0
back
 

diskuze k tématu: Čeští spotřebitelé žalují kvůli aféře Dieselgate Škodu i Volkswagen o náhradu škody až 21 miliard

category of topic classification: německá vozidla, česká vozidla
edmund
number of posts3
date of registration20.10.2011
Thursday 30.03.2017 12:40, Škoda?
měl jsem Supa, teď tady mám Transporter. Obojí s vysokou dávkou pravděpodobnosti s dotčeným softwarem. Popravdě řečeno jsem obojí kupoval s úplně jinou motivací, než nějaké zelené parametry a naprosto jsem nepoznal žádný rozdíl v užívání proti tomu, co mi VW sliboval. Takže sice mám cinklý software, který se aktivuje jen na test, což mně nezajímá, ale žádná škoda mi nevznikla a ani se necítím jako podvedený. .. Žaloby tedy považuji za čistě spekulativní za účelem snadného a neopodstatněného zisku.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 30.03.2017 13:02, RE: Škoda?
edmund posted by:
měl jsem Supa, teď tady mám Transporter. Obojí s vysokou dávkou pravděpodobnosti s dotčeným softwarem. Popravdě řečeno jsem obojí kupoval s úplně jinou motivací, než nějaké zelené parametry a naprosto jsem nepoznal žádný rozdíl v užívání proti tomu, co mi VW sliboval. Takže sice mám cinklý software, který se aktivuje jen na test, což mně nezajímá, ale žádná škoda mi nevznikla a ani se necítím jako podvedený. .. Žaloby tedy považuji za čistě spekulativní za účelem snadného a neopodstatněného zisku.


Může být, ale nemusí.
To, že auto vypouští více škodlivin, než má každého majitele přímo ovlivňuje a podepisuje se mu to na zdraví, ale samozřejmě připouštím, že ostatní účastníky provozu to ovlivňuje daleko více. Takže žalobu bych měl správně podat já, kterej to musím čichat a dávno jsem poznal, že to s tou čistotou nafťáků nebude tak horký, a proto naftový auto vůbec nevlastním.
A pak by mělo ještě smysl, aby žalobu podali ostatní výrobci automobilů, kterým VW díky nepravdivým údajům vyfoukla kšeft, ale to jen v případě, že sami nemají máslo na hlavě.
Dnes byl zajímavý článek o limitech škodlivin v Praze. Myslel jsem na všechny ty šetřílky v chrochtácích, jak to musejí čichat, ale hlavně že jedou o 60 hal/km levněji. Zejména v tunelech to byly velmi pěkné hodnoty.
A taky jsem četl pěkný článek, jak Švédové udělali nezávislé měření před i po úpravě a ave většině případů došlo ke zhoršení výkonových parametrů auta. Bohužel se vůbec nezmiňují, zda to mělo nějaký podstatný vliv na ty NOxy. Nevěřím tomu, že by takovou sranda změnou ten problém vyřešili.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 30.03.2017 16:45, RE
No slo by to (NOx) vyresit bohatsi smesi predpokladam, coz v moci SW updatu je
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 30.03.2017 17:14, RE: RE
sheogorath posted by:
No slo by to (NOx) vyresit bohatsi smesi predpokladam, coz v moci SW updatu je


U vznětového je skoro všechno s chudou směsí, a když je náhodou s bohatou, tak z toho lítají saze.
To je hlavně o recirkulaci spalin tato sw úprava... bych tipl.
respond
Milan123
number of posts4
date of registration30.03.2017
Thursday 30.03.2017 19:54, Dieselgate
Je to jenom vychcanost. Konkurence dělala to samý...jen jinou metodou. Buďto chceme jezdit, nebo se vraťme na stromy!
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 30.03.2017 19:56, RE: Škoda?
edmund posted by:
měl jsem Supa, teď tady mám Transporter. Obojí s vysokou dávkou pravděpodobnosti s dotčeným softwarem. Popravdě řečeno jsem obojí kupoval s úplně jinou motivací, než nějaké zelené parametry a naprosto jsem nepoznal žádný rozdíl v užívání proti tomu, co mi VW sliboval. Takže sice mám cinklý software, který se aktivuje jen na test, což mně nezajímá, ale žádná škoda mi nevznikla a ani se necítím jako podvedený. .. Žaloby tedy považuji za čistě spekulativní za účelem snadného a neopodstatněného zisku.


Mám za přátele marnotratné muže.
Z nás každý rád svou hřivnu zakopá.
My do svých vlasů vplétáme si růže,
a po nás - což - ať přijde potopa!

