0
back
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 156 a první dojmy majitelky

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 11:47, RE: Ehm
gablenz posted by:
Ale o problémech motorů TS přece ví všichni, ne? To je to největší zlo. Zákeřné motory, které se mají zadírat v okamžiku vjezdu do tříkilometrového tunelu nebo zrovna, když jste na jižním pólu. Plnou olejovou nádrž Selenie dokáží drze vyplivnou otvorem na měrku do obličeje matky samoživitelky, která právě potřebovala jet do školky pro své tři nezaopatřené děti.....A ani vůbec nejedou....jak onehdá psal Vaculík...tak k čemu vlastně jsou? Benzín to žere, nejede to a je to poruchové. Myslím si, že ...
Nikdo netvrdí, že jsou to motory k ničemu. Alfa si pouze jistými chybami, které se bohužel opakovali, vykopala hrob. Potencionální zákazníci zkrátka ztratili důvěru. Netvrdím, že je jsou AR sráče. Např. 156 je pro mne technicky povedeným vozem, ve své době byl moderní atd. Motory taktéž. Ale výrobce stále chybuje. Např. TS byly perfektní. Bohužel ne po každého. Člověk musí více pečovat a to je další kámen úrazu. Kdo z lidí, poctivě kontroluje a posléze dolévá olej? Nezalý člověk takové auto, které parádně jede, je zábavné, ale žere olej, párkrát se dostane pod limit. Pak prodá. Další jej koupí přidřené, což se bez rozebání nepozná. Jezdí v pohodě 10, 20 tisíc a prásk. Motor ko. Pár takových. A na světě je špatná pověst značky... Je to smutné, ale onu "žravost" náplní (a citlivost na její kvalitu) si podle všeho sebou nese i model 159 (píši podle všeho, osobně nemám zkušenost, stačilo ale prár promluv s Alfisty, kteří se zmiňují o stále stejném neduhu).
Zkrátka alfa potřebuje majitele, který ji bude rozmazlovat. Pokud jí autorka článku dá co potřebuje, jakože zřejmě dá, pak bude nanejvýš spokojena, protože jak sama napsala, ani dnes nepůsobí 156 zastarale, s čímž souhlasím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 11:52, RE: odhad ceny
gablenz posted by:
Teď jsem si všimnul, co napsala slečna nahoru do úvodu ohledně odhadu ceny. Haha.....kdyby sousedi (moto-analfabeti) na naší ulici věděli kolik mě stála třeba moje AR.....takhle kolují zvěsti, že ten spratek někde asi musel čórovat autorádia, nebo bůhví jestli ve sklepě nevaří pervitin...dyť paní Nováková, tudle povídal můj zeť Lojza, že tydlenc francouzský kupé stojej jako moooc, že na to takovej kluk jako poctivě nemůže vydělat...kdyby věděli, že mě to stálo míň než jejich ojeté Fabie na sp...
Ano, ceny Italských vozů obecně jsou v bazarech více než lákavé. V případě Alfy člověk získá technicky vyspělý vůz za málo peněz. Mě před lety lákal model 156, vůz jsem tak nějak znal, dobře se mi řídil (nakonec ale zvítězil Japonec). Dnes mě láká 159, jen nemám onu důvěru, což je právě kámen úrazu u většiny potencionálních kupců.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 12:04, RE: Straline
David V posted by:
Kdybych našel na autě cokoliv Starline, tak bych jej snad do šroubku prolez a všechny tyto shity nahradil minimállně nějakou renomovanější druhovýrobou a podle zatížení součástky i originálem. Jinak měnit ramena po 30-50 tkm je opravdu velmi tristní. A jestli je cena Alfy 156 z roku 2000 ve vrcholné naftové motorizaci a s celkem povedeným motorem na úrovni téměř 15 let straré A4, tak to je taky celkem nářez.
Jinak jsem se domníval, že benzínové motory od Alfy jsou citlivé na použitý olej a nafto...
