0
back
 

diskuze k tématu: Kombi nebo sedan do 40-45 tis.

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, japonská vozidla, italská vozidla
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Tuesday 28.02.2017 20:39, Kombi nebo sedan do 40-45 tis.
Zdravím,
vybírám auto pro sebe jako studenta. Mám na něj tak 35-45 tisíc, se všemi počátečními investicemi bych se rád vešel cca do 50k. Chtěl bych buď kombi nebo liftback, protože tak 2x-3x do roka jezdíme s kamarády ve 3-4 lidech, a do kufru hatchbacku toho zdaleko tolik nenarvu, u sedanu mi vadí špatný přístup. Občas (opravdu zřídka) bych potřeboval v autě i přespat, takže by byla ideální skoro, nebo úplně rovná podlaha při sklopení zadních sedaček. Co se týče motoru, asi by byl lepší benzín, protože jezdím tak 3-4x týdně trasy cca 7 km + k tomu ještě občasné popojíždění po městě, ale zase bych rád, aby auto mělo nějaký výkon, protože minimálně jednou týdně vyjíždím i z města ven (i na dálnici), a nechci, aby se auto trápilo.
Co jsem se tak rozhlížel, dostali se do mého výběru hlavně 2 kandidáti.
Fiat Stilo Multiwagon (ideálně asi 1.6, ale do 40 tisíc se zase mnohem lépe shání 1.9 JTD, vadilo by dieselu tohle krátké popojíždění za studena?) - prý jsou to celkem spolehlivá auta, jediný problém je v elektrice?
Nissan Primera P11 po faceliftu - zde jsou prý velice spolehlivé motory 1,8 i 2.0, auta jsou dobře vybavená a celkově se mi vzhledově líbí + u kombi ten kufr je fakt velkej. Jen je velký problém najít liftback, takže skoro jedině kombi.
Napadá mě ještě Volvo S40 nebo V40, kde není tak velký kufr, ale myslím že pro 4 dostačující?
Díky moc za Vaše názory.
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Tuesday 28.02.2017 23:01, RE: Kombi nebo sedan do 40-45 tis.
Jestli najdeš JTD v použitelném stavu tak asi OK a těch 7km by mu nějak vadit nemělo, auta s nefunkční elektrikou už budou nejspíš na vrakovišti takže pokud bude vše fungovat tak by se rozbít neměla
Nissan bude asi trochu na hraně s rozpočtem a trochu papá olej
Na Volvo nemáš prachy maximálně na nějaký nepoužitelný vrak
Koukni na Peugeot 406 je jich plno a za pár kaček nebo Lagunu
respond
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Wednesday 01.03.2017 11:23, Takže nejlépe Stilo?
Takže Stilo by mohla být dobrá koupě, ať už JTD nebo 1,6? Nemá nějaký závažný problémy?
Co se týče Nissana, podle mě s trochou štěstí bych se mohl vejít do 40 tisíc. Akorát nevím, jestli by u Nissana taktéž vadil diesel nebo ne?
Laguna se mi vůbec nelíbí, ta 406 není špatná, ale s Francouzi nemám žádnou zkušenost tak nevím..
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Wednesday 01.03.2017 11:52, Re:
Neber to špatně, ale za 40k kč vpodstatě nic nebude "dobrá" koupě. Pokud nemáš dobrou brigádu, tak živit jakýkoliv auto je velmi těžký... Za tyhle peníze se obvykle nabízí jenom vraky a najít dobrý kus je dost obtížné...
Abych ale přihodil i něco do mlýna, zkus mrknou na Civic Aerodeck v letech 98-00. S motory 1,4 a 1,5 v benzínu by mohl ještě posloužit a něco málo vydržet. Podmínkou je pohlídat si korozi a najít motor, který nebude žrát olej po litrech...
respond
benypwnz
number of posts1
date of registration01.03.2017
Wednesday 01.03.2017 15:44, Punto
Já třeba v 19ti koupil Punto za 20 tisíc a jezdil sem s ním 2 roky bez investic :D asi štěstí, ale nedávno sem koupil mladý taky punto, novější za 30 a taky naprosto v pohodě. Sice je to hnusný a pomalý, ale jako vozítko poslouží.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Wednesday 01.03.2017 16:00, RE: Punto
benypwnz posted by:
Já třeba v 19ti koupil Punto za 20 tisíc a jezdil sem s ním 2 roky bez investic :D asi štěstí, ale nedávno sem koupil mladý taky punto, novější za 30 a taky naprosto v pohodě. Sice je to hnusný a pomalý, ale jako vozítko poslouží.


