0
back
 

diskuze k tématu: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.03.2015 10:59, Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
Dobrý den,
rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete?
Děkuji předem.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 13.03.2015 11:55, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete?Děkuji předem.


Myslím, že docela rozumný kompromis by byl Focus s naftou 1,8 nebo 2,0 litru, ale těch je jako šafránu. Co se týče V50, tak to je převlečený focus, a pokud se nepletu, tak ten dvoulitr je původem taky francouz :)
Jinak myslím, že při správných podmínkách dokáže i ta 1,6 fungovat správně. Jen to chce najít kus se kterým se i do teď zacházelo správně :)
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 13.03.2015 13:58, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete? Děkuji předem.


Proboha, když už český stádo přestane omývat tuhle nepravidvou písničku...

POkud máš na mysli 1,6HDI FAP 80kW, tak pokud tě to trochu uklidní, tenhle motor bude asi to poslední, co by tě ve fokusu mělo vzrušovat. Kdybych se sám navzdory podobným skepsím nepřesvědčil hned ve 2 autech, ne jen v jednom, co a jak tenhle motor, tak měl taky obavy. Dnes už nemám.
Ten motor je tak blbej, že ho nasazuje hned Volvo (tvý V50) a Mazda 3...A pak je napříč v koncernu PSA. A že by nějak na něco trpěl? Hmmm...
Naopak, tím že se do věci vložil koncern PSA, tak může Ford prohlásit, že už má konečně pořádný naftový agregáty.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 13.03.2015 14:21, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
Zdeny60 posted by:
Proboha, když už český stádo přestane omývat tuhle nepravidvou písničku...POkud máš na mysli 1,6HDI FAP 80kW, tak pokud tě to trochu uklidní, tenhle motor bude asi to poslední, co by tě ve fokusu mělo vzrušovat. Kdybych se sám navzdory podobným skepsím nepřesvědčil hned ve 2 autech, ne jen v jednom, co a jak tenhle motor, tak měl taky obavy. Dnes už nemám.Ten motor je tak blbej, že ho nasazuje hned Volvo (tvý V50) a Mazda 3...A pak je napříč v koncernu PSA. A že by nějak na něco trpěl? Hmmm...Naopak, tím že se do věci vložil koncern PSA, tak může Ford prohlásit, že už má konečně pořádný naftový agregáty.


Za sebe nemůžu napsat k tomuhle nic, ale pokud máš osobní zkušenosti, tak by mne zajímalo, jak je to s FAPem u tohoto motoru (1.6 TDCI 80kW). Přece jen, pokud by se používal na krátké jízdy po městě, tak by měl FAP trpět, což platí obecně.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 13.03.2015 15:32, FAP
Zkušenost mám jen jednu a to u P407SW1,6HDI. Zhruba asi ve 160tkm se mi poprvé rozsvítila kontrolka. Vyplašenejs jsem zajel do servisu a mechanik povídá: kdy pojedete na Olomouc (jsem ze Šumperka)? Já říkám, že asi za dva dny. Tak až tam pojedete, dejete tomu asi na 10km pořádně pod kotel. Jak pravil, tak jsem udělal. Asi 10km mjsem je skoro na doraz a kontrolka zhasla. od té doby už nic, pak jsem auto prodal a následný majitel, kterého jsem asi za dva roky potkal náhodně před nemocnicí, mi bájil, jak je spokojen, jen FAP koupil nový, protože se mu asi popůl roce rozsvítil. Cena - pokud si pamatuji - byla kolem 10tCZK. Jinka nic. To už mělo auto asi 200tkm.

Takže - pohoda a žádné drama. Turbo původní, vstřiky původní, čerpadlo původní. Otízkou ale je, kolik měl můj pažout najeto - byl dovezen z F a na tachu měl "poctivách" 140tkm. Takže mohl mít i 100 víc. Ale i kdyby neměl, tak furt krása.
respond
Martin Srb
number of posts45
date of registration13.04.2012
Friday 13.03.2015 21:12, Ford x Volvo
Svezení se nedá porovnat, když Volvo je jiná kastle na podvozku Focusu?? Tad asi hodně dělá i placebo efekt v podobě znáčku Volvo a jiných materiálů v kabině.