Starline - obecně souhlas. Ale můj automechanik udělal zajímavou zkušenost. Na O1 s TDI se poměrně často vlní kotouče. A právě kotouče Starline na tomto autě vydrží nejvíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 12:15, RE: Kilometry
Paul posted by:
Jo no, taky mi to přijde jako podezřelá hodnota... Popravdě jsem už dlouho v českém bazaru nebo inzerátu neviděl auto deseti a více let staré auto co má nejeto víc jak 200 000 km, zajímavé ale je, že se dá najít spousta 3 - 4 letých aut (zvlášť kombajnů s dieselem) co mají najeto nějakých 150 000 doložené serviskou. Ty ale nikdo nechce, protože jsou "drahé a mají už moc najeto" . Zajímalo by mě, co ten kombajn s dieselem od Alfy, co tu paní popisovala dělal celou tu dobu. Pochybuju, že auto s po...
A kdyby snad někdo po těch letech chtěl doložit kilomtery servisní knihou, proč ne? Stačí servisku od 150 tisíc nevyplňovat, v poklidu najezdit dalších stopadesát, ty mírně eliminovat na 180 a těch třicet hezky dokreslit povídáním, že pak už jsem s autem tolik nenajel, ale ten servis, ten jsem si držel:o)))
Po pěti letech mám na Superbu 270 tisíc km. Stydím se to někde říkat, protože to zní, že mám ojetou a omlácenou herku. I s původním lakem vypadá lépe zvenku i zevnitř než ty, co mají psaných 150 tisíc. Buď jsem já ta výjimka nebo jedinej vůl:o)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 12:19, RE: Vtipné
rohYpnol posted by:
tak dobře jsem se tu dlouho nepobavil. Předně auto velikosti 156ky v kombinaci s dieselovým 5válcem už samo o sobě nevěstí nic dobrého. Pokud se nepletu, je motor umístěn nad přední nápravou, např. na rozdíl od BMW 330d, kde by měl být posunut mírně za přední nápravu. Čili velký těžký motor a k tomu velmi málo trvanlivé podvozkové díly Alfy...
Takový detail - anatomicky tvarovaná sedadla má dnes podle mě i Dacia, neznám vůz, kde by byly sedadla tvarována neanatomicky ;) Chápu, jak to bylo myšlen...
Teda to porovnání s BMW 330d je dost děsné. Alfa má motor napříč, BMW podélně. U BMW není motor jen za nápravou, on je zasunutý až skoro pod palubní desku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 13:14, RE: Vtipné
rohYpnol posted by:
tak dobře jsem se tu dlouho nepobavil. Předně auto velikosti 156ky v kombinaci s dieselovým 5válcem už samo o sobě nevěstí nic dobrého. Pokud se nepletu, je motor umístěn nad přední nápravou, např. na rozdíl od BMW 330d, kde by měl být posunut mírně za přední nápravu. Čili velký těžký motor a k tomu velmi málo trvanlivé podvozkové díly Alfy...
Takový detail - anatomicky tvarovaná sedadla má dnes podle mě i Dacia, neznám vůz, kde by byly sedadla tvarována neanatomicky ;) Chápu, jak to bylo myšlen...
souhlasím!!! Musel se pousmát když sem četl v článku "za málo peněz hodně muziky" nebo 6 repro místo 4 v Audi !! Myslím že ten kamarád s tou A4 bude jezdit pořád narozdíl od slečny/paní !!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 13:14, alfa 2.4 JTD 20 V
Dobrý den,
píšu jakožto majitel dnes již 2 roky vlastnící AR 156 sportagon z r.2004 s oním pětiválcem, ale s 20 ti ventily a systémem multijet. Musím říct, že rozumím komukoliv, kdo si udělá koupí nevšedního auta radost a je ze z něj nadšený a nemusí to být pouze AR. Já osobně mám za sebou výměnu turba (koupeno bohužel s již.načnutým v německu a po cca 1,5 roce odešlo do věčných lovišť) + téměř komplet nová přední náprava z onoho popisovaného důvodu - těžký, ale výborný motor. To je ale kromě výměny oleje, filtrů, destiček atd za 2.roky a nejetých 50 tis.km vše. Je to u každého auta o přístupu a o tom, co majitel čeká. Já koupil nádherné sportovní auta s téměř 200 koňmi v plné výbavě a spotřebou 7 l nafty na 100. To že každá sranda něco stojí, s tím jsem samozřejmě počítal. Osobně si myslím, že tato motorizace je jak výkonově, tak zvukově jedna z nejlepších a pokud má auto sportovní podvozek, tak se samozřejmě musí počítat s jeho rychlejším opotřebením. Držím paní a jiným nadšencům značek jako AR, Subaru, Saab a podobně palce, je to o tom nedat na zaběhlé míty a nebát se vybrat něco jiného než má 9 lidí z deseti. Věřte tomu, že na parkovišti před obchoďákem nebudete mít problém svoje auto přehlédnout. Patrik K.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 16:38, RE: alfa 2.4 JTD 20 V
paatrik posted by:
Dobrý den,
píšu jakožto majitel dnes již 2 roky vlastnící AR 156 sportagon z r.2004 s oním pětiválcem, ale s 20 ti ventily a systémem multijet. Musím říct, že rozumím komukoliv, kdo si udělá koupí nevšedního auta radost a je ze z něj nadšený a nemusí to být pouze AR. Já osobně mám za sebou výměnu turba (koupeno bohužel s již.načnutým v německu a po cca 1,5 roce odešlo do věčných lovišť) + téměř komplet nová přední náprava z onoho popisovaného důvodu - těžký, ale výborný motor. To je ale kromě vý...
