0
back
 

diskuze k tématu: Dieselový Fiat Dobló a zkušenosti uživatele

category of topic classification: italská vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 13.12.2012 08:40, Pronikání spalin
Prosím Vás, snad Vám nevadí pronikání těch ultrazdravých spalin do vozidla. Vždyť z předepsaného složení spalin tam nemůže být nic cítit.
Alespoň teď na vlastní kůži zažijete, co čichají řidiči jedoucí za Vámi.
Kvůli úspoře pár korun tady všichni pochcípem na raka.
respond
zdenyx
number of posts26
date of registration27.11.2012
Thursday 13.12.2012 09:49, spolehlivost
Ale celkem jinak spolehlivý vůz,že? Tolik závad jsem neřešil za celou dobu provozu,a to pomalu ale jistě jedu ke 300 tkm. Jinak jsem ale slyšel jak šly vozy fiat kvalitou a motorama nahoru. Asi jste narazili na špatný kus,holt páteční výroba. Tak at´ slouží dál.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 13.12.2012 09:54, RE: Pronikání spalin
David V posted by:
Prosím Vás, snad Vám nevadí pronikání těch ultrazdravých spalin do vozidla. Vždyť z předepsaného složení spalin tam nemůže být nic cítit. Alespoň teď na vlastní kůži zažijete, co čichají řidiči jedoucí za Vámi. Kvůli úspoře pár korun tady všichni pochcípem na raka.


thumbs up!!!
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Thursday 13.12.2012 10:49, Nevěřím
To určitě psalo marketingové oddělení Das Auto, nebo Wir leben Autos nebo něco podobného, co ještě donedávna zavěšovalo zadní kola na násadu od koštěte. Já jsem třeba byl hodně překvapený z Fiatu Ducato. Spíš jsem byl v šoku, než překvapený. Perfektní jízdní vlastnosti, šílený motor (byl tam nějaký výkonnější diesel asi snad 2.3). To auto jelo jak z praku! Stabilní, klidné, v kabině příjemně. Brzdilo, zrychlovalo jak solidní osobák (prázdné). Řekl jsem si, že se časy hodně změnily. A to Doblo je všude chválené. V časopisech a tak. Sám jsem o něm uvažoval. No, ale možné je všechno. Stačí se podívat do časopisů na dlouhodobé testy. Kdejaká Astra jede do těch 100 000 Km 50krát do servisu, 2x se mění motor, 8x převodovka, 3x spojková hydraulika a třeba soused má vždycky novou astru a do serivsů nejezdí. Od Astry G až po současnou. Pět šest let to vyjezdí a prodá. do servisu jenom pro olej.
respond
salix
number of posts35
date of registration17.02.2009
Thursday 13.12.2012 13:08, fiat
Taky jsem si koupil prvního fiata a taky jsem nespokojenej.Už jsem reagoval u recenze na pandu1,2 že se to se.e.Já mám fiorino 1,3 multijet.Hezky se v tom sedí a málo to žere a docela dost se do toho vejde (mám trvale vyndané zadní sedačky),ale závad je teda na nové auto opravdu hodně.Když porovnám se svým druhým autem- 17 ti letou Imprezou nebo manželčiným 12ti letým Yarisem verso.Tak ten Fiat nemá šanci se tohodle věku dožít.
S tím špatným zařazováním jedničky jsem měl také problémy, ale nepravidelně.Začalo to asi 2 měsíce před koncem záruky.V autorizáku mne neustále přesvědčovali, že špatně řadím : "Musíte pane ten spojkovej pedál opravdu vyšlapávat až k podlaze" říkali.Hned po skončení záruky to ale bylo jinak.Zničená spojka nesprávným používáním a její nutná výměna, možná včetně dvouhmoťáku.Jen jsem se zeptal, jak může být zničená spojka, když ostatní rychlosti to řadí bez problémů.Mlčení a blekotání.Tak jsem odjel a skončil s autorizovaným servisem.Kluci, co mi dělají Imprezu vyčistili a rozhýbali jakési "táhlo" (nejsem technicky v obraze) a jedničku lze zase normálně řadit.Mám najeto 93.000k za 4 roky a dva měsíce a těch závad je opravdu hodně a já vím, že už si nikdy fiata nepořídím a vrátím se k japoncům.Je to moje deváté auto a první nové tak jsem trochu rozčarovanej.Prý už auta po stránce spolehlivosti nejsou co dříve.Asi to bude pravda.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Thursday 13.12.2012 19:26, Spolehlivost u různých značek
Neřekl bych, že Fiat dnes nějak vybočuje z průměru poruchovosti, podle toho co vidím v servisu, můžu říct, že je na stejné úrovni jako většina ostatních značek a to včetně takových aut jako je Audi nebo BMW. Bohužel jak jsem si všiml, docela dost stoupla pravděpodobnost, že narazíte na špatný kus a to zejména u dodávek (viz. Mercedes). U osobáků už to tak horké není, ale žádná sláva to také není. Když si k tomu přičtete vrozenou vlastnost většiny autorizovaných servisů v ČR na záruku zásadně nic neopravovat a po záruce vyměnit na náklady majitele půl auta kvůli vadné svíčce, moc důvodů ke koupi nového auta není.

