0
back
 

diskuze k tématu: Kupujeme ojetý Fiat Dobló druhé generace

category of topic classification: italská vozidla
JARDA3
number of posts89
date of registration15.01.2010
Friday 15.01.2016 21:14, vyberte si něco jinýho
tomuhle vozidlu bych se vyhnul obloukem.ve firmě sem měl tu čest stím jet a to několikrát, jak s benzínem tak s naftou.napíšu to zkráceně, nejisté jízdní vlastnosti, benzín chlastal 12litrů a dízl jeden problém za druhým než se potkal.za mě doblo ani omylem.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 15.01.2016 21:46, .
já mám naprosto odlišné zkušenosti, otec si ho koupil nový jako služebáka a jako pracant to bylo skvělé. Uveze to neuvěřitelně objemný náklad, dokonce v něm vezl přes tunu vážící kompresor na europaletě. Tímhle opravdu vyniká nad konkurencí. Podvozek mi nepřišel ani náhodou nejistý, na to, že je to vysoká krabice držel dobře, i když jsem s tim řezal zatáčky. Na druhou stranu kvalita zpracování byla vážně bída, komfort nulovej, nad 90km/h byl aerodynam. hluk uvnitř šílenej, ono to víc jak 120 stejně nejelo, 140 z kopce. byla to 1.4 16V 55kW, spotřeba 9 - 13. Shrnu to, Užitná hodnota výborná, zpracování strašný. Ale držák (nepočítám maličkosti).
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 15.01.2016 22:00, RE: vyberte si něco jinýho
JARDA3 posted by:
tomuhle vozidlu bych se vyhnul obloukem.ve firmě sem měl tu čest stím jet a to několikrát, jak s benzínem tak s naftou.napíšu to zkráceně, nejisté jízdní vlastnosti, benzín chlastal 12litrů a dízl jeden problém za druhým než se potkal.za mě doblo ani omylem.


jezdit s tímto autem 12 litrů to už chce opravdu těžko neschopnou nohu nebo problém na konkrétním autě.
Průěmry na spiritmonitoru jsou kolem 8
[url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/16-Fiat/133-Doblo.html?fueltype=2
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 15.01.2016 22:51, xxxx xxxx xxxxx
To by me opravdu zajimalo jak se to auto cgovalo kdyz vezlo tunu. Ono ma totiz vzadu viceprvek a ten na nejake to pretezovani moc staveny neni, navic oprava stoji balik. Doblo neni nic moc, ale zase je levne. Dobre jsou JTD, tedy az na tragickou 1,3.
V teto tride se mi nejvic osvedcil Caddy, je sice drahy ale ma taky proc. Na rozdil od Dobla o zadni naprave neni slyset minimalne 300t km a klidne se vsadim ze uveze vic.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 16.01.2016 08:24, .
Petře s tím kompresorem jelo Doblo asi 150 km. Vepředu seděl otec 145 kg a já 115 kg
Zvládlo to dobře. Až jsem se divil, že to z venku vůbec nevypadalo. Tu paletu tam naložil nějakej borec s ještěrkou podélně. Motor 1.4 55kW se s tim brutálně trápil, cestovní rychlost byla 60 - 70 km/h.
Běžně to auto jezdilo jen s řidičem, nebo si v něm vozil max obilí.
respond
speed cobra
number of posts5
date of registration22.09.2014
Saturday 16.01.2016 08:42, Doblo 1,3 diesel
Mám Doblo 1.3 diesel r.v.2008. Najeto 200.000km. Zatím bez jediného problému.
Samozřejmě nemůžete čekat komfort BMW. Musíte vědět co od toho chcete. Každopádně doporučuji zkušební jízdu. Každému nemusí sedět hodně citlivé řízení a brzdy. Také tam jdou hůř kvalty,ale jde o zvyk.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 16.01.2016 09:45, .
já bych právě brzdy a řízení viděl jako velké plus
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 16.01.2016 11:29, xxxx xxxx xxxxx
Zvirak - no ja jednou v Caddy SDI vozil sut na skladku a nejvic jsme tam nahazeli 890kg. Ridic a spolujezdec dalsi 200kg. Sedlo si to, ale jelo to stejne blbe jako vzdy - SDI. A zadne nasledky to nezanechalo.
Doblo je lepsi na prepravu osob, tam je ta zadni naprava z osobaku znat. Asi bude i vetsi. Caddy je strasny skakadlo. Jen kdyby taliani pracovali pecliveji, jeste jsem nevidel interier starsiho Dobla kde by se neparala sedacka a nedrncelo uplne vsechno. To taky nasere. Pravda je ze u nakladnich Caddy nic neni tak nema co drncet :D I kdyz ted v lete jsem kupoval posledni a bez dualni klima nesel sehnat, coz mi u dvoumistneho auta pripada jako vtip.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 16.01.2016 11:50, .
s Caddy jsem taky jel, taky to bylo SDI. výkon tuším taky 55kw Caddy měl mnohem lépe zpracován interiér, ale byl menší, jak pro lidi tak pro náklad. a měl klimu. Jinak to byla stejná lemra, a caddy byl o hodně hlučnější
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 16.01.2016 20:31, RE: .
Zvirak posted by:
s Caddy jsem taky jel, taky to bylo SDI. výkon tuším taky 55kw Caddy měl mnohem lépe zpracován interiér, ale byl menší, jak pro lidi tak pro náklad. a měl klimu. Jinak to byla stejná lemra, a caddy byl o hodně hlučnější


