0
back
 

diskuze k tématu: Auto do 200 000, dálnice

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, oleje, aditiva, pneu a disky, typ vozidla, audio, video, hi-fi, volná diskuze, diskuze o tipcars
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Tuesday 12.03.2019 08:55, Auto do 200 000, dálnice
Zdravím, potřeboval bych poradil. Auto do 200K, jezdit bude 30km do práce a 30km z práce (dalnice). 4x do roka 1000km cesta (dalnice). Budu jezdit sám, maximálně se ženou, děti nemáme. na dovolenou nám stačí malej kufr, čili sedan idealně (resp. sedan/liftback preferuji, prip sportback).

Podminka je nizší spotřeba, tento nájezd budu mít cca po dobu 5 let, klimatizace.


zatím mě napadlo, Audi A4 2.0 TDI B8, Škoda Rapid 1.6 TDI. Nafta neni nutnost, LPG nechci.

Děkuji za rady!
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Tuesday 12.03.2019 10:26, RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 08:55 (Zdravím, potřeboval bych porad ...)


A4 by sla, ale obecne u koncernu bych mel obavy z nakladu (v teto cenove relaci to bude dost pouzity), Mrknul bych i po Mazde 6, sice rezne, ale zato funguje. V tom Rapidu po 1000km spachas sebevrazdu, pak to v cili zapalis a radsi pojedes zpatky vlakem

Nebo klasika Mondeo, za tu cenu bude pekny 4. gen. Skode bych se vyhnul, teda pokud neni pobliz nejaka znama fyzioterapeutka
respond
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Tuesday 12.03.2019 10:42, RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
response to: sheogorath, 12.03.2019 10:26 (A4 by sla, ale obecne u koncer ...)


Díky za odpoveď!

Mondeo s jakým motorem? 4. generaci beres MK5? tj od 2015+ a od 260k+
Proč sebevražda u rapidu? :D


Díky!
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Tuesday 12.03.2019 11:01, RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 10:42 (Díky za odpoveď! Mondeo s jaký ...)


Myslel jsem spis MK4, MK5 se do ceny urcite nevejde. Pokud jde primarne o spotrebu, tak nejspis 2.0TDCi. U ojetiny je vzdycky spolehlivost s otaznikem, pokud kupujici nevi, jak se k tomu predeslej majitel choval.

Vetsina znacek, nekdy i jednolivych modelu ma casto svuj okruh priznivcu a s tim spojeny forum/web. Poptal bych se pred nakupem konkretniho auta jeste tam, vetsinou clovek dostane celkem konstruktivni rady

Rapid je celkem pouzitelny do mesta, ale na dalnici se to bude trapit a ridic taky + sedacky peklo, uskakanej podvozek..

Mozna by stalo za zvazeni Volvo S80 - bude v te cene trosku starsi, ale je to pohodlny, a bude i relativne spolehlivy... Ja bych vybral 2.5T, ale to uplne nebude splnovat pozadavek na co nejnizsi spotrebu.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 12.03.2019 11:18, RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 10:42 (Díky za odpoveď! Mondeo s jaký ...)

Bacha! To Mondeo od 2015 není už pořádné Mondeo. Jízdní vlastnosti horší jak předešlé, ale hlavně kvalita je o poznání horší. V listopadu 2015 jsem kupoval na firmu tohle nové Mondeo a hned co s tím náš servisák vyjel ze salonu, tak první závady. Na záruku celkem 3 nebo 4 opravy. Pak už hned 14 dní po záruce odešly obě poloosy, oprava za asi 35 tis., ale Ford zaplatil alespoň ty poloosy a my platili jen práci a drobný spotřebák. Tohle bylo na 120tkm. Na 140tkm praskl takový kovový čtvereček, který je mezi motorem a vstřikovacím čerpadlem. Jednoznačně vada materiálu tuším taky oprava kolem 25 tis.
Tohle na dřívějších Mondeích prostě nebylo a ty auta odjely 300tkm jako prd a bez závad. Takže pro mě Mondeo skončilo rokem 2014. Z roku 2014 mám jedno, to má najeto necelých 190tkm a od novoty prostě absolutně žádná závada, ani ta nejmenší. Naopak i spotřebák(destičky, čárovky,...) na tom vydrží fakt dlouho.
Takže doporučuji koukat po letech 2012-2014, kde si myslím, že je asi vrcholné období Mondea.

