0
back
 

diskuze k tématu: Dacia „přitápí“ zimní nabídkou

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 12:52, Totální bomba
Facelit Logánku se neskutečně povedl!!! To auto nemá konkurenci. Kde chcete pod 200 tis. sehnat NOVÉ auto, které má kvalitu garantovanou renomovaným výrobcem, moderní víceventilové motory s PŘÍMÝM vstřikováním, měkčené plasty a leštěný hliník v interiéru (viz. foto), el. vyhřívání zadního skla, nadstandarní bezpečnostní výbavu atd. Jezdětě si ve svých rezavých ojetinách po tureckých mafiánech z německa, trumfujte se tu kdo má víc koní či šíbrů, je to vaše věc. Ale neútočte na ty, kdo chtějí mít NOVÉ auto v záruce a můžou si ho dovolit. A kdo nechce Logana, ať si koupí Sandero. Kdo nechce Sandero, ať si koupí Thálii. Kdo nechce ani jedno z nich, je blbej a nerozumí autům.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 13:04, RE: Totální bomba
Muroň posted by:
Facelit Logánku se neskutečně povedl!!! To auto nemá konkurenci. Kde chcete pod 200 tis. sehnat NOVÉ auto, které má kvalitu garantovanou renomovaným výrobcem, moderní víceventilové motory s PŘÍMÝM vstřikováním, měkčené plasty a leštěný hliník v interiéru (viz. foto), el. vyhřívání zadního skla, nadstandarní bezpečnostní výbavu atd. Jezdětě si ve svých rezavých ojetinách po tureckých mafiánech z německa, trumfujte se tu kdo má víc koní či šíbrů, je to vaše věc. Ale neútočte na ty, kdo chtějí mít ...
Muroni takovej dotaz, ty kdyby jsi teď neměl své POLO, koupil by sis tuto novou DACIA Logan?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 13:07, RE: Totální bomba
free78 posted by:
Muroni takovej dotaz, ty kdyby jsi teď neměl své POLO, koupil by sis tuto novou DACIA Logan?
Vzhledem k tomu, že za 5 let bude ten Logan rezavější a v horším stavu než moje v té době 12ti leté Polo, tak asi nekoupil. Chcete-li se pobavit, běžte se podívat na Logan fórum. Řeší obdobné problémy jako škodovkáři v 80tých letech...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 14:36, RE: Totální bomba
Muroň posted by:
Vzhledem k tomu, že za 5 let bude ten Logan rezavější a v horším stavu než moje v té době 12ti leté Polo, tak asi nekoupil. Chcete-li se pobavit, běžte se podívat na Logan fórum. Řeší obdobné problémy jako škodovkáři v 80tých letech...
no jo, dneska už pod to auto nelehne a nestříkne dutiny a lemy...i když pravda je, že dnes se tohle má dělat ve výrobě, ale při té ceně - no někde se ušetřit musí a tyhle místa vidět nejsou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 14:51, RE: Totální bomba
kotas posted by:
no jo, dneska už pod to auto nelehne a nestříkne dutiny a lemy...i když pravda je, že dnes se tohle má dělat ve výrobě, ale při té ceně - no někde se ušetřit musí a tyhle místa vidět nejsou
Logan rozčeřil klidné vody a rozpoutal cenový boj v hladině do 200tis. Ale dobrá invesice to není v případě, že ho člověk bude chtít prodat. To ví i majitelé Loganů. Diskutující na Dacia foru jsou náhodou vtipní a s nadhledem. Nikomu se neposmívají, neurážejí nikoho, dělají si ze sebe legraci.
Vymysleli si ftipné klubové heslo: " Lepsi shnila Dacie, nez ukradena Fabie". Namátkou jsem vybral úryvky z příspěvků:
"Vím, že Logan není uplně dokonalé auto (zinkování, hlučnost), ale je to spotřební věc."
"To ze za 3 roky bude stat 40-50 tisic, s tim sem treba ja osobne pocital, protoze to bude tak dobry na akontacku na novy. Zkratka Logana odjezdit do konce a pak vymenit za znovu novy vuz."
