0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Tipo

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 00:07, s autama od deseti k pěti :)
Koukám a říkám si pane Král, jestli nejdete s těma autama od deseti k pěti,takový skvosty jako Alfa 164 nebo Lancia Thema 2.0T, Saab 9000, to by doma dnes bral kdekdo a třeba s Lancií by jste na tom s pohodlím , motorem a vším všudy byl daleko lépe než s Tipem, i když proti Italským autům nic nemám, nakonec také jedno vlatsním, jen mě udivuje u vás tahle automobilová spíše degradace než nárůst. Nevím, může to být penězi nebo jinými okolnostmi,ale většina z nás spíš s autem roste než je to ve vašem případě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 00:31, Pozink... hmm
Mam Tipo 1995 1.4 posledni rok vyroby, tridver, a muzu rict, ze koroze mu dava zabrat, takze nemuzu ani verit, ze je to pozink a to neberu jen lemy, ale podlahu a prahy, jinak Tipo me nikdy nikde nenechalo viset, ale zato si to vybira na mensich vecech, ktere docela casto zneprijemnuji jizdu, napriklad konstrukcne spatne vyresene sterace od roku 1993 po faceliftu, ktere sem musel nahradit starymi klasickymi rameny, protoze mi proste uletěl cely sterac, jinak myslim, ze zachovale Tipo z poslednich let vyroby v 1.9TD může být dobrá volba, ale jen opravdu ZACHOVALE.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 06:30, RE: Pozink... hmm
anonym posted by:
Mam Tipo 1995 1.4 posledni rok vyroby, tridver, a muzu rict, ze koroze mu dava zabrat, takze nemuzu ani verit, ze je to pozink a to neberu jen lemy, ale podlahu a prahy, jinak Tipo me nikdy nikde nenechalo viset, ale zato si to vybira na mensich vecech, ktere docela casto zneprijemnuji jizdu, napriklad konstrukcne spatne vyresene sterace od roku 1993 po faceliftu, ktere sem musel nahradit starymi klasickymi rameny, protoze mi proste uletěl cely sterac, jinak myslim, ze zachovale Tipo z posled...
Mám to samé doma z 95 roku a už před pěti lety to rezlo jako liška... Takže není pozink jako pozink... No a přestože zatím mi Tipo nikde nekleklo (jezdím jen krátké vzdálenosti se spoustou startů během dne) tak do Prahy a zpět od nás z Vidlákova bych už se bál. Kastle se divně kroutí a jak tady píše anonym trápí mě (a tím pádem i mou rodinu) spoustou drobností, které se s železnou pravidelností objevují snad každých čtrnáct dnů. Naštěstí jsou ty ND fakt levné a mám jedno oblíbené vrakoviště, kde jsem vždy něco zajímavého na Fiata ulovil. Takže až to klekne totálně, v podstatě se většina dílů vrátí na "domů" na vrakoviště.
Radim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 06:55, RE: s autama od deseti k pěti :)
anonym posted by:
Koukám a říkám si pane Král, jestli nejdete s těma autama od deseti k pěti,takový skvosty jako Alfa 164 nebo Lancia Thema 2.0T, Saab 9000, to by doma dnes bral kdekdo a třeba s Lancií by jste na tom s pohodlím , motorem a vším všudy byl daleko lépe než s Tipem, i když proti Italským autům nic nemám, nakonec také jedno vlatsním, jen mě udivuje u vás tahle automobilová spíše degradace než nárůst. Nevím, může to být penězi nebo jinými okolnostmi,ale většina z nás spíš s autem roste než je to ve vašem případě.
Po Saabovi do Tipa?? To teda fakt nechápu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 07:30, Tipo
S Tipem mám celkem bohaté zkušenosti.

K tomu pozinku - u tipa odejdou první lemy zadních blatníků a podlaha včetně zadních podběhů. To je první místo, kam bych se při koupi podíval - pod koberec do kufru. Dále vám uhnije vpředu takový plechový nosník, který drží plastový podběh kola a přední nárazník. Naopak dveře reznou málokdy, víko od kufru je plastové. Auta, co jsou už dlouho registrovaná v ČR budou mít s korozí již potíže. Pokud ne, tak se jim dostalo mimořádné péče nebo jezdila minimálně a byla jen zavřená v garáži. Naproti tomu auto dovezené ze střední až jižní Itálie nebo jižních zemí Německa je často korozí absolutně netknuté (jedno takové mám a opravdu nikde nic...)

