0
back
 

diskuze k tématu: Je Citroen C5 vhodný vůz pro rodinu?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 00:05, Dilema
Jo jo, to je dilema. Pokud bych měl odpovídající příjem, aby mě občas pár tisíc za opravu nerozhodilo, koupil bych pohodlí C5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 01:08, RE: Dilema
Peet posted by:
Jo jo, to je dilema. Pokud bych měl odpovídající příjem, aby mě občas pár tisíc za opravu nerozhodilo, koupil bych pohodlí C5.
Krásný vůz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 05:56, RE: Dilema
Peet posted by:
Jo jo, to je dilema. Pokud bych měl odpovídající příjem, aby mě občas pár tisíc za opravu nerozhodilo, koupil bych pohodlí C5.
To Peet: Souhlas, C5 navíc s motorem 2.2HDI novějšího roku výroby musí být super, to pohodlí, ticho od motoru a solidní zátah musí být požitek nebo spíš přežitek:))
Mít na to, nenechám se dlouho přemlouvat!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 07:19, RE: Dilema
zigi posted by:
To Peet: Souhlas, C5 navíc s motorem 2.2HDI novějšího roku výroby musí být super, to pohodlí, ticho od motoru a solidní zátah musí být požitek nebo spíš přežitek:))
Mít na to, nenechám se dlouho přemlouvat!
tak tak...C5 je velmi osobity vuz, ne kazdemu se libi, ale komu se jednou zalibi, toho uz nepusti! Vnejsi design je poutavy, bohuzel vnitrni jiz ne. Plasty pusobi vcelku lacine, seda barva je naprosto vsude... Ovladace take nejsou moc prijemne zpracovane. Obrovskym plusem je (alespon u nejvyssi verze 3.0L executive + elektricky balicek) perfektni vybava. Barevna navigace, prehravac dvd, automaticky elektricky sklopna zrcatka pri zamceni vozu, hydractive+ ktery je uzasne pohodlny... Na druhou stranu se ovsem rika, ze cim vice ma C5 elektricke vybavy, tim vice problemu s ni nastava...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 08:06, 27000km?
Teda, kvůli 27tkm za 4 roky si kupovat fungl nové "auto" (tedy Fabii) mi přijde jako zhůvěřilost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 08:14, RE: 27000km?
Jack posted by:
Teda, kvůli 27tkm za 4 roky si kupovat fungl nové "auto" (tedy Fabii) mi přijde jako zhůvěřilost.
Těch 27 tis km za 4 roky není opravdu moc, vyplatí se vůbec na takové courání kupovat tak velké auto? A co manželka, nebude ji dělat problém právě velikost auta, při tom nájezdu na fabii bych to tipoval tak na jízdy po městě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 08:25, RE: 27000km?
pitrs posted by:
Těch 27 tis km za 4 roky není opravdu moc, vyplatí se vůbec na takové courání kupovat tak velké auto? A co manželka, nebude ji dělat problém právě velikost auta, při tom nájezdu na fabii bych to tipoval tak na jízdy po městě.
