0
back
 

diskuze k tématu: Je Citroën C5 s 1,6Hdi tou nejlepší volbou?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.07.2009 17:31, RE: BOŽE máte PRAVDU!
Kylie posted by:
To je ale HRŮŮŮŮŮZA!
Ne že by to byl "špatný" motor - to NE, ale "ten NEJ-" to si myslím opravdu NEzaslouží (ocenění za "nejÚSPORNĚJŠí" motor je už skoro "komedie" .-)
Rozdíl mezi 1.4 a 2.0 T(F)Si je docela ZÁSADNí, přičemž cenový rozdíl jen NE až tak velký..
Co se "chování/hodnocení" motoru 1.4 T(F)Si a testů jeho spotřeby týče - "shoduji se" s tím co se můžete dočíst v německém i českém tisku, ostatně i na TOMTO servru - NENí to "špatné", ale jsou tu LEPŠí ,-)
PS: Car of the Year mám "ráda"...
Teď teda tápu... Nepatří tato reakce jinam??? Nevšiml jsem si, že by se tu řešily koncernové motory. Nebo to má být analogie k PSA?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.07.2009 18:21, Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol posted by:
Teď teda tápu... Nepatří tato reakce jinam??? Nevšiml jsem si, že by se tu řešily koncernové motory. Nebo to má být analogie k PSA?
PATŘÍ to jinam!
PS: Už jsem se "nahoře" omluvila, že jsem "netrefila" a činím tak i zde ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.07.2009 18:35, RE: C5 - a co pak?
rohYpnol posted by:
Nevím, C5 není špatnou volbou při koupi jako ojetina - ale co s ním dál? Jak asi bude prodejný C5 po druhém majiteli s 300 tis. km, stáří 10 let (příklad)? Nebo spíše ani ne jak bude prodejný, ale za jakou cenu? Sice člověk levně koupí, ale jak jej pak vlastně prodá? Taková Toyota je sice dražší při koupi, ale stále drží cenu. VW group se u nás prodá i kdyby byl svařený z 5 aut a motor běžel jen na dva válce. Ale C5? Nevím nevím. Vhodností koupě jako ojetiny bych si až tak jistý nebyl. Když i po...
To je ale DĚSIVÝ "začarovaný kruh" ...
... jehož VÝSLEDKEM je že spousta lidí si raději z "praktických (= finančních)" důvodů pořídí "horší" vůz (třeba "o třídu níž" postavený) - a roky a roky a desítky i stovky tisíc km v něm jezdí - JEN z důvodu, že se pak dá za vyšší cenu prodat? To je tedy "ďábelské" perpetuum mobivwe ,-)
PS: DOUFÁM, že doba kdy 10ti a víceleté auto (bez ohledu na značku - no až na pár výjimek .-) bude v česku "za hubičku"
PPS: A tohle snad ani není na "doufám" ale na "modlitbu" - snad jednou bude (bazarová) cena více "odpovídat" reálné technice (i kvalitě), než ("převažujícím") představám (i když na to snad NEvěřím ani já - a abyste to NEchápali špatně - tohle NEbylo o Citroën .-)
Pěkný den (já v kategorii "běžný vůz střední kategorie" RADĚJi ten Citroën C5 - a ten kdo PO mně koupí - věru NE"prohloupí" - a myslím že docela HODNĚ "vydělá"... ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 10:15, Milý Pepe!
Pepe posted by:
Hmm. Tady je vidět, jaký je rozdíl mezi rozumět česky a pochopit text. Srovnávám "starý" 2,2 s jedním turbem a 1,6. A uvádím, že ekvivalent ke staré 2,2 je výkonově onen 2,0 (98 vs 100 kW). A že si tazatel spíše pohorší - dynamika, komfort (akustický - pokud nemá vámi opěvovaná vrstvená skla a haldu tlumícího materiálu v přepážce).A možná si polepší ve spotřebě. A když se bavíme o nájezdu 40tkm (v našem případě), a slouží-li auto k pracovním účelům, kde je jako i v D tlak na co nejnižší náklady...
Říkáte: "... pochopit text"?? CO byste čekal od BLONDýny ,-)
Ta si přečte, že TAZATEL Aleš má rád "... plynulou svižnou jízdu" a že chce "... doporučit IDEÁLní MOTORizaci" a hned na něj "vybalí" IDEÁLNí MOTORy (do minulé "faceliftované" generace C5 .-)
1) V6 3.0 24V
2) 2.2 HDi Biturbo
Když si pořídíte nějaký německý materiál o C5, v mnohých bývá přehled motorů/výbav s DOPORUČENíM "optimální" volby (často to NEbývají ty NEJdražší!), či když si koupíte poslední ČESKÉ auto-OJETINY (6/2009) kde je C5 "rozebrán" na 12ti stranách "do POSLEDNíHO šroubku" - dočtete se tam, že OPTIMÁLNí motorizací pro Citroën C5 (minulé generace po faceliftu .-) je:
1) V6 3.0 24V
2) 2.2 HDi Biturbo
Tak TŘEBA na tom "něco" bude.. ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 11:35, RE: BOŽE máte PRAVDU!
