0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo II jako automobil pro vozíčkáře

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.12.2009 00:25, dvojliter
Osobne jazdim uz druhy rok dvojliter benzin - zvolil som ho (naozaj sa vyskytuje pomerne zriedkavo) pretoze predstavuje rozumny kompromis medzi vykonom a spotrebou. Co sa tyka klapiek sania - sanie som si dal rozobrat, aby som sa nemusel obavat, ci ma caka, alebo necaka tento problem (zistilo sa, ze uz je vymenene, a teda mam po probleme). Kazdopadne, je to snad jedine riziko, co Vam tu hrozi. Inde to mozete utratit za vymenu rozvodov, ktore na Duratecu-HE menit nebudete. A nezabudajme, ze dvojhmoty zotrvacnik je aj u vsetkych benzinovych Mondei mk3!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.12.2009 07:41, Pravděpodobně nafta
Já sám vlastním benzínové Mondeo 2,Oi z roku 2003 a i přestože má tento vůz deklarovanou spotřebu 7,9l jezdím s ním v průměru za 8,5l. Můj švagr má o rok mladší v provedení kombi s motorem 2,5l a jezdí za 10,5l. Můj bratr má model 2002 a silnější naftový motor 2,0l TDDI a přestože na rozdíl ode mne a švagra jezdí pouze převážně velmi krátké trasy má spotřebu 6,5l, a nedá se říci, že by servisní náklady byli výrazně vyšší proti mému benzínu. Vím, že se tento motor již nenabízí ve Vámi vybraném ročníku, ale chtěl jsem jen upozornit na rozdílnost nákladů na palivo během několika let provozu.
A ještě k problematické klapce sání u motoru 2,Oi, neberte to rozhodě jako dogma a zeptejte se na zkušenosti v autorizovaných servisech. Až zjistíte to co já, možná se rozhodnete pro tento opravdu velmi povedený motor, sice s trochu větší spotřebou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.12.2009 09:34, RE: Pravděpodobně nafta
Lubido posted by:
Já sám vlastním benzínové Mondeo 2,Oi z roku 2003 a i přestože má tento vůz deklarovanou spotřebu 7,9l jezdím s ním v průměru za 8,5l. Můj švagr má o rok mladší v provedení kombi s motorem 2,5l a jezdí za 10,5l. Můj bratr má model 2002 a silnější naftový motor 2,0l TDDI a přestože na rozdíl ode mne a švagra jezdí pouze převážně velmi krátké trasy má spotřebu 6,5l, a nedá se říci, že by servisní náklady byli výrazně vyšší proti mému benzínu. Vím, že se tento motor již nenabízí ve Vámi vybraném...
Samozřejmě Vám bude nafta jezdit za méně než 2.litr benzín,je třeba zvážit kolik najedete za rok a hlavně jestli krátké či dlouhé trasy.Nafta se na kratší popojíždění tolik nehodí,hůře se ohřívá,než se ohřeje tak už to vypínáte!!!Samozřejmě případné opravy u diesela jsou nákladnější,takže je potřeba si to probrat a pak zvolit,ale chybu neuděláte ani v jednom případě,ještě pozor na korozy dveří,jinak mondeo dobrý kompromis mezi cenou a kvalitou!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.12.2009 09:57, Klapky sání
Zdravím příznivce Mondea. Nejsem si sice 100% jistý, ale mám takový dojem, že s klapkama sání u 1.8 a 2.0 by už po faceliftu (11/2003) neměl být problém protože mělo údajně dojít k přepracování jejich uložení. Ale neručím za to že je to pravda. Jinak mám 2,5 V6 a spokojenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.12.2009 11:35, Dvouhmoťák u automatu?
