0
back
 

diskuze k tématu: Diesely v reálném provozu neplní, co automobilky slibují

category of topic classification:
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 03.07.2015 12:58, Říkám to furt
Raději chcípnem, jen abychom ušetřili 70 haléřů na kilometr. Nejlepší motor je benzínová atmosféra s nepřímým vstřikem po EURO 4 a zatím mi nikdo nedokázal opak.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 03.07.2015 13:42, RE: Říkám to furt
David V posted by:
Raději chcípnem, jen abychom ušetřili 70 haléřů na kilometr. Nejlepší motor je benzínová atmosféra s nepřímým vstřikem po EURO 4 a zatím mi nikdo nedokázal opak.


Presne! Ovsem je to marnost nad marnost. Neni cesty zpet.
respond
marek.sakarFB
number of posts22
date of registration21.10.2013
Friday 03.07.2015 13:48, q
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 03.07.2015 15:10, RE: q
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.


Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 03.07.2015 16:03, RE: q
bitner posted by:
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.


Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 03.07.2015 16:09, RE: q
bitner posted by:
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.


Většina z vás to tady poměřuje měřítkem českýho zasmrádlýho rybníčku, kterej je evropsky zcela zanedbatelnej. Běžnej nájezd naftovýho auta např. v D je někde v rozmezí 30-100 tkm/rok, auta jsou obměňována v cyklu 2-5 let. Cena nafty vs benzínu v přepočtu o více jak 6 Kč/l nižší. Tam to nebude 70 hal/km. Vyšší průměrná rychlost navíc rozevírá nůžky ve spotřebě nafta x benzín. LPG má svoji cílovou skupinu, cesťáci, co převážejí např. vzorky (kufr) a najedou ročně cca 50tkm (četnost tankování=ztráta času) to fakt nejsou. Uznávám LPG u 6 a víceválcových motorů při malém nájezdu (tam se to rentuje brzo a motor to ustojí), ale když vidím Fabii HTP, nebo lépe Pandu na LPG, tak to už je diagnóza... Zajímala by mě statistika, kolik uživatelů LPG najede ročně více jak 30tkm/rok a kolik let se takto auto nechá provozovat . Moje naftový je takhle provozovaný více jak 11 let, najeto 350tkm...
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 03.07.2015 23:26, RE: q
Pavlik posted by:
bitner posted by:
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).

DavidV ale pise o jinych motorech. Origo prestavby u Dacie jsou problematicke protoze autorizaky to neumi nastavit. Mam Sandero 2011, 1,6 8V neoriginalni prestavbu na LPG a mam najeto bez problemu 51 000 na LPG. Akorat to blbe jede, kdyz je vedro (pres 30°),coz pricitam norme Euro 5.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 03.07.2015 23:35, RE: q
Pepe posted by:
bitner posted by:
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.
Většina z vás to tady poměřuje měřítkem českýho zasmrádlýho rybníčku, kterej je evropsky zcela zanedbatelnej. Běžnej nájezd naftovýho auta např. v D je někde v rozmezí 30-100 tkm/rok, auta jsou obměňována v cyklu 2-5 let. Cena nafty vs benzínu v přepočtu o více jak 6 Kč/l nižší. Tam to nebude 70 hal/km. Vyšší průměrná rychlost navíc rozevírá nůžky ve spotřebě nafta x benzín. LPG má svoji cílovou skupinu, cesťáci, co převážejí např. vzorky (kufr) a najedou ročně cca 50tkm (četnost tankování=ztráta času) to fakt nejsou. Uznávám LPG u 6 a víceválcových motorů při malém nájezdu (tam se to rentuje brzo a motor to ustojí), ale když vidím Fabii HTP, nebo lépe Pandu na LPG, tak to už je diagnóza... Zajímala by mě statistika, kolik uživatelů LPG najede ročně více jak 30tkm/rok a kolik let se takto auto nechá provozovat . Moje naftový je takhle provozovaný více jak 11 let, najeto 350tkm...