Tak jestli s manželkou jezdí i děti, tak je auto prostě nutnost. Z vlastní zkušenosti - dceři, která je starší, se po vlastních nechtělo a syn neuměl, takže sourozenecký kočárek - tandem. A nacpěte se s tím třeba do tramvaje... A další je otázka bezpečí. C5 je dobrá volba...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 08:49, C5
Je škoda, že většina C5 má šedé plasty v interiéru, občas se narazí na interiér černý a to je krásné. Auto zvenku je vlemi zajímavé, zevnitř takové obyčejné. Pohodlí je v tom opravdu úžasné. Jako jediný konkurenc ve stejné cenové kategorii je asi For Mondeo TDCI za 300 tis sezenete faceliftovany model, která už nemá problémy s čerpadlem a vstřiky. Motor TDCI 130 koní je vlemi povedená a má šestikvalt. Další konkurent, ale už o něco dražší je Mazda 6, ale cena je už daleko. V létě¨budeme právě kupovat také nějakou novější ojetinu, a jelikož nás jezdí 4 - 5 lidí na chatu a dovolené je nezbytností auto typu C5 kombi, Mondeo kombi. Nakonec jsem se rozhodli, že budeme kupvoat Mondeo a důvody? C5 je pohodlná, ale přesto mám raději tvrdší podvozek (otázka vkusu), spolehlivost Mondea by měla být větší, TDCI nemá filtr pevných čístic, takže žádná repase a filtr ještě údajně zvyšuje o něco málo spotřebu a výkon je slabší, Mondeo má stejnou výbavu jako C5 oba jsou to velmi dobře vybavený auta, Mondeo vypadá po faceliftu o hodně mladší, C5 s faceliftem je už moc drahá. A na motory TDCI je specializovaný servis Dephi, který teď patří ke špici co se táče pokročilsoti servisu opravovat commonraily. Jinak vstřiky a čerpadlo a tak můžou odejít na TDCI stejne jako na HDI nebo jakémkoliv jiném commonrailu. A zvějsti o tankování u JZD, nevím kdo koupí novou C5 nebo nové Mondeo aby tankoval u JZD, chce to koupit od prvního majitele se serviskou, nejlépe zakázkový dovoz z EU od nějaké dobré firmy co dává i záruky na stav km, na původ, na to, že auto nebylo nikdy bouráno a nakupuje auta pouze přímo od prodejců nových aut, kde bylo auto po celou dobu servisované.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 08:52, Nevim
Pepe posted by:
Tak jestli s manželkou jezdí i děti, tak je auto prostě nutnost. Z vlastní zkušenosti - dceři, která je starší, se po vlastních nechtělo a syn neuměl, takže sourozenecký kočárek - tandem. A nacpěte se s tím třeba do tramvaje... A další je otázka bezpečí. C5 je dobrá volba...
Je spousta lepsich aut v teto tride, ktera jsou mnohem spolehlivejsi. C5 ma sice vyspely podvozek, ale rezat zatacky s tim nemuzete. Po strance vzhledu je taky nic moc, zvlaste interier pusobi docela levne. Radsi bych Mondeo, A4, nebo Vectru C. Na 27.000 za 4 roky by stacilo Mondeo 1.8 16V - 92kW ve verzy Trend. Je mnohem spolehlivejsi, hezci, má agilnejsi jizdni vlastnosti, interier vypada lepe i sedacky jsou jinde. Po strance akustickeho komfortu je to nastejno. U forda je mozna vic slyset motor, ale od podvozku je ticho vyborny. (pokud netocite motor do 5.500 bude vse OK). Jeste by stala za to Mazda 6, ikdyz Japonce nemam rad, tahle mazda je dobra. Sice je hlucnejsi od kol i motoru (jako vsichni japonci ma tvrdej zvuk motoru) ale podvozkem je k Mondeu nejbliz, je pekna a hlavne narozdil od citroenu spolehliva!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 08:55, RE: Nevim
anonym posted by:
Je spousta lepsich aut v teto tride, ktera jsou mnohem spolehlivejsi. C5 ma sice vyspely podvozek, ale rezat zatacky s tim nemuzete. Po strance vzhledu je taky nic moc, zvlaste interier pusobi docela levne. Radsi bych Mondeo, A4, nebo Vectru C. Na 27.000 za 4 roky by stacilo Mondeo 1.8 16V - 92kW ve verzy Trend. Je mnohem spolehlivejsi, hezci, má agilnejsi jizdni vlastnosti, interier vypada lepe i sedacky jsou jinde. Po strance akustickeho komfortu je to nastejno. U forda je mozna vic slyset mot...