Tenhle multijet je strašlivý buchar...pamatuju si na dálniční souboj před lety, kdy jsem v dvoulitrovém Opelu takovu AR honil na D1.....nakonec mě ten závod stál 13 litrů benzínu na 100km, takže je jasné, jaký to mělo průběh. Ta AR si i v kopcích jen tak zabafala drobně z výfuku a ještě v 180 dokázala dost razantně zrychlit....v kopci! Ten souboj jsem prohrál....ale klepal jsem se ještě po zbytek dne.

P.S. A jak jsem napsal, jen tak si bafla z výfuku...pravý opak načipovaných Superbů, Audin..atd., které za sebou nechávaly stopu jak sestřelený dvouplošník..ostuda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 16:40, RE: alfa 2.4 JTD 20 V
paatrik posted by:
Dobrý den,
píšu jakožto majitel dnes již 2 roky vlastnící AR 156 sportagon z r.2004 s oním pětiválcem, ale s 20 ti ventily a systémem multijet. Musím říct, že rozumím komukoliv, kdo si udělá koupí nevšedního auta radost a je ze z něj nadšený a nemusí to být pouze AR. Já osobně mám za sebou výměnu turba (koupeno bohužel s již.načnutým v německu a po cca 1,5 roce odešlo do věčných lovišť) + téměř komplet nová přední náprava z onoho popisovaného důvodu - těžký, ale výborný motor. To je ale kromě vý...
Pak nezbývá než pogratulovat k dobrému výběru a popřát spousty bezproblémových kilometrů.
Citlivost nápravy je normální, již jsem výše psal, že zřejmě bude pod tímto motorem více trpět. Ale zrovna tak to bude u čehokoliv jiného s podobným, respektive podobně těžkým motorem (majitelé Audin by mohli vyprávět).
Perfektně jste to vystihl, když člověk kupuje odlišný vůz od ostatních, chce se tedy vymknout z davu, musí s takovými věcmi počítat a nedělat si iluze, že bude jen jezdit bez jakékoli kvalitní a pečlivé údržby. Takové vozy ji zkrátka potřebují. Mě osobně byly vždy sympatické vozy Saab, které jste zmínil a které jsou menšinou na silnicích, podobně jako AR. Je škoda, že tyto značky upadají.
Ještě jednou přeji hodně šťastných kilometrů i do budoucna.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 16:40, RE: Vtipné
zyxe posted by:
souhlasím!!! Musel se pousmát když sem četl v článku "za málo peněz hodně muziky" nebo 6 repro místo 4 v Audi !! Myslím že ten kamarád s tou A4 bude jezdit pořád narozdíl od slečny/paní !!!
No, akorát, kdybyse to kupovalo nové, tak by kamarád asi trošku zaplakal a musel zůstat u koncernové konfekce A4...na prémiový vůz AR by asi neměl penízky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 16:50, RE: alfa 2.4 JTD 20 V
nokunoka posted by:
Pak nezbývá než pogratulovat k dobrému výběru a popřát spousty bezproblémových kilometrů.
