0
back
 

diskuze k tématu: Ford Escort XR3i a úpravy majitele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 01:41, Utopené peníze?
Už po prvních pár větách jsem si říkal, že tohle musí být absolutní fanda do Fordů anebo kluk s řidičákem, který ještě voní novotou a neseknul jsem se. Jinak mi to ale přijde trochu utažené za vlasy. Investice 30 tisíc a nejsou u konce, za rok najeto cca 3 tisice km takže palivo,pojistka dalších 10 tisíc a ještě ty pneuco jej čekají. Celkové náklady hrubě přes 40 tisíc Kč na 3 tisíce ujetých km, to je tak 15 kč na 1 km, to už je pomalu lepší si na vše volat taxika.
Ale abych to autorovi jen nehanil, trochu ho chápu, asi si tím u svého prvního auta prošla většina z nás, kdy jsme z polovraků dělali "pojízdná" auta...
Jen ta investice tolika peněz do 22 let starého vozidla mi příjde tak trochu nesmyslná...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 04:25, skorodovanej ford
jako, fordi hnijou uz kdyz je koupite jako nove ze jo. Vzdy to tak bilo a vzdy to tak bude. Jako,, kdiz si dnes koupite treba pjetilete mondeo, ty vole to je des jako. Nikdy ne sestivalec, ten se furt zadira, a sezere to majland jako. kdyz uz tak nejmene se kazi ty naftovi dvoulitry ze jo. Podvozek to ma hlinikovy, to furt treba menit ty capy a ty ramena ze jo, nic to nevydrzi, a je to ihned cely skorodovani, jako myslim tu karoserii ze jo. A ttenhlev starej eskort jako, ten mel jet do srotu ze jo, kluk si mel koupit treba novou fabii na lizink ze jo, nemel by tydlenc problemi jako.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 08:33, RE: Utopené peníze?
Alkantpan posted by:
Už po prvních pár větách jsem si říkal, že tohle musí být absolutní fanda do Fordů anebo kluk s řidičákem, který ještě voní novotou a neseknul jsem se. Jinak mi to ale přijde trochu utažené za vlasy. Investice 30 tisíc a nejsou u konce, za rok najeto cca 3 tisice km takže palivo,pojistka dalších 10 tisíc a ještě ty pneuco jej čekají. Celkové náklady hrubě přes 40 tisíc Kč na 3 tisíce ujetých km, to je tak 15 kč na 1 km, to už je pomalu lepší si na vše volat taxika.
Ale abych to autorovi jen neh...
Vychází to. Každej víkend na náves před místní diskotéku, volume doprava (pozor, je třeba mít nastartováno, aby se vodjelo, popř. ještě lechtat plyn, aby to nechcíplo). Oblbnout nějakou 16 a hajdy na seník. Proč ne. Doporučuju audio doplnit minimálně o jeden kondenzátor kvůli stabilizaci napětí. Hodně štěstí a bacha na breberky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 08:53, RE: Utopené peníze?
Pepe posted by:
Vychází to. Každej víkend na náves před místní diskotéku, volume doprava (pozor, je třeba mít nastartováno, aby se vodjelo, popř. ještě lechtat plyn, aby to nechcíplo). Oblbnout nějakou 16 a hajdy na seník. Proč ne. Doporučuju audio doplnit minimálně o jeden kondenzátor kvůli stabilizaci napětí. Hodně štěstí a bacha na breberky.
Tak ho nechte mládežníka, každej jsme si tím v mládí prošel a někdo ani to štěstí neměl a jezdí mastnou tyčí dodnes.
Nadruhou stranu nekonečné opravy a dodělávky předělávky, jsou pro mladýho nejlepší škola jak alespoň částečně porozumět autům. Lepší než aby ty peníze naházel do herny nebo do drog, jak dnes není u mladých vyjímečné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 10:11, RE: Utopené peníze?
Alkantpan posted by:
Už po prvních pár větách jsem si říkal, že tohle musí být absolutní fanda do Fordů anebo kluk s řidičákem, který ještě voní novotou a neseknul jsem se. Jinak mi to ale přijde trochu utažené za vlasy. Investice 30 tisíc a nejsou u konce, za rok najeto cca 3 tisice km takže palivo,pojistka dalších 10 tisíc a ještě ty pneuco jej čekají. Celkové náklady hrubě přes 40 tisíc Kč na 3 tisíce ujetých km, to je tak 15 kč na 1 km, to už je pomalu lepší si na vše volat taxika.
Ale abych to autorovi jen neh...
Náhodou...kluk přestal otravovat rodiče (na zábavu mu v sobotu večer Focuse stejně nepůjčili a to ho zrovna nejvíc potřeboval), naučí se hrabat v autech, trochu so ho i vytuní, není to tak silné, aby se v první zákrutě zabil, dojem s tím na vrstevníky ve favoritech udělá...
Samozřejmě by s menšími náklady provozoval 15 let starého Escorta z posledních let výroby, ale po pořízení by mu nezbylo na tunění a navíc tenhle je od dědy!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 10:36, Teplotní čidlo
je potřeba se podívat, jeslti je tam opravdu jenom jedno teplotní čidlo. Občas se vyskytujou dvě: jedno pro ECU a jedno pro měřák na palubovce.