zapo mel jsem se podepsat...tedy DAVE....A koukam, Martin byl rychlejsi:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 09:17, TAK TROCHU ROZČAROVÁNÍ
Musím přiznat, že ve mě vyvolává C5 rozporuplné emoce. Na jedné straně stojí vynikající komfort, na straně druhé kvalita montáže i použitých materiálů. Hned vysvětlím: Například upevnění bočních plastových nádstavců prahů je provedeno tak nekvalitně, že s tím jde prakticky již od nového vozu hýbat ve všech směrech a vykazuje mnohdy centimetrové vůle. V interiéru téměř nic opravdu pořádně nelícuje, vysouvací držák nápojů na levé straně od řidiče má co dělat, aby udržel sám sebe, natož plnou plechovku s pitím. Nejhúř však hodnotím jednu věc týkající se zejména tehdejší verze Exlusive (před faceliftem) a to je naprosto nevěryhodná a vrcholně nevkusná parodie na napodobeninu dřeva na středové konzole. Ta působí tak neuvěřitelně laciným a fušerským dojmem, že mě to až zarazilo (zvláště ve srovnání např s XM). Sebemenší stopa dotyku ruky je na jejím vysokém plastovém lesku vidět, a celkový dojem této části připomíná spíše výrobek z asijské tržnice... Veškeré druky v interiéru špatně drží, a jen zásluhou hydropneumatiky to zatím tak moc nevrže. Čehokoliv se uvnitř chytnete, vypadá to jako by to montovali nasraní učni před koncem hodiny... iNa plyšových sedadlech se páře sešití, dokonce i na místech nejméně obsazovaných. Kvalita zpracování je na hony vzdálena například předchozí Xantii. To mě velice mrzí, protože C5 je velmi pohodlný, technicky vyspělý a bezpečný vůz. PS: Po faceliftu v roce 2004 se zpracování zlepšilo, stále však nedosahuje úrovně jakou by si Citroen zasloužil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:04, RE: TAK TROCHU ROZČAROVÁNÍ
mari posted by:
Musím přiznat, že ve mě vyvolává C5 rozporuplné emoce. Na jedné straně stojí vynikající komfort, na straně druhé kvalita montáže i použitých materiálů. Hned vysvětlím: Například upevnění bočních plastových nádstavců prahů je provedeno tak nekvalitně, že s tím jde prakticky již od nového vozu hýbat ve všech směrech a vykazuje mnohdy centimetrové vůle. V interiéru téměř nic opravdu pořádně nelícuje, vysouvací držák nápojů na levé straně od řidiče má co dělat, aby udržel sám sebe, natož plnou plech...
To je u valne většiny francouzu:) Treba Peugeot 206, nebo 307. Citroeny take. Kdyz hodnotim nejake auto, to je prvni vec, na kterou se divam. Jak auto vypada a jak je zpracovano. Tim padem Frantiky nemam rad, stejne jako Japonce. (jsou vyjimky, Peugeot 407, Citroen C4,C6)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:18, C5
Podle statistiky nakladu na opravy je C5 rozhodne zdaleka nejkvalitnejsi vuz ze soucasne francouzske produkce, protoze jsou hodne pod prumerem (ve smyslu mene nakladne), ac i samotny prumer je obvykle pro Francouze nedostizna meta. Mimochodem servisni naklady jsou nizsi i nez ma vzpominane Mondeo.
Jako nevyhodu bych tudiz rozhodne nevidel spolehlivost jako spise kvalitu interieru, ktera je opravdu dost slaba, volant je vyslovene osklivy s absenci multifunkce, stredovy panel velice plastovy (po faceliftu o neco lepsi), ovladaci prvky kvalitou zpracovani nepresvedcive. Jedine provedeni na ktere se da alespon trochu zevnitr koukat je Exclusive, kde pseudodrevo, alespon trochu rozbije sedivou fadnost. Nesikovna je rovnez absence stredove operky na ukor dvouoperky model Karosa Vysoke misto.
Zajimavou volbou je automaticka prevodovka, ktera jednak dobre spolupracuje s motorem 2.2 HDI a jednak nahrazuje tradicniho francouzskeho manualniho gumaka s presnosti v koncovych drahach odpovidajici ruske rakete Katusa odpalovane osmdesatiletym alkoholikem s pokrocilym Parkinsonem.
