0
back
 

diskuze k tématu: Jak spolehlivé jsou šestiválce audi?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.01.2013 20:09, Jak spolehlivé jsou šestiválce audi?
Uvažuji o koupi cca 5 let starého auta. Dlouho jsem přemýšlel jakou značku zvolit a jediná značka, která splňuje mé požadavky (kvalita, líbivý design, image, funkčnost) je audi. Ideálně A4, případně A6 - zde už mám jisté obavy především z cen náhradních dílů. Zajímají mě pouze naftové motory. Nyní vlastním vw bora 1.9 tdi 110kw, což je poměrně živé, bezporuchové a úsporné auto (6,4l/100km). Toto také očekávám od auta následujícího. Jediné v čem jsem ochoten lehce slevit je spotřeba.

Vzhledem k tomu, že mám rád svižnější jízdu a nechci slabší auto než mám, neberu v úvahu motor 1.9TDI 77kw ani žádný 2.0TDI do 103kw a 125kw, je prý hodně poruchový a díly drahé.

Můj dotaz tedy je, jaké vlastně jsou šestiválcové motory 2.7TDI a 3.0TDI? Spotřebu dle testů nemají špatnou (na ten výkon), ale jak dlouho a jak spolehlivě fungují...tuto informaci nemohu nikde zjistit. Jsou poruchové jako např. dřívější 2.5TDI nebo současné dvoulitry? A jak je to se servisem když se něco pokazí? O kolik jsou na ně dražší např. turba nebo vstřiky? Nerad bych, aby mě auto přivedlo za nějaký čas na mizinu. Pokud některý z nich lze doporučit, pak brát s manuálem nebo dsg? Pokud není dsg vysloveně špatná volba, rád bych jí zkusil..mám rád změny.
Děkuji za odpověď a dobrou radu.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 28.01.2013 15:47, RE: Jak spolehlivé jsou šestiválce audi?
nepřihlášený uživatel posted by:
Uvažuji o koupi cca 5 let starého auta. Dlouho jsem přemýšlel jakou značku zvolit a jediná značka, která splňuje mé požadavky (kvalita, líbivý design, image, funkčnost) je audi. Ideálně A4, případně A6 - zde už mám jisté obavy především z cen náhradních dílů. Zajímají mě pouze naftové motory. Nyní vlastním vw bora 1.9 tdi 110kw, což je poměrně živé, bezporuchové a úsporné auto (6,4l/100km). Toto také očekávám od auta následujícího. Jediné v čem jsem ochoten lehce slevit je spotřeba. Vzhledem k tomu, že mám rád svižnější jízdu a nechci slabší auto než mám, neberu v úvahu motor 1.9TDI 77kw ani žádný 2.0TDI do 103kw a 125kw, je prý hodně poruchový a díly drahé.Můj dotaz tedy je, jaké vlastně jsou šestiválcové motory 2.7TDI a 3.0TDI? Spotřebu dle testů nemají špatnou (na ten výkon), ale jak dlouho a jak spolehlivě fungují...tuto informaci nemohu nikde zjistit. Jsou poruchové jako např. dřívější 2.5TDI nebo současné dvoulitry? A jak je to se servisem když se něco pokazí? O kolik jsou na ně dražší např. turba nebo vstřiky? Nerad bych, aby mě auto přivedlo za nějaký čas na mizinu. Pokud některý z nich lze doporučit, pak brát s manuálem nebo dsg? Pokud není dsg vysloveně špatná volba, rád bych jí zkusil..mám rád změny.Děkuji za odpověď a dobrou radu.


hlavně 3.0 TDI je považovaný za špičkový, bezporuchový a velmi tichý motor. Závady se mohou vyskytovat až okolo 180-200 tkm, vstřiky. Jeden stojí cca 10 tisíc, nebo stál, když jsem to řešil před pár lety /nekupoval jsem, jen jsem zjišťoval/. Turbo se dá repasovat, nové tipuju tak na 30 tisíc...