Kylie posted by:
To je ale HRŮŮŮŮŮZA!
Ne že by to byl "špatný" motor - to NE, ale "ten NEJ-" to si myslím opravdu NEzaslouží (ocenění za "nejÚSPORNĚJŠí" motor je už skoro "komedie" .-)
Rozdíl mezi 1.4 a 2.0 T(F)Si je docela ZÁSADNí, přičemž cenový rozdíl jen NE až tak velký..
Co se "chování/hodnocení" motoru 1.4 T(F)Si a testů jeho spotřeby týče - "shoduji se" s tím co se můžete dočíst v německém i českém tisku, ostatně i na TOMTO servru - NENí to "špatné", ale jsou tu LEPŠí ,-)
PS: Car of the Year mám "ráda"...
- rozdíl mezi 1.4 a 2.0 je opravdu zásadní, a to celých 0.6l zdvihového objemu
- který motor je lepší v daném objemu?! Nejak jsem to v čekém a německém odborném tisku nezachytil :o)
- dle celkového hodnocení vidím, že jste to opravdu nevydýchala, máte na to právo, jen se divím že se v názoru (a to je hodně divné) lišíte od odborníků, před kterými máte posvátnou úctu. Ale je to VW, takže musí jít o vítězství marketingu, jako vždy, že? :oD
- srovnávat benzínový motor s dieselovým a divit se že benzínový žere víc... no nevím, nestrávila jste na sluníčku více času než by bylo zdrávo?
- ke spotřebě mají novináři připomínky v každém testu, to by pak ani nebyl test kdyby to neokomentovali. Pokud ale čekají, že motor o výkonu 125kW když se ten výkon používá bude mít spotřebu jako atmosféra 1.4 s méně než polovičním výkonem, asi by měli seknout s novinařinou a začít dělat něco jiného, čemu třeba trochu rozumí.
- k tomu vašemu Citroenu, jestli vasi spotrebu vyssi o 3-4 litry/100 km považujete za nepatrnou, máte zajímavá měřítka :o)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 11:37, RE: Milý mikes(i)!
Kylie posted by:
OMYLEM jsem vám odpověď "založila" dolů jako poslední příspěvek (16:22)
Pěkný den ,-)
odpoved tamtez
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 13:25, RE: C5 - a co pak?
Kylie posted by:
To je ale DĚSIVÝ "začarovaný kruh" ...
... jehož VÝSLEDKEM je že spousta lidí si raději z "praktických (= finančních)" důvodů pořídí "horší" vůz (třeba "o třídu níž" postavený) - a roky a roky a desítky i stovky tisíc km v něm jezdí - JEN z důvodu, že se pak dá za vyšší cenu prodat? To je tedy "ďábelské" perpetuum mobivwe ,-)
PS: DOUFÁM, že doba kdy 10ti a víceleté auto (bez ohledu na značku - no až na pár výjimek .-) bude v česku "za hubičku"
PPS: A tohle snad ani není na "doufám" ale na "m...
Mě spíše šlo o to, že jde vybrat technicky vyspělý vůz, který se i po letech bude dobře prodávat. A Citroen to věru nebude. Tady ani nejde o to, zda si to Citroen objektivně zaslouží, nebo ne. Ale je hold zaškatulkován a proč chodit na vlastní náklady proti proudu? Raději bych vybral takového Avensise a je klid a pohoda. S prodejností nebude problém, se spolehlivostí pravděpodobně také ne. Nebo Honda Accord. To jsou podle mě mnohem vhodnější kandidáti na ojetinu než C5. A to halvně ve smyslu dalšího prodeje. Přitom to neznamená jezdit nějakým kompromisem ;) ale plnohodnotným vozem.
Nový Citroen C5 bych také nikdy nekoupil, protože finanční ztráta by mě za to také nestála. Mnohem raději bych šel do Superbu, který také není žádný kompromis. A s prodejem a finanční ztrátou bych na tom byl nesrovnatelné líp. A to se nezmiňuji o té tvojí oblíbené C6. To je podle mě auto na doživotí, protože v bazaru by pravděpodobně obrostlo mechem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 15:38, RE: BOŽE máte PRAVDU!
mikes posted by:
- rozdíl mezi 1.4 a 2.0 je opravdu zásadní, a to celých 0.6l zdvihového objemu
- který motor je lepší v daném objemu?! Nejak jsem to v čekém a německém odborném tisku nezachytil :o)
- dle celkového hodnocení vidím, že jste to opravdu nevydýchala, máte na to právo, jen se divím že se v názoru (a to je hodně divné) lišíte od odborníků, před kterými máte posvátnou úctu. Ale je to VW, takže musí jít o vítězství marketingu, jako vždy, že? :oD
- srovnávat benzínový motor s dieselovým a divit se že ben...
