0
back
 

diskuze k tématu: Citroën Berlingo

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 15:45, RE: pěkná recenze
anonym posted by:
Proč by měl být majitel nespokojen? Zatím utratil ani ne 10.000 Kč a kromě zadních brzdových válečků to byly spotřební věci.
K té spotřebě oleje - je to naprosto logické. Motor 1,4 v tomto autě bude ve 130 točit nějakých 4000 otáček, což už je docela dost. To si každý motor trošku toho oleje spálí. Autor psal znatelnou ( ne značnou)spotřebu po dlouhé jízdě po dálnici. Pokud pojedete s dvoulitrem několik hodin 190 km/hod, taky pocítíte úbytek oleje.
Jakých 10.000,- ? Přestavbu na LPG platila EU nebo kdo? Auto žralo protože je velký na malej motor. Tak ho přestavěl na LPG a pak na každý křižovatce přemlouval aby nechcíplo. Úžasná koupě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 17:31, RE: pěkná recenze
anonym posted by:
Autor: Dle mého odhadu se jednalo o spotřebu max 0,2-0,3L oleje na 1500 km dálničního provozu (úbytek na měrce asi 3mm) , na který to auto není stavěné, protože motor točí od 4000 ot/min více. Pouze to byl významný znatelný úbytek. Od výměny oleje do současné doby (najeto i se zmiňovanou cestou 15400 km, olej plná syntetika úbytek na rysce ca 5-6mm, tedy o spotřebě se nebavím, dělala to skutečně skoro všechna auta, která jsem kdy jezdil, včetně nových. Vězte, že pokud by byl úbytek větší, tak a...
No nevim, Vy asi radeji lezite pod autem nez s nim jezdite. Vami oznacovane "drobne" vady povazuji za vyznamne vady. Ubytek oleje 5-6mm po 15tis. ,bych chapal slavneho TDI ,ale u tak maleho benzinku ne. Pred rokem jsem vlastim R.Megan 1,4 vymena oleje byla co 30.000km, ubytek byl 0,- .Nyni vlastnim SEAT Leon 1,6 ubytek po 30000,-= 0,-. Podle mne tomu vozu nekdo pred Vami daval poradne zabrat ,tak ze uz to zere olej + ty ostatni "drobne" zavady. Dle meho nazoru jste si koupil "starosti navíc" ,ale umíte se pěkně uklidnovat jak jste to dobre koupil ) .To ja neumim)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 17:32, RE: Pěkná recenze
anonym posted by:
felicie po faceliftu 1998 měly některé díly karoserie pozinkované (5.dveře,prahy,lemy ...) ... a že sis vybral v roce 2000 felicii místo fabie z hlediska zůstatkové hodnoty nebyla dobrá volba ... rozdíl je už dnes dost markantní ... nemluvě o jízdních vlastnostech během těch 7-mi let ... no ale pokud jsi spokojený ... blahopřeji
nevim, jak je to s ochranou 5.dveri proti korozi, prijde mi, ze reznou u vsech felicii. Nekdo tvrdi, ze to bylo vyresene v roce 98, nekdo, ze v roce 2000, ale kamarad ji ma z roku 2001 a pod zadnim sklem rezavej flek jako pr.se
to odhlizim od toho, ze mi autoservis zapomnel sdelit, ze mam na vymenu tech 5. dveri narok - me to nenapadlo, zjistil jsem to az po terminu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 17:35, RE: pěkná recenze
anonym posted by:
Jakých 10.000,- ? Přestavbu na LPG platila EU nebo kdo? Auto žralo protože je velký na malej motor. Tak ho přestavěl na LPG a pak na každý křižovatce přemlouval aby nechcíplo. Úžasná koupě.
Autor: Přestavbu na LPG neplatila EU, nýbrž já sám. To ovšem není oprava, stejně jako zatmavení oken nebo "hagusy" na střechu.