Dále s těmito čidly bývá ten problém, že nejsou úplně odpálené ale jenom nakopnuté, takže dávají hodnoty v toleranci, ale třeba ujeté o 15 stupňů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 11:47, RE: Utopené peníze?
Valnoha posted by:
Tak ho nechte mládežníka, každej jsme si tím v mládí prošel a někdo ani to štěstí neměl a jezdí mastnou tyčí dodnes.
Nadruhou stranu nekonečné opravy a dodělávky předělávky, jsou pro mladýho nejlepší škola jak alespoň částečně porozumět autům. Lepší než aby ty peníze naházel do herny nebo do drog, jak dnes není u mladých vyjímečné.
Ale vždyť já mu fandím! Co já bych za takovýhle fáro v jeho věku dal!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 12:58, RE: skorodovanej ford
Stejskal Jarda posted by:
jako, fordi hnijou uz kdyz je koupite jako nove ze jo. Vzdy to tak bilo a vzdy to tak bude. Jako,, kdiz si dnes koupite treba pjetilete mondeo, ty vole to je des jako. Nikdy ne sestivalec, ten se furt zadira, a sezere to majland jako. kdyz uz tak nejmene se kazi ty naftovi dvoulitry ze jo. Podvozek to ma hlinikovy, to furt treba menit ty capy a ty ramena ze jo, nic to nevydrzi, a je to ihned cely skorodovani, jako myslim tu karoserii ze jo. A ttenhlev starej eskort jako, ten mel jet do srotu ze ...
Pán je znalec a navíc s výtříbeným slohem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 13:11, RE: Teplotní čidlo
Riccardo posted by:
je potřeba se podívat, jeslti je tam opravdu jenom jedno teplotní čidlo. Občas se vyskytujou dvě: jedno pro ECU a jedno pro měřák na palubovce.
Dále s těmito čidly bývá ten problém, že nejsou úplně odpálené ale jenom nakopnuté, takže dávají hodnoty v toleranci, ale třeba ujeté o 15 stupňů.
A ještě jedno čidlo je pro spouštění ventilátoru na chladiči. Nedůležitější je čidlo pro ECU a kontakty a vedení. Obvykle se nachází někde na hlavě motoru. Čidlo pro palubní ukazatel je v blízkosti termostatu.
Co se týká úprav na vozidle, tak bych majiteli doporučil, aby si někde sehnal silnější alternátor. Při dnešní nutnosti denního svícení a při tom, co si do auta namontoval a při těch krátkých pojížďkách to ten jeho stávající nemusí dlouho vydržet.
Asi bych 30-ti tisícovou investici taky využil jinak a sháněl bych mladší exemplář, ale zase na druhé straně věřím tomu, že se udržováním při životě tohoto veterána něco naučí, a to se mu bude v budoucnu hodit a ušetří mu to peníze, které by bez znalostí a zkušeností ochotně zaplatil.
Na závěr bych ještě připomenul, že není důležitější, aby auto rychleji jelo, ale aby kdykoliv bezpečně zastavilo, ale nevybavuju si žádnou údržbu na brzdách a podvozku. Tohle mělo všemu předcházet nebo to mělo předcházet alespoň audio systému.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 14:24, RE: skorodovanej ford
David V posted by:
Pán je znalec a navíc s výtříbeným slohem.
nikdy bych si nemyslel ze to reknu, ale ... cim vic prispevku od jardy, tim vic si rikam .... "zlata Kylie"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 17:44, RE: skorodovanej ford
Key1 posted by:
nikdy bych si nemyslel ze to reknu, ale ... cim vic prispevku od jardy, tim vic si rikam .... "zlata Kylie"
Tak to prrrrrr! Jarda ackoli ve zvlastne sestylizovanem pojeti nam presne popsal problematiku fordu. A pri celkove investici cca 50tkc. mel hosik radeji jit do fabky. V tom ma ten Jaryn taky pravdu. Jde videt, ze nema palici na cepku a uvazuje u toho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 19:57, já ho chápu
tuning je prostě koníček. Vůbec bych nemluvil o penězích. Někdo si skládá letadýlka za pár stovek, někdo plete šály...tuning je jen zatraceně drahá sranda.
Jsem fanda tuningu a pokud někdo dokáže vlastníma rukama udělat hezký auto v clean stylu, navíc s funkčními mechanickými úpravami, je to frajer. Tak vznikají top auta v tuning cupu. Ikdyž tohohle se to zatím netýká.
Pokud pro někoho znamená tuning nalepení plastových nasávačů na kapotu a nalepí lebku s plamenama na dveře,to už je jiná liga.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.05.2010 21:41, ehm
anonim posted by:
Tak to prrrrrr! Jarda ackoli ve zvlastne sestylizovanem pojeti nam presne popsal problematiku fordu. A pri celkove investici cca 50tkc. mel hosik radeji jit do fabky. V tom ma ten Jaryn taky pravdu. Jde videt, ze nema palici na cepku a uvazuje u toho.
co se Jardy tyce ... trvam na tom, ze Kylie byla oproti nemu zlata.

