0
back
 

diskuze k tématu: AUDI 100/A6 – který vybrat diesel?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 02:34, rada
Jednoznačně bych koupil pětiválec 103Kw i když se dával asi asi až do A6 od roku 1995, ale těsně nad 100k se dá koupit. Při tak vysokém nájezdu bych sakra dobře vybíral zachovalý kus, nejlépe asi z Německa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 07:36, rada
Jestli najedes tolik, tak nechapu ze mas limit 100 tisic. To se prece jezdenim zivis, ne? Aby te pak nemrzelo, ze budes mit auto kazdej druhej mesic na tyden v servisu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 07:48, rada
Jezdím ve 13 let starém Volvu 850, kde je osazen koncernový pětiválcový motor 2,5 TDi 103kW. I s najetými 330tis. km jde o kultivovanou pohonou jednotku, špičku ve své době. Na dnešní poměry je asi hlučnější, hlavně za studena, ale s odpovídajícím výkonem a spotřebou okolo 6,5 l/100km. Vřele doporučuji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 09:02, rada
Zdravím čtenáře. Mám tento kousek, r.v. 97, motorizace slabší 2.5 TDI (115 koníků), ale ve spojení se 6-ti rychlostní převodovkou, najeto cca 230.000 km. Najel jsem zatím "pouhých" cca 20.000 km, ale už mohu některé aspekty vozu posoudit.
Předně varuji všechny kritiky, kteří v tomto automobilu ani neseděli, ale dokáží vymyslet příspěvky nad nimiž rozum padá do propasti, že nejsem příznivce žádné značky, jsem jen vždy příznivce konkrétního kusu automobilu, který si moji přízeň zaslouží. Navíc pán chce poradit a ne se hrabat tunou nesmyslů.
K motoru:
Motor, který je v mé A6tce je sice ze slabší varianty, tedy 85 kW, ale dle mého názoru dostatečně pružný jak do města, tak na dálnice. Rozhodně bych se být Vámi podíval po variantách se 6-ti rychlostní převodem, na delší cesty po dálnici je tato varianta k nezaplacení, např. nedávno absolvovaných 1050 km (95% dálnice) jsem dokázal zajet se spotřebou cca 5 l nafty, ale při průměrné rychlosti 140 km/h. Mám odzkoušeno, že pokud jedu více jak 150 km/h, spotřeba rapidně stoupá a to už mi za těch pár minut nestojí. Starty za studena jsou slušné, hlavně pokud teplota klesne pod +4 st. C., sepína se v tomto případě žhavení a start je do cca -15 st. C. napoprvé. Pří -17 st. C. se muselo startovat na dvakrát, ale osobně v tom u dieslu nevidím tragédii. Na co opravdu pozor, což se ale dočtete téměř všude, je výměna rozvodů, kterou jsem již absolvoval. Nechal jsem měnit všechny řemeny + skoro všechny kladky a i s prací a diagnostikou to vyšlo na cca. 8500 Kč, což dle mého názoru odpovídá, hlavně když se Vám o auto stará někdo, kdo ví co a jak (myslím tím slavný šroub u spodní řemenice, na to ale narazíte všude, že je to snad jediné slabé místo těchto motorů). Začal jsem také používat na zimu additivum do paliva a starty jsou mnohem rychlejší, stejně jako se zlepšila pružnost celého motoru a mírně klesla spotřeba (cca 0,1 l/100 km). Používám additivum SUPER DIESEL additiv, které zde bylo někde zmiňované nějakým redaktorem a musím uznat, že je to snad jediné additivum, které za něco stojí. Co se týče dlouhodobé spotřeby, tak tím, že je zhruba 50 % provozu město, je spotřeba na rozmezí 6,5 - 7 litrů dieslu. Pokud jedu cestu delší, tedy kde se stihne zahřát i motor , není problém dosáhnout při normální jízdě spotřeby cca 5,5 - 6 litru. Zahřátí motoru na provoz např. nyní v zimě opravdu trvá delší dobu, než jsem měl ve zvyku, ve městě zhruba 10 minut, při jízdě mimo město zhruba 10 - 15 km. Je to dáno konstrukcí motoru, který se prostě tolik nezahřívá.