Vyhodou je krome zminovaneho pohodli rozzhodne prostor na prednich sedadlech, ktery je mnohem vetsi nez u Mondea a sedadla jsou rovnez kvalitnejsi (nicmene oproti sedackam od Forda je kvalitnejsi skoro vsechno vcetne verpanku a sedacek v tramwaji).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:31, RE: TAK TROCHU ROZČAROVÁNÍ
mari posted by:
Musím přiznat, že ve mě vyvolává C5 rozporuplné emoce. Na jedné straně stojí vynikající komfort, na straně druhé kvalita montáže i použitých materiálů. Hned vysvětlím: Například upevnění bočních plastových nádstavců prahů je provedeno tak nekvalitně, že s tím jde prakticky již od nového vozu hýbat ve všech směrech a vykazuje mnohdy centimetrové vůle. V interiéru téměř nic opravdu pořádně nelícuje, vysouvací držák nápojů na levé straně od řidiče má co dělat, aby udržel sám sebe, natož plnou plech...
no nevim co ktomu rict...vlastnim C5 2.2 HDI 1/2004 Exclusive...jenom par postrehu...auto oje pohodlne...ale ne az tak jak sem cekal, na rebrinaku to neni takovy plavny jako bych si pral, to mne zklamalo protoze sem ho kupoval prave proto ze cca 30 km cesta do prace je prave takova a chtel sem mit pohodli - nemam, alespon ne pri vysich rychlostech cca 110...dale..auto je citlive na vitr pri dalnicnych rychlostech,sice tehdy byl dosti ostrej vitr (v AUT) ale i tak to bylo neprijemny a musel sem korigovat volantem, ale nemel sem zapnuty sportovni mod,tak nevim, spotreba ujde ,prumer tak do 7 l,motor je kultivovani,nekdi az moc,ja potrebuji slyset motor jak se chova a podle toho radit, ne jenom koukat na otackomer,takze se mi uz nejednou stalo ze sem jezdil na 3 v domneni ze tam mam 5 ( a to nejsem hluchej:)), spracovani je v pohode,asi fakt zalezi na konkretnim kuse..treba si dat pozor na elektriku,jestli vse funguje, u mne napriklad si zije klima vlastnim zivotem,z leve strany jde tepli vzduch a z prave studeny..nekdi, nekdi je zase vse O.K....takze celkove muzu odporucit,ale nesmite mit prehnane ocekavani na komfort podvozku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:32, RE: Dilema
Peet posted by:
Jo jo, to je dilema. Pokud bych měl odpovídající příjem, aby mě občas pár tisíc za opravu nerozhodilo, koupil bych pohodlí C5.
Puvodne jsem pokukoval po C5 z nemecka, ale tenhle clanek me dostatecne odradil. Skoda. Teda, Skoda ne!!! Skoda, C5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:45, RE: TAK TROCHU ROZČAROVÁNÍ
Dave posted by:
To je u valne většiny francouzu:) Treba Peugeot 206, nebo 307. Citroeny take. Kdyz hodnotim nejake auto, to je prvni vec, na kterou se divam. Jak auto vypada a jak je zpracovano. Tim padem Frantiky nemam rad, stejne jako Japonce. (jsou vyjimky, Peugeot 407, Citroen C4,C6)
To Dave- Jsi první člověk od kterého jsem se dozvěděl, že japonci mají špatné dílenské zpracování.(mám pátý jap. vůz a nevšimnul jsem si) Asi jsi udělal nějakou novou studii. Tím pádem všechno co bylo předtím napsáno a vyřčeno o špičkové kvalitě díl. zpracování většiny japonských aut padá. Jsem rád, že sem píší takovíto odborníci, aspoň se zase dozvíme něco nového. A to že nemáš rád japonská auta nás všechny ostatní strašně mrzí, kvůli tobě jsou tak levná) Nevím jak ostatní, ale pro mě jsi ten úplně nejvíc nejlepší odborník. PS: máš aspoň nějaké auto?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:51, RE: C5
Dusan posted by:
Podle statistiky nakladu na opravy je C5 rozhodne zdaleka nejkvalitnejsi vuz ze soucasne francouzske produkce, protoze jsou hodne pod prumerem (ve smyslu mene nakladne), ac i samotny prumer je obvykle pro Francouze nedostizna meta. Mimochodem servisni naklady jsou nizsi i nez ma vzpominane Mondeo.