Tak trochu mimo stojí japonské benzíňáky, které jsou téměř bezúdržbové. Ovšem ty mizerné autorizované servisy se jich týkají také a co hůř, schopnost autorizovaných servisů v ČR opravit japonské auto je ještě horší než u ostatních značek.

Každopádně majitel narazil pravděpodobně na špatný kus. To pronikání spalin do kabiny může mít na svědomí děravý výfuk, upadlý tepelný štít (toho by si asi servis všiml) nebo špatně utěsněný větrák ventilace.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 13.12.2012 21:41, imperialisté
Je zajímavé, že když někdo kritizuje VW, tak je to v pořádku a tleská se mu, a o pisateli článku se rozhlašuje, že patří k bandě hloupých "imperialistů" bezdůvodně jezdících v koncernu. Když někdo, nedejbože, kritizuje něco jiného, co se zde uznává, hned je to přisluhovač koncernu. Nebylo už těchle keců na různých fórech dost (viz auto.cz)? Sice preferuji německá auta, ale dokážu ocenit jakékoliv dobře udělané auto, i kdyby ho měl postavit Číňan s Vietnamcem dohromady. Naopak pořádný sh*t může vyrobit i koncern nebo BMW, a to vlastním koncern i BMW. Ale házení obecné špíny je vážně pod úrověň. A David V, který dokáže napsat zajímavý příspěvek, už taky křičí do tmy ( s tím rakem). 1) do ovzduší se vypouští daleko větší sra*ky ze stovek tisíc nekontrolovatelných komínů, kde je daleko víc karcinogenních látek a svinstev obecně. 2) Davide, takže jezdíš pouze auty se zážehovými motory, vč. služebních a taxi? Nejel bys ani autobusem, nebo motorovým vlakem? A v důsledku se dá zajít ještě dál... 3) Ještě donedávna se přidávalo do benzínu olovo, jehož stopy se budou rozkládat ještě hodně dlouho a o účincích těžkých kovů na zdraví se snad rozepisovat nemusím, ne? Podotýkám, že nejsem zastáncem konkrétního paliva. Naftu využívám v práci, benzín ve volném čase. každé má pro a proti.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Thursday 13.12.2012 22:29, paliva.......
S těma palivama je to zajímavej paradox, já třeba jezdím na LPG, což má z benzinu i nafty nejčistší emise, ty jdou na to auto za mnou, ale sám vlastně čuchám toho přede mnou, třeba zrovna diesel. Njn takovej je život.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 14.12.2012 09:02, RE: imperialisté
Paul posted by:
Je zajímavé, že když někdo kritizuje VW, tak je to v pořádku a tleská se mu, a o pisateli článku se rozhlašuje, že patří k bandě hloupých "imperialistů" bezdůvodně jezdících v koncernu. Když někdo, nedejbože, kritizuje něco jiného, co se zde uznává, hned je to přisluhovač koncernu. Nebylo už těchle keců na různých fórech dost (viz auto.cz)? Sice preferuji německá auta, ale dokážu ocenit jakékoliv dobře udělané auto, i kdyby ho měl postavit Číňan s Vietnamcem dohromady. Naopak pořádný sh*t může vyrobit i koncern nebo BMW, a to vlastním koncern i BMW. Ale házení obecné špíny je vážně pod úrověň. A David V, který dokáže napsat zajímavý příspěvek, už taky křičí do tmy ( s tím rakem). 1) do ovzduší se vypouští daleko větší sra*ky ze stovek tisíc nekontrolovatelných komínů, kde je daleko víc karcinogenních látek a svinstev obecně. 2) Davide, takže jezdíš pouze auty se zážehovými motory, vč. služebních a taxi? Nejel bys ani autobusem, nebo motorovým vlakem? A v důsledku se dá zajít ještě dál... 3) Ještě donedávna se přidávalo do benzínu olovo, jehož stopy se budou rozkládat ještě hodně dlouho a o účincích těžkých kovů na zdraví se snad rozepisovat nemusím, ne? Podotýkám, že nejsem zastáncem konkrétního paliva. Naftu využívám v práci, benzín ve volném čase. každé má pro a proti.