Na hrkani kolem baraku a do prace (15 - 25 rocne) je atmo benzin na LPG bezkonkurencni volbou. Pak taky nevim, jak z prispevku pana Marka vyplyva, ze se jedna o cestaka s 50 tkm rocne.
Jezdim za 1,75 Kc/km (vcetne benzinu) a i kdyz je to pouhy 4valec, tak i tak je realna uspora 1,1 Kc/km. Pokud bych s tim mel jezdit 100 tkm, tak asi poridim nejaky V8 a dam do toho aspon 100 l nadrz, to je jasne.
Ale uznavam, ze takova volba v oblasti novych aut uz davno neexistuje a neni to vina ridicu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 04.07.2015 07:27, RE: q
bitner posted by:
Pavlik posted by:
bitner posted by:
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).
DavidV ale pise o jinych motorech. Origo prestavby u Dacie jsou problematicke protoze autorizaky to neumi nastavit. Mam Sandero 2011, 1,6 8V neoriginalni prestavbu na LPG a mam najeto bez problemu 51 000 na LPG. Akorat to blbe jede, kdyz je vedro (pres 30°),coz pricitam norme Euro 5.


Já jsem také nereagoval na Davida, ale na příspěvek pod ním.
Pokud se bavíme o nových nebo alespoň zánovních autech (max. 2-3 roky starých), tak je výběr aut snášejících dlouhodobě přestavbu na LPG (tedy ne jen pár desítek tisíc km s následnou nutností nákladné opravy) opravdu minimální. Odhaduji, že víc než deset konkrétních aut s konkrétní motorizací to nebude, což je hodně malý výběr a zdaleka ne každý si v jeho rámci vybere. To už snad raději CNG, tam si dnes člověk už celkem vybere.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Saturday 04.07.2015 23:13, RE: q
Pavlik posted by:
bitner posted by:
Pavlik posted by:
bitner posted by:
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).
DavidV ale pise o jinych motorech. Origo prestavby u Dacie jsou problematicke protoze autorizaky to neumi nastavit. Mam Sandero 2011, 1,6 8V neoriginalni prestavbu na LPG a mam najeto bez problemu 51 000 na LPG. Akorat to blbe jede, kdyz je vedro (pres 30°),coz pricitam norme Euro 5.
Já jsem také nereagoval na Davida, ale na příspěvek pod ním. Pokud se bavíme o nových nebo alespoň zánovních autech (max. 2-3 roky starých), tak je výběr aut snášejících dlouhodobě přestavbu na LPG (tedy ne jen pár desítek tisíc km s následnou nutností nákladné opravy) opravdu minimální. Odhaduji, že víc než deset konkrétních aut s konkrétní motorizací to nebude, což je hodně malý výběr a zdaleka ne každý si v jeho rámci vybere. To už snad raději CNG, tam si dnes člověk už celkem vybere.


CNG cpe treba VAG do 1,4 TSI, coz taky neni zadna vyhra. Atmo dvoulitr na CNG nabizeli tusim v Caddy, coz taky neni zrovna manazerska limuzina.
Souhlasim s tim, ze cesta k velkemu autu na LPG je uz dnes opravdu trnita. Primovstriky se predelat daji (vstrikovani kapalne faze pri pouziti puvodnich vstriku), ale je to drahe a nasledne strasne haklive na kvalitu plynu, coz je v nasich zemich problem (ale rekl bych, ze stejny problem s kvalitou tady maji i moderni naftaky).
Vystup je asi takovy, ze prakticka pouzitelnost soucasnych aut je diky bruselskemu teroru pomerne diskutabilni.
respond
Tycoon
number of posts62
date of registration05.11.2011
Sunday 05.07.2015 10:33, RE: q
Pepe posted by:
Uznávám LPG u 6 a víceválcových motorů při malém nájezdu (tam se to rentuje brzo a motor to ustojí), ale když vidím Fabii HTP, nebo lépe Pandu na LPG, tak to už je diagnóza... Zajímala by mě statistika, kolik uživatelů LPG najede ročně více jak 30tkm/rok a kolik let se takto auto nechá provozovat . Moje naftový je takhle provozovaný více jak 11 let, najeto 350tkm...

