0
back
 

diskuze k tématu: BMW 530d nebo AUDI A6 2,7TDI nebo Volvo S80 D5 nebo Mondeo 2,0 TDCi?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 21.03.2014 14:02, BMW 530d nebo AUDI A6 2,7TDI nebo Volvo S80 D5 nebo Mondeo 2,0 TDCi?
Dobrý den, chystám vyměnit svou 12let starou Alfu Romeo 156 a zvažuji nástupce.

Chci větší automobil střední nebo vyšší střední třídy s dieselovým motorem za cca 250tis. Kč. Ročně najedu cca 40-45tis. km.

Od auta chci, abych nemusel další min 4 roky řešit nákladnější opravu a auto vydrželo cestu do střední Itálie a zpět, aniž bych musel mít obavy, že se mi cestou rozsype něco, kvůli čemu nepojedu dál. Samozřejmě hodlám provádět pravidelné kontroly stavu, výměnu potřebných věcí apod. u firemního automechanika.

Rozmýšlím se mezi BMW 530d po FL, AUDI A6 2,7 TDi a Volvem S80 D5, vše roku cca 2007, s nájezdem do 200tis. km, a nebo Mondeo s 2,0 TDCi rok cca 2010, s nájezdem do 150tis. km.

Prosím o radu, na které z uvedených se mám zaměřit. Díky moc!
respond
Bartas
number of posts7
date of registration03.04.2014
Thursday 03.04.2014 13:58, Re:
Ahoj, výběr pěkný...záleží jak ste na tom finančně, jak drahy servis si pak můžete dovolit. Takže pokud bych byl finančně na tom hodně dobře tak asi TOP je BMW že. A také Audi je moc pěkný a dobrý auto. Volvo si myslím že bude ztrácet v jízdních vlastnostech. Hlavně záleží asi který design z tohoto výběru vás bere.
Já osobně bych volil Mondeo, motory TDCI už vychytané.spolehlivé, výkoné a s pěknou spotřebou! Velice velké a prostorné auto, dá se říct že svými parametry je plnohodnotným soupeřem ostatních těchto vybraných aut které jsou o třídu výše. Většina aut střední třídy se už Mondeu opravdu rovnat nemůže. Design Mondea je pro mě velice povedený (i širokou veřejností kladně hodnocen), má sportovní nádech, působí robustně..svalnatě..krasavec. A Hlavně jízdní vlastnosti Fordu jsou standartně perfektní, takže Vám poskytne i zábavu za volantem a jistotu a vynikající komfort.. Dostanete tedy si myslim, velmi vyvážené, vybavené auto a oproti vámi zvoleným konkurentům bude mladší o par let. A servis Ford patrí k tem levnejsim na nasem trhu.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Thursday 03.04.2014 14:26, BMW
Osobně jsem zvolil 525d mám stejný nájezd, e60 je naprosto bez problémů ufinancovatelná na provozní náklady. Napsal jsem tady na ni i recenzi, protože si myslím,ž e si to auto zaslouží, tak se o ní tam můžete dočíst více. A6 je komfortnější,ale není to žádný zásadní rozdíl, provozní náklady na a6 jsou ale horší než u BMW. Volvo je oproti a6 a BMW zastaralé, je to koncepčně ještě auto z generace co je e39. Mondeo je sice hezké a celkem i pohodlné, ale na dálnici chybí víceprvková náprava, takže drncá, je ve vyšších rychlostech hlučné, motory jsou na dálnice slabé a při rychlosti 150-160tacho je spotřeba u 2,0 i 2,2tdci kolem 7L. Navíc v mondeu je minimum aut v automatu a pokud automat má, tak je to jistota, že s ním budou problémy. Osobně bych znovu volil e60.
respond
Bartas
number of posts7
date of registration03.04.2014
