0
back
 

diskuze k tématu: Vozů na CNG začíná rapidně přibývat

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 22.10.2007 11:21, CNG ma u politiku smulu
Misto aby uz danove nebo nejake vyhody davno pro ekol. pohony byly,tak je zatim uplne ho... ze ja nejsem politikem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 22.10.2007 13:36, RE: CNG ma u politiku smulu
anonym posted by:
Misto aby uz danove nebo nejake vyhody davno pro ekol. pohony byly,tak je zatim uplne ho... ze ja nejsem politikem
Proc se vlastne nepodporuje vice LPG? Cerpaci stanice jsou vsude, prestavba je mnohem levnejsi, v cem je pro me jako koncoveho zakaznika rozdil mezi CNG a LPG? Vim, ze zasoby CNG jsou na delsi dobu nez LPG, ale pro me jako zakaznika je ted CNG prestavba 60 tis velmi draha, cerpaci stanice nejsou a cena plynu je stejna. Ale LPG jsou cerpacky vsude a rpestavba na primovstrik se pohybuje okolo 30 tis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 22.10.2007 16:33, Proč?
... protože jsme v České republice, protože o některých věcech nerozhodují vzdělaní politici, ale mnohdy ukecané karikatury, ...protože...
Taky se divím. Je to podle mě jen otázkou času a vyřeší to tlak zvenčí. Věřím v budoucnost zemního plynu, sám teď dlouhodobě jezdím na LPG a jen trnu, kdy nějaký magor vymyslí, že by se mohla u plynu zvýšit spotřební daň. U nás v Kocourkově by mě to vůbec nepřekvapilo. Ale jinak upřímně ... soucitím s těmi, kteří jezdí na benzín(naftu). Při mém km nájezdu s vlastním vozem bych to finančně neutáhl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 22.10.2007 17:23, RE: Proč?
Jirka K. posted by:
... protože jsme v České republice, protože o některých věcech nerozhodují vzdělaní politici, ale mnohdy ukecané karikatury, ...protože...
Taky se divím. Je to podle mě jen otázkou času a vyřeší to tlak zvenčí. Věřím v budoucnost zemního plynu, sám teď dlouhodobě jezdím na LPG a jen trnu, kdy nějaký magor vymyslí, že by se mohla u plynu zvýšit spotřební daň. U nás v Kocourkově by mě to vůbec nepřekvapilo. Ale jinak upřímně ... soucitím s těmi, kteří jezdí na benzín(naftu). Při mém km nájezdu s v...
On se LPG vyrábí z ropy, takže není důvod proč by se v budoucnu neměl zatížit stejnými daněmi jako benzín/nafta
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 22.10.2007 20:04, RE: Proč?
anonym posted by:
On se LPG vyrábí z ropy, takže není důvod proč by se v budoucnu neměl zatížit stejnými daněmi jako benzín/nafta
LPG se sice vyrabi z ropy, ale neznecistuje prostredi tak jako benzin nebo nafta, a jeho zpracovani je taky asi jednodusi si myslim a vyjde tedy o neco levneji, ale hlavne ta ekologie, asi uznate, ze LPG je ekologictejsi nez benzin nebo nafta
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 22.10.2007 21:23, RE: Proč?
mufik.martin posted by:
LPG se sice vyrabi z ropy, ale neznecistuje prostredi tak jako benzin nebo nafta, a jeho zpracovani je taky asi jednodusi si myslim a vyjde tedy o neco levneji, ale hlavne ta ekologie, asi uznate, ze LPG je ekologictejsi nez benzin nebo nafta
Přesně tak, Lpg je ekologičtější a to bez debat. Problém vidím spíš v tom, že třeba v Americe, když jdeš do alternativního paliva, tak cítíš podporu ze strany státu, v jiných zemích slevy na dani apod. Jinak upřímně řečeno Lpg je stejně jen přechodné řešení (ropa). Od CNG si mnozí slibují daleko víc. Vodíku jako palivu moc nevěřím, že se masově rozšíří, problém s přepravou, auta o mnoho dražší, není vytvořená síť ... Kombinace benzín + elektřina u Toyoty Prius = auto pořád pro nás drahé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 06:46, RE: Proč?
