0
back
 

diskuze k tématu: BMW 320d 1 995 ccm / 130 kW 2008 VS Volkswagen Passat 2.0 TDi HighLine 2008

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.04.2013 20:22, BMW 320d 1 995 ccm / 130 kW 2008 VS Volkswagen Passat 2.0 TDi HighLine 2008
Dobry den, mam na vas velikou prosbu a byl bych rad, kdybyste mi mohli poradit. Tento rok chci koupit vuz a nemohu se rozhodnout. Precetl jsem vsechny mozne recenze, ale proste nevim. Jsme \"zatim\" tri clenna rodina, takze potrebuji vuz s velkym kufrem, zajimavou spotrebou a samozrejme take spolehlivy. Jde mi take o to, aby me pripadny servis nebo vymnena nekterych dilu uplne nezruinovala. Moc se mi libi BMW 320d a Volkswagen Passat combi. Jaky je vas nazor na tyto dve auta co se spolehlivosti, technicke stranky a jizdnich vlastnosti tyce? Predem dekuji za odpoved!

David Sevcik
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 09.05.2013 23:24, Re:
Dobrý den. Podle mého názoru bude lepší volbou BMW 320d. Nabídne výborné jízdní vlastnosti a zážitek z jízdy, a také spolehlivé a velmi povedené naftové motory s nízkou spotřebou při perfektní dynamice. Volkswagen Passat nabídne větší zavazadlový prostor, ničím dalším ale pravděpodobně BMW nepředčí. Konkrétně motory 2.0 TDI už na tom se spolehlivostí nejsou na tak dobře, jako jejich předchůdci.
respond
Hurikan
number of posts50
date of registration25.06.2013
Friday 05.07.2013 10:06, spatna kombinace
Dobry den,mame tu 2auta ,ktere uz s principu nebudou levne na udrzbu,nicmene asi vite co delate.Uz jen s toho jake jste si vybral kandidaty mam za to ze rad a dobre ridite,proto vam jednoznacne doporucuji BMW ale zalezi jen na vas jak moc vam bude vadit zadni nahon.Ma osobni zkusenost je takova,ze v zimne to bude v nekterych situacich trochu mrzute a proto bych zvazil pohon vsech kol,ktery BMW docela zvladlo z hlediska spolehlivosti.Jen nevim kolik jste ochoten rocne investovat do servisu a udrzby.Obe auta jsou na tom s tohodle pohledu podobne.Kazdopadne vetsi poteseni z jizdy je tradicne u BMW.Muj tajny tip na rodinne a spolehlive vozidlo je TOYOTA AVENSIS 2.0D-93kw.Hodne zdaru!
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 05.07.2013 19:29, složitej výběr
zdravím volba není úplně tak jednoduchá....pašík je prostornější, má výbornej podvozek a brzdy. motory ujdou až na klasický potíže s váhama, dvouhmotama vstřikama, a hlavně hlavama u 125kw verzí...a dsg který je drahý na opravy

brambor je v zatáčkách trochu jinde a motory jedou výborně, jen je u nich problém s tím že od roku 2007 maj nekvalitní rozvody a občas se potkají...a není jich málo, je to i částečně tím když se mění olej longlife a po 30tkm, nicméně 320d jedině s motory do r. 2007 které nemají tento konstrukční problém...více viz bmwklub.cz oprava je preventvní kolem 40tkč následná je jinej motor. automaty zcela bez problémů

ceny dílů jsou stejné.

zimní ježdění je v pohodě, u bmw se musí víc řídit, ale vyjede všude i bez 4koly
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 06.07.2013 15:47, RE: spatna kombinace
Hurikan posted by:
Dobry den,mame tu 2auta ,ktere uz s principu nebudou levne na udrzbu,nicmene asi vite co delate.Uz jen s toho jake jste si vybral kandidaty mam za to ze rad a dobre ridite,proto vam jednoznacne doporucuji BMW ale zalezi jen na vas jak moc vam bude vadit zadni nahon.Ma osobni zkusenost je takova,ze v zimne to bude v nekterych situacich trochu mrzute a proto bych zvazil pohon vsech kol,ktery BMW docela zvladlo z hlediska spolehlivosti.Jen nevim kolik jste ochoten rocne investovat do servisu a udrzby.Obe auta jsou na tom s tohodle pohledu podobne.Kazdopadne vetsi poteseni z jizdy je tradicne u BMW.Muj tajny tip na rodinne a spolehlive vozidlo je TOYOTA AVENSIS 2.0D-93kw.Hodne zdaru!