Thursday 03.04.2014 15:11, Re
Tak to se na mě nezlob,ale to mi přijde k smíchu jako uvádět že Mondeo drncá a že nemá sílu na dálnici Jasně, že asi to BMW bude trošku líp odhlučněný a komfortnější, taky je o dost dražší (stejný ročník) ale rozhodně normální člověk s tím drncáním a výkonem mít problém nebude! Co se týče odhlučnění a komfortu jízdy v Mondeu, patří ke špičce (ve všech testech i lépe hodnoceno než Superb). Takže myslím,že majitel bude plně spokojen. A co se týče výkonu, tak myslím, že výkony 100 až 147kW jsou až až. já mám do teď Mondeo starší generace 2001-2007 nafta 85kW (+ čip) a jezdim okresky,dalnice, všechno a komfort parádní a výkon absolutně dostačující, už i s jen 85kW a plně naloženým autem to jelo krásně, kopce..žádnej problém. A mondeo aktuální generace je s komfortem a výkonem samozřejmě dále, takže pro normálního člověka absolutně vyhovující na všechny cesty a potřeby. A kdo taky říká že s tím musí lítat po dálnici trvale 160? neni povolená rychlost 130? (+/- zahraničí). A samozřejmě nemůže nikdo čekat,že když bude lítat 160 s nalozenym autem tak bude jezdit za 5l. Takže uvádět takový nepodstatný,nezaznamenatelný prkotiny mi přijde trochu zbytečný, jako když určitý moderator autosalonu na TV Prima místo toho aby hodnotil důležité věci na autě, tak řeší pi... a když nemůže najít nic co by zkritizoval tak reportaž postaví na tom že auto není nic moc protože má hodně tlačítek na středovým panelu i cvičená opice by se naučila těch pár tlačítek obládat,bože.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Friday 04.04.2014 08:27, RE: Re
Bartas posted by:
Tak to se na mě nezlob,ale to mi přijde k smíchu jako uvádět že Mondeo drncá a že nemá sílu na dálnici Jasně, že asi to BMW bude trošku líp odhlučněný a komfortnější, taky je o dost dražší (stejný ročník) ale rozhodně normální člověk s tím drncáním a výkonem mít problém nebude! Co se týče odhlučnění a komfortu jízdy v Mondeu, patří ke špičce (ve všech testech i lépe hodnoceno než Superb). Takže myslím,že majitel bude plně spokojen. A co se týče výkonu, tak myslím, že výkony 100 až 147kW jsou až až. já mám do teď Mondeo starší generace 2001-2007 nafta 85kW (+ čip) a jezdim okresky,dalnice, všechno a komfort parádní a výkon absolutně dostačující, už i s jen 85kW a plně naloženým autem to jelo krásně, kopce..žádnej problém. A mondeo aktuální generace je s komfortem a výkonem samozřejmě dále, takže pro normálního člověka absolutně vyhovující na všechny cesty a potřeby. A kdo taky říká že s tím musí lítat po dálnici trvale 160? neni povolená rychlost 130? (+/- zahraničí). A samozřejmě nemůže nikdo čekat,že když bude lítat 160 s nalozenym autem tak bude jezdit za 5l. Takže uvádět takový nepodstatný,nezaznamenatelný prkotiny mi přijde trochu zbytečný, jako když určitý moderator autosalonu na TV Prima místo toho aby hodnotil důležité věci na autě, tak řeší pi... a když nemůže najít nic co by zkritizoval tak reportaž postaví na tom že auto není nic moc protože má hodně tlačítek na středovým panelu i cvičená opice by se naučila těch pár tlačítek obládat,bože.


