0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen v Česku svolává tisíce aut s klamavým softwarem. Škoda podobnou akci připravuje

category of topic classification:
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 18.05.2016 08:09, Nevěřím
Jsem poměrně skeptický k tomu, že po přeinstalaci software a vložení deflektoru do některých motorů se paušálně vyřeší všechny bolesti těchto chrochtáků, tzn. emise škodlivin klesnou, zatímco výkonové charakteristiky motorů zůstanou nedotčeny, stejně jako spotřeba.
Jak se tak koukám po světě, tak si lžeme na všech úrovních.
respond
Petr79
number of posts15
date of registration13.04.2016
Wednesday 18.05.2016 08:45, Řeší to něco?

Já vážně nechápu, co všichni řeší. Vzhledem k metodice měření splnění norem je otázka softwaru stejně podružná (alespoň já nejezdím se zalepenými spárami, jen s minimem paliva, pouze v jednom a jen na hranici volnoběhu), takže normu v provozu vlastně moje. byť nové, auto nikdy nesplní...skutečnost, že si automobilka pomohla v testu je sice nečestné, ale globálně to otázku vypouštěných škodlivin stejně nijak neřeší a vlastně ani neovlivňuje....pokud by se mělo něco řešit, pak změnu metodiky měření, aby odpovídala reálnému provozu...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 18.05.2016 09:07, Zvolavanie aut
Presne ako pisete. Ja uz len dodam, ze v nemecku bolo zvolavanie aut prerusene, pretoze auta po zmene softwaru vykazovali zvysenu spotrebu. Tu je prvy odkaz co som nasiel:

http://www.topspeed.sk/dieselgate-vw-zastavil-upravy-motorov-zvysovali-spotrebu/10334

Automobilky v europe maju podobne ako banky par vysad navyse. Jednou z nich je, ze mozu beztrestne klamat svojich zakaznikov ohladne spotreby. Ked sa niekto bude stazovat, staci sa predsa vyhovorit na Brusel. To uz je potom naozaj jedno, kolko emisii to vypusta. Keby ste ale chceli odskodne, postavia sa k tomu asi tak, ze to VY ste sa nechali oklamat, takze by ste mali znasat nasledky. Praktiky smejdov. Nastastie im to aspon v amerike pekne zrataju..
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 18.05.2016 09:49, RE: Řeší to něco?
Petr79 posted by:
Já vážně nechápu, co všichni řeší. Vzhledem k metodice měření splnění norem je otázka softwaru stejně podružná (alespoň já nejezdím se zalepenými spárami, jen s minimem paliva, pouze v jednom a jen na hranici volnoběhu), takže normu v provozu vlastně moje. byť nové, auto nikdy nesplní...skutečnost, že si automobilka pomohla v testu je sice nečestné, ale globálně to otázku vypouštěných škodlivin stejně nijak neřeší a vlastně ani neovlivňuje....pokud by se mělo něco řešit, pak změnu metodiky měření, aby odpovídala reálnému provozu...


Jenže musíme rozlišovat emise a emise. Problém vznikl, kvůli emisím jedovatých NOx, které i za normálního provozu lze udržet nízké (jsou nezávislé na množství paliva, které motorem projde), zatímco zalepené spáry a málo benzínu v nádrži a příslovečná jízda na volnoběh jsou kvůli emisím CO2, které korespondují se spotřebou paliva.
Takže s poslední větou se nedá souhlasit, protože je demagogická a zavádějící neb míchá dohromady obě skupiny emisí.
Změna software má snížit emise škodlivin (NOx), ale neškodné emise CO2 neměnit. Problémem ovšem je, že za emise CO2 platíme z vlastní peněženky, zatímco NOx máme tak nějak zadarmo.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 18.05.2016 11:07, Homologace
Zajímalo by mě jestli by auta s tím novým softwarem co nepodvádí, tím emisním testem prošly. Pokud ne, tak by to vlastně znamenalo že by nedostaly homologaci a nemají na silnici co dělat
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Wednesday 18.05.2016 14:15, RE: Homologace
Petr S posted by:
Zajímalo by mě jestli by auta s tím novým softwarem co nepodvádí, tím emisním testem prošly. Pokud ne, tak by to vlastně znamenalo že by nedostaly homologaci a nemají na silnici co dělat