Já si taky ve 20 koupil focuse za 50kkč a za necelý dva roky na něm najezdil 50kkm bez nějakých zásadně velkých investic...
Ale po pěti letech musím uznat, že auto až tak v pohodě nebylo.

Co se s tím Puntem stalo po dvou letech bez investic?
respond
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Wednesday 01.03.2017 16:33, Re: koupě auta 40-45 tisíc
Jasně, já chápu, že nekoupím auto za 40 tisíc a následně mi bude jezdit 2 roky jen za cenu benzínu, ale mám příjem z brigády z kterého bych mohl měsíčně 3-4 tisíce klidně vrazit do auta, takže tohle by zas takový problém nebyl. Jde mi spíš o to, aby mi vydržel motor, počítám s tím, že investice do spotřebních věcí prostě budou. Takže který z těch motorů by mohl vydržet třeba 300-400 tisíc kilometrů (s tím že počítám, že těžko koupím auto s nájezdem nižším než 190 tisíc)?
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Wednesday 01.03.2017 17:40, RE: Takže nejlépe Stilo?
Skalikh posted by:
Takže Stilo by mohla být dobrá koupě, ať už JTD nebo 1,6? Nemá nějaký závažný problémy?Co se týče Nissana, podle mě s trochou štěstí bych se mohl vejít do 40 tisíc. Akorát nevím, jestli by u Nissana taktéž vadil diesel nebo ne?Laguna se mi vůbec nelíbí, ta 406 není špatná, ale s Francouzi nemám žádnou zkušenost tak nevím..


To je asi jedno, protože bude záležet na štěstí... Nissan má diesel z Renaulta, ale já mám 1,9DCi od června a najeto skoro 20 tisíc km a nic se nerozbilo
Tak jestli si chceš kupovat auto podle toho s čím už máš zkušenost tak budeš mít celý život pořád to stejný to chceš?
respond
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Thursday 02.03.2017 08:42, RE: Kombi nebo sedan do 40-45 tis.
Nemyslím tím vlastní zkušenosti, ale i zkušenosti známých, rodiny a podobně..
Já se bojím koupit nafťák, protože všude píšou, že krátký trasy po městě mu vadí a že ho tím zničím. Zase při dovolených, kde najedu klidně 2000 km už je ta úspora paliva celkem znatelná, tak se neumím rozhodnout.
Pro benzín zase hrají nižší provozní náklady a to, že tak nějak vím jak s ním jezdit a zacházet..
V podstatě mi až tolik nezáleží na značce, jako spíš na tom, aby to nebyla kasička na peníze.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 02.03.2017 12:07, RE: Kombi nebo sedan do 40-45 tis.
Skalikh posted by:
Nemyslím tím vlastní zkušenosti, ale i zkušenosti známých, rodiny a podobně.. Já se bojím koupit nafťák, protože všude píšou, že krátký trasy po městě mu vadí a že ho tím zničím. Zase při dovolených, kde najedu klidně 2000 km už je ta úspora paliva celkem znatelná, tak se neumím rozhodnout. Pro benzín zase hrají nižší provozní náklady a to, že tak nějak vím jak s ním jezdit a zacházet..V podstatě mi až tolik nezáleží na značce, jako spíš na tom, aby to nebyla kasička na peníze.