Jirka K. posted by:
Přesně tak, Lpg je ekologičtější a to bez debat. Problém vidím spíš v tom, že třeba v Americe, když jdeš do alternativního paliva, tak cítíš podporu ze strany státu, v jiných zemích slevy na dani apod. Jinak upřímně řečeno Lpg je stejně jen přechodné řešení (ropa). Od CNG si mnozí slibují daleko víc. Vodíku jako palivu moc nevěřím, že se masově rozšíří, problém s přepravou, auta o mnoho dražší, není vytvořená síť ... Kombinace benzín + elektřina u Toyoty Prius = auto pořád pro nás drahé.
i v Deutschlandu je vyrazna podpora alternativnich paliv, mam pocit, ze jednu dobu byl rok po montazi lpg zdarma?
...
IMHO cng je kravina, zadny cerpacky, extremne draha prestavba, naklady na provoz srovnatelne s LPG a zabrane misto i vahva v aute mnohem vetsi. Jediny duvod proc do toho jit je moznost levneho (nedaneneho) cerpani doma pomoci maleho kompresoru-to by ovsem ty kompresory nesmelůy stat 100 litru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 08:26,
Ještě by to chtělo nějaký zdatný servis na vozy s CNG, mám sice auto na CNG ale servis aby člověk hledal s lupou (a stejně ho nenajde).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 08:53, RE: Proč?
anonym posted by:
i v Deutschlandu je vyrazna podpora alternativnich paliv, mam pocit, ze jednu dobu byl rok po montazi lpg zdarma?
...
IMHO cng je kravina, zadny cerpacky, extremne draha prestavba, naklady na provoz srovnatelne s LPG a zabrane misto i vahva v aute mnohem vetsi. Jediny duvod proc do toho jit je moznost levneho (nedaneneho) cerpani doma pomoci maleho kompresoru-to by ovsem ty kompresory nesmelůy stat 100 litru
čerpačky žádný? Akční rádius je tak velký, že současná síť dostačuje, navíc si můžeš auto tankovat doma přes noc. Do pár let tu bude 100 čerpaček jen od Transgasu + soukromníci. Žádná přestavba - koupíš si nové auto už na CNG (nebo si dovezeš ojetinu z itálie). Zabrané místo v autě? Nádrže jsou umístěny pod podlahou, ani to nepoznáš. Náklady na 1km? O 50% nižší oproti benzínu. Zásoby CNG? Téměř nevyčerpatelné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 10:01, RE: Proč?
anonym posted by:
čerpačky žádný? Akční rádius je tak velký, že současná síť dostačuje, navíc si můžeš auto tankovat doma přes noc. Do pár let tu bude 100 čerpaček jen od Transgasu + soukromníci. Žádná přestavba - koupíš si nové auto už na CNG (nebo si dovezeš ojetinu z itálie). Zabrané místo v autě? Nádrže jsou umístěny pod podlahou, ani to nepoznáš. Náklady na 1km? O 50% nižší oproti benzínu. Zásoby CNG? Téměř nevyčerpatelné.
S tim cerpanim doma to tak vesele nebude s tim, kolik stoji to zarizeni. Jinak sit je opravdu mala, ani mate pravdu, ze dojezd je cca 500 kilometru na nadrz, ale chci tankovat kdyz vidim ze dochazi benzin, a ne kdyz budu mitjet benzinku tak preventivne z pulky doplnit na plnou. I kdyz me v Praze by to nevadilo, protoze za barakem ve Sterboholech je Shell CNG. Jinak nove auto na CNG tady vetsina z nas nezaplati a nabizi to zatim jen par automobilek a jen u nekterych aut. Jedina sance je pro nas ojetina a ojetin s CNG je u nas hodne po skromnu a ze zapadu taky neni moc na vyber, proste jeden par kousku a ber a nebo nech bejt. Nadrze byvaji zespoda vozu, ale stejne nemate misto na rezervu, protoze v kufru nemuze byt ta progluben, takze mate sadu na opravu pneu. Takze to je stejny jako kdyz misto rezervy date LPG a rezervu vyhodite a koupoupite sadu na opravu pneu. A zasoby CNG nevim jestli jsou temer nevycerpatelne to nemam ani tuseni, ale Svedi maji metylalcohol a ten jsem schopni komplet vyrobit, takze ten je nevycerpatelny a levne jde prestavet kazdy benzinak a pouzivate jednu nadrz. Podle vysadreni Saabu neni problem prestavet jakekoliv auto na spalovani metylalcoholu, takze u Svedu vidim vetsi budoucnost a snazsi dostupnost nez CNG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 12:06, ***
Zajímavé informace a názory, dík za ně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 19:22, RE: Proč?
