0
back
 

diskuze k tématu: Koupě vozu-jaké vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla, americká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.01.2013 20:31, Koupě vozu-jaké vybrat?
Hezký den,

zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 01.02.2013 11:42, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...


A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně....
Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
respond
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Friday 01.02.2013 12:54, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.


A proč ne nafták kvůli úspoře?
Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit?
Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 01.02.2013 14:04, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
TOM posted by:
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
A proč ne nafták kvůli úspoře? Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit? Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.


Uváděný výpočet je záměrně na horní hranici finančních výdajů, ale koukněme takto:
Koupím ojetý o trochu starší benzín této velikosti o 100 tisíc levněji, nebudu se bát drahých oprav a ještě jsem ušetřil 30 tisíc oproti té naftě, a to se nehodlám přít o tom, zda je běžný rozdíl spotřeb pro tyto malé vozy 2 litry paliva, protože já si myslím, že je tak maximálně litr a půl.
Jako vedlejší produkt je pak rychlý náběh topení, levnější servis (zejména ten neočekávaný) a pomalejší ztrátu hodnoty. Záporné body mám za "menší presige". Tady záleží na váze jednotlivých kritérií.
Takže pokud je pro někoho mít a nemít 70 tisíc během 5-ti let otázka života a smrti, kupte si o těch 70 tisíc na počátku levnější auto, ušetříte možná víc, než nepredikovatelným provozem.
Jsme pořád u toho stejného porovnání. Za rok ztratím klidně 50 tisíc na hodnotě, ale trápí mě primárně úspora na palivu, která ne třetinová, ne-li čtvrtinová.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 01.02.2013 14:20, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
David V posted by:
TOM posted by:
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
A proč ne nafták kvůli úspoře? Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit? Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.
Uváděný výpočet je záměrně na horní hranici finančních výdajů, ale koukněme takto: Koupím ojetý o trochu starší benzín této velikosti o 100 tisíc levněji, nebudu se bát drahých oprav a ještě jsem ušetřil 30 tisíc oproti té naftě, a to se nehodlám přít o tom, zda je běžný rozdíl spotřeb pro tyto malé vozy 2 litry paliva, protože já si myslím, že je tak maximálně litr a půl. Jako vedlejší produkt je pak rychlý náběh topení, levnější servis (zejména ten neočekávaný) a pomalejší ztrátu hodnoty. Záporné body mám za "menší presige". Tady záleží na váze jednotlivých kritérií. Takže pokud je pro někoho mít a nemít 70 tisíc během 5-ti let otázka života a smrti, kupte si o těch 70 tisíc na počátku levnější auto, ušetříte možná víc, než nepredikovatelným provozem. Jsme pořád u toho stejného porovnání. Za rok ztratím klidně 50 tisíc na hodnotě, ale trápí mě primárně úspora na palivu, která ne třetinová, ne-li čtvrtinová.


nehledě na další fakt- za ty peníze (300k) bude třeba ta C4 v benzínu NOVÁ! tedy s plnou zárukou, což tříletá ojetina asi těžko.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 01.02.2013 14:26, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.


Tak, a to jsem úplně pominul (jak správně uvádí tomaskrtek), že za 300 tisíc si bude moci vybírat nová benzínová auta požadované velikosti a u některých výrobců dosáhne na 5-ti letou záruku. No má smysl koupit to stejné ojeté v naftě? Kvůli teď již opravdu teoretické úspoře?
respond
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Friday 01.02.2013 14:35, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
David V posted by:
TOM posted by:
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
A proč ne nafták kvůli úspoře? Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit? Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.
Uváděný výpočet je záměrně na horní hranici finančních výdajů, ale koukněme takto: Koupím ojetý o trochu starší benzín této velikosti o 100 tisíc levněji, nebudu se bát drahých oprav a ještě jsem ušetřil 30 tisíc oproti té naftě, a to se nehodlám přít o tom, zda je běžný rozdíl spotřeb pro tyto malé vozy 2 litry paliva, protože já si myslím, že je tak maximálně litr a půl. Jako vedlejší produkt je pak rychlý náběh topení, levnější servis (zejména ten neočekávaný) a pomalejší ztrátu hodnoty. Záporné body mám za "menší presige". Tady záleží na váze jednotlivých kritérií. Takže pokud je pro někoho mít a nemít 70 tisíc během 5-ti let otázka života a smrti, kupte si o těch 70 tisíc na počátku levnější auto, ušetříte možná víc, než nepredikovatelným provozem. Jsme pořád u toho stejného porovnání. Za rok ztratím klidně 50 tisíc na hodnotě, ale trápí mě primárně úspora na palivu, která ne třetinová, ne-li čtvrtinová.


