0
back
 

diskuze k tématu: Audi A4 nebo BMW 320d nebo Volvo V60 ??

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, ostatní, osobní
jprkna
number of posts9
date of registration10.05.2014
Friday 09.01.2015 10:00, Audi A4 nebo BMW 320d nebo Volvo V60 ??
Zdravím, rád bych se zde zeptal na zkušenosti a názory co se týče kvality a jízdních vlastností k těmto autům. Jaké auto vybrat a proč?

- Audi A4 2.0 TDI kombi 105kW nebo 125kW
- BMW 320d 120kW kombi
- Volvo V60 120kW

Všechny auta bych rád naftu, rok 2011, nájezd + - 120 tis. km, cena: 350 - 430 tis Kč.
Hledám pohodlnost při jízdě, ale zároveň když je potřeba zrychlení a dobré jízdní vlastnosti.
Osobně se přikláním nejvíce k Audi.

Děkuji za názory.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 09.01.2015 12:18, RE: Audi A4 nebo BMW 320d nebo Volvo V60 ??
jprkna posted by:
Zdravím, rád bych se zde zeptal na zkušenosti a názory co se týče kvality a jízdních vlastností k těmto autům. Jaké auto vybrat a proč? - Audi A4 2.0 TDI kombi 105kW nebo 125kW - BMW 320d 120kW kombi - Volvo V60 120kW Všechny auta bych rád naftu, rok 2011, nájezd + - 120 tis. km, cena: 350 - 430 tis Kč. Hledám pohodlnost při jízdě, ale zároveň když je potřeba zrychlení a dobré jízdní vlastnosti. Osobně se přikláním nejvíce k Audi. Děkuji za názory.


Audi A4 je asi nejlepsi volba, ale spatne se shani v nejake vybave, protoze jakakoliv nadstandardni vybava stala hrozne penize, automaticke prevodovky u vsech neQuattro verzi jsou Multitronic, takze nebrat. Jinak celkem bezproblemove auto az na tradicni Audackou elektroniku, ale ta je obvykle resitelna.

BMW 320d nebude mit 120kW, to mela E90 predfaceliftem, novejsi vozy maji 135kW N47 motor. Velmi problematicky motor jako vicemene vsechny novejsi BMW motory, nebrat.

Volvo V60 D3 je celkem slusna volba, mala spotreba, celkem rozumne to jede. Nevyhodou je pomerne vysoka hlucnost jako u vsech petivalcu Volvo. Tady je navic o to horsi, ze to auto neni moc odhlucnene. Osobne bych s tim jezdit nechtel, ale jsou lidi co jim to nevadi, takze spise doporucuji vyzkouset a uvidite. Proti jak Audi tak Volvo horsi jizdni vlastnosti. Jako kombik je to spise vtip nez auto co neco odveze. Ten kufr mi prisel jeste mensi nez v uz tak malem E90 Touring.

Suma sumarum: Audi je nejlepsi auto, Volvo bude mit nejlepsi pomer cena/vykon, ale je to dane tim, ze Volvo neni premiovka takze stoji mene.
respond
jprkna
number of posts9
date of registration10.05.2014
Friday 09.01.2015 13:47, Re:
Děkuji Vám za obsáhlou analízu.
A4 byla favorit a nyní je ještě větší.

Mohu Vás poprosit ještě o informaci na co si dát největší pozor při koupi. Přesněji řečeno co si u A4 dát největší pozor?
respond
SupermanXXX
number of posts12
date of registration10.12.2008
Saturday 10.01.2015 18:53, A4
vem si A4 v Quattru. pozor si dej jen kde to koupíš. ideální koupě by byla Audi dealer + cebia..
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Saturday 10.01.2015 23:06, no co dodat
no na co na všechno... :) počítej že se vysypou vstřiky, turbo, dvouhmota, asi bych hodně řešil jestli původní majitel byl magor a měnil olej až po 30tkm a ješt za srajdu 5W 30....a taky jestli měnil olej v převodovce po 60 tkm nebo na to pekl.počítej že půjde do věčných lovišť elektrická ruční brzda (sype se jak na běžícím páse), sloupek řízení, startér a alternátor. u A4ky taky pozor na zadní silentbloky - pokud jede auto v zatáčce jak vlak na výhybce...A4ka je dobrý auto, jen nepočítej že je to nějak poctivě udělaný, elektronika má životnost chytrýho mobilu

motor bych vzal jednoznačně 125kw, ten slabší moc nejede a to je dost škoda, rozdíl je výraznější než by se zdálo
respond
jprkna
number of posts9
date of registration10.05.2014
Sunday 11.01.2015 14:11, RE: no co dodat
SupermanXXX posted by:
vem si A4 v Quattru. pozor si dej jen kde to koupíš. ideální koupě by byla Audi dealer + cebia..


