0
back
 

diskuze k tématu: Audi A4 3.0 Quattro a zkušenosti majitele po 290 tis. km

category of topic classification: německá vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 06.02.2014 08:45, Zajímavé
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci:
1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu
2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 06.02.2014 10:03, RE: Zajímavé
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto


No u téhle generace A6 se ke quattru dala koupit jenom profláknutá nafta V6 2,5 a to bych mu tedy věru neradil, a navíc, ta žere 10 litrů nafty bez problémů, i víc. Ve světle těchto skutečností se mi zdá jeho spotřeba z říše snů, ale to nemůžu rozporovat
Přátelé nedávno jsem přemýšlel nad tím, kdyby byl na rádiu nebo televizi ovladač hlasitosti, no a já bych chtěl zesílit zvuk, nejdřív by se chviličku nic nedělo a pak by to stouplo a zařvalo to tak, že bych se leknul a kdyby to bylo v noci, tak bych probudil celej barák. A pak by to hrálo už pořád stejně hlasitě, nebo kdybych přidával na hlasitosti ještě víc, tak by se to začalo zase ztišovat.
No a to je pro mně turbo motor. Já prostě od auta očekávám, že výkon bude růst lineárně v závislosti na tom, jak na to budu šlapat. A chci okamžitou a přesnou odezvu. A teď mám pocit, že mi na výběr zůstane jediná Mazda...
Podle mého názoru, s osmi až desetistupňovou převodovkou musí plnit i atmosférické motory EURO limity...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 06.02.2014 10:56, RE: Zajímavé
Reno posted by:
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
No u téhle generace A6 se ke quattru dala koupit jenom profláknutá nafta V6 2,5 a to bych mu tedy věru neradil, a navíc, ta žere 10 litrů nafty bez problémů, i víc. Ve světle těchto skutečností se mi zdá jeho spotřeba z říše snů, ale to nemůžu rozporovatPřátelé nedávno jsem přemýšlel nad tím, kdyby byl na rádiu nebo televizi ovladač hlasitosti, no a já bych chtěl zesílit zvuk, nejdřív by se chviličku nic nedělo a pak by to stouplo a zařvalo to tak, že bych se leknul a kdyby to bylo v noci, tak bych probudil celej barák. A pak by to hrálo už pořád stejně hlasitě, nebo kdybych přidával na hlasitosti ještě víc, tak by se to začalo zase ztišovat.No a to je pro mně turbo motor. Já prostě od auta očekávám, že výkon bude růst lineárně v závislosti na tom, jak na to budu šlapat. A chci okamžitou a přesnou odezvu. A teď mám pocit, že mi na výběr zůstane jediná Mazda...Podle mého názoru, s osmi až desetistupňovou převodovkou musí plnit i atmosférické motory EURO limity...


Popis ovládání hlasitosti nesedí na turbo motor obecně, ale na turbo naftu, a to ještě nejtrefněji popisuje charakteristiku motorů TDI (předchozích generací - jak jezdí 1.6 TDI jsem ještě neměl tu čest zkusit). Turbo benzín se chová trochu jinak, tam je růst výkonu skutečně lineární v celém otáčkovém spektru, zatímco u turbo nafty, je otáčková výseč, kdy to jede a po ní je ještě celkem široké pásmo, kdy se neděje nic nebo dokonce vadne.
Nicméně to zpoždění -turboefekt lze eliminovat volbou rozumně velkého základního objemu.
Ovšem pokud je atmosféra ovládaná elektrickým plynem, tak má taky zaděláno na "turboefekt".
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Thursday 06.02.2014 13:18, RE: Zajímavé
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
No u téhle generace A6 se ke quattru dala koupit jenom profláknutá nafta V6 2,5 a to bych mu tedy věru neradil, a navíc, ta žere 10 litrů nafty bez problémů, i víc. Ve světle těchto skutečností se mi zdá jeho spotřeba z říše snů, ale to nemůžu rozporovatPřátelé nedávno jsem přemýšlel nad tím, kdyby byl na rádiu nebo televizi ovladač hlasitosti, no a já bych chtěl zesílit zvuk, nejdřív by se chviličku nic nedělo a pak by to stouplo a zařvalo to tak, že bych se leknul a kdyby to bylo v noci, tak bych probudil celej barák. A pak by to hrálo už pořád stejně hlasitě, nebo kdybych přidával na hlasitosti ještě víc, tak by se to začalo zase ztišovat.No a to je pro mně turbo motor. Já prostě od auta očekávám, že výkon bude růst lineárně v závislosti na tom, jak na to budu šlapat. A chci okamžitou a přesnou odezvu. A teď mám pocit, že mi na výběr zůstane jediná Mazda...Podle mého názoru, s osmi až desetistupňovou převodovkou musí plnit i atmosférické motory EURO limity...
Popis ovládání hlasitosti nesedí na turbo motor obecně, ale na turbo naftu, a to ještě nejtrefněji popisuje charakteristiku motorů TDI (předchozích generací - jak jezdí 1.6 TDI jsem ještě neměl tu čest zkusit). Turbo benzín se chová trochu jinak, tam je růst výkonu skutečně lineární v celém otáčkovém spektru, zatímco u turbo nafty, je otáčková výseč, kdy to jede a po ní je ještě celkem široké pásmo, kdy se neděje nic nebo dokonce vadne. Nicméně to zpoždění -turboefekt lze eliminovat volbou rozumně velkého základního objemu. Ovšem pokud je atmosféra ovládaná elektrickým plynem, tak má taky zaděláno na "turboefekt".