respond
zdenyx
number of posts26
date of registration27.11.2012
Monday 28.01.2013 20:07, motory
Ani jeden motor není bez problémů. Starší 3.0 tdi je pd vstřik,má problémy s rozvody. Je zde řetěz,ale nefunguje jak má. Novější 3.0 tdi-171 kw,už common-rail,má být lepší spotřeba,problém při větším nájezdu vstřiky. Novější verzi motoru jsem zkoušel,real spotřeba okolo 9,využití potenciálu motoru 11-13. Ale je to daň i za quattro. Ale do A6 asi nejlepší motor
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 29.01.2013 20:43, RE: motory
zdenyx posted by:
Ani jeden motor není bez problémů. Starší 3.0 tdi je pd vstřik,má problémy s rozvody. Je zde řetěz,ale nefunguje jak má. Novější 3.0 tdi-171 kw,už common-rail,má být lepší spotřeba,problém při větším nájezdu vstřiky. Novější verzi motoru jsem zkoušel,real spotřeba okolo 9,využití potenciálu motoru 11-13. Ale je to daň i za quattro. Ale do A6 asi nejlepší motor


3.0 TDI byl vždycky common rail, nikdy PD a platí za vysoce spolehlivý motor. Spotřeba je klidně pod 9, normálně za 8,5 litru. Za 11-13 se s ním v českým podmínkách prakticky nedá jezdit. To bys musel jezdit nonstop 200. Já jezdím hodně nevychovaně a stačilo mi 9,5 litru - a to byl motor zbastlený čipem...

respond
zdenyx
number of posts26
date of registration27.11.2012
Tuesday 29.01.2013 20:57, to reno
ten starší 3.0 tdi není common-rail-165 kw,novější už ano. S tím novějším jsem jezdil,auto najeto slabě přes 240 000. Normální jízda 9,při rychlejší jízdě nad 10,plus pár kilometrů město. To je vlastní zkušenost,sám jsem totiž tenhle model chtěl
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 30.01.2013 10:06, RE: to reno
zdenyx posted by:
ten starší 3.0 tdi není common-rail-165 kw,novější už ano. S tím novějším jsem jezdil,auto najeto slabě přes 240 000. Normální jízda 9,při rychlejší jízdě nad 10,plus pár kilometrů město. To je vlastní zkušenost,sám jsem totiž tenhle model chtěl


3.0 TDI je od počátku common rail, je to první common rail motor vyrobený koncernem. PD byl předchozí 2,5 V6.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines
dohledej si to. Měl jsem rok a půl upravenou A6 3.0 TDI, s cca 280 HP a jezdila za 9,5 litru
v kombinaci. To je vlastní zkušenost, ne pár kilometrů ale rok a půl provozu s 5000 najetými
kilometry měsíčně.

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 30.01.2013 10:49, RE: to reno
zdenyx posted by:
ten starší 3.0 tdi není common-rail-165 kw,novější už ano. S tím novějším jsem jezdil,auto najeto slabě přes 240 000. Normální jízda 9,při rychlejší jízdě nad 10,plus pár kilometrů město. To je vlastní zkušenost,sám jsem totiž tenhle model chtěl


a ještě sprimonitor.de - průměrná spotřeba z několika desítek uživatelů - 9,29 litrů, spotřeba okolo 13 je jen u jednoho uživatele, drtivá většina pod 9 litrů...
respond
zdenyx
number of posts26
date of registration27.11.2012
Wednesday 30.01.2013 18:32, to reno
ano,máš pravdu s tím motorem,je to common-rail. Ta spotřeba vycházela mě. Dosluhuje mi moje A6,tak jsem se právě díval na tenhle typ motoru-171 kw. Se starším jsem jezdil hodněkrát,ta spotřeba tam byla lepší asi o litr,ale jedná se o sedan. Ale já vybíral kombi. Tyhle motory jsou skvělý,ale bohužel 95 procent automat
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 31.01.2013 19:48, RE: to reno
zdenyx posted by:
ano,máš pravdu s tím motorem,je to common-rail. Ta spotřeba vycházela mě. Dosluhuje mi moje A6,tak jsem se právě díval na tenhle typ motoru-171 kw. Se starším jsem jezdil hodněkrát,ta spotřeba tam byla lepší asi o litr,ale jedná se o sedan. Ale já vybíral kombi. Tyhle motory jsou skvělý,ale bohužel 95 procent automat


je skvělý i automat... nejsou s ním problémy.

respond
Radek
number of posts9
date of registration10.05.2007
Saturday 02.02.2013 16:31, RE: motory
3.0 TDI byl vždycky common rail, nikdy PD a platí za vysoce spolehlivý motor.