Pokud najedeš kolem 10 000km ročně, tak asi nemá smysl nad naftou uvažovat... JTD ze stila je ještě relativně jednoduchý naf´ták, ale i tak je to za tu cenu zbytečně složitý motor...
Zkus mrknout třeba na tohle:
https://auto.bazos.cz/inzerat/71455750/Honda-Civic-15-Eko-84-Kw.php
Je to sice sedan, ale vypadá celkem slušně. Borec to auto inzeruje i na honda clubu a tam je lepší popis. Auto má vyvařené prahy a nežer olej. Tyhle dvě věci jsou u těchto hond největší bolest...
respond
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Thursday 02.03.2017 12:48, Re: Honda Civic
Já si právě taky myslím, že nafta pro mě nemá smysl, ale na druhou stranu každý ušetřený litr paliva se hodí, jako student počítám každou korunu.. Ale bojím se vyšších provozních nákladů.
Do toho Civica asi jít nechci, přece jen se to auto vyrábí od roku 96 a já bych chtěl už něco kolem 01-04.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 02.03.2017 13:24, RE: Re: Honda Civic
Skalikh posted by:
Já si právě taky myslím, že nafta pro mě nemá smysl, ale na druhou stranu každý ušetřený litr paliva se hodí, jako student počítám každou korunu.. Ale bojím se vyšších provozních nákladů. Do toho Civica asi jít nechci, přece jen se to auto vyrábí od roku 96 a já bych chtěl už něco kolem 01-04.


Tohle jsou vzhledem k tvému budgetu nesmyslné úvahy. Držet při životě umírající naftu a umírající benzín, což svým způsobem budeš dělat je docela rozdíl. Na 7km stejně ušetříš prd prd nic a při dlouhých dovolených ušetříš spíš tím, že bude auto v cajku a pojedete na pohodu.
Shánět za každou cenu novější auto smrdí tím, že seženeš něco v řádově horším stavu než např. ten starý civic.
Já osobně taky plánuju nákup auta za cca 50kkč a už cca půl roku vybírám a sleduju trh. Dostal jsem se k tomu, že pokud má být auto udržovaný a v rozumným stavu už při nákupu, tak prostě bude z minulýho tisíciletí...
respond
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Thursday 02.03.2017 13:59, Auto z minulého tisíciletí
Já chápu že čím starší auto, tím bude za ty peníze v lepším stavu, ale zase si myslím, že třeba je rozdíl když šlo auto do výroby 96 a 99 například. Technologie šla tou dobou dost dopředu a právě třeba koroze se tím pádem zlepšila..
Na jednu stranu nechci koupit starý auto co mi uhnije, ale na druhou stranu, nepotřebuju nutně rok výroby 2006 jen protože je to auto nový..
respond
Monco
number of posts16
date of registration13.12.2013
Tuesday 07.03.2017 16:02, Fiaty
Vyhnul bych se prémiovým značkám a naftě. Při této ceně ideálně i velkým autům, ale pokud to je tvůj požadavek nedá se nic dělat. Fiaty mají dobrou antikorozní úpravu, a díky hospodským kecům nízkou cenu ojetin takže Stila bych se nebál, ale určitě bych hledal benzín ideálně s 1.4 motorem FIRE. Budeš si muset ale možná připlatit. Pak bych se zkusil podívat po zachovalém kousku Marea weekend.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Tuesday 07.03.2017 16:57, čtyři nula šest
Krásné voňavé stilo 1.4 mám doma a přesto tvrdím, že na hospodských kecech o fiatech něco je. Když už stilo, raději levnější 1.6 a občas zkontrolovat olej.

Můžeš se podívat na starší, ale nezáludný Peugeot 406 s 1.8, dá se ještě sehnat pěkný kousek, často s plynem, sedan má obrovský kufr, kombi prakticky rovnou podlahu.
respond
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Friday 10.03.2017 21:28, Proč ne Stilo?
Když to Stilo máš doma, co teda na těch hospodských kecech je?
V podstatě už se rozmýšlím hlavně mezi Stilem, Primerou (případně Almerou v sedanu) a Lagunou (pokud by byla fakt v pěkným stavu), ale stejně asi nejvíc bude záležet na tom, na jakej kus narazím..ještě je chvilku čas tak uvidíme.
Ještě mě napadá, co takhle Peugeot 307 SW?
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Monday 13.03.2017 12:29, stilo
Skalikh posted by:
Když to Stilo máš doma, co teda na těch hospodských kecech je?V podstatě už se rozmýšlím hlavně mezi Stilem, Primerou (případně Almerou v sedanu) a Lagunou (pokud by byla fakt v pěkným stavu), ale stejně asi nejvíc bude záležet na tom, na jakej kus narazím..ještě je chvilku čas tak uvidíme.Ještě mě napadá, co takhle Peugeot 307 SW?


