0
back
 

diskuze k tématu: jaké suv vybrat? x60, x90, Grand Vitara

category of topic classification: poradna, automobilky, japonská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.01.2016 13:21, jaké suv vybrat? x60, x90, Grand Vitara
Dobrý den mam kia sportage 16 gdi a chybi mi doplatit asi 1 a pul roku leasignu.budu ho urcite prodavat a preji si starsi auto s pohonem 4 kol.celkem se mi zamlouvalo volvo x60 a x 90 ale celkem ctu o problemech s touto znackou.potom jsem uvazoval nad suzuki grand vitara ,mitsubishi outlander. vse od rocniku 08.nechtel bych moc velky obsah,at to moc nezere,jsem z Havířova ale jezdim na chalupu kazdy vikend do jeseniku.takze 100pro volim 4*4.co by jste mi doporucili?jak spotrebou tak dilemy tak poruchovosti.dekuji s pozdravem ,dušan.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 06.01.2016 17:37, Jaké auto do Jeseníků?
Než ti odpovím, tak pozor na jednu věc: zatímco XC60 a ještě více XC90 je naleštěná bída. Já pravím, že poslední solidní volvo bylo XC70 CC, vše ostatní z SUV a kombíků je docela sranda. jednak enormě drahé, na to co nabízí a pak - v zimě nevím nevím. Shodou okolností můj soused vlastní XC90 a mohu prakticky týden co týden pozorovat jeho zápas na sněhu Je schopen zapadnout na rovině, trošku nadneseně řečeno. A gumami to není. Problematická je zejména úhlová převodovka, dále na to, kolik slavná XC90 stála, tragické použité materiály v interieru - po 200tkm rozervané sedačky nejsou výjimkou, stačí se na pár ojetin mrknout. XC60 je malá, na to, jak je velká zvenčí. Mám pochybnosti o tom, zdali už to není jen parodie na Volvo, co se hodí tak do Prahy k muzeu, když napadnou čtyři
Vitara není SUV, ale tvrdý pravověrný off-road s rámem a je to auto, o kterém se dá bez nadsázyk říct, že to je auto drsňák, co se v terénu neztratí. jen je u nás malá nabídka a motory 2,4i celkem dost nechutně žerou, na to jaký mají výkon, ale na druhou stranu travlé 4x4, rám, tuhá kastle, jednoduchá technika a spolehlivá, to za ten litr benzínu navíc stojí.
Jelikož bydlím v Jeseníkách a znám je jask vý boty, hlavně jejich zimní nástrahy (lahůdky např. cesta mezi Brannou a Vikanticemi a dál na Habartice), které prověří nejen stav auta, ale i řidiče. A na to to chce fakt pořádný stroj, ne navoněnou bídu. Protože léta jezdím cestou necestou v zimě na běžky a fotit tam, kde lidé nechodí natož aby tam jezdili, tak si na své Subaru nemohu vůbec stěžovat. jediným limitem, který reálně existuje, je světlá výška-když lehneš na břicho, můžeš mít 8x8 ophon a stejně nejdeš. Pak jedině naviják a lopata. Takže, mohu li dát jen tip na podobné auto, a je-li podmínka ježdění v jakéms takéms terénu a hlavně v zimě, mrknul bych i na SUbaru - konkretně modely Forester s motorme 2,5i (je jich málo, ale dají se, mají navíc redukci), při menších nárocích na dynamiku jízdy i 2,0i. Mluvím o modelech od roku 2008 po 2014. Taky bych nevynechal Outbacka. Ten je k mání pouze s motorem 2,05 v různých modifikacích, nebo s motorme H6 - ale jednak končil v roce 2008 a hlavně, sehnat jej je prakticky nemožné, lidé se jej zbavují až s astronomickými nájezdy, nebo s ezbavují občas vážných křapek. Jinka totiž není důvod. Outback zvládně skoro totéž, co Forester, ale na silnici poskytuje výrazně lepší komfort a celkově jde o univerzální vůz s relativně levným azejména minimálně problémovým provozem-řečeno v kontextu japnských aut (kde je minimum druhovýroby, ale o to více garážníků, kteří zanjí SUbaru jak svý boty a dovedou opravit to, co frey vyhazuje jako neopravitelné.s nadsázkou řečeno).
O Outbacku píšu záměrně, protože před 2 týdny jsem pořídil Outbacka a mámsouběžne s ním Legacy - takže mohu porovnat. V terénu je Outback jiná liga - projede fakticky neuvěřitlné a to je jen asi o 4 cm vyšší (mám 2012). Rozměrově je o kategorii větší, než legacy (2006), zejména vzadu je místa zhruba jako v Mondeu. Kufr je také podstatně větší. Je to proszě kus auta, robustního a velmi pohodlného. přední sedačky jsou jako křesla doma v obýváku. V neděli napadlo, takže jsem jel na "svá známá místa" a mohu prohlásit, že s Oťasem nemám strach jet, až bude půl metru sněhu - nakonec hromada videí na youtube to jen potvrzují. Loni jsem jel zmíněnou cestu Vikantice Branná (kdo chce, může mrknout, o co se jedná), která je-když se zadaří-prakticky celá zafoukaná a navíc je tam cedule, že v zimě se neudržuje. pro řadu řidičů to je výzva, ale také konečná a pak aby člověk tahal lano (loni jsem tahal Golfa, Oktávii a jednoho starýho baworáka, ale s tím jsme nehnul, protože pán neměl přední oko Na legacy dám jednikču + redukci a frčíme oba jak šmitlík. Protože v jednom místě byl napříš strom, spadlý pod námrazou, projel jsem po louce - ovšem bylo nutno zdolat navátý sníh, jehož výšku jsem odhadnul na dobrým 50cm - měl jsme strach, že uvíznu, ale pokud jde o lehký sníh, není problém, jen nesmí člověk zastavit, pak by problém být mohl. Další testovací trasa v Jeseníkách je cesta na Švestkovku- Stoupák, že jednička to má co brát, k tomu sníh a vyjeté koleje od lesních strojů. Vyjíždím tam léta, až na pár výjimek, kdy sněhu bylo faklt hodně a měl jsem strach, že lehnu a není se kde otočit, až nahoře.