/smazáno admin/
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Tuesday 12.03.2019 11:43, RE: RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
Máš tam Audi, chceš naftu, do 200k...mrknul bych na Seat Exeo. Je to "stará" A4 B7 se všemi plusy i mínusy, diesely jsou jen CR a na ježdění primárně po dálnici to je myslím v pohodě. Sousedy se Seatem sice neohromíš jako s Audinou, ale do tvého rozpočtu se vlezeš i s rezervou na dieselové klasiky.
respond
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Tuesday 12.03.2019 12:01, reply
To mondeo nevypada zle, na to mrknu.
Tech seatu je na sautu asi 20, coz neni moc vyber, nejde mi ani tak o oslneni sousedu jako spis o trosku komfort a "drzak" abych nemuzel kazdych x km jezdit do servisu.

Díky za tipy!
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 12.03.2019 12:02, RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 08:55 (Zdravím, potřeboval bych porad ...)

Ahoj, za mě jestli nepotřebuješ kufr, ber Audi A3 nebo Golf, protože komfortem jsou to stále parádní vozy i na dálnici, navíc budeš mít menší spotřebu, než s koráby, které Ti povezou vzduch v kufru Do výběru bych přidal i Focus III, kdy v dieslu se doporučuje výsadně 2.0 TDCi a ten s lehčím Focusem hýbe hodně slušně a má lepší spotřebu než v Mondeu.

Rapid máme doma 2016 1.2 TSI Fresh,a musím se ho zastat- na dálnici je tichý, podvozek od 2015 už neskáče a spořeba TSI je tak 6l!!, pokud jezdím slušně A pozor sedačky nejsou pro otylé, já mám 180cm/90kg a je to tak maximum, kdy nepřetékám Jistota na dálnici je daleko lepší než ve Fábii III, ale jisoty Golfu, Astry, Meganu a 308 nedosahuje ani náhodou, včetně brzd. Motor 1.6 TDI má kamarád v Rapidu 2014 a tam se kazí, vstřiky a EGR ventily už se opravovaly při cca 160tis.km, což je ostutda, protože kolegové s francouzkými auty najezdí více, než se něco "ozve".

Jinak motor-šetřílek je od PSA 1.6 HDI, kdy ve tvé cenové relaci je sehnatelný Peugeot 308 II generace. Má jej kamarádka a mě se to auto prostě dobře řídí a i-cocpit mi nevadí ani náhodou. A teď co je paráda je spotřeba, při svižné jízdě na dálnici pořád do 6l, při slušné jízdě na dálnici kolem 5l!!!. Přitom dobře odhlučněný motor, žádný traktor.

Na dálnici jsem jezdil do 6l s Meganem III facelift 1,5 DCi 81kw. Už vidím úšklebky mnohých helmutovců, ale můj automechanik má i autopůjčovnu s Megany 3 a Fluency a světě div se, nekazí se Mě baví komfort podvozku a sedadel, prostě pohodička. Přitom jistota podvozku a jedovaté brzdy jsou pro mě bonusem a ne malusem. Přiznávám ale že dizajnem je M3 za horizontem a bral bych Golf nebo A3
respond
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Tuesday 12.03.2019 12:15, RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
response to: BobanHTP, 12.03.2019 12:02 (Ahoj, za mě jestli nepotřebuj ...)


diky za obsahlou reakci.

golfa bych asi uplne nechtel, ale ta A3 by nemusela byt spatna volba, jaky rocniky s motory by si doporucoval? :)

jeste dodam k te spotrebe, 5/6 litru je ok, 8+ uz ne :D
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 12.03.2019 12:59, RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: BobanHTP, 12.03.2019 12:02 (Ahoj, za mě jestli nepotřebuj ...)


Kombíkovej M3 je IMHO mnohem hezčí, než kombíkovej Golf VI, na VII 200tkč asi stačit nebude.

Jinak pokud těch 1000km je na dovolenou, a nevadí ti na dovolenou jezdit pohodovým tempem, tak trojikovej mégane 1,5dCi může posloužit dobře.
Já mám kombíka z konce roku 2015, již Euro 6. Palubní počítač o spotřebě kecá, s autem mám dlouhodobou spotřebu 5,4 litrů na 100km. Rekord byl ploužák na dovolenou a zpět za 4,9. Teď v zimě s těžkou nohou to občas přeleze 6 litrů. Při rychlostech nad tacho 130 spotřeba rychle stoupá, hluk moc ne. Paradoxně mi auto při 150 přijde trochu klidnější než při 130...
Mám najeto 80tkm a zatím jsem musel řešit jedinou věc nad rámec pravidelnýho servisu. Uhnil svár mezi posledním tlumičem a středovou trubkou výfuku. Opraveno na reklamaci do druhého dne. Servisní technik mi tvrdil, že se s ničím takovým na tomhle modelu ještě nesetkal...
respond
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Tuesday 12.03.2019 13:12, RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
response to: KoobaS, 12.03.2019 12:59 (Kombíkovej M3 je IMHO mnohem h ...)


no, je to tak, ze budu bydlet v Budapešti a min 4x ročně jezdit do Čech (500 tam, 500zpet).

no ja prave nevim, jestli jit do nafty nebo, sice vim, ze muj najezd bude minimalne 80000km za těch 5 let, ale jestli se me vyplati resit vstriky,turbo,filtr pevnych castic,... na ukor uspory paliva? nejsem si jisty prave.