"Je dost dobre mozny, ze nejaky pozinkovany plechy maji navic treba jen Logany s metalizou. Preci jen je tam ten priplatek za metalizu, tak treba se do te sumy vlezl i nejakej ten pozink nejohrozenejsich dilu."
"Mám nápad, až bude pršet, nechám se zavřít do kufru a budu baterkou sledovat, sledovat, sledovat, sledovat, až příjde vodička"
"Nevím co je špatného na jízdě po dálnici v 85 km/h."
atd.
Nelíbí se mi, že se lidé Loganistům posmívají. Kdo si může dovolit Logana, bude mít i na 5 let starý kompakt renomované značky. Ten kompakt sice bude vyžadovat větší průběžné investice než nový Logan, ale po 5ti letech na tom budou podobně (Logan asi i hůře) a ten kompakt toho nabídne po všech stránkách více.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 14:51, RE: Totální bomba
Muroň posted by:
Vzhledem k tomu, že za 5 let bude ten Logan rezavější a v horším stavu než moje v té době 12ti leté Polo, tak asi nekoupil. Chcete-li se pobavit, běžte se podívat na Logan fórum. Řeší obdobné problémy jako škodovkáři v 80tých letech...
Tak nevím. Schválně jsem se mrknul na zmíněné fórum a pokud jsem nepřehlédl, tak 1) tam toho moc není 2) nikdo tam neřešil nějaké katastrofické problémy. nějak jsem asi nepobral příspěvek Muroně (jestli to měla být ironie?).
Každopádně dle mě se facelift povedl. Sám jsem se cítil lépe v Loganu než ve Thalii (nyní již předchozí generaci). Materiály byly laciné tak jak tak. Ale posez za volantem byl mnohem příjemnější. Uznávám, že z větší části na to měla vliv má výška. Ale Thalia je prostě pro liliputy.
Co mi na loganu vadí nejvíc, je nepozinkovaná karoserie. Byť jsem ještě neviděl prokazatelně rezivého (tzn. ne po bouračce či jiných šrámech) logana. Ale to "Co když to začne reznout?" prostě stále přetrvává.
Je to ale velmi dobrá alternativa k vyhrkaným ojetinám. Ne každý dokáže vybrat kvalitní ojetinu. A stále zůstávají ve hře i právní aspekty (exekuce, zástavy, krádeže) a nebo popovodňová vozidla apod...
Mmj. nevíte někdo, zda firmy typu car detect prověřují vozidlo i vzhledem k exekucím a zástavám?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 15:02, RE: Totální bomba
rohYpnol posted by:
Tak nevím. Schválně jsem se mrknul na zmíněné fórum a pokud jsem nepřehlédl, tak 1) tam toho moc není 2) nikdo tam neřešil nějaké katastrofické problémy. nějak jsem asi nepobral příspěvek Muroně (jestli to měla být ironie?).
Každopádně dle mě se facelift povedl. Sám jsem se cítil lépe v Loganu než ve Thalii (nyní již předchozí generaci). Materiály byly laciné tak jak tak. Ale posez za volantem byl mnohem příjemnější. Uznávám, že z větší části na to měla vliv má výška. Ale Thalia je prostě pro li...
Tos musel být jinde, tam je toho spousta: http://autoklubdacia.cz/forum/index.php
Můj příspěvek ironický byl, ale proti Loganům a jejich majitelům nic nemám. Vadí mi více hátépáci s fabiema, kteří tvrdí, že mají nejlepší auto na trhu atd. Loganisté většinou vědí, do čeho jdou a nemají přehnaná očekávání. Na fóru uvidíš spoustu kvetoucích karoserií, chybějící pozink vtací Logan do devadesátých let (tam patří i ty benzíňaky v něm, ale ty mi přijdou odolné a docela spolehlivé).
Pro člověka, který se bojí koupě ojetiny a nemá nikoho, kdo by mu s tím pomohl a u koho by to levně servisoval, je Logan nepochybně alternativa. Tu verzi MPV bych si klidně koupil, bejt živnostník. V Rakousku je používají silničáři.