Citlivost nápravy je normální, již jsem výše psal, že zřejmě bude pod tímto motorem více trpět. Ale zrovna tak to bude u čehokoliv jiného s podobným, respektive podobně těžkým motorem (majitelé Audin by mohli vyprávět).
Perfektně jste to vystihl, když člověk kupuje odlišný vůz od ostatních, chce se tedy vymknout z davu, musí s takovými věcmi počítat a nedělat si iluze, že bude jen jezdit bez jakékoli kvali...
SAAB.....dlouho vlečená ramena, vpředu McPherson, později obšlehnutý podvozek Opel Vectra B...vrchol techniky, opravdu. Když se bavíme o poruchových motorech, tak tady jsme na správné cestě. Nová benzínová turba s konstrukční vadou, třilitry od Opelu.....díky GM, že jsi zničil a definitivně pohřbil jednu zajímavou značku. I když 9-3 prý jezdí poměrně dobře i na vectrovském podvozku. Bohužel má problémy s kvalitou interiérů atd. Poslední pořádný SAAB byl 9000. Až na ten jednoduchý podvozek....z té čtveřice aut AR 164, Croma, SAAB, Lancia Thema jezdil nejhůř.....nejl=pe AR 164, i když ta měla problémy s uložením tlumičů a s jejich životností. Croma byla výborná. Jezdil jsem s ní. Pohodlí a v té době výborný diesel 2.5 Td 85Kw...ale ten SAAB byl houževnatý buchar s výbornými turby...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 16:59, RE: Kilometry
kadr03 posted by:
A kdyby snad někdo po těch letech chtěl doložit kilomtery servisní knihou, proč ne? Stačí servisku od 150 tisíc nevyplňovat, v poklidu najezdit dalších stopadesát, ty mírně eliminovat na 180 a těch třicet hezky dokreslit povídáním, že pak už jsem s autem tolik nenajel, ale ten servis, ten jsem si držel:o)))
Po pěti letech mám na Superbu 270 tisíc km. Stydím se to někde říkat, protože to zní, že mám ojetou a omlácenou herku. I s původním lakem vypadá lépe zvenku i zevnitř než ty, co mají psaných ...
Taky možnost, to by mě nenapadlo, najet dalších 150 tkm a ty pak "mírně eliminovat" :D :D Tohle mě opravdu pobavilo :D Jsme prostě volové, co jezdí ve vojetých plečkách, na rozdíl od těch borců co kupujou auta jen od německých důchodců, jak jim objasnili u Pepy v bazááru :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 19:00, RE: Ehm
nokunoka posted by:
To, že má motor někde původ, ještě neznamená, že je totožný... Stačí totožný blok či od jiného výrobce, na to posadit svoji hlavu atd. To Alfa zná z benzinových motorů. D5 od Volva má objem 2.4 proto ta otázka a ten nápad a také se o tom již bavili v diskusích, padaly na toto téma otázky, přičemž nikdo neznal přesnou odpověď, takže mne to zajímalo. Hledal jsem rozzuzlení. Řeči/odpovědi typu: "alfa to nemá za potřebí" nejsou důkazem, nýbrž jen tvrzením zřejmě alfistů. Mnoho automobilek si motory...
D5 nemá s 2.4JTD kromě konfigurace nic společného

2.4 JTD: http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#2.4
D5: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 21:13, RE: Ehm
gablenz posted by:
nonukoko, vy jste blb jako z haškova románu...arciblb. Doporučuju okamžitou superarbitraci pro blbost z tohoto serveru!

Jo, jasně, Fiat, Lancia a AR si půjčují diesely od Audishitu a Volva.. Nanukoko, je to jinak. Fiat vyrábí diesely pro velkou spoustu aut jiných značek..nanukoko, i ty jeden! Pokuď vím, tak už to měl i Jeep, teď se tím pyšní komplet Opel....protože si sám neumí vyrobit diesel....slavná fiaťácká 1.9 Jtd byla už skoro všude. A nezapoměň, nanukoko, že Fiat byl spolutvůrce commonra...
