0
back
 

diskuze k tématu: Benzín vs diesel vs LPG

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 21.01.2015 12:56, Benzín vs diesel vs LPG
Dobrý den,
našel jsem jeden zajímavý článek o výběru paliva, tak tady dávám odkaz, třeba se někomu bude hodit a pomůže při rohodování.

http://www.voton.cz/cz/page/22220/bmw-e39-co-se-vyplati-benzin-nafta-nebo-plyn-528i-530d-nebo-528i-lpg.html?detail=28841
respond
nahlásit
tomaskrtek
number of posts983
date of registration18.03.2008
Wednesday 21.01.2015 14:45, RE: Benzín vs diesel vs LPG
BMW528i posted by:
Dobrý den, našel jsem jeden zajímavý článek o výběru paliva, tak tady dávám odkaz, třeba se někomu bude hodit a pomůže při rohodování. http://www.voton.cz/cz/page/22220/bmw-e39-co-se-vyplati-benzin-nafta-nebo-plyn-528i-530d-nebo-528i-lpg.html?detail=28841


zajímavé čtení, hlavně mě zaujala pasáž ´´možné poruchy naftového motoru´´, to by si měl jako povinnou četbu přečíst každý kdo kupuje ojetinu v naftě, a vzhledem k reálným nájezdům obvykle naftových aut (viděl jsem O II tři roky starou najeto 300k+) ani nezáleží na tom jak je stará.
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 21.01.2015 15:08, RE: Benzín vs diesel vs LPG
tomaskrtek posted by:
BMW528i posted by:
Dobrý den, našel jsem jeden zajímavý článek o výběru paliva, tak tady dávám odkaz, třeba se někomu bude hodit a pomůže při rohodování. http://www.voton.cz/cz/page/22220/bmw-e39-co-se-vyplati-benzin-nafta-nebo-plyn-528i-530d-nebo-528i-lpg.html?detail=28841
zajímavé čtení, hlavně mě zaujala pasáž ´´možné poruchy naftového motoru´´, to by si měl jako povinnou četbu přečíst každý kdo kupuje ojetinu v naftě, a vzhledem k reálným nájezdům obvykle naftových aut (viděl jsem O II tři roky starou najeto 300k+) ani nezáleží na tom jak je stará.


jo to nejsou vyjímky, on si tad ykaždý myslí že ty diesly za půl milionu milion 2 si kupují lidi na ježdění 20tis ročně. ale když je to auto starší 10 let tak se nezvětšuje celkový nájezd,ale snižuje se předpokládaný roční nájezd :D stačí si zadat např bmw 5 od roku 2012 a mají najeto od cca 50 do 200tkm (najdou se už mezi nimi stočená auta), a když ubíráš roky km zůstávají po překorčení 5 let už je to cca 100-200tkm a po 10letech už mají najeto skoro všechny +-150a sem tam nějaká vlaštovka má 300+ a právě to považuju za auta s malým nájezdem..... Pak se každý diví že se mu něco posralo a kolik to stojí...
jiank jezdím s e39 528i na lpg a spotřebu mám 8,5 na benzín 10,2 LPG (lze i za mín,ale když už jedu za 1,5kč na km, tak se klidně svezu a rozdíl 20kč na 100km mě nevytrhne :D) S naftovou e60 525dA jsem jezdil 7,6,
u dieslu se dalo jet dálku i pod 6 a město se nedalo pod 10 u lpg je to dálka 8,5 a město 11,6
U dieslu jsem se bál vstřiků (2 byly podezřelé x 15tis), relé žhavení a žhaviče x5000 servisní prohlídka olej 2500 (interval zkrácen kvůli turbu o 30%) vzducháč 1200
u benzínu, olej 2000 + 250 za 1L dolití, interval nechávám celý, vzduchový filtry 100kč a jinak jen jezdím
respond
nahlásit
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 21.01.2015 19:48, diesel
Zajímavý článek. Já tedy patřím k těm šťastným co se diesel vyplácí a neřeší zásadní problémy, takže v mém případě se diesel vyplatil. Ale to jsou a byly vozy jako OI- rotačky, O2 PD 77 Kw, Stilo JTD SW atd. Ale to byly auta, která byly a jsou ještě dobře servisovatelná po ekonomické stránce a není tam zakopaný pes v podobě FAP/DPF a spousty elektronických nesmyslů a dalších jiných kurvítek. Takže teď jsem stále v tuhle chvíli valstníkem toho stila JTD SW a OI 81kW a na ty auta nedám dopusti a prostě dokud budou jezdit, tak je nedám z domu. Protože v této době mě připadá každé nové auto jako pojízdná laboratoř na elektronické nesmysly a diesely to už je v podstatě pasé. A až mě ti ubožáci dojezdí, tak chci pořádný benzínový motor a LPG. Jenže tam už se zase naráží na to, že novější benzínové motory s turbe si zase nerozumí s LPG a chce to pořádnou atmosféru, kterých taky na trhu docela ubývá. Pak už mi z toho vychází mazda 6 s 2.0 skyaktiv (či jak se to jmenuje) , která se mi moc líbí a nedávat tam plyn.... A kruh se uzavřel .No je to věda a fakt se děsím dne, kdy budu muset něco koupit.
respond
nahlásit
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Thursday 22.01.2015 09:12, RE: diesel
driver111 posted by:
Zajímavý článek. Já tedy patřím k těm šťastným co se diesel vyplácí a neřeší zásadní problémy, takže v mém případě se diesel vyplatil. Ale to jsou a byly vozy jako OI- rotačky, O2 PD 77 Kw, Stilo JTD SW atd. Ale to byly auta, která byly a jsou ještě dobře servisovatelná po ekonomické stránce a není tam zakopaný pes v podobě FAP/DPF a spousty elektronických nesmyslů a dalších jiných kurvítek. Takže teď jsem stále v tuhle chvíli valstníkem toho stila JTD SW a OI 81kW a na ty auta nedám dopusti a prostě dokud budou jezdit, tak je nedám z domu. Protože v této době mě připadá každé nové auto jako pojízdná laboratoř na elektronické nesmysly a diesely to už je v podstatě pasé. A až mě ti ubožáci dojezdí, tak chci pořádný benzínový motor a LPG. Jenže tam už se zase naráží na to, že novější benzínové motory s turbe si zase nerozumí s LPG a chce to pořádnou atmosféru, kterých taky na trhu docela ubývá. Pak už mi z toho vychází mazda 6 s 2.0 skyaktiv (či jak se to jmenuje) , která se mi moc líbí a nedávat tam plyn.... A kruh se uzavřel .No je to věda a fakt se děsím dne, kdy budu muset něco koupit.