Neřekl jsem, že je Mondeo špatné, ale zkus se někdy svézt v e60 nebo v a6, já jezdil se všema čtyřma autama, s A6 3,0tdi na vzduchu i s 2,7tdi, s volvem s 2,9t6, s e60se všema dieslama a s mondeem 2,0 103 120 a 147kw, tak to můžu posoudit myslím celkem objektivně. Nevím kolik máš s uvedenýma autama najeto ty? Odhlučnění BMW a A6 je uplně jiné, je to prostě auto stejné třídy, ale jiné ceny, To samé je podvozek, mondeo bude mít podvozek o něco levnější na výměnu (oproti BMW o 2 ramena za 3000kč / kus), alet komfort co E60nemůže nabídnout, Motor 147kw jede hezky, ale nemá průběh, jako 6-ti válec a 103 a 120kw jsou hodně vytočené na dálnici, proto taky papají jako 2,5l 6tiválec v audi nebo bmw. Já třeba jízdní komfort odhlučnění nepovažuju za zanedbatelné prkotiny. a Srovnávat motory doufám nechcete, Někomu stačí 85kw+ čip, auto Vás uveze, ale moc pružné při předjíždění není, jezdil jsem s tddi 85kw. Pokud si někdo kupuje auto vyššístřední tř. na dlouhé cesty, tak obvykle výkon komfort a ticho od auta vyžaduje. Navíc u mondea by mi chyběla absence jiného pohonu než předního. U A6 je quatro jasná volba u E60 je zadní náhon, tak není xdrive potřeba.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 05.05.2014 09:38, Díky
Děkuji vám všem za rady a komentáře! Teď jezdím rodinnou Toyotou Verso s 2.0D-4D, postrádám výkon a v rychlostech nad 90km/h je hluk poměrně velký. Do města a na okresky stačí, při včerejší cestě Olomouc -> Bohumín a zpět po dálnici docela nepohodlné.
S Mondeem jsem minulý měsíc najezdil několik tisíc km, rok 2009, 2.0 ve slabší variantě. Pro mou potřebu jízdy stačilo, ale byla místa, kde jsem se neodvážil předjet náklaďák nebo kamion a musel jsem se plahočit několik km za nimi. U 103kW verze to asi bude o něco lepší - počítám asi jako u Passatu, se kterým jsem taky ledacos najel. Hlučnost mi nevadila, spíš jsem měl omlácené pravé koleno od sloupku řízení, ten je podle mě dost nevhodně tvarovaný. Podobný problém jsem ještě u žádného auta neměl. Nejsem vysoký (175cm), takže mám sedačku trošku blíže k volantu a výše kvůli výhledu.
Chci se ještě projet ve Volvu, abych si otestoval komfort, a v BMW, to prostě musím. BMW je pro mě dětský sen, ale už jsem objektivní. Sportovní ambice již za volantem nemívám (jednak často jezdím se ženou a dětmi a vyblbnul jsem se s Alfou), ale právě ocením klid, ticho a možnost předjetí, když je potřeba. Proto mi ani plavnost Volva nebude vadit. Prostě zkusím a uvidím. Každopádně pětiválec Volvo nebo dokonce šestiválec BMW je vždy lepší volba, než čtyřválec, litr na spotřebě mě nezabije, ale samozřejmě nižší spotřeba vždy potěší.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 05.06.2014 13:44, re:
Dobrý den. Jestliže nechcete po 4 roky řešit nákladnější opravy, doporučuji Vám hledat vůz s co nejmenším nájezdem, nebo naopak najít více ojeté auto v dobrém stavu, které už má za sebou například výměnu rozvodů nebo vstřikovačů. S ohledem na provozní náklady je podle mého názoru nejlepší volbou mondeo, případně Volvo S80.
respond
Jirkabaj
number of posts3
date of registration29.08.2015
Saturday 29.08.2015 22:53, Osobní názor
Zdravím všechny čtenáře. Rád bych do diskuze přidal subjektivní názor. Audi i BMW považuji za prémiové značky a takový i obvykle budí dojem jak při jízdě, tak i v servisu. Volvo se snaží prémií být, ale osobně si myslím, že především jízdně a technicky zaostává. D5 je ale velmi povedený. Mondeo je lidové auto a i když ve svém segmentu v mnoha ohledech kraluje, celkově to není pro prémiovky rovnocenný soupeř. Pokud jde o ekonomickou stránku, z tohoto výběru je Mondeo král. Jízdně rozhodně nedrncá. Naopak podvozek patří k vytříbeným ve všech ohledech mezi předokolkami