1.6TDCi si ve Fordu udělala hodně špatné jméno protože průměrný diesel, který je v PSA technici Fordu docela dopra.ili.
Dávají olej Formula 5W-30, patří tam olej od PSA.
Dále Ford použil delší olejovou měrku, díky tomuto se vejde do motoru o litr míň oleje, než ve vozech u PSA -> rychlejší degradace oleje se servisními intervaly 20tis. km na nevhodný olej!

Pokud je "váš" Focus s 1.6 bez karbonu nebo v nízském stavu zakarbonování je možné, že se vyplatí. Ale součástí je sundání olejové vany, vyčištění od usazeného karbonu včetně sacího koše. Přechod na PSA olej a použití delš olejové měrky z PSA.

FAP filtr stojí u PSA 7-14tis. Kč tedy jeho výměna není likvidační jako u japonských značek.

U Volva není z dotazu jasné jestli jde o dieselový agregát (také koncern PSA) nebo benzínový 2:0, který je původem od Mazdy.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 14.03.2015 09:35, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete? Děkuji předem.


Takový dotaz mě vždycky pobaví . Tato dvě auta jsou technicky skoro stejná, tedy "fantastická bezpečnost volva " a "neporovnatelné svezení" je na úplně stejné úrovni jako u Focusu. Ať žije placebo efekt lepší značky . Provozní náklady mimo autorizovanou síť jsou srovnatelné, autorizovanou servisní síť má Ford podstatně levnější. FAP u 1,6 HDI / TDCi je řešitelný velmi levně (okolo 10 tisíc za výměnu včetně práce), ale pokud se s autem nejezdí pouze po městě, nekončí jeho životnost před 250 tisíci ujetých kilometrů. Jediná "zrada" u tohoto motoru je sítko v olejovém vedení před turbem - spousta "mechaniků" o něm neví, nečistí ho každou druhou výměnu oleje jak je předepsáno a následkem toho se zadírá turbo. Pokud si člověk ohlídá tuhle drobnost, je to bezproblémový motor. Ve Volvu je motor 2,0 od Mazdy (benzín), což je výtečný bezproblémový motor. Jen nepočítejte, že i v tak malém autě jako je V50 bude jezdit za hubičku (realita kolem 8 litrů).
respond
M.See
number of posts40
date of registration15.02.2014
Saturday 14.03.2015 11:31, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
Pavlik posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete? Děkuji předem.
Takový dotaz mě vždycky pobaví . Tato dvě auta jsou technicky skoro stejná, tedy "fantastická bezpečnost volva " a "neporovnatelné svezení" je na úplně stejné úrovni jako u Focusu. Ať žije placebo efekt lepší značky ............. Jediná "zrada" u tohoto motoru je sítko v olejovém vedení před turbem - spousta "mechaniků" o něm neví, nečistí ho každou druhou výměnu oleje jak je předepsáno a následkem toho se zadírá turbo. Pokud si člověk ohlídá tuhle drobnost, je to bezproblémový motor.

S obojím souhlasím, Ford, ať už zavěšením, ložisek kol, unašečů, náprav, těhlic, tlumičů... se od Volva moc, nebo vůbec neliší. X těchto komponentů co jsem osobně viděl ve Focusu i Volvu V50 byly naoko stejné.
Co se týká 1,6 HDI, je to tak, karbon je potřeba řešit. V autorizovaném servise, kde jsem pracoval se plně osvědčily rozpouštědla usazenin olej. náplně firmy TEC které se lily před vypouštěním oleje + zkrácení intervalu, což je samozřejmost. To samé dělá Valvoline, Miller Oils atd. Sítko se nemuselo řešit, tento způsob znamenal bezporuchový provoz 250-300tkm. Kdy se měnilo, nebo jednoduše demontovalo, byla až výměna turba. A to opět byla jen reakce motoru na předchozí servis a chování majitelů, kteří jezdili jinam, kde to nikdo neřešešil. Tyto kilometry, pokud majitel servisoval motor uvedeným způsobem, musí vydržet. To se dřív odporoučely vstřiky díky špatné naftě nebo dvouhmota, která po1/4milionu km má toho dost za sebou, ale to platí všeobecně pro všechny značky.
Rozhodně bych ale ještě připomněl výměnu řetízku ozub. kol vaček i s napínákem. Při nevěnování se může při dalších desítkách tkm dojít k podobnému problému jako řeť. rozvody TSI. Logicky, funkce i typ napínáku je u 16V HDI podobná. U HDI s větším nájezdem o sobě dává vědět chrastěním o víko. To už je poslední alarm.
Řešení rozpouštěním usazenin ve starém oleji + snížení intervalu na 15000km se eliminuje možnost jakékoli tvorby usazenin. Sítko řešením je, ale jen pro turbo. Sací koš, minimálně při koupi je samozřejmost též. Ale co ten zbytek usazenin putujících po motoru v kanálech a zanesených v hlavě? Pak je jen krůček k přiucpání právě zmíněného napínáku řetězu rozvodových kol vaček...
V 5W30 bych problém neviděl, i Peugeot ho měl pro tento motor oficiálně jako možnost. Delší ryska od Fordu byl ovšem krok vedle.