Octavky fungují, ale i tak odchází dvouhmoty a turba, stilo jtd to samé, ale to jsou ještě jednoduché motory, se stilem jsem měl taky tu čest a je to super auto za směšné peníze. Já měl několik naftových aut a nic extra fatalního se mi nestalo, jen:
Vstřik, žhaviče u escorta td - 7000
Váha vzduchu, těsnění common rail lišty, žhaviče a relé u alfy 156 2,4jtd - 10000
žhaviče a relé žhavení (možná časem vstřiky) u BMW 525d - auto prodáno tak jak je (oprava - 5-50tis)
u benzínu, smě potkaly svíčky 6ks +-900kč :D
mám ted doma BMW 528i s lpg a X5 3,0i s LPG a do nafty už mě nikdo nedostane.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Thursday 22.01.2015 10:01, RE: Benzín vs diesel vs LPG
BMW528i posted by:
tomaskrtek posted by:
BMW528i posted by:
Dobrý den, našel jsem jeden zajímavý článek o výběru paliva, tak tady dávám odkaz, třeba se někomu bude hodit a pomůže při rohodování. http://www.voton.cz/cz/page/22220/bmw-e39-co-se-vyplati-benzin-nafta-nebo-plyn-528i-530d-nebo-528i-lpg.html?detail=28841
zajímavé čtení, hlavně mě zaujala pasáž ´´možné poruchy naftového motoru´´, to by si měl jako povinnou četbu přečíst každý kdo kupuje ojetinu v naftě, a vzhledem k reálným nájezdům obvykle naftových aut (viděl jsem O II tři roky starou najeto 300k+) ani nezáleží na tom jak je stará.
jo to nejsou vyjímky, on si tad ykaždý myslí že ty diesly za půl milionu milion 2 si kupují lidi na ježdění 20tis ročně. ale když je to auto starší 10 let tak se nezvětšuje celkový nájezd,ale snižuje se předpokládaný roční nájezd :D stačí si zadat např bmw 5 od roku 2012 a mají najeto od cca 50 do 200tkm (najdou se už mezi nimi stočená auta), a když ubíráš roky km zůstávají po překorčení 5 let už je to cca 100-200tkm a po 10letech už mají najeto skoro všechny +-150a sem tam nějaká vlaštovka má 300+ a právě to považuju za auta s malým nájezdem..... Pak se každý diví že se mu něco posralo a kolik to stojí... jiank jezdím s e39 528i na lpg a spotřebu mám 8,5 na benzín 10,2 LPG (lze i za mín,ale když už jedu za 1,5kč na km, tak se klidně svezu a rozdíl 20kč na 100km mě nevytrhne :D) S naftovou e60 525dA jsem jezdil 7,6, u dieslu se dalo jet dálku i pod 6 a město se nedalo pod 10 u lpg je to dálka 8,5 a město 11,6 U dieslu jsem se bál vstřiků (2 byly podezřelé x 15tis), relé žhavení a žhaviče x5000 servisní prohlídka olej 2500 (interval zkrácen kvůli turbu o 30%) vzducháč 1200 u benzínu, olej 2000 + 250 za 1L dolití, interval nechávám celý, vzduchový filtry 100kč a jinak jen jezdím