1) Asi NErozumím tomu "zásadní"?? Mně prostě příjde "celkově" 2.0 T(F)Si až VÝRAZNĚ lepší (dobře poslouží jak v nižší střední v GOLFu, a pěkně zvládne "rozpohybovat" i vozy vyšších kategorii - prostě IDEÁL ... tedy dle MNE
2) Tak nějaký začněte ČÍST - uvidíte JAK "se to zlepší"! ,-)
To že je 2.0 T(F)Si v praxi "chválenější" je prostě FAKT (1.4 je celkem KLADNĚ hodnocen a za použitou "progresivní" technologii přeplňování (o)ceněn, ale "výhrady" jsou ke spotřebě a k "chování" při dosahování maximálních rychlostí - tam asi trošičku "narážíme" na OBJEM (co NIČÍM NEnahradíš .-)
3) Mít "postávnout úctu" je poněkud "BUBOST" - umět "ocenit" že je někdo PŘEDe a NADe mnou a "uznávat" jeho znalosti - to je něco JINÉho (já "uznávám" že v česku je docela VELMi "znalý" a respektovaný p. Tom Hyan či Martin Vaculík, MOC ráda jsem čítávala Chris(e) Harris(e) - jednak "pěkně" psal a "druhak" v naprosté VĚTŠINĚ případů jsem se s ním "totálně" SHODOVALA atd.
Zkuste od "teď" příštích 20-25 let číst německé, britské, italské (a z českých AUTO DIESEL, AUTO-MOTO SPECIÁL, popř. AUTO OJETINY) a za těch 15 let "dáme řeč" - uvidíte že budete mít STEJNÉ (podobné) názory jako já (tedy "možná/snad" .-)
4) To asi nějak NEchápu (to měl být nějaký fffftipný "štoulec"?
Snažíte SE "přesvědčit", že o autíčkách víte alespoň polovinu co já? (SÁM jste si o tuhle větu "zažádal" ,-)
5) ANO - k té SPOTŘEBĚ - víceméně STEJNÉ spotřeby dosáhnete i s 1.8 T(F)Si - jen motor jede/táhne "lépe/snáze/příjemněji" - otázka pak zní PROČ tak "tlačit" na downsizig (a než "malý" ale DRAHÝ 1.4 TFSi, oceněný asi HLAVNĚ za použití kombinace turbo/kompresor - to já RADĚJi "rovnou" ten 2.0 TFSi a něbo možná nový Fiat/Lancia/Alfa 1.75 TBi 147 kW/320 Nm
6) Spotřebu Brumly máte "zdokumentovanou" na mé stránce - spotřebu o 3-4 litry nižší snad nemá ani tříválec ve Fabia 1.2 ,-)
PS: Tak čtěte Čtěte ČTĚTE (Evo, AutoZeitung, AutoCar, Quattroruote a za nějakých 25 let ...
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 15:45, RE: C5 - a co pak?
rohYpnol posted by:
Mě spíše šlo o to, že jde vybrat technicky vyspělý vůz, který se i po letech bude dobře prodávat. A Citroen to věru nebude. Tady ani nejde o to, zda si to Citroen objektivně zaslouží, nebo ne. Ale je hold zaškatulkován a proč chodit na vlastní náklady proti proudu? Raději bych vybral takového Avensise a je klid a pohoda. S prodejností nebude problém, se spolehlivostí pravděpodobně také ne. Nebo Honda Accord. To jsou podle mě mnohem vhodnější kandidáti na ojetinu než C5. A to halvně ve smyslu dal...
Ale to právě JE ten "začarovaný kruh"
Současný Superb je již "ok" a "normální vůz střední třídy", ale konstrukcí podvozku či tuhostí karoserie se C5 naproto NEvyrovná (o použítí "končících" TDi PD raději NEmluvit - to mne docela "urazilo"), a PRÁVĚ PROTO si zde (asi) HODNĚ lidí "raději" koupí ten Superb (jehož prodeje převyšují SOUČET prodaných konkurenčních Alf, Hond, Citroënů, Volv ...atd. - NE že by byl "NĚKOLIKAnásobně" lepší či VELMi VÝRAZNĚ levnější, jak by "prodejní čísla" napovídala, ale neb tu máme "začarovaný kruh" ,-)
PS: Snad příjde nějaký RYTÍŘ a zem "osvobodí" a "kruh temna" PŘETNE .-)
Pěkný den (v Citroën C6 až NEskutečně - SKVĚLÝ fantastický BRILANTNí podvozek a nově i VÝBORNÝ 3.0 HDi Biturbo motor ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 17:56, RE: C5 - a co pak?
Kylie posted by:
Ale to právě JE ten "začarovaný kruh"
Současný Superb je již "ok" a "normální vůz střední třídy", ale konstrukcí podvozku či tuhostí karoserie se C5 naproto NEvyrovná (o použítí "končících" TDi PD raději NEmluvit - to mne docela "urazilo"), a PRÁVĚ PROTO si zde (asi) HODNĚ lidí "raději" koupí ten Superb (jehož prodeje převyšují SOUČET prodaných konkurenčních Alf, Hond, Citroënů, Volv ...atd. - NE že by byl "NĚKOLIKAnásobně" lepší či VELMi VÝRAZNĚ levnější, jak by "prodejní čísla" napovídala, a...
