Protože kdysi jsem s o Volvo s benzínovým motorem zajímal, prošel jsem cestu návštěv bazarů a zkušebních jízd a pak dlohosáhlé ověřování poznatků a zkušeností z volvoklubu a pak z jednoho severomoravského dealerstvbí Volvo.
Moje zkušeno je s:
V7 2,4i
XC70 crosscountry 2,5T
V70 3,2
Nejpohodovější motor je 2,5T. Dobře jede, slušná spotřeba kolem 9/100. Auto tiché, pohodlné, měli jsme služební S60 s D5 a to je jiná liga (myslím tím tu V70, co do ticha v jízdě). Ale je to totál auto mrtvé, bez jakékoliv radosti zjízdy, Jede, jede, zastaví. Nic mezi tím. Lítal jsem s S60do Itálie non-sto 1220km a paráde-sedačky naprsoto špičkový a to ve všech modelech. Bohužel V70 z let kolem 20112 už taková nemá.
V70 s 2,4i je na normál ježdění slušná, kdo nedivočí a nepočítá vteřiny při rozjezdu, bude spokojen. Spotřeba se dala držet na 8/100.
Paradoxně nejhorší se mi jevila 3,2. Na to, že má největší výkon, tak bych to do ní nehádal. proto 2,5T to jede o poznání těžkopádnějí a třeba takový Modeno ST220 s V6 a podobném či spíše menším výkonu byla raketa. Asi daň za váhu auta neskutečně líný automat. Ostatně, automat u Volva není slušný žádný, jsou líné. Ta 2,4i byla v manuálu a bylo cítit, že motor netrápí. Automatiu trvá dost dlouho, než přeřadí ny vyšší stupeň a hlavně snaží se držet otáčky co nejníže, není problém točit motior kolem 1200rpm. jenže podřazení trvá pak světelné roky a převodovka při prudkém sešlápnutí plynu zmatkuje řadí klidně o 3 stupně nahoru a pak zase hen dolů, než si to promyslí. Prostšě automat a Volvo = pohodová jídza bez potřeby prudčeji zrychlovat.
Kdybych chtěl benzínové Volvo, rozhodně bych si jávybral Crosscountry s 2,5T. Jednak má největší prostor, lepší sedadla, než nová V70 (tu co jsem zkoušel já) a budí dojem daleko větší solidnosti. Testované auto bylo tehdá v bazaru Truxa v Litovli a mělo na tachu přizaných 220.000km. Podle vnitřku bych mu hádal sice o dobrých 50 víc, ale solidnost a zejména poctvá stavba byla z auta znát i tak. ˇ6ádné vrzání, drnčení, jen zvlněné (něbo orezlé?) ktouče. Jiank vysouvací navigace je na dvě věci, jednak nebyly mapy a jednak, když svítí slunce, je naní vidět kulový.
Poznámka k XC90, ale D5. Asi ne´jhorší Volvo, ve kterém jsem kdy jel. pravda, nejel jsem s S80, takže nemohu trvdit, jestli není ještě horší, ale asi nebude. XC90 je nabubřelý tank s ultramizernými jízdními vlastnostmi, nekomunkatvním řízením, malým prsotore,m vzadu!!! (za to ale slušným vpředu navzodry posunutí sedačky ) hlučná, motor je slyšet jak v traktoru a na kolejích (Olomouc město) to skáče jak mladý kamzík. Kufr krátký, ale nad hlavou máš půl metru zbytečného místa. O ničem. navíc to žralo po městě asi 12 litrů nafty!!
Dle volvoklubu není problém LPG, ale obecně doporučují mpouze atmo motory 2,4i. I u Volv údajně (mám pouze načteno!) jsou známé případy, kdy se roztekla sedla azaklepaly ventily. (Nemá to náhodou hydroštely? Nevím...) ke korozi - naše S60 z roku kolem 2001 byla po 12 letech bez koroze-jak kastle, tak spodek. Jediné, co dělalo, byl výfuk a ten stál přes 30 litrů bez DPH (dělali to ve Volvo průhonice, dke jsme ho servisovali, takže možná by se dal sehnat levněji. Brzdy klasika cca 8 tisíc předek vč. práce,. zadek tuším kolem 5. Jiný servis se na naftě nedělal, kromě filtrů apak olejů. prodávli jsme ho s nájezdem přes 210.000km po 3,5 letech, vzala ho pak dcera od šéfa a najezdila ještě hodně hodně let, bez pruch. V roce 2013 šlo do baziše za 60 tisíc
Ale jak říkám, byla to nafta.