Thursday 26.11.2015 18:14,
Jsem zvědav
Jelikož jde momentálně o oxidy dusíku, tak metoda, jak snížit jejich tvorbu je snížit teplotu spalování.
Rovněž se domnívám, že toho bude dosaženo řízenou a zásadně vyšší recirkulací spalin a také si myslím, že se to spotřeby rozhodně dotkne.
Pokud se vloží do sání nějaký odpor, tak to není s vyhodnocením spotřeby tak jednoduché. Je třeba rozlišit přeplňované a nepřeplňované motory a dále pak ještě motory pracující trvale s přebytkem vzduchu a stechiometrické a v neposlední řadě ještě hraje roli dodávaný výkon. U atmo motorů bezesporu platí, že překážka v sání při max výkonu má negativní dopad na spotřebu a výkon, naopak u nízkých výkonů se na spotřebě projeví pozitivně, protože se z laminárního proudění stane turbulentní, v němž se mnohem lépe rozptýlí palivo (známe různé motory s vířivými klapkami v sání).
U motorů s přebytkem vzduchu si myslím, že zásadní účel "síta" v sání je rovněž změna typu proudění pro nízké výkony, aby se skutečně lépe dalo změřit, kolik do motoru proudí vzduchu a lépe se dalo vyhodnotit, kolik % spalin recirkulovat, aby se netvořily NOxy, ale zároveň, aby se netvořily jiné škodliviny. A jsem si jistý, že to bude mít dopad do spotřeby a možná i odezvy na plyn.
Obecně, pokud s tím VW 5 let nedělalo do prvního varování nic a pak rok do letošního září zase nic, tak já jednoduše nevěřím, že to vyřeší za 2 měsíce tímto "geniálním" nápadem, aniž by to nemělo vliv na vnější charakteristiky motoru. To už by se tím dávno někdo zabýval...
respond