Srovnájme srovnávatelné. Pokud jsem uvedl např C4, tak starší auto levnější o 100tis kč bude jiná generace.
Rozdíl 2l/100km jsem vyčetl ze spritmonitor.de.
Jak jsem psal-za 300tis to bude 1-2roky staré auto s 20-40tis km, po pěti letech používání tedy 6-7let staré s 120-140tis km, nemyslím, že by do té doby něco neočekávatelného mělo odejít.
Taky jsem neřekl, že by mělo být 70tis Kč otázkou života a smrti. Trochu mi to zní jako povyšování se nad průměrně vydělávajícími lidmi. Jako, že - "já teda takový drobný neřeším".
Ten člověk ted chce dát za auto 300tis a chce mít řekněme 1-2 roky starý vůz. Těch 300tis ted má. Ale proč by měl mít za pět let o 70tis míň mi furt není jasné.
Dnešní diesely (moje zkušenost) topí po cca 2 km a po 5 km je voda na provozní teplotě.
Takže koupit si 2 letý nafták je špatná volba, ale 5 letý benzínák je dobrá volba?
Podle TUV je průměr závad 2-3 letých vozů 6,1%, ale u 4-5 letých to je 10,6%, tzn. že když si někdo koupí pětileté auto oproti 2 letému má o 70% větší pravděpodobnost závady.
respond
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Friday 01.02.2013 14:44, Můj názor
Napíšu to ještě jinak. Toto je můj názor:
Lze koupí dvouletého naftového vozu ušetřit nějaké peníze na provozu v porovnání se stejným benzínovým?
Ano, lze.
Existují jiné možnosti úspory? Ano existují. Například koupit starší levnější a nejlépe (kvůli spolehlivosti) benzínový vůz.
Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice.....
respond
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Friday 01.02.2013 14:53, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
TOM posted by:
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
A proč ne nafták kvůli úspoře? Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit? Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.
Uváděný výpočet je záměrně na horní hranici finančních výdajů, ale koukněme takto: Koupím ojetý o trochu starší benzín této velikosti o 100 tisíc levněji, nebudu se bát drahých oprav a ještě jsem ušetřil 30 tisíc oproti té naftě, a to se nehodlám přít o tom, zda je běžný rozdíl spotřeb pro tyto malé vozy 2 litry paliva, protože já si myslím, že je tak maximálně litr a půl. Jako vedlejší produkt je pak rychlý náběh topení, levnější servis (zejména ten neočekávaný) a pomalejší ztrátu hodnoty. Záporné body mám za "menší presige". Tady záleží na váze jednotlivých kritérií. Takže pokud je pro někoho mít a nemít 70 tisíc během 5-ti let otázka života a smrti, kupte si o těch 70 tisíc na počátku levnější auto, ušetříte možná víc, než nepredikovatelným provozem. Jsme pořád u toho stejného porovnání. Za rok ztratím klidně 50 tisíc na hodnotě, ale trápí mě primárně úspora na palivu, která ne třetinová, ne-li čtvrtinová.
nehledě na další fakt- za ty peníze (300k) bude třeba ta C4 v benzínu NOVÁ! tedy s plnou zárukou, což tříletá ojetina asi těžko.