Řešeno v průběhu pár tisíc km po koupi: pískající ložisko spojky, chrastění v převodovce, plastové díly v motoru mají pevnost čokoládové oplatky (hlavně vypálená díra v popraskaném airboxu*, motor saje mimo filtr, druhotně aretace kabelových konektorů a různé úchytky), prasklé pružiny, prasklá konstrukce sedáku, rozlámaný mechanizmus el. ovládání cirkulace vzduchu*, nefunkční naklápění světel, nefunkční ruční brzda na jednom kole*, vadná cívka, zničené ozubení polosy, motor žere olej, nutno doplňovat (poloosa = stojíš, cívka = motor trhá, nemá sílu, nouzové dojetí).

Auto od prvního majitele z ČR, poslední model, ověřená historie, najeto 120 tisíc, vzhledově top stav, interiér voní novotou. Mimořádnosti z historie: 2x odtah, závada zapalování, výměna lanovodů řadící páky.

Dá se říci (podle diskuzních fór), že minimálně závady označené hvězdičkou jsou "známé záležitosti" a konstrukční nedostatky.

1.4 FIRE jede stejně dobře a úsporně jako jakákoliv jiná jednačtverka (např. v Kii nebo Renaultu), ale kvůli spotřebě oleje a konstrukci sání je všeobecné adorování tohoto motoru trochu přehnané

Celkem kupní cena, prvotní servis a opravy vychází přes sto tisíc Kč.

Je možné, že šlo o páteční kus, nicméně pocit kvalitně vyrobeného auta z něj nemám.
Celkově ale i přes opravy spíše spokojenost - přenechal jsem jej matce do města a je z něj nadšená (poslední model v tmavých odstínech vypadá pořád dobře), tak snad chvíli pojezdí bez vad.


respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 13.03.2017 13:54, Re:
I když si myslím, že capslock měl opravdu smůlu na kus, tak se na jeho příkladu dá ukázat pár věcí... Nízký nájezd a servisní historie není zárukou ničeho, protože častěji se u stila objevují opravdu hlavně věci označené hvězdičkou. A taky věta "Celkem kupní cena, prvotní servis a opravy vychází přes sto tisíc Kč." by tazateli měla trochu objasnit, proč jsem se ho snažil nasměřovat směrem k civicu 6g aerodeck.
Buď můžeš koupit stilo za 40kkč a doufat, auto může pár let bez větších problémů sloužit. Ale pokud potom překročíš jistou mez opotřebení, začne se víc věcí sypat najednou a držet auto při životě bude mnohem složitější a náročnější...
Nebo koupit toho civicaza polovinu, za zbytek peněz ho dát trochu do kupy a snížit tak pravděpodobnost náhodných poruch...
BTW tak 406ka může být taky dobrá volba, ale provozně bude oproti civicu náročnější...
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Monday 13.03.2017 16:47, FIAT
Za úvahu stojí i Marea sedan, protože bývají řádově levnější. Pozitiva jsou zmíněná antikoro ochrana, dobrý motor 1,6, solidní výbava i u prehistorických kusů. Negativa pak, že na našich silnicích nevydrží podvozek a díly jsou celkem drahé, odchází výfuk a drtivá většina byla bouraná (výhoda je, že se to hned pozná, už nikdy nejdou přesně spasovat plechy:))

Za tyhle peníze je lepší hledat v nižší třídě a hledat hooooooooodně dlouho, než se najde zachovalý benziňák. Hodně štěstí!
respond
Skalikh
number of posts9
date of registration28.02.2017
Tuesday 14.03.2017 08:52, Auto z minulého tisicileti
Ok, asi jste mě přemluvili ke koupi staršího auta s tím, že na něm udělám nějaké věci za zbývající peníze. Ještě co jsem četl a koukal, mazda 626 v benzínu je prý velmi dobrá koupě, názor?
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.