To mmj. nevím - spíš asi ne, protože by ti detektoři museli mít přístup do databází zástav a exekucí, pokud ty vůbec někde centrálně existují.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 15:26, RE: Totální bomba
Muroň posted by:
Tos musel být jinde, tam je toho spousta: http://autoklubdacia.cz/forum/index.php
Můj příspěvek ironický byl, ale proti Loganům a jejich majitelům nic nemám. Vadí mi více hátépáci s fabiema, kteří tvrdí, že mají nejlepší auto na trhu atd. Loganisté většinou vědí, do čeho jdou a nemají přehnaná očekávání. Na fóru uvidíš spoustu kvetoucích karoserií, chybějící pozink vtací Logan do devadesátých let (tam patří i ty benzíňaky v něm, ale ty mi přijdou odolné a docela spolehlivé).
Pro člověka, který ...
Njn já byl na www.logan-club.cz/ těsně vedle, no. Kdysi když Logánek začínal, tak jsem procházel některá fóra a rezivé kusy tam byly. Ale paušalizovat z nich, že to hnije, jsem si nedovolil. Také jsem viděl mnoho rezivých Octavií (ve spoji prahu a předního blatníku - někdo to zdůvodňoval přední zástěrkou, která způsobuje, že se tam hromadí binec...) a také na základě toho netvrdím, že Octavie hnijou.
Já myslel, že rakouští silničáři pluhují Murcielagama :D
Jestli je právě nějaká databáze exekucí a zástav také nevím. Ale považuji to za poměrně důležité. Protože výběr ojetiny z hlediska stavu ještě má člověk možnost ovlivnit, ale právní aspekty jsou poněkud "nevyspytatelné".
Fábie, co to rozkotlí z kopce na plný kuře, aby vůbec vyjely další kopec, také miluji. Králem zvířat je lev, králem vozů je Fabie HTP ;) To jsou zákony přírody. "Tak to prostě je" ;)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 15:46, RE: Totální bomba
rohYpnol posted by:
Njn já byl na www.logan-club.cz/ těsně vedle, no. Kdysi když Logánek začínal, tak jsem procházel některá fóra a rezivé kusy tam byly. Ale paušalizovat z nich, že to hnije, jsem si nedovolil. Také jsem viděl mnoho rezivých Octavií (ve spoji prahu a předního blatníku - někdo to zdůvodňoval přední zástěrkou, která způsobuje, že se tam hromadí binec...) a také na základě toho netvrdím, že Octavie hnijou.
Já myslel, že rakouští silničáři pluhují Murcielagama :D
Jestli je právě nějaká databáze exekucí...
No jo, ale něco jiného je hnití na spojích, kam se dostane sůl a něco jiného hnití podběhů. Navíc Logani měli i nějaké svolávací akce kvůli korozi a častým reklamacím. Od roku 2006 se to prý zlepšilo, nevím, jestli začli zinkovat.
Tady máš odkaz na článek z iDnes na stránkách sdružení SOVA (kde jsou i další informace):
http://www.sdruzeni-sova.cz/clanek/sova-v-idnes-koupil-vuz-s-exekuci-prisel-o-auto-i-penize-171
Z něj plyne, že veřejně přístupný registr zastavených věcí není.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 16:00, RE: Totální bomba
Muroň posted by:
No jo, ale něco jiného je hnití na spojích, kam se dostane sůl a něco jiného hnití podběhů. Navíc Logani měli i nějaké svolávací akce kvůli korozi a častým reklamacím. Od roku 2006 se to prý zlepšilo, nevím, jestli začli zinkovat.
Tady máš odkaz na článek z iDnes na stránkách sdružení SOVA (kde jsou i další informace):
http://www.sdruzeni-sova.cz/clanek/sova-v-idnes-koupil-vuz-s-exekuci-prisel-o-auto-i-penize-171
Z něj plyne, že veřejně přístupný registr zastavených věcí není.
Príma. Tos mě potěšil s tím registrem ;) Takže odpověď je jasná.