Podobnou tématikou jsme se zde také zabývali:
http://www.tipcars.com/magazin-jak-spocitat-naklady-na-provoz-ojetiny-5425.html
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 22.01.2015 10:37, jiný pohled
Někteří mě za to co teď napíšu budou chtít ukamenovat. Ale mě to nedá. Začnu od uplně jiného konce téhle problematiky paliv. Jsou to emise. EU si hraje na to, že bůh ví co nedělá pro životní prostředí a pravidelně zpřísňuje emise. Jenže se v drtivé většině zaměřuje na "módní CO2", což je amaterismus diletantství nejvyššího kalibru (což EU vykazuje ve všech svých činnostech). CO2 je netoxický plyn normálně v přírodě se vyskytující, navíc např. české zemědělství vyprodukuje CO2 30-krát víc než doprava v ČR !! Opravdu velkým problémem jsou kyselinotvorné oxidy a popílek z nafty (samozřejmě toho obsahuje více, snadno dohledáte). To jsou mnohem horší a prokazatelně karcinogenní sračky, ale všichni se tváří, že je to v pohodě, protože to splňuje nejnovější EU-normu. Oproti tomu LPG (respCNG), které obsahuje jako produkt hoření CO2 a vodní páru, obsah dalších složek je zcela zanedbatelný (opět snadno dohledáte).
A teď k tomu mému kacířskému názoru:
Pokud by to někdo myslel opravdu vážně s živ. prostředím, plošně bych výrazně omezil, né-li přímo zakázal výrobu a dovoz naftových aut.
Proč?
1) životní prostředí - např. kdo zná ranní kolony ve větších městech, ví očem je řeč. Studený nafťáky spolehlivě otráví vzduch + to co jsem psal výše
2) ekonomika - dříve, když LPG nebylo rozšířeno a byl velký rozdíl ve spotřebě a ceně, dávala nafta smysl. Ale dnes? Dnes všechny tehdejší argumenty proč nafta pozbyly významu. Nafta nikdy nebude ekonomicky výhodnější než plyn.

Navíc je to mnohem větší složitost a servisní náročnost u nafty, zvlášť filtry pevných částic atd, které budou u ojetých aut ekonomickou sebevraždou a stejně se ty srajdy dostanou do vzduchu. To nemluvím o výrobních nákladech. A v neposlední řadě musim také zmínit idioty, kteří naftu ještě načipují, to je pak vzdoušek, když náhodou za takovým leplem v koloně jedete

tak a teď do mě..



respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Thursday 22.01.2015 12:37, RE: jiný pohled
Zvirak posted by:
Někteří mě za to co teď napíšu budou chtít ukamenovat. Ale mě to nedá. Začnu od uplně jiného konce téhle problematiky paliv. Jsou to emise. EU si hraje na to, že bůh ví co nedělá pro životní prostředí a pravidelně zpřísňuje emise. Jenže se v drtivé většině zaměřuje na "módní CO2", což je amaterismus diletantství nejvyššího kalibru (což EU vykazuje ve všech svých činnostech). CO2 je netoxický plyn normálně v přírodě se vyskytující, navíc např. české zemědělství vyprodukuje CO2 30-krát víc než doprava v ČR !! Opravdu velkým problémem jsou kyselinotvorné oxidy a popílek z nafty (samozřejmě toho obsahuje více, snadno dohledáte). To jsou mnohem horší a prokazatelně karcinogenní sračky, ale všichni se tváří, že je to v pohodě, protože to splňuje nejnovější EU-normu. Oproti tomu LPG (respCNG), které obsahuje jako produkt hoření CO2 a vodní páru, obsah dalších složek je zcela zanedbatelný (opět snadno dohledáte).A teď k tomu mému kacířskému názoru:Pokud by to někdo myslel opravdu vážně s živ. prostředím, plošně bych výrazně omezil, né-li přímo zakázal výrobu a dovoz naftových aut. Proč?1) životní prostředí - např. kdo zná ranní kolony ve větších městech, ví očem je řeč. Studený nafťáky spolehlivě otráví vzduch + to co jsem psal výše2) ekonomika - dříve, když LPG nebylo rozšířeno a byl velký rozdíl ve spotřebě a ceně, dávala nafta smysl. Ale dnes? Dnes všechny tehdejší argumenty proč nafta pozbyly významu. Nafta nikdy nebude ekonomicky výhodnější než plyn.Navíc je to mnohem větší složitost a servisní náročnost u nafty, zvlášť filtry pevných částic atd, které budou u ojetých aut ekonomickou sebevraždou a stejně se ty srajdy dostanou do vzduchu. To nemluvím o výrobních nákladech. A v neposlední řadě musim také zmínit idioty, kteří naftu ještě načipují, to je pak vzdoušek, když náhodou za takovým leplem v koloně jedetetak a teď do mě..