Pane Dvorský, kdybyste byl co k čemu, tak pánovi vysvětlíte že auta s automatickou převodovkou dvouhmoťák nemají. Nebo to nevíte?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.12.2009 19:34, TDCi
Řešil jsem podobné dilema - byl jsem rozhodnutý pro Mondeo v kombíku po faceliftu, jediné ci jsem řešil byl motor: benzíny 2.0, 2,5 a diesely 2,0 a 2.2. Vzhledem k nájezdu, ale hlavně k možnosti výběru jsem skončil u 2.0 TDCi. Musím zaklepat, ale zatím vše v pořádku. U Vás bych to díky nájezdu viděl na ten dvoulitr, je ale pravdou že jich je málo, proto bych zvážil 2,5 na LPG a nebo toho diesela. Pokud máte možnost si s sebou vzít někoho kdo tomu rozumí, tak bych se nafty nebál.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.12.2009 22:42, RE: Klapky sání
Michy007 posted by:
Zdravím příznivce Mondea. Nejsem si sice 100% jistý, ale mám takový dojem, že s klapkama sání u 1.8 a 2.0 by už po faceliftu (11/2003) neměl být problém protože mělo údajně dojít k přepracování jejich uložení. Ale neručím za to že je to pravda. Jinak mám 2,5 V6 a spokojenost.
od 10/2002 jsou klapky přepracované.Čili od toho data se u motoru 1,8 a 2.0 žádné problémy s klapkama nevyskytují. Tím pádem ani u Mazdy 6 s tímto motorem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.12.2009 23:33, RE: Pravděpodobně nafta
Lubido posted by:
Já sám vlastním benzínové Mondeo 2,Oi z roku 2003 a i přestože má tento vůz deklarovanou spotřebu 7,9l jezdím s ním v průměru za 8,5l. Můj švagr má o rok mladší v provedení kombi s motorem 2,5l a jezdí za 10,5l. Můj bratr má model 2002 a silnější naftový motor 2,0l TDDI a přestože na rozdíl ode mne a švagra jezdí pouze převážně velmi krátké trasy má spotřebu 6,5l, a nedá se říci, že by servisní náklady byli výrazně vyšší proti mému benzínu. Vím, že se tento motor již nenabízí ve Vámi vybraném...
Podla mojho nazoru je presne toto nazeranie na motory "cez spotrebu" totalne kratkozrake. Je predsa jasne, ze nafta "zerie" menej. Otazne je, ci sa Vam tieto zdanlivo nizke naklady vyplatia aj ked na diesely odidu vstreky, cerpadlo... To mate hned vydavok niekolko desiatok tisic a neusetrili ste NIC. Auta tejto triedy, obzvlast v diesely sa nekupuju aby najazdili 10 000 km rocne, prave naopak, su to vacsinou firemne vozy, ktore sa predavaju po riadnej porcii kilometrov. Samozrejme, ine je kupovat diesel novy. Co sa tyka spotreby benzinoveho dvojlitra - ja jazdim takmer vylucne kratke trasy po meste zdravym tempom (z duse neznasam podtacanie!) a berie si dlhodobo 9,1 litra (hoci v papieroch je nieco cez 11l !). Rad by som upozornil, ze tolko si berie hociktora 1,6-tka. Co sa tyka spotreby je na tom tento Duratec prave naopak velmi dobre. Samozrejme, nemozno to porovnavat s dvojlitrom z 90. rokov, ktore pohanali auta vaziace o niekolko sto kg menej. Pokial by som potreboval viac jazdit, napr. sluzobne, urcite sa rozhliadnem po nafte. Ohladne sania - odporucam neverit analfabetom z autorizovanych (aj inych) servisov a nechat si to radsej rozobrat - budete tak 100% vediet, na com ste.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.12.2009 23:36, RE: Klapky sání
olda posted by:
od 10/2002 jsou klapky přepracované.Čili od toho data se u motoru 1,8 a 2.0 žádné problémy s klapkama nevyskytují. Tím pádem ani u Mazdy 6 s tímto motorem
Mily Olda, po precitani x fordackych fór by som toto tak jednoznacne netvrdil. Po datume, co uvadzas bolo sice ulozenie klapiek posilnene, ale toto riesenie nie je stale idealne a k vydratiu vraj dojst moze. Riziko vsak nie je take vysoke ako u starsich motorov.