No prošel jsem si zrychla fórum a myslím, že teď bych už paušalizoval že Logan hnije. Tato fotka mě opravdu "pobavila" http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=29201
Ale co - na trh přichází LADA PRIORA! A néni do žádná droška. V kraš-testu by měla dopadnout lépe jak Logan (to myslím smrtelně vážně). Já se jen hrozím dílenského zpracování!!! Na autosalonu jsem ze zvědavosti vlezl do lady 21cosi (no prostě ta, ze které Priora vychází). A to byl svět! Upadávající klička u střešního okna, dveře (jedny) nešly zevnitř otevřít (a nebyla to dětká pojistka), sedadla nebyla posouvací, ale posuvně-zvedací, "vonělo" to uvnitř pachem ne nepodobným chemoprenu atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 16:39, RE: Totální bomba
rohYpnol posted by:
Príma. Tos mě potěšil s tím registrem ;) Takže odpověď je jasná.
No prošel jsem si zrychla fórum a myslím, že teď bych už paušalizoval že Logan hnije. Tato fotka mě opravdu "pobavila" http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=29201
Ale co - na trh přichází LADA PRIORA! A néni do žádná droška. V kraš-testu by měla dopadnout lépe jak Logan (to myslím smrtelně vážně). Já se jen hrozím dílenského zpracování!!! Na autosalonu jsem ze zvědavosti vlezl do lady 21cosi (no prostě ta, ze kt...
Na jaře jsem chtěl koupit krásného Civica Vti, ale hrozně smrděl právníma komplikacema a nevěděl jsem, jak to nějak spolehlivě ověřit a šel jsem od toho. Příchod priory jsem zaregistroval - ona už se v Rusku dělá déle. Je to facelift té 2110, koncová světla jsou jak od sedanu Corsy B na rozvojových trzích. Z té menší Kaliny inspirace corsami několika generací čiší (to bude tím podílem GM v Ladě).
Do lady 2110 jsem si taky sedal (mé první auto byla Lada a mám ke značce vztah), ale přesně, jak píšeš - strašněj šlendrián, nic nelícovalo, přístroje vypadaly jak v prvním Peugeotu 205. Všechno bylo v elektrice, kterou rusové neuměj (čili po pár měsících nic nebude fungovat).
Priora může bodovat snad jen ve své cenové kategorii silnými motory a prostorem, jinak to bude zlé (bezpečnostní výbava, zpracování, minimální zastoupení a setrvisní síť v ČR atd.) Ladě ujel vlak, když se včas nespojila se silnou značkou (podobně jako Zastava v srbsku). Škoda a Dacia by dopadly podobně (montoval by se tu x-tý facelift favorita a v rumunsku zas Dacie 1310).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 22:40, RE: Totální bomba
Muroň posted by:
Na jaře jsem chtěl koupit krásného Civica Vti, ale hrozně smrděl právníma komplikacema a nevěděl jsem, jak to nějak spolehlivě ověřit a šel jsem od toho. Příchod priory jsem zaregistroval - ona už se v Rusku dělá déle. Je to facelift té 2110, koncová světla jsou jak od sedanu Corsy B na rozvojových trzích. Z té menší Kaliny inspirace corsami několika generací čiší (to bude tím podílem GM v Ladě).
Do lady 2110 jsem si taky sedal (mé první auto byla Lada a mám ke značce vztah), ale přesně, jak pí...
Fakt nevím proč se navážíte do Loganu a jejich majitelů.
Každé auto má svého kupce a já myslím, že Logan svými prodejními výsledky odpovídá všem kritikům.
Pokud mluvíme o MCV, tak není žádné podobné auto v této cenové relaci.
Cílová skupina je u tohoto vozu jasná - bývalí majitelé favoritů, starých šunek atd.
Možná za 5 let budou hnít, ale jsem si jist, že např. CO2 vyprodukují méně než 12 let staré POLO ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 23:13, RE: Totální bomba
Mart posted by:
Fakt nevím proč se navážíte do Loganu a jejich majitelů.
Každé auto má svého kupce a já myslím, že Logan svými prodejními výsledky odpovídá všem kritikům.
Pokud mluvíme o MCV, tak není žádné podobné auto v této cenové relaci.
Cílová skupina je u tohoto vozu jasná - bývalí majitelé favoritů, starých šunek atd.
Možná za 5 let budou hnít, ale jsem si jist, že např. CO2 vyprodukují méně než 12 let staré POLO ...