Další věc je u italů oblíbená elektroinstalace. Naštěstí drtivou většinu problémů způsobí špatné ukostření, které občas zoxiduje, takže oprava je vcelku jednoduchá. Stačí znát kostřící místa a tam začít a v drtivé většině je opravdu po problému. Samostatnou kapitolu tvoří vedení elektroinstalace do pátých zadních dveří. To je konstrukčně špatně vyřešeno, Fiat s tím neudělal za celých 7 výroby Tipa nic. Při zavírání víka dochází k lámání kabelů a je třeba zhruba každé dva roky nějaký ten zlomený kabel vyměnit.
Jinak třeba s digitální přístrojovkou problémy nebývají a na svou dobu digitál v plné výbavě musel hodně řidičů nadchnout. Výbava takové přístrojovky zahrnuje kontrolky otevření jednotlivých dveří (víte, které konkrétní dveře jsou nedovřené), kontrola funkčnosti konkrétních žárovek, manometr turbodmychadla u TD, ekonoměr u benzinových verzí, samozřejmě otáčkoměr, rychloměr,...

Mně osobně se drobné poruchy vyhýbají, s autem jezdím denně do práce, o víkendech s rodinou po výletech, najedu s tím asi 15000 km za rok. Ale je pravda, že mé auto je ve výjimečném stavu, investoval jsem do něj relativně hodně peněz (GO motoru, brzd, nápravy, elektroinstalace,...) na druhou stranu se na něj mohu spolehnout.

Dnes je to auto vhodné zejména na venkov nebo na takové to popojíždění kolem komínu. Já jej takto používám a jsem maximálně spokojen. Vejdeme se čtyřčlená rodina, do kufru se vleze kočárek a ještě dětská odrážedla, hračky, zapomenuté věci, atd. S prostorností je to na svou třídu opravdu skvělé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 09:37, Tipo nám vždy věrně sloužilo
Měli jsme TIPO 1,7 D r.v. což u nás nebyla příliš oblíbená motorizace. Rodiče ho měli r.v. 89 od roku 95 do loňského roku. Kupodivu to jelo celkem obstojně (akcelerace nic moc, ale rychlost to udrželo i do kopce) a ne za moc. Autu mělo za 100 km 2 závady, jinak jezdilo spolehlivě, s elektikou nebyl žádný problém. Prostornost byla skutečně velkolepá. Pokud vím tak rychle koroduje ten zadní blatníček okolo víka nádrže. Jinak asi není od věci to klasicky vystříkat rezistinem, nebo podobným sajrajtem (teda zavčas, ale i pozdější nástřik to aspoň zpomalí). Nechci vypadat jako rybář, ale auto šlo z domu (dostala ho vnučka) ještě s původním vejfukem (2x ročně natíraný). Pokud to shrnu, tak jsme si pořídili méně atraktivní auto než tehdy oblíbené ojeté golfy (ale za stejné peníze podstatně zlítanější), nebo nové favority a dostali služebníka, který zaslouží poděkování. zdravím Fiaťáky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 09:42, RE: Pozink... hmm
anonym posted by:
Mám to samé doma z 95 roku a už před pěti lety to rezlo jako liška... Takže není pozink jako pozink... No a přestože zatím mi Tipo nikde nekleklo (jezdím jen krátké vzdálenosti se spoustou startů během dne) tak do Prahy a zpět od nás z Vidlákova bych už se bál. Kastle se divně kroutí a jak tady píše anonym trápí mě (a tím pádem i mou rodinu) spoustou drobností, které se s železnou pravidelností objevují snad každých čtrnáct dnů. Naštěstí jsou ty ND fakt levné a mám jedno oblíbené vrakoviště, kde...