diesel od Toyoty, to je tajný tip jak prase... i Toyota sama rezignovala a vzala si v licenci bavorácké dvoulitry do svých nových automobilů...
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Sunday 07.07.2013 19:45, Toyota
Nerezignovala, nedávno jsem překládal poměrně složitý text řešení problémů s SCV ventily u naftových motorů Toyota a problémů, který můžou nastat. Chápu, že to vypadá, že tomu nikdo nerozumí, protože tak složitou techniku bych si do auta nikdy nedal. Není možný, aby se to v našich podnebných podmínkách nerozbilo....
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 08.07.2013 10:34, vyšší náklady samy o sobě
U prémiových vozů střední třídy s moderním dieselem je třeba počítat s vyššími servisními náklady každopádně. Nízká spotřeba to celé jen zmírní. Passat s dieselem je doporučitelný snad jen 1,9 TDI nebo 2,0 TDI PD (vstřiky Bosch) 8V (převrtaná 1,9 s kódem BMP) do 2008. U obou platí, že si nerozumí s DPF a je nutné jej pro bezproblémovou funkci raději odstranit (není to ekologické, ale co se dá dělat). BMW s dieselem má také své mouchy a slyšel jsem i o předčasném opotřebení motorů a praskání bloku. Je ale nutné myslet na to, že na zánovní BMW bude málo neoriginálních dílů. V tom má Passat výhodu. BMW má výhodu v široké nabídce benzínových motorů (stačí se vyvarovat přímého vstřiku). Dvoulitr bude stačit. Pokud chcete rodinné auto s nízkou spotřebou a servisními náklady, je třeba slevit z nároků a spokojit se s obyčejnou oktávkou 1,9 TDI.
respond
kralici79
number of posts43
date of registration16.01.2013
Monday 08.07.2013 13:28, Kouzlo prémiovek?
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit.
Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty.
Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 08.07.2013 19:10, RE: Kouzlo prémiovek?
kralici79 posted by:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.


No já bych řekl, že je toho víc co dělá prémii prémií. Nejlevnější a nejjednodušší řešení v podobě předního pohonu vs. hnaného zadku např. Dynamické vlastnosti, výkon a spotřeba. O prémii v podobě
lepších materiálů se dá mluvit třeba u Citroenu řady DS, které se technikou nijak neliší, jen mají hezčí
balení...

respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 08.07.2013 20:33, RE: Kouzlo prémiovek?
Reno posted by:
kralici79 posted by:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
No já bych řekl, že je toho víc co dělá prémii prémií. Nejlevnější a nejjednodušší řešení v podobě předního pohonu vs. hnaného zadku např. Dynamické vlastnosti, výkon a spotřeba. O prémii v podobělepších materiálů se dá mluvit třeba u Citroenu řady DS, které se technikou nijak neliší, jen mají hezčíbalení...


A proto BMW vyvinulo ve spolupráci s "lidovým" koncernem PSA nepříliš povedenou řadu motorů THP. Proto "prémiový" mercedes kupuje motory Dci od renaultu. Proto má jaguar ještě pořád hodně komponentů skupiny Ford. Proto je "veleprémiové" porsche cayene převlečený volkswagen........a dalo by se dlouho pokračovat.
Dnešní "prémiové" auto slouží především jako pomůcka sebeprezentace majitele/uživatele, o nějaké vyšší technické kvalitě/úrovni (opravdu nemyslím kvalitní kožené čalounění) nebo dokonce spolehlivosti mám veliké pochybnosti.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 09.07.2013 09:53, Passat
Ja by som si vybral urcite passata, ale tiez asi radsej 1.9TDI. Dovody: 1. Zadne dvere a celkovo pristup dozadu v BMW je hrozny, manipulovat tam s autosedackou asi nebude zabava 2. Ceny servisov, vsetko tam bude drahsie, a tie peniaze sa daju minut aj inak 3. Jazdne vlastnosti=silna stranka v BMW, ale je to to co chcem od rodinneho auta? Zbytocne to cloveka zvadza k rychlej jazde (vlastna skusenost), +zadny pohon v zime nie je pre kazdeho, manzelku by som s tym asi v zime nepustil. Passat na tom jazdne tiez nie je najhorsie. 4. Vacsi kufor v passate je vacsie + ako rychlost v zakrute, kde sa aj tak casto ozyva obmedzovac (panikariaca manzelka). Zhrniem to: BMW je urcite lepsie auto, akurat si nemyslim, ze je rodinne.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 09.07.2013 10:32, Za sebe bych neváhal - BMW
Mám již několikáté BMW a jiné auto si už nikdy nekoupím.

