0
back
 

diskuze k tématu: Koupit bazarové BMW i3 za 500 tis. Kč?

category of topic classification: německá vozidla
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 22.04.2022 16:27, RE: Elektromobilita až v budoucnu
citation:
reakce na: David V, 22.04.2022 13:07 (Podle mě, je elektromobilita s ...)


Ty ale pises o masovom rozsireni elektromobilov. To sa stane niekedy velmi daleko v buducnosti. Myslim ze sa zhodneme na tom, ze siet, ani elektrarne na to nie su pripravene. A ani sa nic neriesi (minimalne u nas na slovensku. Budem sa opakovat- politici. Kym to bude neschopna cvarga, nic sa nepohne). Vodikove auta- to je nieco ako jadrova fuzia :) Obidva su hotove a uz coskoro budu nasadene :) Pre mna ale tato vetva skoncila poslednou toyotou mirai, co bolo za mna obrovske sklamanie. Ja to beriem z cisto financneho hladiska a keby som mal teraz kupovat auto do mesta na rozvazanie deti a mal by som do 6t eur, nevidim naozaj ziadnu alternativu k tomu peugeotu ion/citroen czero/mitsubishi imiev. V meste sa to da nabit zadarmo pri kazdom obchode, netreba to zahrievat, ziadny servis, a jediny problem je s baterkami, co sa da riesit aj vymenou vadnych clankov. A najlepsou volbou to bude dovtedy, kym si dostatocne mnozstvo ludi neprecita tento moj comment, nenakupi si tie auta- a nezacnu sa spoplatnovat nabijacky, padat elektricka siet atd atd. Potom bude musiet politik narychlo platat to, co posral, elektrika pojde rapidne hore a budu sa davat dotacie na rozne elektrarne atd atd. V meste netreba ani byvat v dome. Staci ist do kina- auto plne :) A ak mate dom, k tomu fotovoltaiku (co sa tiez zatial moc nevyplati), popripade nejaku turbinu na vode, mate vozenie zadarmo kedykolvek a bez problemov.
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Tuesday 26.04.2022 11:01, Bmw i3
Jakozto majitel bmw i3 z roku 2014 bych pár lidí rád vyvedl z mylných názorů, které nabrali ze zdrojů soused říkal, od odpíračů elektromobility apod. :)
Z finančního hlediska, denně najedu okolo 60 km čistě po městě (auto z města vyjelo možná dvakrát za dobu co ho mám :D) a roční úspora oproti druhému autu (2 litr nafta) je 70tisíc kč (servis, nafta vs elektrika, parkování v zónách zdarma atd atd.), za těch 8 let tedy uspořeno oproti spalováku přes 500tisíc kč.
Baterie je momentálně na 89% své kapacity a je ve skvělém stavu, výměna v nejbližší době nehrozí ani náhodou, u nabíjecí stanice jsem byl jen párkrát abych si to vyzkoušel, jinak nabíjím přes noc doma.
Auto se díky svojí konstrukci hodí fakt jen do města, ale právě tam se hodí perfektně a koupě nelituju. V dnešní době už je vetší výběr tak bych po designové stránce vybral asi jiné, které se hodí i na delší cesty atp.
A pokud se někdo ohání , že elektřina jde stejně uhelných elektáren, u odběratele lze změnit tarif na ekoproud.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 26.04.2022 19:49, RE: Bmw i3
citation:
reakce na: Jerry1122, 26.04.2022 11:01 (Jakozto majitel bmw i3 z roku ...)


Poprosil bych o podrobnější rozpis roční úspory. Docela hodně by mě to zajímalo, protože teoreticky jsem ideální uživatel elektromobilu (denně nájezd cca 120km, byť hlavně dálnice; garáž se zdrojem 400V; atd.) , ale mě výpočet úspory proti dieselu zdaleka tak dobře nevychází.
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Tuesday 26.04.2022 21:14, RE: RE: Bmw i3
citation:
reakce na: Pavlik, 26.04.2022 19:49 (Poprosil bych o podrobnější ro ...)