s tou fabkou to je naprosty nesmysl. fabka za 30 k dostani neni, ceny zacinaji na 40ti, coz je +33% ceny. jedina jeji vyhoda bude v lepsi bezpecnosti a i to je s otaznikem u pocatecnich cenovych hladin (caste bouracky).

chlapec ma za 30k karu s dobrym pomerem vykon/cena, kterou na mistni dydzine ostudu neudela a nemusi se bat, ze by se kradla.

za tydle penize, mu fabka toliko muziky proste nenabidne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.05.2010 08:06, Dobrý:o)
Hezká hračka. Fakt oceňuji snahu majitele udělat něco sám. Je to mnohem lepší, než když kluk dostane prachy na auto od rodičů, přitáhne první bávo, který má velký kola se sjetými pneumatikami a samolepku M, a pak se v něm rozplácne o první strom. Když si člověk auto postaví sám, má k němu úplně jiný vztah a dá větší pozor, aby si nerozbil auto i tlamu. Jak zde bylo správně zmíněno, vyšší výkon by měl zohlednit i lepší podvozek a brzdy, tedy správně by to mělo být naopak, nejdříve brzdy, pak výkon, ale představme si, že je nám zase osmnáct a zkusme si to sami sobě vysvětlit:o)
Na jednu stranu jsou to vyhozené peníze, ale investice jsou přibližně rovny jednomu semestru na škole, kam by člověk chodil s nechutí a naučil se tak mnohem méně, než když si sám pod auto lehne.
Nejsem fanda tuningu, spíš koukám po renovacích do původního stavu, ale mezi ostatními recenzemi a články bylo tohle příjemné zpestření. Tak hodně šťastných kilometrů a žádné škrábance na laku a na těle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.05.2010 08:20, RE: skorodovanej ford
anonim posted by:
Tak to prrrrrr! Jarda ackoli ve zvlastne sestylizovanem pojeti nam presne popsal problematiku fordu. A pri celkove investici cca 50tkc. mel hosik radeji jit do fabky. V tom ma ten Jaryn taky pravdu. Jde videt, ze nema palici na cepku a uvazuje u toho.
Dá se souhlasit jedině s tím, že Fordi měli výraznější problémy s korozí. Oststní věci se nezakládají na pravdě. Problematickým šestiválcem je ten převzatý od Jaguaru, ale taky jen v případě, že majitel je ignorant a ne sám o sobě. O hliníkových ramenech slyším prvně (možná se dávají na poslední Mondea - to nevím), ale před tím je všechno ocel a všechno celkem levné a docela trvanlivé. A z naftových motorů se dříve nejméně kazily motory TDDI, ovšem benzínové agregáty byly vždy spolehlivější. A to zejména řada Duratec.
Takže, kterou že problematiku Fordu Jarda popsal přesně?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.05.2010 12:49, RE: ehm
Key1 posted by:
co se Jardy tyce ... trvam na tom, ze Kylie byla oproti nemu zlata.

s tou fabkou to je naprosty nesmysl. fabka za 30 k dostani neni, ceny zacinaji na 40ti, coz je +33% ceny. jedina jeji vyhoda bude v lepsi bezpecnosti a i to je s otaznikem u pocatecnich cenovych hladin (caste bouracky).

chlapec ma za 30k karu s dobrym pomerem vykon/cena, kterou na mistni dydzine ostudu neudela a nemusi se bat, ze by se kradla.

