Wednesday 08.12.2021 10:10,
Fiat 500X 1.4 MultiAir 2 103 kW
Druhá generace motorů MultiAir je spolehlivá, v 500X je ve dvou výkonových variantách 103 a 125 kW (silnější varianta byla dostupná jen pro pohon 4x4 s automatickou převodovkou). Počítejte ovšem s tím, že motoru vysloveně nesvědčí krátké pojížďky po městě (usazování karbonu) a že v tomto režimu je na velikost auta poměrně žravý - spotřeba 8,5-9 litrů na 100 km (některým majitelům to podle Spritmonitor.de bere i 10). Vyšší spotřeba je i na dálnici, naopak na okreskách znatelně klesne. Motor potřebuje trasu nějakých 25 km, aby se olej dostal na provozní teplotu - to si můžete zkontrolovat na palubním počítači.
Do aut před faceliftem můžete mít i konstrukčně jiný benzinový motor 1.6 E.torQ s 81 kW. Má sice jen 5stupňovou převodovku, ale paradoxně pocitově není o tolik línější, jak by se papírově mohlo zdát. Odmění se vám proti motoru MultiAir 2 spotřebou nižší v každém režimu o litr až dva. Smířit se ale budete muset s dvěma věcmi - vyššími otáčkami při dálničním tempu, tedy o něco vyšším hlukem od motoru, a dále s o něco chudší výbavou, protože motor se nekombinoval s nejvyššími stupni. Ledacos se ale dalo doplnit formou příplatků.
Výběr ojetých 500X je nyní kvůli situaci na trhu ovšem minimální a auta podražila klidně o 100 000 Kč proti tomu, co stála před rokem. Tříletá ojetá auta se dnes prodávají za cenu, kterou měla jako nová. I přesto slušná ojetina zmizí z inzerce nejdéle za 2 týdny.
respond