člověku"-nikdy o tobě ani o sobě-takže tě nanapadám a nepíšu nic o sobě. Proč si to ty vztahuješ na sebe-nevím - že by něco o potrefené huse.. ? proč by třeba někdo kdo není pravidelně zvyklý jezdit 200 měl být hned kloboučkář?-nic takovýho jsem neřek a ani si to nemyslím. Ono totiž řidičů co jezdí pravidelně 200 moc není a nikdy by se nikdo z nich nepovyšoval nad někoho kdo tak nejezdí.
A poslední věc, v které se viditelně neshodnem, je bezpečnost řidiče a okolí při rychlosti cca 180 ve dvou různých vozech (max 180 x max 230) - tady je totiž nebetyčný rozdíl v aktivní bezpečnosti těchto vozů. Doufám, že to nemusím rozepisovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 19:17, RE:
Key1 posted by:
mily tome .... pozor aby ti z toho rozcileni nepraskla cevka

1) odsoudil jsi me za to, ze jsem si jednou se svym autem zkusil topspeed - hned ve svem prvnim prispevku, konkretne jeho druhou casti.

2) do role klobouckare jsi me odsoudil ve svem druhem prispevku frazi >> "Jinak moc nechápu význam zkoušet si dostat ze slabýho auta maximum-k čemu jako?- abych z vypětím všech sil a po dvou či třech kilometrech a ohrožení bezpečnosti své i ostatních viděl na tachometru nějakých 210...? Kor pokud...
Jo, a aby sis nemyslel, že se těmi obecnými řečmi snažím zbavit vlastního obrazu, je to opravdu jen tím, že mluvím vždy obecně o velké spoustě řidičů, protože se ve své práci se spoustou řidičů potkávám. Dobrých i špatných, zkušených i nezkušených, vyježděných i nevyježděných, znalých i neznalých, zvyklých na velké rychlosti a nezvyklých na velké rychlosti. A nemyslím tím, že je potkávám na silnici, ale opravdu profesně potkávám. Takže věř, že to jestli je někdo zvyklý pravidelně jezdit rychle se na jeho stylu jízdy pozná a obecně je jeho styl při vysokých rychlostech bezpečnější než toho kdo na toto zvyklý není.
A nemluvím ani o tobě ani o sobě.
Takže už jen zopakuji co jsem napsal ve svém prvním příspěvku a vůbec jsem tím nechtěl napadnout tebe. Jezdit autem víc než je jeho maximální konstrukční rychlost není dobrý - lidi, nedělejte to. Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 19:17, RE: ach jo
rudastraka posted by:
tech 74kW v benzinu mi ale prijde ale dost malo
ted mam 82kW a zadnej zazrak to neni
navic nejspis ten motor bude ve 130 tocit nejakych 4tis otacek, takze na dalnici ne moc vhodny
koukam po fikusu a nebo oktavce (rocni auta) a fikus nema zadny kloudny benzin. do nafty se mi nechce, i kdyz jezdim kolem 40tis
Na Octavii je 74 kW dostačující motorizace. Pokud člověk nejezdí v plném obsazení, pak je dynamika velmi slušná (samozřejmě v porovnání s 1.8T velmi chabá ;)). Je to ještě 8Ventil, motor tak vlastně ani nemá smysl jej nějak točit, nejlépe táhne od 3 do 4 tis. otáček, pak výrazněji roste hluk, nikoliv dynamika. Prostě pro normální ježdění příjemný motor. Jinak dynamika mi přišla o něco lepší než 1.9 TDi 66kW, kdo není lopata, jezdí za 7l (v létě, ne dálnice).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 23:42, RE: 210 km/h?
Kozař posted by:
Nějak jsem nepochopil co řešíte? Tachometrových 200-210 dá i O1 66kw(pravda asi to musí být z mírného kopce možná s větrem v zádech) a navíc druhý vůz už nemá takový odpor vzduchu.
OK když je to z kopce a s větrem v zádech, tak je asi těch 210 v pohodě.

