0
back
 

diskuze k tématu: Volvo XC90 D5 AWD a pozitivní zkušenosti majitele

category of topic classification: ostatní
David V
number of posts2066
date of registration16.05.2007
Tuesday 30.07.2013 16:20, Úhel pohledu
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 30.07.2013 17:09, RE: Úhel pohledu
David V posted by:
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.


Předpokládal bych, že tě víc nadzvedne naftový motor na nájezd 10kkm/rok. Nejspíš jen rozvoz dětí do/z školky/školy. Na to je totiž SUV s proklatě tlustýma dveřma třeba. Ale proč ne
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 30.07.2013 19:49, RE: Úhel pohledu
Pepe posted by:
David V posted by:
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.
Předpokládal bych, že tě víc nadzvedne naftový motor na nájezd 10kkm/rok. Nejspíš jen rozvoz dětí do/z školky/školy. Na to je totiž SUV s proklatě tlustýma dveřma třeba. Ale proč ne


U SUV bych se nerozpakoval a koupil bych naftu taky.
Jinak se rozplývat nad tím, že auto do 110 tkm nemělo závadu - to by snad mělo zvládnout každé auto.

respond
David V
number of posts2066
date of registration16.05.2007
Tuesday 30.07.2013 21:45, RE: Úhel pohledu
Pepe posted by:
David V posted by:
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.
Předpokládal bych, že tě víc nadzvedne naftový motor na nájezd 10kkm/rok. Nejspíš jen rozvoz dětí do/z školky/školy. Na to je totiž SUV s proklatě tlustýma dveřma třeba. Ale proč ne


U SUV nafta smysl má. Jde o to, většina SUV nemá tak nějak smysl obecně. S Haldexem jsou mi trochu k smíchu. Jediný SUV, který uznávám je Forester.
A když už XC90, tak asi jedině s D5.
I když můj šálek s čaje je spíše S80 s nejméně T6 (samozřejmě ojetá).
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Wednesday 31.07.2013 00:05, Nové čepy....
Ajaj, co se týče kulových čepů. Počítal jsem u tohoto auta s trochu větší odolností (Přeci už je to SUV, ne?). Je pravda že to není žádný střízlík a při našich cestách necestách bych se ani moc nedivil, ale na hodnocení auta jaký je to držák je ještě moc dle mého názoru brzy. Až to bude mít minimálně 250 000km najeto, tak bych se o té spolehlivosti klidně bavil. Když je s autem majitel spokojený, proč ne, je to jeho věc. Co mě ale zklamalo je recenze...nedozvěděl jsem se o autu vůbec nic, jen to že má nové čerpadlo u systému Haldex a vyměněné čepy a nikde ještě nestálo. U tohoto auta které se mě také líbí, mě to jen zamrzí.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 31.07.2013 11:02, kuláky
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...
respond
David V
number of posts2066
date of registration16.05.2007
Wednesday 31.07.2013 11:41, RE: kuláky
free78 posted by:
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...


Mluvíme o spodních kulových čepech pro uchycení náboje kola? Myslím, že se jim také říká rejdové. Takový ten kus železa nanýtovaný na spodní rameno....Aby nedošlo k záměně s čepy pro tyčky řízení.
Mně to prostě přijde málo a skutečně si neuvědomuji nějaký rozšířený problém u většiny značek, že by se musely měnit kulové čepy tak často. Mám za to, že dřív odejdou, různé tyčky stabilizátorů, čepy řízení, uložení náprav, silentbloky, ale kuláky bývají z těch trvanlivějších částí podvozku. Tohle bude bezpečně vědět Gablenz, ten je přes podvozky.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 31.07.2013 13:46, RE: kuláky
David V posted by:
free78 posted by:
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...
Mluvíme o spodních kulových čepech pro uchycení náboje kola? Myslím, že se jim také říká rejdové. Takový ten kus železa nanýtovaný na spodní rameno....Aby nedošlo k záměně s čepy pro tyčky řízení. Mně to prostě přijde málo a skutečně si neuvědomuji nějaký rozšířený problém u většiny značek, že by se musely měnit kulové čepy tak často. Mám za to, že dřív odejdou, různé tyčky stabilizátorů, čepy řízení, uložení náprav, silentbloky, ale kuláky bývají z těch trvanlivějších částí podvozku. Tohle bude bezpečně vědět Gablenz, ten je přes podvozky.