Arciblb DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD to uz jsem dlouho neslysel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.08.2010 18:43, RE: Nanuk...Nanukoka
nokunoka posted by:
Inu, jak vidno, Alfisti se ozvali...
Takže z prvu, děkuji všem za urážky, utvrzuje mne to v mém názoru, že za počítačem sedí mnoho hulvátů neschopných normální odpovědi na dotaz člověka, kterého dieselové motory AR/Fiat nikdy nezajímaly a proto se ptá v domění, že se dočká slušné odpovědi. Nedočkal. Takže nevím, kdo z nás by si měl jít pro titul na blbost... Osobně se nevyjadřuji hulvátsky. Tudíž použíté výrazy a urážky svědší jen a jen o nízké iteligenci autorů. Tudíž jedinným blbem zde bude ji...
Ano alfisti s nízkou inteligencí se ozvali. Správně, Nanukokote. A vy jste inteligentní? Zanalyzujte svoje věty jako "mě Fiatí motory vůbec nezajímají", ale pokládáte otázky. Jaksi rozpor! Ne? Co člověka nezajímá, vy arciblbe, na to se nepotřebuje ptát. Je to snad logické, ne? Mě taky nezajímá Tdi, takže nikde nekladu otázky. Vám doporučuju totéž. Neklást hloupé otázky a zamořovat internet blbostí. Vidím AlfuRomeo, jdu dále a nepotřebuju přece prudit. Ale vy jste vycítil možnost se ukázat....vyžbleptnout svůj názor. Ach jo, já vím že tady jsou nějaké ty gaussovy křivky, a že 10 procent populace na ten gaussovský kopec leze, ale to vás neomlouvá. Milý Nanukoko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 21:35, jejej, koukám že i tady jsem nechala recenzi=)
Už si ani nevzpomínám že jsem i sem v prvopočátečním horlivém alfistickém období napsala "recenzi" =) Teď s postupem času jsem to vzdala- ať si každý myslí co chce, alespoň víc alfiček zbyde na podobný magory jako jsem já=) Sbírku alfiček jsem rozšířila o 146 1,6 boxer 76kw- zachránili sme jí před šroťákem- kamarádka mi volala jestli jí nechcem, že si s ní nevědí rady a že by jí museli dát na šroťák a to by její přítula nerozdejchal=) No kromě brzdovýho systému (téměř kompleto K.O. ) byla v dobrym stavu- neberte to zadarmo=)

Pro ty co nevěří najetým km- ty co jsem psala byly na tachometru- reálně ví bůh kolik má- při koupi sme odhadli 200-300 000km dle opotřebení volantu- což nám bylo fuk, doma mám automechanika a celkově byla v slušnym stavu=) akorát bazarník byl asi rád že to auto tam měl na komisní prodej a mohl od toho dát ruce pryč, když mi jí prolejzali 4 automechanici=)

Viz nafta patří do kamen- přecijenom sem potřebovala kompromis mezi praktickým a zábavným autem- proto diesel- počítám s ní i do budoucnosti jako s hlavním "rodiným" autem.... na diesel je alfička zábavná- jasně že na 3,0V6 benzín nemá....

Jinak shrnutí 2,5 let s alfičkama-
156 2,4 JTD SW 103kw- výměny- při koupi motorek stěračů, vývěva, posilovač brzd......
dále výměna pružin- jedna byla prasklá, tak sme rovnou snížili=)
spotřební zboží- olej selénia turbodiesel, filtry, brzdový destičky (brembo=), rozvody
spotřeba cca 6l rekord :minimum 4,7l, maximum 9l

146 1,6 boxer 76kw- výměny- při přivezení domů - preventivně rozvody, brzdový trubičky, brzdový "prasátka", brzdový destičky a pochopitelně motorový olej a filtry.
dále sme platili 5000kč ekodaň- grrr a technickou....
apropos 2 roky stála před venku panelákem - a přesto sme nastartovali na první otočení klíčkem- pochopitelně na novou baterku, po dolití brzdovky i jakš takš brzdila a ani nebyla extra ztuhlá- tím mě naprosto šokovala- jeli sme si pro šrot a čekala na nás čiperka s pár menšíma chybičkama=) tak sem exmajiteli dala alespoň symbolickou cenu...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.