0
back
 

diskuze k tématu: Spolehlivý motor pro Volvo S80

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, ostatní, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2014 10:43, Spolehlivý motor pro Volvo S80
Dobrý den, chci si pořídit Volvo S80 a nedaří se mi dohledat informace o spolehlivost motorizací. Chci koupit kus po faceliftu v roce 2009 v automatu a lákají mě motory - v naftě pětiválec D5, případně benzínové V6 3,2, přeplňovaný T6 nebo V8 4,4. Můžete mi poradit ohledně spolehlivosti motorů a automatu Geartronic? Díky.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 07.08.2014 20:41, RE:
Dobrý den. Spolehlivost motorů má Volvo S80 poměrně dobrou. V případě dieselů je nutné tankovat pouze kvalitní palivo, jinak hrozí drahá porucha některé ze součástí systému Common-Rail. S benzínovými motory problémy nebývají, pokud Vám nevadí jejich vyšší spotřeba. Zejména v případě silnějších jednotek doporučuji dbát na údržbu automatických převodovek, při pravidelné výměně olejové náplně po cca 80 tis. km bývají spolehlivé.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 08.08.2014 14:34, RE: Spolehlivý motor pro Volvo S80
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, chci si pořídit Volvo S80 a nedaří se mi dohledat informace o spolehlivost motorizací. Chci koupit kus po faceliftu v roce 2009 v automatu a lákají mě motory - v naftě pětiválec D5, případně benzínové V6 3,2, přeplňovaný T6 nebo V8 4,4. Můžete mi poradit ohledně spolehlivosti motorů a automatu Geartronic? Díky.


Takze krome obecneho povidani na tema CR diesely a automaticke prevodovky neco konkretnejsiho:

D5tky jsou dobre motory, slabe takze spise pro klidnejsiho ridice, pomerne hlucne, ale bez zavaznejsich problemu. Volvaci casto doporucuji starsi 136kW verzi oproti novejsim 151kW s tim, ze jede za mene a je spolehlivejsi. Spolehlivejsi asi bude (je jednodussi a dlouhodobe overena), tou spotrebou jsi nejsem jist mne prijde ze ty motory jedou za podobne hodnoty, ale 151kW verze vyrazne lepe jede.

3.2V6 - nejede a na to jak nejede celkem zere, na druhou stranu asi nejspolehlivejsi motorace co se da do S80 koupit, nejsou s nimi skoro zadne problemy.

4.4V8 - neni to Volvo motor a asi i proto je to mozna vubec nejlepsi benzinovy motor v nabidce. Velmi pekne jede, az na ridke vyjimky z pocatku produkce je docela spolehlivy a spotreba je odpovidajici osmivalci, tedy s klidnou nohou 12 litru kombinace mozna, pravdepodobnejsich je 13+.

T6 - jede velmi pekne, zere cca o litr az litr a pul vice nez ta 3.2jka pri uplne jine dynamice, celkove spotreba s klidnou nohou o malinko mensi nez V8, ale u prumerneho ridice jezdi za velmi podobne hodnoty jako osmivalec, takze uspora veskrze zadna. Oproti nemu slozitejsi motor, vetsi sance na problemy.

Geartronic je jenom obchodni oznaceni Volva za kterym se v minulosti skryvaly ruzne prevodovky ruznych vyrobcu, u zminovane S80 a dalsich Volv z te doby je to AWTF-80 SC, tedy stejna rada prevodovek jako maji dnesni francouzska auta ci Opely. Relativne bezproblemova a v pripade problemu opravitelna (byt draze nez ZF) prevodovka co ma rada pravidelne vymeny oleje a setrnejsi zachazeni. Neni to zadny super rychlik co se tyce rychlosti razeni a reakce na podnety od ridice, ale k tomu Volvu, ktere je celkove spise o klidu nez nejake vybusne dynamice se celkem hodi. Jenom musite pocitat s tim, ze se vam muze stat ze se budete divit, kde v tom Volvu ty papirove kilowatty vykonu jsou.

Jinak co se mimo motoru a prevodovek tyce, odchazeji napravy, ktere jsou subtilnejsi nez v minulych generacich, ale to je samozrejme hodne i o nasich silnicich. Ctyrkolky trpi na tradicni problemy Volvackych Haldexu, ktere lze resit v autorizaku za strasnou raketu nebo u lidi co to umi za rozumne penize. Trochu ostudou je kvalita interieru, designove nevypada spatne, ale pouzite materialy jsou nevalne kvality a vysledkem je podprumerna vydrz obzvlaste v kontextu k cene noveho vozu. Pokud ma auto odvetravane sedacky tak je stredovy odvetravany material misto z kuze z nahrazky, ktera se casto zahy zacne trhat. Odbarvuje se kuze zejmena na saltpace v nekterych pripadech i po dolozenych sto tisici kilometrech.
Pokud muzete kupte model s priplatkovym Dynaudiem (pozna se podle napisu na stredovem repraku uprostred palubky), hraje opravdu spickove. Oproti tomu pofaceliftovy "High Performance Sound" je bakelitova traparna.
Celkove bych rekl, ze S80 je stale dobra kara, ale dedictvi Forda je tam uz celkem patrne. Uz to rozhodne neni ten neznicitelny svedsky ingot z osmdesatek. Vyhodou je ovsem stale spickova bezpecnost, ktera je uplne jinde nez u konkurence vcetne te vyrazne novejsi.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.