To je klasický start flamu a s uvedeným se ztotožňuji.
Nicméně je zde spousta, kteří ušetřených 60 hal/km staví nad zdraví své i ostatních. Ten nepříjemný smrad z nafťáků potvrzuji a vzpomínám na doby, kdy to byly Trabanty a Wardburgy, které smrděly. Teď je to většina aut. Ještě bych znovu uvedl, že rozdíl spotřeb se udává v litrech, ale převedeno na kg to až taková hitparáda není, stačí se totiž podívat na emise CO2, které se právě vztahují na hmotnostní jednotky. Jejich porovnání teprve ukazuje ten pravý rozdíl spotřeb.

respond
nahlásit
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 23.01.2015 07:34, Uplne mimo misu
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel.
Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.
respond
nahlásit
David V
number of posts2075
date of registration16.05.2007
Friday 23.01.2015 08:00, RE: Uplne mimo misu
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel.Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.


Ano, LPG je problém pro přímovstřikové motory, ano novodobé benzínové motory používají tecnologie doposud rozšířené pouze u nafty, ale pořád je ten servisní potenciál u nafty vyšší. Vstřikovače u nafty pracují s minimálně o řád vyššími tlaky, dvouhmotové setrvačníky čelí vysokému Mk na malých otáčkách, EGR ventil je také známá věc a citlivost na kvalitu paliva rovněž stále přetrvává. Dále má nafťák obvykle složitější turbínu o naklápění lopatek. Čištění spalin si asi může podat ruce, protože FAP a DENOX je obdobná hrozba. Navíc oturbené benzíny se vyrábějí poměrně dlouho (Volvo, Saab), jen teď se přechází k masovému rozšíření dtto technologie přímého vstřiku (Mitsu) a dost těch motorů bylo povedených a spolehlivých. To že některé automobilky občas klopýtnou nelze vztáhnout na celou produkci, vždyť mezi chtochty má skoro každá automobilka taky nějaký nepodarek.
Nicméně si troufnu tvrdit, že v čistotě spalin na tom benzín byl a je lépe. Ještě jsem nejel za nafťákem, za kterým jsem si buď nemusel nechat odstup nebo jej předjet.
Takže si myslím že vyznění příspěvku je spíše zbožné přání.
respond
nahlásit
Pepe
number of posts1143
date of registration09.05.2007
Friday 23.01.2015 08:27, RE: Uplne mimo misu
David V posted by:
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel.Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.
Ano, LPG je problém pro přímovstřikové motory, ano novodobé benzínové motory používají tecnologie doposud rozšířené pouze u nafty, ale pořád je ten servisní potenciál u nafty vyšší. Vstřikovače u nafty pracují s minimálně o řád vyššími tlaky, dvouhmotové setrvačníky čelí vysokému Mk na malých otáčkách, EGR ventil je také známá věc a citlivost na kvalitu paliva rovněž stále přetrvává. Dále má nafťák obvykle složitější turbínu o naklápění lopatek. Čištění spalin si asi může podat ruce, protože FAP a DENOX je obdobná hrozba. Navíc oturbené benzíny se vyrábějí poměrně dlouho (Volvo, Saab), jen teď se přechází k masovému rozšíření dtto technologie přímého vstřiku (Mitsu) a dost těch motorů bylo povedených a spolehlivých. To že některé automobilky občas klopýtnou nelze vztáhnout na celou produkci, vždyť mezi chtochty má skoro každá automobilka taky nějaký nepodarek. Nicméně si troufnu tvrdit, že v čistotě spalin na tom benzín byl a je lépe. Ještě jsem nejel za nafťákem, za kterým jsem si buď nemusel nechat odstup nebo jej předjet. Takže si myslím že vyznění příspěvku je spíše zbožné přání.


