0
back
 

diskuze k tématu: Co byste měli vědět o pohonu 4x4?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.12.2007 22:10, RE: dobryy
anonym posted by:
Jestli Haldex prenese moment 1000 Nm, tak to neni ani jeden motor. Mezi motorem a diferencialem, v tomto pripade Haldexem, je jeste prevodovka, Autor na to upozornuje.
jaky ma system Tuareg - ma ho soused a do spolecneho garazoveho stani nemuze do kopce po lede vyjet a ja s imprezou nevim,ze je tam led... proste silene vyti motoru R10 a pak stoji dole na rovine...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.12.2007 13:11, RE: dobryy
anonym posted by:
Jezdil jsem s VW Transporter Syncro (viskozni spojka, najezdil jsem desitky tisic km), Skoda Octavia I. 4x4 (Haldex, najezdil jsem vic, jak 100 tis.km) a ted jezdim Audi Allroad (Torsen, 80 tis.km).
Konstatuji: nejhure se choval Transporter, Octavia byla srovnatelna, a z hlediska chovani na mokre silnici mozna i trochu lepsi, nez Audi.
Neni pravda, ze s Octavii nelze jezdit rizenym smykem zadnich kol (pochopitelne nikoli na suche silnici). Neni pravda, ze pri smyku a automatickem pripojeni zadni...
potvrzuji ten řízený smyk u Octavie 4x4, skutečně to lze(ano, ne na suchém asfaltu), stačí se nebát za to "vzít".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.12.2007 02:25, RE: dobryy
GT3 posted by:
zkus napsat něco konkrétního, v čem se ti popis zdál nepřesný ... jinak je to bezzubý výkřik do tmy. Mě se tento text pana Stýbla zdál kompetentní a přesvědčivý ... i když mohl být komplexnější ve smyslu podrobnějšího popisu jiných druhů čtyřkolek
Kdyz syncro, tak i perMaNentni. Pouzivat cizi termity je velke rizoto a snadno muze dojit k fiakru. Jinak clanek i toto Vase doplneni OK, diky, mam v tom trochu vetsi jasno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.12.2007 12:18, RE: dobryy
anonym posted by:
Tak napr. system VW je syncro ne sincro, az do golfu III vcetne se jedna o pernamentni 4x4 s mezinapravovym difem (mel sem videl jsem). To, ze je system haldex bez mezinapravoveho difu je jasne, ale nema to nic spolecneho treba se systemem fordu maverick, kde opravdu muze dojit ke zniceni napravovych difu nebo prevodovky, haldex zastava prave funkci mezinapravoveho difu, kdy elektronika rozhodne, kolik se ma poslat na zadni napravu. prosim, nechytat za slovo, sam vim, ze mech dif je nesrovnatel...
není to tak - syncro byl haldex u 4 válcových motorů, u 6 válcových motorů se dával torsen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.12.2007 21:02, 4x4 - první moderní použití
Ve všech fórech se stále objevuje a dokonce i v reklamách firem jako audi a subaru, které používají pohon 4x4 s Torsenem jejich prvenství .......
První komerčně vyráběné auto jako sportovní velmi moderní limuzína se vyráběla v šedesátých letech v Anglii. Používala je i anglická policie. Bohužel si nemohu vzpomenout na název. Možná by si někdo ze znalců vzpomněl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.12.2007 22:14, RE: 4x4 - první moderní použití
anonym posted by:
Ve všech fórech se stále objevuje a dokonce i v reklamách firem jako audi a subaru, které používají pohon 4x4 s Torsenem jejich prvenství .......
První komerčně vyráběné auto jako sportovní velmi moderní limuzína se vyráběla v šedesátých letech v Anglii. Používala je i anglická policie. Bohužel si nemohu vzpomenout na název. Možná by si někdo ze znalců vzpomněl.
Nakonec pamě't slavila úspěch - Jensen FF.
Dělali celou řadu modelů viz. jensencars.com.
Bohužel model, který jsem měl na mysli jsem nikde nenašel. Ten byl zcela jako zjevení sportovní limuzína
4 dveřová, vyklápěcí světla a samozřejmě 4x4.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.12.2007 22:31, RE: 4x4 - první moderní použití
anonym posted by:
Nakonec pamě't slavila úspěch - Jensen FF.
Dělali celou řadu modelů viz. jensencars.com.
Bohužel model, který jsem měl na mysli jsem nikde nenašel. Ten byl zcela jako zjevení sportovní limuzína
4 dveřová, vyklápěcí světla a samozřejmě 4x4.