K tomu pozinku...po patnácti letech už se to moc jako pozinkovany brát nemůže. Tak stary auto bylo 100% někdy nabouryny a pak si koroze dělá co chce pozink nepozink. S tou spolehlivostí italů a starejch ,viz.alfa 164, musel jsem se pousmát. Taky to kámoš pár let zpátky měl, pohodlnej kočár s výbavou to jo, v té době bych u VW nebo BMW podobnou těžko hledal, ale za půl roku pod tím jen ležel. Další co vidím, tak jsou všechno šroty. Ty 3.0V6 sou už jen 3.0V5. Tichý pravidelný chod V6 je ten tam a už to jen chrchlá a hází celým autem. Další nadšenci co si to koupily s tím přes léto lítaly a pak už jen pěšky...Design italové ale umí, strojovny jsou horší
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 13:53, RE: Pozink... hmm
Celicak posted by:
K tomu pozinku...po patnácti letech už se to moc jako pozinkovany brát nemůže. Tak stary auto bylo 100% někdy nabouryny a pak si koroze dělá co chce pozink nepozink. S tou spolehlivostí italů a starejch ,viz.alfa 164, musel jsem se pousmát. Taky to kámoš pár let zpátky měl, pohodlnej kočár s výbavou to jo, v té době bych u VW nebo BMW podobnou těžko hledal, ale za půl roku pod tím jen ležel. Další co vidím, tak jsou všechno šroty. Ty 3.0V6 sou už jen 3.0V5. Tichý pravidelný chod V6 je ten tam a ...
Já se zase musím pousmát nad fundovaností některých přispivatelů. Takže kámoš měl, strýc slyšel, babička povídala...atd. Co takhle vlastnit, vyzkoušet nebo dokonce provozovat v denním režimu. Ono je něco jiného koupit x-krát nabouranou a zbastlenou herku a pak pod ní ležet a cpát prachy. To pak platí pro každé auto. Pokud se o Itala staráš od počátku, tzn. koupíš nového nebo takového, kde máš jistotu péče, je to standardně spolehlivé auto, které navíc přidá radost z jízdy, design a třeba výbavu. Tak to dělám už přes 10 let a nemám problém. Nebo je to jen o štěstí???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 14:10, RE: Pozink... hmm
anonym posted by:
Já se zase musím pousmát nad fundovaností některých přispivatelů. Takže kámoš měl, strýc slyšel, babička povídala...atd. Co takhle vlastnit, vyzkoušet nebo dokonce provozovat v denním režimu. Ono je něco jiného koupit x-krát nabouranou a zbastlenou herku a pak pod ní ležet a cpát prachy. To pak platí pro každé auto. Pokud se o Itala staráš od počátku, tzn. koupíš nového nebo takového, kde máš jistotu péče, je to standardně spolehlivé auto, které navíc přidá radost z jízdy, design a třeba výbavu....
Zrovna toho kámoše otec ten má 164-ku od skoro začátku jejího života a je to voňavka....Sice jsem itala nikdy nevlastnil, ale něco sem v nich najel...takže radši kupuju japonce nebo deutschland. A asi to bude jen to štěstí...nemyslím to zle, ale co jsem viděl kluky kolem sebe, tak už jsou od těchto jižanů poučení a nechcou o nich ani slyšet. Vzpomenou v dobrym na svezeníčko, ale s mrazením v zádech na to jak jim plundrovaly peněženky a spolehlivost furt nikde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 18:01,
na tipo, ac k nevire jen chvala. Mel jsem 1,9 tds, chycene jen lemy zadnich blatniku, ty jsem neresil. Jedine co jsem udelal byla vymena lozisek v predu a to za cele 2 roky pri prubehu 100 000 km jo a jeste zhavicky, jinak jen naftu a filtry s olejem. Dodnes kdyz vidim na ceste nejake tipo, tak si na nej s laskou vzpomenu, spotreba okolo 6/100. Super podvozekna tu dobu. Startovani v -20, se syticem napoprve. To uz i sousedka s novou benzin. fabkou kroutila hlavou , kdyz jsem ji musel rano hodit do prace asi 5*, co me zlobilo byla v zime digi palubka, pri pretopeni interieru (mala sauna) se vypla, stacilo ztlumit topeni a zase naskocila v lete v poho, NIKDY JSEM NEZUSTAL NIKDE VISET
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 21:18, RE: s autama od deseti k pěti :)
anonym posted by:
Koukám a říkám si pane Král, jestli nejdete s těma autama od deseti k pěti,takový skvosty jako Alfa 164 nebo Lancia Thema 2.0T, Saab 9000, to by doma dnes bral kdekdo a třeba s Lancií by jste na tom s pohodlím , motorem a vším všudy byl daleko lépe než s Tipem, i když proti Italským autům nic nemám, nakonec také jedno vlatsním, jen mě udivuje u vás tahle automobilová spíše degradace než nárůst. Nevím, může to být penězi nebo jinými okolnostmi,ale většina z nás spíš s autem roste než je to ve vašem případě.
