0
back
 

diskuze k tématu: CNG je nejlevnější palivo pro automobily v ČR

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 01:11,
Az bude pumpa na CNG v kazdem vetsim meste, tak do toho mozna i pujdu, ale zatim to nema smysl, kdyz nemate kde natankovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 06:15, CNG
Je to pohoda míjet benzinky se stále stoupajícími cenami.
Bohužel plynárny taky zdražují. A klidně to odůvodňují stoupající cenou ropy, se kterou nemá zemní plyn nic společného.
Jo a do roku 2020 má CNG nulovou (opakuji NULOVOU) spotřební daň.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 06:23, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Az bude pumpa na CNG v kazdem vetsim meste, tak do toho mozna i pujdu, ale zatim to nema smysl, kdyz nemate kde natankovat.
Ja jsem zatim pro LPG. Cena prestavby 30 - 40 tis, cena litru lpg je 16 kc, benzinky v kazde vesnici a nadrz misto rezervy...a zakaz parkovani by se mel brzy uz take zrusit po vzoru zapadu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 07:28, CNG zatim ne
LPG je stejen drahy, levnejsi prestavba, pumpa na každém rohu....!!! viva LPG!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 07:55, Pumpy a dojezd
Že je v republice asi 10 pump je jedna věc. Další věc je, že na nádrž, která zabere celej kufr najede člověk nějakejch 200 km - což je od pumpy k pumpě (mam dojem, že čistokrevnej elekrtomobil dojede s trochou štěstí i dál). LPG sice nic moc neřeší z hlediska ropy, ale přestavba je levnější, pumpy všude a dojezd normální.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 08:26, RE: Pumpy a dojezd
anonym posted by:
Že je v republice asi 10 pump je jedna věc. Další věc je, že na nádrž, která zabere celej kufr najede člověk nějakejch 200 km - což je od pumpy k pumpě (mam dojem, že čistokrevnej elekrtomobil dojede s trochou štěstí i dál). LPG sice nic moc neřeší z hlediska ropy, ale přestavba je levnější, pumpy všude a dojezd normální.
V ČR je asi 20 plnících stanic. Nádrž mám pod autem (origoš z výroby) a dojezd 500-550km. Když dojde mám benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 09:17, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Ja jsem zatim pro LPG. Cena prestavby 30 - 40 tis, cena litru lpg je 16 kc, benzinky v kazde vesnici a nadrz misto rezervy...a zakaz parkovani by se mel brzy uz take zrusit po vzoru zapadu
Jen pro info: plnici stanici na LPG lze tezko nazyvat "benzinka". Nadrz misto rezervy je fajn, ale pokud nemate opravnou sadu, tak tu rezervu stejne musite s sebou tahat, nejcasteji v kufru (nebudu ted rozebirat tento prehistoricky predpis, ktery v dnesni dobe myslim uz nema moc smysl). Vyhodou zustava, ze na rozdil od nadrze na LPG s tou rezervou v kufru alespon podle potreby muzete pohnout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 09:20,
Ta prognoza je usmevna: ze by tady do 12 let jezdilo pomalu tolik aut na CNG jako v nesrovnatelne vetsi Brazilii? To snad ne ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 09:51, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Ta prognoza je usmevna: ze by tady do 12 let jezdilo pomalu tolik aut na CNG jako v nesrovnatelne vetsi Brazilii? To snad ne ...
U nas na Slovensku je to este katastrofalnejsie. Mame 6 pump na celom uzemi...Tiez som nad tym rozmyslal, ale pri takej sieti, to zatial fakt nema zmysel...bohuzial
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 11:46, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Ja jsem zatim pro LPG. Cena prestavby 30 - 40 tis, cena litru lpg je 16 kc, benzinky v kazde vesnici a nadrz misto rezervy...a zakaz parkovani by se mel brzy uz take zrusit po vzoru zapadu
jenže vozidlo, které bere 8 litrů benzinu, tak má spotřebu cca 10 litrů LPG a nebo 8 m3 CNG.Takže náklady na PHM jsou : benzin 8x 32 Kč, LPG 10x16 Kč, CNG 8x15 Kč
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 12:32, CNG
CNG je levnější, protože se k němu nepřipočítává spotřební daň a navíc to žere míň než srovnatelné auto na benzín, zatímco srovnatelné auto na LPG žere víc.