Na platnosti homologaci se nic nemění i kdyby nevyhověly, to už zaznělo několikrát že v evropě je jiný právní systém než v USA. Nyní se k tomu orgány i VW staví tak že se jedná o odchylku od emisních testů. Je to opičárna, ale víceméně podvádějí úplně všichni, takže pro komplexní řešení problému není politická vůle. Taky výrobci garantují splnění emisních norem u Euro5 snad do 150tis km, a to už spoustu aut dávno překročilo.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 18.05.2016 14:55, RE: Homologace
ctverak posted by:
Petr S posted by:
Zajímalo by mě jestli by auta s tím novým softwarem co nepodvádí, tím emisním testem prošly. Pokud ne, tak by to vlastně znamenalo že by nedostaly homologaci a nemají na silnici co dělat
Na platnosti homologaci se nic nemění i kdyby nevyhověly, to už zaznělo několikrát že v evropě je jiný právní systém než v USA. Nyní se k tomu orgány i VW staví tak že se jedná o odchylku od emisních testů. Je to opičárna, ale víceméně podvádějí úplně všichni, takže pro komplexní řešení problému není politická vůle. Taky výrobci garantují splnění emisních norem u Euro5 snad do 150tis km, a to už spoustu aut dávno překročilo.


O USA jsem nic nepsal. Jde o to, že jestli auto bylo v Evropě schválené proto, že splnilo Euro 5 a pokud by po opravě SW plnilo jen Euro 4, tak by přeci bylo de fakto nezpůsobilé k provozu.

Bohužel je k tomu celkově málo informací. Není jasné v čem ta oprava SW vlastně spočívá. Asi to bude něco ve smyslu, aby se vlk nažral a koza (VW) zůstala celá
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 18.05.2016 15:50, RE: Homologace
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Petr S posted by:
Zajímalo by mě jestli by auta s tím novým softwarem co nepodvádí, tím emisním testem prošly. Pokud ne, tak by to vlastně znamenalo že by nedostaly homologaci a nemají na silnici co dělat
Na platnosti homologaci se nic nemění i kdyby nevyhověly, to už zaznělo několikrát že v evropě je jiný právní systém než v USA. Nyní se k tomu orgány i VW staví tak že se jedná o odchylku od emisních testů. Je to opičárna, ale víceméně podvádějí úplně všichni, takže pro komplexní řešení problému není politická vůle. Taky výrobci garantují splnění emisních norem u Euro5 snad do 150tis km, a to už spoustu aut dávno překročilo.
O USA jsem nic nepsal. Jde o to, že jestli auto bylo v Evropě schválené proto, že splnilo Euro 5 a pokud by po opravě SW plnilo jen Euro 4, tak by přeci bylo de fakto nezpůsobilé k provozu. Bohužel je k tomu celkově málo informací. Není jasné v čem ta oprava SW vlastně spočívá. Asi to bude něco ve smyslu, aby se vlk nažral a koza (VW) zůstala celá