Naprosto souhlasím.Měl jsem F.Comu,teď L.Themu a nedokážu si představit,že se soukám do menšího Tipa.Přitom ceny n.d. jsou prakticky srovnatelné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.10.2007 21:33, Jen tak na okraj...
SAAB 9000, Alfa Romeo 164, Lancia Thema a Fiat Croma byly vozy stavěné na společné platformě, přičemž SAAB do ní montoval jen jinou zadní nápravu a svoje motory. Takže pomlouvání těchto značek na úkor fiatu je poněkud zavádějící, zejména proto, že Tipo bylo o třídu horší než Croma
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2007 14:01, RE: Pozink... hmm
Celicak posted by:
K tomu pozinku...po patnácti letech už se to moc jako pozinkovany brát nemůže. Tak stary auto bylo 100% někdy nabouryny a pak si koroze dělá co chce pozink nepozink. S tou spolehlivostí italů a starejch ,viz.alfa 164, musel jsem se pousmát. Taky to kámoš pár let zpátky měl, pohodlnej kočár s výbavou to jo, v té době bych u VW nebo BMW podobnou těžko hledal, ale za půl roku pod tím jen ležel. Další co vidím, tak jsou všechno šroty. Ty 3.0V6 sou už jen 3.0V5. Tichý pravidelný chod V6 je ten tam a ...
To bych si dovolil nesouhlasit, motory Italové umí ještě lépe...platí to právě pro motory Alfy...Problém je v tom, že tyto motory jsou konstruovány na speciální motorové oleje ( mají jiné konstrukční vůle , než jiné motory). Jenže tyhle originál oleje jsou drahé, téměř nikdo je nekupuje ( u nás) a pokud do motoru dáte konfekční olej, odrovnáte jej...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2007 14:46, RE: bez predmetu
anonym posted by:
na tipo, ac k nevire jen chvala. Mel jsem 1,9 tds, chycene jen lemy zadnich blatniku, ty jsem neresil. Jedine co jsem udelal byla vymena lozisek v predu a to za cele 2 roky pri prubehu 100 000 km jo a jeste zhavicky, jinak jen naftu a filtry s olejem. Dodnes kdyz vidim na ceste nejake tipo, tak si na nej s laskou vzpomenu, spotreba okolo 6/100. Super podvozekna tu dobu. Startovani v -20, se syticem napoprve. To uz i sousedka s novou benzin. fabkou kroutila hlavou , kdyz jsem ji musel rano hod...
Odkedy má motor 1.9td SYTIČ??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2007 15:41, RE: Pozink... hmm
stowaway posted by:
To bych si dovolil nesouhlasit, motory Italové umí ještě lépe...platí to právě pro motory Alfy...Problém je v tom, že tyto motory jsou konstruovány na speciální motorové oleje ( mají jiné konstrukční vůle , než jiné motory). Jenže tyhle originál oleje jsou drahé, téměř nikdo je nekupuje ( u nás) a pokud do motoru dáte konfekční olej, odrovnáte jej...
To jo s tím souhlasím, dnes jsou ty italové za pár kaček, tak to právě kupují hodně mladí. kteří mají právě jen těch pár kaček a zbydou max. nějaky halíře na benzín...a údržba ,kterou si tyto stroje vyžadujou je zanedbaná a spolehlivost potom v háji...Byl sjem ale svědkem i hodně problémů, ktery nastávaly s novejma AR 156 a 166...Auta fakt pěkny, ale...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2007 23:27, RE: bez predmetu
gld posted by:
Odkedy má motor 1.9td SYTIČ??