Jaký je ten hlavní důvod proč bych měl volit quattro ?? Kromě náhonu na 4 kola ?

finding posted by:
no na co na všechno... :) počítej že se vysypou vstřiky,
turbo, dvouhmota, asi bych hodně řešil jestli původní majitel byl magor a měnil olej až po 30tkm a ješt za srajdu 5W 30....a taky jestli měnil olej v převodovce po 60 tkm nebo na to pekl.počítej že půjde do věčných lovišť elektrická ruční brzda (sype se jak na běžícím páse), sloupek řízení, startér a alternátor. u A4ky taky pozor na zadní silentbloky - pokud jede auto v zatáčce jak vlak na výhybce...A4ka je dobrý auto, jen nepočítej že je to nějak poctivě udělaný, elektronika má životnost chytrýho mobilumotor bych vzal jednoznačně 125kw, ten slabší moc nejede a to je dost škoda, rozdíl je výraznější než by se zdálo


Díky za tipy na co si dát pozor. Trochu mě děsí že ten výčet je poměrně velkej. Vstřiky, turbo není úplně nejlevnější.
Počítám s tím, že Audi je na tom technologicky dobře, ale je mi jasné že to není nezničitelné a nerozbitné auto, které se nikdy neporouchá. Na druhou stranu čekám, že to není úplná sra.ka.

respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Sunday 11.01.2015 16:07, Audi, BMW
No kromě náhonu 4x4 opravdu další výhody nejsou, sám jistě víte, jaké jsou výhody náhonu 4x4. Nevýhody jsou taky jasné - cena, váha, spotřeba atd.

Obecně žádné nové auta nejsou dělány na velké kilometrové průběhy jako dříve (platí pro vznětové a asi ještě více pro dnešní turbo přímovstřikové zážehové motory). Osobně jsem si první auta kupoval s nájezdem 150-200 tis. km, aby mi do 250-300 tis. km vydržely bez větších investic. Nyní, což je potvrzeno i zkušenostmi servismanů, 200 tis. bez větších investic nenajedou. Takže nyní tak uato s nájezdem 50-100 tis. km...

Já jsem se v roce 2013 rozhodoval mezi A4 2.0 TDI a BMW 320D a nakonec jsem koupil BMW 330D (M57), protože motorově vydrží podstatně více než 4-válce. Bohužel jeho nástupce N57 už taky nemá jeho kvality. N47 byl hlavně v počátku výroby velký průser a mnoho motorů BMW měnilo v rámci záruky, protože se stalo, že se běžně nedožil motor 100 tis. km a ojediněle i 50 tis. km.

Ještě doplnění, nejsem vyloženě zastáncem BMW. Např. mé první auto byla Audi A4 B5 1,8T quattro a poslední před současným BMW pak Audi A6 4F Avant 3.0 TDI quattro tiptronic, najel jsem s ní přes 50 tis. km a prakticky bez poruchy.

Závěre bych uvedl, že podle informací několika lidí z autorizovaných servisů i poměrněrně šikovných garážníků je co se týká spolehlivosti na tom dobře Superb II, ale v jiných ohledech není samozřejmě zcela srovnatelný s premiovkama. + MB C předchozí generace (od r.v. 2007), o kterém jsem dost uvažoval, ale nedělal se v manuálu s 6-válcovým vznětovým motorem.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Sunday 11.01.2015 16:33, tak nějak...
no počítej s tím, že to srajda spíš je než není...to turbo a vstřiky je na tom autě spíš ta levnější údržba, řada lidí myslela že když kupuje audi bude to kdoví co, ale už jsou vyléčený...sype se to jako cokoliv jinýho. a nemůžu než potvrdit že motory bmw od roku 2007 stojí taky za bačkoru, u 4 válců 320d se sypou rozvody, u benzínu zas vstřiky...je to ostuda dříve nepředstavitelná.asi jako kolega bych tak max doporučil 3,0d z předchozích řad, když vychytáš mouchy vydrží dlouho (termostaty, dpf, klapky v sání apod.)
u té A4ky pokud se nepletu se dá doporučit 4x4 spíš kvůli jiné - lepší zadní nápravě, ale je to o poznání těžší a počítej s reálně o litr a půl vyšší spotřebou.
pokud budeš kupovat dsg skutečně dbej na to jak byl měněn olej jinak si připrav 30tkč

