Zdravím čtenáře. Mám tento kousek, r.v. 97, motorizace slabší 2.5 TDI (115 koníků), ale ve spojení se 6-ti rychlostní převodovkou, najeto cca 230.000 km. Najel jsem zatím "pouhých" cca 20.000 km, ale už mohu některé aspekty vozu posoudit.
Předně varuji všechny kritiky, kteří v tomto automobilu ani neseděli, ale dokáží vymyslet příspěvky nad nimiž rozum padá do propasti, že nejsem příznivce žádné značky, jsem jen vždy příznivce konkrétního kusu automobilu, který si moji přízeň zaslouží. Navíc pán chce poradit a ne se hrabat tunou nesmyslů.
K motoru:
Motor, který je v mé A6tce je sice ze slabší varianty, tedy 85 kW, ale dle mého názoru dostatečně pružný jak do města, tak na dálnice. Rozhodně bych se být Vámi podíval po variantách se 6-ti rychlostní převodem, na delší cesty po dálnici je tato varianta k nezaplacení, např. nedávno absolvovaných 1050 km (95% dálnice) jsem dokázal zajet se spotřebou cca 5 l nafty, ale při průměrné rychlosti 140 km/h. Mám odzkoušeno, že pokud jedu více jak 150 km/h, spotřeba rapidně stoupá a to už mi za těch pár minut nestojí. Starty za studena jsou slušné, hlavně pokud teplota klesne pod +4 st. C., sepína se v tomto případě žhavení a start je do cca -15 st. C. napoprvé. Pří -17 st. C. se muselo startovat na dvakrát, ale osobně v tom u dieslu nevidím tragédii. Na co opravdu pozor, což se ale dočtete téměř všude, je výměna rozvodů, kterou jsem již absolvoval. Nechal jsem měnit všechny řemeny + skoro všechny kladky a i s prací a diagnostikou to vyšlo na cca. 8500 Kč, což dle mého názoru odpovídá, hlavně když se Vám o auto stará někdo, kdo ví co a jak (myslím tím slavný šroub u spodní řemenice, na to ale narazíte všude, že je to snad jediné slabé místo těchto motorů). Začal jsem také používat na zimu additivum do paliva a starty jsou mnohem rychlejší, stejně jako se zlepšila pružnost celého motoru a mírně klesla spotřeba (cca 0,1 l/100 km). Používám additivum SUPER DIESEL additiv, které zde bylo někde zmiňované nějakým redaktorem a musím uznat, že je to snad jediné additivum, které za něco stojí. Co se týče dlouhodobé spotřeby, tak tím, že je zhruba 50 % provozu město, je spotřeba na rozmezí 6,5 - 7 litrů dieslu. Pokud jedu cestu delší, tedy kde se stihne zahřát i motor
, není problém dosáhnout při normální jízdě spotřeby cca 5,5 - 6 litru. Zahřátí motoru na provoz např. nyní v zimě opravdu trvá delší dobu, než jsem měl ve zvyku, ve městě zhruba 10 minut, při jízdě mimo město zhruba 10 - 15 km. Je to dáno konstrukcí motoru, který se prostě tolik nezahřívá.
K jízdním vlastnostem:
Jednoduše, jízdní vlastnosti jsou na svou dobu mírně nadprůměrné, nicméně to není žádný asfaltový trhač. Pro rychlejší jízdu je to ale stále dobrá volba. Srovnávat např. s BMW je dle mne nesmysl, BMW (řada 5 z té doby) je podvozkem stavěno úplně jinak. Předpokládám, že o to, aby automobil seděl stále na silnici i v extrémních situacích ale čtenářovi nejde, stejně jako o to nešlo ani mne při koupi. Zkrátka podvozek na běžné ježdění hodnotím nadprůměrně.
Závady:
Slyšel jsem a četl jsem zvěsti jak u Audi umí pozlobit elektronika, u mne je to jen částečně pravda. Mám v autě střešní okénko a v ovladači se někdo očividně vrtal, protože se mi 2x stalo, že během jízdy se samo od sebe střešní okénko otevřelo na úroveň mini-ventilace. Stačilo navolit na ovladači právě polohu mini-ventilace a potom zpět na zavřeno a okénko se zavřelo. Myslím si, že je to kontaktem v ovladači a jak bude tepleji tak se na to podívám. Dále nedovírá schránka u spolujezdce, je třeba hrubší síly, ale prkotina v zámku mechanismu, dá se spravit. Praskla mi jedna potkávací žárovka, to snad ani závada není při stálem svícení. Interiér si občas vrzne (tedy na úrovni, kdy u běžných aut je to zcela normální
), ale jen v mimořádných situacích jako přejezd žel. přejezdu, prudká zatáčka pod. Co se týče motoru, tak šlape stále jako švýcarské hodinky, opravdu doporučuji vzhledem k servisní nenáročnosti a výdrži.
Snad jsem něco málo poradil, přeju hodně spokojených km.