0
back
 

diskuze k tématu: Jak majitel hodnotí Audi A4 po půl roce používání?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 16:19, Doporučení
Čtu tento magazín hodně dlouho, ale že by tento motor byl zde doporučován? Možná jediné co se tady na něm pochválilo, tak byla jedině jeho životnost a i tím si nejsem jist. Jeho vysoká spotřeba je profláknutá všeobecně a i v poměrně lehké Octávii je to žrout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 17:27, RE:
Koloss posted by:
Jsem rád, že to tady někdo zmínil. Rozměr pneu mě zaujal - 205/60 R16 je takový nepříliš rozšířený. Nemělo by tam být správně 205/55 R16? To je mnohem více rozšířené a jak vím, tak třeba O2 to má jako lepší obutí. Tedy je to používané i v koncernu. Znalci Audin nevíte jak to je?

Pokud by měl opravdu vyšší profil, tak by měl větší než předepsaný obvod pneu a výsledkem by bylo i špatné ukazování tachometru. Takže kromě toho, že místo 100 km by pán najel více, tak by i také jezdil rychleji. Obě ...
Mechanik co se mi kdysi chvilku staral o 626 provedl dekarbonizaci tím, že do motoru nalil 5L 0W-40. Měsíc jsem tim jezdil a pak olej ještě jednou vyměnil. Tvrdil že ten 0W-40 co tam dal má přísady na rozpouštění karbonu. A tvrdil že na víku motoru je vidět že se toho celkem dost rozpustilo. Ale říkal že je i riziko, že to auto začne žrát pak olej, protože karbon co tam je motor zároveň utěsňuje. Fakt je že ta 626 žrala cca 1-2L na tisíc podle zacházení. Kolik žrala předtím nevím, protože mi tohle provedl těsně po koupi auta. A vůbec byl motor věčně zaolejovaný. Byla to stará přetočená plečka za 59 tisíc z AAA, takže se nebylo čemu divit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 17:46, RE:
Petr S posted by:
Mechanik co se mi kdysi chvilku staral o 626 provedl dekarbonizaci tím, že do motoru nalil 5L 0W-40. Měsíc jsem tim jezdil a pak olej ještě jednou vyměnil. Tvrdil že ten 0W-40 co tam dal má přísady na rozpouštění karbonu. A tvrdil že na víku motoru je vidět že se toho celkem dost rozpustilo. Ale říkal že je i riziko, že to auto začne žrát pak olej, protože karbon co tam je motor zároveň utěsňuje. Fakt je že ta 626 žrala cca 1-2L na tisíc podle zacházení. Kolik žrala předtím nevím, protože mi toh...
No já jsem si totiž prováděl vyčištění motoru pomocí STP petrol treatment, červená láhev za cca 130 korun, dal jsem je tam postuipně tři. Dělal jsem to proto, že mi motor začal žrát olej a to asi litr na 2000 km. Předtím přitom olej nebral takřka vůbec. Výsledek je, že to přestalo olej žrát téměř úplně. Mám teorii, podle které jsem měl zanesené karbonem pístní kroužky, které pak nestíraly olej a ten se spaloval. Tímhle vyčištěním se asi uvolnily a zase těsní. Zajímala mě zkušenost od někoho jiného.