Tak LPG bych opravdu jako substitut nafty neviděl. Když pominu "kolenovrty", kteří nechají namontovat LPG do poskakovadel typu Panda a pod, tak je třeba se ptát, jak uspěje LPG u těch, kteří potřebují dlouhý dojezd (kecy typu "odpočinu si, dám si cígo při tankování" prostě neberu, ztrácet čas u pumpy snad se.e každýho), velkej kufr, eventuálně se nechtějí vzdát rezervy... Co u opravdu velkých nájezdů? Jak jsou na tom sedla ventilů po pár letech a třeba 300tkm? Ano, když někdo jezdí kolem komína, proč ne, ale abych obden (někdy i denně) trávil u pumpy, to ne. A naftový srágory dohromady taky nestojí tolik, co GO motoru . U továrních CNG už by to šlo (benzínová nouzovka 15l u VW), nové TSI (TGI) dokáží být i úsporný... Ale zase - co bude po xset km? Uvidíme..
respond
nahlásit
tomaskrtek
number of posts983
date of registration18.03.2008
Friday 23.01.2015 09:44, RE: Uplne mimo misu
Pepe posted by:
David V posted by:
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel.Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.
Ano, LPG je problém pro přímovstřikové motory, ano novodobé benzínové motory používají tecnologie doposud rozšířené pouze u nafty, ale pořád je ten servisní potenciál u nafty vyšší. Vstřikovače u nafty pracují s minimálně o řád vyššími tlaky, dvouhmotové setrvačníky čelí vysokému Mk na malých otáčkách, EGR ventil je také známá věc a citlivost na kvalitu paliva rovněž stále přetrvává. Dále má nafťák obvykle složitější turbínu o naklápění lopatek. Čištění spalin si asi může podat ruce, protože FAP a DENOX je obdobná hrozba. Navíc oturbené benzíny se vyrábějí poměrně dlouho (Volvo, Saab), jen teď se přechází k masovému rozšíření dtto technologie přímého vstřiku (Mitsu) a dost těch motorů bylo povedených a spolehlivých. To že některé automobilky občas klopýtnou nelze vztáhnout na celou produkci, vždyť mezi chtochty má skoro každá automobilka taky nějaký nepodarek. Nicméně si troufnu tvrdit, že v čistotě spalin na tom benzín byl a je lépe. Ještě jsem nejel za nafťákem, za kterým jsem si buď nemusel nechat odstup nebo jej předjet. Takže si myslím že vyznění příspěvku je spíše zbožné přání.
Tak LPG bych opravdu jako substitut nafty neviděl. Když pominu "kolenovrty", kteří nechají namontovat LPG do poskakovadel typu Panda a pod, tak je třeba se ptát, jak uspěje LPG u těch, kteří potřebují dlouhý dojezd (kecy typu "odpočinu si, dám si cígo při tankování" prostě neberu, ztrácet čas u pumpy snad se.e každýho), velkej kufr, eventuálně se nechtějí vzdát rezervy... Co u opravdu velkých nájezdů? Jak jsou na tom sedla ventilů po pár letech a třeba 300tkm? Ano, když někdo jezdí kolem komína, proč ne, ale abych obden (někdy i denně) trávil u pumpy, to ne. A naftový srágory dohromady taky nestojí tolik, co GO motoru . U továrních CNG už by to šlo (benzínová nouzovka 15l u VW), nové TSI (TGI) dokáží být i úsporný... Ale zase - co bude po xset km? Uvidíme..