A pokud tazatel přemýšlí nad 2.0 nafta, pokud se nepletu, a Ford tam nedával nějakou verzi svojí PUMY z Transitů, tak ten 2.0 by měl být PSA, stejně tak jako ve V50.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Saturday 14.03.2015 13:12, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
M.See posted by:
Pavlik posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete? Děkuji předem.
Takový dotaz mě vždycky pobaví . Tato dvě auta jsou technicky skoro stejná, tedy "fantastická bezpečnost volva " a "neporovnatelné svezení" je na úplně stejné úrovni jako u Focusu. Ať žije placebo efekt lepší značky ............. Jediná "zrada" u tohoto motoru je sítko v olejovém vedení před turbem - spousta "mechaniků" o něm neví, nečistí ho každou druhou výměnu oleje jak je předepsáno a následkem toho se zadírá turbo. Pokud si člověk ohlídá tuhle drobnost, je to bezproblémový motor.
S obojím souhlasím, Ford, ať už zavěšením, ložisek kol, unašečů, náprav, těhlic, tlumičů... se od Volva moc, nebo vůbec neliší. X těchto komponentů co jsem osobně viděl ve Focusu i Volvu V50 byly naoko stejné. Co se týká 1,6 HDI, je to tak, karbon je potřeba řešit. V autorizovaném servise, kde jsem pracoval se plně osvědčily rozpouštědla usazenin olej. náplně firmy TEC které se lily před vypouštěním oleje + zkrácení intervalu, což je samozřejmost. To samé dělá Valvoline, Miller Oils atd. Sítko se nemuselo řešit, tento způsob znamenal bezporuchový provoz 250-300tkm. Kdy se měnilo, nebo jednoduše demontovalo, byla až výměna turba. A to opět byla jen reakce motoru na předchozí servis a chování majitelů, kteří jezdili jinam, kde to nikdo neřešešil. Tyto kilometry, pokud majitel servisoval motor uvedeným způsobem, musí vydržet. To se dřív odporoučely vstřiky díky špatné naftě nebo dvouhmota, která po1/4milionu km má toho dost za sebou, ale to platí všeobecně pro všechny značky. Rozhodně bych ale ještě připomněl výměnu řetízku ozub. kol vaček i s napínákem. Při nevěnování se může při dalších desítkách tkm dojít k podobnému problému jako řeť. rozvody TSI. Logicky, funkce i typ napínáku je u 16V HDI podobná. U HDI s větším nájezdem o sobě dává vědět chrastěním o víko. To už je poslední alarm.Řešení rozpouštěním usazenin ve starém oleji + snížení intervalu na 15000km se eliminuje možnost jakékoli tvorby usazenin. Sítko řešením je, ale jen pro turbo. Sací koš, minimálně při koupi je samozřejmost též. Ale co ten zbytek usazenin putujících po motoru v kanálech a zanesených v hlavě? Pak je jen krůček k přiucpání právě zmíněného napínáku řetězu rozvodových kol vaček... V 5W30 bych problém neviděl, i Peugeot ho měl pro tento motor oficiálně jako možnost. Delší ryska od Fordu byl ovšem krok vedle.A pokud tazatel přemýšlí nad 2.0 nafta, pokud se nepletu, a Ford tam nedával nějakou verzi svojí PUMY z Transitů, tak ten 2.0 by měl být PSA, stejně tak jako ve V50.


