0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Marea Weekend 1.9 JTD a výčet poruch na sklonku 200 tis. km.

category of topic classification: italská vozidla
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 08.01.2013 06:26, poruch vs. kilometrový proběh
Asi budu zase jednou škarohlíd, ale chtěl bych znát skutečný kilometrový proběh vozu a nikoli stav tachometru. Najít 9 let staré auto (jakékoli) se skutečným nájezdem okolo 150 tisíc km je velmi těžké, u naftového kombi nižší střední třídy (a vyšších tříd) téměř nemožné - notabene když se jedná o auto s výbornou výbavou, kdy první majitel zjevně investoval nemalé prostředky do koupě vozu a příplatkové výbavy.
Výběr vozu s těžkým naftovým motorem na převážně městské ježdění a malý kilometrový proběh nemá ani cenu komentovat....
respond
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Tuesday 08.01.2013 10:05, RE: poruch vs. kilometrový proběh
"Palivo:nafta""Jazdim skoro stale po meste"
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Tuesday 08.01.2013 10:14, RE: poruch vs. kilometrový proběh
Pavlik posted by:
Asi budu zase jednou škarohlíd, ale chtěl bych znát skutečný kilometrový proběh vozu a nikoli stav tachometru. Najít 9 let staré auto (jakékoli) se skutečným nájezdem okolo 150 tisíc km je velmi těžké, u naftového kombi nižší střední třídy (a vyšších tříd) téměř nemožné - notabene když se jedná o auto s výbornou výbavou, kdy první majitel zjevně investoval nemalé prostředky do koupě vozu a příplatkové výbavy. Výběr vozu s těžkým naftovým motorem na převážně městské ježdění a malý kilometrový proběh nemá ani cenu komentovat....


Výborný stav vozu byl přece garantován zaměstnancem autobazaru v teplákové soupravě s naušnicí v uchu. Podle jeho prohlášení: "Tydlencty dýsly, ty nic nežerou a sou to pane držáky!" dostal majitel garanci dalšího bezproblémového užívání vozu.
Dále stav tachometru 150 tisíc km potvrdil další tvrzení pana bazarníka: "Je to po prvním majiteli, nějakej německej důchodce. Jezdil s tím jen občas na vejlet. Té prosezené sedačky si nevšímejte, von byl pan majitel trošinku těžší poastavy. Ta řadička a volant jsou jako olezlé až na kov, to neříkám, ale to u tendlectěch fiatů dělá u všech. Prostě to fiat asi blbě vyrobil nebo co... Ale to je banalita, že jo..."
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 08.01.2013 14:53, Spotřebák
No tak já zase nevím, většina vyměněných věcí je spíš spotřebák, čepy, silentbloky, brzdy. Pravda odpovídá to dost vysokému nájezdu a jak psali ti přede mnou malej nájezd u nafty v tomto věku je dost nepravděpodobný. Jedině co je navíc jsou ty stahovačky, ale ani to není nic extrémního, jsou v tom plastové díly, které prostě taky časem odcházejí. Vyhýbám se stahování oken v mrazech, kdy jsou okna často přimrzlá a zkřehlý plast snadněji praskne. I ty lanka ruční brzdy bych zahrnul do toho spotřebáku.

Jediná závada nad spotřebák je to divné chování motoru, ale i to bude souviset spíš s nějakým opotřebením.

Co se divím, že ten bazar zacvakal to čerpadlo a rozvody. To by vypadalo spíš na serióznějšího obchodníka, ale s tím nájezdem fakt nevím. Musel by být fakt dobře doloženej, abych tomu věřil.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Tuesday 08.01.2013 17:47, RE: poruch vs. kilometrový proběh
Spíš ten Fiat v dýslu, pi*o, někde statečně odvozil čtyřčlennou rodinu na trase Hnidopichy - La Piacenza. Ta trasa měří 300 km tam i zpět. Jezdili tam za babičkou, vyzvednout nedělní zmrzlinu a plato vajíček (i s kuřátkama uvnitř - tak to mají vietnamci rádi). A tu trasu jeli 1000 krát. Ten poctivý Fiat to dal v pohodě, ale pak už se začal srát. Strýček Santuco se rozhodl, že dá auto na protiúčet za nové Stilo. A obchodník pak auto dal zadarmo ke třema ojetým dodávkám. Vzal to polský hochštapler Antek Szymura z Jastrzebieho Zdroja. Ten to pak prodal do Áček. A v Áčkách na to dali cenovku 70 000 a poctivý certifikát. A koupil si to Jano Šík z Topolčan a byl tuze zklamaný. Dyť to mělo jenom 150 000 km!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
respond
revis
number of posts7
date of registration02.10.2008
Tuesday 08.01.2013 19:20, Marea
To vypadá na nájezd tak minimálně 300 tisíc, to není problém značky anebo modelu, ale stavu tachometru v autobazaru. Tyto všechny vyměněné součástky byly nadměrně opotřebené a poukazují na stočený tachometr.Tím neviním autobazar, to auto tam mohlo už takhle upravené přijet, ale v autobazaru bych si auto nekoupil.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 08.01.2013 19:59, RE: poruch vs. kilometrový proběh
gablenz posted by:
Spíš ten Fiat v dýslu, pi*o, někde statečně odvozil čtyřčlennou rodinu na trase Hnidopichy - La Piacenza. Ta trasa měří 300 km tam i zpět. Jezdili tam za babičkou, vyzvednout nedělní zmrzlinu a plato vajíček (i s kuřátkama uvnitř - tak to mají vietnamci rádi). A tu trasu jeli 1000 krát. Ten poctivý Fiat to dal v pohodě, ale pak už se začal srát. Strýček Santuco se rozhodl, že dá auto na protiúčet za nové Stilo. A obchodník pak auto dal zadarmo ke třema ojetým dodávkám. Vzal to polský hochštapler Antek Szymura z Jastrzebieho Zdroja. Ten to pak prodal do Áček. A v Áčkách na to dali cenovku 70 000 a poctivý certifikát. A koupil si to Jano Šík z Topolčan a byl tuze zklamaný. Dyť to mělo jenom 150 000 km!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gablenzi ty seš vůůůůl

