0
back
 

diskuze k tématu: Carens nebo Touran? Vybíráme ojeté MPV do 300 tis. Kč.

category of topic classification: německá vozidla, korejská vozidla
roody
number of posts48
date of registration14.08.2013
Friday 13.03.2020 06:34, Touran x Carens
Tady není o čem polemizovat. Určitě Touran. Důvody jsou lepší servisovatelnost (auto je hodně rozšířené, většina jeho bolestí je známá a už předem se ví řešeni) a snadná následná prodejnost. Motor doporučuji 2.0tdi CR 103kw. Automat DSG (mokrý 6 gang) není špatný, ale dražší udržba než manuál - výměny oleje a filtru po 60tis km. Cena i s prací cca 4tis kč.
respond
anril
number of posts19
date of registration27.10.2008
Friday 13.03.2020 07:00, Touran
Ahoj, v rodině máme Tourana 1.9 TDi 74kW již 8 let a naprostá spokojenost, byl koupen jako ojetý 4 letý vůz z bazaru a měl najeto 110 00km. Bohužel se ukázalo že má ve skutečnosti 230 000km naštěstí po dohodě s bazarem slevnil z ceny 50 000kč. V současné době má auto najeto 390 000 tj. ve skutečnosti 510 000km :/ ale kromě výměny rozvodů, dolévání olejě je auto naprosto v pořádku :). Dlouhodobá spotřeba je okolo 5,5litrů na 100km. Kolega v práci má novjější model s motorem 2.0 TDi a spotřebu má obdobnou, výkon je samozřejmě vyšší.

Také uvažuji o novém autě, jednoznačně Touran jen s motorem 2.0 TDi CR případně 1.4 TSi. V práci máme 1.4TSi octavie a občas slyším na motory 1.4 nadávat, ovšem všech 12ks octavii z práce co máme mají najeto s tímto motorem v průměru 300 000 km a u žádně nikdy nebyl jedinný problém (kromě svolávací akce na výměnu rozvodů v cca 20 000km u nových aut) - dával se silnější řetěz, proto uvažuji i nad tímto motorem pro jeho spolehlivost.

Bohužel EU a Co manie totiž zakazuje vjezd naftových aut do větších měst tak uvažuji nad TSi místo TDi
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 13.03.2020 10:33, Kde bude jezdit nejčastěji a kolik dětí
Ahoj,pro tří děti Carens vůbec není, pro dvě to jde, ale babička bude mít problém si sednout.
Jinak jde o zdařílé MPV střední velikosti.

Za mě také ale vyhrává VW Touran
- prostornější, větší kufr, 3 dětské sedačky v druhé řadě
- možnost mít i 7 místnou verzi(babička, švagrovka atd..)
- kvalita zpracování a spolehlivost(2.0 TDI CR a 1.4 TSI)
ALE - tyhle motory potřebují občas projet delší trasu, čístě do města bych volil klidně nový Fiat 500L 1.4i Já bych byl pro to dávat kvalitní naftu nebo benzín + aditivum. A měnit olej opravdu co 15000km

Do výběru bych přidal krále MPV tj. Ford S-MAX 2.0 TDCi, který má v druhé řadě širší prostřední sedačku a patrně nejlepší podvozek. Automat Powershift od Getragu musí mít pravidelnou péči, pak vydrží více, než DSG. Nemá tak kultivovaný a rychlý projev jako DSG, ale ve městě je to pořád balzám pro řidiče.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Friday 13.03.2020 12:27, RE: Kde bude jezdit nejčastěji a kolik dětí
citation:
reakce na: BobanHTP, 13.03.2020 10:33 ( Automat Powershift od Getragu musí mít pravidelnou péči, pak vydrží více, než DSG.)

To vycházíš z čeho?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 13.03.2020 15:10, RE: RE: Kde bude jezdit nejčastěji a kolik dětí
citation:
reakce na: vavrisimo, 13.03.2020 12:27 (To vycházíš z čeho? ...)

Kamarádi mají S-MAXe Powershifty po 200tis.km zatím ani jedna závada. Olej se mění co 60tis.km. DSG i mokrá vydrží více, ale mechatronika čeká na svůj den.
Jediný automat od koncernu, co vím, že vydrží nad 300tis.km bez oprav, byl v Audi A6 3.0 TDI cca 2006, ale co to je za typ fakt nevím
Největší sranda je, že na auto.cz furt nadávají na Powershift. Možná jich je více typů, netuším
respond
vyky
number of posts2
date of registration14.03.2020
Saturday 14.03.2020 09:21, U mě to nakonec vyhrála Kia Carens
Ahoj, poslední měsíc jsem řešil stejnou úlohu, tj. kompaktní MPV (akorát v benzínu), aby se dozadu vešly 2 dětské sedačky a ještě si tam sedl jeden dospělý - případně třetí sedačka, člověk nikdy neví Nakonec jsem se rozhodoval mezi Carensem 1.6GDi a Touranem 1.4TSi. Oba vozy jsem si byl osobně prohlédnout a projet a moje postřehy jsou následující:

Karosérie a kabina
--------------------------------------------
- Sedmimístná varianta je u každého kompaktního MPV délky do cca 4.5m totální nouzovka, kdy se sedí špatně jak ve druhé, tak ve třetí řadě. Pokud někdo opravdu potřebuje 7 míst, musí sáhnout po něčem větším (Sharan, Alhambra, apod.)
- Touran je cca o 12cm kratší a díky jeho krabicovitému tvaru se s ním lépe parkuje. S dnešními parkovacími asistenty je to ale asi jedno.
- Carens má za mě pohodlnější sedačky a více místa na zadních sedadlech jak do šířky, tak na nohy - když na krajních jsou dětské sedačky, tak doprostřed klidně nastoupí a posadí se dospělá osoba. Středový tunel u Touranu vystupuje před prostřední sedačku a překáží při nastupování.
- Touran má větší zavazadlový prostor (zejména na výšku) a sedačky se dají vyndat a tím zavazadlový prostor ještě zvětšit. Carens má pod podlahou kufru spoustu úložných prostor, takže se tam nic nepovaluje, ale o to je nižší.