Porad se to ve me tak nejak bouri no :D jestli 2.0 v nafte 100kw+ nebo benzin s tim, ze spotreb abude o 2l vyssi..

jinak mam najeto s O III 1,6 TDI 66kw cca 4000km a s O III 2.0 TDI 110KW taky tak nejak (oboje sluzebni) a kolem tech 100kw by bylo pro me naprosto dostacujici asi.

Po Lagune II se me moc do francouze nechce jit :D

realne bych se asi nebal jit i do "kupe" ale moc jsem jich nenasel. tady sem paradoxne koukal na Megane3 kupe 1.4 Tce :D
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 12.03.2019 13:40, RE: RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 13:12 (no, je to tak, ze budu bydlet ...)


Chápu, že dvojková laguna dokáže odradit. Spolu s příbuzným espacem a 307 je to jedno z nejhorších aut tohoto století, které Frantíci vyrobili. Pozitivní je, že minimálně Renault se poučil...
Pokud je těch 30km + 30km denně ve špičkách, může filtr dělat problém. Chtělo by to aspoň jednou týdně cca 50km trochu pod plynem.
Vstřiky a turbo hodně závisí na naftě, servisu a uživateli, dvojhmota na uživateli. Při normálním zacházení není problém 250-300tkm
1,4tCe je nepřímovstřik benzín. Takže má dobré předpoklady k tomu být dlouhověký. Ale prodával se chvíli a tak je jich málo. Bohužel není zrovna dvakrát úsporný. Měla jej kamarádka, a měla problém se dostat dlouhodobě pod 8 litrů, ale myslím, že se s tím motorem nikdy nenaučila pořádně jezdit...
Dobrou volbou může být Fiat Bravo, Lancia Delta nebo Alfa Romeo Giulietta. Nejsou to takový stěhováky jako trojková oktávka, ale mají robustní a odolné podvozky. Naftový dvoulitry patří ke špičce a auta jsou celkem slušně vybavený... Auta jsou na našem trhu opomíjený, takže mají příznivou cenu...
respond
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Tuesday 12.03.2019 14:02, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
response to: KoobaS, 12.03.2019 13:40 (Chápu, že dvojková laguna doká ...)


30km do prace mimo spicku, 30 zpet ve spicce +-, pak i meste (spicka porad):D

mrknu jeste na to co si vypsal. Dik!
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 12.03.2019 14:11, RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 12:15 (diky za obsahlou reakci.golfa ...)


Na Mondeu mám průměrnou spotřebu od novoty 5,65 l/100km, počítána skutečně dle tankování a zapisuji do aplikace v mobilu, takže to je naprosto exaktní číslo. Rozdíl je v zimním a letním obutí, kdy mi průměr zvedají letní 235/18 tak o 0,5-1 litr. Zimní jsou 215/16 tuším. A v zimě třeba po okreskách není až takový problém se dostat ke 4 l. Já mám v nájezdu velký podíl dálnice.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 12.03.2019 14:15, RE: RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 13:12 (no, je to tak, ze budu bydlet ...)


2,0 TDCi, pokud je to s neprůstřelnou historií a je auto v pořádku, tak se problémů bát nemusíš ani na 300tkm, pokud nebudeš jezdit jen město a krátké trasy, že se to ani nezahřeje.
respond
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Tuesday 12.03.2019 15:08, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
response to: TomasB, 12.03.2019 14:15 (2,0 TDCi, pokud je to s neprůs ...)


Na to mondeo jeste mrknu, jedno bych mel mit kousek od bydliste, tak se stim projedu at vim :)

a co se tyka tech kupéček, těch moc není že? resp. nic klouneho sem nenasel, myslim.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 12.03.2019 15:30, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 15:08 (Na to mondeo jeste mrknu, jedn ...)