jenže vzhledem k informacím, které teď proběhly tiskem - a sice, že jistá společnost v USA vyšlechtila geneticky upravené bakterie, produkující ropu - a okolo roku 2011 se má barel takto uměle vyrobené ropy prodávat okolo 50 dolarů za barel - lze předpokládat, že všechny ostatní "BIO" paliva už budou akorát na okrasu a drahý špás pro zelené aktivisty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 12:37, RE: Pumpy a dojezd
anonym posted by:
V ČR je asi 20 plnících stanic. Nádrž mám pod autem (origoš z výroby) a dojezd 500-550km. Když dojde mám benzín.
Je jen otázka času, kdy se na trh dostanou dostupné plnící nádoby z kevlaru, zatím jsou jen těžké kovové, které nedovoují zatížit auto jejich větším množstvím, tak, aby byl dojezd větší. To je ten hlavní problém, ale časem odpadne. Horší je, že přestavby na CNG nikdo moc neumí, a jediný dobrý způsob dle mně je koupit auto od výrobce, škoda jen, že je jich tak malý výběr, např. Volvo jich vyrábělo několik ale upustilo od nich.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 14:13, RE: Pumpy a dojezd
anonym posted by:
V ČR je asi 20 plnících stanic. Nádrž mám pod autem (origoš z výroby) a dojezd 500-550km. Když dojde mám benzín.
Argument, že člověk pak může jezdit ještě na benzín je úsměvný. To můžu taky a u daleko levnějšího auta bez přestavby. Proč se stále staví takovéto hybridy? Benzín + LPG, Benzín + CNG? Proč není auto s pohonem jen a pouze na LPG nebo CNG? Proč musim tahat nádrž navíc? Jinak 20 stanic na CNG v ČR je výsměch. Aby člověk ušetřil a mohl jet na CNG tam mnohdy musí jet 20 km k pumpě a zpět (mnohdy daleko víc).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 14:41, RE: CNG
anonym posted by:
CNG je levnější, protože se k němu nepřipočítává spotřební daň a navíc to žere míň než srovnatelné auto na benzín, zatímco srovnatelné auto na LPG žere víc.
jenže vzhledem k informacím, které teď proběhly tiskem - a sice, že jistá společnost v USA vyšlechtila geneticky upravené bakterie, produkující ropu - a okolo roku 2011 se má barel takto uměle vyrobené ropy prodávat okolo 50 dolarů za barel - lze předpokládat, že všechny ostatní "BIO" paliva už budou akorát na okrasu a drahý špás pro zelené aktivisty.
Cože? FAkt to mě zajímá? Jaký bakterie?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 14:55, RE: Pumpy a dojezd
anonym posted by:
Argument, že člověk pak může jezdit ještě na benzín je úsměvný. To můžu taky a u daleko levnějšího auta bez přestavby. Proč se stále staví takovéto hybridy? Benzín + LPG, Benzín + CNG? Proč není auto s pohonem jen a pouze na LPG nebo CNG? Proč musim tahat nádrž navíc? Jinak 20 stanic na CNG v ČR je výsměch. Aby člověk ušetřil a mohl jet na CNG tam mnohdy musí jet 20 km k pumpě a zpět (mnohdy daleko víc).