Málokdo. Ale to nehraje roli, protože je to o celkovém nájezdu a právě proto je LPG tak oblíbené mezi typickými českými šetřílky, co najedou třeba 10 tkm ročně, ale auto si nechají 10 let. Jednou za rok zajedou na revizi a jinak jen šetří, při tak malém nájezdu se ani nemá co pokazit. Já najedu přes 30 tkm ročně a to už se právě začíná projevovat jedno z negativ, kdy s toroidní nádrží tankuju tak dvakrát týdně, když jedu někam dál, tak i dvakrát denně. Navíc ne každý dnešní motor by takovou porci v převážně dálničním režimu dlouhodobě vydržel, proto jsem musel pečlivě vybírat (nakonec je to Fabka 2.0 MPI).
Jinak když jsem byl na měření emisí, tak mě opravdu překvapilo, že LPG mělo na volnoběh mnohem nižší emise CO a uhlovodíků než benzín. Samozřejmě je otázkou, jak je to při zátěži, ale to v EU nikoho nezajímá.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 05.07.2015 11:21, RE: q
bitner posted by:
Pavlik posted by:
bitner posted by:
Pavlik posted by:
bitner posted by:
marek.sakarFB posted by:
Ať se něco stane s cenovou politikou pohoných hmot a není problém šetřit planetu. Ale když stát vidí v podstatné komoditě skvělý bussines tak se pak není čemu divit, že lidi šetří kde můžou... Já bych moc rád jezdil s benzínovým autem.
Furt se to da predelat na LPG a pak naklady na phm klesnou lehce pod uroven nafty. Servisni naklady jsou temer stejne jak u benzinu, porad hluboko pod turbodieselem.
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).
DavidV ale pise o jinych motorech. Origo prestavby u Dacie jsou problematicke protoze autorizaky to neumi nastavit. Mam Sandero 2011, 1,6 8V neoriginalni prestavbu na LPG a mam najeto bez problemu 51 000 na LPG. Akorat to blbe jede, kdyz je vedro (pres 30°),coz pricitam norme Euro 5.
Já jsem také nereagoval na Davida, ale na příspěvek pod ním. Pokud se bavíme o nových nebo alespoň zánovních autech (max. 2-3 roky starých), tak je výběr aut snášejících dlouhodobě přestavbu na LPG (tedy ne jen pár desítek tisíc km s následnou nutností nákladné opravy) opravdu minimální. Odhaduji, že víc než deset konkrétních aut s konkrétní motorizací to nebude, což je hodně malý výběr a zdaleka ne každý si v jeho rámci vybere. To už snad raději CNG, tam si dnes člověk už celkem vybere.
CNG cpe treba VAG do 1,4 TSI, coz taky neni zadna vyhra. Atmo dvoulitr na CNG nabizeli tusim v Caddy, coz taky neni zrovna manazerska limuzina.Souhlasim s tim, ze cesta k velkemu autu na LPG je uz dnes opravdu trnita. Primovstriky se predelat daji (vstrikovani kapalne faze pri pouziti puvodnich vstriku), ale je to drahe a nasledne strasne haklive na kvalitu plynu, coz je v nasich zemich problem (ale rekl bych, ze stejny problem s kvalitou tady maji i moderni naftaky).Vystup je asi takovy, ze prakticka pouzitelnost soucasnych aut je diky bruselskemu teroru pomerne diskutabilni.


Třeba Passat 1,4 TSI CNG je jedna z nejlepších voleb pro CNG. Překvapivě dobře funguje a už na to přišlo dost taxikářů že je to levnější než nafta. Hlavně v zahraničí. Po modifikaci rozvodů už drží i když ne doživotně - musí se měnit jako řemen. Ale v tom nejsou TSI vyjímka. Nový model s řemenem už je uplná pohoda. Sice se často píší historky jak žerou olej ale v mém okolí jich jezdí 6 a vše ok, olej se dolévá tak litr/dva do výměny. Opět nic co by jinde nebylo.
Ten dvoulitr v Caddy oproti TSI vůbec nejede, proto asi neni v jiném autě.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 05.07.2015 13:46, RE: q
Pavlik posted by:
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).