Pro LPG jsem se rozhodl kvůli zkušenostem s ním a nechutenstvím pořizovat Diesel na krátké tratě (a také samozřejmě nabídka vozů a jejich cena), se zástavbou by auto vyšlo jako s motoem HDI ve stejném ročníku ovšem s nižšími dalšími provozními náklady - počítat umím, živí mě to. Auto chcípalo před seřízením, čti výše, po té tak asi 1xza měsíc při souhře několika náhod, které popíšu klidně lidem se stejnými zkušenostmi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 19:03, RE: Pěkná recenze
anonym posted by:
nevim, jak je to s ochranou 5.dveri proti korozi, prijde mi, ze reznou u vsech felicii. Nekdo tvrdi, ze to bylo vyresene v roce 98, nekdo, ze v roce 2000, ale kamarad ji ma z roku 2001 a pod zadnim sklem rezavej flek jako pr.se
to odhlizim od toho, ze mi autoservis zapomnel sdelit, ze mam na vymenu tech 5. dveri narok - me to nenapadlo, zjistil jsem to az po terminu
To se ,o také stalo. Po koupi feldy pravidelné servisní prohlídky u autorizovaného servisu. Po 6 letech jsem Feldu prodával se 130tkm v jejich autobazaru a ten prodejce na mě proč nemáte opravené dveře?.....Jojo zapomněl jsem na to a myslíte, že ti hajzlíci Vám to řeknou? jen měnit olej a další prkotiny a osatní taději zamlčí asi aby s tím nebyla práce, kterou stejně dostanou zaplacenou ...S Felícií jsem byl ale dost spokojený. Chvilku jsem měl audinu - nepohodlné auto a 2 roky Caravellu a s rou jsem se nesžil. Nyní se rozhoduji mezi novým berlingem a Kangem, takže díky za recenzi a šup sem s Hdíčkem .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 20:41, RE: pěkná recenze
anonym posted by:
No nevim, Vy asi radeji lezite pod autem nez s nim jezdite. Vami oznacovane "drobne" vady povazuji za vyznamne vady. Ubytek oleje 5-6mm po 15tis. ,bych chapal slavneho TDI ,ale u tak maleho benzinku ne. Pred rokem jsem vlastim R.Megan 1,4 vymena oleje byla co 30.000km, ubytek byl 0,- .Nyni vlastnim SEAT Leon 1,6 ubytek po 30000,-= 0,-. Podle mne tomu vozu nekdo pred Vami daval poradne zabrat ,tak ze uz to zere olej + ty ostatni "drobne" zavady. Dle meho nazoru jste si koupil "starosti navíc" ,a...
Moc nechapu tu narazku na spotrebu oleje u TDI. Rodinne Toledo 1. generace TDI 81kw a vymena oleje vzdy po 10 - 12 tis km a neunikne ani kousek, nebo to alespon nepoznam, jestli se o milimetr posunul.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 21:10,
Promiňte ale to vaše vytažení sloupku o 1cm protože jste "perfekcionalista" zní tak trochu jako "pořádek musí byt řekla babka a kopla hovno pod postel". Až na to a pasáž o případných sporech o úhradu cestovného docela gut
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 21:18, RE: pěkná recenze
anonym posted by:
Autor: Přestavbu na LPG neplatila EU, nýbrž já sám. To ovšem není oprava, stejně jako zatmavení oken nebo "hagusy" na střechu.
Pro LPG jsem se rozhodl kvůli zkušenostem s ním a nechutenstvím pořizovat Diesel na krátké tratě (a také samozřejmě nabídka vozů a jejich cena), se zástavbou by auto vyšlo jako s motoem HDI ve stejném ročníku ovšem s nižšími dalšími provozními náklady - počítat umím, živí mě to. Auto chcípalo před seřízením, čti výše, po té tak asi 1xza měsíc při souhře několika náhod, k...
Chválím autorovu podrobnou recenzi,mám jeden dotaz na ekonomiku provozu LPG,dle Vašeho příspěvku máte v autě moderní systém LPG.U tohoto systému dojde na přepnutí z benínu na plyn automaticky až po zahřátí motoru,což nastane po ujetí asi 7 km,při Vámi popisovaném provozu "kolem kominu"a malém ročním nájezdu kilometrů silně pochybuji o návratnosti Vaší investice,polovinu ujeté vzdálenosti jedete stejně na benzín a navíc s maximální spotřebou,než se motor ohřeje a přepne na LPG,navíc jak si systém sám přepíná mezi nádržemi,v podstatě ani nelze zjistit skutečnou spotřebu konkrétního paliva.Sám jsem o LPG uvažoval,ale mám podobný roční nájezd kilometrů v kratších úsecích,proto jsem možnost LPG zavrhnul,nemluvě odalších nákladech jako revize systému,zkrácená životnost motoru,svíčky atd..Závěrem bych popřál autorovi hodně štastnejch a pocitově levnejch najetejch kilometrů a jaště jednou díky za perfektní recenzi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 00:00, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Promiňte ale to vaše vytažení sloupku o 1cm protože jste "perfekcionalista" zní tak trochu jako "pořádek musí byt řekla babka a kopla hovno pod postel". Až na to a pasáž o případných sporech o úhradu cestovného docela gut
tak nevim. Za opravy 0,50 Kc za kazdy kilometr, zastavba plynu, obezretnost na kazde krizovatce, aby motor pri "specifickem" rezimu nezhasl, sedadla bez bocniho vedeni, opravy auticka ve volnem case ( Premek by mel radost), hluk na dalnici, spotreba syntetickeho oleje... Kde je vyhodnost koupe a provozovani takoveho vozidla? Nebo mi neco uniklo?