musím souhlasit viz výše. Mám rok starou firemní fabii HTP a ten plyn je děsnej. KDyž se potřebujete rozjet v kopci tak jedině s ručkou jinak začnete slušně couvat. Trvá hrozně dlouho po přidání plynu než se něco stane s otáčkami. Zlatý Peugeot 405 diesel co mám doma jako druhé auto, plyn reaguje okamžitě. Druhá věc je topení. Peugeot D než ho oškrábu tak topí, Fabii HTP oškrábu, ometu, ojedu minimálně 5 km než teprve začně topit. Zlatý starý Peugeot :) To samé Xantie TD, taky topí brutálně rychle po nastartování.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Thursday 06.02.2014 15:41, RE: Zajímavé
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto


1) Pro někoho kdo jezdí nebo třeba dřív jezdil 150tkm ročně znamená 47tkm moc toho nenajedu, pokud někdo jezdí 5tkm ročně je to pro něj neskutečný nájezd. Jezdím ted cca 60tkm ročně a nepřipadá mi to nijak neobvyklý nájezd. prostě do práce a z práce to mám 150km.
2) volbu auta na prosto chápu, přece se nebudu třebat ve fabii 1,2 se stejnou spotřebou a bát se že mě někdo sestřelí v krabičce od sirek, nebo že malý motor utahám. dříve jsem jezdil mín (30tkm/ rok) a měl jsem BMW 528i najeto350tkm z roku 98, ted jezdím v BMW525d z roku 04 s 275tkm a jezdím a neřeším žádné problémy. a Spotřeba reálná je, s 2,8i jsem jezdil dlouhodobě za 11l ale to bylo hodně město na dálku nebyl problém se motat 7-8l
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 06.02.2014 20:14, RE: Zajímavé
BMW528i posted by:
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
1) Pro někoho kdo jezdí nebo třeba dřív jezdil 150tkm ročně znamená 47tkm moc toho nenajedu, pokud někdo jezdí 5tkm ročně je to pro něj neskutečný nájezd. Jezdím ted cca 60tkm ročně a nepřipadá mi to nijak neobvyklý nájezd. prostě do práce a z práce to mám 150km. 2) volbu auta na prosto chápu, přece se nebudu třebat ve fabii 1,2 se stejnou spotřebou a bát se že mě někdo sestřelí v krabičce od sirek, nebo že malý motor utahám. dříve jsem jezdil mín (30tkm/ rok) a měl jsem BMW 528i najeto350tkm z roku 98, ted jezdím v BMW525d z roku 04 s 275tkm a jezdím a neřeším žádné problémy. a Spotřeba reálná je, s 2,8i jsem jezdil dlouhodobě za 11l ale to bylo hodně město na dálku nebyl problém se motat 7-8l


