0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme nástupce Mondea MK4

category of topic classification: ostatní, německá vozidla, německá vozidla
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Friday 18.12.2020 09:56, Co dál?
Logicky Mondeo mkV. Není důvod měnit stáj, když s předchozím modelem byla spokojenost.
respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Friday 18.12.2020 14:42, Mondeo ?
Zdeny nevím, jestli mk5 je správná volba. A to říkám jako fanoušek Fordu, na naftová Mondea nedám dopustit.

První 2.2, 129kw, druhé 2.2, 147kw, obě splnila jediné - jak najet 80tkm/ ročně s minimálními náklady na servis - řešil jsem jen olej, pneu, případně brzdy. Aut jsem vystřídal x, vždy mám 2 najednou, ale Mondea byly spolehlivostí úplně jinde, až neuvěřitelný.

Na základě toho jsem šel do Fordu S-max, 2.0tdci, automat, 4x4, ve vrcholné specifikaci vč. Harman Kardon audia. To bylo asi jediný, co mi na tom autě nevadilo.

Sedačky proti staršímu modelu Mondea/S-maxe - příšerné. Krátké, měkké, divné. Myslel jsem, že si zvyknu. Nezvykl. Elektrický kufr se sám zavíral, jakmile jsem udělal krok k nákupnímu vozíku pro zbytek nákupu...a pravidelně mi div nepřerazil záda. Auto divně povrzávalo, celkový dojem jak z auta z poutě. Topení buď netopilo nebo žhavilo div se plasty neroztekly. Automat klasika, buď podtáčel, při sportovním režimu řadil jak benzín. Bonusem ale může být i jiné řešení regenerace DPF, proti koncernu se mi nikdy nestalo, že se spustí vypalování ve městě, nebo po příjezdu domů po dvouhodinové jízdě po dálnici.

Jasně, full led světla super, vychytanější než u Passatu B8 ( slouží jako druhé auto ). Klima luxusní. Ambientní podsvětlení interiéru zajímavá hračička.

Jízdní vlastnosti ok, čtyřkolka fajn, ale proti 147kw to nejelo. Vrchol bylo, když u relativně zánovního auta se díky nějaké výrobní vadě prodřela hadice a vytekla chladící kapalina, snad na sto metrech skoro všechna...naštěstí ve městě a při normálně zahřátém motoru...ve Fordu nad tím kroutili hlavou, auto šlo z baráku a důvěra v nové Fordy je pryč.

Mondeo mk5, je hezké auto, robustní, ve verzi Vignale krásné, ale já už bych do něj nešel. Při nákupu jsem zvažoval Mondeo/ S-max, obojí 4x4, kvůli prostoru zvítězil S-max, ale myslím že moje zkušenost s S-maxem se dá použít na Mondeo, tolik rozdílů tam není. Proti starším modelům je tam čitelný ústupek v kvalitě, můj S-max byl vevnitř až otřesný s pazvuky co vydával. Někdy jsem měl strach že mi upadne volant, jak ty plasty o sebe drhly :(

A abych aspoň nastínil odpověď na dotaz, s Passatem B8, biturbo 176kw - mám ho 2 roky, momentálně nájezd 170tkm - klasika- povrzávající přední náprava, DSG ve městě zmatený , extrémní podtáčení motorů ( u aut bez možnosti nastavení jízdních módů problém ) a nejhorší 4x4 co jsem kdy měl. Zcela vážně, jezdím hodně přes hory, tohle je nejhorší čtyřkolka co jsem zažil, a to vždy kupuji nové a značkové pneu. Loni na horách mě muselo vytahovat BMW 5 s x-drive, navíc, jak jsem pak zjistil, obuté do nějakých absurdně širokých zimních 20". Síla. Pro zvědavé, olej v haldexu měním po 30tkm a vše funguje jak má, jen je prostě na h...o. Třeba má někdo opačnou zkušenost, jasně, na normální silnici, tam je haldex v B8 úplně v pohodě, ale při mých cestách pravidelně problém. To S-max 4x4 měl pohon mnohem vychytanější, s ním jsem problém nezažil. Měl jsem hodně čtyřkolek, ale nikdy takový trable jako s Passatem B8.