Kdepak Gablenz, ten je i odborník přes BMW...
Jo a mluvíme o kulový čepech. U E39 jsou vepředu na každé straně 2 ramena na potom navíc ještě čep s tyčí řízení. Ty ramena moc nevydrží... (ve smyslu nevydrží 110tkm např.)
Ale přeci stejný problém byl u některých generací AUDI a VW Passat (hliník co nevydrží českou kvalitu silnic).
respond
David V
number of posts2066
date of registration16.05.2007
Wednesday 31.07.2013 14:48, RE: kuláky
free78 posted by:
David V posted by:
free78 posted by:
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...
Mluvíme o spodních kulových čepech pro uchycení náboje kola? Myslím, že se jim také říká rejdové. Takový ten kus železa nanýtovaný na spodní rameno....Aby nedošlo k záměně s čepy pro tyčky řízení. Mně to prostě přijde málo a skutečně si neuvědomuji nějaký rozšířený problém u většiny značek, že by se musely měnit kulové čepy tak často. Mám za to, že dřív odejdou, různé tyčky stabilizátorů, čepy řízení, uložení náprav, silentbloky, ale kuláky bývají z těch trvanlivějších částí podvozku. Tohle bude bezpečně vědět Gablenz, ten je přes podvozky.
Kdepak Gablenz, ten je i odborník přes BMW... Jo a mluvíme o kulový čepech. U E39 jsou vepředu na každé straně 2 ramena na potom navíc ještě čep s tyčí řízení. Ty ramena moc nevydrží... (ve smyslu nevydrží 110tkm např.) Ale přeci stejný problém byl u některých generací AUDI a VW Passat (hliník co nevydrží českou kvalitu silnic).


Co se týká hliníku, tak jsem měl za to, že se buď deformují ramena nebo se zničí jejich uložení, ale o kulových čepech se toho moc nenapsalo. I Signum/Vectra C má hliníková ramena a taky nemají životnost nic moc. Ale o kulových čepech se tady v diskusích skutečně diskutuje sporadicky.
Nicméně Alfy jsou taky celkem pověstné malou výdrží zejména přední nápravy. Většinou je to daň za malé neodpružené hmoty (méně pevný lehký hliník nebo subtilní ocel).
Přesto u SUV bych automaticky očekával v tomto místě bohatější dimenzování. Já mám u své popelnice na tacho přes 170 tisíc a čepy zatím neklepou (ťuk, ťuk, ťuk).
respond
wickymouse
number of posts1
date of registration24.10.2006
Wednesday 28.08.2013 10:56, Hodnocení
Nechápu, co přesně tu řešíte. Auto má nyní 110tkm a jen jsem konstatoval, že jediný "vícenáklad" zatím byly čepy. Navíc za tak směšnou cenu i v autorizovaném servisu, že je to zcela marginální záležitost. Čerpadlo Haldexu bylo měněno v záruce, protože bylo netěsné. Nestálo to nic a ani nevím, že by nějak častěji odcházely, takže to byl zjevně vadný kus. Interiér vypadá skvěle, kůže není popraskaná, diagnosticka nehlásí žádné chyby. Proto to auto považuji za skvělé. Nejsem obhíjcem značky, protože už si další Volvonekoupím (potřebuji větší auto a téo Vovlvo nevyrábí). Ale po zkušenosti s tímto kouskem každému rád jeho koupi doporučím.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.