K jízdním vlastnostem:
Jednoduše, jízdní vlastnosti jsou na svou dobu mírně nadprůměrné, nicméně to není žádný asfaltový trhač. Pro rychlejší jízdu je to ale stále dobrá volba. Srovnávat např. s BMW je dle mne nesmysl, BMW (řada 5 z té doby) je podvozkem stavěno úplně jinak. Předpokládám, že o to, aby automobil seděl stále na silnici i v extrémních situacích ale čtenářovi nejde, stejně jako o to nešlo ani mne při koupi. Zkrátka podvozek na běžné ježdění hodnotím nadprůměrně.
Závady:
Slyšel jsem a četl jsem zvěsti jak u Audi umí pozlobit elektronika, u mne je to jen částečně pravda. Mám v autě střešní okénko a v ovladači se někdo očividně vrtal, protože se mi 2x stalo, že během jízdy se samo od sebe střešní okénko otevřelo na úroveň mini-ventilace. Stačilo navolit na ovladači právě polohu mini-ventilace a potom zpět na zavřeno a okénko se zavřelo. Myslím si, že je to kontaktem v ovladači a jak bude tepleji tak se na to podívám. Dále nedovírá schránka u spolujezdce, je třeba hrubší síly, ale prkotina v zámku mechanismu, dá se spravit. Praskla mi jedna potkávací žárovka, to snad ani závada není při stálem svícení. Interiér si občas vrzne (tedy na úrovni, kdy u běžných aut je to zcela normální ), ale jen v mimořádných situacích jako přejezd žel. přejezdu, prudká zatáčka pod. Co se týče motoru, tak šlape stále jako švýcarské hodinky, opravdu doporučuji vzhledem k servisní nenáročnosti a výdrži.
Snad jsem něco málo poradil, přeju hodně spokojených km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 09:35, rada
Dobrý den!
Prosím o radu! Pisatel se vážně zajímá o disel, při jeho nájezdu je to logické a není co řešit. Já se zajímám dost vážně o S6 s motorem 2,3 turbo. Hodně mě toto vozidlo láká. Bohužel nikde se o něm nepíše!
Chci se však s Vámi poradit, jakou má tento motor životnost? Zda podvozek je stejný atd.... A případně nějaké zkušenosti.
Děkuji!!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 10:07, rada
U takovýhle aut jde hlavně o to, od koho auto kupujete a v jakém stavu. Tzn. jestli byl prováděn pravidelný servis, kolik lidí v autě jezdilo, nebo jestli to auto měl přidělený jenom jeden člověk atd. Pokud koupíte auto s 300 000km, tak do něj stejně musíte nějakou tu kačku vrazit, takže na konci to vyjde nastejno. V DE se dájí koupit modely 97 za cenu kolem 4 000€ s nájezdem kolem 200 000km.
Pokud se dobře staráte o motor, vyměňujete správně filtry a dáváte gut olej, najézd 600 000 km je naprosto v pohodě. To Vám dřív proreznou prahy než odejde motor
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 12:06, rada
Mohu-li doporučit, ještě jednou si vše "zvažte", koupě nějakých cca 16-17 let starého (nebo dokonce JEŠTĚ staršího) vozu pro nájezd 50.000 km ročně NELZE v žádném případě doporučit!
TAK starý naftový agregát považuji za CHYBNÉ rozhodnutí, je to vpodstatě "loterie" - může to vyjít, ale šance že to NEvyjde je daleko vyšší.
Já bych doporučila "nepatrně" na ubrat na velikosti auta a prestižnosti značky, zato se VÝRAZNĚ posunout v čase (a je-li možno nepatrně na financí "přidat" - chcete vůz pro VELIKOU/NADprůměrnou "zátěž") ... ("procesu stárnutí materiálů" je JEDNO, jaké logo je na čelní masce ... i když to lidé NEradi slyší ...)