komín není metr před čumákem tvýho auta. a protěžování nafty, resp. její daňové zvýhodnění i pro osobní dopravu nepřipadá nelogické jen mě. co takové Švýcarsko? tam si svého ovzduší cení jinak. a nestraš olovem, to už je pasé.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 14.12.2012 09:43, RE: imperialisté
Paul posted by:
Je zajímavé, že když někdo kritizuje VW, tak je to v pořádku a tleská se mu, a o pisateli článku se rozhlašuje, že patří k bandě hloupých "imperialistů" bezdůvodně jezdících v koncernu. Když někdo, nedejbože, kritizuje něco jiného, co se zde uznává, hned je to přisluhovač koncernu. Nebylo už těchle keců na různých fórech dost (viz auto.cz)? Sice preferuji německá auta, ale dokážu ocenit jakékoliv dobře udělané auto, i kdyby ho měl postavit Číňan s Vietnamcem dohromady. Naopak pořádný sh*t může vyrobit i koncern nebo BMW, a to vlastním koncern i BMW. Ale házení obecné špíny je vážně pod úrověň. A David V, který dokáže napsat zajímavý příspěvek, už taky křičí do tmy ( s tím rakem). 1) do ovzduší se vypouští daleko větší sra*ky ze stovek tisíc nekontrolovatelných komínů, kde je daleko víc karcinogenních látek a svinstev obecně. 2) Davide, takže jezdíš pouze auty se zážehovými motory, vč. služebních a taxi? Nejel bys ani autobusem, nebo motorovým vlakem? A v důsledku se dá zajít ještě dál... 3) Ještě donedávna se přidávalo do benzínu olovo, jehož stopy se budou rozkládat ještě hodně dlouho a o účincích těžkých kovů na zdraví se snad rozepisovat nemusím, ne? Podotýkám, že nejsem zastáncem konkrétního paliva. Naftu využívám v práci, benzín ve volném čase. každé má pro a proti.