Jako nevyhodu bych tudiz rozhodne nevidel spolehlivost jako spise kvalitu interieru, ktera je opravdu dost slaba, volant je vyslovene osklivy s absenci multifunkce, stredovy panel velice plastovy (po f...
dave:nechápu jak můžeš nemít rád japonce-jejich zpracování interiéru je kvalitní ale hlavně je kvalitní celé auto a nemusí tak často do servisu jako třeba tento citroen a jeho uváděným poruchám se jenom divím.Sám mám na nissan primera (jetý z itálie) najeto 50tis km a kromě nové baterie a oleje s filtry jsem do něj neinvestoval(auto má celkově asi 150tiskm)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:54, RE: Dilema
Ze3gg posted by:
Puvodne jsem pokukoval po C5 z nemecka, ale tenhle clanek me dostatecne odradil. Skoda. Teda, Skoda ne!!! Skoda, C5.
Proč se tu pořád všichni dohadujem? Kupte si všichni Opla Astru, nejlepší vyrobený auto za celou historii a máte pokoj! Absolutně bez poruchy, krásný interiér a exteriér, výborně jezdí, spotřeba jen 3l/100km...oleje... :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 10:57, RE: Dilema
zigi posted by:
Proč se tu pořád všichni dohadujem? Kupte si všichni Opla Astru, nejlepší vyrobený auto za celou historii a máte pokoj! Absolutně bez poruchy, krásný interiér a exteriér, výborně jezdí, spotřeba jen 3l/100km...oleje... :o)
To mě punta tolik nerezne, ja ho mazu olejem mnohem min.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.02.2007 11:05, RE: TAK TROCHU ROZČAROVÁNÍ
lexx posted by:
no nevim co ktomu rict...vlastnim C5 2.2 HDI 1/2004 Exclusive...jenom par postrehu...auto oje pohodlne...ale ne az tak jak sem cekal, na rebrinaku to neni takovy plavny jako bych si pral, to mne zklamalo protoze sem ho kupoval prave proto ze cca 30 km cesta do prace je prave takova a chtel sem mit pohodli - nemam, alespon ne pri vysich rychlostech cca 110...dale..auto je citlive na vitr pri dalnicnych rychlostech,sice tehdy byl dosti ostrej vitr (v AUT) ale i tak to bylo neprijemny a musel sem k...
lexx: Nevím, nemohu posoudit, protože C5 jsem nikdy dlouhodobě nepoužíval, ale komfort pérování hodnotím jako vysoce nadprůměrný, nicméně věřím že někteří lidé mohou být v určitých situacích zklamáni chováním tohoto auta. Jízdní vlastnosti hodnotím jako velmi dobré, zejména prudké vyhýbací manévry zvládá s úplným přehledem (HP odpružení má už ze své podstaty lepší stabilizující účinek než klasické řešení). Silný boční vítr nevím, nemám zkušenost. Motor je vcelku dobře utlumený, to je pravda, osobně postrádám například vyznačení červeného pásma otáčkoměru což by myslím výrobce nezruinovalo... Celkově díky své velikosti, pozici za volantem, reakci motorů atd se opravdu nehodí na nějakou vyloženě dynamickou jízdu, on je to spíše takový "rozvážný medvídek". Problémy elektrického rázu lze samozřejmě očekávat, ostatně je to tradice výrobce... Opravdu největší negativum vidím v tom zpracování, které mě velmi, velmi zklamalo...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.