nechci, aby to vypadalo jako óda na SUbaru, ale dávám tip na auta, která mám opravdu ochytaná, mám již třetí Subaru jak to vypadá, když bude další, bude zase Subaru (Levorg).

S Volvy mám také menší zkušenost - konkretně s S60 a XC60 (S60 byla firmení, XC60 bylka bývalého šéfa). Na silnici dobrý, ale sXC60 bych se rozhodně bál zajet tam, kam se SUbaru. Nakonces-opět toho najdeš na netu dost...

PS: kde máš chalupu?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 06.01.2016 19:04, xxxx xxxx xxxxx
Zdeny ma pravdu, novejsi Volva jsou jezdici kasicka. XC90 je strasne tezke, XC60 navic i male. Na hory ma to Subaru smysl, staci se divat cim jezdi v Alpach mistni.
Ale pravda taky je ze pan pise o nizke spotrebe a tu u Subaru nenajde.
Mozna bych se podival na Duster 1,5dci, za cenu ojete XC60 bude nove se zarukou a pojede za 6l. 4x4 z Nissanu je ok. Docela hodne zvladne i Yety, i kdyz ma "jen" haldex. Ma ale malinkaty kuftr.
V Italii me hooodne bavilo pozorovat co na horach zvlada Panda 4x4 prvni generace :D
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Thursday 07.01.2016 07:34, volvo vs vitara
Souhlasím se Zdenym, že volvo XC 90 se jako 4x4 spíš jen tváří, než že by to byl všehoschopný offroad Sestra s ním najela asi 50 tisíc mil /motor 3.2 V6/ a je to pohodlný a velice prostorný dostavník na dálnici s dobrým asfaltem. Na našich cestách to docela drncá /ne moc, ale pořád cítíte jak kola kopírují silnici, kola 17"/ i Octavia je pohodlnější, o Subaru nemluvě. Co mě zarazilo jsou extrémně krátké pásy sedadel - když chcete připoutat dětskou sedačku, která je obrácená proti směru jízdy, je to na krev, u normální dětské sedačky zase poutání komplikuje velmi citlivá tahová pojistka - pás se blokne a můžete začínat od znovu. Existují verze s vestavěnou dětskou sedačkou, ale zdaleka ne každé volvo ji má. Váha auta je v terénu značnou komplikací. Kdybych měl volit z toho co uvádíte tak pořídím Vitaru - s motorem 2.4 16V 124 kW. Jede nádherně a je spolehlivý. Výhodou je trvalá 4x4 s centrálním diferenciálem, záporem je výrazně menší vnitřní prostor - hlavně kufr.
Služební auta máme toyoty a možná by stálo za úvahu rozšířit výběr i na Land Cruisera 120 - velký je jako volvo a poctivostí konstrukce je o světelné roky jinde. Ve firmě jich je několik, jezdí s nimi šéfové a kvůli práci jezdí dost v terénu. Nejstarší má najeto skoro 500 000 km. Není to bezúdržbové auto - servis za těch půl milionu stál dost, ale nikdy nikoho nenechal stát. Servis se obvykle děje při servisních prohlídkách. Když se ale kouknu kolik stál sestru servis volva, a přesto jí třikrát úplně zradilo, tak bych měl jasno
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Thursday 07.01.2016 10:02, volvo
Jo k tomu volvu - poruchy:
1) stržený tisícihran na výstupu z Haldexu - nefunkční 4x4 a konečná v noci ve sněhu pod Pecí p. Sněž.
2) pohybem volantu prodřená kabeláž ve sloupku řízení - milion chybových hlášek, nepojízdné auto, vyměněno asi 1000 věcí za milion než v Adusumu na první dobrou věděli co auto trápí
3)rozlomené torpedo /ten plast pod předním sklem/ od ledu, natekla voda do auta a do podlahy /nešlo to skoro dostat ven/ zateklo to někam do elektroinstalace - nouzový režim motoru, nefunkční stereo a mlhovky

