0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Croma

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 06:41, Croma, Tipo/Tempra
Byl jsem fiaťák jako vyšitej a tak vam radsi doporucim Tipo/Tempru s motorem 1.9TD 90PS, auto je mnohem modernejsi a bezpecnejsi, hlavne po faceliftu z roku 1993 a navic a timto motorem a dostatecne zivym a uspornym vozem!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 07:53, RE: Croma, Tipo/Tempra
zigi posted by:
Byl jsem fiaťák jako vyšitej a tak vam radsi doporucim Tipo/Tempru s motorem 1.9TD 90PS, auto je mnohem modernejsi a bezpecnejsi, hlavne po faceliftu z roku 1993 a navic a timto motorem a dostatecne zivym a uspornym vozem!
Zdravim,měl jsem cromu 1990 /2.0ie SX v plne vybave...koupeno po druhém majiteli se serviskou najeto 180 tis km...vsechno vypadalo skvele ale behem 3 mesicu kdy si elektrika delala co chtela,praskl chladic,pokazila se ridici jednotka tak sla pryc..neni to spatny vuz ale snahy u usporeni kazdeho vyrobniho nakladu jsou dost videt...kdyz uz cromu tak ROZHODNE faceliftovany model a 2.5 TD...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 08:03, TDS
Kdysi jsem vlastnil Themu 2,5Tds kterou jsem koupil osobně v Itálii. Byla to jedna s posledních ročníku co se vyraběly. Na tehdejší v neskutečné výbavě ,otec mněl audi100 2,5 tdi a známy BMW 2,5 tds ale na zrychlení se nikdo z nich nechytal Tema jela jak vystřelena s praku. Když jsem ji prodaval mněla najeto 378Tkm a nepotkala ,ně žádná porucha kromně klasické údržby dokonce nebylo třeba mněnit ani spojku! Rád na ni vzpomínám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 08:33, Croma
Souhlasím s autorem článku,v dobrém stavu a bez investic asi v bazarech Cromu neseženete,všechno to bude mít odrovnané motory,snad jen si ji dovézt zvenku(jsem zvědavý kdy nám mocní dají zase nějaké omezení).Jinak to byl na svou dobu kočár a hlavně zavazadlový prostor měla úžasný.Ale spíš už bych šel asi do novější Tempry a nebo do Marea víkend (je většinou vždy v plné výbavě a s klimou) a když koupíte Cromu tak s opravama jste za chvíli na té samé sumě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 09:05, Suma sumárum
Nebrat. Alespoň tak jsem článek pochopil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 09:09, RE: Croma
Tonny posted by:
Souhlasím s autorem článku,v dobrém stavu a bez investic asi v bazarech Cromu neseženete,všechno to bude mít odrovnané motory,snad jen si ji dovézt zvenku(jsem zvědavý kdy nám mocní dají zase nějaké omezení).Jinak to byl na svou dobu kočár a hlavně zavazadlový prostor měla úžasný.Ale spíš už bych šel asi do novější Tempry a nebo do Marea víkend (je většinou vždy v plné výbavě a s klimou) a když koupíte Cromu tak s opravama jste za chvíli na té samé sumě.
Na tu Mareu pozor jsou s ní spojeny také dosti vysoké investice.Viz.vadný imobilizér měl jsem Mareu dvakrát výměna u obou nový 11500Kč,vadné čidlo předstřiku 13500Kč a jednou mi taky praskla hlava ale to bylo hned po tok co jsem ji dovezl takže nevím jak ji kdo honil přede mnou.Místo Mareu bych radši zvolil Citroen Xantia 1,9Td klasický motor s téměř nekončící životností.Jinak Cromu mám rád měl jsem jich asi osm převážně v naftě od r.v.89.až96.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 09:18, Croma
Měl jsem tu čest jezdit Cromou asi měsíc. Příjemný podvozek, příjemná spojka, ale ta elektronika. Po měsící odešel chladič a celá elektronika. Záleží na kuse, s výběrem bych rozhodně nespěchal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 09:21, RE: Suma sumárum
edmund posted by:
Nebrat. Alespoň tak jsem článek pochopil.