Podívej Paule, nechci se zase rozepisovat na neustále stejné omílané téma, a proto jen krátce. Kritizuju masové používání naftových osobních vozidel, ne nafty obecně. Pokud mají firmy služební auta s velkými proběhy, tak už je pro ně úspora zajímavá, zatímco soukromý uživatel, který najezdí z bídou 15 tkm ročně v ojetině, neušetří nic. To, že emise z naftového motoru jsou závadnější, je fakt a svědčí o tom i dlouhodobě snížené emisní normy, stejně jako dlouhodobě snížená cena nafty (třeba ve Švédsku je to opačně a nafta je tam o 50 oerů dražší) jde taky zcela proti logice.
S rakovinou jsem to vůbec nepřehnal, je to civilizační choroba, která se masově rozvinula s použitím ohně ve službách člověka někdy ve středověku a od té doby je to reálná hrozba pro každáho z nás (jen v mé rodině na ni 3 lidé zemřeli a další 3 navštěvovali onkologický ústav) a jak jsem již psal, chrochty jsou nebezpečnější díky prachu, vznikajícímu pálením drobných kapiček nafty.
Sám jsem měl vždy benzínové auto (momentálně plní EURO 4) a pokud jedu naftovým autem, tak většinou trpím a často se o tom tady zmiňuji. Pokud se jedná o náklaďáky/autobusy/těžkou techniku, tak tam má diesel díky své charakteristice opodstatnění, ale u osobních aut v tom prostě nevidím smysl. Problém je, že se naftové motory dávají i do malých aut do městských a příměstských provozů, a tyto zamořují města. Byl jsem v Asii (Seoul) i Austrálii (Brisbane, Sydney) a i v doprvních zácpách nebyl tak strašný vzduch, jako v kterémkoliv rušnějším evropském městě.
Prostě se za cenu drovné úspory tady trávíme, ale Vy to nevidíte, kdežto já ano. Tohle není ekologie za každou cenu, jako v případě úsporek nebo dotací "zelené" energie, ale to je realita, se kterou se setkáš, když vystrčíš hlavu z baráku a přejdeš rušnější silnici.
Já když si stoupnu za svý běžící (zahřátý) auto, tak necítím téměř nic, musím se sklonit až k výfuku, abych cítil spaliny (taky mají charakteristické aroma), ale u nafťáku tohle neplatí, ten za chvilku své okolí zamoří nedychatelným smradem bez jakékoliv nadsázky a pokud někdo tvrdí, že přeháním, tak si lže do kapsy.
respond
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Friday 14.12.2012 12:01, diesel
Sice se tim posouva diskuze jinam, ale neda mi nereagovat. Taky jsem toho procestoval a vzduch mi prijde cistejsi v tradicne benzinovych statech. Problem je, ze u nas se lidi cpu s dislama do mest, kuchaji DPF a EGR..
Staci se podivat sem:
http://pocasi.idnes.cz/?t=smog
Vsimnete si NOx a prachu ve velkych mestech typu Brno a Praha, kde neni temer zadny velky prumysl. Dislovy motor ma 2x vyssi emise NOx a prachu nez benzinovy a s LPG se to uz vubec srovnat neda. Nebo se nekdy primejte jit pesky mestem podel nejake rusnejsi ulice nebo jedte na kole za dieslem do kopce.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 14.12.2012 14:08, RE: imperialisté
David V posted by:
Podívej Paule, nechci se zase rozepisovat na neustále stejné omílané téma, a proto jen krátce.