samotnýho mě tenhle stav s.e.r.e, nemůžeš si dnes už koupit nic aniž by to byla kasička, kde jsou ty časy, že jsi na auto 5 let nešáhnul...(krom běžných věcí a údržby)

hodně bych uvažoval i o tom volvu, ale má to podvozek i automat nastavenej jak pro dědky, což bych nesnesl a elektronika se tam sype podobně
respond
jprkna
number of posts9
date of registration10.05.2014
Sunday 11.01.2015 16:59, částečné znechucení
Tak jsem s toho celkem přešlej.
Myslel jsem si, že si koupím něco víc, něco pěknýho a dobrýho, ale s diskuse to už tak nevidím.

Momentálně jezdím s Ford Focus 1.6 80 kW, 2006, jsem s ním naprosto spokojenej a měním ho jen kvůli tomu že není nejmladší, tak jsem si řikal že si udělam radost a koupím si něco "víc".
Už to moc nevidím.

Mohu se zeptat jinak? Doporučili by jste jiné auto ?
Jezdím denně do práce cca. 6 km. 5x do měsíce 300 km. Toto jezdím pravidleně + samozřejmě něco "soukromě". Potřebuji také něco "aby trochu reprezentovalo" ... proto prakticky přemýšlím o Audi.
Nemáte nějaký tip?

Další variantou je to, překnousnout Vámi napsané nedostatky a prostě opravovat a servisovat.... :)

respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 11.01.2015 18:27, nafta?
při tomhle nájezdu nechápu proč nafta????
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 11.01.2015 18:33, RE: částečné znechucení
jprkna posted by:
Tak jsem s toho celkem přešlej. Myslel jsem si, že si koupím něco víc, něco pěknýho a dobrýho, ale s diskuse to už tak nevidím.Momentálně jezdím s Ford Focus 1.6 80 kW, 2006, jsem s ním naprosto spokojenej a měním ho jen kvůli tomu že není nejmladší, tak jsem si řikal že si udělam radost a koupím si něco "víc".Už to moc nevidím.Mohu se zeptat jinak? Doporučili by jste jiné auto ?Jezdím denně do práce cca. 6 km. 5x do měsíce 300 km. Toto jezdím pravidleně + samozřejmě něco "soukromě". Potřebuji také něco "aby trochu reprezentovalo" ... proto prakticky přemýšlím o Audi.Nemáte nějaký tip?Další variantou je to, překnousnout Vámi napsané nedostatky a prostě opravovat a servisovat.... :)


Co by jsi také, stran spolehlivosti a kvality, od Audi chtěl, vždyť je to koncernová skládačka = technicky (s trochou nadsázky) jinak vypadající Passat nebo Superb s trochu kvalitnějšími materiály v interiéru. Když už chceš "trochu reprezentovat", tak si kup toho Superba II - spousta lidí si myslí, že je to dokonce vyšší střední třída jako BMW 5 nebo E klasse ( ) a na pořízení i servis bude o něco levnější než A4. Osobně bych se na to vykašlal a dojezdil Focus.
respond
jprkna
number of posts9
date of registration10.05.2014
Sunday 11.01.2015 20:36, RE: částečné znechucení
Zvirak posted by:
při tomhle nájezdu nechápu proč nafta????

Není to nic racionálního, naftové motory mi více sedí co se týče jízdy. Nějak těm benzinovým nemohu přijít na chuť.


Pavlik posted by:
Co by jsi také, stran spolehlivosti a kvality, od Audi chtěl, vždyť je to koncernová skládačka = technicky (s trochou nadsázky) jinak vypadající Passat nebo Superb s trochu kvalitnějšími materiály v interiéru. Když už chceš "trochu reprezentovat", tak si kup toho Superba II - spousta lidí si myslí, že je to dokonce vyšší střední třída jako BMW 5 nebo E klasse ( ) a na pořízení i servis bude o něco levnější než A4. Osobně bych se na to vykašlal a dojezdil Focus.