Jinými slovy - tobě je u zadku, co ostatní z tvýho auta čichají, ať si třeba zdechnou, hlavně, že ti to žere pět:)

respond
Milan123
number of posts4
date of registration30.03.2017
Thursday 30.03.2017 20:09, RE
To není o tom, že by mi bylo ukradený životní prostředí a to co čicháme. Ale myslím to tak, že pokud chceme jezdit, létat, plout lodí...vždycky budeme ničit životní prostředí i sebe. Konkurence na tom nebyla s pravidla lépe než VW a ani se toho moc nezměnilo. Kvůli této aféře se jde naplno do elektromobilu..což pořádně nikdo nechce a navíc se stejně bude ničit životní prostředí...myslíte si snad, že se elektrika vyrábí v zásuvce a že baterie se samy rozmnožují? Jen se přenese problém z automobilek jinam...toť vše!
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 30.03.2017 21:33, RE: RE
Milan123 posted by:
To není o tom, že by mi bylo ukradený životní prostředí a to co čicháme. Ale myslím to tak, že pokud chceme jezdit, létat, plout lodí...vždycky budeme ničit životní prostředí i sebe. Konkurence na tom nebyla s pravidla lépe než VW a ani se toho moc nezměnilo. Kvůli této aféře se jde naplno do elektromobilu..což pořádně nikdo nechce a navíc se stejně bude ničit životní prostředí...myslíte si snad, že se elektrika vyrábí v zásuvce a že baterie se samy rozmnožují? Jen se přenese problém z automobilek jinam...toť vše!


I tohle všechno lze dělat, ale nemusíme se přitom tvářit jako pokrytci.
Nikdo netvrdí, že najdeme něco, čím nebudeme ničit ŽP. Nic takového neexistuje při současném standardu života vyspělých civilizací, založených na nadprodukci. Ale proč se tváříme, že zrovna my budeme tu Zemi ochraňovat ausgerechnet chrochtákem, jen pro to, že má o 10% nižší emise naprosto z hlediska škodlivosti nepodstatné CO2. A teď padla kosa na kámen, protože se ukázalo, že to neumíme s těmi ostatními, skutečnými jedy. A co uděláme? Poučíme se z toho? Ale kdeže, stejné technologie nacpeme do mnohem čistšího procesu spalování a rozeserem (musel jsme to napsat) i to, co nám 15 let spolehlivě plní EURO 6 (ano napsal jsem 15 let a Euro 6, protože Euro 6= prakticky Euro 4, ty odchylky jsou zanedbatelné).
A místo toho začínáme prokopávat jiné slepé uličky, protože proč? protože na to můžeme dostat prachy od hloupých vlád, které nemají odborníky, ale pochlebovače, lobisty a podobnou svoloč.
Ani elektřina ani vodík se tady nikde neválí, oboje musíme nějak získat/vyrobit a na oboje budeme potřebovat co? No energii a tím se nám kruh uzavírá, a to prosím na té elementární bázi, aniž by bylo nutno provádět sáhodlouhé výpočty.
Jediné skutečně ekologické pohony jsou na CNG, LPG, benzín kombinované s nějakým krátkodobým úložištěm přebytečné energie (Hybridní pohon). Všechno ostatní považuji do osobních aut s ohledem na emise a hospodaření s energií za méně vhodné alternativy (nafta, vodík, plug-in elektromobily).
V lokálním použití pak mají některé alternativy opodstatnění, ale pouze za předpokladu rozumné ekonomiky provozu a samozřejmě bez dotací.

Otevřeně říkám, že já ty chrochtáky čuchat nechci a není mi vůbec proti srsti ty nevyhovující prostě rozebrat a předělat a stejně tak nechci nikomu platit "ekologické" vozítko, když moc dobře vím, že ekologické není.
respond
Gagarin_CCCP
number of posts66
date of registration02.01.2012
Friday 31.03.2017 09:58, EGR?..a.v riti po uprave
Je to problem,ktery se stal, kdyz odstoupim od rozebrani ekologie....ropaka uz nechci ( i kdyz ten v XC70 funguje)
Ale zaregistroval jsem,ze po provedenych upravach odchazeji EGR ventily, jak na bezicim pase. Clovek si rekne, nojo... Ale mame v praci Yeti 2.0 xhroxhta, udelali nam upravu a bum, za mesic vymena EGR...samozrejme za nemalou cenu! Otec ma 2.0 chrochtadlo 125kw v superbu 2 a taky mu prisel dopis,ze se ma dostavit na upravu. Jak si pojistitbto,ze se mu EGR taky do mesice po uprave vysere? Vzdyt se za to davalo cca 15 000 jen za EGR v Yetine. Preci neni normalni,kdyz uz ten soft domrdali a prasklo to,tak aby udelali upravu( vetsim misenim smesi spalinama) a vysere se EGR a pak budou v servisu kecat, ze za to nemuzou? Co s tim?
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 31.03.2017 10:21, RE: EGR?..a.v riti po uprave
Gagarin_CCCP posted by:
Je to problem,ktery se stal, kdyz odstoupim od rozebrani ekologie....ropaka uz nechci ( i kdyz ten v XC70 funguje) Ale zaregistroval jsem,ze po provedenych upravach odchazeji EGR ventily, jak na bezicim pase. Clovek si rekne, nojo... Ale mame v praci Yeti 2.0 xhroxhta, udelali nam upravu a bum, za mesic vymena EGR...samozrejme za nemalou cenu! Otec ma 2.0 chrochtadlo 125kw v superbu 2 a taky mu prisel dopis,ze se ma dostavit na upravu. Jak si pojistitbto,ze se mu EGR taky do mesice po uprave vysere? Vzdyt se za to davalo cca 15 000 jen za EGR v Yetine. Preci neni normalni,kdyz uz ten soft domrdali a prasklo to,tak aby udelali upravu( vetsim misenim smesi spalinama) a vysere se EGR a pak budou v servisu kecat, ze za to nemuzou? Co s tim?


