0
back
 

diskuze k tématu: Chiptuning - cesta ke zvýšení výkonu a snížení spotřeby?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2007 15:52, RE: Kvalitní chiptuning
anonym posted by:
"Mrkněte na stránky WWW.MAXPOWER.CZ, auto mi přijeli upravit až domů a fakt super přístup..."

Nezlobte se, ale tolik údasných technických a fyzikálních blábolů pohromadě, to se hnedtak nevidí.

Například:

-Z hlediska modifikace není nutné tankovat paliva s vyšším oktanovým nebo cetanovým číslem. Tyto paliva jsou však vhodné tankovat jako další doplněk ke zvýšení výkonu

Vydrží motor ? autor:maxpower
Toto je velmi diskutované téma. Na diskusních fórech, na tuzemském i zahraničním internetu, se ...
no tak pane to jste docela vedle, max power fakt nejsem :o)) ale díky za poklonu...možná jste nečetl úplně pořádně můj příspěvek, takže znovu.....psal jsem, že mám od nich nachipovanou octavii 1,8 T 4x4 a že jsem s výsledkem moc spokojen i se spotřebou a přidal jsem odkaz na stránky, protože mě potěšil velmi profesionální přístup firmy a kvalita jejich webu, kde je obrovská spousta informací i článků o autech tuningu, srazech a podobně...toť vše...vašim připomínkám moc nerozumim, info na webu MAXPOWER mi připadá reálné a dávající smysl....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2007 17:17, Mondeo
mam dotaz na nekoho, kdo se trosku vyzna v chiptuningu. Na strankach ABC tunning slibuji chip na Mondeo 2.0 benzin original 107 kw a 185nm a po chipu slibuji 125kw a 225 nm, me to na nepreplnovany motor prijde moc vykone, co na to nazor nejakeho odbornika? A potom je mozne kombinovat chiptuning benzinoveho motoru a lpg jenom tak ze zvedavosti?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2007 18:54, RE: Mondeo
mufik.martin posted by:
mam dotaz na nekoho, kdo se trosku vyzna v chiptuningu. Na strankach ABC tunning slibuji chip na Mondeo 2.0 benzin original 107 kw a 185nm a po chipu slibuji 125kw a 225 nm, me to na nepreplnovany motor prijde moc vykone, co na to nazor nejakeho odbornika? A potom je mozne kombinovat chiptuning benzinoveho motoru a lpg jenom tak ze zvedavosti?
no nevim, podle mě je to blbost....když mrkneš na konkurenci, tak nikdo tolik nenabízí, nevím... prostě tam chybí turbo a tak tam tak velký nárůst být myslím nemůže....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2007 22:17, RE: Mondeo
mufik.martin posted by:
mam dotaz na nekoho, kdo se trosku vyzna v chiptuningu. Na strankach ABC tunning slibuji chip na Mondeo 2.0 benzin original 107 kw a 185nm a po chipu slibuji 125kw a 225 nm, me to na nepreplnovany motor prijde moc vykone, co na to nazor nejakeho odbornika? A potom je mozne kombinovat chiptuning benzinoveho motoru a lpg jenom tak ze zvedavosti?
Ne prej to strili plyn zpatky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2007 23:12, RE: Lenin
anonym posted by:
Já mám stříbrnou Oktáfku v tom červeným tédéíčku f plný palbě co táhne supr vodspodu a proto žádnej čiptúnink nepotřebuju
Ty neumíš ani psát, ty tele.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2007 07:40, RE: Kvalitní chiptuning
cruise posted by:
no tak pane to jste docela vedle, max power fakt nejsem :o)) ale díky za poklonu...možná jste nečetl úplně pořádně můj příspěvek, takže znovu.....psal jsem, že mám od nich nachipovanou octavii 1,8 T 4x4 a že jsem s výsledkem moc spokojen i se spotřebou a přidal jsem odkaz na stránky, protože mě potěšil velmi profesionální přístup firmy a kvalita jejich webu, kde je obrovská spousta informací i článků o autech tuningu, srazech a podobně...toť vše...vašim připomínkám moc nerozumim, info na webu M...
Prosmvás, na tohle může skočit leda naprostý laik a nebo naivka.

A nebo mě to na tom ČVUT blbě učili.