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 07:29, RE: pěkná recenze
anonym posted by:
Chválím autorovu podrobnou recenzi,mám jeden dotaz na ekonomiku provozu LPG,dle Vašeho příspěvku máte v autě moderní systém LPG.U tohoto systému dojde na přepnutí z benínu na plyn automaticky až po zahřátí motoru,což nastane po ujetí asi 7 km,při Vámi popisovaném provozu "kolem kominu"a malém ročním nájezdu kilometrů silně pochybuji o návratnosti Vaší investice,polovinu ujeté vzdálenosti jedete stejně na benzín a navíc s maximální spotřebou,než se motor ohřeje a přepne na LPG,navíc jak si systé...
Autor: Přepínání Benzin/LPG se dá v ŘJ nastavit, jedním z faktorů je právě teplota motoru. Ve firmě, kde probíhala přestavba jsme hledali nejnižší možný bod přepínání, který je nastaven na ca25-30°C, přepíná tedy dle venkovní teploty mezi 1-2km, jedna cesta do práce je 10 km každý den, tedy většinu jezdím na LPG. za celý první rok mi stačila 1,5 nádrže benzínu. Rentabilita /zaplacení přestavby byla v době zástavby počítána na ca 33000km, což při počítaném proběhu km tehdy byly dva roky a delší váhání. Letos jsem měl možnost částečně jezdit s HDI (za 5měs. 10000 km) + služebně asi 15000km, tak jsem toto auto "pošetřil" a zaplacení bude trvat déle. Revizi budu dělat nyní před STK a stojí ca 300 kč, svíčky jsem měnil po 20000 tis.km (400 kč) další investice s LPG žádné. Bohužel jsem zvyklí z minula platit u stojanu "málo", proto přestavba na hranici rentability. Existují firmy, které nabízely přestavbu i o 1/3 levněji, ale ti kdo vědí něco o zpětném zášlehu do plastového sání, vědí, proč radši volit vstřikování LPG. I tak jsem dost drzý (má prof. deformace, protože vím, jak nás "drbou" naši zákazníci) a firmě, kterou znám (dělali nám celkem 4 přestavby) a je sice celkem drahá ale dobrá, jsem předložil konkurenční nabídky a má úspora byla ca 5000 kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 07:44, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Promiňte ale to vaše vytažení sloupku o 1cm protože jste "perfekcionalista" zní tak trochu jako "pořádek musí byt řekla babka a kopla hovno pod postel". Až na to a pasáž o případných sporech o úhradu cestovného docela gut
Autor: Že je hnutý sloupe směrem do kabiny jsem bohužel zjistil až po nasazení nových dveří a nemožnosti slícovat je se zbytkem karoserie(někomu prostě nevadí větší spára nebo nutnost více bouchnout se dveřmi). Je to celkem běžná věc u havarovaných aut, jen u těch co většinou vidáte v bazaru opravu často poznáte právě podle neslícovaných dílů, t.j. opravách honem honem aby to byla "masírka".
Co se týká "úhrady nákladů", věc se má tak, že v DE věšinou platí zákony a jsou vymahatelné na rozdíl od CZ. Toto byl typický příklad "uvedení zákazníka v omyl", neb v písemné korespondenci s tou firmou o tak závažném poškození nebyla zmínka. Bohužel většině Čechů a Poláků taková věc nevadí a důležitá je jen nákupní cena, tak nic nereklamují. Díky tomu, že je můj švagr v DE oním typickým německým úředníkem ve státních službách, nejsou pro mne některé věci v DE tabu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 08:18, RE: bez předmětu
anonym posted by:
tak nevim. Za opravy 0,50 Kc za kazdy kilometr, zastavba plynu, obezretnost na kazde krizovatce, aby motor pri "specifickem" rezimu nezhasl, sedadla bez bocniho vedeni, opravy auticka ve volnem case ( Premek by mel radost), hluk na dalnici, spotreba syntetickeho oleje... Kde je vyhodnost koupe a provozovani takoveho vozidla? Nebo mi neco uniklo?