Davide, ještě že to bylo krátce. Samozřejmě máš pravdu, ale bohužel je to hrách na stěnu.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Saturday 15.12.2012 00:06, RE: imperialisté
David V posted by:
Paul posted by:
Je zajímavé, že když někdo kritizuje VW, tak je to v pořádku a tleská se mu, a o pisateli článku se rozhlašuje, že patří k bandě hloupých "imperialistů" bezdůvodně jezdících v koncernu. Když někdo, nedejbože, kritizuje něco jiného, co se zde uznává, hned je to přisluhovač koncernu. Nebylo už těchle keců na různých fórech dost (viz auto.cz)? Sice preferuji německá auta, ale dokážu ocenit jakékoliv dobře udělané auto, i kdyby ho měl postavit Číňan s Vietnamcem dohromady. Naopak pořádný sh*t může vyrobit i koncern nebo BMW, a to vlastním koncern i BMW. Ale házení obecné špíny je vážně pod úrověň. A David V, který dokáže napsat zajímavý příspěvek, už taky křičí do tmy ( s tím rakem). 1) do ovzduší se vypouští daleko větší sra*ky ze stovek tisíc nekontrolovatelných komínů, kde je daleko víc karcinogenních látek a svinstev obecně. 2) Davide, takže jezdíš pouze auty se zážehovými motory, vč. služebních a taxi? Nejel bys ani autobusem, nebo motorovým vlakem? A v důsledku se dá zajít ještě dál... 3) Ještě donedávna se přidávalo do benzínu olovo, jehož stopy se budou rozkládat ještě hodně dlouho a o účincích těžkých kovů na zdraví se snad rozepisovat nemusím, ne? Podotýkám, že nejsem zastáncem konkrétního paliva. Naftu využívám v práci, benzín ve volném čase. každé má pro a proti.
Podívej Paule, nechci se zase rozepisovat na neustále stejné omílané téma, a proto jen krátce. Kritizuju masové používání naftových osobních vozidel, ne nafty obecně. Pokud mají firmy služební auta s velkými proběhy, tak už je pro ně úspora zajímavá, zatímco soukromý uživatel, který najezdí z bídou 15 tkm ročně v ojetině, neušetří nic. To, že emise z naftového motoru jsou závadnější, je fakt a svědčí o tom i dlouhodobě snížené emisní normy, stejně jako dlouhodobě snížená cena nafty (třeba ve Švédsku je to opačně a nafta je tam o 50 oerů dražší) jde taky zcela proti logice. S rakovinou jsem to vůbec nepřehnal, je to civilizační choroba, která se masově rozvinula s použitím ohně ve službách člověka někdy ve středověku a od té doby je to reálná hrozba pro každáho z nás (jen v mé rodině na ni 3 lidé zemřeli a další 3 navštěvovali onkologický ústav) a jak jsem již psal, chrochty jsou nebezpečnější díky prachu, vznikajícímu pálením drobných kapiček nafty. Sám jsem měl vždy benzínové auto (momentálně plní EURO 4) a pokud jedu naftovým autem, tak většinou trpím a často se o tom tady zmiňuji. Pokud se jedná o náklaďáky/autobusy/těžkou techniku, tak tam má diesel díky své charakteristice opodstatnění, ale u osobních aut v tom prostě nevidím smysl. Problém je, že se naftové motory dávají i do malých aut do městských a příměstských provozů, a tyto zamořují města. Byl jsem v Asii (Seoul) i Austrálii (Brisbane, Sydney) a i v doprvních zácpách nebyl tak strašný vzduch, jako v kterémkoliv rušnějším evropském městě. Prostě se za cenu drovné úspory tady trávíme, ale Vy to nevidíte, kdežto já ano. Tohle není ekologie za každou cenu, jako v případě úsporek nebo dotací "zelené" energie, ale to je realita, se kterou se setkáš, když vystrčíš hlavu z baráku a přejdeš rušnější silnici. Já když si stoupnu za svý běžící (zahřátý) auto, tak necítím téměř nic, musím se sklonit až k výfuku, abych cítil spaliny (taky mají charakteristické aroma), ale u nafťáku tohle neplatí, ten za chvilku své okolí zamoří nedychatelným smradem bez jakékoliv nadsázky a pokud někdo tvrdí, že přeháním, tak si lže do kapsy.