Auto z roku 2011-2012 není tříleté. Nevím co se snažíš dokázat.
Srovnával jsem C4 1,6 naftaxbenzín.
Benzínová 1,6 nová za 300tis nebude. Ceny jsou srovnatelné s naftovými stejně jako nabídka.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 01.02.2013 14:58, RE: Můj názor
TOM posted by:
Napíšu to ještě jinak. Toto je můj názor: Lze koupí dvouletého naftového vozu ušetřit nějaké peníze na provozu v porovnání se stejným benzínovým? Ano, lze. Existují jiné možnosti úspory? Ano existují. Například koupit starší levnější a nejlépe (kvůli spolehlivosti) benzínový vůz. Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice.....


Ano souhlasím. Otázkou pak zůstává, co jsou "nějaké" peníze a čeho se pro to musím vzdát a co naopak získám. To si musí každý rozhodnout sám dle kapsy a náročnosti.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 01.02.2013 15:20, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
TOM posted by:
David V posted by:
TOM posted by:
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
A proč ne nafták kvůli úspoře? Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit? Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.
Uváděný výpočet je záměrně na horní hranici finančních výdajů, ale koukněme takto: Koupím ojetý o trochu starší benzín této velikosti o 100 tisíc levněji, nebudu se bát drahých oprav a ještě jsem ušetřil 30 tisíc oproti té naftě, a to se nehodlám přít o tom, zda je běžný rozdíl spotřeb pro tyto malé vozy 2 litry paliva, protože já si myslím, že je tak maximálně litr a půl. Jako vedlejší produkt je pak rychlý náběh topení, levnější servis (zejména ten neočekávaný) a pomalejší ztrátu hodnoty. Záporné body mám za "menší presige". Tady záleží na váze jednotlivých kritérií. Takže pokud je pro někoho mít a nemít 70 tisíc během 5-ti let otázka života a smrti, kupte si o těch 70 tisíc na počátku levnější auto, ušetříte možná víc, než nepredikovatelným provozem. Jsme pořád u toho stejného porovnání. Za rok ztratím klidně 50 tisíc na hodnotě, ale trápí mě primárně úspora na palivu, která ne třetinová, ne-li čtvrtinová.
Srovnájme srovnávatelné. Pokud jsem uvedl např C4, tak starší auto levnější o 100tis kč bude jiná generace. Rozdíl 2l/100km jsem vyčetl ze spritmonitor.de. Jak jsem psal-za 300tis to bude 1-2roky staré auto s 20-40tis km, po pěti letech používání tedy 6-7let staré s 120-140tis km, nemyslím, že by do té doby něco neočekávatelného mělo odejít. Taky jsem neřekl, že by mělo být 70tis Kč otázkou života a smrti. Trochu mi to zní jako povyšování se nad průměrně vydělávajícími lidmi. Jako, že - "já teda takový drobný neřeším". Ten člověk ted chce dát za auto 300tis a chce mít řekněme 1-2 roky starý vůz. Těch 300tis ted má. Ale proč by měl mít za pět let o 70tis míň mi furt není jasné. Dnešní diesely (moje zkušenost) topí po cca 2 km a po 5 km je voda na provozní teplotě. Takže koupit si 2 letý nafták je špatná volba, ale 5 letý benzínák je dobrá volba? Podle TUV je průměr závad 2-3 letých vozů 6,1%, ale u 4-5 letých to je 10,6%, tzn. že když si někdo koupí pětileté auto oproti 2 letému má o 70% větší pravděpodobnost závady.