mám LPG s malou nádrží místo rezervy. dojezd kolem 350km. a opravdu mě nevadí při delší cestě zastavit, protáhnout se a ´´dát cígo´´. už jen proto že delší cesty jezdím obvykle s manželkou-nevím proč ale ženy potřebují na záchod častěji-a s dětmi kde je to stejné. rezervu vozím v kufru-dojezdovku. vyndavám jí když potřebuji něco většího převézt, ale i tak mám kompresorek s lepidlem a povko s asistencí i na píchlou gumu. a pokud by můj motor nevydržel po pár stech tisících onen ´´katastrofální´´ vliv LPG tak zajedu za našimi východními sousedy, za 30k koupím jiný kompletní motor, za 5k ho vyměním a jezdím dál. s úsporou 2-2.50,-Kč/km. auto jsem dal do plynu po šesti letech loni v létě, protože jsem ho nechtěl prodat (nájezd necelých 80k) a začal jsem víc jezdit. a prodat něco co znám a koupit velkou neznámou nota bene v naftě-to fakt ne, občas riskuju ale né tak moc
respond
nahlásit
Schumi/nick
number of posts50
date of registration08.08.2014
Friday 23.01.2015 10:08, Benzin-nafta
Naprosty souhlas s David,Zvirak,BMW-odkaz.Na druhou stranu chapu naftu a je stesti,kdyz se ,povede´,ve firemni flotile a fakt velkych najezdech a v pripade ,kacek´ na strane na nezanedbany servis a kvalitni naftu.My ostatni je budem muset rychle predjizdet.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 23.01.2015 13:08, nádrž
Jen tak k tej nádrži. Mám toroid místo rezervy. Dno kufru se NEZVEDLO. Reálně můžu natankovat 62,5L plynu, tj. při dlouhodobé spotřebě 8,2 dojezd ca 750-770km. (dálniční režim,98kW - výkon).
(Mám trochu přihnutý plovák, aby se do nádrže vešlo více než 80%)
respond
nahlásit
Pepe
number of posts1143
date of registration09.05.2007
Friday 23.01.2015 16:49, RE: Uplne mimo misu
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel.Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.
Ano, LPG je problém pro přímovstřikové motory, ano novodobé benzínové motory používají tecnologie doposud rozšířené pouze u nafty, ale pořád je ten servisní potenciál u nafty vyšší. Vstřikovače u nafty pracují s minimálně o řád vyššími tlaky, dvouhmotové setrvačníky čelí vysokému Mk na malých otáčkách, EGR ventil je také známá věc a citlivost na kvalitu paliva rovněž stále přetrvává. Dále má nafťák obvykle složitější turbínu o naklápění lopatek. Čištění spalin si asi může podat ruce, protože FAP a DENOX je obdobná hrozba. Navíc oturbené benzíny se vyrábějí poměrně dlouho (Volvo, Saab), jen teď se přechází k masovému rozšíření dtto technologie přímého vstřiku (Mitsu) a dost těch motorů bylo povedených a spolehlivých. To že některé automobilky občas klopýtnou nelze vztáhnout na celou produkci, vždyť mezi chtochty má skoro každá automobilka taky nějaký nepodarek. Nicméně si troufnu tvrdit, že v čistotě spalin na tom benzín byl a je lépe. Ještě jsem nejel za nafťákem, za kterým jsem si buď nemusel nechat odstup nebo jej předjet. Takže si myslím že vyznění příspěvku je spíše zbožné přání.
Tak LPG bych opravdu jako substitut nafty neviděl. Když pominu "kolenovrty", kteří nechají namontovat LPG do poskakovadel typu Panda a pod, tak je třeba se ptát, jak uspěje LPG u těch, kteří potřebují dlouhý dojezd (kecy typu "odpočinu si, dám si cígo při tankování" prostě neberu, ztrácet čas u pumpy snad se.e každýho), velkej kufr, eventuálně se nechtějí vzdát rezervy... Co u opravdu velkých nájezdů? Jak jsou na tom sedla ventilů po pár letech a třeba 300tkm? Ano, když někdo jezdí kolem komína, proč ne, ale abych obden (někdy i denně) trávil u pumpy, to ne. A naftový srágory dohromady taky nestojí tolik, co GO motoru . U továrních CNG už by to šlo (benzínová nouzovka 15l u VW), nové TSI (TGI) dokáží být i úsporný... Ale zase - co bude po xset km? Uvidíme..
mám LPG s malou nádrží místo rezervy. dojezd kolem 350km. a opravdu mě nevadí při delší cestě zastavit, protáhnout se a ´´dát cígo´´. už jen proto že delší cesty jezdím obvykle s manželkou-nevím proč ale ženy potřebují na záchod častěji-a s dětmi kde je to stejné. rezervu vozím v kufru-dojezdovku. vyndavám jí když potřebuji něco většího převézt, ale i tak mám kompresorek s lepidlem a povko s asistencí i na píchlou gumu. a pokud by můj motor nevydržel po pár stech tisících onen ´´katastrofální´´ vliv LPG tak zajedu za našimi východními sousedy, za 30k koupím jiný kompletní motor, za 5k ho vyměním a jezdím dál. s úsporou 2-2.50,-Kč/km. auto jsem dal do plynu po šesti letech loni v létě, protože jsem ho nechtěl prodat (nájezd necelých 80k) a začal jsem víc jezdit. a prodat něco co znám a koupit velkou neznámou nota bene v naftě-to fakt ne, občas riskuju ale né tak moc


Na tom jsme se shodli... 6v, kratší trasy, kuřák . Nekouřím, jezdím dost často sám, max ve 2 dlouhý trasy (500 km tam a 500 z5, hodně věcí v kufru). Nerad se vracím za tmy, navíc utrácet za PHM v D mám účetně komplikovaný. Takže to na jedno natankování dám (v extrému 1.100km). Ale až si pořídím tu V8 (a já si jí pořídím ), tak to taky bez plynu nepůjde. Flašku na/pod korbu na nejméně 150l, aby to za to stálo... Jinak je pravda, ženským je furt zima, a furt se jim chce na záchod
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 23.01.2015 23:27, RE: Uplne mimo misu
David V posted by:
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel.Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.
Ano, LPG je problém pro přímovstřikové motory, ano novodobé benzínové motory používají tecnologie doposud rozšířené pouze u nafty, ale pořád je ten servisní potenciál u nafty vyšší. Vstřikovače u nafty pracují s minimálně o řád vyššími tlaky, dvouhmotové setrvačníky čelí vysokému Mk na malých otáčkách, EGR ventil je také známá věc a citlivost na kvalitu paliva rovněž stále přetrvává. Dále má nafťák obvykle složitější turbínu o naklápění lopatek. Čištění spalin si asi může podat ruce, protože FAP a DENOX je obdobná hrozba. Navíc oturbené benzíny se vyrábějí poměrně dlouho (Volvo, Saab), jen teď se přechází k masovému rozšíření dtto technologie přímého vstřiku (Mitsu) a dost těch motorů bylo povedených a spolehlivých. To že některé automobilky občas klopýtnou nelze vztáhnout na celou produkci, vždyť mezi chtochty má skoro každá automobilka taky nějaký nepodarek. Nicméně si troufnu tvrdit, že v čistotě spalin na tom benzín byl a je lépe. Ještě jsem nejel za nafťákem, za kterým jsem si buď nemusel nechat odstup nebo jej předjet. Takže si myslím že vyznění příspěvku je spíše zbožné přání.