Chtěl bych se tě Pavlíku zeptat, jaké jsou ty drahé opravy po pár desítkách tisíc km?
Že mají Dacia a Kia problémy s LPG? Ono totiž "tovární LPG" prodejce nechává často montovat u někoho jiného a když už to montují, tak to neumí/nemají zkušenosti. Podle toho to pak vypadá.
Cože to platilo před 10 lety? Že se lpg proti naftě dřív vyplatilo a dnes už ne?
Myslím si, že se to vyplatí se stále více. Když bruselští EKO-teroristi nutí výrobce k FAPU, DPF a různým dalším kurvítkům, je benzínová atmosféra na lpg nejlevnější, nejekologičtější a nejspolehlivější variantou.

Ale když má někdo jako sen oct s tdi je všechno marné


respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 05.07.2015 19:14, RE: q
Zvirak posted by:
Pavlik posted by:
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).
Chtěl bych se tě Pavlíku zeptat, jaké jsou ty drahé opravy po pár desítkách tisíc km?Že mají Dacia a Kia problémy s LPG? Ono totiž "tovární LPG" prodejce nechává často montovat u někoho jiného a když už to montují, tak to neumí/nemají zkušenosti. Podle toho to pak vypadá.Cože to platilo před 10 lety? Že se lpg proti naftě dřív vyplatilo a dnes už ne?Myslím si, že se to vyplatí se stále více. Když bruselští EKO-teroristi nutí výrobce k FAPU, DPF a různým dalším kurvítkům, je benzínová atmosféra na lpg nejlevnější, nejekologičtější a nejspolehlivější variantou.Ale když má někdo jako sen oct s tdi je všechno marné


Před deseti lety platilo, že LPG se dlouhodobě opravdu vyplatí a bylo celkem jedno, do jakého auta jej člověk namontoval. Dnes to není pravda - drahé opravy po pár desítkách tisíc ujetých km ujetých na LPG tě opravdu u moderního motoru neminou. I když budeš používat přimazávání ventilů Flash lube, hliníková hlava málokdy přežije 60-80 tisíc km a to i když má motor hydraulické vymezovače ventilové vůle. Je to smutné, ale je to tak. LPG se proti naftě dnes u nového auta dlouhodobě nevyplatí - diesel najede do prvních investic 250-300 tisíc km. Neznám dnešní benzínový motor, který by takovou porci na LPG zvládl. Přímovstřikové motory prakticky přestavět nelze, firmy to sice nabízejí (vstřik kapalného LPG přes původní vstřiky), ale už poskytovaná záruka na 50 tisíc km signalizuje v delším časovém horizontu jistotu problémů.
Jestli Dacia nebo Kia montují LPG externě nebo ne nic nemění na faktu, že jsou s těmi auty problémy.
PS: v minulosti jsem měl dvě auta na LPG a byl jsem celkem spokojen. Doba se ale změnila a dnes bych do LPG nešel. Dnes pokukuji po Golfu nebo O3 na CNG jako po alternativě dieselu.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Sunday 05.07.2015 21:48, RE: q
Pavlik posted by:
Zvirak posted by:
Pavlik posted by:
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).
Chtěl bych se tě Pavlíku zeptat, jaké jsou ty drahé opravy po pár desítkách tisíc km?Že mají Dacia a Kia problémy s LPG? Ono totiž "tovární LPG" prodejce nechává často montovat u někoho jiného a když už to montují, tak to neumí/nemají zkušenosti. Podle toho to pak vypadá.Cože to platilo před 10 lety? Že se lpg proti naftě dřív vyplatilo a dnes už ne?Myslím si, že se to vyplatí se stále více. Když bruselští EKO-teroristi nutí výrobce k FAPU, DPF a různým dalším kurvítkům, je benzínová atmosféra na lpg nejlevnější, nejekologičtější a nejspolehlivější variantou.Ale když má někdo jako sen oct s tdi je všechno marné
Před deseti lety platilo, že LPG se dlouhodobě opravdu vyplatí a bylo celkem jedno, do jakého auta jej člověk namontoval. Dnes to není pravda - drahé opravy po pár desítkách tisíc ujetých km ujetých na LPG tě opravdu u moderního motoru neminou. I když budeš používat přimazávání ventilů Flash lube, hliníková hlava málokdy přežije 60-80 tisíc km a to i když má motor hydraulické vymezovače ventilové vůle. Je to smutné, ale je to tak. LPG se proti naftě dnes u nového auta dlouhodobě nevyplatí - diesel najede do prvních investic 250-300 tisíc km. Neznám dnešní benzínový motor, který by takovou porci na LPG zvládl. Přímovstřikové motory prakticky přestavět nelze, firmy to sice nabízejí (vstřik kapalného LPG přes původní vstřiky), ale už poskytovaná záruka na 50 tisíc km signalizuje v delším časovém horizontu jistotu problémů.Jestli Dacia nebo Kia montují LPG externě nebo ne nic nemění na faktu, že jsou s těmi auty problémy. PS: v minulosti jsem měl dvě auta na LPG a byl jsem celkem spokojen. Doba se ale změnila a dnes bych do LPG nešel. Dnes pokukuji po Golfu nebo O3 na CNG jako po alternativě dieselu.