Spritmonitor C4 do 75 kW nájezd 80 tkm (benzín 6,8 ltr/100) (nafta 5,5 ltr/100)
Reálná úspora 4550 Kč na 10000 km. Je to moc nebo málo?
Ad statistika: na TUV se kontrolují závady až tehdy, pokud tam vozidlo dojede po vlastní ose, takže nám z celé statistiky vypadne jedna podstatná část, pro kterou si vozidlo vlastně pořizujeme - motor a přenosová soustava výkonu. Můžeme se dohadovat, jestli v tom rozdílu spolehlivostí jsou popraskané žárovky, vůle v řízení nebo rezavý výfuk.
Nicméně operovat s TUV v souvislosti s 1-3 letým Citroenem C4 mi přijde při jeho umístění na chvostu celkem komické. V tom případě lze pohodlně nahlížet do starší kategorie se slušnou šancí vybrat adekvátní vůz jiného výrobce s lepší spolehlivostí za výrazně méně.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 01.02.2013 15:32, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
David V posted by:
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.

Já ti nevím, ale mě c4 nebo Mazda 3 jako tenisák moc nepřijdou - je to normální nižší střední. Ostatní argumentace nafta / benzín tu byla mnohokrát - můj názor je "proč ne". Cena stejně starých aut je srovnatelná, topí stejně rychle (vlastní zkušenost) a rozdíl ve spotřebě závisí hodně na terénu kde auto jezdí i jízdním stylu řidiče (mě třeba rozdíl nedělá 1,5 - 2 litry ale 3 litry - jezdím hodně dálnice a mimo vesnice jezdím také svižněji). Ztráta hodnoty bude také stejná, tak se ptám - proč zaplatit ročně o 15-20 tisíc víc za palivo?
respond
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Friday 01.02.2013 16:54, RE: Koupě vozu-jaké vybrat?
David V posted by:
TOM posted by:
David V posted by:
TOM posted by:
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
A proč ne nafták kvůli úspoře? Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit? Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.
Uváděný výpočet je záměrně na horní hranici finančních výdajů, ale koukněme takto: Koupím ojetý o trochu starší benzín této velikosti o 100 tisíc levněji, nebudu se bát drahých oprav a ještě jsem ušetřil 30 tisíc oproti té naftě, a to se nehodlám přít o tom, zda je běžný rozdíl spotřeb pro tyto malé vozy 2 litry paliva, protože já si myslím, že je tak maximálně litr a půl. Jako vedlejší produkt je pak rychlý náběh topení, levnější servis (zejména ten neočekávaný) a pomalejší ztrátu hodnoty. Záporné body mám za "menší presige". Tady záleží na váze jednotlivých kritérií. Takže pokud je pro někoho mít a nemít 70 tisíc během 5-ti let otázka života a smrti, kupte si o těch 70 tisíc na počátku levnější auto, ušetříte možná víc, než nepredikovatelným provozem. Jsme pořád u toho stejného porovnání. Za rok ztratím klidně 50 tisíc na hodnotě, ale trápí mě primárně úspora na palivu, která ne třetinová, ne-li čtvrtinová.
Srovnájme srovnávatelné. Pokud jsem uvedl např C4, tak starší auto levnější o 100tis kč bude jiná generace. Rozdíl 2l/100km jsem vyčetl ze spritmonitor.de. Jak jsem psal-za 300tis to bude 1-2roky staré auto s 20-40tis km, po pěti letech používání tedy 6-7let staré s 120-140tis km, nemyslím, že by do té doby něco neočekávatelného mělo odejít. Taky jsem neřekl, že by mělo být 70tis Kč otázkou života a smrti. Trochu mi to zní jako povyšování se nad průměrně vydělávajícími lidmi. Jako, že - "já teda takový drobný neřeším". Ten člověk ted chce dát za auto 300tis a chce mít řekněme 1-2 roky starý vůz. Těch 300tis ted má. Ale proč by měl mít za pět let o 70tis míň mi furt není jasné. Dnešní diesely (moje zkušenost) topí po cca 2 km a po 5 km je voda na provozní teplotě. Takže koupit si 2 letý nafták je špatná volba, ale 5 letý benzínák je dobrá volba? Podle TUV je průměr závad 2-3 letých vozů 6,1%, ale u 4-5 letých to je 10,6%, tzn. že když si někdo koupí pětileté auto oproti 2 letému má o 70% větší pravděpodobnost závady.
Spritmonitor C4 do 75 kW nájezd 80 tkm (benzín 6,8 ltr/100) (nafta 5,5 ltr/100) Reálná úspora 4550 Kč na 10000 km. Je to moc nebo málo? Ad statistika: na TUV se kontrolují závady až tehdy, pokud tam vozidlo dojede po vlastní ose, takže nám z celé statistiky vypadne jedna podstatná část, pro kterou si vozidlo vlastně pořizujeme - motor a přenosová soustava výkonu. Můžeme se dohadovat, jestli v tom rozdílu spolehlivostí jsou popraskané žárovky, vůle v řízení nebo rezavý výfuk. Nicméně operovat s TUV v souvislosti s 1-3 letým Citroenem C4 mi přijde při jeho umístění na chvostu celkem komické. V tom případě lze pohodlně nahlížet do starší kategorie se slušnou šancí vybrat adekvátní vůz jiného výrobce s lepší spolehlivostí za výrazně méně.