Osobně bych ho klidně dojezdil, bohužel už moc nereprezentuje. Což pro mojí práci by trošku měl. Mrknu na ty Superby II. Co 2-3 roky staré Mondeo ?

respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Sunday 11.01.2015 21:13, další
Z takovým způsobem užívání asi budeš velmi brzo u každého auta kuchat DPF nebo jej měnit.

Ve tvém rozpočtu by jsi mohl sehnat Mondeo s malým nájezdem, takže by nějakou dobu vydržet mohlo, ale absentuje mi u něj ten reprezentativní prvek. Možnost je i předchozí verze Passatu, proti Audi jej za stejné peníze seženeš levněji a s menším nájezdem, po uvedení aktuálního modelu ceny trochu spadly a osobně mi to přijde vyváženější auto než Superb II, kde je zbytečné podélného místa na zadních sedačkách.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Sunday 11.01.2015 22:28, Zas tak bych se toho nebal
Ono se rika kdo se boji nesmi do lesa. Kdyz si chce jezdit s A4rkou, tak proc by nemohl jezdit s A4rkou. To auto nema vyslovene technicky slaba mista a kdyz sezene slusny kousek tak mu muze rozumne slouzit plno let. Doporucovat Superb, ktery ma podle motoru a roku vyroby bud mene spolehlivou nebo maximalne stejne spolehlivou techniku neni velka pomoc. Ford Mondeo se take umi vysypat za osmdesat tisic zadny problem a to uz vubec nemluvim o "povedenych" automatech Powershift. Navic ta A4 je jako auto preci jenom o dost nekde jinde, take stala dvojnasobek.

A4 nikdy nema DSG prevodovku jak tu nekdo zminoval, muze mit maximalne S-tronic, coz je podobne ale neni to stejne.

Diesel je u A4 jedina rozumna volba bez ohledu na najezd, spolehlivost benzinu je oproti dieselum nizsi v nekterych pripadech vyrazne. A hlavne na tom dieselu at se stane co se stane, tak je to servisovatelne, byt treba za ranec penez, benziny odchazeji fatalne na vymenu motoru coz je u ojetiny prakticky neufinancovatelne.
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Sunday 11.01.2015 22:55, A4
Určitě Audi A4 B8 není, co se týká spolehlivosti podprůměrná a dnes se ani nenajde auto stejné třídy, které by výrazně ve spolehlivosti ostatní předčilo. Myslel jsem to tak, že za určité peníze s velkou pravděpodobností zájemce sežene zachovalejší Superb/Passat než A4

A DSG není možné mít v autě s podélnou zástavbou motoru, stejně třeba jako Haldex.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Monday 12.01.2015 05:20, jaké auto?
Honda Accord 2,4i nebo 2,0i. Často zvané japonské BMW. Spolehlivé, reprezentativní dostatečně - není to tuctová Audi či Mondeo, nehnije, nekrade se. Spotřeba 8/100. Motor vysokootáčkový-naučit se s tím jezdit.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 12.01.2015 08:15, Lexus
Za ty prachy bych koupil Lexus. A to rovnou GS 450h. Mají malý nájezdy, relativně nízkou spotřebu na výkon přes 200 kW (kolem 7 l benzínu!) a jsou v podstatě nezničitelný. A nebo RX 400h. To je SUV a je to dost podobný...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 12.01.2015 09:53, RE: částečné znechucení
jprkna posted by:
Tak jsem s toho celkem přešlej. Myslel jsem si, že si koupím něco víc, něco pěknýho a dobrýho, ale s diskuse to už tak nevidím.Momentálně jezdím s Ford Focus 1.6 80 kW, 2006, jsem s ním naprosto spokojenej a měním ho jen kvůli tomu že není nejmladší, tak jsem si řikal že si udělam radost a koupím si něco "víc".Už to moc nevidím.Mohu se zeptat jinak? Doporučili by jste jiné auto ?Jezdím denně do práce cca. 6 km. 5x do měsíce 300 km. Toto jezdím pravidleně + samozřejmě něco "soukromě". Potřebuji také něco "aby trochu reprezentovalo" ... proto prakticky přemýšlím o Audi.Nemáte nějaký tip?Další variantou je to, překnousnout Vámi napsané nedostatky a prostě opravovat a servisovat.... :)


Vidím 2 aspekty, které je třeba zvážit.
1) na 20 tkm/rok s převahou krátkých jízd je diesel otázkou
2) na druhou stranu 3 roky starý diesel s rozumnou údržbou by tento režim mohl 6 let zvládnout

6 let znamená 120 tkm (úspora na palivu cca 70 tisíc) a většina km je v tom dálkovém režimu, čili při štěstí na počátku by to mohlo vyjít.

