Hold u takových ojetin je rozhodující stav vozu....Sestřenice má taky Fiata Punto II ale s motorem 1.3 JTD a žádný fatální problém neřešila během tří let.
A zase brácha měl taky Felicii s pouhými 120 tis km, byl třetí majitel a to auto bylo levnější hodit na vrakoviště než cokoliv opravovat. Tam snad bylo špatné všechno, 2x měněný motor a ta koroze, že nešly na heveru ani měnit pneumatiky.
Já třeba mám s 260 tisíci kilometry a řešil jsem jen spotřební věci, motor je třeba původní. Co jsem ale dělal, tak výměnu převodovky s novou spojkou, ta mě teda vyšla na dobrých 4 a půl tisíce.
...což je ale zase výdaj, který se dá v pohodě zvládnout z výplaty a máte dalších pár set tisíc pokoj
Do té své jsem během 3 let provozu / 60 tis km nasypal asi 15 tisíc, tedy 6x výměna oleje, převodovka se spojkou, komplet vyměněné náplně, komplet všechny filtry, komplet přední brzdy (destičky, kotouče, prasátka), zadní brzdy (lanovody, bubny, obložení...), komplet nový výfuk, přední tlumiče....
Člověk prostě musí počítat s tím, že když má auto nalítáno velkou porci kilometrů, že tyhle věci bude muset řešit a investovat...a je logické, že auto které v době pořízení stálo třeba i milion korun, nebude mít ani po 20 letech servis za pusu.
Hold Felicie nemají zrovna dobrou pověst skrz jízdní vlastnosti, bezpečnost a korozi. Jízdní vlastnosti se liší i dle modelové řady, bezpečnost je u nové tváře zlepšená a koroze i kosí auta jiných značek.
A nejlevnější auto snad co se týče provozu. Je třeba hledat zachovalé kusy a počítat s tím, že cena u soukromníka půjde i ke 30 tisícům.