No tak několikrát jsem tu napsal, že srovnávám podobné 1,6 naftaxbenzín, tím je logické, že jsem myslel 82kw x 88 kw, pokud sis zadal do 75kw, tak ti to vyhodilo benzínové 1,4 s 66kw. Pro benzínové 1,6 je tam průměr 7,6l.
Je jasné, že z hlediska spolehlivosti bude lepší pětiletá Toyota než dvouletý C4. Ale tos zas nepochopil co jsem chtěl říct. Já říkám, že z hlediska spolehlivosti není lepší pětiletý Citroen v benzínu než dvouletý stejný Citroen v naftě. Stejně tak (obecně) není spolehlivější pětiletá Toyota v benzínu než dvouletá Toyota v naftě.
Samozřejmě uplně jiná diskuze je potom do jakýho konkrétního auta se který motor více hodí.
A snad se shodnem, že právě to co odhalí STK jako problém (at je to žárovka, výfuk, nebo....) musí majitel řešit a platit a statisticky je toho prostě víc na pětiletých vozech než dvouletých.
A motor? Kdo asi tak řeší fatální závadu na motoru u pětiletýho auta s průměrným nájezdem 100000km.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 01.02.2013 19:47, RE: Můj názor
David V posted by:
TOM posted by:
Napíšu to ještě jinak. Toto je můj názor: Lze koupí dvouletého naftového vozu ušetřit nějaké peníze na provozu v porovnání se stejným benzínovým? Ano, lze. Existují jiné možnosti úspory? Ano existují. Například koupit starší levnější a nejlépe (kvůli spolehlivosti) benzínový vůz. Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice.....
Ano souhlasím. Otázkou pak zůstává, co jsou "nějaké" peníze a čeho se pro to musím vzdát a co naopak získám. To si musí každý rozhodnout sám dle kapsy a náročnosti.


Známej kšeftuje s autama, teď zrovna jezdí s Berlingem 1,9 D /ne turbodiesel, prostě atmosférický diesel/. Lije do toho co ho napadne a jezdí skoro zadarmo... Co ty na to? Jaké opravy ho čekají?
Na atmosférickém nafťáku?

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 01.02.2013 21:20, RE: Můj názor
Reno posted by:
David V posted by:
TOM posted by:
Napíšu to ještě jinak. Toto je můj názor: Lze koupí dvouletého naftového vozu ušetřit nějaké peníze na provozu v porovnání se stejným benzínovým? Ano, lze. Existují jiné možnosti úspory? Ano existují. Například koupit starší levnější a nejlépe (kvůli spolehlivosti) benzínový vůz. Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice.....
Ano souhlasím. Otázkou pak zůstává, co jsou "nějaké" peníze a čeho se pro to musím vzdát a co naopak získám. To si musí každý rozhodnout sám dle kapsy a náročnosti.
Známej kšeftuje s autama, teď zrovna jezdí s Berlingem 1,9 D /ne turbodiesel, prostě atmosférický diesel/. Lije do toho co ho napadne a jezdí skoro zadarmo... Co ty na to? Jaké opravy ho čekají?Na atmosférickém nafťáku?