S tímhle souhlasím, třeba na Floridě o osobní auto na naftu ani nezakopnete, protože kdyby tam s ním chtěl majitel jen vjet tak by se nedoplatil.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Saturday 15.12.2012 18:03, Re: diesel
DavideV, zcela souhlasím, že nafťák pro někoho, kdo málo najezdí je nesmysl. Vzhledem ke zvyšujícím se servisním nárokům a komplikacím (nucené regenerace DPF při častých krátkých jízdách) to začíná být nesmysl i pro firmy, které najezdí více než soukromník, ale žádné šílené tisíce km to taky nejsou. A za tento trend jsem rád.
Na druhou stranu ospravedlňuješ použití dieselu pro ty, kterým se vyplatí. Jenže to by Ti právě mělo z ekologického hlediska vadit nejvíc. Protože takoví najedou s auty nejvíc km a jsou daleko větší ekologickou zátěží než soukromník co najede ročně 10 tkm! Zamysli se nad tím.
Celkově se zde prezentuješ jako odpůrce nafty obecně, takže se nediv, že jsem to tak pochopil. Podle logiky bys měl kašlat na joudy, co najedou s dieselem pár km. Je to jen jejich blbost. Vadit by Ti měly právě kamiony, taxíky, firemní auta, autobusy, atd.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 15.12.2012 23:31, RE: Re: diesel
Paul posted by:
DavideV, zcela souhlasím, že nafťák pro někoho, kdo málo najezdí je nesmysl. Vzhledem ke zvyšujícím se servisním nárokům a komplikacím (nucené regenerace DPF při častých krátkých jízdách) to začíná být nesmysl i pro firmy, které najezdí více než soukromník, ale žádné šílené tisíce km to taky nejsou. A za tento trend jsem rád.Na druhou stranu ospravedlňuješ použití dieselu pro ty, kterým se vyplatí. Jenže to by Ti právě mělo z ekologického hlediska vadit nejvíc. Protože takoví najedou s auty nejvíc km a jsou daleko větší ekologickou zátěží než soukromník co najede ročně 10 tkm! Zamysli se nad tím.Celkově se zde prezentuješ jako odpůrce nafty obecně, takže se nediv, že jsem to tak pochopil. Podle logiky bys měl kašlat na joudy, co najedou s dieselem pár km. Je to jen jejich blbost. Vadit by Ti měly právě kamiony, taxíky, firemní auta, autobusy, atd.


Ano, tohle má logiku a máš pravdu. V podstatě mi vadí nafta v osobních autech paušálně i pro taxikáře a obchoďáky. Stejně tak mi vadí, že se vozí k nám do krámu máslo v Brně z Mladé Boleslavi nebo z Polska, Belgie apod., takže ta rozmáchnutá kamionová doprava mi vadí též. Nicméně nejvíce se mě dotýkají ta naftová auta, se kterými soukromé osoby vyrazí ráno do práce, aby se zase po práci mohli přesunout domů, a pokořili tak denně 12-15 km hranici. Tyhle mi denně smrdí pod nosem více než kamion na D1.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 20.12.2012 00:49, RE: Re: diesel
David V posted by:
Paul posted by:
DavideV, zcela souhlasím, že nafťák pro někoho, kdo málo najezdí je nesmysl. Vzhledem ke zvyšujícím se servisním nárokům a komplikacím (nucené regenerace DPF při častých krátkých jízdách) to začíná být nesmysl i pro firmy, které najezdí více než soukromník, ale žádné šílené tisíce km to taky nejsou. A za tento trend jsem rád.Na druhou stranu ospravedlňuješ použití dieselu pro ty, kterým se vyplatí. Jenže to by Ti právě mělo z ekologického hlediska vadit nejvíc. Protože takoví najedou s auty nejvíc km a jsou daleko větší ekologickou zátěží než soukromník co najede ročně 10 tkm! Zamysli se nad tím.Celkově se zde prezentuješ jako odpůrce nafty obecně, takže se nediv, že jsem to tak pochopil. Podle logiky bys měl kašlat na joudy, co najedou s dieselem pár km. Je to jen jejich blbost. Vadit by Ti měly právě kamiony, taxíky, firemní auta, autobusy, atd.
Ano, tohle má logiku a máš pravdu. V podstatě mi vadí nafta v osobních autech paušálně i pro taxikáře a obchoďáky. Stejně tak mi vadí, že se vozí k nám do krámu máslo v Brně z Mladé Boleslavi nebo z Polska, Belgie apod., takže ta rozmáchnutá kamionová doprava mi vadí též. Nicméně nejvíce se mě dotýkají ta naftová auta, se kterými soukromé osoby vyrazí ráno do práce, aby se zase po práci mohli přesunout domů, a pokořili tak denně 12-15 km hranici. Tyhle mi denně smrdí pod nosem více než kamion na D1.