Člověk by si myslel, že úprav sw bude znamenat, že sundají ty přešvihnuté NOxy, jenže to může i znamenat, že jen deaktivují ten záložní sw pro měření emisí a NOxy zůstanou. takže podvodný sw tam sice nebude, ale auto nebude plnit stejně. Vyhání se čert ďáblem.
Vraťme se k objemnějším nepřímovstřikovým atmosférám na benzín, trochu auta odlehčeme a smiřme se s trochu větší spotřebou a splníme EURO VI bez deonxů, fapů a močoviny. Nebudeme muset kroužit pro dokončení regenerace, dočerpávat močovinu, dekarbonizovat. Budeme jezdit.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 18.05.2016 17:05, RE: Homologace
David V posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Petr S posted by:
Zajímalo by mě jestli by auta s tím novým softwarem co nepodvádí, tím emisním testem prošly. Pokud ne, tak by to vlastně znamenalo že by nedostaly homologaci a nemají na silnici co dělat
Na platnosti homologaci se nic nemění i kdyby nevyhověly, to už zaznělo několikrát že v evropě je jiný právní systém než v USA. Nyní se k tomu orgány i VW staví tak že se jedná o odchylku od emisních testů. Je to opičárna, ale víceméně podvádějí úplně všichni, takže pro komplexní řešení problému není politická vůle. Taky výrobci garantují splnění emisních norem u Euro5 snad do 150tis km, a to už spoustu aut dávno překročilo.
O USA jsem nic nepsal. Jde o to, že jestli auto bylo v Evropě schválené proto, že splnilo Euro 5 a pokud by po opravě SW plnilo jen Euro 4, tak by přeci bylo de fakto nezpůsobilé k provozu. Bohužel je k tomu celkově málo informací. Není jasné v čem ta oprava SW vlastně spočívá. Asi to bude něco ve smyslu, aby se vlk nažral a koza (VW) zůstala celá
Člověk by si myslel, že úprav sw bude znamenat, že sundají ty přešvihnuté NOxy, jenže to může i znamenat, že jen deaktivují ten záložní sw pro měření emisí a NOxy zůstanou. takže podvodný sw tam sice nebude, ale auto nebude plnit stejně. Vyhání se čert ďáblem.Vraťme se k objemnějším nepřímovstřikovým atmosférám na benzín, trochu auta odlehčeme a smiřme se s trochu větší spotřebou a splníme EURO VI bez deonxů, fapů a močoviny. Nebudeme muset kroužit pro dokončení regenerace, dočerpávat močovinu, dekarbonizovat. Budeme jezdit.


Ale hlavně snižme daňovou zátěž paliva. Pokud bude benzín stát 20,-/litr, klidně na něj budu jezdit a rozdíl ve spotřebě se tím vyrovná. Dokud budou ceny srovnatelné (a vysoké), nikdo mě nedonutí z dieselu vystoupit - při mém nájezdu se mi prostě diesel vyplatí.....
A k tématu - nevím jak u 2,0 TDI (podle mne to bude stejné jako u 1,6 TDI), ale majitelé 1,6 TDI hodně zapláčou. Ten nový software totiž velí motoru zdvojnásobit objem recirkulovaných výfukových plynů = mnohem více sazí = podstatně kratší životnost DPF a ten je pro tuto motorizaci nekřesťansky drahý.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 19.05.2016 10:01, RE: Homologace
Pavlik posted by:
David V posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Petr S posted by:
Zajímalo by mě jestli by auta s tím novým softwarem co nepodvádí, tím emisním testem prošly. Pokud ne, tak by to vlastně znamenalo že by nedostaly homologaci a nemají na silnici co dělat
Na platnosti homologaci se nic nemění i kdyby nevyhověly, to už zaznělo několikrát že v evropě je jiný právní systém než v USA. Nyní se k tomu orgány i VW staví tak že se jedná o odchylku od emisních testů. Je to opičárna, ale víceméně podvádějí úplně všichni, takže pro komplexní řešení problému není politická vůle. Taky výrobci garantují splnění emisních norem u Euro5 snad do 150tis km, a to už spoustu aut dávno překročilo.
O USA jsem nic nepsal. Jde o to, že jestli auto bylo v Evropě schválené proto, že splnilo Euro 5 a pokud by po opravě SW plnilo jen Euro 4, tak by přeci bylo de fakto nezpůsobilé k provozu. Bohužel je k tomu celkově málo informací. Není jasné v čem ta oprava SW vlastně spočívá. Asi to bude něco ve smyslu, aby se vlk nažral a koza (VW) zůstala celá
Člověk by si myslel, že úprav sw bude znamenat, že sundají ty přešvihnuté NOxy, jenže to může i znamenat, že jen deaktivují ten záložní sw pro měření emisí a NOxy zůstanou. takže podvodný sw tam sice nebude, ale auto nebude plnit stejně. Vyhání se čert ďáblem.Vraťme se k objemnějším nepřímovstřikovým atmosférám na benzín, trochu auta odlehčeme a smiřme se s trochu větší spotřebou a splníme EURO VI bez deonxů, fapů a močoviny. Nebudeme muset kroužit pro dokončení regenerace, dočerpávat močovinu, dekarbonizovat. Budeme jezdit.
Ale hlavně snižme daňovou zátěž paliva. Pokud bude benzín stát 20,-/litr, klidně na něj budu jezdit a rozdíl ve spotřebě se tím vyrovná. Dokud budou ceny srovnatelné (a vysoké), nikdo mě nedonutí z dieselu vystoupit - při mém nájezdu se mi prostě diesel vyplatí.....A k tématu - nevím jak u 2,0 TDI (podle mne to bude stejné jako u 1,6 TDI), ale majitelé 1,6 TDI hodně zapláčou. Ten nový software totiž velí motoru zdvojnásobit objem recirkulovaných výfukových plynů = mnohem více sazí = podstatně kratší životnost DPF a ten je pro tuto motorizaci nekřesťansky drahý.