Palivo vs elektrina: úspora 40 tisíc ročně
Palivo počítáno 49kč za litr nafty a 4,3 kč za kwh. Spotřeba nafty 7,5l/100 a elektro cca 20kwh/100
Servis: úspora cca 5-12 tisíc ročně
Parkování modré zóny 24 tisíc ročně
Zbytek se víceméně shoduje, v tomhle jsou rozdíly největší. Pak ještě myslím že pokud máte elektro auto k podnikání tak je osvobozeno od silniční daně, dálničnip známka zdarma, levnější stk jelikož emise se neměří

Za mě pokud se člověk pohybuje 80% cestování ve městě jako já a nevadí mu vyšší pořizovací cena, která se stejně časem vyrovná tak je ev super volba. Navíc v autě je ticho, reakce na plyn super, auto je tím hbytějš.
Nejsem propagátor elektromobility, na delší trasy mám naftu, ale pokud je možnost nabíjet auto u domu, tak elektromobil určitě smysl má a i u menších kapacit ty dojezdy okolo 250-300 km bohatě stačí. Navíc dnes už je ta technologie jinde než před pár lety. Až doslouží i nafta, chtěl bych už jen elektro i na delší trasy, koukám třeba po vw id 4.
respond
josef.sritrFB
number of posts3
date of registration02.02.2015
Wednesday 27.04.2022 18:38, RE: RE: Bmw i3
citation:
reakce na: Pavlik, 26.04.2022 19:49 (Poprosil bych o podrobnější ro ...)


K úsporám je třeba ještě přičíst náklady na oleje a rozvodů.
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Thursday 28.04.2022 10:28, RE: RE: RE: Bmw i3
citation:
reakce na: josef.sritrFB, 27.04.2022 18:38 (K úsporám je třeba ještě přičí ...)


To je fakt. Za rozvody jsem teď platil u nafťáka 28tisíc při nájezdu 110tkm
respond
uwa1
number of posts189
date of registration18.10.2016
Friday 29.04.2022 08:57, RE: RE: RE: RE: Bmw i3
citation:
reakce na: Jerry1122, 28.04.2022 10:28 (To je fakt. Za rozvody jsem te ...)

Prečo tak skoro a prečo tak draho?!
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Friday 29.04.2022 09:46, RE: RE: RE: RE: RE: Bmw i3
citation:
reakce na: uwa1, 29.04.2022 08:57 (Prečo tak skoro a prečo tak dr ...)


Výměna v autorizovaném servisu u audi a udělal jsem to dřív i když to ještě nebylo potřeba, ale měnila se nějaká vodní pumpa či co tak jsem to nechal udělat celé rovnou.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 29.04.2022 21:24, RE: RE: RE: Bmw i3
citation:
reakce na: Jerry1122, 26.04.2022 21:14 (Palivo vs elektrina: úspora 40 ...)


Už chápu proč mi to nevychází podobně.
Palivo reálně 44,- (prémiové, do nedávna 34,-), spotřeba 5,5 - 6,0 léto / zima.
Roční nájezd 20 - 24 tisíc km.
Servis cca 3000,- ročně (servisuje kamarád podle servisního plánu automobilky).
Modré zóny k nám naštěstí ještě nedorazili....(skvělá to Pražská vymoženost ).
Auto mám soukromě, takže silniční daň neřeším a 1500,- za dálniční známku je trapná úspora.
Proto mi úspora v propočtech vychází na max 15 000,- ročně.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Saturday 30.04.2022 10:28, RE: RE: RE: RE: Bmw i3
citation:
reakce na: Pavlik, 29.04.2022 21:24 (Už chápu proč mi to nevychází ...)


Pises 3000 korun rocne na servis. Ak jazdis 20-24t km rocne, to su 2 vymeny oleja rocne (ak menis po 15t km) + olejovy filter. Po nejakej dobe asi menis aj filter vzduchovy a kabinovy. Nechcem ta urazit, ale nejako mi to nevychadza. Ale o to nejde. Na elektromobile je strasiakom bateria (ktora na bmw i3 drzi a je naozaj minimum problemov), ale diesel ma omnoho viac buducich problemov. Moze sa to kedykolvek otocit. Je to uz len o tom, dokedy budes mat chut postupovat to riziko. Ak je to auto zanovne, nema absolutne ziadny zmysel ho (zatial) menit. Ak uz ma 200t km a ocakavaju sa problemy, tak to uz si musis prepocitat sam. Ja osobne, aj ked sa mi bmw i3 paci, by som si ho nekupil. Problemom pre mna je karoseria, ktoru naozaj vie opravit len BMW, myslim ze je kompozitna a bude to palka. No z tych jazdenych elektromobilov je to asi jedine auto s termo managementom baterie. Stale sa mi nepodarilo zistit za kolko v BMW menia tie baterie. Ale neocakavam ze to bude pod 20t eur. Nevravim ze elektromobil je vseliek, ale uspora nakladov na jazdy nie je vsetko. Treba sa na tom ist previes. Plusov to ma ovela viac. Na zaciatok spomeniem ticho, vzdy automat, rychla reakcia na plyn (najme ked porovnam s akymkolvek standardnym modernym spalovakom). Je to uplne ina jazda.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.