Tak ty drahe opravy po 60-80 tkm by me opravdu zajimaly. O co se jedna? On je totiz celkem rozdil mezi dobre udelanou zastavbou do noveho auta a mizerne udelanou zastavbou do olitane plecky s 200 tkm na hrbu a s pekne zakarbonovanym motorem. LPG ten karbon zacne rozpoustet, jeho kusy uvolnovat a ventily posleze udelaji papa. U noveho auta se nema co rozpoustet.
Ale ano, novych aut s neprimym vstrikem uz je strasne malo. No jsem silne zvedavy, kolik toho vydrzi ta moje Renaultacka 1,6 8V prestavena pri 6 tkm. Zatim dala na LPG 51 000. Po celkovych 40 jsem nechaval stelovat ventily.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 05.07.2015 22:07, RE: q
bitner posted by:
Pavlik posted by:
Zvirak posted by:
Pavlik posted by:
Hahahaha. Tohle platilo tak před 10 lety. Dnes je v novém autě velkou výjimkou motor, který snese přestavbu na LPG bez velkých problémů a následných drahých oprav po ujetí pár desítek tisíc km. Dokonce i originální přestavby u Dacie nebo Kia mají velké technické problémy. Hlavy válců jsou z hliníku, z motorů prakticky zmizely hydroštely ventilů a velké procento nových motorů má přímý vstřik benzínu (a tedy se nedá smysluplně přestavět).
Chtěl bych se tě Pavlíku zeptat, jaké jsou ty drahé opravy po pár desítkách tisíc km?Že mají Dacia a Kia problémy s LPG? Ono totiž "tovární LPG" prodejce nechává často montovat u někoho jiného a když už to montují, tak to neumí/nemají zkušenosti. Podle toho to pak vypadá.Cože to platilo před 10 lety? Že se lpg proti naftě dřív vyplatilo a dnes už ne?Myslím si, že se to vyplatí se stále více. Když bruselští EKO-teroristi nutí výrobce k FAPU, DPF a různým dalším kurvítkům, je benzínová atmosféra na lpg nejlevnější, nejekologičtější a nejspolehlivější variantou.Ale když má někdo jako sen oct s tdi je všechno marné
Před deseti lety platilo, že LPG se dlouhodobě opravdu vyplatí a bylo celkem jedno, do jakého auta jej člověk namontoval. Dnes to není pravda - drahé opravy po pár desítkách tisíc ujetých km ujetých na LPG tě opravdu u moderního motoru neminou. I když budeš používat přimazávání ventilů Flash lube, hliníková hlava málokdy přežije 60-80 tisíc km a to i když má motor hydraulické vymezovače ventilové vůle. Je to smutné, ale je to tak. LPG se proti naftě dnes u nového auta dlouhodobě nevyplatí - diesel najede do prvních investic 250-300 tisíc km. Neznám dnešní benzínový motor, který by takovou porci na LPG zvládl. Přímovstřikové motory prakticky přestavět nelze, firmy to sice nabízejí (vstřik kapalného LPG přes původní vstřiky), ale už poskytovaná záruka na 50 tisíc km signalizuje v delším časovém horizontu jistotu problémů.Jestli Dacia nebo Kia montují LPG externě nebo ne nic nemění na faktu, že jsou s těmi auty problémy. PS: v minulosti jsem měl dvě auta na LPG a byl jsem celkem spokojen. Doba se ale změnila a dnes bych do LPG nešel. Dnes pokukuji po Golfu nebo O3 na CNG jako po alternativě dieselu.
Tak ty drahe opravy po 60-80 tkm by me opravdu zajimaly. O co se jedna? On je totiz celkem rozdil mezi dobre udelanou zastavbou do noveho auta a mizerne udelanou zastavbou do olitane plecky s 200 tkm na hrbu a s pekne zakarbonovanym motorem. LPG ten karbon zacne rozpoustet, jeho kusy uvolnovat a ventily posleze udelaji papa. U noveho auta se nema co rozpoustet.Ale ano, novych aut s neprimym vstrikem uz je strasne malo. No jsem silne zvedavy, kolik toho vydrzi ta moje Renaultacka 1,6 8V prestavena pri 6 tkm. Zatim dala na LPG 51 000. Po celkovych 40 jsem nechaval stelovat ventily.