respond
pohanka
number of posts13
date of registration08.01.2013
Tuesday 08.01.2013 22:22, Spolehlivost JTD???
Mam Mareu JTD 110 r.v. 2001, koupena 2006 a měla kupodivu poctivých 84tis.!, zjištěno až nyní při diagnostice, aktuálně najeto 198tis., auto koupeno nové v ČR a jsem druhý majitel. Na autě postupně vyměněno, hned po koupi rozvody, fitry, přední kotouče, asi po roce přední tlumiče, potom asi 2roky byl klid a pak to začalo přední ramena, zadní tlumiče a pružiny, uložení zadních ramen i silenbloky zadní nápravy, zadní brzdy, brzdové hadičky a trubičky vzadu, termostat, řemenice pohonu klikové hřídele, asi před rokem vyčištěn EGR - na chvíli to pomohlo, nyní vyměněn + žhavičky a váha vzduchu a podruhé rozvody. Olej s filtrem měněn po asi 12tis., paliv. a vzduch. filtr v průběhu asi 2x, několikrát kotouče a destičky, rád jezdím ostřeji. Všechno výše napsané považuji za spotřebák a daň za každodenní provoz na silnicích 3.třídy a občasné využití auta jako dodávky. Za celou dobu jsem tankoval většinou na Benzině + aditivum. Spojka, dvouhmota, vstřiky, turbo, vstřik.čerpadlo asi původní a ani nevypadá, že by se mělo v dočasné době měnit. Kastle omlácená od hovad z parkovišť, to nemá cenu řešit, asi 3x jsem přišel k promáčklému plechu. Podvozek již orezlý, prahy, lemy O.K. Spotřeba průměr okolo 6l, na dálnici při 140-150 nikdy nepřelezla 7l. (Manželka by asi 5,5 průměr udělala).
Dovoluji si tvrdit, že spolehlivost min. srovnatelná s českou modlou té doby O1 f TDI se spotřebou 4l. Současná cena auta bohužel mizivá, 15tis. bych asi nedostal, takže ho asi dojezdím jako 2auto v rodině.
Cena O1 v TDI o 50tis. za vylítaný vraky se 150tis. na tacho.










respond
stenly71
number of posts17
date of registration09.01.2013
Wednesday 09.01.2013 09:07, 110 JTD
Vlastním také JTD 110.
Koupil jsem ji 2 roky starou se 122000 km od Iveca Německo, služebák.
Momentálně mám najeto 302000 km.
Auto se nikdy neporouchalo tak, aby bylo nepojízné.
Auto používám pro běžný provoz, denně 2 x 20 km do práce, víkendy, dovolené atd.
Naftu beru obyčejnou, obvykle aditivuji Stanadyne.
Jediné nestandardní opravy během mnou najetých 180 000 km :
repase startéru (1800 czk)
repase jednoho vstřiku (5000 czk) - fungoval, ale šel trochu do přepadu a motor se musel asi 4 - 5 otočit, než auto chytlo.
výměna spojky (7000 czk)
výměna ložiska jednoho zadního kola (už nevím cenu)
výměna snímače polohy klikového hřídele (1200 czk)
přední tlumiče + horní uložení

Původní:
setrvačník, turbo, výfuk ! , zadní náprava, řemenice na klice, komplet vstřikovací soustava..