Dost by ma zaujimalo ako su na tom tie Mazdy, lebo pokukujem po trojke s rovnakym motorom.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.12.2009 17:48, RE: Klapky sání
A.K.Alex posted by:
Mily Olda, po precitani x fordackych fór by som toto tak jednoznacne netvrdil. Po datume, co uvadzas bolo sice ulozenie klapiek posilnene, ale toto riesenie nie je stale idealne a k vydratiu vraj dojst moze. Riziko vsak nie je take vysoke ako u starsich motorov.
Dost by ma zaujimalo ako su na tom tie Mazdy, lebo pokukujem po trojke s rovnakym motorom.
..no,tak to potom jo, to budeš nejspíš vyzbrojen těmi nejlepšími informacemi...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.12.2009 11:07, RE: Pravděpodobně nafta
A.K.Alex posted by:
Podla mojho nazoru je presne toto nazeranie na motory "cez spotrebu" totalne kratkozrake. Je predsa jasne, ze nafta "zerie" menej. Otazne je, ci sa Vam tieto zdanlivo nizke naklady vyplatia aj ked na diesely odidu vstreky, cerpadlo... To mate hned vydavok niekolko desiatok tisic a neusetrili ste NIC. Auta tejto triedy, obzvlast v diesely sa nekupuju aby najazdili 10 000 km rocne, prave naopak, su to vacsinou firemne vozy, ktore sa predavaju po riadnej porcii kilometrov. Samozrejme, ine je kupova...
Taky mam dvoulitr benzin, kombi, 2004 facelift. Spotreba minimum 7, kdy na tempomat bylo nastaveno 110 na dalnici, pac nebylo kam spechat a pocasi nebylo idealni na to jet rychleji. Jinak beznou spotrebu mam od 8.5 do 10 podle toho jak se na to slape, ale vetsinou okolo 9 litru. Chorvatsko 4 lide, plny kufr, cesta tam i zpet plus vylety po ostrovech, dalnice okolo 130 - 150 na tempomat, celou dobu klima byla 9.1 litru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.12.2009 12:40, Mondeo v automatu jen s Durashiftem!
Dobrý den, i když je motor 2,0 Duratec 107 kW velmi povedený, tak se bohužel prodával jen se 4 stupňovým automatem (samo o sobě je toto velké negativum), ale je ještě celkem dost poruchový. Proto Vám důrazně doporučuji koupit Mondeo jen s převodovkou DURASHIFT - 5 stupňový automat od japonského výrobce JATCO, který byl výhradně spojen s dieslem 2,0TDCI nebo 2,5 V6 Duratecem. S dieslem TDCI budete jezdit za 8l/100km s Duratecem se pod 10 l/100km dostanete jen stěží (reálně počítejte s 11l/100km). Pokud jezdíte více jak 15.000 km ročně a nejezdíte jen krátké cesty po městě, tak bych Vám doporučil diesel, ale s malým km nájezdem do 100 tis. km a s r. v. nad 2005... Výhodou 2,5 V6 je, že se dají často sehnat ve velmi pěkném stavu s malým nájezdem km v Německu, u dieslu to už bývá většinou horší...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.12.2009 13:17, Názory
Děkuji Všem, za poskytnuté informace které jsou určitě použiji při Výběru automobilu Jirka S.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.12.2009 15:03, RE: Pravděpodobně nafta
mufik.martin posted by:
Taky mam dvoulitr benzin, kombi, 2004 facelift. Spotreba minimum 7, kdy na tempomat bylo nastaveno 110 na dalnici, pac nebylo kam spechat a pocasi nebylo idealni na to jet rychleji. Jinak beznou spotrebu mam od 8.5 do 10 podle toho jak se na to slape, ale vetsinou okolo 9 litru. Chorvatsko 4 lide, plny kufr, cesta tam i zpet plus vylety po ostrovech, dalnice okolo 130 - 150 na tempomat, celou dobu klima byla 9.1 litru.