Jasně. Současná C5 má jisté kvality, kterými převyšuje Superb. Ono současný Superb vlastně tak trochu "nechápu" - lépe řečeno mu moc nerozumím (k čemu tolik prostoru vzadu v podélném směru???, proč twindoor, když bude kombi???). Ale i přesto jak jsem psal - raději bych sáhl právě po něm, neb C5 zažije pravděpodobně strmý cenový pád... Jinak osobně bych volil s ohledem na cenu Lagunu, kdybych měl sponzora, pak Accord.
C6 může být sebelepší, ale stejně to bude k ničemu. Mimochodem nevíš, jak se prodává v zahraničí - třeba v takové Francii? Je to tam tak populární, jako zde Superb? A nejsou zprávy, kolik C6 se prodalo u nás v ČR (pokud se nějaká prodala...)? Alespoň 1x bych ji na silnici rád potkal. Asi bych měl větší radost, než zas potkat nějaké "ubohé" Ferrari či Porsche ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 19:37, RE: C5 - a co pak?
rohYpnol posted by:
Jasně. Současná C5 má jisté kvality, kterými převyšuje Superb. Ono současný Superb vlastně tak trochu "nechápu" - lépe řečeno mu moc nerozumím (k čemu tolik prostoru vzadu v podélném směru???, proč twindoor, když bude kombi???). Ale i přesto jak jsem psal - raději bych sáhl právě po něm, neb C5 zažije pravděpodobně strmý cenový pád... Jinak osobně bych volil s ohledem na cenu Lagunu, kdybych měl sponzora, pak Accord.
C6 může být sebelepší, ale stejně to bude k ničemu. Mimochodem nevíš, jak se pr...
NEvím v jakém REGIONu česka se "pohybujete", ale samozřejmě NENí až takový problém potkat Citroën C6 i v česku - konkrétně v Praze jí občas potkám i já - a to jsem tam max. (menší) polovinu měsíce ,-)
Co se týče "twindoor" - tenhle systém před lety představilo bmw na nějakém konceptu/studii a (myslím) že u Superb to bylo použito, neb PŘESNĚ z takovýchto (NE)důvodů si lidé auto kupují - TAKováto "reklama" prostě FUNGUJE
NEvím jaké jsou prodeje C6 ve Francii, ale "zaujalo" mne to "přirovnání" k prodejům Superb (myslím že ve France se Laguna/Citroën C5 a P407 prodávají také DOBŘE, nicméně "převaha" jedné značky na "zbytkem světa" snad NIKDE na světě NEní/NEbyla až TAK "totální" jako jednu dobu postavení modelů Škoda na českém trhu - že se prodá "domácí" značky/"doma" vyráběných modelů vždy VÍCE, to je "normální", že se např. Superb prodá myslím VÍCE než všech ostatních vozů střední třídy (s výjimkou Passat .-) DOHROMADY - to už na mne "normálně" moc NEpůsobí ,-)
C6 je přeci jen trochu JINDE (než Superb) a pokud si pamatuji původní plán (snad by se dalo říci "polokusové") výroby počítal snad s 20 t. ks ročně (jak je "plněn" opravdu NEvím/NEtuším... ale současný 3.0 HDi Biturbo by prodeje mohl trochu "oživit"..
Dle toho co jsem o voze četla, dle německých testů, dle jeho hodnocení dokonce i v česku to rozhodně NENí NEpovedený vůz (a tu a tam PORAZIL i vozy "prémiových" značek .-), ale to jsme u toho "začarovaného kruhu" - lidé se rozhodují NE dle "reality/kvality", ale dle "představ" (a ty/těmi následně "vytvářejí" bazarové ceny) ...
... je to (vlastně) úúúúplně stejné jako třeba v té HUDBĚ kterou občas zmiňuji, ti REÁLNĚ "zajímaví" nebo dokonce i "nejlepší" ZDALEKA NEjsou "nejprodávanější" ... a tak je to i v případě kávy a filmu a ... ,-)
PS: MNĚ prostě "(nej)vyšší" modely Citroën na "běžné" ježdění (moc) VYHOVUJí a i když "prodělek" je VĚTŠí než kdybych používala vozy jako Octavia či Superb - prostě dávám "vydělat" druhým majitelům (bazarovým kupcům) značky Citroën (NErada, ale "raději" TAK ... než stovky tisíc km a ROKy jezdit ve voze(ch) co mi až tak "nesedí" ..