Autor: Díky také za negativní reakce, málem jsen spychl. Nechci se nijak obhajovat vážim si všech názorů. Kromě brzdových válečků, které jsem dost nemohl "rozdýchat" a vent. topení byla většina věcí pouze údržba nebo prevence. Bohužel patřím spíše k fandům aut až na to mytí jim dávám vždy co potřebují a nelituji korunu za údržbu. Nikdy auto nedojíždím zu Grund jak se tady v "Sudetech" říká a nezbavuji se ho v bazaru, aby se napálil další. Nejlepší je samozřejmě auto podobné tomu HDI, které jsem měl, kdy za 10000 tis. najetých jsem neinvestoval ani 1kč do opravy nebo prevence a zároveň se ty km vešli do mezidobí servisních prohlídek. Při prodeji jsem obdržel stejnou sumu jakou jsem vydal při koupi . To je výhodné, pokud se auty neživíte. Stane se to ale asi tak jednou za život, většině lidí nikdy (i já mám již vybráno ...).
Celkem zajímavé jsou reakce na spotřebu oleje. Opakuji co jsem napsal. Měl jsem auta nová i starší, firemní a soukromá a žádné auto nemělo 0 spotřebu oleje v rozmezí výměny, většina výrobců uvádí dokonce spotřebu 0,5-1L oleje na 1000km (to se samozřejmě sichrují). Z méno pohledu je spotřeba 0,5-0,6L (odhad, na měrce 5-6mm) na 15000 km taky nulová (rozmezí horní a spodní rysky na měrce je skoro 2cm). Další co je nutné vědět je, že plně syntetický olej je řídký a má tendenci k většímu úbytku než např. minerál.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 10:14, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Autor: Díky také za negativní reakce, málem jsen spychl. Nechci se nijak obhajovat vážim si všech názorů. Kromě brzdových válečků, které jsem dost nemohl "rozdýchat" a vent. topení byla většina věcí pouze údržba nebo prevence. Bohužel patřím spíše k fandům aut až na to mytí jim dávám vždy co potřebují a nelituji korunu za údržbu. Nikdy auto nedojíždím zu Grund jak se tady v "Sudetech" říká a nezbavuji se ho v bazaru, aby se napálil další. Nejlepší je samozřejmě auto podobné tomu HDI, které jsem ...
Pravdou jest, že každý motor vykazuje určitý úbytek oleje, ale jsou motory, kde je ten úbytek prakticky neměřitelný, čili jde jen o pálení olejových par z odvětrání klikové skříně a pak jsou motory, kde se olej ztrácí citelněji. Výrobci se sice jistí naprosto (alespoň pro mě) nepřípustnými hodnotami až litr na 1000 km, což při drahém oleji má větší vliv na provozní náklady než litrový rozdíl ve spotřebě PHM. Souhlasím s tím, že 1/2 litru na 15 tisíc není žádná tragická spotřeba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 10:16, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Autor: Díky také za negativní reakce, málem jsen spychl. Nechci se nijak obhajovat vážim si všech názorů. Kromě brzdových válečků, které jsem dost nemohl "rozdýchat" a vent. topení byla většina věcí pouze údržba nebo prevence. Bohužel patřím spíše k fandům aut až na to mytí jim dávám vždy co potřebují a nelituji korunu za údržbu. Nikdy auto nedojíždím zu Grund jak se tady v "Sudetech" říká a nezbavuji se ho v bazaru, aby se napálil další. Nejlepší je samozřejmě auto podobné tomu HDI, které jsem ...
To, co píšete o oleji, je bohužel pravda...mám za to, že kdybyste přestal dávat "plnou syntetiku", a přešel na olej 10W40, nejlépe s přísadou molybdenu, úbytek by byl taky 0, mně se to osvědčilo i u aut s průběhem přes 200t...
Jinak recenze pěkná a čtivá, nenechte se znechutit negativními ohlasy na opravy a podobně - částky vynaložené na opravy závisí hlavně na tom, jaký člověk trefí kus, vůbec nezáleží, zda je auto MB, či Watrburg...je to prostě jen o štěstí - někdo jej má víc, někdo míň - vy jste podle mého názoru uřčitě v té lepší skupině
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.