No vono se to řekne nebrat ale když si uvědomýme že se Croma vyráběla do r.96 takže nejmladší kousek je už deset let starý musí se s nějakýma opravama počítat jako ostatně u všech aut.Neznám žádné které jezdí deset let bez šáhnutí.Croma doplácí také na to že ji spousta lidí srovnává s auty o dost mladšími Renault Laguna,Peugeot 406 a další jenže si vzpomenme co nabýzely jiné značky v roce kdy Croma začínala a to je už dvacet let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 10:04, RE: Suma sumárum
Petr posted by:
No vono se to řekne nebrat ale když si uvědomýme že se Croma vyráběla do r.96 takže nejmladší kousek je už deset let starý musí se s nějakýma opravama počítat jako ostatně u všech aut.Neznám žádné které jezdí deset let bez šáhnutí.Croma doplácí také na to že ji spousta lidí srovnává s auty o dost mladšími Renault Laguna,Peugeot 406 a další jenže si vzpomenme co nabýzely jiné značky v roce kdy Croma začínala a to je už dvacet let.
Bacha na to, i když koupíte kousek kterej je udržovanej, garážovanej a od jedete v něm 2 zimy, pak se nestačíte divit. Croma r.v. 89
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 10:07, RE: Suma sumárum
Petr posted by:
No vono se to řekne nebrat ale když si uvědomýme že se Croma vyráběla do r.96 takže nejmladší kousek je už deset let starý musí se s nějakýma opravama počítat jako ostatně u všech aut.Neznám žádné které jezdí deset let bez šáhnutí.Croma doplácí také na to že ji spousta lidí srovnává s auty o dost mladšími Renault Laguna,Peugeot 406 a další jenže si vzpomenme co nabýzely jiné značky v roce kdy Croma začínala a to je už dvacet let.
Hezke auto, ale tak nejak jsem se nezozvedel, ktery motor yb tedy byl nejvhodnejsi? Ten super 2,0 s dvojim sanim? Tazatel chtel hlavne info o 2,5 benzina 2,5 TD, o tom jsem se moc nedocetl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 10:16, RE: Suma sumárum
Petr posted by:
No vono se to řekne nebrat ale když si uvědomýme že se Croma vyráběla do r.96 takže nejmladší kousek je už deset let starý musí se s nějakýma opravama počítat jako ostatně u všech aut.Neznám žádné které jezdí deset let bez šáhnutí.Croma doplácí také na to že ji spousta lidí srovnává s auty o dost mladšími Renault Laguna,Peugeot 406 a další jenže si vzpomenme co nabýzely jiné značky v roce kdy Croma začínala a to je už dvacet let.
Jestli Cromu tak jedině z venku protože tady pěkný kousek nekoupíte.Ideální volba je podle mě 2.0 16V nebo 2.5TD.I když já bych se podíval po nějakém turbu benzín v itálii-tam tomu pěkně dávají....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 11:35, Croma TDs
Také jsem měl možnost blíže se seznámit s Fiatem Croma. Asi rok jsem měl Cromu z roku 1990 s motorem 2.5TD. Je to poslední ročník před modernizací a výrazným faceliftem a zároveň první rok, kdy se do Cromy dával tento motor 2499ccm/85kW, který nahradil 2445ccm ještě z Argenty/Alfy 90. V roce 96 dovezen z Itálie se 160tkm, čemuž se dalo věřit. Italové totiž měli výrazně výhodnější daně, pokud s dieselem ujedou aspoň 30tkm. Proto je třeba myslet na to, že diesel dovezený z Itálie, což je v případě Fiatu asi většina, mělo toto auto najeto 150-200tkm během prvních pěti let. První majitel byla manželka prodejce, druhý já, takže auto bylo v perfektním stavu. Během roku (asi 60tkm) jsem za ND dal jen pár stovek - ukradený blinkr a zadřené ložisko mezi tičkou s volantem a trubkou, ve které je uchyceno řízení. Spotřeba 7-8 při velmi vysokém cestovním průměru. Z toho důvodu nemá smysl přemýšlet o Tempře/Tipu/Dedře/A155 s motorem 66kW. Výrazně slabší motor při stejné pojistce není důvod připlatit si na menší auto. Úspora paliva není taková, aby srovnala větší cenu. Doporučuji hledat Cromu TDid, která nabízela přímý vstřik nafty už v roce 87. Tento motor, měl stejný blok a výkon jako 1.9TD, jako v jiných koncernových autech, ale modernější technologie byla vyžita na snížení spotřeby. Croma 2.5TD nemá problém spálit o 2L/100km více než 1.9TDid. (vlastní zkušenost). Croma není vyloženě špatná volba, ale drtivá většina z nich bude "těsně před smrtí" nebo "po smrti" ale majitel to neví.