PPS: Jak tak čtu váš příspěvek, vy vlastně POTVRZUJETE můj "začarovaný kruh" - spousta lidí (testů) např. "uznává" že současný model Citroën C5 je POVEDENÝ a i tak zde už všichni předem/DOPŘEDU "víme", že Superb si bude DRŽET CENU "lépe" (což považuji za VELMi "smutné" a vlastně až T-R-A-G-I-C-K-É)
Prostě NIC proti současnému (již "normálnímu") Superb, ale ta ULTRAdominance při prodejích (kdy "převálcuje" málem CELOsvětovou konkurenci ve třídě a prodá se ho v česku VÍCE než VŠECH ostatních DOHOROMADY) mi příjde trošičku "moc"
Co se Porsche a Ferrari týče, v česku jich až tolik vidět NEní, ale např. to Porsche je málem "běžná/normální" značka, jejíž vozy "běžně" potkáte v KAŽDÉM (větším) německém městě..
Ach - a VAŠi volbu Accord bych JEN "schválila/doporučila" - tenhle vůz je mi docela "sympatický" - MOC povedený 2.2 i-DTEC se sice (dle mne) NEvyrovná Biturbu 2.2 HDi a BENZíNový 2.4 NEní až tak "pohodový/sametový" a NEmá až TAKový "samozřejmý" záběr jako Brumlův V6 3.0 a "variantu/odpověď" na 3.0 HDi V6 24V Bitrubo honda (no on skoro NIKDO) zatím NEmá, ale je to myslím "dobrá" volba (a již DOPŘEDU je "rozhodnuto", že následný BAZARový prodej bude "výhodnější" ... prostě takový "začarovaný kruh" ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 04:20, C5 a 1.6 HDi
Myslím si, že tato motorizace s 80 kW bude dobrou volbou pro rozvážného řidiče, jezdícího téměř výhradně sám. Sám jej vlastním v o třídu nižším Focusu a mohu říci, že je to minimální motorizace, splňujíící jakési nároky na jízdní dynamiku. Při plném obsazení vozu už na dynamice Focus dost ztrácí; jaké to bude u trošku větší (a i těžší) C5?
A na tu pohodu při 180 km/hod na německých dálnicích s tímto motorem také zapomeňte. Relativně příjemná je tak rychlost do cca 150-160 km/hod., ikdyž 180 km/hod tento motor zvládne také, ale je cítit, jak se motor trápí. S tou spotřebou to platí pouze při jízdě do cca 130-140 km/hod a při minimálním obsazení. Při plném obsazení a rychlostech nad 130 km/hod bude úspornější varianta 2.0 HDi se 100 kW (srovnáno ve voze Ford Focus 2) a pravděpodobně i 2.2 HDi.
Zdraví D.M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 09:44, RE: C5 a 1.6 HDi
Dronte Mauricijský posted by:
Myslím si, že tato motorizace s 80 kW bude dobrou volbou pro rozvážného řidiče, jezdícího téměř výhradně sám. Sám jej vlastním v o třídu nižším Focusu a mohu říci, že je to minimální motorizace, splňujíící jakési nároky na jízdní dynamiku. Při plném obsazení vozu už na dynamice Focus dost ztrácí; jaké to bude u trošku větší (a i těžší) C5?
A na tu pohodu při 180 km/hod na německých dálnicích s tímto motorem také zapomeňte. Relativně příjemná je tak rychlost do cca 150-160 km/hod., ikdyž 180 km/...
Já SOUHLASím s Dronte Mauricijský(m)!
Tedy maličko mne PŘEKVAPILo to s těmi 180 km/h ve Focus (snad jen kdyby měl k dispozici slabší verzi onoho 1.6 HDi/TDCi s 66 kW - měla jsem na týden půjčenu cupku Citroën C4 s 1.6 HDi 80 kW a po maličkém "zajetí" motoru jsem při zpáteční cestě do česka "letěla" stovky km německou dálnicí 190 km/h a motor NEpůsobil, že by se nějak "trápil" - pravda, spotřeba se "vyšplhala" na 9 l/100 km)
NEvybrala bych si tuto verzi, ale "no problem" motor zvládá i ještě o třídu vyšší VELKÝ sedan od Volvo, model S80.
PS: "Chápu" že je to otázka PĚNĚZ, ale jinak bychom měli ke každému vozu kupovat "optimální" motor (mnohé katalogy/přehledy se tomuto VĚNUJí - "optimem" pro C5 jsou v minulé generaci 2 motory /jenž jej "posouvají" o DOST "dál" ... než představuje asi "nejrozšířenější" verze 2.0 HDi)
R4 s dvěma vyvažovacími hřídeli a dvěma turby 2.2 HDi a opravdu "sametověsamozřejmý" V6 3.0
Ostatní motory "poslouží", ale ...
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 15:22, RE: Milý Pepe!