Ano, tomu samozřejmě rozumím, ale kolik je takových lidí, kteří skutečně s naftou hmatatelně uspoří.
Druhá věc je, že nafta je protežována, a to zcela nesmyslně. Nejde o ekologické palivo a ani způsob jeho spalování není ekologický. V minulosti se to řešilo rozdvojením spalinových norem a dnes se neustále ukazuje, že koncepce čištění spalin nafťáku 10 let zaostává za benzínovým motorem (Euro IV pro benzín a Euro VI pro naftu jsou téměř totožné), neboť jsou s tím problémy, které se řeší pomalu, obtížně a na úkor spotřeby (dokonce, a to se těžko odpouští) a spolehlivosti.
Co mi na tom vadí je, že si lžeme do kapsy, víme o tom, ale jsme ochotni tomu věřit.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 19.05.2016 12:16, Ušetří
Lidí, co prokazatelně s naftou ušetří, je spousta. A překvapivě jsou to většinou lidé, kteří si kupují staré střepy nebo mají auta dlouho. Ono taková Fabie 1,9 TDi nebo Octávie 1,9 TDi první generace vůbec poruchové nebyly. Ty motory se nesypaly, občas sice odešlo turbo nebo vstřiky, ale povětšinou při tragické údržbě nebo natankování totální srajdy. Jinak se tam nemělo co sypat. Navíc jedničková fabule má dokonce jednohmotu, takže další úspora.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 19.05.2016 12:41, RE: Ušetří
brin posted by:
Lidí, co prokazatelně s naftou ušetří, je spousta. A překvapivě jsou to většinou lidé, kteří si kupují staré střepy nebo mají auta dlouho. Ono taková Fabie 1,9 TDi nebo Octávie 1,9 TDi první generace vůbec poruchové nebyly. Ty motory se nesypaly, občas sice odešlo turbo nebo vstřiky, ale povětšinou při tragické údržbě nebo natankování totální srajdy. Jinak se tam nemělo co sypat. Navíc jedničková fabule má dokonce jednohmotu, takže další úspora.


Cítím rozdíl mezi slovem prokazatelně a hmatatelně. Najíždějí jedničkové Oktávky hromadně 30 tkm/rok a více? Soudím, že dnes ne, tyto nájezdy jsou doménou spíše vozidel mladších ročníků.
Lidé s OI a FI ušetří dle mě v průměru cca.5 tisíc ročně oproti benzínovým variantám, možná trochu více, což nepovažuji za hmatatelnou úsporu.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 19.05.2016 20:03, Beru to ze své zkušenosti
Jako študák jsem si koupil Fabii 1,9 TDi (kupoval jsem v roce 2008) tehdy za 132000 Kč. Ověřenou po známém. Na tachometru bylo 142000 km (byla stočená minimálně o dvoje rozvody, ale to je nepodstatné). Do dnešního dne ji mám (teď půjde dál do rodiny) a má na tachometru 330000 km. Najeto téměř 200000 km za 8 let, tedy nějakých 25000 km ročně. Na motoru jsem měnil za osm let jednou žhavičky a dvakrát rozvody, běžná údržba, oleje 4 litry, filtry stojí stejně jako u benzínu, vždy po 15000 km. Jednou jsem měnil spojku a dvakrát brzdy, měnil jsem pružiny a tlumiče (byly prasklé a tlumiče po smrti) + proběhl repas startéru (projevilo se, když mě nabourali). Měnilo se na pojišťovnu přední sklo. Mám 3 sadu gum. Dodnes je auto schopno najet na nádrž 42 litrů kolem 1000 km (dlouhé cesty). Při pojížďkách do města kolem 800 km. Rozhodně jsem oproti benzínu ušetřil majlant. Proti plynu je to už něco jiného, ale tam bych zase neměl půl kufru.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 20.05.2016 00:19, RE: Beru to ze své zkušenosti
brin posted by:
Jako študák jsem si koupil Fabii 1,9 TDi (kupoval jsem v roce 2008) tehdy za 132000 Kč. Ověřenou po známém. Na tachometru bylo 142000 km (byla stočená minimálně o dvoje rozvody, ale to je nepodstatné). Do dnešního dne ji mám (teď půjde dál do rodiny) a má na tachometru 330000 km. Najeto téměř 200000 km za 8 let, tedy nějakých 25000 km ročně. Na motoru jsem měnil za osm let jednou žhavičky a dvakrát rozvody, běžná údržba, oleje 4 litry, filtry stojí stejně jako u benzínu, vždy po 15000 km. Jednou jsem měnil spojku a dvakrát brzdy, měnil jsem pružiny a tlumiče (byly prasklé a tlumiče po smrti) + proběhl repas startéru (projevilo se, když mě nabourali). Měnilo se na pojišťovnu přední sklo. Mám 3 sadu gum. Dodnes je auto schopno najet na nádrž 42 litrů kolem 1000 km (dlouhé cesty). Při pojížďkách do města kolem 800 km. Rozhodně jsem oproti benzínu ušetřil majlant. Proti plynu je to už něco jiného, ale tam bych zase neměl půl kufru.