FAKT JSEM HO TAM MEL, PALUBKA DIGI, R.V. 91, NEKECAM
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2007 14:53, RE: bez predmetu
anonym posted by:
FAKT JSEM HO TAM MEL, PALUBKA DIGI, R.V. 91, NEKECAM
Sytič - no nebyl to spíš takovej rádoby ruční plyn?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.01.2008 20:14,
Opravdu nechápu, o čem se tady debatuje?!Tipo je oprvadu ten největší vrak, jaký sem kdy v životě vlastnil, řídil a trpěl sním.Nic, opravdu nic nefunguje jak má (boha jeho co ta jakože digitální palubka?), nedrží na cestě, žere na svůj výkon/Mk taky celkem hodně. Rezne skutečně neuvěřitelně rychle a venku před panelákem přez zimu? KONEC!!! Opěradla měkká,nedrží nastavený úhel, krátké a rychle prosezené sedáky atd. Jediné, s čím můžu souhlasit, je to, že je to opravdu překvapivě prostorná kára.Spíš nebezpečná rakev. Myslím, že bezpečnost je úplně, ale úúúplně v hajzlu! Už nikdy víc!!! Pak jsem koupil starší 405-naprostá spokojenost, a to i přes to, že to byl benzin pouhých 1,8/101 hp jezdil celkem svižně -dálnice po delším rozdýchání v pohodě 180. Jednou, ale to asi fučel silný vítr, stoupla rafika na 200. S timto sem najezdil cca 200tkm, a to už měla za sebou nejmíň 15Otkm. Dnes sem vyfásl služební koktu, a je to to nejlepší auto, který sem kdy měl (páč je služební!) Jinak ani omylem! Pořád se něco děje-diagnostika pořád něco řeší, vůbec nevím proč si taková auto lidi kupujů. Uvážím-li cenu/prostor musím plakat. Navíc kde byli ti lidé ze MB na té udávané spotřeb
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.01.2008 20:17,
Opravdu nechápu, o čem se tady debatuje?!Tipo je oprvadu ten největší vrak, jaký sem kdy v životě vlastnil, řídil a trpěl sním.Nic, opravdu nic nefunguje jak má (boha jeho co ta jakože digitální palubka?), nedrží na cestě, žere na svůj výkon/Mk taky celkem hodně. Rezne skutečně neuvěřitelně rychle a venku před panelákem přez zimu? KONEC!!! Opěradla měkká,nedrží nastavený úhel, krátké a rychle prosezené sedáky atd. Jediné, s čím můžu souhlasit, je to, že je to opravdu překvapivě prostorná kára.Spíš nebezpečná rakev. Myslím, že bezpečnost je úplně, ale úúúplně v hajzlu! Už nikdy víc!!! Pak jsem koupil starší 405-naprostá spokojenost, a to i přes to, že to byl benzin pouhých 1,8/101 hp jezdil celkem svižně -dálnice po delším rozdýchání v pohodě 180. Jednou, ale to asi fučel silný vítr, stoupla rafika na 200. S timto sem najezdil cca 200tkm, a to už měla za sebou nejmíň 15Otkm. Dnes sem vyfásl služební koktu, a je to to nejlepší auto, který sem kdy měl (páč je služební!) Jinak ani omylem! Pořád se něco děje-diagnostika pořád něco řeší, vůbec nevím proč si taková auto lidi kupujů. Uvážím-li cenu/prostor musím plakat. Navíc kde byli ti lidé ze MB na té udávané spotřebě? Jezdím možná trochu svižněji, páč toho mám opravdu přes den celkem dost, a doma chci být brzi, ale dvojnásobná proti udávané!!! Občas jezdím fóbijí 1,2 HTP (tříhrnec jako Waran!!! HTP=Hovno To Pojede), a spotřeba cca 8/100!!!! To je celkem zajímavé že?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.03.2008 03:04, RE: s autama od deseti k pěti :)
anonym posted by:
Naprosto souhlasím.Měl jsem F.Comu,teď L.Themu a nedokážu si představit,že se soukám do menšího Tipa.Přitom ceny n.d. jsou prakticky srovnatelné.
Pánové, někdy se mi zdá že kupujete auta podle ...no však víte čím menší úd tím větší vúz Tipo je genialni auto porovnejte ho třeba s takzvaným etalónem Golfem a přitom u Golfu je zcela běžné že s ním jezdí dělník i ředitel a nikoho to nečílí.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.