1) Beru, ale statisticky to pořád spadá u nás spíše do vysokých čísel, vždyť jen palivo stojí +/- 15 tisíc měsíčně.
2) Já spíš myslel na nákup auta stejné kategorie, klidně i stejného třeba o generaci mladší. Ne za stejný peníze si koupit ojetou Fábii. Když někdo ročně jen v palivu projezdí skoro 200 tisíc, tak se mu to asi musí vyplácet a pak věřím, že našetří i na mladší auto.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 07.02.2014 09:45, RE: Zajímavé
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
No u téhle generace A6 se ke quattru dala koupit jenom profláknutá nafta V6 2,5 a to bych mu tedy věru neradil, a navíc, ta žere 10 litrů nafty bez problémů, i víc. Ve světle těchto skutečností se mi zdá jeho spotřeba z říše snů, ale to nemůžu rozporovatPřátelé nedávno jsem přemýšlel nad tím, kdyby byl na rádiu nebo televizi ovladač hlasitosti, no a já bych chtěl zesílit zvuk, nejdřív by se chviličku nic nedělo a pak by to stouplo a zařvalo to tak, že bych se leknul a kdyby to bylo v noci, tak bych probudil celej barák. A pak by to hrálo už pořád stejně hlasitě, nebo kdybych přidával na hlasitosti ještě víc, tak by se to začalo zase ztišovat.No a to je pro mně turbo motor. Já prostě od auta očekávám, že výkon bude růst lineárně v závislosti na tom, jak na to budu šlapat. A chci okamžitou a přesnou odezvu. A teď mám pocit, že mi na výběr zůstane jediná Mazda...Podle mého názoru, s osmi až desetistupňovou převodovkou musí plnit i atmosférické motory EURO limity...
Popis ovládání hlasitosti nesedí na turbo motor obecně, ale na turbo naftu, a to ještě nejtrefněji popisuje charakteristiku motorů TDI (předchozích generací - jak jezdí 1.6 TDI jsem ještě neměl tu čest zkusit). Turbo benzín se chová trochu jinak, tam je růst výkonu skutečně lineární v celém otáčkovém spektru, zatímco u turbo nafty, je otáčková výseč, kdy to jede a po ní je ještě celkem široké pásmo, kdy se neděje nic nebo dokonce vadne. Nicméně to zpoždění -turboefekt lze eliminovat volbou rozumně velkého základního objemu. Ovšem pokud je atmosféra ovládaná elektrickým plynem, tak má taky zaděláno na "turboefekt".


Tak teď jsem zkoušel pár turbo benzínů v rámci hledání nového auta. 335i byla fakt udělaná hodně dobře a byl jsem velmi spokojen, prodleva tam byla asi nejmenší. Ale pak jsem projel 550 xi nové generace a tam to byly snad dvě sekundy. Potom Volvo XC70 T6 a tam to nebylo o mnoho lepší. Nakonec ještě skončím u kompresorového mercedesu nebo jaguáru.
Anebo si koupím diesel, tam je ten divný projev aspoň vykompenzovaný spotřebou...

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 07.02.2014 10:52, RE: Zajímavé
Reno posted by:
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
No u téhle generace A6 se ke quattru dala koupit jenom profláknutá nafta V6 2,5 a to bych mu tedy věru neradil, a navíc, ta žere 10 litrů nafty bez problémů, i víc. Ve světle těchto skutečností se mi zdá jeho spotřeba z říše snů, ale to nemůžu rozporovatPřátelé nedávno jsem přemýšlel nad tím, kdyby byl na rádiu nebo televizi ovladač hlasitosti, no a já bych chtěl zesílit zvuk, nejdřív by se chviličku nic nedělo a pak by to stouplo a zařvalo to tak, že bych se leknul a kdyby to bylo v noci, tak bych probudil celej barák. A pak by to hrálo už pořád stejně hlasitě, nebo kdybych přidával na hlasitosti ještě víc, tak by se to začalo zase ztišovat.No a to je pro mně turbo motor. Já prostě od auta očekávám, že výkon bude růst lineárně v závislosti na tom, jak na to budu šlapat. A chci okamžitou a přesnou odezvu. A teď mám pocit, že mi na výběr zůstane jediná Mazda...Podle mého názoru, s osmi až desetistupňovou převodovkou musí plnit i atmosférické motory EURO limity...
Popis ovládání hlasitosti nesedí na turbo motor obecně, ale na turbo naftu, a to ještě nejtrefněji popisuje charakteristiku motorů TDI (předchozích generací - jak jezdí 1.6 TDI jsem ještě neměl tu čest zkusit). Turbo benzín se chová trochu jinak, tam je růst výkonu skutečně lineární v celém otáčkovém spektru, zatímco u turbo nafty, je otáčková výseč, kdy to jede a po ní je ještě celkem široké pásmo, kdy se neděje nic nebo dokonce vadne. Nicméně to zpoždění -turboefekt lze eliminovat volbou rozumně velkého základního objemu. Ovšem pokud je atmosféra ovládaná elektrickým plynem, tak má taky zaděláno na "turboefekt".
Tak teď jsem zkoušel pár turbo benzínů v rámci hledání nového auta. 335i byla fakt udělaná hodně dobře a byl jsem velmi spokojen, prodleva tam byla asi nejmenší. Ale pak jsem projel 550 xi nové generace a tam to byly snad dvě sekundy. Potom Volvo XC70 T6 a tam to nebylo o mnoho lepší. Nakonec ještě skončím u kompresorového mercedesu nebo jaguáru.Anebo si koupím diesel, tam je ten divný projev aspoň vykompenzovaný spotřebou...