Jo a Mondeo, Superb nebo Passat vnímám jako auta s obdobnou "prestiží" a jeden pohled na skla prozradí o reprezentativním autě úplně všechno... ale beru, že tohle už je pohled člověka, co se tím zabývá. Rok výroby na skle kontroluji u každého auta, kterým jedu nebo mi někdo ukazuje a pak hodnotím, v jakém je stavu. A mám-li být upřímný, tak 3 roky staré naftové Superby (vozí nás tím smluvní dopravce na letiště), které mají najeto 150 tkm mě moc nepřesvědčily (motor má nějaké rezonanční pásmo, kde ho našeptávač radí udržovat, to měly všechny a jeden co měl xenony, svítil, jak bludička, jak moje 13 let staré auto, než jsem vyměnil výbojky).
Z uvedeného výběru se mi nejvíce líbí Volvo, právě pro ten dědkovský podvozek na dlouhé trasy. Taky si myslím, že o něj mezi zloději je z uvedených nejmenší zájem.

respond
woji
number of posts17
date of registration13.09.2013
Monday 12.01.2015 13:59, Volvo není premiovka?
Dobrý den,

po přečtení výše zmiňovaných příspěvků mi to nedalo a musím přispět... Je s podivem proč je Volvo S60/ V60 stále tak nedoceněné a stále vnímané jako neprémiovka, v čem jsou Mercedes, BMW, Lexus či nedotknutelné Audi lepší než Volvo? Tím, že se zaměřují na bezpečnost a nejsou konstruovaná tak, aby permanentně masírovalo ego chlapa??? Možná tomu tak bylo dříve, ale rozhodně se to netýká S60/ V60. Ano, V60 má směšný zavazadlový prostor, ale výbavou, použitými materiály, motorizacemi, rozměry vidím srovnatelné parametry.... Vstřiky, čerpadlo, turbo, sloupky řízení a já nevím co všechno u D3 120 kW drží, stejně tak DPF !!! Hluk???? Relevantní... Pětiválec není čtyřválec ani šestiválec... a ano, je slyšet , ale až ve vyšších otáčkách... Jenže ono je to vykompenzované spotřebou 5-6 dle těžké nohy. Výše zmíněné neplatí o D5, což je pro tento vůz úplně zbytečné... Podvozek si také nechá líbit víc než si člověk myslí... Ale to che prostě zkusit...
respond
jprkna
number of posts9
date of registration10.05.2014
Monday 12.01.2015 23:52, jako na začátku :)
Rád bych poděkoval za probíhající diskusi, na ten výběr jsem se díky Vám podíval jinýma očima.

Musím říci, že jsem z výběru vyřadil BMW. Ne kvůli kvalitě, ale z důvodu mého použití. Zavrhl jsem i zmiňovaného Superba, nevím prostě mi nesedí. Zavrhl jsem i Mondeo s jeho končícím designem a toho, že je ho plno na každém rohu.
Na druhou stranu, dle Vašich tipů jsem do svého výběru zařadil Passata, jak tady bylo zmíněno za stejné peníze dostávám nižší km, případnou lepší výbavu než Audi.

Bohužel s uvedeným rozpočtem a rokem se u Passata tady na Tipcars dostanu pouze k motoru 2.0 TDI 103kW, což nevím zda to není málo, ta 125kW budeme mít určitě mnohem lepší dynamiku a pojede určitě lépe, ale je v průměru o 50 tis výše nebo vyšší km. Hravě se dostávám na 450 kč.

Volvo má 120 kW rovnou, pokud ale chci nižší km 120-130 dostávám se tak kolem 450 tis a možná i výše. Což už začíná být mimo výseč rozpočtu.

Pravděpodobně jsme všechny tipy prošli, je na čase se zvednout od kompu a jít to pořádně otestovat a zjistit co vyhovuje nejvíce.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.