Mé doporučení = pro takovou zátěž novější vůz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 12:09, rada
Rozhodně bych volil 2,5Tdi 103 kW, mechanicky velmi odolný motor, při parvidené údržbě a slušném zacházení ma výraznou šanci přežit karoserii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 13:40, rada
Mám taktéž Audi A6 Avant r.v. 1997, 85 kW, 6-ti kvalt, najeto podle tachometru 280.000 km. Celkově můžu doporučit a s většinou věcí, které píše Honzin souhlasím. Jen bych toto auto nedoporučoval do města, motor je na tak těžké auto docela slabý a rozjezdy na křižovatkách pomalé. Na delší trasy je to ovšem výborné auto, pohodlné - nebolí z něho záda a i na dnešní dobu slušně vybavené (automatická klimačka, vyhřívaná sedadla ...). Jezdím cca 80% po dálnici, rychlost 140 - 150 se spotřebou v létě 6,3 v zimě o půl litru víc.
Co se týče S6 jak tady někdo zmiňuje - je to hezké auto, jen je třeba uvážit cenu náhradních dílu, mnohé jsou několikanásobně dražší než stejné díly na A6.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 18:25, rada
martin, ak vam priamo nejde o znacku ako taku, ale skor o motor, zameral by som sa aj na volvo 850 po modernizacia a to na v70 a s70 (ja by som volil v70 nielen kvoli praktickosti, ale pride mi to tak, ze vo volve najprv navrhli kombik a potom z neho zlepili sedat, nieco v style thalie ... preto asi sucasna s70 neexistuje :) ), do ktorych sa velmi dobry diesel od audi - 2,5 103kW montoval, za porovnatelny peniaz dostanete o par rokov novsie a hodtovovo porovnatelne auto, jedinu nevyhodu by som videl v prevodovke, kedze volto montovalo len 5ku a automat, s automatom je to samozrejme komfortnejsie, spotrebu hodnotim tak o liter hore, takze spotreba a hlucnost hlavne na dialnici tu bude vyssia (tento diesel, aj na dnesnu dobu je podla mna vydareny a po zahriati dostatocne tichy, hlavne ta spotreba nema chybu, taku dnes uz nedosiahne hadam ziaden moderny diesel - "trpiaci" emisnymi normami), ale pri predpisovej rychlosti plus par km hore by som nevidel problem, naproti tomu volvo hodnotim v oblasti komfortu ako viac sa hodiace na cesko-slovenske necesty, cenu oprav su porovnatelne, ak viete kde hladat, tak vas vyjde servis tohto volva zhruba na tolko co servis octavie, nahradne diely su potom o cca 20-30 percent drahsie, takto to bude asi aj u audi - a este nieco, ked sme pritom, tu by som s6ku nedoporucoval, nielenze servis je ovela drahsi, ako na klasiku, ale hlavne je tvdy podvozok a pri tak starom aute, bude s6 mechanicky vylagrovany stroj, v dobrom stave nezohnatelny, tym zelam vela uspechov v hladani zachovalej audiny, pripadne volva :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.01.2009 19:19, rada
Tak to je opravdu ojedinělí jev,když někdo schání starý šroty a chce s ním ročně natočit 50 tis.km skoro bez poruchy.Většinou všichni chtějí nová auta.Mám takový tip,který snad není úplně od věci.Je to MB 220CDI,sice nebude za 100tis.kč,ale za nějakých 140-160tis.kč a rok 2000.Je to o trochu víc,ale určitě ušetříte na investicích na opravy a výměny dílů u Audi.Přeji šťastnou ruku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.01.2009 19:20, rada
Zapoměl jsem se podepsat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 10:13, rada
Já si tedy pořád myslím, že nezáleží na značce auta, nebo typu, ale vždy na konkrétním kusu.... Navíc, když jsem si svou Audi A6/100 kupoval, spočítal jsem si, že za ty peníze je to nejlepší poměr ceny/prostoru/komfortu cestování/servisu a taky trochu nepostradatelné menší ztráty hodnoty postupem času. Pokud si někdo myslí, že protože je auto Audi, má drahý servis, pořádně se podívejte na provozní věci pro tento typ auta, je to vše opravdu hodně levně . Ale nechci se zastávat Audi, chci jen poukázat, že pokud vyberete slušný kus (a jakože v ČR se už konečně najdou), do 100 tis. je to auto jako dělané na cestování. Navíc je sice třeba 12 let staré, nicméně technologicky je třeba staré pouze 4 roky oproti novým autům za cca 200 - 300 tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 00:39, Snadnější to ..