Auto v současné době funguje naprosto bez problémů, starty v lonských -20 "na brnk", olej nebere, výkon, spotřeba beze změn, vše v normálu, kouřivost na STK ve stejných hodnotách jako po koupi.

Auto jsem nikdy nečipoval, nevytloukl jsem katalyzátor, nezaslepil jsem EGR.

Za mě auto OK, zatím nevím, čím ho nahradím.

Případné dotazy rád zodpovím.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 11.01.2013 01:09, RE: poruch vs. kilometrový proběh
Pavlik posted by:
Asi budu zase jednou škarohlíd, ale chtěl bych znát skutečný kilometrový proběh vozu a nikoli stav tachometru. Najít 9 let staré auto (jakékoli) se skutečným nájezdem okolo 150 tisíc km je velmi těžké, u naftového kombi nižší střední třídy (a vyšších tříd) téměř nemožné - notabene když se jedná o auto s výbornou výbavou, kdy první majitel zjevně investoval nemalé prostředky do koupě vozu a příplatkové výbavy. Výběr vozu s těžkým naftovým motorem na převážně městské ježdění a malý kilometrový proběh nemá ani cenu komentovat....


Koupil jsem 12 letou 626 2.0L benzín, jako své první auto tak na rok na učení. Koupena v AAA za 59 tisíc. Tacho 159 tkm Měl jsem ji 7 let a 85 tkm. Pokud nepočítám 1x nové gumy letní a zimní do ní investoval max. 30 tisíc. Kotouče/destičky jsem měnil asi za 2 roky, protože byly sjeté už při koupi. Pak postupně oba čepy. Sem tam výfuk. Hned zkraje spojkový váleček, ten odešel asi 10 km od AAA Chladič za 3500 z Kelly (montáž svépomocí). Ale ani u tak starého auta jsem do něj nedal kupní cenu 60 tisíc. Spíš jsem se ho měl zbavit dřív a hlavně v tom nevozit občas kojence (vlastního). Dodnes děkuju bohu, že sem s tím neboural. Zvlášť v nevybouřeném období.
respond
petaoldova
number of posts20
date of registration24.02.2012
Saturday 12.01.2013 23:17, Většinou spotřební záležitosti odpovídající mnohem vyšším najetým km
Tak tahle recenze je hodně zajímavá, nejen že autor nerozlišuje poruchu a výměnu spotřebních dílů, ale to co popisuje odpovídá mnohem vyššímu kilometrovému nájezdu- bůh ví co to auto už má ve skutečnosti za sebou, chudinka, a majitel ho takhle nepokrytě kritizuje..

.. jeden známý (automechanik) nám vyprávěl veselou příhodu, přijel za ním chlápek co si v bazaru koupil auto s údajně 180 000km- ještě tomu trotl věřil a nadával na to auto, jakej je to křáp (abych nevířila vody tak zemi původu a značku nezmíním, kdo si mě tu už někdy dříve všimnul, tak asi tuší), jenomže na to bylo podezřele opotřebovaný a vyžádalo by si nemalé investice, tak to nechali napíchnout na diagnostiku a auto mělo 890 000km- trošku šok pro majitele=)

Jenom taková malá perlička- všimli jste si někdy, že valná většina dieslů v bazaru má najeto kolem 150 000 km bez ohledu na rok výroby=) ?????