Kylie posted by:
Říkáte: "... pochopit text"?? CO byste čekal od BLONDýny ,-)
Ta si přečte, že TAZATEL Aleš má rád "... plynulou svižnou jízdu" a že chce "... doporučit IDEÁLní MOTORizaci" a hned na něj "vybalí" IDEÁLNí MOTORy (do minulé "faceliftované" generace C5 .-)
1) V6 3.0 24V
2) 2.2 HDi Biturbo
Když si pořídíte nějaký německý materiál o C5, v mnohých bývá přehled motorů/výbav s DOPORUČENíM "optimální" volby (často to NEbývají ty NEJdražší!), či když si koupíte poslední ČESKÉ auto-OJETINY (6/2009) kde j...
Ach ten alibismus...Cokoli chcete, schováte za blondýnu. Jak ubohé, navíc "diskriminační" vůči brunetám. Když budete (jako můj otec) provozovat onu C5 převážně po krajském městě a okolí do 20 km, s občasnými výlety po dálnici, jaká bude ideální motorizace? Biturbo? V6? Proberte se. Pro každého je to jinak, bez ohledu na to, do jakého plátku píše. Pa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 19:11, RE: C5 a 1.6 HDi
Kylie posted by:
Já SOUHLASím s Dronte Mauricijský(m)!
Tedy maličko mne PŘEKVAPILo to s těmi 180 km/h ve Focus (snad jen kdyby měl k dispozici slabší verzi onoho 1.6 HDi/TDCi s 66 kW - měla jsem na týden půjčenu cupku Citroën C4 s 1.6 HDi 80 kW a po maličkém "zajetí" motoru jsem při zpáteční cestě do česka "letěla" stovky km německou dálnicí 190 km/h a motor NEpůsobil, že by se nějak "trápil" - pravda, spotřeba se "vyšplhala" na 9 l/100 km)
NEvybrala bych si tuto verzi, ale "no problem" motor zvládá i ještě o tř...
Problém motoru 2,2 HDi biturbo (a podobně 3,0 V6) bude, že se v ojeté C5 minulé generace po faceliftu bude dost těžko hledat. Třeba tady na tipcars je jejich nabídka zoufale malá. (jeden a jeden kus) - pak není potřeba o nich pořád mluvit. Zmínit ano, ale ne pořád opakovat. Ono i v Německu se dost těžko bude hledat do požadovaného cenového limitu 280 000 kč. Jinak motor (2,2 HDi) je samozřejmě velmi dobrý, ale když není.....
O 3,0 V6 mám své pochyby jako vhodné motorizaci pro běžného uživatele stejně tak o jeho kvalitách v porovnání s konkurencí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 22:28, Milý TOMe!
TOM posted by:
Problém motoru 2,2 HDi biturbo (a podobně 3,0 V6) bude, že se v ojeté C5 minulé generace po faceliftu bude dost těžko hledat. Třeba tady na tipcars je jejich nabídka zoufale malá. (jeden a jeden kus) - pak není potřeba o nich pořád mluvit. Zmínit ano, ale ne pořád opakovat. Ono i v Německu se dost těžko bude hledat do požadovaného cenového limitu 280 000 kč. Jinak motor (2,2 HDi) je samozřejmě velmi dobrý, ale když není.....
O 3,0 V6 mám své pochyby jako vhodné motorizaci pro běžného uživatele s...
Ano v česku ji asi mnoho NEbude, což je DŮSLEDEK toho "začarovaného kruhu" o němž výše píši ,-(
Nicméně snad se alespoň BLÍŽí čas, kdy se (alespoň MALINKO!) kruh "naruší" (a třeba v Österreich je/byl 2.2 HDi docela DOST prodejný, a asi NEbude zas TAKový problém ani v bazarech .-)
Co se týče mého Brumlomotoru ("pravým" jménem Monsieur la Brum .-) DOPORUČUJi vám zakoupiti si "aktuální" AUTO-OJETINY (6/2009) a to co se zde "amatérsky" snažím vysvětlit již docela DLOUHOU dobu. Ano SAMOZŘEJMĚ, když se díváte jen "na číslíčka" - CHÁPU že to tak vypadá/působí. Trochu JINÉ to je, když se svezete (a "porovnáte" v REÁLNÉM provozu s tou konkurencí!). Rozdíl "v číslíčkách" totiž říká, JAK by to bylo, kdybychom NEustále jezdili NADORAZ. Neb tak ale většina z nás asi NEjezdí (s třílitrem to opravdu NEjde .-) - je řeč o něčem úúúúplně jiném - a to o tom jak se motor chová při "běžné/normální" jízdě. A tohle VÍ ten kdo s několika podobnými šestiválci jezdil.
V praxi je (dle mne) MNOHEM důležitější jak motor "zní" jak se "chová" při tom "NORMÁLNíM" ježdění, jedno zda při 70 km/h na výjezdu z města, či při "okreskových" 100 km/h (naštěstí v OKOLNíCH státech není JEN 90 km/h jako v česku .-) či při dálničních 130 či 210 km/h. A tam všude je chování starého (dobrého) V6 3.0 Citroën/Peugeot/Renault velmi Velmi VELMi "sametověpohodověsamozřejmé"
Ale NEdejte (jen) na mne - přečtěte si i názor odborníků ...