Plus pro Passata - mnohem lepší sedačky s prodloužením sedáku ( Mondeo nenabízí ani u Vignale, pokud jezdíte 80tkm/ rok, neocenitelné). Kvalitnější interiér. Logičtější multifunkční volant, aspoň pro mně.

A pro tazatele- osobně nové Mondeo nedoporučuji, ta robustnost a poctivost je pryč. Passat si dal pozor, ta solidnost tam pořád je v modelu B8, já neřešil nic zatím, kamarádovi se ale ve 100tkm na Passatu B8 biturbo rozpadl ( ano, doslova ) haldex. Řešeno ve VW Myslivec Podbořany, cena 120t, kulance od VW asi 90.000,-...výrobní vada :(

A samozřejmě je plno dalších kombíků co splňují požadavky, je třeba znát priority, snad alespoň lehce pomohou mé zkušenosti :)
respond
mires
number of posts22
date of registration22.11.2010
Friday 18.12.2020 17:33, Mondeo mk5
Já mám tedy s mondeem 2017 2.0 tdci st line (téměř full výbava) úplně opačnou zkušenost. Aktuálně najeto 98000 km a zatím po mně nic nechtělo, nikde nic nevrže, prostě naprosto v pohodě. V Mk4 jsem neseděl, takže nemůžu srovnávat sedačky, ale mě plně vyhovují. Co jsem koukal, tak v Mk4 byly sedáky o 0,5 cm kratší. Dobré je, že je místo na pravé koleno, což je alespoň u mě s mými 190cm víc důležité než délka sedáku. Stejně se mi zdá, že je prodloužení sedáku celkem na prd, protože když se pohodlně usadím, tak mi konec sedáku stejně nohy nepodepře.
respond
mires
number of posts22
date of registration22.11.2010
Friday 18.12.2020 17:44, Kvalita novějších aut
Co se týče solidnosti, tak ta už dnes bohužel není ani prémie, stačí se ohnout a podívat se tam, kam běžně oko nedohlédne.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 18.12.2020 20:57, RE: Co dál?
citation:
reakce na: Zdeny60, 18.12.2020 09:56 (Logicky Mondeo mkV. Není důvod ...)


Těžko říct. Mondeo Mk.V máme v rodině se základním chrochtákem +/- 150 koní a majitel si ztěžuje na nedostatek výkonu (předtím jezdil s 2-litrovým benzínovým Focusem) a na letargii při akceleraci, než se motor "nafoukne". Říká, že se musel naučit brzdit levou, aby nepřišel o tlak ne dmychadle. Jestli to fakt dělá, nevím. Designově se mi auto líbí, ale přišlo mi docela stísněné při srovnání s mou tehdejší Mk.III a ten kufr mě taky nepřesvědčil. Lezou mu na nervy drobnosti, jak třeba monitorování tlaku v kolech. V zimních to nemá, tak mu celou zimu svítí kontrolka. Tuhle přijel na skok domů, vyběhl ven a auto nenastartoval, baterie KO (to jsou ty moderní "řízené" nabíjení v kombinaci se stop/startem -> baterku auto udržuje spíš vybitou než nabitou).
Já se od Fordu odklonil už před Mk. IV. Jestli jsem udělal dobře ještě nevím, ale po 2,5 letech (35 tkm) s ojetou Insignií jsem zatím neřešil nic, a to poslední rok ji používám v tom mnou nenáviděném městském režimu (9 km/cesta). A tím nic myslím, že jsem udělal ponákupní kapalinový servis a pak jen oleje a filtry a pro jistotu ještě jednou olej v AT, protože v Opelu za 2500 Kč mi to přišlo, že je to šizené a bez proplachu. Ale jsem rád, že jsem se k Opelu po letech vrátil, ať už o něm kolují pověsti a informace jakékoliv. Nevím, jestli i Insignia II je takhle robustní a mechanicky spolehlivé auto, což by byl asi souputník Mondea V.
Jde o to, co se do Mondea chce...já třeba chtěl V6, hydroměnič a 4-kolku. Motor kvůli charakteru (ale přeplňování mi nevyhovuje svojí surovostí) a výkonu, protože chci, aby auto fakt jelo, hydroměnič (zde Aisin) kvůli plynulosti a spolehlivosti na úkor rychlosti (i když mi rychlost řazení dostačuje) a 4-kolku pro pohodlí (zde permanent s proměnlivým vektorováním momentu, ovšem Haldex). Pohon a přenos výkonu je pro mě u auta alfa-omega a Mondeo nic takového nenabízelo a asi ještě pořád nenabízí. Ale v recenzích na další auto ještě neležím, tak nevím.
A zajímavé je, že tato Insignia je první auto, které se líbí i mojí ženě. Moje předchozí auta trpěla, protože měla dojem, že tomu "rozumím" a vybírám to nejlepší, a to je u ojetin vždycky na dlouhou diskusi.
Jako o nástupci (doufám až za dlouho) uvažuji o Mazdě 6, ale potom, co zde občas utrousí Citroeňák mám strach, že si na hodně věcí ohledně pohodlí (elektronické serepetičky), budu muset zvykat. Teď jsem fakt spokojenej, jako nikdy před tím, protože mi teď na autě nic, po čem jsem vždy toužil, nechybí a zároveň nic nepřebývá (start/stop, hlídání pruhu, asistent nouzového brzdění). Fakt vzácná shoda.
Takže nástupce Mondea IV může být buď zmíněná Mazda 6 (ale tady s benzínem) nebo Insignia (minulá generace měla chrochty spolehlivé, ale o nové nevím nic, takže jedině nastudovat). To bude za pár let moje cesta...pokud se v zoufalství nerozhodnu pro nějakého koncernového služebáka.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Monday 21.12.2020 12:27, Napište recenzi na Váš vůz
Dobrý den všem, recenzi na svůj vůz, která vyjde jako článek na TipCars, můžete napsat zde: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 22.12.2020 09:25, RE: RE: Co dál?
citation:
reakce na: David V, 18.12.2020 20:57 (Těžko říct. Mondeo Mk.V máme v ...)