Hm, vždycky na mě vytáhnete extrémy. Kdo dnes vyrábí atmo diesel? Ty dávaly smysl na dlouhé nájezdy. Byly úsporné a spolehlivé, ale zase nejely.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 01.02.2013 21:54, RE: Můj názor
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
TOM posted by:
Napíšu to ještě jinak. Toto je můj názor: Lze koupí dvouletého naftového vozu ušetřit nějaké peníze na provozu v porovnání se stejným benzínovým? Ano, lze. Existují jiné možnosti úspory? Ano existují. Například koupit starší levnější a nejlépe (kvůli spolehlivosti) benzínový vůz. Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice.....
Ano souhlasím. Otázkou pak zůstává, co jsou "nějaké" peníze a čeho se pro to musím vzdát a co naopak získám. To si musí každý rozhodnout sám dle kapsy a náročnosti.
Známej kšeftuje s autama, teď zrovna jezdí s Berlingem 1,9 D /ne turbodiesel, prostě atmosférický diesel/. Lije do toho co ho napadne a jezdí skoro zadarmo... Co ty na to? Jaké opravy ho čekají?Na atmosférickém nafťáku?
Hm, vždycky na mě vytáhnete extrémy. Kdo dnes vyrábí atmo diesel? Ty dávaly smysl na dlouhé nájezdy. Byly úsporné a spolehlivé, ale zase nejely.


Měl jsem Favorita. Žral, a nejel. Měl jsem 306 v benzínu (72kW), krásně to jelo, skoro nežralo. Nebylo to vybavené, věnoval jsem to přítelkyni, koupil 406 v naftě (2,2Hdi). Přiměřeně to žere a jede (7,5/100km). A teď slyším ty kecy, jak za tolik někdo jezdí s benzínovým 6válcem. Nejezdí. Já stejným stylem jezdil s benzínovým 2litrem za 11. Takže pro mě je to víc jak 3l/100km, X 35tkm/rok. Jezdím pracovně, žádné ježdění na pohodu. Manželka (ano čtete správně, mám toho víc) jezdila s 307Bk 1,6 benzín do 10l/100km (90%město). Teď jezdí s 5008 1,6THP...taky lehce pod 10. Každej typ pohonu má svůj smysl a určení. Stačí se jen podle toho řídit...

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 01.02.2013 22:12, RE: Můj názor
Reno posted by:
David V posted by:
TOM posted by:
Napíšu to ještě jinak. Toto je můj názor: Lze koupí dvouletého naftového vozu ušetřit nějaké peníze na provozu v porovnání se stejným benzínovým? Ano, lze. Existují jiné možnosti úspory? Ano existují. Například koupit starší levnější a nejlépe (kvůli spolehlivosti) benzínový vůz. Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice.....
Ano souhlasím. Otázkou pak zůstává, co jsou "nějaké" peníze a čeho se pro to musím vzdát a co naopak získám. To si musí každý rozhodnout sám dle kapsy a náročnosti.
Známej kšeftuje s autama, teď zrovna jezdí s Berlingem 1,9 D /ne turbodiesel, prostě atmosférický diesel/. Lije do toho co ho napadne a jezdí skoro zadarmo... Co ty na to? Jaké opravy ho čekají?Na atmosférickém nafťáku?