Jak LPG působí na motor mi nemusíš říkat, znám to . Životnost hliníkové hlavy v rozmezí 60-80 tisíc km je zcela normální, zaklepávají se ventily - tedy tvá 1,6 8V nebude žádná výjimka. Málokdy je ještě možná oprava, většinou je řešením pouze výměna hlavy. Kolega ve firmě má na soukromém meganu II 1,6 dodatečně přestavěném na LPG třetí hlavu za cca 200 tisíc km. Přestavbu realizovala vyhlášená firma, takže tam problém nebude. Jestli je to levná oprava a tedy se provoz na LPG vyplatí nechám na zvážení každého uživatele.
respond
tesnav
number of posts22
date of registration11.08.2010
Monday 06.07.2015 00:07, To bitner
Sorry, ale nějak mi nevychází tvé počty. Při jízdě na LPG úspora 1,10 kč/km při reálném nákladu 1,75 Kč/km? Tzn. že bez LPG bys jezdil s línou atmo 1.6-kou za cca. 9 litrů benzínu?

Asi dělám něco špatně, ale se starou atmosférou (EURO3?) 2.4 v relativně težkém rodinném kombíku jezdím za 2,50 (+/- 8 litrů). A zhruba na tvých 2,85 se dostávám u cca. 3x výkonnějších vrcholných HH současné i minulé generace, kde na spotřebu při jízdě kašlu.