Předchozí BMW 528i s LPG rv98 nemělo jasný původ ( stočené cca o 300tkm) celkově najeto asi 450.000km, servis: pravidělné výměny oleje + filtrů, 1x svíčky, řemen klima alternátor atd, spojka (důsledek tahání těžkého vleku) destičky předek i zadek, tyčka řízení, 4x silentblok v zadní nápravě, čidlo ABS, celkem investice cca 20tis Kč s autem jsem najel 60000km a vždy jen po svých, nikdy odtah. Auto má ted přítelkyně a bez problémů jezdí dál.

Aktuální BMW 525d rv. 04 najeto 260.000km jasný původ servisované. servis: výměna oleje, FAP off, přední destičky, čep řízení (byl ještě původní), zatím najeto 10tkm za 3mesíce

svezení super, pohodlné bezpečné, vybavené. spolehlivost maximální, nemusí se řešit rozvody. V zimě vyjedete všude bez problémů, jen to chce dobré gumy a trochu si na auto zvyknout.

respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 09.07.2013 11:41, BMW 5
Nevravim ze je to nespolahlive auto, ale BMW 5 je velkostou interieru (najme vzadu) asi ako passat. Kolega sa ale pyta na BMW 3.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 09.07.2013 11:43, prémiovky včera a dnes
Souhlasím s názorem, že dnešní prémiovky jsou hlavně o sebeprezentaci a sociálním postavení a oproti neprémiovým vozům stejné třídy se liší většinou jen načančaností a použitými materiály v interiéru. Technika bývá stejná. Když se podíváme do nedávné minulosti, bylo to jinak. Prémiové vozy jako Audi 80 / 100, MB 190, W124..., BMW 5... nabízely kromě kvalitnějších materiálů a image také robustnost, předimenzované materiály a špičkovou montáž. Taky ale stály oproti neprémiovým daleko víc. Dnes už se stírají i cenové rozdíly mezi prémiovkami a běžnými vozy.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 09.07.2013 15:23, RE: Kouzlo prémiovek?
Pavlik posted by:
Reno posted by:
kralici79 posted by:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
No já bych řekl, že je toho víc co dělá prémii prémií. Nejlevnější a nejjednodušší řešení v podobě předního pohonu vs. hnaného zadku např. Dynamické vlastnosti, výkon a spotřeba. O prémii v podobělepších materiálů se dá mluvit třeba u Citroenu řady DS, které se technikou nijak neliší, jen mají hezčíbalení...
A proto BMW vyvinulo ve spolupráci s "lidovým" koncernem PSA nepříliš povedenou řadu motorů THP. Proto "prémiový" mercedes kupuje motory Dci od renaultu. Proto má jaguar ještě pořád hodně komponentů skupiny Ford. Proto je "veleprémiové" porsche cayene převlečený volkswagen........a dalo by se dlouho pokračovat.Dnešní "prémiové" auto slouží především jako pomůcka sebeprezentace majitele/uživatele, o nějaké vyšší technické kvalitě/úrovni (opravdu nemyslím kvalitní kožené čalounění) nebo dokonce spolehlivosti mám veliké pochybnosti.


Ty motory od PSA se dostaly třeba do trojkové řady? já myslím, že jen do Mini. Mercedes dává motory od Renaultu /naprosto čerstvě/ do těch nejvíc sociálních modelů. Cayenne má sice některé prvky společné s Touaregem, ale motor, ani brzdy, ani převodovka to nejsou.
Naopak Bentley má třeba podvozkovou platformu i motor společný s Phaetonem a přesto nikdo nepochybuje o jeho exkluzivitě...

respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 09.07.2013 20:31, RE: Kouzlo prémiovek?
Reno posted by:
Pavlik posted by:
Reno posted by:
kralici79 posted by:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
No já bych řekl, že je toho víc co dělá prémii prémií. Nejlevnější a nejjednodušší řešení v podobě předního pohonu vs. hnaného zadku např. Dynamické vlastnosti, výkon a spotřeba. O prémii v podobělepších materiálů se dá mluvit třeba u Citroenu řady DS, které se technikou nijak neliší, jen mají hezčíbalení...
A proto BMW vyvinulo ve spolupráci s "lidovým" koncernem PSA nepříliš povedenou řadu motorů THP. Proto "prémiový" mercedes kupuje motory Dci od renaultu. Proto má jaguar ještě pořád hodně komponentů skupiny Ford. Proto je "veleprémiové" porsche cayene převlečený volkswagen........a dalo by se dlouho pokračovat.Dnešní "prémiové" auto slouží především jako pomůcka sebeprezentace majitele/uživatele, o nějaké vyšší technické kvalitě/úrovni (opravdu nemyslím kvalitní kožené čalounění) nebo dokonce spolehlivosti mám veliké pochybnosti.
Ty motory od PSA se dostaly třeba do trojkové řady? já myslím, že jen do Mini. Mercedes dává motory od Renaultu /naprosto čerstvě/ do těch nejvíc sociálních modelů. Cayenne má sice některé prvky společné s Touaregem, ale motor, ani brzdy, ani převodovka to nejsou.Naopak Bentley má třeba podvozkovou platformu i motor společný s Phaetonem a přesto nikdo nepochybuje o jeho exkluzivitě...


Motory řady THP jsou 1,4ky a 1,6ky s turbem i bez něj různých výkonových variant (spolupráce PSA + BMW). U BMW se montují 1,6ky do řady 1 a řady 3 (jde modely 114i, 116i a 316i). Turbo verze 1,6ky se, jak správně myslíš, dávají do vozů Mini. U PSA motory řady THP dávají snad do všeho co má kola - také jeden vlastním v C3 Picasso.
Mercedes dává dci do Citanu už cca rok (to auto je maskovaný renault kangoo) , čerstvě jej montuje do řady A. Jestli jsou to nejvíc "social modely" bych se hádal - pro mercedes možná ano, ale cenově jsou to "plnokrevné" mercedesy, které stojí jako auto střední třídy. Zvlášť u toho Citanu je změna znaku na kapotě markantně znát na ceně.
A bentley vs.volkswagen je přesně o tom, co jsem psal - rozdíl v technice minimální, liší se společenský status majitele (vnímání značky výrobku).
respond
Libor_J
number of posts5
date of registration03.11.2011
Wednesday 10.07.2013 09:08, re
Trojku s benzínovým dvoulitrem používám jako "rodinný" vůz čvrtým rokem, tak snad jen pár postřehů ohledně místa a servisu. Pro tříčlennou rodinu je to tak tak, místa v zadu je opravdu málo a pokud sportujete (lyže, kola anebo máte ještě kočárek), tak se bez nosiče asi neobejdete, i když kufr je dostatečně velký (my jsme taky tři, ale jako kavárenští povaleči nic extra nevozíme ) Nevím jak nafta, ale u beznínu mě servis nezrujnuje, jenom jsem zkrátil interval výměny oleje 1xročně nebo max. 20tis. Za čtyři roky jsem najel cca. 90tis, jediná závada výměna zapalovacích cívek v cca. 50tis, teď v 90tis se hlásí brzdy (zadní odchází rychleji, přední těch 100tis dají). Nechal jsem teď důkladně prohlédnout i podvozek a vše v 100% stavu bez vůlí i přes naše tankodromy a runflaty. Dlouhodobá průměrná spotřeba je cca. 7,5 - 7,6 l/100km (taknuji jenom OMV 100).
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 10.07.2013 09:54, RE: Kouzlo prémiovek?
Pavlik posted by:
Reno posted by:
Pavlik posted by:
Reno posted by:
kralici79 posted by:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
No já bych řekl, že je toho víc co dělá prémii prémií. Nejlevnější a nejjednodušší řešení v podobě předního pohonu vs. hnaného zadku např. Dynamické vlastnosti, výkon a spotřeba. O prémii v podobělepších materiálů se dá mluvit třeba u Citroenu řady DS, které se technikou nijak neliší, jen mají hezčíbalení...
A proto BMW vyvinulo ve spolupráci s "lidovým" koncernem PSA nepříliš povedenou řadu motorů THP. Proto "prémiový" mercedes kupuje motory Dci od renaultu. Proto má jaguar ještě pořád hodně komponentů skupiny Ford. Proto je "veleprémiové" porsche cayene převlečený volkswagen........a dalo by se dlouho pokračovat.Dnešní "prémiové" auto slouží především jako pomůcka sebeprezentace majitele/uživatele, o nějaké vyšší technické kvalitě/úrovni (opravdu nemyslím kvalitní kožené čalounění) nebo dokonce spolehlivosti mám veliké pochybnosti.
Ty motory od PSA se dostaly třeba do trojkové řady? já myslím, že jen do Mini. Mercedes dává motory od Renaultu /naprosto čerstvě/ do těch nejvíc sociálních modelů. Cayenne má sice některé prvky společné s Touaregem, ale motor, ani brzdy, ani převodovka to nejsou.Naopak Bentley má třeba podvozkovou platformu i motor společný s Phaetonem a přesto nikdo nepochybuje o jeho exkluzivitě...
Motory řady THP jsou 1,4ky a 1,6ky s turbem i bez něj různých výkonových variant (spolupráce PSA + BMW). U BMW se montují 1,6ky do řady 1 a řady 3 (jde modely 114i, 116i a 316i). Turbo verze 1,6ky se, jak správně myslíš, dávají do vozů Mini. U PSA motory řady THP dávají snad do všeho co má kola - také jeden vlastním v C3 Picasso.Mercedes dává dci do Citanu už cca rok (to auto je maskovaný renault kangoo) , čerstvě jej montuje do řady A. Jestli jsou to nejvíc "social modely" bych se hádal - pro mercedes možná ano, ale cenově jsou to "plnokrevné" mercedesy, které stojí jako auto střední třídy. Zvlášť u toho Citanu je změna znaku na kapotě markantně znát na ceně.A bentley vs.volkswagen je přesně o tom, co jsem psal - rozdíl v technice minimální, liší se společenský status majitele (vnímání značky výrobku).