Mně to samozřejmě smysl dává, viz komentář výše. Pokud nemůžou šáhnout do železa, tak jediná možnost jak zchladit teplotu spalování, je přimíchávat něco, co už nemůže hořet. A co se stane? Klesne výkon, vzroste spotřeba, první selže EGR, protože se zanese karbonem a přestane regulovat.
Otevřeně říkám, že mít chrochtáka, tak mě na tu změnu SW dobrovolně nedostanou.
Jo a ten EGR na tyto nové průtoky není navržen, takže se mu zkrátí životnost. I ten nový odejde mnohem dříve.
No, VW teda jede, z vrcholu vede vždy cesta jen dolů, ale tohle je pád do propasti.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Friday 31.03.2017 15:47, RE
A ted si vemte tech taxiku po Praze, Brne atd... hadejte na co vsechny jezdi, a v jakych podminkach.

Neni ale u naftaku dalsi zpusob (mimo EGR), jak snizit teplotu vstrik vetsiho mnozstvi nafty? Ale to zas bude vic nytovat
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 31.03.2017 20:57, RE: EGR?..a.v riti po uprave
David V posted by:
Gagarin_CCCP posted by:
Je to problem,ktery se stal, kdyz odstoupim od rozebrani ekologie....ropaka uz nechci ( i kdyz ten v XC70 funguje) Ale zaregistroval jsem,ze po provedenych upravach odchazeji EGR ventily, jak na bezicim pase. Clovek si rekne, nojo... Ale mame v praci Yeti 2.0 xhroxhta, udelali nam upravu a bum, za mesic vymena EGR...samozrejme za nemalou cenu! Otec ma 2.0 chrochtadlo 125kw v superbu 2 a taky mu prisel dopis,ze se ma dostavit na upravu. Jak si pojistitbto,ze se mu EGR taky do mesice po uprave vysere? Vzdyt se za to davalo cca 15 000 jen za EGR v Yetine. Preci neni normalni,kdyz uz ten soft domrdali a prasklo to,tak aby udelali upravu( vetsim misenim smesi spalinama) a vysere se EGR a pak budou v servisu kecat, ze za to nemuzou? Co s tim?
Mně to samozřejmě smysl dává, viz komentář výše. Pokud nemůžou šáhnout do železa, tak jediná možnost jak zchladit teplotu spalování, je přimíchávat něco, co už nemůže hořet. A co se stane? Klesne výkon, vzroste spotřeba, první selže EGR, protože se zanese karbonem a přestane regulovat.Otevřeně říkám, že mít chrochtáka, tak mě na tu změnu SW dobrovolně nedostanou. Jo a ten EGR na tyto nové průtoky není navržen, takže se mu zkrátí životnost. I ten nový odejde mnohem dříve.No, VW teda jede, z vrcholu vede vždy cesta jen dolů, ale tohle je pád do propasti.


A to EGR je tou levnější položkou z toho co bude po úpravě software odcházet. Další na řadě je DPF. Byl projektován na cca 250 tisíc km = při dvojnásobném množství recirkulovaných plynů k ochlazení spalovacího procesu se pro změnu cca dvojnásobně zvýší kouřivost (místo NOx dostaneme více sazí) = poloviční životnost DPF za 40-50tisíc Kč (u VW, jinde je, s výjimkou Japonců, levnější). Super nabídka . Z našich dvaceti firemních aut na úpravu dobrovolně nepůjde jediné.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 31.03.2017 22:38, 111
budu trochu za vesničana....ale ....dřív platilo,že němci jsou v autech a péči o ně nejpečlivější,a ted je to ,že jsou to největší šejdíři a podvodníci (dokonce víc než poláci)..

ono se řekne hloupý software na emise......ale jak můžete věřit,že VW montuje přesný počet airbagu co si objednáte a nedává tam např o 1-2 mín než by měl?
za celej život třeba bouračku mít nebudete,a když bouračku mít budete...tak pak asi řešit kolik bouchlo a mělo bouchnot airbagu asi řešit nebudete...

ta představa,kolik peněz tak mohou ušetřit......

hmmm.....takže od Němce auto nikdy...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.