Taky jsem kupovala auto s údajně 151 000km- no už při koupi jsme si na bazar dupli a vyhádali si slevu na nedoložitelný stav km, drobnou poruchu a nedoložitelnost toho jestli nebylo bourané (respektive věděli jsme, že muselo mít parkovištní ťukance, ale nic vážného), měla jsem s sebou bandu auto- odborníků (2autoechaniky, autoelektrikáře, klempíře), takže bazarníci sklapli, slevili a nedovolili si nám mazat med kolem huby a měla jsem jistotu, že kupuju auto v solidním stavu za dobrou cenu a i přes to, že odhadem mělo najeto spíš tak 300 000km... taky že jo, za 4 roky to byly jenom spotřební drobnosti- oleje, filtry, preventivně rozvody a výměna pružin z důvodu jedné prasklé, v brzké době počítám s rameny na předku a spojkou- a spojka je dvojnásob spotřební záležitost a frekvence výměn závisí hodně na řidiči...
když jdu nakupovat něco, čemu tak úplně nerozumím, tak si vždycky poprosím někoho známého, kdo tomu rozumí, aby mi poradil- nejlepší strategie, díky tomu jsem nikdy nepřestřelila=)
respond
david.pelc.90FB
number of posts1
date of registration25.09.2012
Tuesday 29.01.2013 19:54, Zdechání motoru
K tomu zdechání motoru a nastartování po 20minutách - dost často to způsobuje čidlo otáček na klikovce (je umístěné zvenku u řemenice). Stojí 800Kč.
respond
Marianx
number of posts3
date of registration08.01.2013
Wednesday 07.08.2013 19:11, Makrela
Zdravim Vas.Ani som netusil,ze az tak sa to tu rozbehne .Mareu mam stale este ,aj ked uz bola skoro predana.Dal som si lepsi pozor a nenasiel som diesel,ktory by bol v prijatelnej cene a bez zavad.Tiez som si vsimol,ze vsetky nafty maju 150000 km a na Mondeach odchadzaju cerpadla a na Voyageroch sa krutia hlavy.Ine ma neoslovili.Tak som si ju nechal.Bola by skoda ju dat prec,ked uz ma tolko stala .Od toho januara nebola jedina zavada-asi sa zlakla predaja Hodil som jej sportovejsi stil jazdy a ocividne jej to prospieva a spotreba sa drzi okolo 6.5 L.Trasa stale do prace a spat-cca 20km.Prestala aj podymovat a otacky okolo 2500 ma najradsej.Krasne opiera do sedadla.Len som si zadovazil sadu vstrekov,jeden buchoce a bol pripchaty usadeninami.Zato som si zisti-nie vo fiate,v tom vam povedia,odkial to maju vediet,co mate za auto/ ale v Ivecu !!!! celu historiu auta- pre koho bolo vyrobene,kolko stalo,prveho majitela aj s adresou,vybavu,farbu.Mam ubrate len 50 000km,oproti stavu na kilometrovniku.Auto bolo kupovane z AAA,kde vedu "nelutostny boj proti pretacaniu kilometrov " .A klima je to automaticka,aj ked nema display.Udaj vyrobcu.Vsade citam,je to manual,ale manual ma modry a cerveny pasik a automat ma stupne..Rozmyslam dat tazne,len tych skoro 200€ aj s montazou ma odrazda.
respond
Marianx
number of posts3
date of registration08.01.2013
Saturday 04.01.2014 14:15, RE: Makrela
Marianx posted by:
Zdravim Vas.Ani som netusil,ze az tak sa to tu rozbehne .Mareu mam stale este ,aj ked uz bola skoro predana.Dal som si lepsi pozor a nenasiel som diesel,ktory by bol v prijatelnej cene a bez zavad.Tiez som si vsimol,ze vsetky nafty maju 150000 km a na Mondeach odchadzaju cerpadla a na Voyageroch sa krutia hlavy.Ine ma neoslovili.Tak som si ju nechal.Bola by skoda ju dat prec,ked uz ma tolko stala .Od toho januara nebola jedina zavada-asi sa zlakla predaja Hodil som jej sportovejsi stil jazdy a ocividne jej to prospieva a spotreba sa drzi okolo 6.5 L.Trasa stale do prace a spat-cca 20km.Prestala aj podymovat a otacky okolo 2500 ma najradsej.Krasne opiera do sedadla.Len som si zadovazil sadu vstrekov,jeden buchoce a bol pripchaty usadeninami.Zato som si zisti-nie vo fiate,v tom vam povedia,odkial to maju vediet,co mate za auto/ ale v Ivecu !!!! celu historiu auta- pre koho bolo vyrobene,kolko stalo,prveho majitela aj s adresou,vybavu,farbu.Mam ubrate len 50 000km,oproti stavu na kilometrovniku.Auto bolo kupovane z AAA,kde vedu "nelutostny boj proti pretacaniu kilometrov " .A klima je to automaticka,aj ked nema display.Udaj vyrobcu.Vsade citam,je to manual,ale manual ma modry a cerveny pasik a automat ma stupne..Rozmyslam dat tazne,len tych skoro 200€ aj s montazou ma odrazda.


Tak som tu po nejakej dobe a makrelku mam stale a stale (uz rok) bez investicie a poruchy
respond
Marianx
number of posts3
date of registration08.01.2013
Saturday 04.01.2014 14:55, RE: poruch vs. kilometrový proběh
Pavlik posted by:
Asi budu zase jednou škarohlíd, ale chtěl bych znát skutečný kilometrový proběh vozu a nikoli stav tachometru. Najít 9 let staré auto (jakékoli) se skutečným nájezdem okolo 150 tisíc km je velmi těžké, u naftového kombi nižší střední třídy (a vyšších tříd) téměř nemožné - notabene když se jedná o auto s výbornou výbavou, kdy první majitel zjevně investoval nemalé prostředky do koupě vozu a příplatkové výbavy. Výběr vozu s těžkým naftovým motorem na převážně městské ježdění a malý kilometrový proběh nemá ani cenu komentovat....


Ak je zaujem.otec ma skodu 120L, r.v.1986 ma 54 000 a nejake drobne. Takze som nasiel auto po prvom majitelovi a garantujem,ze nik nestocil na nej ani 1 km.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.