U turba velkého obsahu může být prodleva způsobena 2-ma faktory.
1) elektrický plyn
2) normy EURO obvykle V a vyšší
Cokoliv větší než sekunda je nepříjemné a kazí to dojem z ovládání auta. Já ještě nesnáším mrtvý chod plynového pedálu.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Friday 07.02.2014 12:02, RE: Zajímavé
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
No u téhle generace A6 se ke quattru dala koupit jenom profláknutá nafta V6 2,5 a to bych mu tedy věru neradil, a navíc, ta žere 10 litrů nafty bez problémů, i víc. Ve světle těchto skutečností se mi zdá jeho spotřeba z říše snů, ale to nemůžu rozporovatPřátelé nedávno jsem přemýšlel nad tím, kdyby byl na rádiu nebo televizi ovladač hlasitosti, no a já bych chtěl zesílit zvuk, nejdřív by se chviličku nic nedělo a pak by to stouplo a zařvalo to tak, že bych se leknul a kdyby to bylo v noci, tak bych probudil celej barák. A pak by to hrálo už pořád stejně hlasitě, nebo kdybych přidával na hlasitosti ještě víc, tak by se to začalo zase ztišovat.No a to je pro mně turbo motor. Já prostě od auta očekávám, že výkon bude růst lineárně v závislosti na tom, jak na to budu šlapat. A chci okamžitou a přesnou odezvu. A teď mám pocit, že mi na výběr zůstane jediná Mazda...Podle mého názoru, s osmi až desetistupňovou převodovkou musí plnit i atmosférické motory EURO limity...
Popis ovládání hlasitosti nesedí na turbo motor obecně, ale na turbo naftu, a to ještě nejtrefněji popisuje charakteristiku motorů TDI (předchozích generací - jak jezdí 1.6 TDI jsem ještě neměl tu čest zkusit). Turbo benzín se chová trochu jinak, tam je růst výkonu skutečně lineární v celém otáčkovém spektru, zatímco u turbo nafty, je otáčková výseč, kdy to jede a po ní je ještě celkem široké pásmo, kdy se neděje nic nebo dokonce vadne. Nicméně to zpoždění -turboefekt lze eliminovat volbou rozumně velkého základního objemu. Ovšem pokud je atmosféra ovládaná elektrickým plynem, tak má taky zaděláno na "turboefekt".
Tak teď jsem zkoušel pár turbo benzínů v rámci hledání nového auta. 335i byla fakt udělaná hodně dobře a byl jsem velmi spokojen, prodleva tam byla asi nejmenší. Ale pak jsem projel 550 xi nové generace a tam to byly snad dvě sekundy. Potom Volvo XC70 T6 a tam to nebylo o mnoho lepší. Nakonec ještě skončím u kompresorového mercedesu nebo jaguáru.Anebo si koupím diesel, tam je ten divný projev aspoň vykompenzovaný spotřebou...
U turba velkého obsahu může být prodleva způsobena 2-ma faktory. 1) elektrický plyn 2) normy EURO obvykle V a vyšší Cokoliv větší než sekunda je nepříjemné a kazí to dojem z ovládání auta. Já ještě nesnáším mrtvý chod plynového pedálu.


to máš teda riadne sťažený výber pri nových autách. Tiež viem oceniť dobrý motor s charakterom, ktoré reagujú okamžite, majú výkonovú špičku a lineárny priebeh výkonu, ale takéto motory až na pár výnimiek sa vytrácajú rýchlejšie ako by bolo zdravé. V poslednej dobe ma oslovil 2,5 skyG od mazdy.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 07.02.2014 12:58, RE: Zajímavé
David V posted by:
U turba velkého obsahu může být prodleva způsobena 2-ma faktory. 1) elektrický plyn 2) normy EURO obvykle V a vyšší Cokoliv větší než sekunda je nepříjemné a kazí to dojem z ovládání auta. Já ještě nesnáším mrtvý chod plynového pedálu.