v dané třídě. Motory TDCi povětšinou z francouzské líhně jsou dle mě velmi odolné, slušně táhnou, mají lineární a kultivovaný projev, nicméně závodní náčiní to není a ani nemělo být. Jediný motor pro dynamicky založené řidiče je paradoxně volvácký pětiválec v benzínu. To je ale úplně jinde a jak jsem pochopil, tazatel zajímá nafta. Volvo je velké zvenčí, zevnitř pak ale až nečekaně malé. Na oplátku nabídne dobré zpracování, fantastické sedačky a tak nějak útulno. Mondeo má asi nejlaciněji vypadající interiér. Titanium S nebo X je fajn a jsou zde i poměrně normální sedačky v předu (sportovní) oproti těm základním. Vzadu se pak v Mondeu sedí královsky. Především rád srovnám se superbem , kde je až zbytečně místa na kolena, ale sedáky jsou příliš krátké a opěradlo docela kolmé. Tady se platforma z golfu nezapře. BMW má koncepci motor vpřed a pohon zadních kol. Na suchu není moc aut, které jezdí lépe a člověk, který rád řídí, bude nadšený. V zimě pak tuto koncepci vyžaduje zkušenějšího řidiče a pořádné obutí. BMW také zřejmě nemá DPF. Motor je pak asi to nejlepší z celého výběru. Rychlý, tichý, pružný, s rozumnou spotřebou a poměrně spolehlivý. U BMW se každému nemusí líbit především interiér, který je docela svérázný. Osobně ale po usednutí do BMW mám z řízení nejlepší pocit. Především pak pozici za volantem a nabývám dojmu, že řídím tank. Jde však pouze o pocit, jinak se auto velmi řidičsky atraktivní ve všech směrech. Audi je skvělá odpočinková místnost. Jako celek na mě působí nejhodnotněji a nejsolidněji. Podvozek je tvrdší a jak už bylo zmíněno s lahvemi v košíku, kvůli zachování odpovídajícímu jízdnímu projevu je udrncaný právě tady v Audi. Quattro je kapitola sama pro sebe. Jednim slovem skvělé! Trakce není nikdy dost a tady je na přenos pohonu maximální spolehnutí. Jako by bylo jedno po čem jedete. Bláto, voda, sníh? To je u Audi docela jedno. :) Motor malinko zaostává za BMW v dynamice a spotřebě. Taktéž vidlicové a řadové uspořádání má jiný projev. Jako by ale motor Audi snad ani nebyl z koncernu VW. Je prostě nečekaně velmi dobrý. Volvo ani moc rozebírat nechci. Osobně hodnotím sedáky jako jednu z nejlepších věcí z celého auta, pak motor, ale tím to asi končí. Působí na mě zastaraleji než konkurenti. Shrnutí. BMW je pro toho, kdo rád řídí jasnou volbou. Audi je volba z rozumu, především, pokud je pro vás snadné řízení, které neotravuje prioritou. Mondeo je proti nim obyčejné auto, které až na kvalitu některých materiálů interiéru, odhlučnění a nepohodlná základní sedadla vpředu, daleko převyšuje cokoliv neprémiového v dané třídě. Mondeo bezvadně jezdí a skloubení komfortu a jízdních vlastností stejné koncepce, by Audi mohlo jen tiše závidět. Pokud uživatel netrvá na prémiovosti, ale naopak ocení nenáročnost údržby a provozu, Mondeo by mohl být horký kandidát. Musí ale oželet i neprémiový projev oproti Audi i BMW. Osobně bych si vzal BMW, protože rád řídím a jak mile jen sednu za volant jakéhokoliv BMW, jako by mi toto auto někdo ušil na míru. Všechny zmíněné vozy jsem řídil a vše co jsem napsal je pouze subjektivní názor. Přeji šťastnou ruku při výběru a mnoho šťasných km. :)
respond
Jirkabaj
number of posts3
date of registration29.08.2015
Saturday 29.08.2015 22:58, dodávám..
Jo a Mondeo rozhodně vlečnou zadní nápravu nemá, jak jsem tady v příspěvcích četl. :) Je tam víceprvek. :)
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 30.08.2015 09:33, nové
4x50 000 = 200 000km.
Ojete chcete s max 150 000km
Jednoduchá matematika mi říká,že během těch 4 let ty auta budou mít "reálny" nájezd 350 000km.
A to už je právě ta hranice,kde se dostanete na všechny důležitější opravy,větší servisy a výměny.
Vstřiky,DPFka,apod..