A já se pochlubím - cesta z Itálie, 1000 km s průměrem 110 km/h se 4 zastávkami, 4 lidi, plně naložené, klima - 7.3 (podle dotankování). Mondeo 2001 hatchback, benzín dvoulitr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.12.2009 15:04, RE: Pravděpodobně nafta
Lubido posted by:
Já sám vlastním benzínové Mondeo 2,Oi z roku 2003 a i přestože má tento vůz deklarovanou spotřebu 7,9l jezdím s ním v průměru za 8,5l. Můj švagr má o rok mladší v provedení kombi s motorem 2,5l a jezdí za 10,5l. Můj bratr má model 2002 a silnější naftový motor 2,0l TDDI a přestože na rozdíl ode mne a švagra jezdí pouze převážně velmi krátké trasy má spotřebu 6,5l, a nedá se říci, že by servisní náklady byli výrazně vyšší proti mému benzínu. Vím, že se tento motor již nenabízí ve Vámi vybraném...
Benzín dvoulitr - modely po roce 2003 už mají klapky v sání v odolnějším provedení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.12.2009 13:21, RE: Klapky sání
olda posted by:
od 10/2002 jsou klapky přepracované.Čili od toho data se u motoru 1,8 a 2.0 žádné problémy s klapkama nevyskytují. Tím pádem ani u Mazdy 6 s tímto motorem
U Mazdy 6 se problémy s klapkami nevyskytují vůbec... ;o) je to pouze záležitost Fordu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.12.2009 21:40, RE: Mondeo v automatu jen s Durashiftem!
jeje76 posted by:
Dobrý den, i když je motor 2,0 Duratec 107 kW velmi povedený, tak se bohužel prodával jen se 4 stupňovým automatem (samo o sobě je toto velké negativum), ale je ještě celkem dost poruchový. Proto Vám důrazně doporučuji koupit Mondeo jen s převodovkou DURASHIFT - 5 stupňový automat od japonského výrobce JATCO, který byl výhradně spojen s dieslem 2,0TDCI nebo 2,5 V6 Duratecem. S dieslem TDCI budete jezdit za 8l/100km s Duratecem se pod 10 l/100km dostanete jen stěží (reálně počítejte s 11l/100km)...
Zaujimave info, vidiet, ze sa vyznas. Nejde mi do hlavy ale ta spotreba TDCi - 8 litrov je dost vela, na to, ze sa s benzinom zmestim do cca 9l. Potom mi to vobec nepride ako moznost usetrit na phm. Ale zase tu im to berie celkom obstojne: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?esearch=1&fueltype=1&constyear_s=2005&power_s=96
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.12.2009 11:06, RE: Mondeo v automatu jen s Durashiftem!
A.K.Alex posted by:
Zaujimave info, vidiet, ze sa vyznas. Nejde mi do hlavy ale ta spotreba TDCi - 8 litrov je dost vela, na to, ze sa s benzinom zmestim do cca 9l. Potom mi to vobec nepride ako moznost usetrit na phm. Ale zase tu im to berie celkom obstojne: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?esearch=1&fueltype=1&constyear_s=2005&power_s=96
S 2,0 TDCi se dá na dálkové jízdy jezdit úsporně a dá se udělat i spotřeba 6,5 l/100km, ale touže se člověk musí hlídat a jet s lehkou nohou, pokud počítám klasicky 1/3 město, 1/3 dálnice a 1/3 okresky tak to bude vycházet k těm 8 l/100km... A pro srovnání TDCi bez automatu bude mít v tomto režimu spotřebu 7 l/100km...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.12.2009 13:44, RE: Mondeo v automatu jen s Durashiftem!
jeje76 posted by:
S 2,0 TDCi se dá na dálkové jízdy jezdit úsporně a dá se udělat i spotřeba 6,5 l/100km, ale touže se člověk musí hlídat a jet s lehkou nohou, pokud počítám klasicky 1/3 město, 1/3 dálnice a 1/3 okresky tak to bude vycházet k těm 8 l/100km... A pro srovnání TDCi bez automatu bude mít v tomto režimu spotřebu 7 l/100km...
Já jezdím s manuálním TDCi v tomto režimu za cca 6l
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.