S o třídu větším kombi za 42 litrů benzínu najedu 650-700 km. Půlka okresky a půlka Praha ve špičce. Jezdím na rychlostních limitech, občas lehce přes. Šněky co mě štvou razantně předjíždím, přitom z motoru vyženu pavouky Spotřebu si necucám z prstu: http://www.spritmonitor.de/en/detail/661181.html Je otázka za kolik bych jezdil s naftou

Úspornost současných atmosférických benzínových motorů mě překvapuje. Např. Verso 2014 má spotřebu o 1L nižší než měla Mazda 6 r.v. 2002. Hmotnost aut je stejná. Max. výkon motorů taky. Dynamika 0-100 rozdíl jen asi 0.5 sec ve prospěch Mazdy 6.
Auris kombi 2014 mi žere jen o 0.3L víc než lehčí a slabší Yaris 2008.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 20.05.2016 09:17, RE: Beru to ze své zkušenosti
brin posted by:
Jako študák jsem si koupil Fabii 1,9 TDi (kupoval jsem v roce 2008) tehdy za 132000 Kč. Ověřenou po známém. Na tachometru bylo 142000 km (byla stočená minimálně o dvoje rozvody, ale to je nepodstatné). Do dnešního dne ji mám (teď půjde dál do rodiny) a má na tachometru 330000 km. Najeto téměř 200000 km za 8 let, tedy nějakých 25000 km ročně. Na motoru jsem měnil za osm let jednou žhavičky a dvakrát rozvody, běžná údržba, oleje 4 litry, filtry stojí stejně jako u benzínu, vždy po 15000 km. Jednou jsem měnil spojku a dvakrát brzdy, měnil jsem pružiny a tlumiče (byly prasklé a tlumiče po smrti) + proběhl repas startéru (projevilo se, když mě nabourali). Měnilo se na pojišťovnu přední sklo. Mám 3 sadu gum. Dodnes je auto schopno najet na nádrž 42 litrů kolem 1000 km (dlouhé cesty). Při pojížďkách do města kolem 800 km. Rozhodně jsem oproti benzínu ušetřil majlant. Proti plynu je to už něco jiného, ale tam bych zase neměl půl kufru.