Je to tak, když jdu na oběd po rušné silnici v centru Prahy, tak nafty (hlavně dodávky) prostě smrdí. V Chicagu jsou širší ulice s více pruhy plné benzínových aut s dost vysokou spotřebou. Ale tenhle smrad tam není.

Opravdu nechápu že v mnoha civiliyovaných státech Evropy jako třeba v Dánsku, Belgii, Norsku (zem s vlastními ropnými poli!) je benzín o cca 12% dražší než nafta. Některé věci prostě nepochopíš. Asi to má svůj racionální důvod, ale rád bych fakt věděl jaký.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 20.12.2012 12:32, RE: Re: diesel
Petr S posted by:
David V posted by:
Paul posted by:
DavideV, zcela souhlasím, že nafťák pro někoho, kdo málo najezdí je nesmysl. Vzhledem ke zvyšujícím se servisním nárokům a komplikacím (nucené regenerace DPF při častých krátkých jízdách) to začíná být nesmysl i pro firmy, které najezdí více než soukromník, ale žádné šílené tisíce km to taky nejsou. A za tento trend jsem rád.Na druhou stranu ospravedlňuješ použití dieselu pro ty, kterým se vyplatí. Jenže to by Ti právě mělo z ekologického hlediska vadit nejvíc. Protože takoví najedou s auty nejvíc km a jsou daleko větší ekologickou zátěží než soukromník co najede ročně 10 tkm! Zamysli se nad tím.Celkově se zde prezentuješ jako odpůrce nafty obecně, takže se nediv, že jsem to tak pochopil. Podle logiky bys měl kašlat na joudy, co najedou s dieselem pár km. Je to jen jejich blbost. Vadit by Ti měly právě kamiony, taxíky, firemní auta, autobusy, atd.
Ano, tohle má logiku a máš pravdu. V podstatě mi vadí nafta v osobních autech paušálně i pro taxikáře a obchoďáky. Stejně tak mi vadí, že se vozí k nám do krámu máslo v Brně z Mladé Boleslavi nebo z Polska, Belgie apod., takže ta rozmáchnutá kamionová doprava mi vadí též. Nicméně nejvíce se mě dotýkají ta naftová auta, se kterými soukromé osoby vyrazí ráno do práce, aby se zase po práci mohli přesunout domů, a pokořili tak denně 12-15 km hranici. Tyhle mi denně smrdí pod nosem více než kamion na D1.
Je to tak, když jdu na oběd po rušné silnici v centru Prahy, tak nafty (hlavně dodávky) prostě smrdí. V Chicagu jsou širší ulice s více pruhy plné benzínových aut s dost vysokou spotřebou. Ale tenhle smrad tam není. Opravdu nechápu že v mnoha civiliyovaných státech Evropy jako třeba v Dánsku, Belgii, Norsku (zem s vlastními ropnými poli!) je benzín o cca 12% dražší než nafta. Některé věci prostě nepochopíš. Asi to má svůj racionální důvod, ale rád bych fakt věděl jaký.


Měl bych takovou jednu doměnku - proč je cena nafty nižší než cena benzínu (myšleno uměle nižší díky jinému zdanění).
Na naftu jezdí zemědělské stroje - zde máme početnou skupinu s nenulovým vlivem na zákonodárce. Už vidím ty transparenty - "naše vláda = dražší potraviny pro děti a pracující".
Dále tu máme železnici. Opět dražší nafta = vyšší náklady u veřejné osobní dopravy. A opět z toho máme politický problém.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.