nemluvím o běžné údržbě.
respond
hoskins
number of posts1
date of registration27.01.2016
Wednesday 27.01.2016 19:20, RE: Jaké auto do Jeseníků?
citation:
Zdeny60 posted by:
Než ti odpovím, tak pozor na jednu věc: zatímco XC60 a ještě více XC90 je naleštěná bída. Já pravím, že poslední solidní volvo bylo XC70 CC, vše ostatní z SUV a kombíků je docela sranda. jednak enormě drahé, na to co nabízí a pak - v zimě nevím nevím. Shodou okolností můj soused vlastní XC90 a mohu prakticky týden co týden pozorovat jeho zápas na sněhu Je schopen zapadnout na rovině, trošku nadneseně řečeno. A gumami to není. Problematická je zejména úhlová převodovka, dále na to, kolik slavná XC90 stála, tragické použité materiály v interieru - po 200tkm rozervané sedačky nejsou výjimkou, stačí se na pár ojetin mrknout. XC60 je malá, na to, jak je velká zvenčí. Mám pochybnosti o tom, zdali už to není jen parodie na Volvo, co se hodí tak do Prahy k muzeu, když napadnou čtyřiVitara není SUV, ale tvrdý pravověrný off-road s rámem a je to auto, o kterém se dá bez nadsázyk říct, že to je auto drsňák, co se v terénu neztratí. jen je u nás malá nabídka a motory 2,4i celkem dost nechutně žerou, na to jaký mají výkon, ale na druhou stranu travlé 4x4, rám, tuhá kastle, jednoduchá technika a spolehlivá, to za ten litr benzínu navíc stojí. Jelikož bydlím v Jeseníkách a znám je jask vý boty, hlavně jejich zimní nástrahy (lahůdky např. cesta mezi Brannou a Vikanticemi a dál na Habartice), které prověří nejen stav auta, ale i řidiče. A na to to chce fakt pořádný stroj, ne navoněnou bídu. Protože léta jezdím cestou necestou v zimě na běžky a fotit tam, kde lidé nechodí natož aby tam jezdili, tak si na své Subaru nemohu vůbec stěžovat. jediným limitem, který reálně existuje, je světlá výška-když lehneš na břicho, můžeš mít 8x8 ophon a stejně nejdeš. Pak jedině naviják a lopata. Takže, mohu li dát jen tip na podobné auto, a je-li podmínka ježdění v jakéms takéms terénu a hlavně v zimě, mrknul bych i na SUbaru - konkretně modely Forester s motorme 2,5i (je jich málo, ale dají se, mají navíc redukci), při menších nárocích na dynamiku jízdy i 2,0i. Mluvím o modelech od roku 2008 po 2014. Taky bych nevynechal Outbacka. Ten je k mání pouze s motorem 2,05 v různých modifikacích, nebo s motorme H6 - ale jednak končil v roce 2008 a hlavně, sehnat jej je prakticky nemožné, lidé se jej zbavují až s astronomickými nájezdy, nebo s ezbavují občas vážných křapek. Jinka totiž není důvod. Outback zvládně skoro totéž, co Forester, ale na silnici poskytuje výrazně lepší komfort a celkově jde o univerzální vůz s relativně levným azejména minimálně problémovým provozem-řečeno v kontextu japnských aut (kde je minimum druhovýroby, ale o to více garážníků, kteří zanjí SUbaru jak svý boty a dovedou opravit to, co frey vyhazuje jako neopravitelné.s nadsázkou řečeno).O Outbacku píšu záměrně, protože před 2 týdny jsem pořídil Outbacka