2.5 naftohrnky v jádru nejsou špatný motory, problém je, jak píšeš, že 9 z 10 aut je deklarováno s najetýma 130 000 - 160 000 km ...jak úsměvné, že?
Samozřejmě nepopírám to, že tyto motory maj občas problémy s naftovým čerpadlem, ve starších verzích váhy vzduchu a nějaké drobnosti.
Ale, jak zde každý tyto motory pomlouvá,ohledně vaček a tekoucího oleje.....
Problém vaček je způsoben Long Lifem, je to zabiják těchto motorů! Prostě u auta s 300 000 km(které jsou běžně doopravdy najeté) už nemá olej po 20 000km správné mazací schopnosti a kdo ten olej mění po 30 000km, tak je vymalováno!
Začnou se vydírat, kousky vydřeného kovu ucpou kanálky, co jdou hydroštelama a pak už se to celé jen prohlubuje a urychluje.
Myslím že verze 132kW má na vačkách rolny, ale i tak se na nich tento problém objevil.
U tohoto motoru se neofic. doporučuje měnit olej po 10 tis.km, max po 15 tis. Kdo tohle dodržuje z vačkama nemá problém.
A co se týče chcaní oleje všude možně, odvětrání klikovky jde přes filtr odlučování olejové mlhy. U starší verze byla předepsána výměna myslím po 90 000km a u Tvé verze bylo sítko a to se má tuším jen propláchnout a vyčistit.
Samozřejmě většina servisů nemá o tomto filtru ani tuchaa podle toho to pak vypadá, filtr zasranej, v klikovce tlak, jak prase a motor tlaší olej, kudy to jen jde!
Shrnuto, kdo mění olej po 10 tis. dbá o ten filtr, tak mu auto lítá, jak divý a najede půl mega, jak prd....dokuď nezdechne čerpadlo