PS: NIC proti VYŠŠíMU výkonu, ale dá se říci že "sametové" podání 211 PS ve voze střední třídy v kombinaci s opravdu POVEDENOU převodovkou Aisin "stačí" (ani NEvím koho to CITUJi: "Dámy a pánové KDO z vás to má?" ,-)
CHÁPU že to "chápete" TAKhle, při JEŽDĚNí je to ale trochu JINAK (myslím že V6 3.0 je jeden z nejPODceňovanějších MOTORizací, které jsou "běžně" dostupné - za 4 letého Brumlu v "TOTALně PERFECTním" stavu, jasnou minulostí, po 1ní majitelce a v (téměř) MAXimální výbavě včetně letních/zimních kol i disků s hlídáním tlaku v pneu a "prokazatelnými" a "pravými" JEN 110.000 km na tachometru dostanu ... 250 t. kč? To je myslím VELMi výhodná nabídka a MNOHO lidí si za stejné peníze kupuje MNOHEM horší vozy v MNOHEM horším stavu s MNOHEM horšími motory ... atd. ,-)
PPS: Já ho asi NEprodám , nebo JEN když kupec "odpřísáhne" že se o něj bude starat "jak o vlastní" (i když jako "za maminky" to už asi NEbude .-)
Pěkný den (a přečtěte si TOTÉŽ co píši já od ODBORNÍKŮ, myslím že možná "znejistíte" - ten motor je opravdu MNOHEM lepší, než si většina lidí "představuje" .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 23:04, RE: Milý Pepe!
Pepe posted by:
Ach ten alibismus...Cokoli chcete, schováte za blondýnu. Jak ubohé, navíc "diskriminační" vůči brunetám. Když budete (jako můj otec) provozovat onu C5 převážně po krajském městě a okolí do 20 km, s občasnými výlety po dálnici, jaká bude ideální motorizace? Biturbo? V6? Proberte se. Pro každého je to jinak, bez ohledu na to, do jakého plátku píše. Pa.
Úplně VIDÍM jak se za vámi PRÁŠí jak "utíkáte" od PODSTATY! ,-)
NE"kličkujte" tady o BLONDýnách a brunetách - JÁ se za nic "neschovávám" - to byla přeci jen IRONIE a "popíchnutí"
DOTAZ byl JASNÝ a má odpověd PŘESNĚ pasovala na DOTAZ. NEvím co s tím má váš otec (a nevím proč jste "zpochybnil" mou první odpověď) - tazatel má na auto ZCELA jiné nároky než váš otec (chce jezdit "... plynule a svižně" - zřejmě tím NEmyslí popojíždění po městě a okolí).
Takže ZVAŽTE jak je to s tím VAŠÍM: "Je rozdíl rozumět česky a chápat text" - zatím to VYPADÁ že to píšete "o sobě"??
PS: Jak jsem již NAPSALA - "ideální" MOTORizace pro danný vůz je myšlena pro "normální" ježdění, "normální" nájezd se v Deutschland (mluvila jsem o NĚMECKÝCH automagazínech/katalozích) i zemí "bývalé" EU blíží cca 20 t. km ročně.
Tak já jsem celkem "PROBRANÁ" a vy se "mějte se fajn" (třeba v Citroën C5 2.2 HDi Biturbo .-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 08:48, RE: Milý TOMe!
Kylie posted by:
Ano v česku ji asi mnoho NEbude, což je DŮSLEDEK toho "začarovaného kruhu" o němž výše píši ,-(
Nicméně snad se alespoň BLÍŽí čas, kdy se (alespoň MALINKO!) kruh "naruší" (a třeba v Österreich je/byl 2.2 HDi docela DOST prodejný, a asi NEbude zas TAKový problém ani v bazarech .-)
Co se týče mého Brumlomotoru ("pravým" jménem Monsieur la Brum .-) DOPORUČUJi vám zakoupiti si "aktuální" AUTO-OJETINY (6/2009) a to co se zde "amatérsky" snažím vysvětlit již docela DLOUHOU dobu. Ano SAMOZŘEJMĚ, kdy...
O kvalitách a přednostech motoru 3,0 V6 jste tu psala už mnohokrát a není potřeba to pořád opakovat. I já Vám už dávno napsal svoje výhrady k němu. Hrozně ráda tu doporučujete, ať si člověk přečte to a to, že Vy máte načteno a že až někdo bude 25 let číst odborné časopisy jako Vy, pak možná bude vědět....Možná Vás to překvapí, ale i jiní lidi čtou. Takže- od naprosto stejných autorů - Katalog ojetin 2008-P406-nebrat 3,0 V6, P607-nebrat 3,0 V6, Citroen C8-nebrat 3,0 V6. Pana Dusila si vážím a jeho články mají velmi dobrou úroveň, ale zdá se mi jeho hodnocení motoru 3,0 V6 v posledních Autoojetinách maličko nadnesené. A nebo možná větu - "...3,0 V6 je jedním z nejlepších motorů, jaké kdy země galského kohouta vyprodukovala..." myslel tak, že - mezi slepými jednooký král. Protože v benzinových motorech je to s Francií fakt mizerný.