Při současných cenovkách od 7.000,- může ještě nabídnout pohodlné svezení, ale vždy už to bude auto "na dojetí"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 14:08, RE: Croma
Petr posted by:
Na tu Mareu pozor jsou s ní spojeny také dosti vysoké investice.Viz.vadný imobilizér měl jsem Mareu dvakrát výměna u obou nový 11500Kč,vadné čidlo předstřiku 13500Kč a jednou mi taky praskla hlava ale to bylo hned po tok co jsem ji dovezl takže nevím jak ji kdo honil přede mnou.Místo Mareu bych radši zvolil Citroen Xantia 1,9Td klasický motor s téměř nekončící životností.Jinak Cromu mám rád měl jsem jich asi osm převážně v naftě od r.v.89.až96.
A to zas já můžu Mareu W. doporučit, aspoň za 4 tisíce km co ji mám. 1.6 jede hezky, a zadní výklopný nárazník je skvělá vychytávka. Ceny jsou přznivě nízké, je to přece FIAT!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 14:14, RE: Suma sumárum
mufik.martin posted by:
Hezke auto, ale tak nejak jsem se nezozvedel, ktery motor yb tedy byl nejvhodnejsi? Ten super 2,0 s dvojim sanim? Tazatel chtel hlavne info o 2,5 benzina 2,5 TD, o tom jsem se moc nedocetl
Jsem dneska celej rozneznelej, dal bych si pomazlenicko s milym klukem, je tu nekdo takovej?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 15:45, clanek
Croma neni vubec špatne auto. Sám jsem měl dvoulitr ie. Všimnul sem si že pan Šikl převzal nekteré uryvky z jednoho blogu na auto.cz .Nebo je autor tatáž osoba? To turbo je fakt rychlé známý to měl a to byl rachot. Pak se mu to vys*. Moc se o to nestaral.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.02.2007 16:13, RE: clanek
jirka n. posted by:
Croma neni vubec špatne auto. Sám jsem měl dvoulitr ie. Všimnul sem si že pan Šikl převzal nekteré uryvky z jednoho blogu na auto.cz .Nebo je autor tatáž osoba? To turbo je fakt rychlé známý to měl a to byl rachot. Pak se mu to vys*. Moc se o to nestaral.
V 90tých letech byla Croma můj sen Měl jsem na ni zálusk, ale v té době byly ještě drahé. Později mě nějak toto vozidlo pustilo, ale vlastnil jsem Fiata Regatu. Měl jsem ji jen půl roku a pak jsem ji pustil dál. Za ten půlrok jsem do auta nic neinvestoval i přesto, že vůz byl shnilý na padrť.Auto jezdlio docela pěkně, měl jsem motor 1,5, karbec a bez problémů. Motor si nebral ani moc oleje. Docela mě však šokovalo, když jsem se později dozvěděl, že můj kousek měl již v té době 500 000km. Buď jsem měl štěstí, nebo jsou to fakt držáky.Jsem na Japonské vozy, ale na Fiata vzpomínám celkem hezky. Dnešním Fiatům věřím ještě více, myslím, že mají co nabídnmout a díly jsou levné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.02.2007 11:09, kde ja to uz videl?
Šakal posted by:
V 90tých letech byla Croma můj sen Měl jsem na ni zálusk, ale v té době byly ještě drahé. Později mě nějak toto vozidlo pustilo, ale vlastnil jsem Fiata Regatu. Měl jsem ji jen půl roku a pak jsem ji pustil dál. Za ten půlrok jsem do auta nic neinvestoval i přesto, že vůz byl shnilý na padrť.Auto jezdlio docela pěkně, měl jsem motor 1,5, karbec a bez problémů. Motor si nebral ani moc oleje. Docela mě však šokovalo, když jsem se později dozvěděl, že můj kousek měl již v té době 500 000km. Buď ...
mozna by stalo za to uvest puvodni pramen, neco jako citace literatury, tedy pokud autor obou clanku neni stejny
http://mari.blog.auto.cz/0610
....
Naprostou novinkou byl vynikající 2.0 CHT: Také karburační, ale díky dvoustupňovému sacímu traktu se dvěma kanály rozdílného průměru byl neuvěřitelně úsporný: normovaná spotřeba podle tehdejší metodiky EHK 90/120/město byla 5,5/7,2/8,5 ! A praxe to potrvzovala... Jeho vstřiková verze 2.0 i.e. o tuhle vymoženost přišla, stejně jako o vyvažovací hřídele- které používala Thema u tohoto samého motoru. Snaha o snížení nákladů se promítla i do špičkové verze 2.0 i.e. Turbo, která byla také převzatá z Themy, opět bez hřídelů, bez overboostu, a pro jistotu i se sníženým výkonem na 114 kW... Naštěstí mu však zůstala perfektní zapalovací soustava Magneti Marelli Microplex a především velká ochota k vytáčení, takže sprint na stovku zvládl za 7,8s.