Stačí se projít kolem stojícího auta s nastartovaným motorem (např. parkoviště u nákupního centra). Pokud je to diesl, tak je to dost specificky cítit i u relativně nových aut.
respond
nahlásit
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Saturday 24.01.2015 21:48, RE: Uplne mimo misu
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel. Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.


LPG rozhodne budoucnost ma a jmenuje se to prime vstrikovani kapalne faze a docela by me zajimalo, jake jsou s tim technicke problemy. Pozor nemluvim o te prasarne za 40000, kdy se to udela postaru (a motor se tim degraduje na neprimovstrik pri provozu na LPG) a kazdy treti vstrik je na benzin, aby se nezapekly benzinove vstrikovace (ony se stejne zapecou). Prestavba na kapalnou fazi zatim stoji 70000, ale rekl bych, ze jakmile zacnou primovstriky prevazovat, bude se zvysovat poptavka po tomto typu prestavby, vrhne se na to vic vyrobcu a tim zacne klesat cena. Starty jsou primo na LPG, vykon zustava stejny a pouziji se jedny vstriky pro LPG i benzin.
Naopak u dyzlaku uz bych si tak jisty nebyl. Vymozenost, ktera se jmenuje adblue (vstrikovani mocoviny do vyfuku), bez ktere se naftaky ve vetsine pripadu neobejdou, pokud budou chtit plnit Euro 6, to je dle me mocny hreb do rakve s napisem TDI, dCi a podobne.
Navic, kdyz srovnam projev motoru 1,9 TDI Euro 4 a 1,6 TDI Euro 5 v O II, je to az usmevne. 1,9 bez filtru zbesile taha ve srovnani s 1,6, ktera na nejake slapani na plyn vylozene sere. Pritom maji ty motory papirove stejny vykon 77 kW. V realu je to jako nebe a dudy.
respond
nahlásit
Pepe
number of posts1143
date of registration09.05.2007
Sunday 25.01.2015 09:49, RE: Uplne mimo misu
bitner posted by:
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel. Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.
LPG rozhodne budoucnost ma a jmenuje se to prime vstrikovani kapalne faze a docela by me zajimalo, jake jsou s tim technicke problemy. Pozor nemluvim o te prasarne za 40000, kdy se to udela postaru (a motor se tim degraduje na neprimovstrik pri provozu na LPG) a kazdy treti vstrik je na benzin, aby se nezapekly benzinove vstrikovace (ony se stejne zapecou). Prestavba na kapalnou fazi zatim stoji 70000, ale rekl bych, ze jakmile zacnou primovstriky prevazovat, bude se zvysovat poptavka po tomto typu prestavby, vrhne se na to vic vyrobcu a tim zacne klesat cena. Starty jsou primo na LPG, vykon zustava stejny a pouziji se jedny vstriky pro LPG i benzin.Naopak u dyzlaku uz bych si tak jisty nebyl. Vymozenost, ktera se jmenuje adblue (vstrikovani mocoviny do vyfuku), bez ktere se naftaky ve vetsine pripadu neobejdou, pokud budou chtit plnit Euro 6, to je dle me mocny hreb do rakve s napisem TDI, dCi a podobne. Navic, kdyz srovnam projev motoru 1,9 TDI Euro 4 a 1,6 TDI Euro 5 v O II, je to az usmevne. 1,9 bez filtru zbesile taha ve srovnani s 1,6, ktera na nejake slapani na plyn vylozene sere. Pritom maji ty motory papirove stejny vykon 77 kW. V realu je to jako nebe a dudy.