Ostatně skokem z dost vysoké skály udělá 210 možná i Š 120 Záleží na podmínkách při testu a ty my neznáme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 00:00, RE: 210 km/h?
rohYpnol posted by:
Předně těch 20 kW může být znát - třeba ta Octa nejela svojí maximálkou, na rozdíl od zmíněného Fíkusu ;)
Jinak je docela rozdíl, jak proměřuje tacho, v téhle rychlosti už rozdíl v relativní přesnosti vznikají absolutní čísla větších hodnot.
Jinak u Octy je to celekm nicneříkající, těžko soudit, co tam byl za motor. RS - 1.8T 132kW Neoznačená 1,9TDi 96kW/81kW/chiptuning...? Příp. u novější O2 RS 2.0TDi 125kW/2.0TFSi 147kW, u neoznačené 2.0TDi/chipnutá TDi/2.0FSi... Možností je hodně.
Mě by spíše...
Obě Octávie jsem tipoval na podobný výkon jaký mám sám (cca 104 kW), protože jsme jeli všichni 3 za sebou asi 5 minut. A ty dva cvoci spolu evidentně závodili. Ten první se snažil ujet tomu druhému i předjížděním aut před sebou zprava. Takže na pohodu asi nejeli.

No a proto mi bylo divné, že 85 kW Focus jede stejně rychle jako jiné 104 kW auto podobných rozměrů.

Ale důvodů může být hodně. Ukazuje mu jinak tacho, jel z kopce po větru, ma jiný rozměr pneu, atd. No je to nakonec fuk, stejně na tyhle rychlosti je třeba mít úplně jiný auto a jezdit v Německu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 12:39, Mohu potvrdit
S Focusem 1.8 TDCi (85 kW) se vážně dá jet kolem 210 km/h (tachometrových). O té trvanlivosti bych už ale pochyboval. Pokud do tohoto vozu budete lít nekvalitní naftu - čerpadlo, vstřiky a podobné věci zkončí velice brzy.

A ještě si musím rýpnout, to že Octavia není schopná jet tachometrových 210 je blbost. Mám 1.8 Turbo (110 kW) a dá se jet i 230 km/h (tachometrových).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 13:23, RE: 210 km/h?
Petr S posted by:
Jednou jsem s Mazdou 6 kombi 104 kW 2,0L spěchal po volné hradecké dálnici a navíc jsem aspoň jednou chtěl zkusit u M6 maximálku a rozjel to až na maximum cca 210 km/h na tacho.

Jak jsem se rozjížděl tak mě dojely 2 octávky ta první měla ve předu na masce znak RS, druhá jí byla v patách. Jeli jsme tak v koloně asi 5 minut, načež jsem se rozhodl už pokračovat normálně a zpomalil a koukám že ta druhá octa znak RS neměla. Přesto se jí celou bez problému držela. Že spolu závodili mi pak bylo jasný...
Mam Focus 2004 1.8 TDCi 74kW turnier, a nemam problem se dostat pres tacho 200. Mam ho cca pul roku a ze zacatku mi pripadalo ze tahne jako bejk (oproti predchozimu formanovi :) ). Ted ale vim, ze je to normalni auto, se kterym nema cenu si neco dokazovat. Motor je primerene silny, na predjizdeni staci, spotreba vyborna, dlouhodobe pod 5 litru. Ale je pravda, ze jezdim spis delsi trasy, do prace a zpet kazdodenne 130km. Na dovolenou jsme jeli 2 dospeli, 2 deti, nalozeny kufr, na plnou nadrz jsme najeli kousek pres 1000km, spotreba dle PP 4,4l a rozhodne jsme nejeli jako sneci.
Pripada mi vtipne, kdyz se nekdo snazi dokazovat si sve schopnosti tim, ze ze svou pravou nohu dokaze primacknout k podlaze At je to v jakemkoliv aute, tim spis, kdyz me nekdo napr. ve favoritu predjizdi vysoko nad povolenou rychlosti na okresce pred zatackou, do ktere neni moc videt. Radsi prizpusobim jizdu tak, aby se mohl rychle zaradit, nemam zajem vytvaret kriticke situace.
Taky obcas jedu nad rychlostnim limitem, ale rozhodne ne za kazdou cenu.
Ale abych se vratil k Focusovi - za ten pulrok jsem najel pres 30.000km a menil jsem setrvacnik, tycky stabilizatoru, rozvody, vzpery zadnich dveri, 2x olej, chladici kapalinu, ostrikovaci kapalinu, pneumatiky, 1xzarovku v potkavackach, celni sklo(vyhrivane - super na zimu, ale mene super pro penezenku - uz jsem ho radsi pojistil) a loketni operku :) z toho jen setrvacnik a tycky stabilizatoru byly pri jizde neprijemne, ne vsak nebezpecne.
Oproti tomu zimni starty, jak ted poznavam, nejsou rozhodne na brnknuti.. Chvili mu to trva, a je jedno jestli mu dam V power diesel nebo TopQ + VIF aditivum.
Take jizdni vlastnosti nejsou podle me tak bezchybne, jak se o Focusu basni. Sedi dobre, to ano, ale celkem se naklani a zadny vylozeny sportak to neni.
Prostor uvnitr muzu srovnat napr. s Octavii II a pripada mi, ze ve Focusu sice neni tak luxusni, ale je vzdusnejsi, prostornejsi. Je to auto, ktere je svoje, ale nehraje si na vic, nez ve skutecnosti je. Je to proste nizsi stredni a ja jsem s nim moc spokojenej : )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 13:56, RE: 210 km/h?
petrkopta posted by:
Mam Focus 2004 1.8 TDCi 74kW turnier, a nemam problem se dostat pres tacho 200. Mam ho cca pul roku a ze zacatku mi pripadalo ze tahne jako bejk (oproti predchozimu formanovi :) ). Ted ale vim, ze je to normalni auto, se kterym nema cenu si neco dokazovat. Motor je primerene silny, na predjizdeni staci, spotreba vyborna, dlouhodobe pod 5 litru. Ale je pravda, ze jezdim spis delsi trasy, do prace a zpet kazdodenne 130km. Na dovolenou jsme jeli 2 dospeli, 2 deti, nalozeny kufr, na plnou nadrz jsme...
Hmm zajimave. Ruzne vykony aut a skoro stejne maximalky. Asi je Focus lip zprevodovany, tak ze kolem 200 km/h ma motor otacky presne na maximalnim vykonu.
No taky si nepotrebuju dokazovat sve schopnosti v aute mackanim plynu na podlahu Ale ze zvedavosti jsem si aspon jednou tu maximalku proste vyzkouset chtel.
Tahle debata ohledne maximalky me zajima spis z ciste technickeho hlediska, protoze bych jako lajk ocekaval ze maximalka se bude tak nejak odvijet od kW motoru. A jak je videt tak ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 14:58, RE: 210 km/h?
Petr S posted by:
Obě Octávie jsem tipoval na podobný výkon jaký mám sám (cca 104 kW), protože jsme jeli všichni 3 za sebou asi 5 minut. A ty dva cvoci spolu evidentně závodili. Ten první se snažil ujet tomu druhému i předjížděním aut před sebou zprava. Takže na pohodu asi nejeli.