Jediným motorem, který byl od Lancie převzat beze změn, se stal turbodiesel 2.5 . Nabídku doplňoval i atmosferický diesel o podobném objemu- ovšem jednalo se o zakamuflovaný prehistorický, 210kg vážící agregát z Fiatu Argenta ,,vylepšený" o 2 kW výkonu... Opravdová revoluce a zároveň světová premiéra ovšem nastala v roce 1988: Fiat uvedl první seriový diesel s přímým vstřikováním paliva 1.9 TDid. Je až s podivem že taková převratná novinka zůstala stranou zájmu novinářů, zvláště když někteří z nich o pár let později vypustili do světa fámu o prvenství Audi...


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.02.2007 21:22, RE: kde ja to uz videl?
anonym posted by:
mozna by stalo za to uvest puvodni pramen, neco jako citace literatury, tedy pokud autor obou clanku neni stejny
http://mari.blog.auto.cz/0610
....
Naprostou novinkou byl vynikající 2.0 CHT: Také karburační, ale díky dvoustupňovému sacímu traktu se dvěma kanály rozdílného průměru byl neuvěřitelně úsporný: normovaná spotřeba podle tehdejší metodiky EHK 90/120/město byla 5,5/7,2/8,5 ! A praxe to potrvzovala... Jeho vstřiková verze 2.0 i.e. o tuhle vymoženost přišla, stejně jako o vyvažovací hří...
Bohužel se tímto jen potvrzuje to co dávno vím. Z redakce sem píší lidé, kteří nemají s některými vozy žádnou zkušenost a tak občas někde něco obšlehnou a prezentují to zde, jako svůj názor a letitou zkušenost. Asi je lepší se na některé detaily zeptat spíše majitelů určitých značek a modelů. Ti mají konkrétní letité zkušenosti a nikde neopisují No a co vzkázat redakci? Když už někde něco obšlehnete, tak na to aspoň upozorněte, lidé si pak myslí, jací nejste odborníci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.02.2007 18:05, RE: kde ja to uz videl?
anonym posted by:
mozna by stalo za to uvest puvodni pramen, neco jako citace literatury, tedy pokud autor obou clanku neni stejny
http://mari.blog.auto.cz/0610
....
Naprostou novinkou byl vynikající 2.0 CHT: Také karburační, ale díky dvoustupňovému sacímu traktu se dvěma kanály rozdílného průměru byl neuvěřitelně úsporný: normovaná spotřeba podle tehdejší metodiky EHK 90/120/město byla 5,5/7,2/8,5 ! A praxe to potrvzovala... Jeho vstřiková verze 2.0 i.e. o tuhle vymoženost přišla, stejně jako o vyvažovací hří...
To jsou věci...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.03.2007 16:14, Croma TDID 1.9
mari posted by:
To jsou věci...
V6 vám udělá tornádo v nádrži a je zde problém s vodou pronikající do oleje-ale jde o 190 koňový motor,takže o zábavu postaráno...spíše dotáhnout z německa nebo Itálie... měl jsem Cromu z 92 tdid. živý,úsporný a najeto 476 000km Garážované!!!! Asi před měsícem jsem koupil po krádeži novou 1.9 Tdid a jinej motor bych nechtěl!Auto za 36 000,- z 1996 -oprava spojk.válce, tlak.hadice od intercooleru a náplně dohromady9700,- další výměna ložisek 6000,- a to je vše!! spotřeba po městě 6l/100km. Vmax 200km/h. najeto 190 000. Cromu můžu doporučit! vyžaduje péči jako jakékoliv auto! Doporučuji dotáhnout něco ze švýcarska nebo kde maj 100% silnice! aby nebyla nutná výměna komponentů podvozku! Jo a když zde někdo uvádí závady např.prasknutí chladiče turba tak si asi půl roku roku dopředu nevšiml prosaku oleje do chladiče(repase turba!)S elektroinstal jsem dosud neměl nejmenší problém! jedině po vykradení! Jediný velký MINUS jsou zámky!! dostane se do nich i dítě!
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.