Ještě dodatek. V době, kdy Jensen vyráběl čtyřkolky sériově, tak Audi se babrala v předohrabech a specialisti ze subaru objížděli evropské veletrhy a pajcovali jak diví. Což ostatně dělali v šedesátých letech všichni japonci a dnes dtto číňani.
A novinářští holobrádci dnes obdivně poklonkují
..... Vymýšlet nemá cenu, jednoduší je pajcovat, pajcovat a pajcovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.12.2007 23:28, RE: dobryy
anonym posted by:
není to tak - syncro byl haldex u 4 válcových motorů, u 6 válcových motorů se dával torsen.
I to je blbost. Haldex apod se zpravidal používá u motorů napříč, jelikož je to konstrukčně jednodušší. Vyvede se od přední rozvodovky kardan do zadu. S počtem válců to nemá nic společného.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 18.12.2007 17:32, RE: Subaru
anonym posted by:
Mám Subko a jediný co o něm vim, je že má permanentní náhon na všecky... Jak to prosim Vás přesně dělá?
Z celého textu je pro vás důležitá zpráva, zda má subaru mezinápravový diferenciál se zvýšenou nebo řízenou svorností. Pokud ne, je to s vaším subkem nic moc.
Zkuste si to zjistit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.01.2008 13:20, RE: POKRAČOVAT !
anonym posted by:
Perfektně a srozumitelně podáno. Hodlám si jako další auto koupit Forestra, prosím o rozvedení systému náhonu u Subaru. Mo to tedy smysl kupovat ? U nás v CHKO totiž nesolí a jen sypou a to fakt občas a jezdit s klasickým předním náhonem je někdy utrpení.
Kup Forestra, nebudeš litovat. Jezdí to i po zasněženém poli, vyjede i sjezdovku. Hodně záleží na pneumatikách, pak vyjede všechno. Nejde ale jen o cenu vozu, musíš mít i na servis. Ověř si, kolik stojí jednotlivé garanční prohlídky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.01.2008 15:46, jirka
1)Forester je zřemě nelepší SUV co se týká jízdních vlastností na silnici.
2) Nelíbí se mi výraz "svornost" v souvislosti s diferenciály.Strojařina zná jen výraz "samosvorný ", u diferencialu by správnější byla "účinost". Ale uznávám, že už je to zažité.Hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.01.2008 21:48, RE: supr...
bubu posted by:
dobry clanok, uz sa tesim na pokracovanie o tych diferencialoch. Mimochodom, nech zije Forester ! ...
Zdravím, dobrý článok, treba pokračovať. (Škemral som oň ešte pána Vaculíka. Ozaj, čo je s ním?).
Určite by tiež bolo zaujímavé prečítať si o súčasných novinkách, (Haldex III, X-Ddrive, ...).
Pre tých, čo si chcú čo-to prečítať o 4x4 trochu vic z technickej stránky, ponúkam link: http://www.mot.sk/articles_content.php?art_id=85&conclusion=(01/07)%20OSOBN%C9%20AUTOMOBILY%20S%20POHONOM%20V%8AETK%DD
(ušlo to až poriadne za roh). Sú tam štyri pokračovania, ale aj iné zaujímavé články. Ešte raz zdravím všetkých.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.01.2008 21:53, RE: supr...
bubu posted by:
dobry clanok, uz sa tesim na pokracovanie o tych diferencialoch. Mimochodom, nech zije Forester ! ...
Akosi som "pomrvil" celý odstavec.
Vie mi niekto poradiť, ako skrátiť riadky?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.01.2008 22:02, RE: supr...
bubu posted by:
dobry clanok, uz sa tesim na pokracovanie o tych diferencialoch. Mimochodom, nech zije Forester ! ...
Link na ponuku článkov:
http://www.mot.sk/articles.php?art_type=4
Stačí si len vybrať podľa chuti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.01.2008 08:08, RE: 4x4 - první moderní použití
anonym posted by:
Ještě dodatek. V době, kdy Jensen vyráběl čtyřkolky sériově, tak Audi se babrala v předohrabech a specialisti ze subaru objížděli evropské veletrhy a pajcovali jak diví. Což ostatně dělali v šedesátých letech všichni japonci a dnes dtto číňani.
A novinářští holobrádci dnes obdivně poklonkují
..... Vymýšlet nemá cenu, jednoduší je pajcovat, pajcovat a pajcovat.