Jo, SDI má tragické odhlučnění a vůbec nejede, ono ani to TDI neni v Caddy nic extra. To už musí být výbava Life a ta je tak o 150t dražší než to Doblo. A tuhá zadní náprava dělá taky své. Holt je to užitkáč jak vyšitej, Doblo se snaží být tak napůl.
Ale zase to SDI je totální držák. Nic lepšího do dodávky ve městě nikdo nedělal, 1,9d v Doblu I neni zrovna držák a PSA tu 1,9d v prvním Berlingu taky podělal.
Jako osobák bych si Caddy nikdy nekoupil protože ve slušné výbavě stojí to co Touran a to je o parník jinde. Znám ale člověka co koupil Caddy 4x4, je to nějaké oplastované, zelené a stálo to 700t
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Monday 18.01.2016 08:45, RE: .
Zvirak posted by:
já mám naprosto odlišné zkušenosti, otec si ho koupil nový jako služebáka a jako pracant to bylo skvělé. Uveze to neuvěřitelně objemný náklad, dokonce v něm vezl přes tunu vážící kompresor na europaletě. Tímhle opravdu vyniká nad konkurencí. Podvozek mi nepřišel ani náhodou nejistý, na to, že je to vysoká krabice držel dobře, i když jsem s tim řezal zatáčky. Na druhou stranu kvalita zpracování byla vážně bída, komfort nulovej, nad 90km/h byl aerodynam. hluk uvnitř šílenej, ono to víc jak 120 stejně nejelo, 140 z kopce. byla to 1.4 16V 55kW, spotřeba 9 - 13. Shrnu to, Užitná hodnota výborná, zpracování strašný. Ale držák (nepočítám maličkosti).


Dobrý den, napište prosím Vaše zkušenosti s Dobló do recenze na TipCars: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme.
respond
sgt
number of posts32
date of registration19.11.2008
Friday 22.01.2016 13:06, Výkon, hlučnosť
Trochu nechápem čo tu zaznievajú za postrehy. Kolega má 7-miestnu verziu 1,6 nafťák 77kW a to auto s tým motorom je v rámci mesta a okresiek celkom svižné. Hluk do 90km/h v pohode (porovnateľne s nižšou triedou). Keď bol na tom v Chortvátsku (6 ľudí, rakva na streche) tak diaľničných 130km/h nebol žiaden problém, len pri kopcoch už to šlo dole a prekvapila aj spotreba za tú cestu - cca 8l (priemerka okolo 90km/h).