za tydle penize, mu fabka toliko muziky proste nenabidne
30investice + nakupka +ekodan ???? a nejsme na 50ti?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.05.2010 12:53, RE: skorodovanej ford
David V posted by:
Dá se souhlasit jedině s tím, že Fordi měli výraznější problémy s korozí. Oststní věci se nezakládají na pravdě. Problematickým šestiválcem je ten převzatý od Jaguaru, ale taky jen v případě, že majitel je ignorant a ne sám o sobě. O hliníkových ramenech slyším prvně (možná se dávají na poslední Mondea - to nevím), ale před tím je všechno ocel a všechno celkem levné a docela trvanlivé. A z naftových motorů se dříve nejméně kazily motory TDDI, ovšem benzínové agregáty byly vždy spolehlivější. A t...
6valu hlavne, koroze se da osetrit a podvozek zrepasovat bude taky palba, aby po letech bezudrzboveho provozu pred prodejem na ceskych cestat aspon prosel STK bez uplatku (jen tech cepu a ramen na napravach).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.05.2010 12:56, RE: ehm
anonim posted by:
30investice + nakupka +ekodan ???? a nejsme na 50ti?
a to jeste zapocitej jeho pracovni nasazeni po dobu 3 mesicu, to je dalsich 30 000 kc. Takhle mi to vychazi na jeste peknejsi fabku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.05.2010 13:37, RE: skorodovanej ford
anonim posted by:
6valu hlavne, koroze se da osetrit a podvozek zrepasovat bude taky palba, aby po letech bezudrzboveho provozu pred prodejem na ceskych cestat aspon prosel STK bez uplatku (jen tech cepu a ramen na napravach).
Neznám stroj, který by nebylo potřeba po létech bezúdržbového provozu repasovat. Nicméně zrovna Mondeo má podvozek relativně trvanlivý, stejně jako třeba Focus. Neříkám, že Ford nemá bolestivá místa, třeba teď jsem měnil 4 silentbloky na zadní nápravě, což je zrovna bolestivé místo, ale nakonec jsem i s geometrií platil 6500 (strašili mě 8-mi) ve Fordu, ale je to únosné vzhledem k ceně, za kterou Mondeo dneska pořídíš.
Ovšem běžný spotřební materiál na Fordy (destičky, kotouče, filtry, olej, tlumiče, silentbloky) není závratně drahý a to ani ten prvovýrobový (originální). Třeba hliníková ramena Mondeo I, Ifacelift i II (ani Focus a tím méně Escort) opravdu nemá a čepy se u většiny aut dají vyměnit jednotlivě, ale znamená to odvrtání nýtů. A jakých čepů a ramen? Vpředu jsou 2 čepy a 2 ramena cca za 2 maximálně 3 tisícovky jedno i čepem a zadek, přiznávám, je složitější, ale je to taky na tom autě při jízdě cítit.
Co se týká motorů, tak s benzínovými od Forda zásadní problémy nejsou. Ano 6-ti válce si vezmou olej (mám jeden takový doma), ale 1x za měsíc ho zkontrolovat a případně dolít je krom jeho pravidelných výměn jediná starost o motor. Jeho projev ovšem tohle drobné jednoměsíční desetiminutové příkoří předčí. Apropos z různých stran se mi donáší informace, že víceválcové mnohaventilové motory prostě olej dovnitř propouštějí.
Nevím, pod kolika Fordy jsi ležel a v jakém stavu se k Tobě dostaly, ale já mám kolem sebe v poslední době převážně Fordy i v rodině i v práci a všichni jsou s provozem těchto aut spokojeni. (jedná se o 7 vozidel (Fiesta, Escort, 3*Focus,2* Mondeo) stáří od 12-ti do 4 let)
Takže mě výkřiky nějakýho Jardy a anonima mě vedou k myšlence, že si mezi vozy buď neumí vybrat ty méně opotřebované nebo jsou jejich informace o Fordech zprostředkované.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.05.2010 13:38, RE: ehm
anonim posted by:
30investice + nakupka +ekodan ???? a nejsme na 50ti?
Nákupka? - od dědy?? Ty máš tak zlýho dědu a nebo sám jsi tak zlý děda, ža chceš na svých vnoučatech vydělávat? Ekodani se tak dá taky vyhnout, ale hlavně za 50tis to moc pěkná Fabka nebude. Bude mladší a méně zrezlé - to asi jo, ale tím to končí a investice jistě bude chtít taky. A hlavně - fabia je neskutečně nudná - co s ní jako?
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.