Takže je otázkou,jestli nezvolit něco novějšího menšího?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 30.08.2015 15:12, mondeo
Srovnávat Mondeo s BMW 5 nebo A6 se dá pouze prostorově, nic víc.
Pohodlí, kvalita jízdy, zpracování, motor, hlučnost... ve všem je Mondeo o hodně horší. Však taky ale stojí půlku, že ano.

I v rámci třídy patří provedení interieru Mondea (současné generace obzvláště) k tomu horšímu co trh nabízí a to hlavně ve vybavenějších verzích. Tak strašnou kůži už jsem dlouho neviděl, snad naposledy u levné Omegy.
Spolehlivost je stejná jako u cenově srovnatelné konkurence, propad ceny je ale vyšší, což je u ojetiny výtaná vlastnost samozřejmě.

A stréc má recht, při 350tkm se vám například to Mondeo už nevyplatí udržovat v chodu.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 30.08.2015 17:41, RE: mondeo
PetrT posted by:
Srovnávat Mondeo s BMW 5 nebo A6 se dá pouze prostorově, nic víc. Pohodlí, kvalita jízdy, zpracování, motor, hlučnost... ve všem je Mondeo o hodně horší. Však taky ale stojí půlku, že ano.I v rámci třídy patří provedení interieru Mondea (současné generace obzvláště) k tomu horšímu co trh nabízí a to hlavně ve vybavenějších verzích. Tak strašnou kůži už jsem dlouho neviděl, snad naposledy u levné Omegy. Spolehlivost je stejná jako u cenově srovnatelné konkurence, propad ceny je ale vyšší, což je u ojetiny výtaná vlastnost samozřejmě. A stréc má recht, při 350tkm se vám například to Mondeo už nevyplatí udržovat v chodu.