... snad nikdy NEbylo ... R5 (asi v té silnější verzi) JEDNOZNAČNĚ!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 01:49, RE: Snadnější to ..
Kylie posted by:
... snad nikdy NEbylo ... R5 (asi v té silnější verzi) JEDNOZNAČNĚ!
souhlacím s Kylie a jen doporučuji koupi v Německu. Přidávám odkaz na jeden pěkný kousek.
odkaz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 09:23, RE: Snadnější to ..
mikkes2 posted by:
souhlacím s Kylie a jen doporučuji koupi v Německu. Přidávám odkaz na jeden pěkný kousek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 10:26, No jasně
Vždyť jsem to říkala. TDI vymysleli u fiatů a ne Helmut!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 14:19, No nevím.
Tohle auto jsem koupil v květnu minulého roku. Se serviskou z Německa po prvním majiteli v Top stavu s origo lakem, km atd. Zas takovej zázrak to neni. Jako nové - možná. V době koupě najeto 200tis. servis pouze Audi. Nyní cca 230tis. Jízdní vlastnosti nic moc. Ve vyšších rychlostech trochu nejistý, na zatáčky to taky neni (porovnávam s BMW e34, MB W124 a volvo 940) . Je to dáno jednouduchou konstrukcí náprav. Motor perfektní výkon, spotřeba. Jinak je dost hlučnej zvenku, uvnitř ok. Problémů se na autě za tu dobu objevilo na můj vkus poměrně dost, hlavně elektrika-ukazatel stavu paliva, ukazatel teploty, neustálé problémy se zámkama. zkuste si na tom německym zázraku rozebrat přední dveře abyste se dostali k fabce. Máte na celej den o práci vystaráno. Jinak najít tachovalej kousek v dnešní době je téměř nemožná. Než jsem sehnal auto s originálním lakem a km projezdil jsem minimálně 5000km po německu. Kupovat auta s cenou nad 4500eur jinak nemá smysl jezdit se na to dívat(moje zkušenost)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 14:30, volvo 850/s70/v70
este treba dodat, ze 103 kw 5valec od AUDI pouzivali aj volva 850/s70/v70, ktore sa vyrabali taktiez v 2 polovici 90 rokov.... takze je to taka dost podobna a vhodna alternativa. Auta su to robustne, a spolahlive....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.07.2012 17:50, A6 C4 - Pětiválec 2,5TDi 103kw
Krásný zvuk starého pětiválce nedušeného emisemi.

Nejlepší a nejspolehlivější turbodieselový motor i auto všech dob. Spotřeba do 6,5-7,3L a neomezená spolehlivost.

Pokud nepotřebujete v autech hi-tech nesmysly a nebaví vás platit nehorázné peníze za opravy moderních aut, hledejte pouze v DE, nikde jinde. Bude to práce těžká, do 150.000km od 4.000euro, pod tuto cenu je vše vrak.

Zdá se to možná mnoho, na staré auto které se vyrábělo do roku 1997, ale kolik dáte za podobně velký vůz v dnešní době a kolik utratíte za servis moderního vozu ročně?

Tyto A6 se vyráběli se smyslem pro životnost, nesmírnou kvalitu a dobré jméno značky. 600.000km u tohoto motoru nehrálo roli. Vše co bylo vyrobeno po roce 1997, alespoň u Audi s kvalitou a dlouhodobou životností nemá nic společného.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.