Přemýšlím o dalších přípravcích na vyčištění motoru, LiquiMoly dělá dva, jeden se nalije a jezdí tak 100 km a pak se olej komplet vymění. Druhý se nalije a motor nechá běžet deset minut a pak se olej vymění. Obecně by to mělo pomoct, ale je tam riziko, že se uvolní nějaký větší kus usazeniny a třeba ucpe napínák rozvodového řetězu a pak bude průser.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 18:25, RE: Jízdní vlastnosti
rojack posted by:
....a proto je Audi quattro už léta mezi špičkou ve své třídě.....
Buď to máte doma nebo jste s tím v životě nejel, ale klasické Audi (je fuk jaký pohon, jen předek, předek i zadek) na klikatých silničkách nepředjede ani Škodu 120, protože to auto nejde řídit. Audi vyrábí pouze jeden model kde je největší hmotnost motoru uložena mírně za přední nápravou a ten rozhodně není nijak levný (jeden z nejdražších - Sportback). Pokud myslíte klasické Audi Quattro z 80. let, tak to mělo hodně věcí udělaných jinak, než dnešní Audi nebo limuzíny Audi z téže doby. Navíc je na něm jasně patrné, že Audi opisovalo od Lancie nebo se vám zdá, že podobnost s Deltou je pouze náhodná
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 18:47, RE: Pokud majitel jezdí převážně krátké jízdy ve městě ...
Tycoon posted by:
... tak se spotřebě nemůže divit. Přece jen relativně těžké auto plus litinový blok motoru, to se hodí spíše na dálky. Do města se opravdu víc hodí Fabie s motorem HTP.
Já nevím, moje Mondeo je o 150 kg těžší a motor 2.0 benzín má ve městě spotřebu do 10 litrů. Sice je psaná přes jedenáct, ale tolik jsem nedosáhl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 19:11, RE: Pokud majitel jezdí převážně krátké jízdy ve městě ...
Koloss posted by:
Já nevím, moje Mondeo je o 150 kg těžší a motor 2.0 benzín má ve městě spotřebu do 10 litrů. Sice je psaná přes jedenáct, ale tolik jsem nedosáhl.
Ano, u "velkých motorů" se dá ve městě jezdit za míň než udává výrobce - protože ten velký motor může jet v městě i na nejvyšší převodový stupeň, zatímco metodika měření ve městě předepisuje první až třetí převodový stupeň (pokud se nepletu), aby test zvádla i auta typu Fabia 1.4 TDI nebo Junior 1.0
Mondeo má celohliníkový motor, ne ? To bude asi rozdíl oproti té Audině s litinovým blokem motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 19:15, RE: Doporučení
Koloss posted by:
Čtu tento magazín hodně dlouho, ale že by tento motor byl zde doporučován? Možná jediné co se tady na něm pochválilo, tak byla jedině jeho životnost a i tím si nejsem jist. Jeho vysoká spotřeba je profláknutá všeobecně a i v poměrně lehké Octávii je to žrout.
Řešilo se to. Ale pán si to asi špatně přebral. Bylo řečeno, že ten motor je vlastně ve VW a Audi tragédie, ale ve škodovce ultratragédie (kvůli pevné délce sání). Takže asi tak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 19:23, RE: Doporučení
Koloss posted by:
Čtu tento magazín hodně dlouho, ale že by tento motor byl zde doporučován? Možná jediné co se tady na něm pochválilo, tak byla jedině jeho životnost a i tím si nejsem jist. Jeho vysoká spotřeba je profláknutá všeobecně a i v poměrně lehké Octávii je to žrout.
Existuje více variant toho motoru, které se liší zejména sacím potrubím. V Audi A4 se vyskytuje ta "nejlepší", co jede líp a žere míň. Do Octavie se ze začátku montovala ta "nejhorší" varianta motoru, teprve až v roce 1999 tam o něco lepší variantu. Pak místo ní přišel starší dvoulitr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 19:43, RE: Nechápu...
David V posted by:
Tak člověk se pořád učí. Passat má snad všechno podél. Koukl jsem na pár inzerátů a nestačil se divit. Nicméně bych o způsob uložení neopíral argumentačně změnu v chování, pokud skutečně jde o identický motor a ani sání není nijak upravované (pouze přizpůsobené pootočení motoru o 90°).
To není pravda. Pořádně se na ty motory na fotkách podívejte a uvidíte, že sací potrubí motoru 1.8 20V je v autech s podélným uložením vedeno v motorovém prostoru jinak než u příčného uložení. Ale důležitější je asi to, že u aut s příčným pohonem tam do roku 1999 nedávali proměnou délku sacího potrubí.
Netýká se to jen 1.8 20V, ale i jiných motorů koncernu. Třeba čtyřválce 2.0 85 kW. Já ho mám ve Fábce s kódem AZL bez proměnné délky sacího potrubí. Ale třeba v Superbu má kód AZM a prý má proměnné sání. A dle fotek má Superb 2.0 s podélným uložením motoru jinak vedené celé sací potrubí než moje Fábka s motorem napříč. Jsou to na první pohled detaily, ale reálně je v tom asi rozdíl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 20:02, RE: Pokud majitel jezdí převážně krátké jízdy ve městě ...
Tycoon posted by:
Ano, u "velkých motorů" se dá ve městě jezdit za míň než udává výrobce - protože ten velký motor může jet v městě i na nejvyšší převodový stupeň, zatímco metodika měření ve městě předepisuje první až třetí převodový stupeň (pokud se nepletu), aby test zvádla i auta typu Fabia 1.4 TDI nebo Junior 1.0
Mondeo má celohliníkový motor, ne ? To bude asi rozdíl oproti té Audině s litinovým blokem motoru.
Jo, motor je celohliníkový Duratec, ale přesto je celé Mondeo o 150 kg těžší než ta Audina. Tedy aspoň co jsem dohledal, tak tahle A4 s tím motorem má hmotnost 1220 kg.