No jasně, hodně jsi jezdil, ale to řešíme furt dokola a v dotazech se nejčastěji vyskytují poloviční nájezdy, tedy skutečně hodnoty úspory kolem 5 tKč/rok, u Tebe to byl o něco více než dvojnásobek.
Napočítal jsem průměrku cca 4,6 a odhadl 6,1 pro ekvivalentní benzín a vyšla mi úspora na naftě 90000 Kč/8 let. Máš ty pachy někde?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 20.05.2016 13:02, Prachy
No, teď jsem koupil S-Max 2,2 TDi. Takže jsou dá se říct v něm. Uvažoval jsem o benzínu 2,5T, protože to auto toho moc nenajezdí, ale bohužel byl naprosto nulovej výběr (a to co bylo, tak stálo za starou bačkoru), takže mi nezbylo než jít do nafty, kde se podařilo vybrat super kus.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 20.05.2016 13:18, RE: Beru to ze své zkušenosti
David V posted by:
brin posted by:
Jako študák jsem si koupil Fabii 1,9 TDi (kupoval jsem v roce 2008) tehdy za 132000 Kč. Ověřenou po známém. Na tachometru bylo 142000 km (byla stočená minimálně o dvoje rozvody, ale to je nepodstatné). Do dnešního dne ji mám (teď půjde dál do rodiny) a má na tachometru 330000 km. Najeto téměř 200000 km za 8 let, tedy nějakých 25000 km ročně. Na motoru jsem měnil za osm let jednou žhavičky a dvakrát rozvody, běžná údržba, oleje 4 litry, filtry stojí stejně jako u benzínu, vždy po 15000 km. Jednou jsem měnil spojku a dvakrát brzdy, měnil jsem pružiny a tlumiče (byly prasklé a tlumiče po smrti) + proběhl repas startéru (projevilo se, když mě nabourali). Měnilo se na pojišťovnu přední sklo. Mám 3 sadu gum. Dodnes je auto schopno najet na nádrž 42 litrů kolem 1000 km (dlouhé cesty). Při pojížďkách do města kolem 800 km. Rozhodně jsem oproti benzínu ušetřil majlant. Proti plynu je to už něco jiného, ale tam bych zase neměl půl kufru.
No jasně, hodně jsi jezdil, ale to řešíme furt dokola a v dotazech se nejčastěji vyskytují poloviční nájezdy, tedy skutečně hodnoty úspory kolem 5 tKč/rok, u Tebe to byl o něco více než dvojnásobek.Napočítal jsem průměrku cca 4,6 a odhadl 6,1 pro ekvivalentní benzín a vyšla mi úspora na naftě 90000 Kč/8 let. Máš ty pachy někde?


Já se taky jako nekuřák ptám, kde jsou ty peníze, který neprokouřím
Jestli ono to není o otázce celkového nastavení....
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 20.05.2016 14:00, RE: Beru to ze své zkušenosti
Pepe posted by:
David V posted by:
brin posted by:
Jako študák jsem si koupil Fabii 1,9 TDi (kupoval jsem v roce 2008) tehdy za 132000 Kč. Ověřenou po známém. Na tachometru bylo 142000 km (byla stočená minimálně o dvoje rozvody, ale to je nepodstatné). Do dnešního dne ji mám (teď půjde dál do rodiny) a má na tachometru 330000 km. Najeto téměř 200000 km za 8 let, tedy nějakých 25000 km ročně. Na motoru jsem měnil za osm let jednou žhavičky a dvakrát rozvody, běžná údržba, oleje 4 litry, filtry stojí stejně jako u benzínu, vždy po 15000 km. Jednou jsem měnil spojku a dvakrát brzdy, měnil jsem pružiny a tlumiče (byly prasklé a tlumiče po smrti) + proběhl repas startéru (projevilo se, když mě nabourali). Měnilo se na pojišťovnu přední sklo. Mám 3 sadu gum. Dodnes je auto schopno najet na nádrž 42 litrů kolem 1000 km (dlouhé cesty). Při pojížďkách do města kolem 800 km. Rozhodně jsem oproti benzínu ušetřil majlant. Proti plynu je to už něco jiného, ale tam bych zase neměl půl kufru.
No jasně, hodně jsi jezdil, ale to řešíme furt dokola a v dotazech se nejčastěji vyskytují poloviční nájezdy, tedy skutečně hodnoty úspory kolem 5 tKč/rok, u Tebe to byl o něco více než dvojnásobek.Napočítal jsem průměrku cca 4,6 a odhadl 6,1 pro ekvivalentní benzín a vyšla mi úspora na naftě 90000 Kč/8 let. Máš ty pachy někde?
Já se taky jako nekuřák ptám, kde jsou ty peníze, který neprokouřím Jestli ono to není o otázce celkového nastavení....


No, v OTP, kde by taky jinde.


*) OTP - okrasný tukový prstenec
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.