Bývalý kolega si koupil staré Saxo, r.v. tuším kolem 96 s atmo dieslem, údajně dovoz z Francie. Že na tom bude dojíždět z Hradce králové do Prahy. Půl roku tím občas jezdil po dálnici na spotřebu (takže asi rychle jako kamion). Liboval si že jezdí za 5L. Pak v zimě mu začalo zlobit čerpadlo. A repase měla stát 15000. Nakonec co vím si koupil novou Fabii 1.4 TDi.

Jinak kámoš odkoupil hodně pod cenou od tchána 5 leté Mondeo TDCi r.v 2003, 200 tkm jasný původ, servisované. Před 1/2 rokem měnil spojku za bratru 30 tisíc (2-hmotu) u garážisty. A tenhle týden říkal, že mu začalo zlobit čerpadlo a že doufá že na tom do léta najede aspoň 280 tkm a pak půjde auto pryč, protože do to už investovat nechce a koupí něco jiného.

Když to tehdy kupoval, tak se mě ptal jestli do toho má jít. Tak jsem mu říkal ať si radši koupí na jeho nájezd benzín, ale zase když to má tak levné a s jasným původem, tak je to možná je dobrá volba.

Jinak další kámoš co má diesla mu říkal, že to jsou kecy o těch součástkách typu čerpadlo a dvouhmota. Že to tvrdí akorát zlý jazykové na serverech tipu Tipcars A teď ho to potkalo. A to tam naštěstí nemá filtr pevných částic.

No jsem zvědav do čeho půjde teď. Ale tipuju že opět spíš do diesla, že prý některé značky nabízí záruku až 7 let, takže je to v klidu. No prozradil jsem mu, že ta záruka je podmíněná pravidelnou návštěvou autorizáku. A zrovna Hyundai co má záruku 7 let má garančky drahé. Alespon podle recenze cen garanček i40 vs. Mazda 6 na Auto.cz.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 02.02.2013 14:16, RE: Můj názor
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
TOM posted by:
Napíšu to ještě jinak. Toto je můj názor: Lze koupí dvouletého naftového vozu ušetřit nějaké peníze na provozu v porovnání se stejným benzínovým? Ano, lze. Existují jiné možnosti úspory? Ano existují. Například koupit starší levnější a nejlépe (kvůli spolehlivosti) benzínový vůz. Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice.....
Ano souhlasím. Otázkou pak zůstává, co jsou "nějaké" peníze a čeho se pro to musím vzdát a co naopak získám. To si musí každý rozhodnout sám dle kapsy a náročnosti.
Známej kšeftuje s autama, teď zrovna jezdí s Berlingem 1,9 D /ne turbodiesel, prostě atmosférický diesel/. Lije do toho co ho napadne a jezdí skoro zadarmo... Co ty na to? Jaké opravy ho čekají?Na atmosférickém nafťáku?
Hm, vždycky na mě vytáhnete extrémy. Kdo dnes vyrábí atmo diesel? Ty dávaly smysl na dlouhé nájezdy. Byly úsporné a spolehlivé, ale zase nejely.


To Berlingo je z roku 2006? A mám dojem, že se to dávalo i později... Fabia měla SDI... jasně, nejede to, ale pro naprosto nenáročného uživatele, který hledá auto za pár kaček s provozem za pár kaček - proč ne...

respond
zidrad
number of posts4
date of registration24.10.2006
Saturday 02.02.2013 15:08, RE: Můj názor
Před 1/2 rokem měnil spojku za bratru 30 tisíc (2-hmotu) u garážisty.

To je zajímavé. Já jsem dával za spojku se setrvačníkem orig. sachs na audinu 15000kč. Náhrada luk by byla levnější.
respond
zidrad
number of posts4
date of registration24.10.2006
Saturday 02.02.2013 15:11, RE: Můj názor
To si musí každý rozhodnout sám dle kapsy a náročnosti.


Ale však právě pán si to sám rozhodl a vy mu do toho kecáte. On neřeší jestli benzin nebo naftu. Řeší jestli mazdu, citroen atd.

respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.