K té Insignii - nedávno jsem prodal své Infiniti a nabízím k prodeji i Outbacka 2,5 s MT. Čili nastanae tzv. velký třesk, kdy chci 2 auta vyměnit za jedno rodinné. Už jsem ve věku, kdy občasně svezení v Infiniti sice potěšilo, ale dokážu bez něj žít. Proto zvažuji nákup nějakého solidního auta. Ale je tu jedno velké ALE. Jako kriterium jsem si stanovil minimum věcí, která přináší riziko: ty nejzákladnější jsou: přímovstřik, AT - CVT, turbo a minimum elektroniky. Taková autra jsou na trhu dnes jendom dvě: Honda CR-V a Mitsubishi Outlander. Oba mají nepřímovstřikovou atmosféru, oba mají manuál, oba mají "relativně" málo elektroniky. Z té potřebuji jen tempomat a zadní couvací senzory. Nic víc. Žádné hlídání značek, jízdnách pruhů a vodotrysk. Až totiž přestanu být schopen číst značky a udržet s ena silnici, okamžitě půjdu dobrovolně odevzdat ŘP. Ale manželka si celkem jasně vyhranila pohon 4x4, který jí dává jistou jistotu, když jedeme na hory a nebo k rodičům, kteří bydlí v Horní Dolní, kam občas stěží zajede traktor a Subaru. A takové auto už není, mio CR-V. Ale byla tu zmíněná Insignia, která s emi jednak líbí (MY 2018), má 4x4, ale tím to končí. Kupa elektroniky, od vektrování toč. momentu, přes všechny asistenty, turbo, haldex atd atd atd..Otázkou tedy je, zdali všechny tyto věci nezmaří ten vnitřní klid z auta, ve kterém "nic" není a člověk ví, že se ta nemá "téměř" co podělat. Ano, to s emůže stát i v trakaři, alke finanční riziko je téměř zanedbatelné a to u Insi asi nebude. A tím mířím k tomu Mondeu mkV - je to to samé, jako mkIV , tey stejný agregát pohonu TDCI 120kW, stejná převodovka,jen oblíknuté do jiné kastlě a přidáno trochu té elektroniky navíc. Kvalita dnešních aut napříč spektrem je nesrovnatelně horší s tím, co bylo ještě před nějakými 5-10 lety (výjimkou je snad Subaru, které proti mému ročníku 2011 laťku posunulo do hvězdných výšit snad ve všem, bohužel všude má jen CVT a to je pro mě STOP stav). Tím jsme chtěl říct, že nevidím důvod k horší spolehlivosti MOndea současného proti předchozímu. Já bych to nazval spíš fejslift než nový model. Navíc v hezké (pro mě) kastli. Dokonce si pohrám s myšlenkou, že by to mohl být jeden z kandidátů na moje nové famuly car, byť má EB, turbo, přímý vstřik a kupu elektroniky A jako velké půlus pro mě - nehnije, o čemž Ford už dokázal přesvědčit (mám doma 2x bořené Mondeo z r. 2006 a kupodivu - absolutně bez jakéhokoliv pupínku).
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 22.12.2020 21:39, RE: RE: RE: Co dál?
citation:
reakce na: Zdeny60, 22.12.2020 09:25 (K té Insignii - nedávno jsem p ...)