Sice prvním ironickým příspěvkem jsem se do Loganů navážel, ale nejsem jejich nepřítelem a proti jejich majitelům nemám vůbec nic. S MCV úplně souhlasím, i stou cílovou skupinou - např. ti, co si v roce 90 koupili fávo a 19 let poté chtějí nové auto max. do 200tis. a v této ceně pouze Logan může roli rodinného auta suplovat. Auto, co bude po 5ti letech shnilé ale nechci (měl jsem žigulíka, co shnil). A s emisemi si taky úplně jistý nejsem. Sice dCi splňuje přísnější normu než moje Tdi, ale v Polu byly před 7mi lety i modernější 16v motory než jsou současné v Loganu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.11.2008 23:26, RE: Totální bomba
Mart posted by:
Fakt nevím proč se navážíte do Loganu a jejich majitelů.
Každé auto má svého kupce a já myslím, že Logan svými prodejními výsledky odpovídá všem kritikům.
Pokud mluvíme o MCV, tak není žádné podobné auto v této cenové relaci.
Cílová skupina je u tohoto vozu jasná - bývalí majitelé favoritů, starých šunek atd.
Možná za 5 let budou hnít, ale jsem si jist, že např. CO2 vyprodukují méně než 12 let staré POLO ...
Já nevím o nikom, kdo by se tu do Loganů a Loganistů navážel. Muroň to tu popsal opravdu pěkně. Co dodat? Bohužel, logany hnijou (kdo nevěří ať se ppodívá na zmíněné fórum). A to není způsobeno tím, že se tu někdo do někoho naváží, ale tím, že soudruzi z Rumunska asi někde udělali chybu nebo jim už nezbyl rozpočet. Pro mě nepozinkovaná karoserie řadí vůz do skupiny vozů nebrat. Tím ale neodsuzuji nikoho, kdo si Logana koupí. Já naopak Loganům fandím, protože opravdu nemá konkurenci. Proto doufám, že Rumuni antikorozivní ochranu ve faceliftu zohlednili a nové již nebudou hnít. Kdyby o tom někdo povolanější mohl napsat víc, byl bych rád. Konkrétně tato věc by mě zajímala. Osobně ve zlepšenou antikorozivní úpravu po faceliftu více doufám než věřím...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.11.2008 14:05, Tak max. na tři roky
To Muroň to napsal moc hezky. A co je podle vás ekologičtěšjší, provozovat 10 -15 let starý Volkswagen co najede půl milionu, a nebo si koupit na tři roky Dacii, která bude mít životnost při hodně velkém optimismu 5 let a cca 200 tis. km. A s tou životností, dneska už se u spousty aut nevyplatí opravovat drahá elektronika a že je jí v nich stále více. Tak sice budou auta stará pět až deset let krásná, nehnilá, ale nepojedou, resp. oprava bude dražší než aktuální cena ojetiny.
A filtr pevných částic u dieselů, to že zvyšuje spotřebu je asi známo.
A kde je celá ekologie?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.11.2008 20:58, RE: Totální bomba
Muroň posted by:
Vzhledem k tomu, že za 5 let bude ten Logan rezavější a v horším stavu než moje v té době 12ti leté Polo, tak asi nekoupil. Chcete-li se pobavit, běžte se podívat na Logan fórum. Řeší obdobné problémy jako škodovkáři v 80tých letech...
škodovkári v 80. rokoch museli na internetových fórach teda riešiť inakšie problémy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.11.2008 21:01, RE: Tak max. na tři roky
Zdenda posted by:
To Muroň to napsal moc hezky. A co je podle vás ekologičtěšjší, provozovat 10 -15 let starý Volkswagen co najede půl milionu, a nebo si koupit na tři roky Dacii, která bude mít životnost při hodně velkém optimismu 5 let a cca 200 tis. km. A s tou životností, dneska už se u spousty aut nevyplatí opravovat drahá elektronika a že je jí v nich stále více. Tak sice budou auta stará pět až deset let krásná, nehnilá, ale nepojedou, resp. oprava bude dražší než aktuální cena ojetiny.