1,6HDI má rozvody řemenem a mění se po 240tkm (obvykle). O pohonu vaček se snad nikde nic nepíše.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 14.03.2015 14:40, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
Zdeny60 posted by:
M.See posted by:
Pavlik posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete? Děkuji předem.
Takový dotaz mě vždycky pobaví . Tato dvě auta jsou technicky skoro stejná, tedy "fantastická bezpečnost volva " a "neporovnatelné svezení" je na úplně stejné úrovni jako u Focusu. Ať žije placebo efekt lepší značky ............. Jediná "zrada" u tohoto motoru je sítko v olejovém vedení před turbem - spousta "mechaniků" o něm neví, nečistí ho každou druhou výměnu oleje jak je předepsáno a následkem toho se zadírá turbo. Pokud si člověk ohlídá tuhle drobnost, je to bezproblémový motor.
S obojím souhlasím, Ford, ať už zavěšením, ložisek kol, unašečů, náprav, těhlic, tlumičů... se od Volva moc, nebo vůbec neliší. X těchto komponentů co jsem osobně viděl ve Focusu i Volvu V50 byly naoko stejné. Co se týká 1,6 HDI, je to tak, karbon je potřeba řešit. V autorizovaném servise, kde jsem pracoval se plně osvědčily rozpouštědla usazenin olej. náplně firmy TEC které se lily před vypouštěním oleje + zkrácení intervalu, což je samozřejmost. To samé dělá Valvoline, Miller Oils atd. Sítko se nemuselo řešit, tento způsob znamenal bezporuchový provoz 250-300tkm. Kdy se měnilo, nebo jednoduše demontovalo, byla až výměna turba. A to opět byla jen reakce motoru na předchozí servis a chování majitelů, kteří jezdili jinam, kde to nikdo neřešešil. Tyto kilometry, pokud majitel servisoval motor uvedeným způsobem, musí vydržet. To se dřív odporoučely vstřiky díky špatné naftě nebo dvouhmota, která po1/4milionu km má toho dost za sebou, ale to platí všeobecně pro všechny značky. Rozhodně bych ale ještě připomněl výměnu řetízku ozub. kol vaček i s napínákem. Při nevěnování se může při dalších desítkách tkm dojít k podobnému problému jako řeť. rozvody TSI. Logicky, funkce i typ napínáku je u 16V HDI podobná. U HDI s větším nájezdem o sobě dává vědět chrastěním o víko. To už je poslední alarm.Řešení rozpouštěním usazenin ve starém oleji + snížení intervalu na 15000km se eliminuje možnost jakékoli tvorby usazenin. Sítko řešením je, ale jen pro turbo. Sací koš, minimálně při koupi je samozřejmost též. Ale co ten zbytek usazenin putujících po motoru v kanálech a zanesených v hlavě? Pak je jen krůček k přiucpání právě zmíněného napínáku řetězu rozvodových kol vaček... V 5W30 bych problém neviděl, i Peugeot ho měl pro tento motor oficiálně jako možnost. Delší ryska od Fordu byl ovšem krok vedle.A pokud tazatel přemýšlí nad 2.0 nafta, pokud se nepletu, a Ford tam nedával nějakou verzi svojí PUMY z Transitů, tak ten 2.0 by měl být PSA, stejně tak jako ve V50.
1,6HDI má rozvody řemenem a mění se po 240tkm (obvykle). O pohonu vaček se snad nikde nic nepíše.


Podle mého názoru si popletl či spíše smíchal dohromady informace o 1,6 HDI a THP. U THP je vážným problémem karbon a rozvody jsou řešeny "moderně konstruovaným" (rozuměj nespolehlivým) řetězem.
respond
M.See
number of posts40
date of registration15.02.2014
Saturday 14.03.2015 14:55, RE: Volvo V50 2,0 nebo Ford Focus 1,6 TDCI
Pánové, nic jsem si nepopletl, jen sem skoro 7let dělal v autorizovaném servise. Přečtěte si o těch motorech něco předtím než vypudíte taková moudra, když už se vám nepoštěstilo je dělat.

Ono totiž není tak neobvyklé, a to i u spousty jiných výrobců než PSA, že je rozvod motoru řešen kombinací řemen / řetěz (1,6 HDI DV6, 2,0HDI, 2,2HDI - vše 16V), nebo řemen / řemen (2,7HDI a 3,0HDI- kde druhý řemen pohání jen vstřik. čerpadlo.).

Mimochodem otázka - když mají tyto 16V motory umístěny jen jednu řemenici rozvodů na vačce, jak by se asi poháněla ta druhá vačka?????


click and display original picture



click and display original picture



click and display original picture


Stačí?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 14.03.2015 17:03, řetízek
To mi chcete vážně tvrdit, že řetízek spojující vačky má napínák?