No ona celá ta metodika je divná, jestli takto předepisuje kvalty proti zdravému rozumu, tak se není co divit, že ty výsledky jsou úplně blbě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 22:56, RE: Nechápu...
A4 posted by:
Je to jasný jak facka
Jen bych ještě dodal, že tenhle motor má v passatu a a4 plastové sání na rozdíl od oktávky, pokd se nepletu...
Je to tak nějak jak to píšeš. V Octavii a Passatu je jinak uložen a má i jiné sání než v Octavii. Určitě bych si zjistil podle kodu motoru, které jsou pružné a usporné a které jsou žravé a líné. Dle mě by třeba pomohl chip, který by poladil nastavení ŘJ a poupravil pružnost z nižších otáček...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 22:57, RE: Nechápu...
Tycoon posted by:
To není pravda. Pořádně se na ty motory na fotkách podívejte a uvidíte, že sací potrubí motoru 1.8 20V je v autech s podélným uložením vedeno v motorovém prostoru jinak než u příčného uložení. Ale důležitější je asi to, že u aut s příčným pohonem tam do roku 1999 nedávali proměnou délku sacího potrubí.
Netýká se to jen 1.8 20V, ale i jiných motorů koncernu. Třeba čtyřválce 2.0 85 kW. Já ho mám ve Fábce s kódem AZL bez proměnné délky sacího potrubí. Ale třeba v Superbu má kód AZM a prý má pro...
Tak proměnné sací potrubí udělá hrozně moc...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 00:07, RE:
Koloss posted by:
No já jsem si totiž prováděl vyčištění motoru pomocí STP petrol treatment, červená láhev za cca 130 korun, dal jsem je tam postuipně tři. Dělal jsem to proto, že mi motor začal žrát olej a to asi litr na 2000 km. Předtím přitom olej nebral takřka vůbec. Výsledek je, že to přestalo olej žrát téměř úplně. Mám teorii, podle které jsem měl zanesené karbonem pístní kroužky, které pak nestíraly olej a ten se spaloval. Tímhle vyčištěním se asi uvolnily a zase těsní. Zajímala mě zkušenost od někoho jiné...
No teď už o dekarbonizaci motoru neuvažuju. A kdyby mi ji tehdy ten mechanik nenabídl jako téměř nutnost, tak by mě to ani nenapadlo. Prostě tankuju N95 a jednou za rok-2 jdu na garančku a to je celé. Slušná atmosféra má vydržet ve slušné kondici přes půl milionu ne? Za předpokladu že se v ní mění olej a nejezdí se s ní každý víkend závodit na okruh.<br>
Zrovna tak bych se dost zdráhal do auta lít různé kapaliny co se prodávají v auto moto doplňkách. Přijde mi, že pokud je motor nebo chladič v háji, tak už ho tyhle věci těžko zachrání. Kdoví jestli tahle chemie neškodí zas v něčem jiném.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 00:11, RE:
Petr S posted by:
No teď už o dekarbonizaci motoru neuvažuju. A kdyby mi ji tehdy ten mechanik nenabídl jako téměř nutnost, tak by mě to ani nenapadlo. Prostě tankuju N95 a jednou za rok-2 jdu na garančku a to je celé. Slušná atmosféra má vydržet ve slušné kondici přes půl milionu ne? Za předpokladu že se v ní mění olej a nejezdí se s ní každý víkend závodit na okruh.<br>
Zrovna tak bych se dost zdráhal do auta lít různé kapaliny co se prodávají v auto moto doplňkách. Přijde mi, že pokud je motor nebo chladič v h...
Ale jestli to tobě pomohlo, tak budiž. Já se kdysi podobnou vodičkou pokusil zachránit chladič a nakonec stejně prasknul a kupoval jsem nový.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 10:32, RE: Jízdní vlastnosti
Rover623 posted by:
Buď to máte doma nebo jste s tím v životě nejel, ale klasické Audi (je fuk jaký pohon, jen předek, předek i zadek) na klikatých silničkách nepředjede ani Škodu 120, protože to auto nejde řídit. Audi vyrábí pouze jeden model kde je největší hmotnost motoru uložena mírně za přední nápravou a ten rozhodně není nijak levný (jeden z nejdražších - Sportback). Pokud myslíte klasické Audi Quattro z 80. let, tak to mělo hodně věcí udělaných jinak, než dnešní Audi nebo limuzíny Audi z téže doby. Navíc je ...
Ale no tak, zase tak hrozné to není. S Audinami (př. pohon i quattro) jezdím už nějaký ten pátek. Ano jsou přirozeně nedotáčivější, ale tento jev se dá eliminovat. Dost se mi osvědčilo před prudší zatáčkou ubrat výrazněji plyn (samozřejmě s rozumem, mám se rád), nebo v zatáčce ťuknout na brzdu (záleží na situaci a taky jestli mám zrovna chuť si jízdu aspoň trochu užít). Odstředivá síla pak začne působit víc na zadek a auto se srovná. V zimě se tak dá vyvolávat i lehce přetáčivý smyk, který auto nasměruje do správného směru. U quattra se dá zase snadno aplikovat skandinávský švih. To pak někdy strávím na neodhrabané zapomenuté okresce klidně hodinu a přijedu domů nadopovaný endorfiny.
Opravdu hodně v chování udělají pneu. Na zimních je nedotáčivost poměrně výrazná, ale na kvalitních letních (šířka 225 mm) nedotáčivost skoro neznám, a když už dojde k nějakému smýknutí, tak spíš lehkému smýknutí všech 4 kol, ale to už je fakt prasečí jízda a ke korekci stačí trošku ubrat plyn...