K CR-V ti Zdeny mohu sdělit pár zkušeností. Mí dva kolegové s uvažováním podobným tvému si je koupili nové před dvěma lety (plus pár měsíců) s vyhlídkou "vydrží nám do smrti". Jeden má 4x4, druhý předokolku. Oba mají 2,0 benzín - dnes již nevyráběný. Oba jezdí se spotřebou mezi 8,3-9,5 litry nepříliš dynamickým stylem. On ten motor obecně moc nejede, těch 114kw je "hondovsky" hodně nahoře a přílišnou ochotou nebo radostí z vytáčení neoplývá. Alespoň je do cca 150km/h tichý. Pohon 4x4 není nic moc, po cca kilometru jízdy rozbahněnou polní cestou se přehřál a musel půl hodiny odpočívat. Na delší brodění sněhem to asi nebude. Jinak auto vypadá velmi slušně postavené, prostorné a praktické. Ještě jsem zapomněl mizerný infotainment , kde často zlobí android auto a připojení telefonu vůbec. Po každé aktualizaci se musí znovu zdlouhavě párovat.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 23.12.2020 02:23, RE: RE: RE: Co dál?
citation:
reakce na: Zdeny60, 22.12.2020 09:25 (K té Insignii - nedávno jsem p ...)


Jasně Zdeny, stará pravda o opici a banánech. Já nevím, jak je na tom Insignia Mk.II, jen ze své zkušenosti říkám, že Insi I je bytelná po mechanické stránce a ačkoliv je celkem nacpaná technologiemi, tak zatím (10 let a 170 tkm) je spolehlivá a u Mondea podobné specifikace bude podobný počet obdobně složitých komponent. Nicméně pořád budu věřit víc hd měniči než kterékoliv "DSG" a haldexy už automobilky celkem umí.
Další věc, za ty roky, co jezdím, jsem nabyl určité sebevědomí, že auta provozuji tak, aby jim to neubližovalo, takže závady jsou většinou typu:
a) životnost u konce (něco se stářím/opotřebením rozpadne
b) skrytá vada (u 8 letých aut v podstatě vyloučené - to už zařídili předchozí)
c) debilní zásah předchozího majitele (který odhalím až po nákupu)
Takže, i když jsem při výměně povedeného Mondea Mk.III za Insi I měl první měsíce těžší spaní, protože Mondeo mi přirostlo k srdci, musím objektivně říci, že jsem zatím do složitější Insignie za stejné období nacpal výrazně méně peněz, než do Mondea, a když to vztáhnu k platu, tak se ty rozdíly ještě zvýrazní..., a to měla auta podobný rodokmen: 1. majitel firma a 2. majitel soukromá osoba a já až 3. majitel a obě nájezd +/- 130 tkm. Dlužno dodat, že Mondeo mělo svoje chronické bolesti, které jsem léčil (centrál, ručka, rez dveří, kastlík), ale zde krom debilního zásahu předchozího majitele, který se projevuje do minuty po startu, neřeším nic a všechno dělá, co má a je to jen pitomej Opel, čili žádná prémie.
respond
mires
number of posts22
date of registration22.11.2010
Wednesday 23.12.2020 10:18, Mondeo
Hlavně, podle toho co píšeš, tak to tvoje mondeo bylo z prvních let výroby. Kdyby jsi měl faceliftový rok 2004 a výš, tak nic z toho by jsi pravděpodobně neřešil.
respond
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Wednesday 23.12.2020 13:06, RE: RE: RE: Co dál?
citation:
reakce na: Zdeny60, 22.12.2020 09:25 (K té Insignii - nedávno jsem p ...)