Já mám čerpačku asi 4km od místa bydliště, takže v poho. Je fakt, že klasickou benzinku mám jen 1km - takže ty 3km je fakt zajížďka )
A to, že občas na benzín opravdu musím jet? Odhadem je to tak 10% všeho ježdění. Člověk prostě musí přemýšlet, když ho čeká delší cesta, jestli to ještě vyjde nebo má natankovat i když má ještě 1/2 nádrže.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 14:57, RE: Pumpy a dojezd
anonym posted by:
Argument, že člověk pak může jezdit ještě na benzín je úsměvný. To můžu taky a u daleko levnějšího auta bez přestavby. Proč se stále staví takovéto hybridy? Benzín + LPG, Benzín + CNG? Proč není auto s pohonem jen a pouze na LPG nebo CNG? Proč musim tahat nádrž navíc? Jinak 20 stanic na CNG v ČR je výsměch. Aby člověk ušetřil a mohl jet na CNG tam mnohdy musí jet 20 km k pumpě a zpět (mnohdy daleko víc).
Mno ja myslim ze primarni duvod proc by alespon mala nadrzka na benzin nemela chybet je ten, ze pokud se dostanes do neznazi a palivo dojde, tak pro benzin si dojdes s kanystrem, pro plyn si nikam nedojdes, musi te vzit odtahovka...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 15:09, RE: CNG
anonym posted by:
Cože? FAkt to mě zajímá? Jaký bakterie?
http://auto.idnes.cz/na-ropu-pry-budeme-jezdit-vecne-bakterie-ji-umi-vyrobit-pg7-/automoto.asp?c=A080619_210230_automoto_vok
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 15:14, RE: Pumpy a dojezd
anonym posted by:
Mno ja myslim ze primarni duvod proc by alespon mala nadrzka na benzin nemela chybet je ten, ze pokud se dostanes do neznazi a palivo dojde, tak pro benzin si dojdes s kanystrem, pro plyn si nikam nedojdes, musi te vzit odtahovka...
Taky si myslím, že by tam třeba 10 nebo 15 l benzínová nádž byla vhodná, jako rezerva a zbytek tlaková nádoba pro CNG nebo LPG. Hlavní důvod bych taky viděl v možnosti si benzín donést, narozdíl od plynných paliv. Člověk by se pak nemusel bá vyjezdit tu tlakovou nádobu až "do dna".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 15:28, Lpg x Cng
Jezdím Lpg a jsem v poho, jezdím už deset let, úspora po odečtení nákladů 200 000,--. Taky jsem nedávno zvažoval výměnu auta a dát do něj CNG (Passat, Mondeo). Nešel bych do toho - málo čerp. stanic, dražší přestavba než na LPG, nejistota se spotřební daní (nevěřím poslancům ani nos mezi očima, bude hodně aut a navalí daň a můžeš akorád nadávat). Takže zatím jsem spokojený, jezdím zalevno, měněné membrány v 80 000km, všem doporučuji. PS: na STK mě na...... s tím, že musím mít rezervu napevno přišroubovanou.Dal jsem doprostřed kufru, natáhl přes očka šlauchy. Po STK jsem demontoval a ať mi s tímto výmyslem políbí zadnici. Potřebuju s rezervou hýbat, když je třeba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 17:55, RE: Lpg x Cng
anonym posted by:
Jezdím Lpg a jsem v poho, jezdím už deset let, úspora po odečtení nákladů 200 000,--. Taky jsem nedávno zvažoval výměnu auta a dát do něj CNG (Passat, Mondeo). Nešel bych do toho - málo čerp. stanic, dražší přestavba než na LPG, nejistota se spotřební daní (nevěřím poslancům ani nos mezi očima, bude hodně aut a navalí daň a můžeš akorád nadávat). Takže zatím jsem spokojený, jezdím zalevno, měněné membrány v 80 000km, všem doporučuji. PS: na STK mě na...... s tím, že musím mít rezervu napevno př...
souhlas,měl jsem už 2 auta na LPG,mezi tím i jiná benzínová,dieselová,vždycky jsme se k LPG vrátil,ty provoz. náklady jsou absolutně nej i ve srovnání s drazší STK a ročnímy revizemi.Navíc každý řeší kdy se mu investice montáže vrátí,ale pokud koupí auto s LPG tak už jen šetří.Vydím v tom jen výhody,menší kufr mi nevadí,jezdím max ve 3 v autě takže vozím na sedačkách.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.