Mimochodem otázka - když mají tyto 16V motory umístěny jen jednu řemenici rozvodů na vačce, jak by se asi poháněla ta druhá vačka?????
Odpověď - Co třeba ozubenými koly???
respond
M.See
number of posts40
date of registration15.02.2014
Saturday 14.03.2015 18:09, RE: řetízek
Pavlik posted by:
To mi chcete vážně tvrdit, že řetízek spojující vačky má napínák? Mimochodem otázka - když mají tyto 16V motory umístěny jen jednu řemenici rozvodů na vačce, jak by se asi poháněla ta druhá vačka????? Odpověď - Co třeba ozubenými koly???


Tak tohle už je moc. Na těch 2 obrázcích je jasně vidět rozvod řemenem u motorů DV6 a DW10 a pohon druhé vačky řetězem přímo ve víku hlavy. Na tom třetím vačky, řetěz a napínák. Tak jaká ozubená kola proboha??

Přidám ještě jeden obrázek, přímo ze serviceboxu z citroen fóra.

click and display original picture


Pokud ani tohle, tak to vzdávám. Snad alespoň ostatní již dávno pochopili...

respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Sunday 15.03.2015 18:50, volvo
Stejně bych se se nedal a jezdil Volvem. Pocit z jízdy je opravdu jiný a prostředí ve kterém sedím každý den hodinu a půl je o ooobrovský kus lepší než ve fordu. Je pravda že technicky je to jako rozdíl mezi superbem a golfem - základ je stejný ale ladění je jiné. přičemž alespoň z části je zachovaná cenová výhoda levného fordu. Dal bych ale přednost 2.4 benzínu - žere ale jede a ten zvuk. Kdo se jím nakazí jen nerad mění. Před 5ti lety jsem prodal volvo 960 /najeto jen se mnou 200000 km/ a do dneška mě to mrzí...
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Sunday 15.03.2015 21:03, Focus x V50
To, že jsou obě auta na stejné podvozkové platformě neznamená, že jezdí stejně. První rozdíl je více komfortní naladění Volva (pozor u Volva se dá objednávat cestovní podvozek - většina aut na trhu, nebo sportovní - většinou R-design, T5 ap). Další velký rozdíl je odhlučnění od podvozku i aerodynamický hluk, opět lepší volvo. To nejzásadnější jsou ovšem sedadla, porovnávat jedny z nejhorších sedaček v nižší střední (focus - krátké sedáky, pouze základní nastavení poloh, naprd vedení, nemožné opěrky hlavy, absence bederní opěrky) se standardem volva je jedna a sto. Pokud tady někdo píše o strašné spotřebě bezproblémové 2.4 tak neví o čem mluví. S tímto motorem ve125kW verzi jsem především na kratší vzdálenosti jezdil do 9 litrů, štreky šly i o litr méně. Velice návykový zvuk a příjemná gradace výkonu, oproti 2.0 HDI je rozdíl ve spotřebě do 2,5 litru/100km, neřešíte p.čoviny typu FAP, vstřiky, turbo, pozor dvouhmotu má taky, ale díky lepšímu průběhu točivého momentu a jeho výši vydrží 2x tolik. O bezpečnosti se raději nebudu rozepisovat, není 5* jako 5*, mrkněte na crashtesty v USA s menším přesazením (small overlap) než u EuroNCAP a výsledky jakékoliv řady i staršího Volva oproti premiantům z Německa nebo Japonska jsou dosti rozdílné. Myslím, že se především kucí v SRN mají od Volva ještě co učit.
http://www.iihs.org/iihs/ratings
respond
martin.volek1FB
number of posts13
date of registration12.11.2013
Monday 16.03.2015 00:06, Volvo
Počítal jsem to, nafta se i s aditivy VIF vyplatí od nájezdu 35.000 km/rok. V50 bych vzal s motorem T5 benzin.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 16.03.2015 23:53, RE:
Dobrý den. Pokud nenajedete ročně více než cca 25-30 tis. km, je s ohledem na provozní náklady lepší volbou benzínový motor. Při vyšších nájezdech se potom může vyplatit diesel. Volvo V50 a Ford Focus toho mají mnoho společného, pro forda hovoří nižší ceny náhradních dílů a servisních prací.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.