Ještě je tam jeden faktor - hmotnost, tedy přesněji setrvačné síly té turbíny. U velkého turba, tedy když je motor většího objemu jen s jedním turbem, tak ho stačí zastihnout v nevhodné situaci a prodleva může být katastrofální. Vzpomínám si, jak v TopGear Jeremy vedle sebe postavil nějaké EVO (tak 300 koní bych tipoval) a lidového Fiata, myslím Bravu. Pak je na pětku oba rozjel tak na 60 km/h, následně oba sešlápli plyn na podlahu a zatímco Fiat začal sice neochotně, ale plynule zrychlovat, tak EVO nedělalo nic. Fiat sice bez nadšení zvládl vyměřený úsek jako první, EVO se vzpamatovalo těsně před koncem a s velmi efektním řevem se prohnalo cílem snad půl minuty po Fiatu.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 08.02.2014 10:15, RE: Zajímavé
Ma007 posted by:
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
Zajímavé mi přijdou na článku 2 věci: 1) 47 tkm/rok říká autor - moc toho nenajedu 2) na takovou porci si koupí celkem starý a opotřebený auto
No u téhle generace A6 se ke quattru dala koupit jenom profláknutá nafta V6 2,5 a to bych mu tedy věru neradil, a navíc, ta žere 10 litrů nafty bez problémů, i víc. Ve světle těchto skutečností se mi zdá jeho spotřeba z říše snů, ale to nemůžu rozporovatPřátelé nedávno jsem přemýšlel nad tím, kdyby byl na rádiu nebo televizi ovladač hlasitosti, no a já bych chtěl zesílit zvuk, nejdřív by se chviličku nic nedělo a pak by to stouplo a zařvalo to tak, že bych se leknul a kdyby to bylo v noci, tak bych probudil celej barák. A pak by to hrálo už pořád stejně hlasitě, nebo kdybych přidával na hlasitosti ještě víc, tak by se to začalo zase ztišovat.No a to je pro mně turbo motor. Já prostě od auta očekávám, že výkon bude růst lineárně v závislosti na tom, jak na to budu šlapat. A chci okamžitou a přesnou odezvu. A teď mám pocit, že mi na výběr zůstane jediná Mazda...Podle mého názoru, s osmi až desetistupňovou převodovkou musí plnit i atmosférické motory EURO limity...
Popis ovládání hlasitosti nesedí na turbo motor obecně, ale na turbo naftu, a to ještě nejtrefněji popisuje charakteristiku motorů TDI (předchozích generací - jak jezdí 1.6 TDI jsem ještě neměl tu čest zkusit). Turbo benzín se chová trochu jinak, tam je růst výkonu skutečně lineární v celém otáčkovém spektru, zatímco u turbo nafty, je otáčková výseč, kdy to jede a po ní je ještě celkem široké pásmo, kdy se neděje nic nebo dokonce vadne. Nicméně to zpoždění -turboefekt lze eliminovat volbou rozumně velkého základního objemu. Ovšem pokud je atmosféra ovládaná elektrickým plynem, tak má taky zaděláno na "turboefekt".
Tak teď jsem zkoušel pár turbo benzínů v rámci hledání nového auta. 335i byla fakt udělaná hodně dobře a byl jsem velmi spokojen, prodleva tam byla asi nejmenší. Ale pak jsem projel 550 xi nové generace a tam to byly snad dvě sekundy. Potom Volvo XC70 T6 a tam to nebylo o mnoho lepší. Nakonec ještě skončím u kompresorového mercedesu nebo jaguáru.Anebo si koupím diesel, tam je ten divný projev aspoň vykompenzovaný spotřebou...
U turba velkého obsahu může být prodleva způsobena 2-ma faktory. 1) elektrický plyn 2) normy EURO obvykle V a vyšší Cokoliv větší než sekunda je nepříjemné a kazí to dojem z ovládání auta. Já ještě nesnáším mrtvý chod plynového pedálu.
to máš teda riadne sťažený výber pri nových autách. Tiež viem oceniť dobrý motor s charakterom, ktoré reagujú okamžite, majú výkonovú špičku a lineárny priebeh výkonu, ale takéto motory až na pár výnimiek sa vytrácajú rýchlejšie ako by bolo zdravé. V poslednej dobe ma oslovil 2,5 skyG od mazdy.