Za vysoce spolehlivý určitě neplatí, ale nadprůměrně špatný není. Každopádně spotřebu má tragickou. Dle spritmonitoru má verze 171kw 9,5l což je ve srovnání např. s bmw 530 které má 173kw o 1,5l více. Bmw motory jsou holt trochu jiná liga.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 02.02.2013 19:21, RE: motory
Radek posted by:
3.0 TDI byl vždycky common rail, nikdy PD a platí za vysoce spolehlivý motor. Za vysoce spolehlivý určitě neplatí, ale nadprůměrně špatný není. Každopádně spotřebu má tragickou. Dle spritmonitoru má verze 171kw 9,5l což je ve srovnání např. s bmw 530 které má 173kw o 1,5l více. Bmw motory jsou holt trochu jiná liga.


esli vono to nebude tím, že 530d je zadní pohon, zatímco 3.0 TDI nelze pořídit jinak než s quattrem
a ano, platí za vysoce spolehlivý.

respond
Radek
number of posts9
date of registration10.05.2007
Saturday 02.02.2013 19:40, RE: motory
esli vono to nebude tím, že 530d je zadní pohon, zatímco 3.0 TDI nelze pořídit jinak než s quattrema ano, platí za vysoce spolehlivý.

No tak za to já nemohu že audi nabízí omezené výrobky,ale budiž. Srovnejme tedy čtyřkolky. Rozdíl 8,5 vs 9,5. Jestli to nebude tím, že bmw dělá lepší motory
Pokud nemáte vysoké nároky na spolehlivost, tak potom lze 3,0tdi označit za vysoce spolehlivý

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 03.02.2013 08:07, RE: motory
Radek posted by:
esli vono to nebude tím, že 530d je zadní pohon, zatímco 3.0 TDI nelze pořídit jinak než s quattrema ano, platí za vysoce spolehlivý.No tak za to já nemohu že audi nabízí omezené výrobky,ale budiž. Srovnejme tedy čtyřkolky. Rozdíl 8,5 vs 9,5. Jestli to nebude tím, že bmw dělá lepší motory Pokud nemáte vysoké nároky na spolehlivost, tak potom lze 3,0tdi označit za vysoce spolehlivý


Na sprimonitor se dají vyselektovat čtyřkolky? To říkej tomu co se živí senem...

respond
Radek
number of posts9
date of registration10.05.2007
Sunday 03.02.2013 10:30, RE: motory
Na sprimonitor se dají vyselektovat čtyřkolky? To říkej tomu co se živí senem...

Odkaz nejde vložit. Do modellname stačí napsat xd.

Šlo mi jen o to aby tazatel nebyl zbytečně zklamán. Končím debatu. Dobrou chuť
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 03.02.2013 11:43, RE: motory
Radek posted by:
Na sprimonitor se dají vyselektovat čtyřkolky? To říkej tomu co se živí senem...Odkaz nejde vložit. Do modellname stačí napsat xd.Šlo mi jen o to aby tazatel nebyl zbytečně zklamán. Končím debatu. Dobrou chuť


Viděl jsem řadu srovnávacích testů těchhle "manažérských sedanů" (rozuměj automat/4x4/V6 diesel)
a rozdíly byly v řádech deset litru... 525d E60 jsem jezdil rok, pokud si pamatuju, jezdil jsem za 8 až 8,5 a byl to jen RWD. Zázraky se nedějí. Když jsem pak přeskočil do A6 spotřeby byla o cca litr vyšší, ale to je na vrub quattra, ničeho jiného...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 04.02.2013 09:36, spolehlivost? no hodně nic moc...
mno 1,9tdi ačkoliv ho nemám rád je motor o mnoho a mnoho spolehlvější než jakýkoli V6 od koncernu.