respond
martinCH
number of posts2
date of registration22.01.2016
Friday 22.01.2016 22:19, je to vec pohladu
Máme vo firme dva doblo II. 1.3...2 miestne spotreba v zime 5,5 a 5-miestny 6,2, v lete 2 miestne 4,9 a 5-miestny 5,7 tolko k spotrebe. Hluk v kabíne som si žiadny nevšimol, prvé 160 000km a druhe 65 000km. V kabínach nič nevrzga, nič sa neláme a nič sa nepára, všetko drží pohromade, kvalita dielenského spracovania a komfort jazdy je na tento druh auta nadpriemerná, auto drži na ceste dobre.
Výborný výhlad z auta a priestrannosť bezkonkurenčná. 2 miestny s motorom 1.3 prázdny ide ako besný, nosnosť 500kg je smrť, pri tomto zaťažení už motor má čo robiť a auto mení svoje vlastnosti,ale zvláda to, udávané zaťaženie výrobcom nereálne, olejová náplň 3,2L po 15 000km vyteká niečo čo bolo predtým olej, servisný interval 30 000km je smrť. Kvalita laku katastrofálna. Uloženia predných tlmičov a tyče stabilizátora, čapy majú životnosť asi 30 000km, zadné tlmiče 50 000km, zadná náprava komplet maximálne bez zaťaženia 100 000km, celá von, žiadny diel nie je menitelný, EGR ventil neviem čo je a turbo tiež neviem čo je, zatial. Rozvody von po 60 000km, je tam reťiazka z blata, vážny problém. Za 18 000 eur som kupil 2 nové autá,zopakujem nové autá, áno servis drahý,opravy okrem spotrebných vecí doteraz na dvoch autách 4000 eur, kto na to však má jazdí, priestrannejšie a pohodlnejšie auto tejto kategorie je problém vybrať, nápravu má lepšiu iba Caddy, berlingo s 200kg v kufri má výfuk na asfalte. Záver: auto najlacnejšie,servis častý a drahý, jazda a výkon vysoko nadpomery, veľmi vysoká úžitková hodnota.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 23.01.2016 07:22, .
měli jsme rok 2010 po pěti letech šel do jiné firmy. Pravda servis byl dost drahý, ale my měli štěstí na kus, nic se nesralo. Snad jen radio ze zacatku. Ale naše Doblo toho uvezlo vážně hodně. Navíc to bylo u něj naopak. Lak byl jak nový, ale vnitřek odolný nebyl, zvlášť sedačky. A jak jsem psal, že to nejelo, je to tim, že to byl 55kW motor atmo 1.4. Ta krabice zrychlovala tak do 80km/h, pak hodně pozvolna
Ale kupodivu i přes vyšší těžiště se s tim ve městě slušně řezaly zatáčky. A to myslim vážně
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Monday 25.01.2016 10:39, RE: je to vec pohladu
martinCH posted by:
Máme vo firme dva doblo II. 1.3...2 miestne spotreba v zime 5,5 a 5-miestny 6,2, v lete 2 miestne 4,9 a 5-miestny 5,7 tolko k spotrebe. Hluk v kabíne som si žiadny nevšimol, prvé 160 000km a druhe 65 000km. V kabínach nič nevrzga, nič sa neláme a nič sa nepára, všetko drží pohromade, kvalita dielenského spracovania a komfort jazdy je na tento druh auta nadpriemerná, auto drži na ceste dobre.Výborný výhlad z auta a priestrannosť bezkonkurenčná. 2 miestny s motorom 1.3 prázdny ide ako besný, nosnosť 500kg je smrť, pri tomto zaťažení už motor má čo robiť a auto mení svoje vlastnosti,ale zvláda to, udávané zaťaženie výrobcom nereálne, olejová náplň 3,2L po 15 000km vyteká niečo čo bolo predtým olej, servisný interval 30 000km je smrť. Kvalita laku katastrofálna. Uloženia predných tlmičov a tyče stabilizátora, čapy majú životnosť asi 30 000km, zadné tlmiče 50 000km, zadná náprava komplet maximálne bez zaťaženia 100 000km, celá von, žiadny diel nie je menitelný, EGR ventil neviem čo je a turbo tiež neviem čo je, zatial. Rozvody von po 60 000km, je tam reťiazka z blata, vážny problém. Za 18 000 eur som kupil 2 nové autá,zopakujem nové autá, áno servis drahý,opravy okrem spotrebných vecí doteraz na dvoch autách 4000 eur, kto na to však má jazdí, priestrannejšie a pohodlnejšie auto tejto kategorie je problém vybrať, nápravu má lepšiu iba Caddy, berlingo s 200kg v kufri má výfuk na asfalte. Záver: auto najlacnejšie,servis častý a drahý, jazda a výkon vysoko nadpomery, veľmi vysoká úžitková hodnota.