A ještě napiš, kolik stála přestavba na LPG a jaký je pak dopad "do úspory" při nájezdu 51.000 km.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.07.2015 00:40, Vše bylo myšleno jinak
Tady se rozjel flame na téma benzín/LPG X nafta, ale já to myslel jinak. Mně celou dobu už od prvopočátku vadil nesoulad ve spalinových normách, ve zvýhodňování nafty jak daňově, tak s ohledem na obsah energie v litru paliva. Podle mě tohle všechno je špatně a nesplnění EURA VI ukazuje, že je to špatně pořád, i když se nám legislativa i výrobci snaží dokázat, že tomu tak není. Takže, abychom ušetřil nějaké halíře na km, musíme v první řadě zmírnit normy čistoty spalin, pak slevit naftu (v SRN o o několik korun!), protože nám čištěním spalin zas začala stoupat ta potvora spotřeba a ještě to nakonec není pravda, že by ty motory tu normu plnily. Prostě jsme magoři a lžem si do kapsy. Jak jsem řekl, vrcholu vyváženosti mezi složitostí systému, spotřebou a čistotou spalin jsme dosáhli Eurem IV pro zážehové motory, vše ostatní vnímám, jak kroky z5.
Ale já to čuchám minimálně, já toho až tolik nenajezdím, to vy, co toho těma chrochtákama najezdíte hodně, vy to nejen produkujete, ale i čucháte a dokola mi obhajujete jen tu svoji ekonomickou stránku věci, proto jsem v úvodu napsal, co jsem napsal. Klidně chcípnu, hlavně když to bude levné.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 06.07.2015 08:20, RE: Vše bylo myšleno jinak
David V posted by:
Tady se rozjel flame na téma benzín/LPG X nafta, ale já to myslel jinak. Mně celou dobu už od prvopočátku vadil nesoulad ve spalinových normách, ve zvýhodňování nafty jak daňově, tak s ohledem na obsah energie v litru paliva. Podle mě tohle všechno je špatně a nesplnění EURA VI ukazuje, že je to špatně pořád, i když se nám legislativa i výrobci snaží dokázat, že tomu tak není. Takže, abychom ušetřil nějaké halíře na km, musíme v první řadě zmírnit normy čistoty spalin, pak slevit naftu (v SRN o o několik korun!), protože nám čištěním spalin zas začala stoupat ta potvora spotřeba a ještě to nakonec není pravda, že by ty motory tu normu plnily. Prostě jsme magoři a lžem si do kapsy. Jak jsem řekl, vrcholu vyváženosti mezi složitostí systému, spotřebou a čistotou spalin jsme dosáhli Eurem IV pro zážehové motory, vše ostatní vnímám, jak kroky z5.Ale já to čuchám minimálně, já toho až tolik nenajezdím, to vy, co toho těma chrochtákama najezdíte hodně, vy to nejen produkujete, ale i čucháte a dokola mi obhajujete jen tu svoji ekonomickou stránku věci, proto jsem v úvodu napsal, co jsem napsal. Klidně chcípnu, hlavně když to bude levné.


S realitou vývoje motorů s tebou plně souhlasím. Bohužel emise se nezhoršily / nezlepšily jen u dieselů, ale i u benzínu - přímovstřikový benzínový motor produkuje skoro stejné množství sazí a nanočástic jako diesel, přitom nemá FAP a reálně si vezme klidně o 1/3 víc benzínu než je údaj v TP.
Každopádně ekonomiku u nového / zánovního auta které najede 30 tisíc km a víc za rok neokecáš. U takového auta se nafta jednoznačně vyplácí. Zvlášť pokud ho prodáš před ujetím 300 tisíc a drahou údržbu, kterou tady všichni strašíte, zaplatí nový šťastný majitel .LPG se za takových podmínek vyplatí výjimečně - moderním motorům prostě "nechutná". A benzín se při takovém provozu "vyplatí" jen skalnímu fanouškovi tichého provozu.
respond
Tycoon
number of posts62
date of registration05.11.2011
Monday 06.07.2015 10:20, RE: q
Pavlik posted by:
Jak LPG působí na motor mi nemusíš říkat, znám to . Životnost hliníkové hlavy v rozmezí 60-80 tisíc km je zcela normální, zaklepávají se ventily - tedy tvá 1,6 8V nebude žádná výjimka. Málokdy je ještě možná oprava, většinou je řešením pouze výměna hlavy. Kolega ve firmě má na soukromém meganu II 1,6 dodatečně přestavěném na LPG třetí hlavu za cca 200 tisíc km. Přestavbu realizovala vyhlášená firma, takže tam problém nebude. Jestli je to levná oprava a tedy se provoz na LPG vyplatí nechám na zvážení každého uživatele.

S hliníkem to nesouvisí. Škoda 105/120 měla hlavu litinovou a nezvládla ani provoz na bezolovnatý benzín (buď olovnatý nebo se muselo dávat aditivum). Pak přišel Favorit s hliníkovou hlavou a hravě zvládna nejen bezolovnatý benzín, ale i plyn. Je to prostě o tom, jakou kvalitu výrobce dopřeje ventilům a jejich sedlům. Proto i dnes, kdy jsou všechny hlavy hliníkové, najedou některé motory na plyn bez problémů statisíce kilometrů (např. motory MPI od VW), zatímco některým se zaklepou ventily klidně i po 30 tkm (některé motory Kia/Hyundai). Ano, najít dnes motor, který je nadimenzovaný, není jednoduché ... a bude hůř.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.