Na tom serveru do diskuse píše evidentně sama firma a Vy děláte totéž.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2007 08:04, RE: Mondeo
mufik.martin posted by:
mam dotaz na nekoho, kdo se trosku vyzna v chiptuningu. Na strankach ABC tunning slibuji chip na Mondeo 2.0 benzin original 107 kw a 185nm a po chipu slibuji 125kw a 225 nm, me to na nepreplnovany motor prijde moc vykone, co na to nazor nejakeho odbornika? A potom je mozne kombinovat chiptuning benzinoveho motoru a lpg jenom tak ze zvedavosti?
125kW z motoru 2.0i-16V bez turba není problém, pokud bude max výkon posunutý do výrazně větších otáček, čili motor bude přiměřeně odlehčen a zpevněn, což se dá "ciptuningem" zařídit asi těžko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2007 11:17, Chiptuning David V
Ani já bych do toho nešel. Bez šáhnutí do železa se dá laborovat pouze s délkou vstřiku a s okamžikem zážehu (čili předstihem). Jenomže palivo se dávkuje podle aktuálního množství vzduchu kvůli emisím (zejména CO), takže pokud nedojde k ošulení výstupu z lambdy, tak u benzínového motoru tude cesta moc nevede. Pokud nešahám do železa, tak vzduchu do motoru prostě víc nedostanu a když tam pustím víc paliva, tak se mi zhorší emise a zvýší spotřeba, ale výkon též. U turbomotoru si mohu hrát i s plnicím tlakem tedy množstvím vzduchu a tím mohu přidat i palivo, jenomže dochází k většímu namáhání. Tady může spotřeba klesnout, protože čím vyšší tlaky, tím lepší tepelná účinnost. A argument s tím počtem cyklů mi taky přijde přitažený za vlasy. To, že nemusím podřazovat je sice fajn, ale na píst, ojnici a kliku působí při nízkých otáčkách mnohem větší síly, než když si podřadím. Je to stejný jak na kole do kopce na lehký nebo těžký převod, v motoru to platí stejně. Navíc zvýšení výkonu o 10% a snížení spotřeby o 10% znamená zvýšení termodynamické účinnosti kolem 20% (řekněme kolem 6% termické účinnosti). To se mi zdá nesmyslné a věřím, že by výrobci záměrně nenechávali takové zbytečné rezervy při tak obrovské konkurenci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2007 11:39, RE: Chiptuning David V
anonym posted by:
Ani já bych do toho nešel. Bez šáhnutí do železa se dá laborovat pouze s délkou vstřiku a s okamžikem zážehu (čili předstihem). Jenomže palivo se dávkuje podle aktuálního množství vzduchu kvůli emisím (zejména CO), takže pokud nedojde k ošulení výstupu z lambdy, tak u benzínového motoru tude cesta moc nevede. Pokud nešahám do železa, tak vzduchu do motoru prostě víc nedostanu a když tam pustím víc paliva, tak se mi zhorší emise a zvýší spotřeba, ale výkon též. U turbomotoru si mohu hrát i s plni...
Naprostý souhlas.

Jenomže víte proč tuneři nabízejí ty oblbovací čipy ? Protože kdyby třeba u těch tédéíčeek VAGem seřídili předvstřik ve prospěch trošku většího výkonu (což v určitém rozmezí jde, aniž by šla kouřivost nad limitní hodnoty), tak by jim asi nikdo nebyl ochoten dát ty tisíce.

Jinak zvýšení termodynamické účinnosti o 20 % - to je opravdu na Nobelovu cenu z fyziky.





respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2007 11:54, RE: Chiptuning David V
anonym posted by:
Naprostý souhlas.

Jenomže víte proč tuneři nabízejí ty oblbovací čipy ? Protože kdyby třeba u těch tédéíčeek VAGem seřídili předvstřik ve prospěch trošku většího výkonu (což v určitém rozmezí jde, aniž by šla kouřivost nad limitní hodnoty), tak by jim asi nikdo nebyl ochoten dát ty tisíce.

Jinak zvýšení termodynamické účinnosti o 20 % - to je opravdu na Nobelovu cenu z fyziky.





Ano to je ten jev -- od výfuku celá černá prdel (diesely). To se stane tím nedokonalým spálením směsi, přesněji kdy nehoří odpařené palivo, ale i částečně kapalné. To jsou saze (vznikají hořením kapalného benzínu nebo nafty, jsou mazlavé, ještě hořlavé, silně karcinogenní) a být majiteli, tak zrovna tam bych se bál propáleného pístu. Paliva je totiž moc, protože je prodloužená doba vstřiku a ty poslední kapičky se nestihnou odpařit, protože směs už pravděpodobně hoří. Lepším řešením je zvýšit tlak, čímž dojde k lepšímu rozptýlení a zkrácení doby. Jenže to pič-tuneři neřeší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2007 14:38, chiptuning
a ja sa oklamal tiez octavia 1,6 75kw cipli mi to o 10koni,auto ma zvysenu spotrebu oleja,vesciu dymivost,a co je zajimave je ze na dalnici som dosiahol o 20km/h mensiu rychlost (maximalnu) ako predtym
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2007 20:43, RE: Chiptuning David V
anonym posted by:
Ani já bych do toho nešel. Bez šáhnutí do železa se dá laborovat pouze s délkou vstřiku a s okamžikem zážehu (čili předstihem). Jenomže palivo se dávkuje podle aktuálního množství vzduchu kvůli emisím (zejména CO), takže pokud nedojde k ošulení výstupu z lambdy, tak u benzínového motoru tude cesta moc nevede. Pokud nešahám do železa, tak vzduchu do motoru prostě víc nedostanu a když tam pustím víc paliva, tak se mi zhorší emise a zvýší spotřeba, ale výkon též. U turbomotoru si mohu hrát i s plni...
Souhlasím s Vámi. Je zajímavé, že když si přečtete nějaký tuzemský tuningový časopis, tak tam většinou najdete hrdé řeči o rostoucí úrovni české tuningové scény. Ve světě je běžné, že "chiptuning" (takřka bez vyjímky to znamená novou nebo přídavnou jednotku) slouží jako součást dalekosáhlých úprav "hardware".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 07:17, RE: moje zkušenosti
anonym posted by:
Ona v TDi (například) chodí nějaká jiskra ?