Motor - já jsem vybíral benzín
--------------------------------------------
- 1.4TSi díky dvojitému přeplňování krásně táhne v celém spektru otáček. 1.6GDi je atmosféra, zabírá hezky na cca 1.5-2k ot/min, ale pak to není nic moc. U Carense je také třeba více řadit (55km/h je už na pětku), ale za pár dní jsem si zvykl. Na atmosférickém motoru se nemá moc co pokazit a když, tak to nebude tak nákladné, jako TSi.

Dostupnost a cena
--------------------------------------------
- Na trhu je mnohem víc Touranů, ale téměř bez vyjímky jsou to dovozy ze zahraničí s nájezdem těsně pod magickou hranicí 100tis bez ohledu na stáří vozu.
- Carensů je méně, ale skoro vše z ČR s dohledatelnou celou historií.
- Za 300tis se dá pořídit dobře vybavený 4 roky starý Carens s nájezdem do 100tis a s tovární 7-mi letou zárukou. Touran bude mít tak 8-9 let, nájezd taky určitě do 100tis

Závěr
--------------------------------------------
Vzhledem k tomu, že najedu cca 10tis km ročně, tak je pro mě důležitější stáří vozu než stav na tachometru, dále konstrukčně jednodušší motor, více místa na zadních sedačkách a tovární záruka 7 let => za mě Kia Carens
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 14.03.2020 18:23, RE: U mě to nakonec vyhrála Kia Carens
citation:
reakce na: vyky, 14.03.2020 09:21 (Ahoj, poslední měsíc jsem řeši ...)


Ani jeden ze zmíněných motorů není moc spolehlivý.
U Touranu se jedná o 1,4 TSi twincharge - to je jednoznačně průšvih na čtyřech kolech. Problémy s rozvody, přeplňováním, karbonem i spotřebou oleje...no nekup to .
Carens je o něco lepší, ale GDI jako přímovstřikový motor také rád karbonuje, hlavně při krátkých jízdách nebo pravidelném ježdění na spotřebu. A tu bohužel Carens nemá právě malou.
respond
uwa1
number of posts189
date of registration18.10.2016
Tuesday 17.03.2020 10:36, kufor
Silno pochybujem o tom, že Touran má väčší kufor, ale keď myslíte, nech, ALE:
aj keby bol väčší tak radšej menší s väčšou plochou ako objem nahnaný výškou kam nedáš kočík alebo ak áno tak diagonálne a už máš problém dať tam čokoľvek iné. A u VW by som mal veľký problém od dôb rotačky TDI a 1,8T si vybrať nejaký normálny motor, ktorý nesmrdel prúserom už na rysovacej doske.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Thursday 19.03.2020 14:26, RE: RE: RE: Kde bude jezdit nejčastěji a kolik dětí
citation:
reakce na: BobanHTP, 13.03.2020 15:10 (Kamarádi mají S-MAXe Powershifty po 200tis.km zatím ani jedna závada. Olej se mění co 60tis.km. DSG i mokrá vydrží více, ale mechatronika čeká na svůj den.)


A myslíš, že ten tvůj vzorek je dostatečný na to, abys na jeho základě mohl něco tvrdit, resp. kolik je těch kamarádů s Powershifty a kolik znáš lidí se srovnatelnými DSG a ve srovnatelných autech od koncernu? Zamyslel bych se nejdřív nad tímto, než něco plácnu na netu...

Moje osobní zkušenost s DQ250 byla cca 160 000km do necelých 280 000km a nebyl problém, jenom jsem měnil olej do té doby, než jsem auto poslal dál. A znám víc lidí, kteří s tím zvládli jako já čtvrt mega bez nejmenšího problému. Co teď, budu tvrdit že je to bezúdržbové řešení a lepší než Fordí PS?

Problémy a velké, má Ford s DPS6 Powershifty, které se tuším montovaly do Fiest a Focusů. Nevím o co přesně tam šlo, tipuju, že stejně jako DSG DQ200 jsou se suchými spojkami.
respond
vyky
number of posts2
date of registration14.03.2020
Thursday 19.03.2020 14:58, RE: RE: U mě to nakonec vyhrála Kia Carens
citation:
reakce na: Pavlik, 14.03.2020 18:23 (Ani jeden ze zmíněných motorů ...)


V případě koupě ojetiny považuji typové statistiky spolehlivosti za irelevantní. Dle mojí zkušenosti mnohem více záleží na tom, jak se o vozidlo staral předchozí majitel, tj. v jakém stavu je ten konkrétní kus, který člověk hodlá zakoupit.

Poznámce o vyšší spotřebě také moc nerozumím. Spotřeba do značné míry závisí na stylu jízdy a na tom, jak se vozidlo používá (někdo jezdí sám, někdo jezdí plně naložen). Tabulkové hodnoty pro konkrétní motorizaci (tj. v podstatě minimální dosažitelné) si pan Petr jistě snadno dohledá.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.