Ale zase v létě, když vím, že pojedu po nějaké pěkné cestě (např. na jaře do Alp), raději volím E46 s benzínem. Podle mě nejgeniálnější auto i na české okresky. Na nerovnostech neodskakuje, je neuvěřitelně pevné a komunikativní, a nedotáčivost u něj vyvolá snad jen totální debil. A taky tam, kde projedu zatáčku v Audi cca v 80 km/h, ji v BMW bezpečně a jakoby samozřejmě projedu ve 100. Motor mezi nápravou a skoro v interiéru a pohon zadních kol udělá hodně. Ale v zimě na vesnici v podhorské oblasti je Audi často k nezaplacení ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 10:43, RE: Nechápu...
zigi posted by:
Je to tak nějak jak to píšeš. V Octavii a Passatu je jinak uložen a má i jiné sání než v Octavii. Určitě bych si zjistil podle kodu motoru, které jsou pružné a usporné a které jsou žravé a líné. Dle mě by třeba pomohl chip, který by poladil nastavení ŘJ a poupravil pružnost z nižších otáček...
Samozřejmě jsem myslel že v A4 a VW je jinak uložen než v Octavii. Píšu jak dub
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 12:18, RE: Doporučení
Pepe posted by:
Řešilo se to. Ale pán si to asi špatně přebral. Bylo řečeno, že ten motor je vlastně ve VW a Audi tragédie, ale ve škodovce ultratragédie (kvůli pevné délce sání). Takže asi tak
Taky si pamatuji, že informace, že v Octavii tento motor nepracuje tak jak by všichni očekávali narozlíl od stejného motoru v jiných koncernových motorech, tady byla. Je to ale hodně dávno, ale už nevím, ve kterém článku, tipuji, že v některém věnovaném Octavii 1.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 12:23, RE:
Koloss posted by:
Jsem rád, že to tady někdo zmínil. Rozměr pneu mě zaujal - 205/60 R16 je takový nepříliš rozšířený. Nemělo by tam být správně 205/55 R16? To je mnohem více rozšířené a jak vím, tak třeba O2 to má jako lepší obutí. Tedy je to používané i v koncernu. Znalci Audin nevíte jak to je?

Pokud by měl opravdu vyšší profil, tak by měl větší než předepsaný obvod pneu a výsledkem by bylo i špatné ukazování tachometru. Takže kromě toho, že místo 100 km by pán najel více, tak by i také jezdil rychleji. Obě ...
Toho atypického rozmětu pneu jsem si pravda ani nevšinul. Nemám přehled povolených rozměrů na toto auto, ale pokud kouknu do konfigurátorů různých eshopu s pneu, tento rozmer Pro A4 roku 2000 uveden neni. Takze pokud ho tam pan ma, tak tam ma pneu s obvodem cca o 4-5 procent vetsim, tudiz mu pocitadlo km ukazuje o 5 procent mene a i spotreba mu tudiz vychazi o 5 procent vyssi. Nikdo totiz nepredpoklada, ze by pocitadlo kilometru kecalo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 13:39, RE:
Petr S posted by:
Ale jestli to tobě pomohlo, tak budiž. Já se kdysi podobnou vodičkou pokusil zachránit chladič a nakonec stejně prasknul a kupoval jsem nový.
Ucpávání děr sračkama přidanýma do oleje nebo chladící kapaliny je pitomost, která občas funguje, ale vetšinou nadělá víc škody. Je to skoro podobná hovadina, jako přísady teflonu do oleje.