No pro mně 316i sociální BMW a o Citanu ani nemluvím. Prostě se snažili nabídnout něco ještě levnějšího, než prodávali předtím. Ale tím okamžikem se pro mně BMW nestane ekvivalentem pro Citroen. Krom toho motoru je tam ještě hrozná spousta rozdílů. Třeba ten přední náhon.

respond
Mashur
number of posts43
date of registration10.12.2009
Wednesday 10.07.2013 10:52, RE: Kouzlo prémiovek?
kralici79 posted by:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.


Tady bych si dovolil zareagovat. Dělám ve firmě, kde se vyrábí součástky do aut (ABS, motorky stěřačů, sedadel, oken atd) a máme i vlastní vývojové oddělení, která nám dodává výrobní linky. Nedávno jsme dělali tester na určité součástky, protože si prémiové automobilky nadiktovaly, že chtějí jen 100% otestované celky. Tyto linky nakonec skončily v Číně a Korei, kde se tyto součástky vyrábí a k nám už chodí otestované (typ A) nebo neotestované (typ B). Je pak na každé automobilce, který typ si objedná (prémiovky A, mainstream ani do vrcholných modelů nic netestuje - typ B). To znamená, že VW Up má stejné součástky jako Phaeton (netestované) a MB A má stjné testované součástky jako MB S.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 10.07.2013 12:56, RE: Kouzlo prémiovek?
Mashur posted by:
kralici79 posted by:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
Tady bych si dovolil zareagovat. Dělám ve firmě, kde se vyrábí součástky do aut (ABS, motorky stěřačů, sedadel, oken atd) a máme i vlastní vývojové oddělení, která nám dodává výrobní linky. Nedávno jsme dělali tester na určité součástky, protože si prémiové automobilky nadiktovaly, že chtějí jen 100% otestované celky. Tyto linky nakonec skončily v Číně a Korei, kde se tyto součástky vyrábí a k nám už chodí otestované (typ A) nebo neotestované (typ B). Je pak na každé automobilce, který typ si objedná (prémiovky A, mainstream ani do vrcholných modelů nic netestuje - typ B). To znamená, že VW Up má stejné součástky jako Phaeton (netestované) a MB A má stjné testované součástky jako MB S.


To je hezké, ale nic moc neříkající. Jediné co jsem se z toho dozvěděl je, že "prémiovka" bude mít celek součástek fungující po montáži (testovaný) - jak dlouho ale takový celek (byť testovaný) bude fungovat a jak bude spolehlivý?? Mě totiž ani tak nezajímá nefunkční celek (tedy porucha) v době koupě nebo krátce po ní, kdy mám auto v záruce. Mnohem víc mě zajímá, aby auto najelo bez vážných nebo častých problémů mých cca 250 tisíc km a já ho ve slušném stavu předal někomu dalšímu na dojetí.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.