To je rozšířená pověra, že Japonci všechno zkopírovali. Lepší termín by byl, že se dokonale inspirovali a zvládli výborně technologii výroby. Není totiž takový problém vymyslet špičkový výrobek, jako ho levně a kvalitně vyrobit. A to Japonci umí. Mimochodem "pajcování" je zcela běžné ve všech oborech konstrukce. Každý konstruktér potřebuje vidět, jak to dělá konkurence, i když je evidentní, že díky těmto postupům je mnoho "konkurenčních" výrobků podobných jako vejce vejci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.01.2008 08:40, RE: POKRAČOVAT !
anonym posted by:
Kup Forestra, nebudeš litovat. Jezdí to i po zasněženém poli, vyjede i sjezdovku. Hodně záleží na pneumatikách, pak vyjede všechno. Nejde ale jen o cenu vozu, musíš mít i na servis. Ověř si, kolik stojí jednotlivé garanční prohlídky.
Take jezdim Foresterem (model 2001 - ten hranatejsi) a za tech 7 let nebyla zadna porucha, auto doslova "sedi" na silnici i pri nejvetsim desti. Jedina nevyhoda? Asi uz nikdy nebudu moct jezdit "normalnim" autem s pohonem na predni/zadni nebot skoro vzdy v nem dostanu smyk. Ovsem musime pripocitat ze jsem zena v domacnosti a navic blondyna At se vam dobre jezdi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.01.2008 03:15, uzávěrka
Z hlediska aktivní bezpečnosti je systém 4x4 třeba od Subaru nedostižný, to je jasné. Vzhledem ke nouzovému zvládnutí špatných trakčních podmínek postačuje i u předního pohonu pouze uzávěrka nápravového diferenciálu, stačí i samosvorný diferenciál s omezenou svorností, třeba kolem 40 %, v nouzi i omezovač prokluzu typu ASR, (u traktoru jsou i půlbrzdy a prokluzující kolo se dá přibrzdit). Jde o to, aby prokluzující kolo, které je na ledě (druhé stojící na asfaltu), občas zabralo a auto se dostalo oběma předními koly na pevný podklad. Toto řešení je levnější a hlavně efektivnější, než levný pseudo 4x4 haldex, kde na každé nápravě prokluzuje právě to špatné kolo, které je na ledě (neboť i zde jsou nápravové diferenciály otevřené a nemá-li vůz nějaké ESP nebo podobně, je to k celé ničemu a především se to celé většinou chová nějak nekontrolovatelně = automaticky a auto je zbytečně o 100k dražší). Mé řešení je tedy vybavit předkolku samosvorným diferenciálem typu Torsen (některá auta to mají v nabídce za příplatek). Takto vybavené auto bylo např. Citroen Berlingo typu "XTR". firer
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.01.2008 03:26, RE: uzávěrka
anonym posted by:
Z hlediska aktivní bezpečnosti je systém 4x4 třeba od Subaru nedostižný, to je jasné. Vzhledem ke nouzovému zvládnutí špatných trakčních podmínek postačuje i u předního pohonu pouze uzávěrka nápravového diferenciálu, stačí i samosvorný diferenciál s omezenou svorností, třeba kolem 40 %, v nouzi i omezovač prokluzu typu ASR, (u traktoru jsou i půlbrzdy a prokluzující kolo se dá přibrzdit). Jde o to, aby prokluzující kolo, které je na ledě (druhé stojící na asfaltu), občas zabralo a auto se dostal...
Dobře je na tom také Panda II, která, ačkoliv má jen systém 4x4 s viskózní spojkou pro pohon zádní nápravy, je tento pohon uzpůsoben tak, že vždy přenáší na zadní nápravu alespoň 2 % výkonu a zvýšení přenosu je postupné podle ohřevu oleje ve spojce, takže se tento pohon 4x4 dá označit za aktivní, na rozdíl od přiblblého Octavia - Haldexu, kde k přiřazení zadní nápravy dochází skokově a pokud není auto vybaveno stabilizačním systémem, dokáže toto přikopnutí zadku poslat auto v zatáčce do nekontrolovatelného smyku s následným převrácením na střechu v protější příkopě (viděl jsem na vlastní oči)! firer
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.02.2008 16:48, RE: 4x4 - první moderní použití
anonym posted by:
Nakonec pamě't slavila úspěch - Jensen FF.
Dělali celou řadu modelů viz. jensencars.com.
Bohužel model, který jsem měl na mysli jsem nikde nenašel. Ten byl zcela jako zjevení sportovní limuzína
4 dveřová, vyklápěcí světla a samozřejmě 4x4.
Pokud vím, byl to Jensen CV8 FF, viz http://carspector.com/car/jensen/008323/
respond
1 2 3


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.