Dobrý den, napište prosím o Dobló recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Monday 25.01.2016 18:17, Dobló
Nevím jaké vzdálenosti budete jezdit,ale snažil bych se vybírat mezi jinými značkami. Př.od japonců
kde mají poměrně hodně MPV nebo bych šel do Fordu C-Max i S Max.Fiaty mají poměrně dobře udělanou karoserii /bývala špičkově pozinkovaná /nevím jak to dnes dělají ,ale motorově to byla hrůza.Poměrně velká spotřeba a brzké problémy s motory/některé typy již v 60 tis.km měly i 1l spotřeby oleje na 1000 km.Já měl před lety Fiata Tempru..Po stránce karoserie špičková ,ani odlétávající kamínky nezanechávaly na karoseri dolíčky bez barvy,ale v 70 tis.km praskl kotouč spojky jako by ho někdo uřízl a od té doby to nestálo za nic. Kolega měl Brávu a byl víc v servisu než na silnici a to měl nějakých 90 tis.km najetých.Od té doby jsem přešel na Toyoty a nic jiného bych již něchtěl. NA MPV Corolle Versu mám najeto 210 tis.km a kromě běžných dílů/pneu,stěrače ,baterie ,přední destičky po 100 tis.km,zadní po 160 tis.km,pravidelný servis po 15 tis.km/ jsem do tohoto auta nemusel nic investovat.Je tam dokonce původní chladicí kapalina,která před zimou ještě vykazovala použití do -35°C.
.Doporučuji se podívat na německé stránky,tam si vyberete dle přání jakékoliv auto ve vynikajícím stavu za podstatně menší cenu nákupu a ve většině případů se servisní knížkou.U nás v rodině máme již pátou Toyotu všechny ze zahraničí se servisními knížkami a se žádnou dosud nebyl problém.Přeji Vám štěstí při výběru.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 25.01.2016 19:08, RE: Dobló
pája posted by:
Nevím jaké vzdálenosti budete jezdit,ale snažil bych se vybírat mezi jinými značkami. Př.od japoncůkde mají poměrně hodně MPV nebo bych šel do Fordu C-Max i S Max.Fiaty mají poměrně dobře udělanou karoserii /bývala špičkově pozinkovaná /nevím jak to dnes dělají ,ale motorově to byla hrůza.Poměrně velká spotřeba a brzké problémy s motory/některé typy již v 60 tis.km měly i 1l spotřeby oleje na 1000 km.Já měl před lety Fiata Tempru..Po stránce karoserie špičková ,ani odlétávající kamínky nezanechávaly na karoseri dolíčky bez barvy,ale v 70 tis.km praskl kotouč spojky jako by ho někdo uřízl a od té doby to nestálo za nic. Kolega měl Brávu a byl víc v servisu než na silnici a to měl nějakých 90 tis.km najetých.Od té doby jsem přešel na Toyoty a nic jiného bych již něchtěl. NA MPV Corolle Versu mám najeto 210 tis.km a kromě běžných dílů/pneu,stěrače ,baterie ,přední destičky po 100 tis.km,zadní po 160 tis.km,pravidelný servis po 15 tis.km/ jsem do tohoto auta nemusel nic investovat.Je tam dokonce původní chladicí kapalina,která před zimou ještě vykazovala použití do -35°C..Doporučuji se podívat na německé stránky,tam si vyberete dle přání jakékoliv auto ve vynikajícím stavu za podstatně menší cenu nákupu a ve většině případů se servisní knížkou.U nás v rodině máme již pátou Toyotu všechny ze zahraničí se servisními knížkami a se žádnou dosud nebyl problém.Přeji Vám štěstí při výběru.