A filtr pevných čá...
bežný zákazník dacie nenajazdí za 5 rokov 200tis. km
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.11.2008 23:01, RE: Tak max. na tři roky
gld posted by:
bežný zákazník dacie nenajazdí za 5 rokov 200tis. km
To možná ne, ale taky se nechce auta po pár letech zbavovat. Bude zřejmě vařit prahy a nosné díly kastle, jako se to dělalo u žigulíků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.11.2008 11:48, RE: Tak max. na tři roky
Zdenda posted by:
To Muroň to napsal moc hezky. A co je podle vás ekologičtěšjší, provozovat 10 -15 let starý Volkswagen co najede půl milionu, a nebo si koupit na tři roky Dacii, která bude mít životnost při hodně velkém optimismu 5 let a cca 200 tis. km. A s tou životností, dneska už se u spousty aut nevyplatí opravovat drahá elektronika a že je jí v nich stále více. Tak sice budou auta stará pět až deset let krásná, nehnilá, ale nepojedou, resp. oprava bude dražší než aktuální cena ojetiny.
A filtr pevných čá...
Kde je celá ekologie? Ta to je zcela jednoduchá odpověď - NIKDE! O ekologii nikdynikomu nešlo. Např. limity na CO2 hovoří za vše. Ten, kdo vymýšlí takovéto p*čocivy (doslova a dopísmene - omlouvám se za výraz) asi chyběl v 1. obecné. Jinak by věděl, že CO2 spotřebují rostlinky. Ono jsou jiné, mnohem nebezpečnější látky vypouštěné do ovzduší. Ono by totiž jinak ani nebyl celý slavný downsizing. Protože tyto motory mají REÁLNOU spotřebu často vyšší než objemnější motor.
Celé globální oteplování je pouhopouhý business. Ti znalejší vědí, že PRAVDĚPODOBNĚ zbývá nějakých 7000 let do další doby ledové.
Kdyby někomu šlo o ekologii, tak by se do aut nemontovaly různé serepatičky typu elektrické seřizování tlačítka na otevření víka nádrže. Pak by auta vážila mnohem méně. Spotřeba by byla nižší. Auta by byla spolehlivější. Jenže o to nikomu nejde! Automobilky potřebují prodávat! A proč se zbavovat asi nejspolehlivějších vozů z cca 1990-2000? Protože EKOLOGICKY nevyhovují! A kolik surovin a ENERGIE se asi spotřebuje na výrobu nového auta? Co je tedy ekologického na to, že si někdo nekoupí ojetinu, ale nové auto??? NIC! EKOLOGIE JE UTOPICKÁ představa, pouhý mýtus.To jsem se zas jednou rozhořčil...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.11.2008 14:31, RE: Tak max. na tři roky
Zdenda posted by:
To Muroň to napsal moc hezky. A co je podle vás ekologičtěšjší, provozovat 10 -15 let starý Volkswagen co najede půl milionu, a nebo si koupit na tři roky Dacii, která bude mít životnost při hodně velkém optimismu 5 let a cca 200 tis. km. A s tou životností, dneska už se u spousty aut nevyplatí opravovat drahá elektronika a že je jí v nich stále více. Tak sice budou auta stará pět až deset let krásná, nehnilá, ale nepojedou, resp. oprava bude dražší než aktuální cena ojetiny.
A filtr pevných čá...
A jen dodám -EKOLOGIE neznamená, že budu mít stále auto s poslední normou euro, tzn. že každé 2 - 3 roky koupím novou káru a budu si připadat jek největší ekolog světa. Chovat se ekologicky znamená neházet bordel do škarpy u silnic, likvidovat elekrtoodpad, třídit odpad (k čemuž u nás bohužel nejsou utvořeny podmínky) apod. A to, že budu mít třeba auto s dvacetiválcem nebo tryskovým motorem přece nic nesníží z mého chování. Nebo si snad někdo myslí, že když Franta z horní dolní dojede s Priusem k lesu a tam vyháže kotel starých autobateríí do krmelce se chová ekologičtěji???
A mmj. víte vůbec, kolik energie stojí výroba hybridních automobilů navíc oproti normálnímu? A víte také, že životnost těchto bateríí je značně omezená? Víte kolik stojí jejich výměna??? Stojí víc, než bude v té době cena vozu.
Dnešní ekologie znamená, že budeme jezdit na ekologické palivo, kde výroba 1l ekologického paliva spotřebuje 2l ropy. Toto je dnešní pojetí ekologie. Takže Bursíku, hurá do toho!
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.