a mámsouběžne s ním Legacy - takže mohu porovnat. V terénu je Outback jiná liga - projede fakticky neuvěřitlné a to je jen asi o 4 cm vyšší (mám 2012). Rozměrově je o kategorii větší, než legacy (2006), zejména vzadu je místa zhruba jako v Mondeu. Kufr je také podstatně větší. Je to proszě kus auta, robustního a velmi pohodlného. přední sedačky jsou jako křesla doma v obýváku. V neděli napadlo, takže jsem jel na "svá známá místa" a mohu prohlásit, že s Oťasem nemám strach jet, až bude půl metru sněhu - nakonec hromada videí na youtube to jen potvrzují. Loni jsem jel zmíněnou cestu Vikantice Branná (kdo chce, může mrknout, o co se jedná), která je-když se zadaří-prakticky celá zafoukaná a navíc je tam cedule, že v zimě se neudržuje. pro řadu řidičů to je výzva, ale také konečná a pak aby člověk tahal lano (loni jsem tahal Golfa, Oktávii a jednoho starýho baworáka, ale s tím jsme nehnul, protože pán neměl přední oko Na legacy dám jednikču + redukci a frčíme oba jak šmitlík. Protože v jednom místě byl napříš strom, spadlý pod námrazou, projel jsem po louce - ovšem bylo nutno zdolat navátý sníh, jehož výšku jsem odhadnul na dobrým 50cm - měl jsme strach, že uvíznu, ale pokud jde o lehký sníh, není problém, jen nesmí člověk zastavit, pak by problém být mohl. Další testovací trasa v Jeseníkách je cesta na Švestkovku- Stoupák, že jednička to má co brát, k tomu sníh a vyjeté koleje od lesních strojů. Vyjíždím tam léta, až na pár výjimek, kdy sněhu bylo faklt hodně a měl jsem strach, že lehnu a není se kde otočit, až nahoře.nechci, aby to vypadalo jako óda na SUbaru, ale dávám tip na auta, která mám opravdu ochytaná, mám již třetí Subaru jak to vypadá, když bude další, bude zase Subaru (Levorg).S Volvy mám také menší zkušenost - konkretně s S60 a XC60 (S60 byla firmení, XC60 bylka bývalého šéfa). Na silnici dobrý, ale sXC60 bych se rozhodně bál zajet tam, kam se SUbaru. Nakonces-opět toho najdeš na netu dost...PS: kde máš chalupu?


Ten kdo tu píše o tom že volvo xc 90 je jen naleštená bída,asi neví o čem píše,nebo v tomto autě nikdy nejel.Za prvé xc 90 je jedna z nejbezpečnějších aut na světe.A já s xc 90 jezdím po horách,kde je mraky sněhu,zrovna když je,a vyjedu všechno.tam kde se neprohrnuje a jsou uzavřené silnice 3 tríd tak já jedu a jiné 4 kolky se odváží až za mnou,když jim to projířdím.Sorento aj.Neříkám že vyjedu uplně všude,myslím teren jako zasnežené pole atd.,ale kam potřebuji,prostě zajedu.Volvo má systém Dstc a to je pak supr ježdění,prostě se v tom autě nebojím ani já ani má žena.Když s tímto autem jezdí a vozí deti jsem v klidu.Prostě perfektní severské auto,do jiného bych už nešel.Mrkněte v čem vozí v americe děti do školy,volvo xc 70,xc 90,a nebo terení ford.Mám volvo xc90 2006 2,4 5awd manuál.Do automatu bych u tohoto auta nikdy nešel. 4x4 předek 80% zadek 20% a projížděním terenu jde na 50P%
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.