Jinak nemáte pravdu, nato abyste zvýšil výkon tam musíte vstříknout víc paliva (Karnotův adiabatický zákon). Průser je v tom, že tuner nijak netuší, co se uvnitř toho spalovacího prostoru děje, takže kolikrát palivo dohořívá na pístu (místo toho aby hořelo roptýleno ve spalovacím prostoru) a to čase vede například k upálení vrchlíku pístu. Další věc je, že ten vyšší kroutící moment musí umět přenést na kola spojka, převodovka hnací hřídele, něco (vět...
Vážený pane, jste jeden z těch skeptiků, kteří nevěří ničemu. Mám načipovanou Octavii II 1,9TDI 77kW/250Nm, po načipování 109kW/309Nm - změřeno oficiálně na motorové brzdě Auto Jarov, protokol mám k dispozici. Od firmy, která auto čipovala (mimochodem to dělají od r.1992-jsou to vystudovaní inženýři přes auta) mám protokol o tom, že úprava splňuje emisní limitiy požadované vyhláškou. Čipovat jsem nechal při 5.000km, nyní mám 100.000km bez jakéhokoliv problému. Kolegové mají načipované Oct.I z 66kW na 85kW, najeto téměř 300.000km bez problémů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 08:24, RE: moje zkušenosti
anonym posted by:
Vážený pane, jste jeden z těch skeptiků, kteří nevěří ničemu. Mám načipovanou Octavii II 1,9TDI 77kW/250Nm, po načipování 109kW/309Nm - změřeno oficiálně na motorové brzdě Auto Jarov, protokol mám k dispozici. Od firmy, která auto čipovala (mimochodem to dělají od r.1992-jsou to vystudovaní inženýři přes auta) mám protokol o tom, že úprava splňuje emisní limitiy požadované vyhláškou. Čipovat jsem nechal při 5.000km, nyní mám 100.000km bez jakéhokoliv problému. Kolegové mají načipované Oct.I z 6...
od David V
Ano, v tomto případě chip tuning znamenal zcela jistě zvednutí plnícího tlaku za dmychadlem, a to koukám, že dost výrazně. Věřím tomu, že u přeplňovaných motorů je to cesta, ale musí to být v pořádku z hlediska pevnosti. Teď možná ještě dobrý, ale začne se to časem projevovat zvětšenými vůlemi a zvyšující se spotřebou oleje. Přeju Vám, aby ta radost vydržela.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 12:10, RE: moje zkušenosti
anonym posted by:
od David V
Ano, v tomto případě chip tuning znamenal zcela jistě zvednutí plnícího tlaku za dmychadlem, a to koukám, že dost výrazně. Věřím tomu, že u přeplňovaných motorů je to cesta, ale musí to být v pořádku z hlediska pevnosti. Teď možná ještě dobrý, ale začne se to časem projevovat zvětšenými vůlemi a zvyšující se spotřebou oleje. Přeju Vám, aby ta radost vydržela.
http://www.mmracing.sk/images/content/afera.pdf
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.05.2007 22:18, Dobrej článek..
anonym posted by:
http://www.mmracing.sk/images/content/afera.pdf
No tak po přečtení týhle reklamy bych si snad to auto i čipnul :)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.05.2007 22:28, RE: Chiptuning David V
anonym posted by:
Ani já bych do toho nešel. Bez šáhnutí do železa se dá laborovat pouze s délkou vstřiku a s okamžikem zážehu (čili předstihem). Jenomže palivo se dávkuje podle aktuálního množství vzduchu kvůli emisím (zejména CO), takže pokud nedojde k ošulení výstupu z lambdy, tak u benzínového motoru tude cesta moc nevede. Pokud nešahám do železa, tak vzduchu do motoru prostě víc nedostanu a když tam pustím víc paliva, tak se mi zhorší emise a zvýší spotřeba, ale výkon též. U turbomotoru si mohu hrát i s plni...
Naprosto s vami souhlasim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2007 09:52, ABC Tuning
Tak jsem si četl, co na svých stránkách píšou o chip tuningu a zarazila mě jedna věc. Píšou, že "datové pole" motoru musí být hodně široké, neboť musí motor běžet v různých klimatických podmínkách - horko a velký chlad. Vždyť zrovna oboje tady máme. V létě přes 30°C a v zimě pod -10°C. To přece tento argument okamžitě postrádá na významu a pro mírný pás by se tuning musel provádět 2x do roka, třeba s výměnou gum.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.05.2007 18:23,
ja jsem si nechal přečipovat auto passat 96 kw,vyhozene penize
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.05.2007 22:05, chiptuning od ABC
Mrkněte na to : http://www.mmracing.sk/images/content/afera.pdf
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.