Říkáte nečtěte číslíčka, ale pár si jich zde neodpustím, protože jízdní dojmy jsou dost subjektivní a těžko předatelný či objektivně sdělitelný. Výkon 152 kW - podprůměrný (konkurence má o 20-40 kW navíc), spotřeba průměr, ale existují lepší, točivý moment (měl by odrážet tu pružnost co o ní mluvíte) - 10-15 % pod konkurencí, která většinou ten vrchol dosahuje při nižších otáčkách, zrychlení 0-100 (9,4s) -bídné!!!! - na úrovní dvoulitrových naftáků. Max rychlost-podprůměrná.(a to vůbec nesrovnávám s třílotrovými turbobenzínomotory) Říkáte svézt se a porovnat. S čím porovnáváte Vy? V kterém parametru zmíněný motor vyčnívá nad konkurencí? Myslím, že většina konkurence bude ještě více sametověpohodověsamozřejmá.
A teď ten důležitý faktor pro kupce ojetiny. Vy sama jste vždy kupovala auto nové, ale dost vehementně se tu snažíte lidem radit jak nakupovat či vybírat ojetinu, Tak jistě víte, že bez dokonalé znalosti historie vozu je doporučeno mimo jiné ihned po koupi vyměnit rozvodovou sadu. To na 3,0 V6 koupíte v druhovýrobě za 12,5 - 16 tis Kč. Normohodin na tento úkon je pět-za kolik Kč na hodinu pracuje Váš servis? Takže celkem nemalá investice, která u většiny konkurence používající rozvodový řetěz odpadá.
Netvrdím, že je ten motor špatný. Jistě existují v daná kategorii větší propadáky. Je to prostě šedivý průměr, o kterém je zbytečné déle mluvit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 08:59, RE: Milý TOMe!
Kylie posted by:
Ano v česku ji asi mnoho NEbude, což je DŮSLEDEK toho "začarovaného kruhu" o němž výše píši ,-(
Nicméně snad se alespoň BLÍŽí čas, kdy se (alespoň MALINKO!) kruh "naruší" (a třeba v Österreich je/byl 2.2 HDi docela DOST prodejný, a asi NEbude zas TAKový problém ani v bazarech .-)
Co se týče mého Brumlomotoru ("pravým" jménem Monsieur la Brum .-) DOPORUČUJi vám zakoupiti si "aktuální" AUTO-OJETINY (6/2009) a to co se zde "amatérsky" snažím vysvětlit již docela DLOUHOU dobu. Ano SAMOZŘEJMĚ, kdy...
P.S. možná koukám na špatný servery, ale v Rakousku jsem nenašel žádný Citroen C5 (04-08) s motorem 2,2 HDi (125 kW) na prodej. Jak jsem už psal v Německu jich pár je, ale většina se nevejde do 280 000 Kč.
I v tom je reálná nevýhoda daného motoru pro kupce ojetiny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 14:07, RE: Milý TOMe!
TOM posted by:
P.S. možná koukám na špatný servery, ale v Rakousku jsem nenašel žádný Citroen C5 (04-08) s motorem 2,2 HDi (125 kW) na prodej. Jak jsem už psal v Německu jich pár je, ale většina se nevejde do 280 000 Kč.
I v tom je reálná nevýhoda daného motoru pro kupce ojetiny.
NEvidím v tom kupovat si "nemasový" motor (či cokoliv) až tak NEvýhodu ... ale to může být věcí "osobního vkusu/názoru" ,-)
Pokud si chce někdo dnes/zítra před měsícem či na podzim v bazaru koupit Citroën C5 s 2.2 HDi Biturbo - JISTĚ ho sežene. NENí to ale zas tak "starý" motor - vyrábí se nějaké 3 roky , takže celkem "logicky" jej majitelé ještě moc NEprodávají ...
Navíc v Deutschland a Österreich se myslím VÍCE lidí "řídí"/nechá ovlivnit těmi doporučeními na "optimální" MOTORizaci pro ten danný vůz, takže KDYŽ minulou generaci C5 - asi často (rozhodně MNOHEM častěji než na českém území) "sahají/volí" právě po TÉTO variantě ..
Ano - cena TAKového vozu bude v zahraničí trochu vyšší, tam NEní až takové "tajemství", že jde o technologicky VELMi vyspělý/mimořádný motor (což se cení - biturbo konfigurace NENí zatím zrovna "běžná" = je "logicky" trochu DRAŽŠí.
JÁ si myslím (samozřejmě pokud je to finančně alespoň trochu MOŽNÉ), že když už kupovat faceliftovaný Citroën C5 minulé generace - tak se (jednoznačně!) VYPLATí pořídit si "tu pravou/optimální" verzi, což je .... ,-)
Pěkný den
respond
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.