No to teda čumim. Nadávat někoho na motory Fiat už jsem dlouho neslyšel.
Fiat má motory výborné, do aut typu Doblo se hodí diesel a motor JTD by mohla Toyota Fiatu závidět. Uplně jedno jaký typ, Toyota nikdy nic podobného nevyrobila. Jak Toyota umí diesly vidím u sousedova poruchového LC...
U benzínů je Fiat také špička, tam se Toyotě v klidu vyrovná. Tedy do obsahu 1,6, potom už Fiat nic moc nenabízí. Toyota ale vydrží mnohem víc pokud je motor zanedbáván, což majitelé ale často zneužívají a mění olej všelijak. Fiat je na to mnohem citlivější. To ale neni chyba Fiatu.

Jediné, bohužel celkem zásadní, co lze Fiatům vyčítat je kvalita zpracování. To se moc nezlepšilo. Auta sice jezdí, ale kolikrát z nich odpadává vše co může. Hlavně interier bývá katastrofa. Ale nereznou, skoro vůbec.
Pokud tazatel kouká po autech typu Doblo bude mu malé MPV jako je Verso malé. Rozdíl je velký, je vidět že Doblo je primárně dodávka.
Taky bych už moc nevěřil pohádkám o kvalitních levných ojetinách v DE, ceny jsou nižší u nás a
ojetiny se ve velkém vyváží z CZ do celké EU. Bazary na to dokonce zřizují specialisty. Týká se to hlavně aut do dvou let stáří, ty jsou u nás výrazně levnější. Jediné co je v DE lepší je výběr, to ano.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Monday 25.01.2016 19:11, fiat scudo x verso
To paja: Jeste jsi zapomel napsat,ze si ma koupit prius .tempra je hooodne stary kus a mezitim fiat usel hodne cesty a nevim,ze by mel spatne motory.ja mam jednoho doma nejaky patek a taky no problem,takze nejake scudo panorama je dle me dobra volba a ja bych to bral vic nez to verso a caddyho. ale proti gustu...
respond
mari1300
number of posts31
date of registration09.10.2011
Tuesday 26.01.2016 14:47, fiat scudo Mercedes Vaneo 1.7 CDi
a co takhle Mercedes Vaneo 1.7 CDi?

je pravda, že novější jak 2005 se nesežene, protože se v tomto roce přestal bohužel prodávat, ale pokud by se sehnal nějaký zachovalý neodlítaný kousek, věřím, že by posloužil dobře.

Hlavně jeho dieslový motor 1.7CDi patří k těm lepším a úspornějším, navíc bez filtru pevných částic a s rozvody řetězem.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 26.01.2016 18:43, RE: fiat scudo Mercedes Vaneo 1.7 CDi
mari1300 posted by:
a co takhle Mercedes Vaneo 1.7 CDi?je pravda, že novější jak 2005 se nesežene, protože se v tomto roce přestal bohužel prodávat, ale pokud by se sehnal nějaký zachovalý neodlítaný kousek, věřím, že by posloužil dobře.Hlavně jeho dieslový motor 1.7CDi patří k těm lepším a úspornějším, navíc bez filtru pevných částic a s rozvody řetězem.



Vaneo je fajn auto, prostorově geniální, ale díky dvojité podlaze je jakákoliv oprava na motoru neúměrně drahá. Motor 1,7CDI také neni bez chyb a díly jsou opět velmi drahé. Z druhovýroby toho moc neni.
A palubka je, mírně řečeno, zastaralá.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.