anonym posted by:
S tim cerpanim doma to tak vesele nebude s tim, kolik stoji to zarizeni. Jinak sit je opravdu mala, ani mate pravdu, ze dojezd je cca 500 kilometru na nadrz, ale chci tankovat kdyz vidim ze dochazi benzin, a ne kdyz budu mitjet benzinku tak preventivne z pulky doplnit na plnou. I kdyz me v Praze by to nevadilo, protoze za barakem ve Sterboholech je Shell CNG. Jinak nove auto na CNG tady vetsina z nas nezaplati a nabizi to zatim jen par automobilek a jen u nekterych aut. Jedina sance je pro nas o...
LPG jsem měl, na favoritu, karbec, něco se na tom ušetří, ale ty komplikace kolem, nevím, už bych do žádné alternativy nešel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 20:05, RE: Proč?
anonym posted by:
LPG jsem měl, na favoritu, karbec, něco se na tom ušetří, ale ty komplikace kolem, nevím, už bych do žádné alternativy nešel
Měl jsem LPG v Mitsubishi Galant a byl jsem celkem spokojen. Co mi vadilo: Že jsem si hlupák nechal namontovat moc malou toroidní nádrž (46l) takže jsem pořád tankoval. Žádné zvýhodnění, oproti jiným vyspělým státům, ba naopak ještě omezení v podzemních garážích! Čerpaček ještě stále není tolik, jsem z malého města a když jsem potřeboval natankovat třeba v noci, tak jsem měl smůlu. Jinak na druhou stranu musím říct, že se systémem jsem neměl problém, bylo to sekvenční vstřikování, plná automatika a až na tu malou nádrž jsem o tom nevěděl. Na druhou stranu, nyní mám disel D4D a jezím skoro stejně "draze" , ale ten krouťák je super proti tomu benzínu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.10.2007 20:37, RE: Proč?
Šakal posted by:
Měl jsem LPG v Mitsubishi Galant a byl jsem celkem spokojen. Co mi vadilo: Že jsem si hlupák nechal namontovat moc malou toroidní nádrž (46l) takže jsem pořád tankoval. Žádné zvýhodnění, oproti jiným vyspělým státům, ba naopak ještě omezení v podzemních garážích! Čerpaček ještě stále není tolik, jsem z malého města a když jsem potřeboval natankovat třeba v noci, tak jsem měl smůlu. Jinak na druhou stranu musím říct, že se systémem jsem neměl problém, bylo to sekvenční vstřikování, plná automati...
souhlas, z toho favorita jsem skončil taky u dýzlu, u volva, spotřeba 6 litrů
Favorit - benzín 8-9
LPG - 9-10
jinak problémy byly stále, ale na to jsou majitelé těchto aut zvyklí, problémy způsobené LPG:
- občas cukání při akceleraci - v normálním servisu řečeno - problém na LPG, v LPG servisu problém zapalování, člověk pořád někam chodí, posílají si ho ze servisu do servisu, nakonec bylo postupně vyměněno skoro vše od zapalování, svíčky, kabely, víko rozdělovače, cívka, elektronika, seřízení rozdělovače, membrány karburátoru, komponenty automatického sytiče. Nakonec vyřešeno namontováním měděných zapalovacích kabelů Bosch, cena moc ošklivá, a periodickou výměnou svíček a vzduch. filtru cca po 8000km
- životnost výfuku asi poloviční oproti jízdě na benzín, cca 2-3 roky
- revize každý rok, dvojnásobná cena na měření emisí
- nádrž LPG se u venku rosí, vlhkost v kufru podporuje už tak hojnou korozi

no, možná toho bylo víc, člověk se snaží na to špatné nevzpomínat
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.