Odstraňování karbonových usazenin je podle mě něco úplně jiného. Podle toho co vím, jsou karbonové usazeniny jev, který vzniká obecně bez přílišného vlivu obsluhy, z větší části nemusí mít výrazný vliv na vlastnosti nebo životnost motoru. Někdy ale vzniká karbonu více, třeba při časté jízdě v nízkých otáčkách, pak se usazuje i tam, kde už to vadí. Zpočátku dojde jen ke snížení parametrů, ale při zanedbání může i dojít k nevratnému poškození motoru (původní netěsnost ventilových sedel může skončit podpálením ventilů).

Běžný olej samozřejmě obsahuje přísady, které karbonové usazeniny rozpouští, ale jen do určité míry a pokud je tvorba usazenin velká, pak to nestačí a je potřeba jejich odstranění nějak podpořit. Vzhledem k tomu, že největším problémem bývá těsnost spalovacího prostoru, pak je přísada do paliva ten nejvhodnější postup, jak to udělat. Jediným zásadním možným průserem by bylo, kdyby spálením této přísady vznikl nějaký tuhý zbytek, který by něco mohl ucpat, ale to se dá pohlídat.

Než jsem to tam nalil, tak jsem samozřejmě hodně přemýšlel jestli tím něco poškodím. STP je dlouhodobě funkční firma, nenašel jsem spojení s nějakými skandály, snad mají své produkty zmáknuté. Taky jsem přemýšlel, jestli to vůbec má smysl. Můj motor po koupi olej téměř nežral, ke zhoršení došlo v podstatě v posledním roce. Myslím si, že se k motoru chovám dobře, dostává co potřebuje a nešetřím na oleji. Ale jezdím téměř denně krátké jízdy 8km do práce a zpět po městě, motor má hodně plochou křivku a bezproblémů zvládá i jízdu pod 2000 otáček (na čtyřku při 50 km/h točí 1800 otáček, při krátkodobém zpomalení na 40 ani nepodřazuju na trojku. To jsou ideální podmínky pro vznik karbonových usazenin, takže můj motor byl ideálním kandidátem na zaprasení pístních kroužků karbonem. Z mé analýzy, která samozřejmě může být mylná, mi vyšlo, že bych to STP měl zkusit, výsledek naznačuje, že jsem to asi odhadl správně. Ještě mi pro uzavření případu chybí změření tlaků na válcích, které byly na podzim na dvou válcích citelně nižší, k tomu se chystám v nejbližší době.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 15:26, RE:
Koloss posted by:
Ucpávání děr sračkama přidanýma do oleje nebo chladící kapaliny je pitomost, která občas funguje, ale vetšinou nadělá víc škody. Je to skoro podobná hovadina, jako přísady teflonu do oleje.

Odstraňování karbonových usazenin je podle mě něco úplně jiného. Podle toho co vím, jsou karbonové usazeniny jev, který vzniká obecně bez přílišného vlivu obsluhy, z větší části nemusí mít výrazný vliv na vlastnosti nebo životnost motoru. Někdy ale vzniká karbonu více, třeba při časté jízdě v nízkých otáčk...
No když to tak čtu, tak myslím nemá cenu dodávat cokoliv k dekarbonizaci, bo vše víš Z mého pohledu dekarbonizace prostoru klikového hřídele a olejového prostoru nepotřebná. Stačí kvalitní olej a pravidelné výměny. Dekarbonizace spalovacího prostoru může mít efekt... V reálu od dekarbonizace čekám vyčištění ventilových sedel, povrchu pístu, pístních kroužků od usazenin. Praktický efekt obnova kompresního poměru. Sám jsem ji jěště nepodstoupil, prozatím studuji a hledám. Líbí se mi produkty BG. Na www.iob.cz je info. Psal jsem si do pár servisů o cenovou nabídku a informace a odpovědí mi byly pozitivní zkušenosti s čištěním benzinových motorů i naftových motorů. U naftových podložených měřením emisí před a po dekarbonizaci. Bohužel je málo lidí a servisů, kteří mají s tímto zkušenosti, takže se težko shání informace, já našel pár lidí se zkušenostma vesměs pozitivních v případě motorů s vyšším proběhem nebo neutrální reakce u motorů nevykazujících problémy už před čištěním. Osobně se chystám an vyčištění Tdi, slibuji si od toho vyčištění sacího traktu, ventilových sedel, spalovacího prostoru a hlavně egr ventilu. Tohle u naftových motorů trpí. Dekarbonizaci jako takové věřím, chemie je mocná. Masivnímu uvolňování nečistot a z toho plynoucí ucpání motoru moc nevěřím, předpokládám, že přípravky působí spíše metodou postupného rozpouštění karbonu a usazenin.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.