Pokud nemusíš mít nový auto, tak Forester do r.2019 se dá ještě sehnat s atmosferickým dvoulitrem v manuálu, má nepřímý vstřik (kod motoru tuším FB20). Je jich ale málo a jsou drahý, jejich majitelé vědí co mají. I v Německu jich bude tak kolem 15ti na prodej, v Čechách 1-2kusy. Přímovstřiku bych se nebál. ale chce to 98okt. benzin , CVT u Subaru mám ve Foresteru XT z r.2016 a nemůžu si stěžovat, je to příjemný svezení, chováním se to blíži hydroměniči.
Insignii souč. generace neznám, ale předchozí generace není dobrý auto. Měl jsem tu čest jet v 4x4 CDTi, děs a hrůza, jízdní vlastnosti strašný, v zatáčkách totálně nedotáčivý, těžkopádný, hlučný, celý auto udrnčený, vnitřek stísněný jak ponorka, spotřeba 8-9litru (nafta). Jizdními vlastnostmi nesahá mondeu ani po kolena.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 23.12.2020 14:22, RE: RE: RE: RE: Co dál?
citation:
reakce na: subarák, 23.12.2020 13:06 (Pokud nemusíš mít nový auto, t ...)

Po pravdě řečeno, Subaru už nechci. Dobré Subaru u mě skončilo prodejem legacy 2,0 121kW z roku 2006 a SpecB z r. 2007. Nyní mám Outbacka, ale k srdci mi nepřirostl. Je to evropské bezpohlavní auto s odtažitým řízením (ve srovnání s Legacy). O novějších modelech si už nedělám iluze. Škoda, Subaru jsme měl moc rád a trvdím, že lepší auto než legacy s 2 litrem jsem neměl a mít nebudu (a měl jsme 27 aut, pokud počítám dobře). To byla tak vyvážená kombinace jízdních, užitných a ekonomických vlastností, že nic podobného už není v žádné modelové řadě, včetně Levorgu. Navíc dyzajn soudobého Foresteru je ehm... pro mě nezajímavý.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 27.12.2020 22:02, RE: RE: RE: RE: Co dál?
citation:
reakce na: subarák, 23.12.2020 13:06 (Pokud nemusíš mít nový auto, t ...)


Já tomu s tou Insignií věřím. Nevhodný motor dokáže zabít docela slušný auto. Nechci tím říci, že by Insi byla nějaká špice, ale nemyslím, že za svými konkurenty výrazně pokulhává.
Moje zkušenost je jiná, čili nadměrně nehlučí (vlastně motor neslyšet) a nerezonuje (V6-ka), s 260 hp není zásadně těžkopádná a ano spotřeba se základní pohotovostní hmotností bez mála 2 tuny mám 11. Co se týká prostoru, tak vpředu je srovnatelný s Mondeem III, ale vzadu je to opravdu horší. Hrana bočních oken je vysoko, nicméně doba prosklených aut už je nenávratně v tahu.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Thursday 31.12.2020 00:46, RE: Mondeo ?
citation:
reakce na: sympatico, 18.12.2020 14:42 (Zdeny nevím, jestli mk5 je spr ...)


Potvrzuji výrazný úpadek kvality Fordů. Doba, kdy jsem s Mondeem najezdil od novoty 300tkm a nic jsem neřešil, ta je nenávratně pryč. Přesedlal jsem na Mercedes, který je dnes absolutní špička snad ve všech ohledech. A to jsem byl zastánce Fordu a všem ho doporučoval. Po zkušenosti s Mondeem z roku 2015, nikdy více.
respond
Petr Blažek
number of posts54
date of registration28.11.2020
Tuesday 25.01.2022 18:37, DSG převodovka pro tahání těžkého přívěsu je nesmysl
Nechápu, proč sem autor cpe doporučení VW Passat s DSG převodovkou. HD měnič, budiž. Ale nejlepší je samozřejmě manuál...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.