Srovnávat 1,9 PD a 1,6 CR? Jablka a hrušky... Ok, ukažte mi někdo kombíka střední, nebo nižší střední s rezervou, plnohodnotným kufrem, nájezdem 1000km na LPG. Pak řeknu: ANO, LPG je náhrada za naftu, a hned pro něj poběžím.
respond
nahlásit
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Sunday 25.01.2015 10:28, RE: Uplne mimo misu
Pepe posted by:
bitner posted by:
Ne321 posted by:
Rad bych vas panove upozornil, ze jste uplne mimo misu. To co pisete byla pravda v minulosti a jeste dneska plati pro nekoho kdo jezdi starym autem obzvlaste tak starym jako byla zminovana petka E39. Nicmene cas nezastavis a v dnesni dobe u aktualnich modelu je situace uplne jina a to ve prospech dieselu. Zatimco dieselove motory mely nejvetsi problemy pred peti az deseti lety kdy to byla nova nevyzkousena technologie, tak dneska jsou diesely uz povetsinou celkem odladene. Naopak benziny uz nejsou stare osvedcene kousky, ale naopak motory plne novych nevyzkousenych technologii typu prime vstrikovani, dvojita turba a podobne nestastne napady. Vysledkem je, ze dnes je benzin tam kde byla pred temi peti az deseti lety nafta a ze v prumeru je dnes benzin mene spolehlivy a masivne servisne nakladnejsi nez diesel. Co se tyce LPG, tak to uz je za zenitem. U novych aut je problem, ze skoro vsechny aktualni benziny maji prime vstrikovani, coz je pro LPG velky az neresitelny problem. Existuji sady pro tyto motory, ale stoji o hodne vice nez pro klasicke benziny a navic jsou s nimi velke technicke problemy a malo kdo je umi. Navic v dnesni dobe je problem umistit nadrz na LPG, protoze rezerva bud neni vubec (zdravime BMW) a nebo je tam nejaka prtava dojezdovka kam date 45 litru toroid a jste radi. Doby kdy mel v aute clovek diru na 80 - 90 litru nadrz jsou davno pryc a do budoucna bude situace jenom horsi. Tudiz vhodnych novych aut pro vestavbu LPG je dnes uz na trhu minimum a pokud jsou tak jsou to modely, kde LPG nikdy nedavalo moc smysl, tedy mala auta primarne do mesta s maloobjemovymi motory.
LPG rozhodne budoucnost ma a jmenuje se to prime vstrikovani kapalne faze a docela by me zajimalo, jake jsou s tim technicke problemy. Pozor nemluvim o te prasarne za 40000, kdy se to udela postaru (a motor se tim degraduje na neprimovstrik pri provozu na LPG) a kazdy treti vstrik je na benzin, aby se nezapekly benzinove vstrikovace (ony se stejne zapecou). Prestavba na kapalnou fazi zatim stoji 70000, ale rekl bych, ze jakmile zacnou primovstriky prevazovat, bude se zvysovat poptavka po tomto typu prestavby, vrhne se na to vic vyrobcu a tim zacne klesat cena. Starty jsou primo na LPG, vykon zustava stejny a pouziji se jedny vstriky pro LPG i benzin.Naopak u dyzlaku uz bych si tak jisty nebyl. Vymozenost, ktera se jmenuje adblue (vstrikovani mocoviny do vyfuku), bez ktere se naftaky ve vetsine pripadu neobejdou, pokud budou chtit plnit Euro 6, to je dle me mocny hreb do rakve s napisem TDI, dCi a podobne. Navic, kdyz srovnam projev motoru 1,9 TDI Euro 4 a 1,6 TDI Euro 5 v O II, je to az usmevne. 1,9 bez filtru zbesile taha ve srovnani s 1,6, ktera na nejake slapani na plyn vylozene sere. Pritom maji ty motory papirove stejny vykon 77 kW. V realu je to jako nebe a dudy.
Srovnávat 1,9 PD a 1,6 CR? Jablka a hrušky... Ok, ukažte mi někdo kombíka střední, nebo nižší střední s rezervou, plnohodnotným kufrem, nájezdem 1000km na LPG. Pak řeknu: ANO, LPG je náhrada za naftu, a hned pro něj poběžím.


Haha, proc bych nemohl srovnavat 1,9 a 1,6?! To me jako ma hrat, ze i kdyz ta 1,6 hovno jede, tak je OK, pac je to Common Rail? A co jako? Kdyby ty motory byly v nabidce vedle sebe, tak dobre, ale ony jaksi nejsou. Chtel jsem tim rict, ze dyzlum dochazi rapidne dech ve svetle novych euro norem. Ono je to celkem jedno, protoze do 15 let uz se spalovaci motory delat proste nebudou, nicmene posledni mohykani budou jezdit na benzin, potozmo CNG/LPG.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 25.01.2015 10:37, RE: Uplne mimo misu
Pepe. tak zrovna k tej nádrži by stačilo, kdyby s tim výrobci počítali, o něco zmenšili benzinovou nádrž a přidali plynovou.. Je to jen na vůli výrobců.. Problém to rozhodně není. Ta nádrž je takovej argument neargument, kdo chce jezdit ekonomicky a hlavně Ekologicky tak si cestu najde.
Jinak když chceš najet s chrochtou cca těch 1000 km jak píšeš, je to ekorally. Kdybych já měl jet ekorally, dostal bych se pouze při provozu na plyn na dojezd 900-950km, celkový bez nutnosti tankovaní 1800-1900km..
respond
nahlásit
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.