Souhlas. Z těchto 3 bych vybral BMW, kdyby proti němu stála ta Audi s 3,0 TDI, měl bych dilema. Občas se s ní svezu, v Quattru, bez připomínek...
respond
pekn
number of posts1
date of registration25.10.2015
Sunday 25.10.2015 19:47, RE: Osobní názor
Jirkabaj posted by:
Zdravím všechny čtenáře. Rád bych do diskuze přidal subjektivní názor. Audi i BMW považuji za prémiové značky a takový i obvykle budí dojem jak při jízdě, tak i v servisu. Volvo se snaží prémií být, ale osobně si myslím, že především jízdně a technicky zaostává. D5 je ale velmi povedený. Mondeo je lidové auto a i když ve svém segmentu v mnoha ohledech kraluje, celkově to není pro prémiovky rovnocenný soupeř. Pokud jde o ekonomickou stránku, z tohoto výběru je Mondeo král. Jízdně rozhodně nedrncá. Naopak podvozek patří k vytříbeným ve všech ohledech mezi předokolkami v dané třídě. Motory TDCi povětšinou z francouzské líhně jsou dle mě velmi odolné, slušně táhnou, mají lineární a kultivovaný projev, nicméně závodní náčiní to není a ani nemělo být. Jediný motor pro dynamicky založené řidiče je paradoxně volvácký pětiválec v benzínu. To je ale úplně jinde a jak jsem pochopil, tazatel zajímá nafta. Volvo je velké zvenčí, zevnitř pak ale až nečekaně malé. Na oplátku nabídne dobré zpracování, fantastické sedačky a tak nějak útulno. Mondeo má asi nejlaciněji vypadající interiér. Titanium S nebo X je fajn a jsou zde i poměrně normální sedačky v předu (sportovní) oproti těm základním. Vzadu se pak v Mondeu sedí královsky. Především rád srovnám se superbem , kde je až zbytečně místa na kolena, ale sedáky jsou příliš krátké a opěradlo docela kolmé. Tady se platforma z golfu nezapře. BMW má koncepci motor vpřed a pohon zadních kol. Na suchu není moc aut, které jezdí lépe a člověk, který rád řídí, bude nadšený. V zimě pak tuto koncepci vyžaduje zkušenějšího řidiče a pořádné obutí. BMW také zřejmě nemá DPF. Motor je pak asi to nejlepší z celého výběru. Rychlý, tichý, pružný, s rozumnou spotřebou a poměrně spolehlivý. U BMW se každému nemusí líbit především interiér, který je docela svérázný. Osobně ale po usednutí do BMW mám z řízení nejlepší pocit. Především pak pozici za volantem a nabývám dojmu, že řídím tank. Jde však pouze o pocit, jinak se auto velmi řidičsky atraktivní ve všech směrech. Audi je skvělá odpočinková místnost. Jako celek na mě působí nejhodnotněji a nejsolidněji. Podvozek je tvrdší a jak už bylo zmíněno s lahvemi v košíku, kvůli zachování odpovídajícímu jízdnímu projevu je udrncaný právě tady v Audi. Quattro je kapitola sama pro sebe. Jednim slovem skvělé! Trakce není nikdy dost a tady je na přenos pohonu maximální spolehnutí. Jako by bylo jedno po čem jedete. Bláto, voda, sníh? To je u Audi docela jedno. :) Motor malinko zaostává za BMW v dynamice a spotřebě. Taktéž vidlicové a řadové uspořádání má jiný projev. Jako by ale motor Audi snad ani nebyl z koncernu VW. Je prostě nečekaně velmi dobrý. Volvo ani moc rozebírat nechci. Osobně hodnotím sedáky jako jednu z nejlepších věcí z celého auta, pak motor, ale tím to asi končí. Působí na mě zastaraleji než konkurenti. Shrnutí. BMW je pro toho, kdo rád řídí jasnou volbou. Audi je volba z rozumu, především, pokud je pro vás snadné řízení, které neotravuje prioritou. Mondeo je proti nim obyčejné auto, které až na kvalitu některých materiálů interiéru, odhlučnění a nepohodlná základní sedadla vpředu, daleko převyšuje cokoliv neprémiového v dané třídě. Mondeo bezvadně jezdí a skloubení komfortu a jízdních vlastností stejné koncepce, by Audi mohlo jen tiše závidět. Pokud uživatel netrvá na prémiovosti, ale naopak ocení nenáročnost údržby a provozu, Mondeo by mohl být horký kandidát. Musí ale oželet i neprémiový projev oproti Audi i BMW. Osobně bych si vzal BMW, protože rád řídím a jak mile jen sednu za volant jakéhokoliv BMW, jako by mi toto auto někdo ušil na míru. Všechny zmíněné vozy jsem řídil a vše co jsem napsal je pouze subjektivní názor. Přeji šťastnou ruku při výběru a mnoho šťasných km. :)


diky za přispěvěk, mně jsi pomohl se rozhodnout
respond
Schumi/nick
number of posts50
date of registration08.08.2014
Sunday 25.10.2015 21:05, nafta
Streci,Ty mi mluvis z duse.Jako vzdy.
respond
Jirkabaj
number of posts3
date of registration29.08.2015
Monday 26.10.2015 08:47, odpověď
To jsem moc rád. :) Přeji mnoho šťastných km. Jirka
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.