v česku se neprodává, nevím proč? jinak se mi Mazda 6 moc líbí, super technologie, i vzhledově...

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 08.02.2014 10:20, RE: Zajímavé
Koloss posted by:
David V posted by:
U turba velkého obsahu může být prodleva způsobena 2-ma faktory. 1) elektrický plyn 2) normy EURO obvykle V a vyšší Cokoliv větší než sekunda je nepříjemné a kazí to dojem z ovládání auta. Já ještě nesnáším mrtvý chod plynového pedálu.
Ještě je tam jeden faktor - hmotnost, tedy přesněji setrvačné síly té turbíny. U velkého turba, tedy když je motor většího objemu jen s jedním turbem, tak ho stačí zastihnout v nevhodné situaci a prodleva může být katastrofální. Vzpomínám si, jak v TopGear Jeremy vedle sebe postavil nějaké EVO (tak 300 koní bych tipoval) a lidového Fiata, myslím Bravu. Pak je na pětku oba rozjel tak na 60 km/h, následně oba sešlápli plyn na podlahu a zatímco Fiat začal sice neochotně, ale plynule zrychlovat, tak EVO nedělalo nic. Fiat sice bez nadšení zvládl vyměřený úsek jako první, EVO se vzpamatovalo těsně před koncem a s velmi efektním řevem se prohnalo cílem snad půl minuty po Fiatu.


tady to je, fakt zábavný
http://www.youtube.com/watch?v=VVt1IjIdLxY

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 08.02.2014 21:47, RE: Zajímavé
Koloss posted by:
David V posted by:
U turba velkého obsahu může být prodleva způsobena 2-ma faktory. 1) elektrický plyn 2) normy EURO obvykle V a vyšší Cokoliv větší než sekunda je nepříjemné a kazí to dojem z ovládání auta. Já ještě nesnáším mrtvý chod plynového pedálu.
Ještě je tam jeden faktor - hmotnost, tedy přesněji setrvačné síly té turbíny. U velkého turba, tedy když je motor většího objemu jen s jedním turbem, tak ho stačí zastihnout v nevhodné situaci a prodleva může být katastrofální. Vzpomínám si, jak v TopGear Jeremy vedle sebe postavil nějaké EVO (tak 300 koní bych tipoval) a lidového Fiata, myslím Bravu. Pak je na pětku oba rozjel tak na 60 km/h, následně oba sešlápli plyn na podlahu a zatímco Fiat začal sice neochotně, ale plynule zrychlovat, tak EVO nedělalo nic. Fiat sice bez nadšení zvládl vyměřený úsek jako první, EVO se vzpamatovalo těsně před koncem a s velmi efektním řevem se prohnalo cílem snad půl minuty po Fiatu.


Ano, tohle je klasický problém kombinace malého obsahu s pouze jedním velkým turbodmychadlem. Motor s velkým stupněm přeplňování (nebo jak se tomu přesně říká) má vemi malý základní kompresní poměr, proto je bez turbíny sám o sobě velmi málo výkonný, byť je to třeba 2-litr. Dostatečné množství vzduchu dodává dmychadlo, a tak pokud turbína stojí, je odezva na plyn velmi mdlá, vlastně téměř žádná ( je tady z minula recenze na Ford Cosworth, kde je to bezvadně popsáno, jak se s tím blbě jezdí). Je několik řešení:
1) dát přeplňování motoru už s poměrně velkým základním obsahem, ale se stupněm plnění to nepřehánět, aby motor nepřišel o odezvu na plyn
2) použít více turbodmychadel různých velikosti
Apropos, zas tak pomalá ta odezva není, jsou to jednotlivé vteřiny. Jeremy to trochu žene do absurdna.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.