No a proto mi bylo divné, že 85 kW Focus jede stejně rychle jako jiné 104 kW auto podobných rozměrů.

Ale důvodů může být hodně. Ukazuje mu jinak tacho, jel z kopce po větru, ma jiný rozměr pneu, atd. No je to nakonec fuk, stejně na t...
Jednou jsem za bezvetri na vodorovne dalnici zkusil oktavku 1,9tdi 81kw a jela 194kmh podle gps a na tachometru bylo priblizne 210 kmh (tachometr oktavky je v techto rychlostech spatne citelny)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 15:08, RE: 210 km/h?
Petr S posted by:
Hmm zajimave. Ruzne vykony aut a skoro stejne maximalky. Asi je Focus lip zprevodovany, tak ze kolem 200 km/h ma motor otacky presne na maximalnim vykonu.
No taky si nepotrebuju dokazovat sve schopnosti v aute mackanim plynu na podlahu Ale ze zvedavosti jsem si aspon jednou tu maximalku proste vyzkouset chtel.
Tahle debata ohledne maximalky me zajima spis z ciste technickeho hlediska, protoze bych jako lajk ocekaval ze maximalka se bude tak nejak odvijet od kW motoru. A jak je videt tak ne.
Nemyslim si, ze by byl 'lepe' zprevodovany. Proste ma prevody jinak. Taky jde o to, ze se uvadi maximalni vykon, pricemz prubeh vykonove krivky od nizsich otacek muze byt stejny nebo i priznivejsi, lepsi prubeh tociveho momentu a hlavne : focus asi bude lehci a to je podle me dulezitejsi, nez kilowatty. Zkuste si bezet do schodu s prazdnym a plnym batohem, urcite ten rozdil pocitite : )
Napr. muj focus ma pohotovostni hmotnost 1286kg, kdezto o1 combi TDI81kW ma 1365kg, coz je rozdil jako by vezla o cloveka vic.
Rozhodne neznamena, ze vic kilowattu v TP znamena vyssi rychlost a sviznejsi svezeni. Takze nejake male lehke vozitko se znatelne mensim stadem pod kapotou nam to vsem muze lehce 'natrit' : )
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.