Kupéčkům náš (CZ i EU) trh moc nepřeje. Taky záleží na tom, jak moc velký auto chceš. Pokud může být větší, nabízí se Laguna III coupé, 407 Coupé. To jsou pohodlný dostavníky. Z menších mě nic moc nenapadá. Obvykle jde o 3-dv. varianty normálních hatchbacků. Největší rozdíl je právě asi u trojkového megana.
Pak se nabízí ještě Alfa Romeo. Gt nebo Brera. Jenže servisně jsou náročnější než konkurence...
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Wednesday 13.03.2019 08:27, RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 08:55 (Zdravím, potřeboval bych porad ...)


Sám jsem za cca 200 tis koupil naftové auto před 3 lety, ale dnes bych už asi šel do benzinu. Sice jsem měl štěstí a zatím mě nepotkalo nic z naftového strašáku, kromě čištění DPF, které mě stálo cca 6 tis. 3tis čištění a 3 tis Eolys, ale na dalších 120 tis km mám klid, ale dnes bych asi šel do moderního benzinového motoru, i když tam už ta spolehlivost také není co bývala. Dávat dnes 200 tis za ojetý nafťák, ještě v kategorii typu Mondeo, Audi atd....je to moc malá částka podle mě, bude se tedy jednat přesně o ty kusy, u kterých se pravděpodobně projeví už brzy vstřiky, dvouhmota, FAP. Když už naftu, tak nějaké menší nižší střední třídy, aby mělo méně kilometrů. Například zmíněné 1,6 HDI nebo TDCI ve focusech, C4, 308 atd. Po dobu opravy po nehodě jsem měl C4 druhé generace 1,6VTI benzin a musím říct, že me motor velmi mile překvapil. Spotřebu dle dotankování 6 litrů (jezdím 50 km do práce po okresce) a motor hodně pružný, není potřeba ho pro běžnou jízdu držet vysoko, jezdil jsems ním jako s nafťákem, tedy kolem 2 tis otážek a a zrychlování bylo pro mě dostatečné. Myslím, že takové 1,4TSI od roku 2014+ by vám také mohli dobře posloužit, třeba v Golfu, nebo i té A3 či Leonu. Osobně jsem koupil C5 HDI s najetými 200 tis (pak se zjistilo, že byla asi o 50 tis km stočená, aby se vešla s nájezdem těsně pod 200). Teď mám najeto 250 tis km (tedy cca asi 300 tis km reálně) a čekám kdy mě už zradí vstřiky nebo automat :) Zase na druhou stranu, auto mám v perfektní kondici pouze s dálničními kilometry, takže když udělám vstřiky a převodovku tak mám na dalších 300 tis km klid :) Otázkou zůstává, kolik najedou reálně moderní benzinová auta, Jak bude vypadat takové TSI, puretech, nebo třeba Ecoboost po 300 tis km, eventuálně i atmosféra 1,4-1,6? Budou po nějakém zásahu, třeba za 40tis kč schopna najet dalších 300 Tis km, jako to donedávna zvládali nafťáky? Kdy po výměně vstřiků, dvouhmoty a vyčištění FAPu motory jezdili bez problému další porce kilometrů? Jen podotknu, že jako spokojený majitel nafťáka 2,0 HDI plánuji další auto koupit Leona 1,5TSI, to jen abyste mě nenařkli, že jsem zaslepený naftomil :)
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 13.03.2019 09:39, RE: RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
citation:
reakce na: Elizer, 12.03.2019 12:15 (diky za obsahlou reakci.golfa ...)

Ahoj, tak u A3 2.0 TDI CR není fatálně problémový, cenově to vychází tak na rok 2010+. Ale co se týká držáku, tak klasická atmosféra 1.6 75kw je vlastně pohodový nenáročný motor. Na dálnici to bude sice 7,5l spotřeba, jenže celková údržba a problémy nula. Ono totiž stačí, že odejde EGR ventil, vstřiky, žh. cívky, turbo, FAP filtr, a všechno ušetřené palivo je ta tam a zase vyhraje spolehlivý ben. motor
Bohužel skvělý 1.2 TFSI byl skvělý až v s tím řemenem, ALE ono byl docela použitelný už ten modifikovaný s širším řetězem a to se dá za cca 10 000kč nechat udělat v servisu. Takže je možná i varianta taková. Dynamika 1.2 TFSI 77kw deklasuje samozřejmě 1.6 75kw ale i diesel 1.6 TDI...
respond
Elizer
number of posts12
date of registration12.03.2019
Wednesday 13.03.2019 11:08, RE: RE: Auto do 200 000, dálnice
Ohledně těch A3, ty by mě velikostně asi klidne i stačilo.

Koukal sem na ty motory 1.4 TFSI 92kW, tam sem se docetl, ze staci vymenit rozvody (cca 10000kč ) a melo by to slouzit dobre ne?
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.