pokud pominu chronicky poruchový 2,5tdi se zadírajícím se vačkami a jinými běžným vadami (turba, vstřiky, dvouhmota, váhy vzduchu ) který nabízí vysokou spotřebu a nic moc dynamiku a zemědělský chod,

je tu 3,OTDI který má problém se vstřiky (díky kvalitě nafty v čr), dvouhmotou, opotřebenými turby (díky longlife výměnám) a záhadnými závadami startérů a samozřejmě drahými rozvody. benzíny 3,2 mají problém zase s rozvody (resp. stavítky a napínáky).nejspolehlivější se ukazuje 4,2 V8 ale ten pojede za 14-16l. to s 3,0tdi bere jen když se jede rychle.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 04.02.2013 10:02, RE: spolehlivost? no hodně nic moc...
finding posted by:
mno 1,9tdi ačkoliv ho nemám rád je motor o mnoho a mnoho spolehlvější než jakýkoli V6 od koncernu.pokud pominu chronicky poruchový 2,5tdi se zadírajícím se vačkami a jinými běžným vadami (turba, vstřiky, dvouhmota, váhy vzduchu ) který nabízí vysokou spotřebu a nic moc dynamiku a zemědělský chod, je tu 3,OTDI který má problém se vstřiky (díky kvalitě nafty v čr), dvouhmotou, opotřebenými turby (díky longlife výměnám) a záhadnými závadami startérů a samozřejmě drahými rozvody. benzíny 3,2 mají problém zase s rozvody (resp. stavítky a napínáky).nejspolehlivější se ukazuje 4,2 V8 ale ten pojede za 14-16l. to s 3,0tdi bere jen když se jede rychle.


všechny diesely mají problémy se vstřiky a s turby. Záleží na tom kdy.

respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 11.02.2013 22:31, Re:
Dobrý den. Jak 2.7 TDI, tak vetší třílitr považuji za velmi povedené motory. O tom, jak dlouho budou tyto jednotky spolehlivě fungovat, rozhoduje nejvíc jízdní styl řidiče (jako snad u každého motoru). Důležité je dodržovat intervaly pro výměnu oleje, studený motor nehnat do otáček a horký naopak nechat (nejen) po ostřejší jízdě chvíli dochladit. Když už by se vyskytla nějaká závada na systému Common-Rail, měl by si s ní poradit nějaký diesel servis (cena opravy bude záležet na výrobci). Převodovka DSG by určitě neměla být špatnou volbou, já bych ale tento motor nejraději spojil s převodovkou Tiptronic.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 12.02.2013 19:28, RE: Re:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Jak 2.7 TDI, tak vetší třílitr považuji za velmi povedené motory. O tom, jak dlouho budou tyto jednotky spolehlivě fungovat, rozhoduje nejvíc jízdní styl řidiče (jako snad u každého motoru). Důležité je dodržovat intervaly pro výměnu oleje, studený motor nehnat do otáček a horký naopak nechat (nejen) po ostřejší jízdě chvíli dochladit. Když už by se vyskytla nějaká závada na systému Common-Rail, měl by si s ní poradit nějaký diesel servis (cena opravy bude záležet na výrobci). Převodovka DSG by určitě neměla být špatnou volbou, já bych ale tento motor nejraději spojil s převodovkou Tiptronic.


DSG se myslím k šestiválcům dodává až v této generaci A6, nebo se mýlím?

respond
kreedy
number of posts1
date of registration20.12.2015
Sunday 20.12.2015 13:39, Spotreba
SIce starší příspěvek, ale zareaguju, třeba se to info bude někomu hodit ;)

2 roky jsem vlastnil A4 B AVANT 3.0TDI 171kw Qattro MANUAL 10/2007 r.v... Nádrž to má 63litru... A protože tankuji porad plnou, tek reál na cca 60 l najelo auto 850km... nájezd jsem měl cca 25tis/rok podíl město/okresky/dálnice 20/40/40 [%] ... rychlosti běžně okreska 80-100 dalnice 110-120 všechno pokud možno na tempomat... tzn. kombinovaná spotřeba při rozumne jízdě nějakých 7l/100... dálkové jízky i pod 6l/100... I kdyz tedy palubní pc neustále zarputile ukazovalo krásný údaj 6.2l/100 :D... I když jako u všech rachotily při startu rozvody a při prodeji jsem zjistil, že auto mělo bezmála reálných 300tis, na diag žádná chyba, výměna pouze brzdového obložení a olej, filtry... jinak naprosto OK a bez problémů... i dpf slapalo bez potíží... Sice řidičsky absolutně tupé auto, ale výborný pracant a náklaďák a pohodlíčko...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.